Szivárgást nem látok, nyomás van, hiszen ha leveszem a kupakot akk nyomja ki a levegőt, tehát a rendszer működik. a radiátoron meg átfújtuk a levegőt amikor nem volt benne víz, tehát dugulás se lehet.
Mondjuk ha felmelegszik üzemi hőmérsékletre akk a kiegyenlítő tartály túlfolyóján nyomja ki a vizet...
Ez lehet hengerfej probléma?
lacko13 írta:
lacthedead írta:
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. 2 éve vettem egy 2008-as 1,8 TDCI S-Max-ot, természetesen azonnal szervizbe vittem és lecseréltettem a vezérmű szíjat (még az eredeti volt benne) és reméltem h nem lesz vele gond. Sajnos tévedtem. December elején épp munkába menet hirtelen egy nagy csattanás, a motor leállt. Elhúztuk a szervizbe, ahol a szerelőm azt mondta h nagy a baj. A főtengely és az adagoló között levő lánc "fogazott" le úgyhogy a 8 szelepből 5 elgörbült illetve a dugattyúkat is szétverte. Letörte a kamrák szélét. Megvettem hozzá mindent (kb 350e Ft munkadíjjal együtt). Összerakta de vmi azóta se stimmel az autóval. Folyamatosan eltűnik a hűtő folyadék, folyást nem látok sehol. A motorban sincs hiszen az olaj nem habzik. Fűtés nincs, csak ha teljesen felöltöm a maxig, de akkor is csak egy darabig. Olyan mintha levegős lenne a rendszer. Elvileg automatikusan kellene légtelenednie. A szerelőm azt mondja h elképzelhető h a múltkori balesetnél megrepedhetett a hengerfej. Lehet ez a hiba? Már elég sokba fáj és nem szeretnék még egy csomó pénzt kidobni. A fűtéssel eddig nem volt semmi gond. A víz amúgy hosszú úton (5-10 km) felmelegszik de nem forr viszont közel két hét alatt kb 7 liter fagyállót töltöttem utána... .
Előre is köszönöm a válaszokat.
Elképzelhető, hogy megsérült a hengerfej, bár ezt kellett volna ellenőriznie annak aki megcsinálta! Szerintem nézz körül a fűtőradiátor körül illetve, hogy valahol nincs e szirvárgás plussz, hogy van e nyomás a hűtőrendszerben meleg rendszernél! 2hét alatt 7 liter az nagyon sok annak nyoma kell hogy legyen ha elfolyik valahol! Magasabb fordulatnál nem érzel édeskés égett szagot?
A radiátornál pont lyukra gondoltam nem dugulásra!
Üzemi hőmérsékleten nyomja ki a vizet?
Ez mit jelent?
lacthedead írta:
Szivárgást nem látok, nyomás van, hiszen ha leveszem a kupakot akk nyomja ki a levegőt, tehát a rendszer működik. a radiátoron meg átfújtuk a levegőt amikor nem volt benne víz, tehát dugulás se lehet.
Mondjuk ha felmelegszik üzemi hőmérsékletre akk a kiegyenlítő tartály túlfolyóján nyomja ki a vizet...
Ez lehet hengerfej probléma?
lacko13 írta:
lacthedead írta:
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. 2 éve vettem egy 2008-as 1,8 TDCI S-Max-ot, természetesen azonnal szervizbe vittem és lecseréltettem a vezérmű szíjat (még az eredeti volt benne) és reméltem h nem lesz vele gond. Sajnos tévedtem. December elején épp munkába menet hirtelen egy nagy csattanás, a motor leállt. Elhúztuk a szervizbe, ahol a szerelőm azt mondta h nagy a baj. A főtengely és az adagoló között levő lánc "fogazott" le úgyhogy a 8 szelepből 5 elgörbült illetve a dugattyúkat is szétverte. Letörte a kamrák szélét. Megvettem hozzá mindent (kb 350e Ft munkadíjjal együtt). Összerakta de vmi azóta se stimmel az autóval. Folyamatosan eltűnik a hűtő folyadék, folyást nem látok sehol. A motorban sincs hiszen az olaj nem habzik. Fűtés nincs, csak ha teljesen felöltöm a maxig, de akkor is csak egy darabig. Olyan mintha levegős lenne a rendszer. Elvileg automatikusan kellene légtelenednie. A szerelőm azt mondja h elképzelhető h a múltkori balesetnél megrepedhetett a hengerfej. Lehet ez a hiba? Már elég sokba fáj és nem szeretnék még egy csomó pénzt kidobni. A fűtéssel eddig nem volt semmi gond. A víz amúgy hosszú úton (5-10 km) felmelegszik de nem forr viszont közel két hét alatt kb 7 liter fagyállót töltöttem utána... .
