Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2020.07.16. 03:07:33 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: vargajanos
Mai: 0
Tegnapi: 2
Összesen: 25792
Látogatók:
Vendégek: 307
Tagok: 0
Összesen: 307

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Gázautó
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focusról -> Gázautó
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Következő
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

12 / 13 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2931


HozzászólásElküldve: 2013.03.25 13:51:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 331
 Hozzászólás témája: Re: fogyasztás
Hozzászólás az előzmény idézésével

dlaca írta:
Sziasztok!
Nekem 1,6 2005 hatchback. Benzin nyáron 7,5 gáz 9,5. Nagyrészt pályán használom 120 körül megyek egyedül minimális súllyal. A fedélzeti 11 l mutat átlagban. Zavoli van benne és az injectorok felé van téve alulemez, mert a nyest rajta alszik éjjel! Szeretem az állatokat a motortérben, de nem az úton! Smile
Üdv:
Laci


Egy kis őrölt bors kell a motortérbe. Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  FokaDriver


Offline
Csatlakozott:
2004. 09. 29.
Hozzászólások: 1261


HozzászólásElküldve: 2013.04.22 08:41:48  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 332
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szevasztok,

Érdekelne hogy az LPG-s üzemhez használtok e különleges motorolajat, vagy a gyári 5w30-cal használjátok az autót. Minden válaszért köszönet.
Kösz, FD.
_________________
...Run Forrest Run...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  nniki


Offline
Csatlakozott:
2011. 06. 12.
Hozzászólások: 28


HozzászólásElküldve: 2013.04.23 17:57:59  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 333
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

FokaDriver írta:
Szevasztok,

Érdekelne hogy az LPG-s üzemhez használtok e különleges motorolajat, vagy a gyári 5w30-cal használjátok az autót. Minden válaszért köszönet.
Kösz, FD.


Gondolom neked is vegyes üzemű. Nekem egy éve lett beszerelve, Motul CNG/LPG 5w40-et használok. Literje 3000 körül van.
http://www.argep.hu/popup.asp?pid=203276733&pnr=10001&foto=1
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  odir


Offline
Csatlakozott:
2013. 06. 19.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2013.07.17 14:37:27  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 334
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

LPG-t szereltetésést tervezem a fókába, de az csak most tudatosult, hogy az emelőnek is új helyet kell keresni, nem csak a pótkereket vesztem el. Valakinek ötlet hova lehet eldugni a kocsiban?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  odir


Offline
Csatlakozott:
2013. 06. 19.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2013.07.17 14:38:15  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 335
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

... hupsz.... fóka 2 kombi...

András
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  rolmillion


Offline
Csatlakozott:
2013. 08. 21.
Hozzászólások: 21

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2013.09.18 12:32:21  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 336
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

LPG-s lett a Focusom. A computer mér valami fogyasztást, az pontos lesz vagy a gáz miatt más? Megbolondulni nem fog, hogy a kocsi megy de a benzinem nem fogy a tartályból?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2931


HozzászólásElküldve: 2013.09.20 11:31:11  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 337
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

odir írta:
Sziasztok!

LPG-t szereltetésést tervezem a fókába, de az csak most tudatosult, hogy az emelőnek is új helyet kell keresni, nem csak a pótkereket vesztem el. Valakinek ötlet hova lehet eldugni a kocsiban?


Nekem az ülés alatt van. De ez Fiesta.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  FokaDriver


Offline
Csatlakozott:
2004. 09. 29.
Hozzászólások: 1261


HozzászólásElküldve: 2013.09.23 11:44:18  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 338
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szevasztok,

A gyári platinás gyertya LPG üzemben mennyit szokott kibírni ? Tudtommal 60e km-nként kellene cserélni, de gázüzemben ez általában rövidül. Mit javasoltok ? (beállított szikraköz : 1.0 mm)

üdv, FD.
_________________
...Run Forrest Run...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  cirmoskutya


Offline
Csatlakozott:
2012. 03. 04.
Hozzászólások: 63


HozzászólásElküldve: 2013.09.23 12:24:54  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 339
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

FokaDriver írta:
Szevasztok,

A gyári platinás gyertya LPG üzemben mennyit szokott kibírni ? Tudtommal 60e km-nként kellene cserélni, de gázüzemben ez általában rövidül. Mit javasoltok ? (beállított szikraköz : 1.0 mm)

üdv, FD.


