Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2020.08.07. 12:09:43 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: Deka
Mai: 0
Tegnapi: 1
Összesen: 25828
Látogatók:
Vendégek: 502
Tagok: 1
Összesen: 503

Jelen lévő tagok:
01: Carmaged

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Hütési gondok
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Hütési gondok
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Következő
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

3 / 12 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  Gyurci1024


Offline
Csatlakozott:
2011. 09. 15.
Hozzászólások: 92


HozzászólásElküldve: 2012.04.28 11:16:55  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 61
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nemtudom írta:
Hali

Azt olvastam a kézikönyvben én is , hogy a páramentesítéssel együtt indul a légkondi. Itt nem erről van szó.
Az a lényeg , hogy amikor beindítom az autót, és nincs a páramentesítésre kapcsolva az irányfújó, nem is indul be a venti. Amikor a - állítólag - a toroknál a hőfok eléri a 35-40 fokot, akkor indul be a venti és megy állandóan egy alapjáraton. ezt ki is mérte a szerelőm. A kérdés az, hogy a fordoknál valóban van egy ilyen állandó alapjárat a ventinek, vagy csak azért mondta a szerelőm mert nem tudja ő sem mi lehet a gond?
A -15 fokos venti beindulást okozhatta a rossz hőgomba is, ami most ki lett cserélve. Vagy nem?


Sziasztok!

Nekem is hasonló gondom volt. Végig menetem minden hiba lehetőségen és végül meglett a megoldás.
A termosztátom volt leragadva. Nem szabályozott. Diszkréten ugrált. Vagy levolt ragadva vagy nem. Ha épp nyitott akkor teljesen hirtelen megindult a víz és ismét lezárt és beragadt. Ekkor elkezdett melegedni és hirtelen amikor már nagyon meleg lett volt elég ereje hogy nyisson. A folyamat kezdődött az elejéről. Autó: fóka 1 2004 1,6 benzin

Üdv
_________________
Ampervadász
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  winotto


Offline
Csatlakozott:
2008. 01. 29.
Hozzászólások: 26


HozzászólásElküldve: 2012.08.03 18:23:34  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 62
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

2001 es 1.8 as Focus combim van.
A Hűtőn menetirány szerinti bal oldalon lévő ventilátornak mikor kellene bekapcsolnia ?
Kb 130-140 es tempónál a pirosba megy a vízhőfok mutatóm Smile
Ha lassitok visszaáll középre,normál állásba
Átmostam a hűtőmet a menetirány szerinti jobb oldali ventilátor kb 98 foknál bekapcsol és 94 foknál kikapcsol van amikor lassabban van amikor gyorsabban forog.
A klima bekapcsolásánál is a jobboldali venti kapcsol be.
A bal oldalinak mi a szerepe ???
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  AndrewG


Offline
Csatlakozott:
2007. 12. 11.
Hozzászólások: 281


HozzászólásElküldve: 2012.12.12 20:46:19  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 63
 Hozzászólás témája: Mostmár elegem van v.ki segítsen...
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
Nos vagy gáz a helyzet, vagy csak bebeszélem magamnak/vagy nem értek hozzá. Fóka I. 99'-es 1.6 benya 192 E km-el.
1 hónapja folyamatosan ment a hűtőventillátor, 5-6 fokban is. Szerelő kicserélte a termosztátot, majd miután ez nem oldott meg semmit, kicserélte a vízpumpát (amúgy is csöpögött) és a hengerfejen lévő hőgombát is ami 118 C°-ot mutatott a számítógép szerint.
Ma egy Gyula-Debreceni út alatt végig ment a motor hűtőventije, de könyörgöm v.ki mondja meg: -5-6 C° fokban, havas úton, 4 fővel, 50-60-as tempónál miért kapcsol be a hűtőventillátor?
Egy klubtárs hasonló problémáról írt ugyanebben a topicban erre feljebb egy Guru ezt írta h:
H a jól rémlik akkor a szélvédő páramentesítéssel és klímával függöt össze a hidegen való ventillátor menése..... és a klímahűtű venti megy..... valami ilyesmit próbálgass... ne a szélvédő párátlanításra tedd és akkor valószínűleg nem indul el hidegen.....
Nos nekem is végig szélvédő vagy szélvédő és lábtér fújásra volt állítva a hűtőventi így még nyomoznom kell és bemagolnom az "LCD kijelző trükkjei" topicot, ott lehet infot szerezni arról h mennyi az aktuális vízhőfok.
De ha valaki találkozott hasonlóval, S.O.S segítsen PLZ...!!! Laughing
_________________
Snowboard forever...!!!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  AndrewG