Előre is köszönöm a válaszokat.
Elképzelhető, hogy megsérült a hengerfej, bár ezt kellett volna ellenőriznie annak aki megcsinálta! Szerintem nézz körül a fűtőradiátor körül illetve, hogy valahol nincs e szirvárgás plussz, hogy van e nyomás a hűtőrendszerben meleg rendszernél! 2hét alatt 7 liter az nagyon sok annak nyoma kell hogy legyen ha elfolyik valahol! Magasabb fordulatnál nem érzel édeskés égett szagot?
Olyan 80-90 fok körül.
Vízfolyásra utaló jel pedig nincs sehol..
Am még egy érdekes dolog amit nem értek:
Ha alapjáraton ketyereg a motor akk nincs egyáltalán fűtés, de ha nyomom neki egy kicsit, olyan 1500-2000 fordulat körül akk viszont van. Ahogy leveszem a lábam a pedálról rögtön csak hideget fúj...
Viszont ha magasabb fordulaton járatom a motort akk kinyomja a vizet.
Egyébként szagot sem érzek, vagyis nem tudom. Ma járattam elég sokat, de nyitva volt az ajtó. Lehet h a kipufogót éreztem.
lacko13 írta:
A radiátornál pont lyukra gondoltam nem dugulásra!
Üzemi hőmérsékleten nyomja ki a vizet?
Ez mit jelent?
lacthedead írta:
Szivárgást nem látok, nyomás van, hiszen ha leveszem a kupakot akk nyomja ki a levegőt, tehát a rendszer működik. a radiátoron meg átfújtuk a levegőt amikor nem volt benne víz, tehát dugulás se lehet.
Mondjuk ha felmelegszik üzemi hőmérsékletre akk a kiegyenlítő tartály túlfolyóján nyomja ki a vizet...
Ez lehet hengerfej probléma?
lacko13 írta:
lacthedead írta:
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. 2 éve vettem egy 2008-as 1,8 TDCI S-Max-ot, természetesen azonnal szervizbe vittem és lecseréltettem a vezérmű szíjat (még az eredeti volt benne) és reméltem h nem lesz vele gond. Sajnos tévedtem. December elején épp munkába menet hirtelen egy nagy csattanás, a motor leállt. Elhúztuk a szervizbe, ahol a szerelőm azt mondta h nagy a baj. A főtengely és az adagoló között levő lánc "fogazott" le úgyhogy a 8 szelepből 5 elgörbült illetve a dugattyúkat is szétverte. Letörte a kamrák szélét. Megvettem hozzá mindent (kb 350e Ft munkadíjjal együtt). Összerakta de vmi azóta se stimmel az autóval. Folyamatosan eltűnik a hűtő folyadék, folyást nem látok sehol. A motorban sincs hiszen az olaj nem habzik. Fűtés nincs, csak ha teljesen felöltöm a maxig, de akkor is csak egy darabig. Olyan mintha levegős lenne a rendszer. Elvileg automatikusan kellene légtelenednie. A szerelőm azt mondja h elképzelhető h a múltkori balesetnél megrepedhetett a hengerfej. Lehet ez a hiba? Már elég sokba fáj és nem szeretnék még egy csomó pénzt kidobni. A fűtéssel eddig nem volt semmi gond. A víz amúgy hosszú úton (5-10 km) felmelegszik de nem forr viszont közel két hét alatt kb 7 liter fagyállót töltöttem utána... .
Előre is köszönöm a válaszokat.
Elképzelhető, hogy megsérült a hengerfej, bár ezt kellett volna ellenőriznie annak aki megcsinálta! Szerintem nézz körül a fűtőradiátor körül illetve, hogy valahol nincs e szirvárgás plussz, hogy van e nyomás a hűtőrendszerben meleg rendszernél! 2hét alatt 7 liter az nagyon sok annak nyoma kell hogy legyen ha elfolyik valahol! Magasabb fordulatnál nem érzel édeskés égett szagot?
...Mondjuk ha felmelegszik üzemi hőmérsékletre akk a kiegyenlítő tartály túlfolyóján nyomja ki a vizet...
Ha ez alatt azt érted, hogy az oldalsó vékony csövön BEFELE jön a folyadék a kiegyenlítőtartályba, akkor az normális.