Érdekes a kérdés mert pont a napokban futottam bele gyújtógyertyával kapcsolatos ellentmondásokba.
Platinát használok a gyári 1.0m helyett 0.9mm-es hézaggal.
Ám legutóbbi egyik legnagyobb gázszervizben mondták, hogy a platina nem a legjobb a gázhoz. Vegyem a sima rézelektródást és a gyári 1,3mm helyett vegyem vissza 0,85mm-re.
Sok mindent elhiszek, de ezzel kapcsolatban gondoltam megkérdezem a legnagyobb gázszervizeket, ők mit javasolnak. (neveket nem említek)
1.szerviz:
-Ők nem állítgatnak a hézagon, csak a gyárit rakjam bele (Korrekt, én is így gondolnám)

2.szerviz:
-Vegyek gázos gyertyát,bla,bla. (Szerintem kb annyi értelme van mint a gázos motorolajnak)

3.szerviz.
-Állításuk szerint a platina jobb mint a rezes.

4.szerviz.
-Jó a rezes és vegyem le a hézagot 0.7mm-re.

Nem tudom, de teljesen káosz van e téren.
Személy szerint platinát használok 0.9-es hézaggal és 20e km után dobom ki. (20e alatt kb 1,1lesz és én nem állítgatom már ilyenkor)
Pont most tettem bele gyári rezest, mert volt egy kis gond az autóval és a gyertya is szóba jött hiba lehetőségként.
Nincs semmilyen érzékelhető különbség, de megy vissza a platina.
Mindkét gyertya filléres tétel, úgyhogy lehet sűrűn csereberélni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  cirmoskutya


Offline
Csatlakozott:
2012. 03. 04.
Hozzászólások: 63


HozzászólásElküldve: 2013.09.23 12:28:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 340
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
odir írta:
Sziasztok!

LPG-t szereltetésést tervezem a fókába, de az csak most tudatosult, hogy az emelőnek is új helyet kell keresni, nem csak a pótkereket vesztem el. Valakinek ötlet hova lehet eldugni a kocsiban?


Nekem az ülés alatt van. De ez Fiesta.


Pótkereket pótkerékzsákba bedob. Mellé rongyba betekerve (zörgés miatt) az emelő.
Ezt pedig a csomagtartóba berakod.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  percy
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2003. 09. 22.
Hozzászólások: 14350


HozzászólásElküldve: 2013.09.23 13:07:40  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 341
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

cirmoskutya írta:
Nem tudom, de teljesen káosz van e téren.
Személy szerint platinát használok 0.9-es hézaggal és 20e km után dobom ki. (20e alatt kb 1,1lesz és én nem állítgatom már ilyenkor)
Pont most tettem bele gyári rezest, mert volt egy kis gond az autóval és a gyertya is szóba jött hiba lehetőségként.
Nincs semmilyen érzékelhető különbség, de megy vissza a platina.
Mindkét gyertya filléres tétel, úgyhogy lehet sűrűn csereberélni.
Na pontosan az ilyenek miatt nem fogok gázosítani sohasem (nincs is tervben, nem is volt soha). Tele a piac dilettánsokkal!!!! Twisted Evil
_________________
"Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan."
Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  rolmillion


Offline
Csatlakozott:
2013. 08. 21.
Hozzászólások: 21

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2013.09.23 19:50:12  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 342
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ford Focus MK1, 1,6 16V, 2004-es autómat gázosították Zavoli rendszerrel. Benzinnel semmi gond nem volt, de mikor az átalakítás megvolt, hazamentem, reggel indulásnál benzinnel az alapjárat nem akart beállni, 2000 és 600 (lefulladás közeli állapotig) ingadozott. Bemelegedés után, mikor az automata szivató lejebb vinné a fordulatot szépen beáll 800-ra benzinnel is. Gyertyákat újakra cseréltem, semmi változás. Fontos, hogy LPG előtt 1 nappal ilyet soha sem csinált. LPG-sek észrevették, hogy a kartergáz visszavezetőm a leömlők alatt elértek, lyukas volt. Ezt is kicseréltem, de semmi változás. Korábban használt gyertyákkal és lyukas csővel semmi nem volt benzinnél. A gázosok azt mondták ők a benzin részhez nem nyúltak, csak a gázt állították. Kérdem én, mitől lehet ez az ingadozás, csak benzinnél és hideg indításnál, mikor szivítózni kell a kocsinak. Gáznál semmi rángatás, szép az alapjárat, tehát trafó, gyertya, gondolom nem lehet, mert akkor gáznál és melegen is kellene ingadozni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  cirmoskutya