Offline
Csatlakozott:
2007. 12. 11.
Hozzászólások: 281


HozzászólásElküldve: 2012.12.19 13:56:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 64
 Hozzászólás témája: Kálváriám története
Hozzászólás az előzmény idézésével

Miért van az, hogy a vízhőfokmérő néha kiakad? Ma külterületen kissé meghajtottam a gépet, 130 (ig), mikor lassítottam kiakadt a vízhőfok visszajelző.
Mindez termosztát, hőgomba, és vízpumpa csere után 2 héttel. A Bagyoly Mester által javasolt kontakt-okat ellenőrizték. Ja, az már csak hab a tortán hogy néha akkor is beindul a hűtő ventillátora ha NEM az ablakra van irányítva a fúvási irány, és nincs max-ra állítva a fűtés.
Lassan kezd elegem van ebből a kálváriából, ha nem oldódik meg eladom a francba... Evil or Very Mad
Persze küzdök itt két hete de segíteni még senki nem tudott... Crying or Very sad
_________________
Snowboard forever...!!!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  mik7891


Offline
Csatlakozott:
2009. 07. 20.
Hozzászólások: 8


HozzászólásElküldve: 2012.12.21 02:17:11  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 65
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Segítség!

Sziasztok, nekem egy 1999-es 1,4 benzines fókám van.
Olyan problámám van, hogy 90-es tempánál elindul a szokásos függőleges állásból a hűtővíz mutatója a piros irányába, és közben a ventillátorok is mennek, kb 75-80km/ óránál a mutató visszaáll, de a ventik ugyanúgy mennek.
Termosztát csere és hőfokjelző jeladó csere volt.
A hűtő alul hideg, a felső részen pedig meleg, ha jól olvastam ez így jó. és akkor nyit a termosztát.
Viszont a termosztáttól kivezető cső hideg.(volt hogy a termosztát nem nyitott, de akkor visszanyomta a vizet a tartályba)
Eddig nyáron 40 fokban sem kapcsolt be egyik ventillátor sem, még 5 fővel sem.
Mi lehet a probléma??

Üdv
Miki
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Zsolesz86


Offline
Csatlakozott:
2012. 06. 11.
Hozzászólások: 241


HozzászólásElküldve: 2012.12.21 08:34:05  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 66
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

mik7891 írta:
Segítség!

Sziasztok, nekem egy 1999-es 1,4 benzines fókám van.
Olyan problámám van, hogy 90-es tempánál elindul a szokásos függőleges állásból a hűtővíz mutatója a piros irányába, és közben a ventillátorok is mennek, kb 75-80km/ óránál a mutató visszaáll, de a ventik ugyanúgy mennek.
Termosztát csere és hőfokjelző jeladó csere volt.
A hűtő alul hideg, a felső részen pedig meleg, ha jól olvastam ez így jó. és akkor nyit a termosztát.
Viszont a termosztáttól kivezető cső hideg.(volt hogy a termosztát nem nyitott, de akkor visszanyomta a vizet a tartályba)
Eddig nyáron 40 fokban sem kapcsolt be egyik ventillátor sem, még 5 fővel sem.
Mi lehet a probléma??

Üdv
Miki


termosztátod biztos hogy jó? én most cseréltem és a vacsi új termosztát meg volt szorulva ...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  mik7891


Offline
Csatlakozott:
2009. 07. 20.
Hozzászólások: 8


HozzászólásElküldve: 2012.12.21 08:51:18  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 67
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Zsolesz86 írta:
mik7891 írta:
Segítség!

Sziasztok, nekem egy 1999-es 1,4 benzines fókám van.
Olyan problámám van, hogy 90-es tempánál elindul a szokásos függőleges állásból a hűtővíz mutatója a piros irányába, és közben a ventillátorok is mennek, kb 75-80km/ óránál a mutató visszaáll, de a ventik ugyanúgy mennek.
Termosztát csere és hőfokjelző jeladó csere volt.
A hűtő alul hideg, a felső részen pedig meleg, ha jól olvastam ez így jó. és akkor nyit a termosztát.
Viszont a termosztáttól kivezető cső hideg.(volt hogy a termosztát nem nyitott, de akkor visszanyomta a vizet a tartályba)
Eddig nyáron 40 fokban sem kapcsolt be egyik ventillátor sem, még 5 fővel sem.
Mi lehet a probléma??