Üdv! Szerintem valamennyit változik a szint amit a folyadék hőtágulása okoz azért van a min. max. szint De semmiképpen
annyit ,hogy kinyomja. Azt nagy valószínűséggel hengerfej probléma,gátrepedés vagy tömítés hiba okozza.Hát nem jó buli.
Sajnos nem a kis csőről van szó, hanem a tartály oldalán a kupak alatt levő szelepen keresztül nyomja ki a vízet...
kojomjo írta:
fiesta írta:
lacthedead írta:
...Mondjuk ha felmelegszik üzemi hőmérsékletre akk a kiegyenlítő tartály túlfolyóján nyomja ki a vizet...
Ha ez alatt azt érted, hogy az oldalsó vékony csövön BEFELE jön a folyadék a kiegyenlítőtartályba, akkor az normális.
Üdv! Szerintem valamennyit változik a szint amit a folyadék hőtágulása okoz azért van a min. max. szint De semmiképpen
annyit ,hogy kinyomja. Azt nagy valószínűséggel hengerfej probléma,gátrepedés vagy tömítés hiba okozza.Hát nem jó buli.
Sajnos nem a kis csőről van szó, hanem a tartály oldalán a kupak alatt levő szelepen keresztül nyomja ki a vízet...
kojomjo írta:
fiesta írta:
lacthedead írta:
...Mondjuk ha felmelegszik üzemi hőmérsékletre akk a kiegyenlítő tartály túlfolyóján nyomja ki a vizet...
Ha ez alatt azt érted, hogy az oldalsó vékony csövön BEFELE jön a folyadék a kiegyenlítőtartályba, akkor az normális.
Üdv! Szerintem valamennyit változik a szint amit a folyadék hőtágulása okoz azért van a min. max. szint De semmiképpen
annyit ,hogy kinyomja. Azt nagy valószínűséggel hengerfej probléma,gátrepedés vagy tömítés hiba okozza.Hát nem jó buli.
Kemények a csövek? Fel vannak fújódva? Lehet csak a kupak vacak!
Sajnos nem a kis csőről van szó, hanem a tartály oldalán a kupak alatt levő szelepen keresztül nyomja ki a vízet...
kojomjo írta:
fiesta írta:
lacthedead írta:
...Mondjuk ha felmelegszik üzemi hőmérsékletre akk a kiegyenlítő tartály túlfolyóján nyomja ki a vizet...
Ha ez alatt azt érted, hogy az oldalsó vékony csövön BEFELE jön a folyadék a kiegyenlítőtartályba, akkor az normális.
Üdv! Szerintem valamennyit változik a szint amit a folyadék hőtágulása okoz azért van a min. max. szint De semmiképpen
annyit ,hogy kinyomja. Azt nagy valószínűséggel hengerfej probléma,gátrepedés vagy tömítés hiba okozza.Hát nem jó buli.
Kemények a csövek? Fel vannak fújódva? Lehet csak a kupak vacak!
Sajnos nem a kis csőről van szó, hanem a tartály oldalán a kupak alatt levő szelepen keresztül nyomja ki a vízet...
kojomjo írta:
fiesta írta:
lacthedead írta:
...Mondjuk ha felmelegszik üzemi hőmérsékletre akk a kiegyenlítő tartály túlfolyóján nyomja ki a vizet...
Ha ez alatt azt érted, hogy az oldalsó vékony csövön BEFELE jön a folyadék a kiegyenlítőtartályba, akkor az normális.
Üdv! Szerintem valamennyit változik a szint amit a folyadék hőtágulása okoz azért van a min. max. szint De semmiképpen
annyit ,hogy kinyomja. Azt nagy valószínűséggel hengerfej probléma,gátrepedés vagy tömítés hiba okozza.Hát nem jó buli.
Kemények a csövek? Fel vannak fújódva? Lehet csak a kupak vacak!
Az a jó ha meleg de ha túl kemény akkor valószínű, hogy hengerfejes, mert a motor beledolgozik a hűtőrendszerbe!de ezt így nem lehet megmondani,
De ha ez a baja akkor van rá egy teszter ami a hűtőfolyadékban lévő égésterméket méri, ezzel biztosan megállapítható, hogy hengerfejes e, szerintem ha erre gyanakszol, mindenek előtt csinálta# egy tesztet kb 10 eft az ára!
Bár szerintem nem jellemző a fordokra ez a probléma, lehet, hogy egyszerű dugulás van valahol ezért nő meg a nyomás!
Sajnos nem a kis csőről van szó, hanem a tartály oldalán a kupak alatt levő szelepen keresztül nyomja ki a vízet...