Offline
Csatlakozott:
2012. 03. 04.
Hozzászólások: 63


HozzászólásElküldve: 2013.09.24 06:34:40  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 343
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

percy írta:
cirmoskutya írta:
Nem tudom, de teljesen káosz van e téren.
Személy szerint platinát használok 0.9-es hézaggal és 20e km után dobom ki. (20e alatt kb 1,1lesz és én nem állítgatom már ilyenkor)
Pont most tettem bele gyári rezest, mert volt egy kis gond az autóval és a gyertya is szóba jött hiba lehetőségként.
Nincs semmilyen érzékelhető különbség, de megy vissza a platina.
Mindkét gyertya filléres tétel, úgyhogy lehet sűrűn csereberélni.
Na pontosan az ilyenek miatt nem fogok gázosítani sohasem (nincs is tervben, nem is volt soha). Tele a piac dilettánsokkal!!!! Twisted Evil


Csak sajnálni tudom azt aki nem látja be, hogy a gázautózásnak milyen komoly előnyei vannak.
Évi kb. 800e Ft megtakarítást eredményez nálam az LPG.
Ezen felül környezetkímélő és semmi plusz szervizt nem igényel az autó. Azaz 20e km-es csereperiódusa van 2db szűrőnek, ami félelmetes munkadíjjal 8eFt.
A gázszett olyan egyszerű mint a faék, akár otthon is beszerelhető lenne a komplett rendszer.
Sokáig engem is győzködni kellett, hogy kipróbáljam, de bánom hogy nem hamarabb kezdtem el gázautózni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  cirmoskutya


Offline
Csatlakozott:
2012. 03. 04.
Hozzászólások: 63


HozzászólásElküldve: 2013.09.24 06:41:22  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 344
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

rolmillion írta:
Ford Focus MK1, 1,6 16V, 2004-es autómat gázosították Zavoli rendszerrel. Benzinnel semmi gond nem volt, de mikor az átalakítás megvolt, hazamentem, reggel indulásnál benzinnel az alapjárat nem akart beállni, 2000 és 600 (lefulladás közeli állapotig) ingadozott. Bemelegedés után, mikor az automata szivató lejebb vinné a fordulatot szépen beáll 800-ra benzinnel is. Gyertyákat újakra cseréltem, semmi változás. Fontos, hogy LPG előtt 1 nappal ilyet soha sem csinált. LPG-sek észrevették, hogy a kartergáz visszavezetőm a leömlők alatt elértek, lyukas volt. Ezt is kicseréltem, de semmi változás. Korábban használt gyertyákkal és lyukas csővel semmi nem volt benzinnél. A gázosok azt mondták ők a benzin részhez nem nyúltak, csak a gázt állították. Kérdem én, mitől lehet ez az ingadozás, csak benzinnél és hideg indításnál, mikor szivítózni kell a kocsinak. Gáznál semmi rángatás, szép az alapjárat, tehát trafó, gyertya, gondolom nem lehet, mert akkor gáznál és melegen is kellene ingadozni.


Próbáld ki, hogy a gyertyáknál lévő hengerfej hőfok jeladót lehúzod a hidegindítás előtt.
Ebben az esetben az autó maximális dúsítással fog indulni, plusz a hűtőventik is forognak, ezzel nem kell foglalkozni.
Ha gázt adsz és így jó, azaz nem ugrál a fordulat, akkor biztosan szegény keverékes a hideg állapot. (erre az esetre, majd leírom mit csinálj)
Ha így is rossz akkor inkább alapjárati motort vizsgálnám és a fojtószelepházat.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  dadi55


Offline
Csatlakozott:
2012. 11. 29.
Hozzászólások: 31


HozzászólásElküldve: 2013.09.24 09:30:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 345
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

cirmoskutya írta:
FokaDriver írta:
Szevasztok,

A gyári platinás gyertya LPG üzemben mennyit szokott kibírni ? Tudtommal 60e km-nként kellene cserélni, de gázüzemben ez általában rövidül. Mit javasoltok ? (beállított szikraköz : 1.0 mm)

üdv, FD.


Érdekes a kérdés mert pont a napokban futottam bele gyújtógyertyával kapcsolatos ellentmondásokba.
Platinát használok a gyári 1.0m helyett 0.9mm-es hézaggal.
Ám legutóbbi egyik legnagyobb gázszervizben mondták, hogy a platina nem a legjobb a gázhoz. Vegyem a sima rézelektródást és a gyári 1,3mm helyett vegyem vissza 0,85mm-re.
Sok mindent elhiszek, de ezzel kapcsolatban gondoltam megkérdezem a legnagyobb gázszervizeket, ők mit javasolnak. (neveket nem említek)
1.szerviz:
-Ők nem állítgatnak a hézagon, csak a gyárit rakjam bele (Korrekt, én is így gondolnám)

2.szerviz:
-Vegyek gázos gyertyát,bla,bla. (Szerintem kb annyi értelme van mint a gázos motorolajnak)

3.szerviz.
-Állításuk szerint a platina jobb mint a rezes.