Üdv
Miki


termosztátod biztos hogy jó? én most cseréltem és a vacsi új termosztát meg volt szorulva ...


Már a második, még arra gondoltam, hogy a fagyálló most bárdi-s, nem a cromax-nál vettem, nem az lehet a baj?
Valahol olvastam, hogy az sem mindegy hogy milyen a fagyálló,
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  AndrewG


Offline
Csatlakozott:
2007. 12. 11.
Hozzászólások: 281


HozzászólásElküldve: 2012.12.21 09:02:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 68
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

mik7891 írta:
Segítség!

Sziasztok, nekem egy 1999-es 1,4 benzines fókám van.
Olyan problámám van, hogy 90-es tempánál elindul a szokásos függőleges állásból a hűtővíz mutatója a piros irányába, és közben a ventillátorok is mennek, kb 75-80km/ óránál a mutató visszaáll, de a ventik ugyanúgy mennek.
Termosztát csere és hőfokjelző jeladó csere volt.
A hűtő alul hideg, a felső részen pedig meleg, ha jól olvastam ez így jó. és akkor nyit a termosztát.
Viszont a termosztáttól kivezető cső hideg.(volt hogy a termosztát nem nyitott, de akkor visszanyomta a vizet a tartályba)
Eddig nyáron 40 fokban sem kapcsolt be egyik ventillátor sem, még 5 fővel sem.
Mi lehet a probléma??

Üdv
Miki


Hello Miki!

Ha lesz megoldás a problémádra, engem is érdekelne...

Köcce'! Laughing
_________________
Snowboard forever...!!!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Gyurci1024


Offline
Csatlakozott:
2011. 09. 15.
Hozzászólások: 92


HozzászólásElküldve: 2012.12.21 09:30:06  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 69
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

mik7891 írta:
Segítség!

Sziasztok, nekem egy 1999-es 1,4 benzines fókám van.
Olyan problámám van, hogy 90-es tempánál elindul a szokásos függőleges állásból a hűtővíz mutatója a piros irányába, és közben a ventillátorok is mennek, kb 75-80km/ óránál a mutató visszaáll, de a ventik ugyanúgy mennek.
Termosztát csere és hőfokjelző jeladó csere volt.
A hűtő alul hideg, a felső részen pedig meleg, ha jól olvastam ez így jó. és akkor nyit a termosztát.
Viszont a termosztáttól kivezető cső hideg.(volt hogy a termosztát nem nyitott, de akkor visszanyomta a vizet a tartályba)
Eddig nyáron 40 fokban sem kapcsolt be egyik ventillátor sem, még 5 fővel sem.
Mi lehet a probléma??

Üdv
Miki


Hello,

Hasonló gondom volt nekem is az év elején. Ezt azt cseréltünk haverral a kocsiban és vizet is le kellett engedni. Nos nálunk a baj az volt, hogy fordítva raktuk vissza a termosztátot. Megfordítottam és most azóta király. (Bár hozzá teszem fordított termosztátnál volt eddig a legjobb az autó fűtése Laughing )
_________________
Ampervadász
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Jani44


Offline
Csatlakozott:
2009. 01. 14.
Hozzászólások: 1179


HozzászólásElküldve: 2012.12.21 11:10:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 70
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

mik7891 írta:
Zsolesz86 írta:
mik7891 írta:
Segítség!

Sziasztok, nekem egy 1999-es 1,4 benzines fókám van.
Olyan problámám van, hogy 90-es tempánál elindul a szokásos függőleges állásból a hűtővíz mutatója a piros irányába, és közben a ventillátorok is mennek, kb 75-80km/ óránál a mutató visszaáll, de a ventik ugyanúgy mennek.
Termosztát csere és hőfokjelző jeladó csere volt.
A hűtő alul hideg, a felső részen pedig meleg, ha jól olvastam ez így jó. és akkor nyit a termosztát.
Viszont a termosztáttól kivezető cső hideg.(volt hogy a termosztát nem nyitott, de akkor visszanyomta a vizet a tartályba)
Eddig nyáron 40 fokban sem kapcsolt be egyik ventillátor sem, még 5 fővel sem.
Mi lehet a probléma??

Üdv
Miki


termosztátod biztos hogy jó? én most cseréltem és a vacsi új termosztát meg volt szorulva ...