Az nem "túlfolyó".
A kupakban egy nyomáshatároló szelep van, aminek csak akkor szabadna nyitni, ha a hűtővíz túlmelegszik. 100+néhány fok fölé.
Ha 100 fok alatti hőmérsékleten is jön onnan a víz, akkor a kupak rossz. Ki kell cserélni.
Jogos..... én is így jártam évekig, kicsit eresztett a szelep.... néhány csepp, de ott volt a nyoma..... idén cseréltem a kupakot és minden OK.... nem túl nagy összeg. Utángyártott 1-2 ezer.... _________________ Üdv. SimgeriNekem is jár Foka Móka(Ford Focus 1,6 Comfort Safety 2003)
Na egy jó hír.
Megoldódott a problémám. A hengerfej tömítés volt a hibás... Megsérült a cserekor és ott dolgozott bele a vízbe.
Már minden rendben.
simgeri írta:
fiesta írta:
lacthedead írta:
Sajnos nem a kis csőről van szó, hanem a tartály oldalán a kupak alatt levő szelepen keresztül nyomja ki a vízet...
Az nem "túlfolyó".
A kupakban egy nyomáshatároló szelep van, aminek csak akkor szabadna nyitni, ha a hűtővíz túlmelegszik. 100+néhány fok fölé.
Ha 100 fok alatti hőmérsékleten is jön onnan a víz, akkor a kupak rossz. Ki kell cserélni.
Jogos..... én is így jártam évekig, kicsit eresztett a szelep.... néhány csepp, de ott volt a nyoma..... idén cseréltem a kupakot és minden OK.... nem túl nagy összeg. Utángyártott 1-2 ezer....
Elküldve:
2017.06.16 18:00:15 Hozzászólás sorszáma a témában: 313 Hozzászólás témája:
Laza délutáni bütykölés, termosztát ház csere. Szivárgott a hűtővíz a termosztát ház alól.Régi termosztátház
A képen látható, hogy a házból kitört egy darab, tehát csak O gyűrű cserével nem úsztam volna meg, de ezt sejtettem is. Komplett házat vettem, sürgősen kellett ezért elhoztam ami a polcon volt (Topran, 5900 Ft). Ha rendelni kellett volna, Swag lett volna 13 ért.
Régi és új
2015. Focus 2.0 tdci-t vásároltam pár hete. A gondom a következő: hidegindítás után a 16másodpercel elindul a hűtőventillátor, és amig megy a motor addig, az is megy. Vittem szervízbe, ott azt mondták, hogy a ventillátor elektronika egységet kell cserélni, mert szerintük ez lehet rossz. Ezt csak kompletten a ventillátorral együtt lehet megvenni, ami csak gyáriban létezik, kb.100+ ezer. Megnéztem a ventillátort egységet, 4 vezetékes a csatlakozója, mely 2 felé oszlik, látszólag itt semmi elektronika. Valaki tudja hol van itt a ventillátor vezérlő áramkör?
Nemrég sikerült lemerítenem az aksit fényszóró szerelès közben. Feltettem tölteni, s mikor már indult a vas, úgy hagytam, had töltse saját magát. Kb 45 percig ment a motor(közben perrsze jó párszor kicsit variáltam gázadással.). Ekkor tünt fel hogy egyszer sem kapcsolt be a ventilátor. A tulajbutító hófokjelző mindvègig középen. A víz nem mutatott forrásra utaló jelet. A műszerfal menüjében figyeltem a hófokot. 80 as tempónál 94°C körül mozog. 100 km/h nál 97 fok körül. +- 1fok. A venti nem kapcsolt be(eddg még soha). A hőfok tesztelve 33fok melegben, meg20 fok körüli külső hőmèrsékleten. A különbség elenyésző. Ha megy a fűtés télen ,akkor majdnem max hőmérsékletre állitva enyhe gőzpára szagot érzek. 1.4 bentin moci. Mikor kéne hogy induljon a venti? Hány foknál? Lehet valahohy tesztelni a ventilátort? Klíma nincs a kocsiban.