4.szerviz.
-Jó a rezes és vegyem le a hézagot 0.7mm-re.

Nem tudom, de teljesen káosz van e téren.
Személy szerint platinát használok 0.9-es hézaggal és 20e km után dobom ki. (20e alatt kb 1,1lesz és én nem állítgatom már ilyenkor)
Pont most tettem bele gyári rezest, mert volt egy kis gond az autóval és a gyertya is szóba jött hiba lehetőségként.
Nincs semmilyen érzékelhető különbség, de megy vissza a platina.
Mindkét gyertya filléres tétel, úgyhogy lehet sűrűn csereberélni.

A nagy félreértés ott kezdődik hogy többféle gyári gyertya (Motrocraft) van fogalomban.
Az AYFS22C és az AYFS22CB az egyiknél 1,2 a másiknál 1,3 mm a hézag. Ezek normál "rezes" gyertyák élettartam benzinnél kb 20.000 km. gáznál kb 15.000 km
Az AYFS22PP és az AYFS22PP1 platina középelektródás gyertyák 1 mm hézaggal a szigetelő részre rá van írva hogy PLATINUM. A közép elektróda kissé kúpos. ezek benzinnél kibírhatják a 60.000 km-t, gáznál érdemes 40.000-ként cserélni.
A platina gyertyákat azonos motorhoz kisebb gyertyahézaggal gyártják mint a normál gyertyákat.
Ezekről a gyertyákról a legtöbb kereskedő annyit tud mondani hogy gyári. A vevő meg azt hiszi hogy 60.000 km-ig le van a gond. A normál gyertya árfekvése 1000 Ft/db körüli, a platináé 2500 Ft-tól indul.
Van egy olyan általános tévhit hogy LPG-hez 0,7-0,8 mm-re kell álítani a hézagot. Ez az egyik nagy gyertya gyártó ajánlása.
Azt ajánlja hogy gázhoz egyel alacsonyabb hőértékű gyertyát kell választani és a hézagot beállítani 0,7 mm-re. Csakhogy a mondatban az is szerepel hogy "if possible" (ha lehetséges) A gyertyahézag általában 0,9 és 1 mm között van. Ebben az esetben lehetséges 0,7-0,8 as hézag, de az 1,3 mm hézagot 0,7-re nem szabad állítani. (Ha van rá igény leírom hogy miért)
Összefoglalva: a platina gyertyáknál nem állítunk hézagot gázhoz sem. Főleg azért mert a legtöbb gyártónál csak egy bevonat vagy "pogácsa" van platinából és ez könnyen sérűl.
A normál gyertya 1,2-1,3 mm hézagot le lehet venni legfeljebb 1 mm-re de ez alá nem.
A gázhoz gyártott gyertyáknak a legfőbb előnye hogy a hőértéket és a hézagot az adott típushoz állítják be így nem kell variálni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  rolmillion


Offline
Csatlakozott:
2013. 08. 21.
Hozzászólások: 21

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2013.09.24 12:49:22  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 346
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

cirmoskutya írta:
rolmillion írta:
Ford Focus MK1, 1,6 16V, 2004-es autómat gázosították Zavoli rendszerrel. Benzinnel semmi gond nem volt, de mikor az átalakítás megvolt, hazamentem, reggel indulásnál benzinnel az alapjárat nem akart beállni, 2000 és 600 (lefulladás közeli állapotig) ingadozott. Bemelegedés után, mikor az automata szivató lejebb vinné a fordulatot szépen beáll 800-ra benzinnel is. Gyertyákat újakra cseréltem, semmi változás. Fontos, hogy LPG előtt 1 nappal ilyet soha sem csinált. LPG-sek észrevették, hogy a kartergáz visszavezetőm a leömlők alatt elértek, lyukas volt. Ezt is kicseréltem, de semmi változás. Korábban használt gyertyákkal és lyukas csővel semmi nem volt benzinnél. A gázosok azt mondták ők a benzin részhez nem nyúltak, csak a gázt állították. Kérdem én, mitől lehet ez az ingadozás, csak benzinnél és hideg indításnál, mikor szivítózni kell a kocsinak. Gáznál semmi rángatás, szép az alapjárat, tehát trafó, gyertya, gondolom nem lehet, mert akkor gáznál és melegen is kellene ingadozni.