Már a második, még arra gondoltam, hogy a fagyálló most bárdi-s, nem a cromax-nál vettem, nem az lehet a baj?
Valahol olvastam, hogy az sem mindegy hogy milyen a fagyálló,


A vízpumpád jó? Father járt úgy agusztusban, hogy az 1 éves gagyi vízpumpáját megette a fagyálló és nem tekerte a vizet.
Hengerfejtömítés és a többi... külföldön -200 e huf
_________________
2001.11. 1.6 16v comfort combi Facelift

"Ez az élet Babolcsai néni"
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2931


HozzászólásElküldve: 2012.12.21 13:18:53  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 71
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

mik7891 írta:


Már a második, még arra gondoltam, hogy a fagyálló most bárdi-s, nem a cromax-nál vettem, nem az lehet a baj?
Valahol olvastam, hogy az sem mindegy hogy milyen a fagyálló,


A tömény fagyállót fel kell higítani 50% vízzel. Ha ezt nem rontottad el, akkor minden fagyállónak kb ugyanolyan a "hűtőképessége".

A fagyállók között különbség csak a korróziógátló hatásban van. Van amelyik nem tesz jót az alumínium hengerfejes motornak.
És van olyan, amelyikből a korróziógátló adalék hamarabb kifogy és ezért 2 évente kell cserélni.

Nem az számít, hogy hol vetted, hanem hogy pl. foszfátmentes-e.
Színekkel is szokták kódolni, hogy mennyi ideig jó. Pl. a régi sárgát (ami nem való a mai motorokhoz) két évenként cserélni kellett.
A bíbor színű Ford Super Plus 2000 (ha jól emlékszem a nevére) 10 évig jó. Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  mik7891


Offline
Csatlakozott:
2009. 07. 20.
Hozzászólások: 8


HozzászólásElküldve: 2012.12.21 16:14:41  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 72
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
mik7891 írta:


Már a második, még arra gondoltam, hogy a fagyálló most bárdi-s, nem a cromax-nál vettem, nem az lehet a baj?
Valahol olvastam, hogy az sem mindegy hogy milyen a fagyálló,


A tömény fagyállót fel kell higítani 50% vízzel. Ha ezt nem rontottad el, akkor minden fagyállónak kb ugyanolyan a "hűtőképessége".

A fagyállók között különbség csak a korróziógátló hatásban van. Van amelyik nem tesz jót az alumínium hengerfejes motornak.
És van olyan, amelyikből a korróziógátló adalék hamarabb kifogy és ezért 2 évente kell cserélni.

Nem az számít, hogy hol vetted, hanem hogy pl. foszfátmentes-e.
Színekkel is szokták kódolni, hogy mennyi ideig jó. Pl. a régi sárgát (ami nem való a mai motorokhoz) két évenként cserélni kellett.
A bíbor színű Ford Super Plus 2000 (ha jól emlékszem a nevére) 10 évig jó. Smile


Sikerült, megtaláltuk a problémát.
Az új gyári termosztáttal sajnos újból főzte vizet.
A vízpumpa jó, dugulás nincsen.
Kipróbáltuk, hogy a gyári termosztátból kivettük a termosztát peremén lévő golyót és a tartóját.
Ezután légtelenítés, és végül a probléma megszűnt.

Köszönöm a hozzászólásokat!!
Üdv
Miki
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  AndrewG


Offline
Csatlakozott:
2007. 12. 11.
Hozzászólások: 281


HozzászólásElküldve: 2012.12.23 09:50:47  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 73
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

mik7891 írta:
fiesta írta:
mik7891 írta:


Már a második, még arra gondoltam, hogy a fagyálló most bárdi-s, nem a cromax-nál vettem, nem az lehet a baj?
Valahol olvastam, hogy az sem mindegy hogy milyen a fagyálló,


A tömény fagyállót fel kell higítani 50% vízzel. Ha ezt nem rontottad el, akkor minden fagyállónak kb ugyanolyan a "hűtőképessége".

A fagyállók között különbség csak a korróziógátló hatásban van. Van amelyik nem tesz jót az alumínium hengerfejes motornak.
És van olyan, amelyikből a korróziógátló adalék hamarabb kifogy és ezért 2 évente kell cserélni.

Nem az számít, hogy hol vetted, hanem hogy pl. foszfátmentes-e.
Színekkel is szokták kódolni, hogy mennyi ideig jó. Pl. a régi sárgát (ami nem való a mai motorokhoz) két évenként cserélni kellett.
A bíbor színű Ford Super Plus 2000 (ha jól emlékszem a nevére) 10 évig jó. Smile


Sikerült, megtaláltuk a problémát.
Az új gyári termosztáttal sajnos újból főzte vizet.
A vízpumpa jó, dugulás nincsen.
Kipróbáltuk, hogy a gyári termosztátból kivettük a termosztát peremén lévő golyót és a tartóját.
Ezután légtelenítés, és végül a probléma megszűnt.