Elküldve:
2018.08.25 08:22:07 Hozzászólás sorszáma a témában: 316 Hozzászólás témája:
Leírom gyorsan a sztorimat, hátha segít valakinek:
Néhány hónapja eszegeti a vizet a Focusom. (2003, 1.4 benzin) Pár hetente utántöltögettem ioncserélt vízzel, gondoltam majd a hidegek előtt átnézetem, hol folyik. Aztán 30 fokos melegben, araszolás közben felforrt a hűtővizem. Gőz és kinyomott a csöveknél valamennyit. Ami feltűnt, hogy nem megy a hűtőventilátor, pedig annak elég erős hangja van. A vízhőfok mutató is maradt középen, mintha minden rendben lenne. A szerelő talált egy repedést a kiegyenlítő tartályon (valószínűleg itt szökött a víz), így azt kupakostól kicserélte. A venti viszont csak 135 foknál kapcsolt be és 130-nál ki. Az elektromos átnézés után (ventilátor, biztosíték, relé, kábel OK) a hengerfejben lévő hőgombát is cserélte, de nem szűnt meg a probléma. Végül ezt az LCD-s trükköt alkalmazva tudta visszakalibrálni a hűtést. <Link> Most elvileg 104 foknál indul a venti és 99 foknál áll le. A hidegek előtt még kap egy fél liter tömény fagyállót (-12 fokra higítottam fel az eredetileg -48 fokos hűtővizet a sok utántöltögetéssel) és remélem ennyi volt a történet... _________________ 2003 Focus Mk1 facelift kombi 1.4 benzin
Elküldve:
2018.08.25 08:58:01 Hozzászólás sorszáma a témában: 317 Hozzászólás témája:
Dorien írta:
...A venti viszont csak 135 foknál kapcsolt be és 130-nál ki ...
A számítógép 40 fokot hozzáad a hőmérséklethez, hogy ne kelljen negatív számokkal dolgoznia. Némelyik szoftver ezt nem korrigálja, hanem simán kijelzi. Gondolom OBDII csatlakozós mérésnél láttad ezt.
Teljesen valószínűtlen, hogy a vízhőfok egy hűtőrendszerben fel tudjon menni 135 fokra. A rendszer nem bírná az ezzel járó nyomást.
Elküldve:
2018.09.01 09:48:28 Hozzászólás sorszáma a témában: 318 Hozzászólás témája:
fiesta írta:
Dorien írta:
...A venti viszont csak 135 foknál kapcsolt be és 130-nál ki ...
A számítógép 40 fokot hozzáad a hőmérséklethez, hogy ne kelljen negatív számokkal dolgoznia. Némelyik szoftver ezt nem korrigálja, hanem simán kijelzi. Gondolom OBDII csatlakozós mérésnél láttad ezt.
Teljesen valószínűtlen, hogy a vízhőfok egy hűtőrendszerben fel tudjon menni 135 fokra. A rendszer nem bírná az ezzel járó nyomást.
Ugye a hibajelenség az volt, hogy felforrt a vizem és gőzként távozott, tehát min. 100 fokos volt és a venti nem pörgött.
Hőlégfúvóval melegítette a szerelő a gombát, hogy megnézze, mikor kapcsol be a venti. A reset után már normálisan működik a rendszer. Arra is felfigyeltem, hogy azóta a hideg alapjárati fordulatszámot az elektronika felvitte 2000 fölé az eddigi ~1200-ról. Ja és azóta egy mm víz sem fogyott, tehát szerencsére nem ereszt sehol a rendszer. _________________ 2003 Focus Mk1 facelift kombi 1.4 benzin
Elküldve:
2018.12.02 20:11:17 Hozzászólás sorszáma a témában: 319 Hozzászólás témája:
powerup írta:
Laza délutáni bütykölés, termosztát ház csere. Szivárgott a hűtővíz a termosztát ház alól.Régi termosztátház
A képen látható, hogy a házból kitört egy darab, tehát csak O gyűrű cserével nem úsztam volna meg, de ezt sejtettem is. Komplett házat vettem, sürgősen kellett ezért elhoztam ami a polcon volt (Topran, 5900 Ft). Ha rendelni kellett volna, Swag lett volna 13 ért.
Régi és új
A páratlan minőségű Topran termosztátház másfél évig, 15.000 Km-ig tartott. Elkezdett szivárogni az illesztésnél:
Kép
Most egy Febi-vel próbálkozom.
Elküldve:
2018.12.04 13:24:45 Hozzászólás sorszáma a témában: 320 Hozzászólás témája:
Idézet:
A páratlan minőségű Topran termosztátház másfél évig, 15.000 Km-ig tartott. Elkezdett szivárogni az illesztésnél:
Kép
Most egy Febi-vel próbálkozom.