Próbáld ki, hogy a gyertyáknál lévő hengerfej hőfok jeladót lehúzod a hidegindítás előtt.
Ebben az esetben az autó maximális dúsítással fog indulni, plusz a hűtőventik is forognak, ezzel nem kell foglalkozni.
Ha gázt adsz és így jó, azaz nem ugrál a fordulat, akkor biztosan szegény keverékes a hideg állapot. (erre az esetre, majd leírom mit csinálj)
Ha így is rossz akkor inkább alapjárati motort vizsgálnám és a fojtószelepházat.


Ez a jeladó merre volna? Nem tudnál egy nyíllal egy fotót mellékelni, akár a mail címemre?
OBD egyik hiba, hogy a kinti bejövő hőfokot 57 C-nak méri. Esetleg ez a jeladó adja ezt?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2931


HozzászólásElküldve: 2013.09.24 16:10:34  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 347
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

rolmillion írta:


Ez a jeladó merre volna? Nem tudnál egy nyíllal egy fotót mellékelni, akár a mail címemre?
OBD egyik hiba, hogy a kinti bejövő hőfokot 57 C-nak méri. Esetleg ez a jeladó adja ezt?


Az OBD sok autónál 40 fokkal magasabb értéket mutat, hogy ne kelljen negatív értékekkel veszkődnie.

Az 57 fok akár rendben is lehet. Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  cirmoskutya


Offline
Csatlakozott:
2012. 03. 04.
Hozzászólások: 63


HozzászólásElküldve: 2013.09.24 16:56:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 348
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

rolmillion írta:
cirmoskutya írta:
rolmillion írta:
Ford Focus MK1, 1,6 16V, 2004-es autómat gázosították Zavoli rendszerrel. Benzinnel semmi gond nem volt, de mikor az átalakítás megvolt, hazamentem, reggel indulásnál benzinnel az alapjárat nem akart beállni, 2000 és 600 (lefulladás közeli állapotig) ingadozott. Bemelegedés után, mikor az automata szivató lejebb vinné a fordulatot szépen beáll 800-ra benzinnel is. Gyertyákat újakra cseréltem, semmi változás. Fontos, hogy LPG előtt 1 nappal ilyet soha sem csinált. LPG-sek észrevették, hogy a kartergáz visszavezetőm a leömlők alatt elértek, lyukas volt. Ezt is kicseréltem, de semmi változás. Korábban használt gyertyákkal és lyukas csővel semmi nem volt benzinnél. A gázosok azt mondták ők a benzin részhez nem nyúltak, csak a gázt állították. Kérdem én, mitől lehet ez az ingadozás, csak benzinnél és hideg indításnál, mikor szivítózni kell a kocsinak. Gáznál semmi rángatás, szép az alapjárat, tehát trafó, gyertya, gondolom nem lehet, mert akkor gáznál és melegen is kellene ingadozni.


Próbáld ki, hogy a gyertyáknál lévő hengerfej hőfok jeladót lehúzod a hidegindítás előtt.
Ebben az esetben az autó maximális dúsítással fog indulni, plusz a hűtőventik is forognak, ezzel nem kell foglalkozni.
Ha gázt adsz és így jó, azaz nem ugrál a fordulat, akkor biztosan szegény keverékes a hideg állapot. (erre az esetre, majd leírom mit csinálj)
Ha így is rossz akkor inkább alapjárati motort vizsgálnám és a fojtószelepházat.


Ez a jeladó merre volna? Nem tudnál egy nyíllal egy fotót mellékelni, akár a mail címemre?
OBD egyik hiba, hogy a kinti bejövő hőfokot 57 C-nak méri. Esetleg ez a jeladó adja ezt?


Hmm. A hengerfej hőfok jeladó, mint mondtam a gyertyák között van. Azaz a 2-es és 3-as henger gyertyái között. A két gyertyapipa között megy egy vezeték annak a véhét kell egy lehúzni a jeladóról. Egy hosszú csavarhúzó szükséges lesz, mert reteszes a csati és elég szűk a nyílás, de nem nagy feladat lehúzni. kb 15mp.

A bejövő hőmérséklet teljesen más. az A szívótorok oldalában elhelyezett nyomás és hőmérséklet mérő egység (MAP szenzor).
Mivel a motortérben van ezért jóval melegebb a mért érték így az 57fok teljesen normális.
Hidegen a környezeti hőt kell mutatnia, de elég hamar megmelegszik a motortér és utána már jóval magasabb a hőmérséklet.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  rolmillion


Offline
Csatlakozott:
2013. 08. 21.
Hozzászólások: 21

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2013.09.27 09:20:06  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 349
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

cirmoskutya írta:
rolmillion írta:
cirmoskutya írta:
rolmillion írta:
Ford Focus MK1, 1,6 16V, 2004-es autómat gázosították Zavoli rendszerrel. Benzinnel semmi gond nem volt, de mikor az átalakítás megvolt, hazamentem, reggel indulásnál benzinnel az alapjárat nem akart beállni, 2000 és 600 (lefulladás közeli állapotig) ingadozott. Bemelegedés után, mikor az automata szivató lejebb vinné a fordulatot szépen beáll 800-ra benzinnel is. Gyertyákat újakra cseréltem, semmi változás. Fontos, hogy LPG előtt 1 nappal ilyet soha sem csinált. LPG-sek észrevették, hogy a kartergáz visszavezetőm a leömlők alatt elértek, lyukas volt. Ezt is kicseréltem, de semmi változás. Korábban használt gyertyákkal és lyukas csővel semmi nem volt benzinnél. A gázosok azt mondták ők a benzin részhez nem nyúltak, csak a gázt állították. Kérdem én, mitől lehet ez az ingadozás, csak benzinnél és hideg indításnál, mikor szivítózni kell a kocsinak. Gáznál semmi rángatás, szép az alapjárat, tehát trafó, gyertya, gondolom nem lehet, mert akkor gáznál és melegen is kellene ingadozni.


Próbáld ki, hogy a gyertyáknál lévő hengerfej hőfok jeladót lehúzod a hidegindítás előtt.
Ebben az esetben az autó maximális dúsítással fog indulni, plusz a hűtőventik is forognak, ezzel nem kell foglalkozni.
Ha gázt adsz és így jó, azaz nem ugrál a fordulat, akkor biztosan szegény keverékes a hideg állapot. (erre az esetre, majd leírom mit csinálj)
Ha így is rossz akkor inkább alapjárati motort vizsgálnám és a fojtószelepházat.


Ez a jeladó merre volna? Nem tudnál egy nyíllal egy fotót mellékelni, akár a mail címemre?
OBD egyik hiba, hogy a kinti bejövő hőfokot 57 C-nak méri. Esetleg ez a jeladó adja ezt?


Hmm. A hengerfej hőfok jeladó, mint mondtam a gyertyák között van. Azaz a 2-es és 3-as henger gyertyái között. A két gyertyapipa között megy egy vezeték annak a véhét kell egy lehúzni a jeladóról. Egy hosszú csavarhúzó szükséges lesz, mert reteszes a csati és elég szűk a nyílás, de nem nagy feladat lehúzni. kb 15mp.

A bejövő hőmérséklet teljesen más. az A szívótorok oldalában elhelyezett nyomás és hőmérséklet mérő egység (MAP szenzor).
Mivel a motortérben van ezért jóval melegebb a mért érték így az 57fok teljesen normális.
Hidegen a környezeti hőt kell mutatnia, de elég hamar megmelegszik a motortér és utána már jóval magasabb a hőmérséklet.


Köszi az infót, a szerelő lehúzta a csatit (én nem mertem mert be volt burkolva) és a ventillátor forog, és az alapjárat tökéletes hidegen. Mi a következő teendőm?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  rolmillion


Offline
Csatlakozott:
2013. 08. 21.
Hozzászólások: 21

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2013.10.07 20:36:13  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 350
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Benzines vegyes fogyasztásom 6,5-7,2 volt. Most gázzal 7,8-9l. Ez elfogadható, vagy mennyek vissza, hogy állítsanak rajta. 10%-ot ígérnek +-ba az 7,2-8 lenne. Vagy ez csak játék a számokkal?
A fed compom autópályán 0,8 l-rel, vegyesen 1,5-1,8 l-rel mér kevesebbet. Minél gyorsabban megyek anál kisebb a valós fogyasztás különbség gáznál, egyáltalán lehet átállítani gázos fogyasztás mérésre a komputert?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  cirmoskutya


Offline
Csatlakozott:
2012. 03. 04.
Hozzászólások: 63


HozzászólásElküldve: 2013.10.08 06:27:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 351
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

rolmillion írta:
Benzines vegyes fogyasztásom 6,5-7,2 volt. Most gázzal 7,8-9l. Ez elfogadható, vagy mennyek vissza, hogy állítsanak rajta. 10%-ot ígérnek +-ba az 7,2-8 lenne. Vagy ez csak játék a számokkal?
A fed compom autópályán 0,8 l-rel, vegyesen 1,5-1,8 l-rel mér kevesebbet. Minél gyorsabban megyek anál kisebb a valós fogyasztás különbség gáznál, egyáltalán lehet átállítani gázos fogyasztás mérésre a komputert?

Gázzal nem lesz pontos a fed comp.
Szerintem a fogyasztás teljesen jó. Nálam ugyanez az 1.6-os benzinből 8-8,5 gázból 9-9,5 körül kér. Bár nyáron klíma város inkább 10. Nekem Lovato rendszer és profi beállítás. (kb 1órás autózás mellett lett beállítva.)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  rolmillion


Offline
Csatlakozott:
2013. 08. 21.
Hozzászólások: 21

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2013.10.08 20:52:59  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 352
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Na a fentebb említett probléma mégse szűnt meg.
Diagnózis, ami biztos. Ha gázzal megyek egész nap, utána leállítom, reggel hideg indításnál benzines üzemben (azzal indul:)) az alapjárat nem áll be. Közvetlen a gáz beépítése után jött elő, előtte benzinnel nem volt ilyen gond. Volt alapjárat motor pucolás, fojtószelep pucolás, benzinadalékkal az üzemanyag rendszer átjáratása, de nem javult. Ma próbából mentem leállíás előtt direkt kapcsolva benzinnel 5 km-t és láss csodát a kocsi 6 óra múlva (tök hidegen, ahogy korábban ingadozott) szépen jár 1200-on és szépen megy vissza 800-ra a melegedés függvényében.
Úgy néz ki a benzin részem tökéletes, ahogy az is volt, csak a gázos szerviz erőltette, hogy 9 éves autó minden vacak a benzines részen.
Kérdésem most már hogy p*csán rúgjam őket és ne tudjanak hülyének nézni, a gáz rendszer mit csinál leállásnál, esetleg a reduktor vagy az injektorok, vagy nemtom mik nem engednek gázt a rendszerbe, és hidegindításnál ilyenkor benzin és gáz is megy a motorba, amitől nincs alapjáratom, mert túl sok a cucc neki? Vagy esetleg a szabályzó rendszere vacak a gáznak, ami szintén a benzines indításnál adagol gázt is?
De mostmár jól látom, hogy a gázrendszer a vacak?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  cirmoskutya


Offline
Csatlakozott:
2012. 03. 04.
Hozzászólások: 63


HozzászólásElküldve: 2013.10.09 10:20:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 353
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

rolmillion írta:
Na a fentebb említett probléma mégse szűnt meg.
Diagnózis, ami biztos. Ha gázzal megyek egész nap, utána leállítom, reggel hideg indításnál benzines üzemben (azzal indul:)) az alapjárat nem áll be. Közvetlen a gáz beépítése után jött elő, előtte benzinnel nem volt ilyen gond. Volt alapjárat motor pucolás, fojtószelep pucolás, benzinadalékkal az üzemanyag rendszer átjáratása, de nem javult. Ma próbából mentem leállíás előtt direkt kapcsolva benzinnel 5 km-t és láss csodát a kocsi 6 óra múlva (tök hidegen, ahogy korábban ingadozott) szépen jár 1200-on és szépen megy vissza 800-ra a melegedés függvényében.
Úgy néz ki a benzin részem tökéletes, ahogy az is volt, csak a gázos szerviz erőltette, hogy 9 éves autó minden vacak a benzines részen.
Kérdésem most már hogy p*csán rúgjam őket és ne tudjanak hülyének nézni, a gáz rendszer mit csinál leállásnál, esetleg a reduktor vagy az injektorok, vagy nemtom mik nem engednek gázt a rendszerbe, és hidegindításnál ilyenkor benzin és gáz is megy a motorba, amitől nincs alapjáratom, mert túl sok a cucc neki? Vagy esetleg a szabályzó rendszere vacak a gáznak, ami szintén a benzines indításnál adagol gázt is?
De mostmár jól látom, hogy a gázrendszer a vacak?


Érdekes a jelenség.
Hidegen kizárólag benzinnel jár a motor, a kettő együtt nem mehet.
Jó lenne látni, mi okozza az ugrálást. Esetleg van interfészed az autóhoz, azzal lehetne nézni hidegen hogyan dolgozik az alapjárati motor, illetve, a befecskendezés időket. Szerintem egy PCM reset is ráférhet az autóra.
Esetleg írj egy emailt az LPG Doktornak (www.lpgdoktor.hu), pár kérdésre már nekem is válaszolt, ráadásul 1-2napon belül. Elég korrekt.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2931


HozzászólásElküldve: 2013.10.09 17:55:56  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 354
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

A gáz üzemben és a benzin üzemben különbözik a keverékbeállítás.
A vezérlés a lambdaszonda jele alapján alkalmazkodik hozzá és eltárol egy korrekciós tényezőt ami viszont a benzinüzemnek nagyon rossz.

Meg kellene nézni egy diag műszerrel vagy ELM327-el, hogy gázüzem alatt mennyi a Long Term Fuel Trim.
Ha nagyobb mint +/-10%, akkor az lehet a baj.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  rolmillion


Offline
Csatlakozott:
2013. 08. 21.
Hozzászólások: 21

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2013.10.16 07:24:35  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 355
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Köszi a segítségeket. Az injektorokból kijövő réz szelepeket cserélték kisebbre, és azután programozták, mostmár 2 napja nincs hidegen ingadozás. Mosmár csak a fogyasztásra leszek kíváncsi, azt kellene behangolni majd.

Na 5 nap telt el és 2. beállítás után is a check engine lámpa ég, szegény keverék és lambda szonda gondot ír az OBD. Olvastam korábban és mondták a gázosok, hogy 10 Focusból 8 ilyen, ne foglalkozzak vele le vagy motorkárosodásom lesz? Állítassam addig amíg nem lesz minden OK?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  rolmillion


Offline
Csatlakozott:
2013. 08. 21.
Hozzászólások: 21

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2014.01.10 12:01:00  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 356
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sok idő eltelt, és úgy néz ki jól van beállítva a gázom most már.
Sok helyen viszont olvasom, hogy az LPG rendszer velejárója a szelepek beégése, szelephézag fogyás. Valamelyik szerelő azt mondta, hogy hiába nézem én a szelephézagokat, attól a szelep beéghet, hogy egy darab letörik róla a védőréteg leégése miatt.
Most akkor sokat ment Focusos LPG-s tulajok, valakinek egyáltalán valaha is volt szelepbeégése, vagy csak ez egy jó LPG ellenes riogatás? Ha lapkázom a szelepeket és a hézagot állandóan ellenőrzöm (20-30 ezrenként) elkerülhető a beégés? Vagy ezek fölösleges munkák?
Évente 40-50ezret megyek, járjak benzinnel, és tudjam be, hogy az LPG rendszer vacak és nem jó semmire, vagy mit javasoltok? Lerobbanni nincs kedvem 4-5 száz km-rre a lakásomtól, az LPG rendszer üzembiztos, beégés azonnal jelentkezik, vagy haza tudok jönni lábon a kocsival?
Felsőkenőm van a kocsiban.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Hami78


Offline
Csatlakozott:
2014. 08. 29.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2014.08.29 20:30:23  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 357
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni. 1.6 kombi focus 2005 zavoli rendszerrel .Használtan vettem minden szép és jó ,de hidegen leáll a motor gázra váltáskor ,talán korán is vált gázra. Melegen semmi gond simán átvált észre sem lehet venni,de hidegen elindulás után vagy tolatáskor már lefulladok vagy 200m után rángatva lefuladok. Kivédeni úgy tudom hogy manuál valtom át gázra ha melegedett kicsit a kocsi.Mi lehet a probélma oka?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zidane


Offline
Csatlakozott:
2015. 10. 22.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2015.10.22 18:24:54  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 358
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok! Tudna nekem valaki segíteni, vagy esetleg tanácsot adni? 1.4 i 2008. 07 - havi benzin-gáz üzemű fókuszom, hideg indításkor fulad, aztán pár perc elteltével vissza áll! találkoztatok - e már ezzel a hibával?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  TripleB


Offline
Csatlakozott:
2006. 07. 17.
Hozzászólások: 750


HozzászólásElküldve: 2016.09.19 09:09:27  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 359
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Sajnos a C-max topikban nem találtam gázos témát, azért írtam ide.
Lehetőségem lenne egy 2008-as benzin/gázos C-max megvételére, de sokan le akarnak beszélni róla. Mi lehet az oka?
Azt mondják, hogy az 1.6 benzin és a gáz nem a legjobban sikerült konstrukció a C-max-nál. Utólag beszerelt egyébként a rendszer, 2012 óta van az autóban.
_________________
-=B.B.B.=-
Bárdi Autó, értékesítő-kiszállító
TheSilverArrow
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bagoly600


Offline
Csatlakozott:
2009. 06. 18.
Hozzászólások: 5111


HozzászólásElküldve: 2016.09.19 12:03:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 360
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

TripleB írta:
Sziasztok!

Sajnos a C-max topikban nem találtam gázos témát, azért írtam ide.
Lehetőségem lenne egy 2008-as benzin/gázos C-max megvételére, de sokan le akarnak beszélni róla. Mi lehet az oka?
Azt mondják, hogy az 1.6 benzin és a gáz nem a legjobban sikerült konstrukció a C-max-nál. Utólag beszerelt egyébként a rendszer, 2012 óta van az autóban.

nem szereti ez a motor a gázt, a 4. henger szelepei szoktak elégni
_________________
ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd Smile -> info@essmotor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focusról -> Gázautó
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Következő
Ugrás:   

12 / 13 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.39 másodperc