Köszönöm a hozzászólásokat!!
Üdv
Miki


Na ezt én is megpróbálom... Köszi!
_________________
Snowboard forever...!!!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  AndrewG


Offline
Csatlakozott:
2007. 12. 11.
Hozzászólások: 281


HozzászólásElküldve: 2012.12.25 13:08:17  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 74
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Úgy néz ki én is úgy jártam mint 1-2 klubtárs, jelesül hogy az új termosztát sem jó (melegszik a motor, megy a venti mert nem nyit.)
Venni akarok Mézitől egy gyárit, de az a kérdése hogy 74 fokos, vagy 82 fokos legyen?
Állítólag mindkettő gyári.
Mézi: "Itt azt írják, hogy az idősebb autókhoz az alacsonyabb hőfokú termosztátot ajánlják:"
http://www.bardiauto.hu/14-resz-a-termosztat/
Ja, Fóka I. 1.6 benzin 192.E km.

Kellemes Ünnepeket minden klubtársnak!
_________________
Snowboard forever...!!!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bagoly600


Offline
Csatlakozott:
2009. 06. 18.
Hozzászólások: 5116


HozzászólásElküldve: 2012.12.25 14:43:07  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 75
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

AndrewG írta:
Sziasztok!

Úgy néz ki én is úgy jártam mint 1-2 klubtárs, jelesül hogy az új termosztát sem jó (melegszik a motor, megy a venti mert nem nyit.)
Venni akarok Mézitől egy gyárit, de az a kérdése hogy 74 fokos, vagy 82 fokos legyen?
Állítólag mindkettő gyári.
Mézi: "Itt azt írják, hogy az idősebb autókhoz az alacsonyabb hőfokú termosztátot ajánlják:"
http://www.bardiauto.hu/14-resz-a-termosztat/
Ja, Fóka I. 1.6 benzin 192.E km.

Kellemes Ünnepeket minden klubtársnak!

én ilyenkor megnézem melyikből van fogyás országos szinten. Jó eséllyel abból lesz raktáron és az a bevált darab Wink
_________________
ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd Smile -> info@essmotor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mézi
Portálbuherátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2005. 04. 25.
Hozzászólások: 6097

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2012.12.25 15:40:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 76
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Bagoly600 írta:
AndrewG írta:
Sziasztok!

Úgy néz ki én is úgy jártam mint 1-2 klubtárs, jelesül hogy az új termosztát sem jó (melegszik a motor, megy a venti mert nem nyit.)
Venni akarok Mézitől egy gyárit, de az a kérdése hogy 74 fokos, vagy 82 fokos legyen?
Állítólag mindkettő gyári.
Mézi: "Itt azt írják, hogy az idősebb autókhoz az alacsonyabb hőfokú termosztátot ajánlják:"
http://www.bardiauto.hu/14-resz-a-termosztat/
Ja, Fóka I. 1.6 benzin 192.E km.

Kellemes Ünnepeket minden klubtársnak!

én ilyenkor megnézem melyikből van fogyás országos szinten. Jó eséllyel abból lesz raktáron és az a bevált darab Wink

74 fokos 1 db, 82 fokos 18 db van készleten. Smile Ez utóbbit rendeltem AndrewG-nek, olcsóbb is és több is van belőle raktáron.
Igazából az a kérdés, hogy elég-e ha csak 82 fokon nyit jelen esetben. Smile
_________________

FordEtis szerviztervezet | Ford Focus kezelési útmutatók | Elektronikus alkatrész-katalógus
Doppingmentes táplálékkiegészítők:
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bagoly600


Offline
Csatlakozott:
2009. 06. 18.
Hozzászólások: 5116


HozzászólásElküldve: 2012.12.25 19:19:37  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 77
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Mézi írta:
Bagoly600 írta:
AndrewG írta:
Sziasztok!

Úgy néz ki én is úgy jártam mint 1-2 klubtárs, jelesül hogy az új termosztát sem jó (melegszik a motor, megy a venti mert nem nyit.)
Venni akarok Mézitől egy gyárit, de az a kérdése hogy 74 fokos, vagy 82 fokos legyen?
Állítólag mindkettő gyári.
Mézi: "Itt azt írják, hogy az idősebb autókhoz az alacsonyabb hőfokú termosztátot ajánlják:"
http://www.bardiauto.hu/14-resz-a-termosztat/
Ja, Fóka I. 1.6 benzin 192.E km.