Én egy hónapja vettem Topran termosztátházat, akciós volt 3600ért, kiváncsi vagyok meddig bírja. Még gyári fordos volt benne, tizenhat év után a belső gyűrű (amiből a tiéden csak egy darab hiányzik) ami a gumitömítést tartja már teljesen eltűnt.[/quote] A fagyálló tele volt nyomva hűtőtömítő trutyival..gondolom olcsóbb volt mint kicserélni a szivárgó termosztátházat.. igazi filléres neppertrükk, hogy a keze tört volna el.
A motorcraft termosztátnak pedig semmi baja, szépen nyit-zár, nem szorul sehol.
Sziasztok!
2003-as 1.6-os benzinesem van. Autópályán 130-nál melegszik a víz. - Ma nem, (esik a hó és hűlt a levegő) de tegnap igen. - Tehát felmegy pirosba! Ezt csinálta másfél hónapja is, de - szerintem közben - hengerfejes is lett, amit most orvosoltak, de a probléma még mindig ez.
A következőket próbáltuk: kiegyenlítő tartály kupakjának cseréje, termosztát csere 3x, termosztátház csere 3x, hűtő csere, hengerfej gépműhelyben nyomáspróbázva, hegesztve (3-as henger szelepvezetőnél repedés volt), síkolva, szelep cserélve, ill amit a hengerfejnél még kellett. Nemrég vezérléscsere (régi vízpumpával is így melegedett) vízpumpacserével.
Városba megyek, minden ok. Tegnap próbáltam: pályán megyek max két fővel, Fehérvár irányába 130-cal, minden ok. Jövök vissza, érdi emelkedőnél mutató a pirosban. Budaörsi Tescónál megállok, vizes a padló, mind a két oldalon (vezető és utas), bent nincs szag, de kis állás után párásak az ablakok. Felnyitom a géptetőt, fagyálló szagát vélem érezni, de a kiegyenlítő tartályon nem látszik hűtőfolyadék fogyás.
Ma szerelő jött vele Fehérvárról, minden ok. (Közben hűlt a levegő).
Rövidesen újra próbálom, de reménykedem, hátha van valakinek ötlete, tapasztalata. Így nem üzembiztos.
Előre is köszönöm a segítséget!
Sziasztok!
2003-as 1.6-os benzinesem van. Autópályán 130-nál melegszik a víz. - Ma nem, (esik a hó és hűlt a levegő) de tegnap igen. - Tehát felmegy pirosba! Ezt csinálta másfél hónapja is, de - szerintem közben - hengerfejes is lett, amit most orvosoltak, de a probléma még mindig ez.
A következőket próbáltuk: kiegyenlítő tartály kupakjának cseréje, termosztát csere 3x, termosztátház csere 3x, hűtő csere, hengerfej gépműhelyben nyomáspróbázva, hegesztve (3-as henger szelepvezetőnél repedés volt), síkolva, szelep cserélve, ill amit a hengerfejnél még kellett. Nemrég vezérléscsere (régi vízpumpával is így melegedett) vízpumpacserével.
Városba megyek, minden ok. Tegnap próbáltam: pályán megyek max két fővel, Fehérvár irányába 130-cal, minden ok. Jövök vissza, érdi emelkedőnél mutató a pirosban. Budaörsi Tescónál megállok, vizes a padló, mind a két oldalon (vezető és utas), bent nincs szag, de kis állás után párásak az ablakok. Felnyitom a géptetőt, fagyálló szagát vélem érezni, de a kiegyenlítő tartályon nem látszik hűtőfolyadék fogyás.
Ma szerelő jött vele Fehérvárról, minden ok. (Közben hűlt a levegő).
Rövidesen újra próbálom, de reménykedem, hátha van valakinek ötlete, tapasztalata. Így nem üzembiztos.
Előre is köszönöm a segítséget!
Nekem a hőgömba volt a hibás, amit a tatabányai Ford 3 hónapon keresztül képtelen volt diagnosztizálni (pedig ők törték el, szóval lehet nem véletlenül).
Ilyenkor tényleg abnormálisan meleg a hűtővized? Nálam egyértelműen nem volt meleg, mikor pirosban volt a mutató. _________________ Képek
Ilyenkor tényleg abnormálisan meleg a hűtővized? Nálam egyértelműen nem volt meleg, mikor pirosban volt a mutató.
Köszi a választ!
Most értem vissza a "tesztútról".
Vettem Torque Pro-t.
Induláskor ellenőriztem a hűtővíz hőmérsékletét. A pro 110 fokot mondott rá. Korábban a Lite 90-et, hát most ellenőriztem, és az is 110-et mondott. Tehát egyetértés volt közöttük.
Járattam elég sokat a motort álltában, nem volt semmi gond.