Kellemes Ünnepeket minden klubtársnak!

én ilyenkor megnézem melyikből van fogyás országos szinten. Jó eséllyel abból lesz raktáron és az a bevált darab Wink

74 fokos 1 db, 82 fokos 18 db van készleten. Smile Ez utóbbit rendeltem AndrewG-nek, olcsóbb is és több is van belőle raktáron.
Igazából az a kérdés, hogy elég-e ha csak 82 fokon nyit jelen esetben. Smile

korábban nyit, a megadott hőmérsékleten már teljesen nyitott Wink
_________________
ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd Smile -> info@essmotor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  raven


Offline
Csatlakozott:
2007. 12. 15.
Hozzászólások: 492


HozzászólásElküldve: 2012.12.26 14:12:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 78
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Bagoly600 írta:
Mézi írta:
Bagoly600 írta:
AndrewG írta:
Sziasztok!

Úgy néz ki én is úgy jártam mint 1-2 klubtárs, jelesül hogy az új termosztát sem jó (melegszik a motor, megy a venti mert nem nyit.)
Venni akarok Mézitől egy gyárit, de az a kérdése hogy 74 fokos, vagy 82 fokos legyen?
Állítólag mindkettő gyári.
Mézi: "Itt azt írják, hogy az idősebb autókhoz az alacsonyabb hőfokú termosztátot ajánlják:"
http://www.bardiauto.hu/14-resz-a-termosztat/
Ja, Fóka I. 1.6 benzin 192.E km.

Kellemes Ünnepeket minden klubtársnak!

én ilyenkor megnézem melyikből van fogyás országos szinten. Jó eséllyel abból lesz raktáron és az a bevált darab Wink

74 fokos 1 db, 82 fokos 18 db van készleten. Smile Ez utóbbit rendeltem AndrewG-nek, olcsóbb is és több is van belőle raktáron.
Igazából az a kérdés, hogy elég-e ha csak 82 fokon nyit jelen esetben. Smile

korábban nyit, a megadott hőmérsékleten már teljesen nyitott Wink
Ha korábban nyít 82 foknál a 82 fokos, akkor az mehet a kukába, hisz ez a nyitási hőmérséklet. A termosztátra feltüntetik a teljesen nyitott állapothoz szükséges hőmérsékletet is, jelen esetben a 82 fokos termosztátnál ez 97 fok. Kép itt: http://www.ford-esklep.pl/userdata/gfx/da567f71db597598ff19092db49ac29a.jpg
@AndrewG
Jó lesz a 82 fokos. Ha evvel túlmelegszik a motor, akkor inkább átöblíteném a hűtőrendszert.
_________________
ForDTC - Ford specifikus diagnosztikai app Androidra
Letöltés: ForDTC-v1.0.8.1.apk
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  AndrewG


Offline
Csatlakozott:
2007. 12. 11.
Hozzászólások: 281


HozzászólásElküldve: 2012.12.26 20:47:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 79
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Huhhh...! Akkor nem csak én lógok a fórumon bejgli evés közben. Laughing
Megbízok a szakértőkben, (csak segítsen már valaki).
Oks. Mézi, holnap akkor megy a megrendelő mél a 82 C°-osra.
Jön amikor megjön, ha beszereteltem valami B. csabai szerelővel, és nem oldódik meg a probléma, "zaklatom" Bagoly Mestert... Embarassed
A többi klubtársnak Boldog, Fókázásban És Eredményekben Gazdag Új Évet!!!! Laughing
_________________
Snowboard forever...!!!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lEnNy


Offline
Csatlakozott:
2011. 07. 14.
Hozzászólások: 20


HozzászólásElküldve: 2013.01.26 15:23:22  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 80
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok.
Előre is bocsánat, ha nagyon össze-vissza írok, csak olyan katyvaszos nekem ez az egész dolog Smile
Van egy 2000-es évjáratú 1.6 benzines fókám. Olyan hűtési gondokat produkál, hogy városi használatban a motor 102-105 fokra melegszik, autópályán 100km/h -s tempó felett egészen 116 fokra felkúszik. Ez szerintem nagyon sok. A termosztát ki lett cserélve a kocsiban, a ventillátor megy amikor kell neki. Megfogdostam a csövet ami a motorból megy a hűtőbe, az természetesen tűz forró volt. Azt is megfogtam amelyik a hűtőből menne a motorba, az jég hideg. Mostanában -5 és +5 körül mocorog itt a hőmérséklet ahol használom, hidegebben, és melegebben is ugyan ezt a problémát produkálja. Aztán kipróbáltam, hogy hiddeg motornál megnyomkodtam mind2 csövet, és a túlnyomó tartájban a víz mozgott mind2 cső nyomkodásánál.
Esetleg valakinek valami tippje, hogy mitől lehet ez a hiba?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  percy
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2003. 09. 22.
Hozzászólások: 14350


HozzászólásElküldve: 2013.01.26 18:29:09  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 81
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

lEnNy írta:
Esetleg valakinek valami tippje, hogy mitől lehet ez a hiba?
Nem tudok csak arra gondolni hogy eldugult a hűtőd....
_________________
"Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan."
Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lEnNy


Offline
Csatlakozott:
2011. 07. 14.
Hozzászólások: 20


HozzászólásElküldve: 2013.01.26 22:22:15  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 82
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

percy írta:
lEnNy írta:
Esetleg valakinek valami tippje, hogy mitől lehet ez a hiba?
Nem tudok csak arra gondolni hogy eldugult a hűtőd....


Igen, énis erre gondoltam, csak akkor nemtudom hogy lehet az, hogy városban nem megy 105 fok fölé :S meg hogy hideg motornál a hűtőbe menő csövet megnyomkodva miért mozog a víz a túlnyomástartályban. Mert ügye olyankor a termosztát zárva, szal a motor felé nem tud visszamenni a víz. :S
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  percy
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2003. 09. 22.
Hozzászólások: 14350


HozzászólásElküldve: 2013.01.27 01:02:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 83
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

lEnNy írta:
... Mert ügye olyankor a termosztát zárva, szal a motor felé nem tud visszamenni a víz. :S
Szerintem a hűtőnek direkt összeköttetése van a túlfolyóval.....
Le tudod ellenőrizni, hogy jól működik-e a termosztátod. Hideg motorral indulva 1-2 km után állj meg és nézd meg a hűtő fele menő csöveket. Ha langyosak akkor termosztát csere. (túl korán nyit, vagy állandóan nyitva van)
Ez viszont nem indokolja a túlmelegedést.

Mivel a visszatérő csöved jéghideg, ezért gondolok még mindig arra, hogy tök eldugult a hűtőd. Megnézted, nincs rajta sérülés esetleg? Összenyomódás? Nem koszolódott el teljesen a hűtőd? Városi menetben is hideg a visszatérő cső????
De miért van rendes hűtés városi menetben mikor pedig elvileg jobban kellene melegednie?
Infóra lesz még szükség, mert ez így valóban katyvaszos Wink
_________________
"Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan."
Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lEnNy


Offline
Csatlakozott:
2011. 07. 14.
Hozzászólások: 20


HozzászólásElküldve: 2013.01.27 10:51:07  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 84
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

percy írta:

Infóra lesz még szükség, mert ez így valóban katyvaszos Wink


Nagyon szépen köszönöm az eddigi segítséget! Akkor újabb kutatásokba kezdek a tipjeiddel kapcsolatban Mihelyt megvannak a válaszok, esetleg új fejlemények vannak, beírom. Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  AndrewG


Offline
Csatlakozott:
2007. 12. 11.
Hozzászólások: 281


HozzászólásElküldve: 2013.01.27 14:33:04  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 85
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

lEnNy írta:
percy írta:

Infóra lesz még szükség, mert ez így valóban katyvaszos Wink


Nagyon szépen köszönöm az eddigi segítséget! Akkor újabb kutatásokba kezdek a tipjeiddel kapcsolatban Mihelyt megvannak a válaszok, esetleg új fejlemények vannak, beírom. Smile


Még egy dolog lehet. Én ugyanígy jártam, (99-es 1.6 benya) és nekem az új termosztát is rossz volt: nem nyitott ki. Persze nem gyárit tett bele a szerelő, de miután megkerestem Mézit, Ő (imáimba foglalom a nevét Laughing ) küldött egy gyárit. Nem utángyártottat, nem gyári utángyártottat, hanem GYÁ-RIT. Persze előtte kicseréltettek velem is mindent, a hűtő dugulást is megnézték és továbbra is ment a venti és melegedett. De szerintem egy 13 éves autónak még nem volna szabad eldugulnia a hűtőjének. Ha jól tudom ez alumínium hűtő, akkor meg pláne. Bááár kosz lehet benne...
Perce Percy kolléga tippjeit is járd végig Exclamation
_________________
Snowboard forever...!!!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  oktato


Offline
Csatlakozott:
2006. 12. 02.
Hozzászólások: 397


HozzászólásElküldve: 2013.01.28 11:38:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 86
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

[quote="percy"]
lEnNy írta:
... Mert ügye olyankor a termosztát zárva, szal a motor felé nem tud visszamenni a víz. :S
Szerintem a hűtőnek direkt összeköttetése van a túlfolyóval.....
Le tudod ellenőrizni, hogy jól működik-e a termosztátod. Hideg motorral indulva 1-2 km után állj meg és nézd meg a hűtő fele menő csöveket. Ha langyosak akkor termosztát csere. (túl korán nyit, vagy állandóan nyitva van)
Ez viszont nem indokolja a túlmelegedést.

Kivéve akkor, ha félig nyitott helyzetben van megszorulva !!!! És ez megmagyarázhatja azt is hogy miért csak erősebb terhelésnél melegszik !
_________________
Ford Fiesta 1,4 TDCI
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2931


HozzászólásElküldve: 2013.01.28 13:44:41  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 87
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

lEnNy írta:
Sziasztok.
... Megfogdostam a csövet ami a motorból megy a hűtőbe, az természetesen tűz forró volt. Azt is megfogtam amelyik a hűtőből menne a motorba, az jég hideg. ...


Levegős a hűtő?
Van rajta levegőztető csavar?
(Nem ismerem a típust, csak annyit tudok, hogy az én Fiestámon van. Igaz, hogy a Fiesta ki tudja dolgozni magából a levegőt, de lehet, hogy a Te autód nem.)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  AndrewG


Offline
Csatlakozott:
2007. 12. 11.
Hozzászólások: 281


HozzászólásElküldve: 2013.01.29 07:39:50  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 88
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
lEnNy írta:
Sziasztok.
... Megfogdostam a csövet ami a motorból megy a hűtőbe, az természetesen tűz forró volt. Azt is megfogtam amelyik a hűtőből menne a motorba, az jég hideg. ...


Levegős a hűtő?
Van rajta levegőztető csavar?
(Nem ismerem a típust, csak annyit tudok, hogy az én Fiestámon van. Igaz, hogy a Fiesta ki tudja dolgozni magából a levegőt, de lehet, hogy a Te autód nem.)


Nekem Bagoly Mester azt mondta miközben a hűtőlötyimet cserélte hogy a benyás Fóka "ön-légtelenítős"... Laughing
_________________
Snowboard forever...!!!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Jani44


Offline
Csatlakozott:
2009. 01. 14.
Hozzászólások: 1179


HozzászólásElküldve: 2013.01.29 14:08:41  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 89
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

AndrewG írta:
fiesta írta:
lEnNy írta:
Sziasztok.
... Megfogdostam a csövet ami a motorból megy a hűtőbe, az természetesen tűz forró volt. Azt is megfogtam amelyik a hűtőből menne a motorba, az jég hideg. ...


Levegős a hűtő?
Van rajta levegőztető csavar?
(Nem ismerem a típust, csak annyit tudok, hogy az én Fiestámon van. Igaz, hogy a Fiesta ki tudja dolgozni magából a levegőt, de lehet, hogy a Te autód nem.)


Nekem Bagoly Mester azt mondta miközben a hűtőlötyimet cserélte hogy a benyás Fóka "ön-légtelenítős"... Laughing


Ez így van. Lehetne még valahogy 1 vízpumpa tesztet is csinálni. Lehet nem szállít elég vizet.
_________________
2001.11. 1.6 16v comfort combi Facelift

"Ez az élet Babolcsai néni"
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lEnNy


Offline
Csatlakozott:
2011. 07. 14.
Hozzászólások: 20


HozzászólásElküldve: 2013.01.29 16:15:50  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 90
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Köszönöm a tanácsokat, a hűtő el volt dugulva. Very Happy Most egy újabb problémám van, amire azt mondták, hogy 99% hogy a hőgomba. Amikor nekem bent 103 fokos hűtővizet mutatott a kijelző, addig a szerelő által mért érték csak 86 fok volt. Megrednelte a hőgombát, ami holnapra meg is érkezik, de azt mondták, hogy szereljem be magam, mert ezt mindenki meg tudja csinálni. Nem vagyok egy nagy szerelő, ezért szeretném megkérdezni, hogy valaki el tudná mondani, hogy pontosan hol is található ez a hőgomba, és hogyan kell kicserélni?
Előre is köszönöm Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Hütési gondok
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Következő
Ugrás:   

3 / 12 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.32 másodperc