Elindultam az M1-esen kifelé, minden ok. Mikor elhagytam a Budaörsi lehajtót (benzinkút), nyugodtan mentem kifelé, majd egyszercsak a lehajtó után 1-2 száz méter után ránézek a műszerre, és már feszít is a pirosban. Meglepődtem rendesen, gyorsan gáz elvéve, motorfékkel gurulok, és lejöttem a pályáról TB-nál. Mutató nem jön le. Megállok, felnyitom az elejét, motor ketyeg, semmi gőz, semmi. Nézem a csöveket, nem kemények. A termosztátnál lévő hideg, a hengerfejtől a hűtőbe menő meleg, venti ezerrel teker. Lassan mutató elindul lefelé, megáll ahol kell. Elindulok vissza, föl a pályára, minden rendben hazáig. Hazaérek, mutató a helyén, venti kettes fokozaton, csövek: Kiegyenlítő tartály - hűtő hideg, motor - hűtő: meleg, kiegyenlítő tartály - motor: meleg, termosztát - hűtő: kb. hideg, Torque szerint a hőfok 123.
Holnap szenzort cserélek. Azt nem tudom még, hogy melyiket cseréljem?
Ilyenkor tényleg abnormálisan meleg a hűtővized? Nálam egyértelműen nem volt meleg, mikor pirosban volt a mutató.
Köszi a választ!
Most értem vissza a "tesztútról".
Vettem Torque Pro-t.
Induláskor ellenőriztem a hűtővíz hőmérsékletét. A pro 110 fokot mondott rá. Korábban a Lite 90-et, hát most ellenőriztem, és az is 110-et mondott. Tehát egyetértés volt közöttük.
Járattam elég sokat a motort álltában, nem volt semmi gond.
Elindultam az M1-esen kifelé, minden ok. Mikor elhagytam a Budaörsi lehajtót (benzinkút), nyugodtan mentem kifelé, majd egyszercsak a lehajtó után 1-2 száz méter után ránézek a műszerre, és már feszít is a pirosban. Meglepődtem rendesen, gyorsan gáz elvéve, motorfékkel gurulok, és lejöttem a pályáról TB-nál. Mutató nem jön le. Megállok, felnyitom az elejét, motor ketyeg, semmi gőz, semmi. Nézem a csöveket, nem kemények. A termosztátnál lévő hideg, a hengerfejtől a hűtőbe menő meleg, venti ezerrel teker. Lassan mutató elindul lefelé, megáll ahol kell. Elindulok vissza, föl a pályára, minden rendben hazáig. Hazaérek, mutató a helyén, venti kettes fokozaton, csövek: Kiegyenlítő tartály - hűtő hideg, motor - hűtő: meleg, kiegyenlítő tartály - motor: meleg, termosztát - hűtő: kb. hideg, Torque szerint a hőfok 123.
Holnap szenzort cserélek. Azt nem tudom még, hogy melyiket cseréljem?
Akkor nálad is ez lesz szerintem. Sajnos nem tudom melyik volt, és hogy fizikailag hol van. Nálam egy független szerviz 20 perc alatt megtalálta a hibát és javította. _________________ Képek
Ma megvolt a jeladó cseréje.
Eredmény: SEMMI!!!
Ha az autó áll, közben fölmelegítem, a motor eléri az üzemi hőfokot, termosztát nyit, majd a venti beindul, és normál módon működik.
Autóval megyek, egyszer csak kifekszik a mutató (pirosba). Gyorsan megállok, a víz hideg, csövek hidegek, venti kettesen pörög.A motor se meleg.
Mi lehet a baj?
Mit mutat a műszer? Honnan a mutatni való?
Van valakinek ötlete?
Ma megvolt a jeladó cseréje.
Eredmény: SEMMI!!!
Ha az autó áll, közben fölmelegítem, a motor eléri az üzemi hőfokot, termosztát nyit, majd a venti beindul, és normál módon működik.
Autóval megyek, egyszer csak kifekszik a mutató (pirosba). Gyorsan megállok, a víz hideg, csövek hidegek, venti kettesen pörög.A motor se meleg.
Mi lehet a baj?
Mit mutat a műszer? Honnan a mutatni való?
Van valakinek ötlete?
Nekem a Spindler Autó javította, Oroszlányban. Ha nem jutsz semmire, lehet érdemes ott próbálkozni. Pontosan mit cseréltél? Tudsz termékkódot? _________________ Képek
Nekem a Spindler Autó javította, Oroszlányban. Ha nem jutsz semmire, lehet érdemes ott próbálkozni. Pontosan mit cseréltél? Tudsz termékkódot?
Cikkszámot sajna nem tudok.
Közben fejlemények: van egy szűkítés az egyik csőben, az kivéve, valamint a termosztáton egy 5-ös lyuk.
Hatása: Autópályán nincs fűtés (40 - 60 fokos víz), műszer szerint 77-80 fokos hengerfej.
Terhelésnél azért sikerült 126 fokig emelkednie a hőmérsékletnek (érdi emelkedő).
Szóval lejjebb startolunk, de hűtőteljesítmény kevés.
Kérem, hogy aki tudja az átkötést, adjon róla infót v linket, ill. tippeket továbbra is várok!
Köszönöm!
Ma megvolt a jeladó cseréje.
Eredmény: SEMMI!!!
Ha az autó áll, közben fölmelegítem, a motor eléri az üzemi hőfokot, termosztát nyit, majd a venti beindul, és normál módon működik.
Autóval megyek, egyszer csak kifekszik a mutató (pirosba). Gyorsan megállok, a víz hideg, csövek hidegek, venti kettesen pörög.A motor se meleg.
Mi lehet a baj?
Mit mutat a műszer? Honnan a mutatni való?
Van valakinek ötlete?
Ha a mutató pirosba megy, meg pörgeti a ventit, de a víz hideg, akkor továbbra is baromságot mér a computered. Nálam is ez volt, csak nálam kevesebbet mért a valós hőmérsékletnél, nálad meg többet.
"Öndiagnosztikai üzemmód 1. A kombinált műszer öndiagnosztikai üzemmódjába lépéshez az útszakasz-számláló visszaállító gombját folyamatosan nyomva tartani és a gyújtáskapcsolót a II-es vagy III-as helyzetbe kapcsolni. 2. Az útszakasz-számláló visszaállító gombját elengedni, amikor "TEST" felirat jelenik meg az LCD-n. Ez 5 - 8 másodpercig tart. 3. Ekkor a kombinált műszer belép a mérőműszer ellenőrző üzemmódba. 4. A következő tesztek öndiagnosztikai módban való elvégzése esetén a visszaállító gomb (RESET) megnyomásával lehet a következő tesztre átlépni. 5. Az öndiagnosztika kikapcsol, ha a gyújtást az "OFF" helyzetbe kapcsoljuk. 6. Ha az öndiagnosztikai üzemmód nem érhető el, akkor a WDS segítségével diagnosztizáljuk a PCM-et és az SCP-t. MEGJEGYZÉS: Kiegészítő tesztekre van lehetőség az alábbiak után, de ezek nem használhatók diagnosztikai vizsgálathoz. Ellenőrzés Kijelzett szintaktika Az ellenőrzött mérőműszer/figyelmeztető lámpa/kijelző Leírás 1, Mérőműszer ellenőrzés GAGE Fordulatszámmérő, sebességmérő, hőmérséklet és tüzelőanyagszint mérő. Az összes mérőműszeren a mutató felfelé és lefelé teljesen végig megy a mérési tartományon, ami körülbelül 5 másodpercet vesz igénybe..." _________________ 2003 Focus Mk1 facelift kombi 1.4 benzin
Ha a mutató pirosba megy, meg pörgeti a ventit, de a víz hideg, akkor továbbra is baromságot mér a computered. Nálam is ez volt, csak nálam kevesebbet mért a valós hőmérsékletnél, nálad meg többet.
Köszi a tanácsot!
A fenti tesztet két műszerfallal is lefuttattam. Mind a két esetben egyformán lement, ugyan azt produkálta. A teszt szerint nem elektronikus a probléma.
Most már a fűtőradiátor is ki lett cserélve, tehát a csövek kivételével minden új.
A probléma még fennáll, melegszik.
Elküldve:
2019.10.17 04:47:44 Hozzászólás sorszáma a témában: 330 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Segítségre van szükségem! Nem indul a ventilátor.
Az autó elforralta a vizet, a venti nem indul. Szerelőtől hoztam el, kuplungfőhengert cseréltek, mikor elhoztam, haza már nem értem.
A vezetékek kiméréséhez kéne infó. Ha a relénél rövidre zárom, akkor a venti pörög. Biztik jók. Relénként 2 szálon a 12 volt jön, az tehát ok. A víz melegedését a kilométeróra (tesztüzemben digitálisan kijelezve) érzékeli.
Ha lenne egy hibakeresési leírás, kapcsolási hőmérséklet bármi jól jönne.
Minden segítséget előre is köszönök!
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban