Elküldve:
2017.02.05 18:13:22 Hozzászólás sorszáma a témában: 481 Hozzászólás témája:
[quote="Pietro26"]
Mikiasz írta:
Pietro26 írta:
Helyrehozta a maxxmosön?
se a kocsinak. Nekem is ilyen volt (hidegben <-10 fokC), izzítógyertya cserék után izzítás és pöcc-röff. Javaslom a cseréjüket, illetve egy látogatást Bagolynál Gödön! Kékes füst nincs ilyen indításkor?
Nem sűrűn csináltam mert gondoltam, hogy ez így nem oké meg ciki is volt itt a lakótelepen mert bizony van kékes füst főleg a nagy hidegben...
Akkor ez izzítógyertya lesz. Kicseréltteted és szerintem ok lesz. _________________ 2006 Focus Cmax 1.8 TDCi Trend
Hát végre ki lettek cserélve a gyertyák meg az olajak, szűrők is. A levegőszűrő iszonyatosan nézett ki, a gázolajszűrő rosszul volt beszerelve így nem szűrt semmit. A mostanira rá lett kötve egy kézi pumpa mivel nem indult az autó. Az izzítógyertyák közül kettő teljesen kuka volt, NGK-t vettem bele 4-et, viszont a probléma nem oldódott meg. Indítás után ingadozik az alapjárat és van kékes füst. Tehát olyan mintha még mindig nem lenne oké az izzítás. Hol érdemes tovább keresni a problémát? Köszi!
Hát végre ki lettek cserélve a gyertyák meg az olajak, szűrők is. A levegőszűrő iszonyatosan nézett ki, a gázolajszűrő rosszul volt beszerelve így nem szűrt semmit. A mostanira rá lett kötve egy kézi pumpa mivel nem indult az autó. Az izzítógyertyák közül kettő teljesen kuka volt, NGK-t vettem bele 4-et, viszont a probléma nem oldódott meg. Indítás után ingadozik az alapjárat és van kékes füst. Tehát olyan mintha még mindig nem lenne oké az izzítás. Hol érdemes tovább keresni a problémát?
És izzít is a gyertya? Ki lett mérve, hogy felvesz-e áramot? Nincs kiolvadva a biztije (a motortérben lévő biztitáblában van)? _________________ 2006 Focus Cmax 1.8 TDCi Trend
[/quote]
És izzít is a gyertya? Ki lett mérve, hogy felvesz-e áramot? Nincs kiolvadva a biztije (a motortérben lévő biztitáblában van)?[/quote]
Hát most hirtelen felindulásból megnéztem fázisceruzával, a motortérben az izzítás biztosítéka nem kap áramot. Kivettem, alatta a csatlakozásnál sincs áram. Úgyhogy akkor villamosságnál folytatódik a történet. Az amúgy normális, hogy gyújtás ráadásánál valami folyamatosan búg? Leveszem a gyújtást, kiveszem a kulcsot még mindig búg majd pár másodperc múlva kattogások után leáll.
[/quote="Mikiasz"]
És izzít is a gyertya? Ki lett mérve, hogy felvesz-e áramot? Nincs kiolvadva a biztije (a motortérben lévő biztitáblában van)?
Hát most hirtelen felindulásból megnéztem fázisceruzával, a motortérben az izzítás biztosítéka nem kap áramot. Kivettem, alatta a csatlakozásnál sincs áram. Úgyhogy akkor villamosságnál folytatódik a történet. Az amúgy normális, hogy gyújtás ráadásánál valami folyamatosan búg? Leveszem a gyújtást, kiveszem a kulcsot még mindig búg majd pár másodperc múlva kattogások után leáll.[/quote]
Üzemanyag szivattyú lesz a búgás. 12 V DC-t milyen fázisceruzával mértél? Nem lakás villamossághoz alkalmas ugye, mert az 230 V AC-t mér... Inkább egy feszültségmérő műszerrel, vagy kocsi izzóval mérd... _________________ 2006 Focus Cmax 1.8 TDCi Trend
Üzemanyag szivattyú lesz a búgás. 12 V DC-t milyen fázisceruzával mértél? Nem lakás villamossághoz alkalmas ugye, mert az 230 V AC-t mér... Inkább egy feszültségmérő műszerrel, vagy kocsi izzóval mérd...
Jól gondolom, hogy annak nem kéne folyamatosan búgnia?
Sima 6-12V DC fázissal néztem ilyennel, a többi biztinél nincs gond, világítanak. Mindenesetre elviszem villamosságihoz, nézzenek meg mindent...
Üzemanyag szivattyú lesz a búgás. 12 V DC-t milyen fázisceruzával mértél? Nem lakás villamossághoz alkalmas ugye, mert az 230 V AC-t mér... Inkább egy feszültségmérő műszerrel, vagy kocsi izzóval mérd...
Jól gondolom, hogy annak nem kéne folyamatosan búgnia?
Sima 6-12V DC fázissal néztem ilyennel, a többi biztinél nincs gond, világítanak. Mindenesetre elviszem villamosságihoz, nézzenek meg mindent...
Ha gyújtás van vagy jár a motor akkor igen. A kattogás nekem is van, de az szerintem vmilyen leeresztő szelep lehet (porlasztók előtt vmi..).
Irány az autóvillamosságis. Bár én inkább Gödre mennék Bagolyhoz. _________________ 2006 Focus Cmax 1.8 TDCi Trend
Elküldve:
2017.03.09 17:21:54 Hozzászólás sorszáma a témában: 488 Hozzászólás témája:
Üdv!
Hát vannak fejlemények és sajnos semmi jó. Az izzításnak semmi baja. (közben Én is rájöttem, hogy hülye vagyok, hiszen az a biztosíték csak addig ad áramot ugye amíg izzít. Szóval hiába adtam rá a gyújtást és mentem oda megnézni fázisceruzával, addigra már befejezte az izzítást). Szóval műszerekkel mérve, hibakódokat kiolvasva kiderült, hogy az üzemanyag ellátás nem oké, kézi pumpa beszerelése ide vagy oda nem is indult, a dadogás-füstölés pedig porlasztó hiba. Ezenkívül is van baj bőven de az nem indítási probléma így itt nem sorolnám fel, mindenesetre a Ford Solymárhoz senki ne vigyen autót vásárlás előtti állapotfelmérésre. Ló....rt sem csináltak, több órás várakoztatás után egy csomó pénzért megállapították, hogy jó az autó most meg kiderül, hogy annyit kell rákölteni, amennyiért vettem. Nagy bukta lesz. Szívem szerint feljelenteném őket meg a kereskedőt is a millió rejtett hibáért.
Elküldve:
2017.03.10 09:59:00 Hozzászólás sorszáma a témában: 489 Hozzászólás témája:
Pietro26 írta:
Üdv!
Hát vannak fejlemények és sajnos semmi jó. Az izzításnak semmi baja. (közben Én is rájöttem, hogy hülye vagyok, hiszen az a biztosíték csak addig ad áramot ugye amíg izzít. Szóval hiába adtam rá a gyújtást és mentem oda megnézni fázisceruzával, addigra már befejezte az izzítást). Szóval műszerekkel mérve, hibakódokat kiolvasva kiderült, hogy az üzemanyag ellátás nem oké, kézi pumpa beszerelése ide vagy oda nem is indult, a dadogás-füstölés pedig porlasztó hiba. Ezenkívül is van baj bőven de az nem indítási probléma így itt nem sorolnám fel, mindenesetre a Ford Solymárhoz senki ne vigyen autót vásárlás előtti állapotfelmérésre. Ló....rt sem csináltak, több órás várakoztatás után egy csomó pénzért megállapították, hogy jó az autó most meg kiderül, hogy annyit kell rákölteni, amennyiért vettem. Nagy bukta lesz. Szívem szerint feljelenteném őket meg a kereskedőt is a millió rejtett hibáért.
Nem hangzik jol... elvileg fel evig tenyleg van lehetoseged... szal mielott nagy kiadasba vagod magad nezz utana... egy ismeros igaz 3honapjaba kerult de a vetelarert visszavette a kereskedo... persze ugyis atiras miegyeb buko de megis... jah es csak fenyegetozes volt nem vitte perre.
Elküldve:
2017.03.10 13:57:52 Hozzászólás sorszáma a témában: 490 Hozzászólás témája:
fhoksz írta:
Pietro26 írta:
Üdv!
Hát vannak fejlemények és sajnos semmi jó. Az izzításnak semmi baja. (közben Én is rájöttem, hogy hülye vagyok, hiszen az a biztosíték csak addig ad áramot ugye amíg izzít. Szóval hiába adtam rá a gyújtást és mentem oda megnézni fázisceruzával, addigra már befejezte az izzítást). Szóval műszerekkel mérve, hibakódokat kiolvasva kiderült, hogy az üzemanyag ellátás nem oké, kézi pumpa beszerelése ide vagy oda nem is indult, a dadogás-füstölés pedig porlasztó hiba. Ezenkívül is van baj bőven de az nem indítási probléma így itt nem sorolnám fel, mindenesetre a Ford Solymárhoz senki ne vigyen autót vásárlás előtti állapotfelmérésre. Ló....rt sem csináltak, több órás várakoztatás után egy csomó pénzért megállapították, hogy jó az autó most meg kiderül, hogy annyit kell rákölteni, amennyiért vettem. Nagy bukta lesz. Szívem szerint feljelenteném őket meg a kereskedőt is a millió rejtett hibáért.
Nem hangzik jol... elvileg fel evig tenyleg van lehetoseged... szal mielott nagy kiadasba vagod magad nezz utana... egy ismeros igaz 3honapjaba kerult de a vetelarert visszavette a kereskedo... persze ugyis atiras miegyeb buko de megis... jah es csak fenyegetozes volt nem vitte perre.
Elküldve:
2017.12.22 14:27:40 Hozzászólás sorszáma a témában: 491 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
A következő problémám van az autómmal. Félig meleg állapotban nehezen indul vagy nem indul elsőre. -20 fokban, +40-ben vagy röviddel a leállítás után simán indul. Átolvastam ezt a topikot és láttam, hogy többeknél előfordult ilyesmi km óra állástól függetlenül. Viszont konkrét okot nem olvastam, hogy mi okozza. Az én autóm egy 2010-es Focus 1.6-os benzines, 100 LE, 105000 km-el. Foglalkozzak a jelenséggel vagy vegyem tudomásul, hogy ez ilyen.
Elküldve:
2018.01.08 09:36:16 Hozzászólás sorszáma a témában: 492 Hozzászólás témája:
verti írta:
Sziasztok!
A következő problémám van az autómmal. Félig meleg állapotban nehezen indul vagy nem indul elsőre. -20 fokban, +40-ben vagy röviddel a leállítás után simán indul. Átolvastam ezt a topikot és láttam, hogy többeknél előfordult ilyesmi km óra állástól függetlenül. Viszont konkrét okot nem olvastam, hogy mi okozza. Az én autóm egy 2010-es Focus 1.6-os benzines, 100 LE, 105000 km-el. Foglalkozzak a jelenséggel vagy vegyem tudomásul, hogy ez ilyen.
Köszi!
Nálam is előjön ez havonta egyszer. Furcsa, hogy senki nem tud rá megoldást...
Elküldve:
2018.06.07 16:27:44 Hozzászólás sorszáma a témában: 493 Hozzászólás témája:
scorpiofan írta:
verti írta:
Sziasztok!
A következő problémám van az autómmal. Félig meleg állapotban nehezen indul vagy nem indul elsőre. -20 fokban, +40-ben vagy röviddel a leállítás után simán indul. Átolvastam ezt a topikot és láttam, hogy többeknél előfordult ilyesmi km óra állástól függetlenül. Viszont konkrét okot nem olvastam, hogy mi okozza. Az én autóm egy 2010-es Focus 1.6-os benzines, 100 LE, 105000 km-el. Foglalkozzak a jelenséggel vagy vegyem tudomásul, hogy ez ilyen.
Köszi!
Nálam is előjön ez havonta egyszer. Furcsa, hogy senki nem tud rá megoldást...
Figyelem a bejegyzést. Nekem is csinálja. Patentül indul egyből, de ha meleg, akkor esetenként nem indul. A gázpedált benyomva aztán nehezen, de sikerrel beindul. Olyan, mint ha megszívná magát, ahogy egy régi szoci benzines, amikor beköpi a gyertyát. Szintén 1,6 100 lovas, mk2. És még vagy fél tucat embert tudok, akinek ilyen. A holtponti jeladót mondták páran, de az szerintem nem csak meleg motornál lenne hibás. Javasolták, hogy sebességben meg kell mozgatni az autót, egy kicsit forogjon el a motor. Utána megpróbálni indítózni és ha jeladó, akkor be fog egyből indulni. Most "várom", hogy rossz legyen, aztán lökdösöm majd. _________________ FOCUS II. Trend 1.6
Elküldve:
2018.06.07 17:20:09 Hozzászólás sorszáma a témában: 494 Hozzászólás témája:
fefe1968 írta:
A holtponti jeladót mondták páran
MK3-as Mondeonál én cseréltem a holtponti jeladót, mert 3 év alatt 5 alkalommal okozott problémát:
-2 alkalommal két, egymást követő nyáron, melegben megálltam, boltban bevásároltam, és mikor újra beindítottam volna 20-30 perc múlva, nem sikerült. Kb 10. indításra, mintha misem történt volna.
-utólag belegondolva, hogy ugyanez lehetett a hibaforrás, egyszer indulás után 100m-el kanyarodtam, és megállt menetközben. Azonnal indítottam, és mázlimra el is indult.
-egyszer piros lámpánál megálltam, zöldnél kuplungot engedem fel és lefulladt. Akkor fél óra múlva tudtam beindítani ismét.
-ami viszont az utolsó pont volt, hogy a fiammal mentünk fel a fővárosba tavaly karácsony előtti utolsó pénteken (vagyis hideg volt az idő), és pont mielőtt felértem volna az egyik hídra, MENET KÖZBEN engine failure és megállt. Szerencsémre volt ott egy buszmegálló, és azt a 10 métert elgurulta az autó. Már "tapasztaltként" vártam kb. 1 percet és 2. indítás után beindult. Hazafelé (70km) semmi baja nem volt.
De gondolj bele: ha előzöl egy kamiont egy olyan szituációban, amikor jönnek szembe, de normál esetben bőven van helyed befejezni az előzést, és a kamion felénél megáll alattad az autó...
A pesti út után azonnal cseréltem a jeladót. Azóta szerencsére nem jelentkezett.
Elküldve:
2018.06.07 18:57:03 Hozzászólás sorszáma a témában: 495 Hozzászólás témája:
fefe1968 írta:
...Javasolták, hogy sebességben meg kell mozgatni az autót, egy kicsit forogjon el a motor. Utána megpróbálni indítózni és ha jeladó, akkor be fog egyből indulni. Most "várom", hogy rossz legyen, aztán lökdösöm majd.
Ez szerintem nem fog segíteni. Hiszen, ha jól gondolom az önindító forgatja a motort. Akkor mit segít, ha megmozgatják?
Ez inkább akkor működik, ha az önindító csak berreg, de a fogaskereke nem tud beugrani a lendkerék fogazásába.
Jeladók.
Nem tudom, hogy mit neveztek holtponti jeladónak. Van vezérműtengely jeladó és főtengely jeladó. Gondolom inkább az utóbbi lehet a holtponti.
Ha a főtengely jeladó jele hiányzik, a motor menetközben leáll.
Ha nem indul, akkor inkább a vezérműtengely jeladó kontakthibás. Arra csak az indulásnál van szükség, hogy megmondja, hogy pl. szívó vagy munkaütem van éppen. A főtengely jeladó ezt kezdetben, segítség nélkül nem tudja.
Van olyan érintkezési zavar, ami csak melegen jön elő. Márpedig a leállított motor egyes részei melegebbek, mint működés közben. Mert megszűnik az olaj- és vízkeringetés hűtő hatása és a meleg még áramlik az égéstér fala felől.
Szerintem vagy találomra cseréld ki a vezérműtengely jeladót vagy próbáld lehűteni amikor nem indul a gép. Hideg spray-vel vagy egy vizes ronggyal. Nem tudom, nálad mennyire hozzáférhető. Az én fiestámon szabadon van a motor tetején, szembenállva balkéz felől.
Elküldve:
2018.06.08 12:47:49 Hozzászólás sorszáma a témában: 497 Hozzászólás témája:
fiesta írta:
Ez szerintem nem fog segíteni. Hiszen, ha jól gondolom az önindító forgatja a motort. Akkor mit segít, ha megmozgatják?
Ez inkább akkor működik, ha az önindító csak berreg, de a fogaskereke nem tud beugrani a lendkerék fogazásába.
Jeladók.
Nem tudom, hogy mit neveztek holtponti jeladónak. Van vezérműtengely jeladó és főtengely jeladó. Gondolom inkább az utóbbi lehet a holtponti.
Ha a főtengely jeladó jele hiányzik, a motor menetközben leáll.
Ha nem indul, akkor inkább a vezérműtengely jeladó kontakthibás. Arra csak az indulásnál van szükség, hogy megmondja, hogy pl. szívó vagy munkaütem van éppen. A főtengely jeladó ezt kezdetben, segítség nélkül nem tudja.
Van olyan érintkezési zavar, ami csak melegen jön elő. Márpedig a leállított motor egyes részei melegebbek, mint működés közben. Mert megszűnik az olaj- és vízkeringetés hűtő hatása és a meleg még áramlik az égéstér fala felől.
Szerintem vagy találomra cseréld ki a vezérműtengely jeladót vagy próbáld lehűteni amikor nem indul a gép. Hideg spray-vel vagy egy vizes ronggyal. Nem tudom, nálad mennyire hozzáférhető. Az én fiestámon szabadon van a motor tetején, szembenállva balkéz felől.
egyes focus 1.4 merre keressem ezeket a jeladókat?
Elküldve:
2018.06.08 18:23:29 Hozzászólás sorszáma a témában: 498 Hozzászólás témája:
pathfinder írta:
fiesta írta:
Ez szerintem nem fog segíteni. Hiszen, ha jól gondolom az önindító forgatja a motort. Akkor mit segít, ha megmozgatják?
Ez inkább akkor működik, ha az önindító csak berreg, de a fogaskereke nem tud beugrani a lendkerék fogazásába.
Jeladók.
Nem tudom, hogy mit neveztek holtponti jeladónak. Van vezérműtengely jeladó és főtengely jeladó. Gondolom inkább az utóbbi lehet a holtponti.
Ha a főtengely jeladó jele hiányzik, a motor menetközben leáll.
Ha nem indul, akkor inkább a vezérműtengely jeladó kontakthibás. Arra csak az indulásnál van szükség, hogy megmondja, hogy pl. szívó vagy munkaütem van éppen. A főtengely jeladó ezt kezdetben, segítség nélkül nem tudja.
Van olyan érintkezési zavar, ami csak melegen jön elő. Márpedig a leállított motor egyes részei melegebbek, mint működés közben. Mert megszűnik az olaj- és vízkeringetés hűtő hatása és a meleg még áramlik az égéstér fala felől.
Szerintem vagy találomra cseréld ki a vezérműtengely jeladót vagy próbáld lehűteni amikor nem indul a gép. Hideg spray-vel vagy egy vizes ronggyal. Nem tudom, nálad mennyire hozzáférhető. Az én fiestámon szabadon van a motor tetején, szembenállva balkéz felől.
egyes focus 1.4 merre keressem ezeket a jeladókat?
Autóval szemben állva, motor bal oldalán hátul a kipufogó szelepek tengelyénél a hengerfejben keress egy kék csatlakozót az a vezérműtengelyé. (szebben nem tudtam leírni)
Ha ezt megtaláltad akkor kb. ezzel egy vonalban lefelé a főtengelynél is lesz egy ilyen stekker ez nem tudom milyen színű...talán fekete az lesz a főtengely jeladója.
Elküldve:
2018.09.06 22:45:19 Hozzászólás sorszáma a témában: 499 Hozzászólás témája:
Hello,
Nálam is jelentkezett, hogy nem indul elsőre , és egyre gyakoribb a jelenség.
Hidegen, reggel mindig pöccre indul. Kezdetben csak 1-2 havonta lettem figyelmes erre, 1x-1x megesett, majd már heti 1-2x és mindig csakis nem teljesen hideg motornál tapasztaltam. Ma rövidebb állás (1-2 óra) után 3. -ra indult csak. Ill. este hazafele jövet 8-9 óra állás után (azaz hideg motornál, ilyeneket még sose csinált) 2.-ra indult. A jelenség a nem induláskor az amit a többiek is írnak: teker csak az önindító majd abba hagyja, ahogy leveszem a gyújtást.
Kíváncsi leszek reggel, hogy indul majd.
Mol-nál tankolok, olaj szinten van, úgy 8000km van benne, gyertyákba valamivel több lehet, mint 15000km (gyári Ford gyertyák) ill. a gyújtókábelekbe is, ezeket cseréltettem már, trafó elvileg jó az mar nem a gyári. Üzemanyagszűrő csere tervbe van (röstellem ezt még nem cseréltettem).
2005-ös, MK2 Focus, 1.6 benzin, 100LE, kicsit több mint 200.000km-rel.
Vezérműtengely vagy főtengely jeladó hiba, vagy is-is lenne? Hibatárolóból kiolvastatható a pontos hiba, vagy ez nem kerül tárolásra?
Elküldve:
2018.09.07 05:01:09 Hozzászólás sorszáma a témában: 500 Hozzászólás témája:
g323ngu2 írta:
Hello,
Nálam is jelentkezett, hogy nem indul elsőre , és egyre gyakoribb a jelenség.
Hidegen, reggel mindig pöccre indul. Kezdetben csak 1-2 havonta lettem figyelmes erre, 1x-1x megesett, majd már heti 1-2x és mindig csakis nem teljesen hideg motornál tapasztaltam. Ma rövidebb állás (1-2 óra) után 3. -ra indult csak. Ill. este hazafele jövet 8-9 óra állás után (azaz hideg motornál, ilyeneket még sose csinált) 2.-ra indult. A jelenség a nem induláskor az amit a többiek is írnak: teker csak az önindító majd abba hagyja, ahogy leveszem a gyújtást.
Kíváncsi leszek reggel, hogy indul majd.
Mol-nál tankolok, olaj szinten van, úgy 8000km van benne, gyertyákba valamivel több lehet, mint 15000km (gyári Ford gyertyák) ill. a gyújtókábelekbe is, ezeket cseréltettem már, trafó elvileg jó az mar nem a gyári. Üzemanyagszűrő csere tervbe van (röstellem ezt még nem cseréltettem).
2005-ös, MK2 Focus, 1.6 benzin, 100LE, kicsit több mint 200.000km-rel.
Vezérműtengely vagy főtengely jeladó hiba, vagy is-is lenne? Hibatárolóból kiolvastatható a pontos hiba, vagy ez nem kerül tárolásra?
Köszi.
Azt figyeld meg, hogy amikor iditózol és nem akar beindulni, akkor mutat-e valamit a fordulatszámláló? Ahogy önindítóval teker a motor, akkor is forgat olyan 200-300 fordulat/perc sebességgel és az látszik a fordulatszámmérőn elvileg. Ha nem látszik, az azért van, mert nem jó a főtengely jeladó. Állítólag az is használ, ha sebességbe rakva megmozdítod az autót kicsit. Nekem bejött. Ha nem indul, berakom valami nagyobb fokozatba, lökök rajta egyet, vissza szállok és tadaaaam, már pöcc röff egyből. Hibakód nekem nem íródik be. Ami zavaró a történetben, hogy olyan, mint ha üzemanyag ellátási probléma lenne. Ha nem indul be az egyébként kinyomott kuplunggal és gáz nélkül való indítózáskor, akkor be szoktam nyomni tövig a gázpedált, rugdosom, mint egy kehes Wartburgon és pontosan úgy el is indul. Lassan, dadogva, mint amikor megszívja magát egy kétütemű. Jelezz kérlek, ha rájöttél valamire ! _________________ FOCUS II. Trend 1.6
Elküldve:
2018.09.07 13:48:53 Hozzászólás sorszáma a témában: 501 Hozzászólás témája:
Sziasztok
Volt nekem is ilyen probléma, frissítették a szoftvert és azóta nem jelentkezik, bár mondták, hogyha nehezen indul továbbra is akkor vagy főtengely jeladó vagy pillagószelep lesz a ludas.
Üdv
Tamás
fefe1968 írta:
g323ngu2 írta:
Hello,
Nálam is jelentkezett, hogy nem indul elsőre , és egyre gyakoribb a jelenség.
Hidegen, reggel mindig pöccre indul. Kezdetben csak 1-2 havonta lettem figyelmes erre, 1x-1x megesett, majd már heti 1-2x és mindig csakis nem teljesen hideg motornál tapasztaltam. Ma rövidebb állás (1-2 óra) után 3. -ra indult csak. Ill. este hazafele jövet 8-9 óra állás után (azaz hideg motornál, ilyeneket még sose csinált) 2.-ra indult. A jelenség a nem induláskor az amit a többiek is írnak: teker csak az önindító majd abba hagyja, ahogy leveszem a gyújtást.
Kíváncsi leszek reggel, hogy indul majd.
Mol-nál tankolok, olaj szinten van, úgy 8000km van benne, gyertyákba valamivel több lehet, mint 15000km (gyári Ford gyertyák) ill. a gyújtókábelekbe is, ezeket cseréltettem már, trafó elvileg jó az mar nem a gyári. Üzemanyagszűrő csere tervbe van (röstellem ezt még nem cseréltettem).
2005-ös, MK2 Focus, 1.6 benzin, 100LE, kicsit több mint 200.000km-rel.
Vezérműtengely vagy főtengely jeladó hiba, vagy is-is lenne? Hibatárolóból kiolvastatható a pontos hiba, vagy ez nem kerül tárolásra?
Köszi.
Azt figyeld meg, hogy amikor iditózol és nem akar beindulni, akkor mutat-e valamit a fordulatszámláló? Ahogy önindítóval teker a motor, akkor is forgat olyan 200-300 fordulat/perc sebességgel és az látszik a fordulatszámmérőn elvileg. Ha nem látszik, az azért van, mert nem jó a főtengely jeladó. Állítólag az is használ, ha sebességbe rakva megmozdítod az autót kicsit. Nekem bejött. Ha nem indul, berakom valami nagyobb fokozatba, lökök rajta egyet, vissza szállok és tadaaaam, már pöcc röff egyből. Hibakód nekem nem íródik be. Ami zavaró a történetben, hogy olyan, mint ha üzemanyag ellátási probléma lenne. Ha nem indul be az egyébként kinyomott kuplunggal és gáz nélkül való indítózáskor, akkor be szoktam nyomni tövig a gázpedált, rugdosom, mint egy kehes Wartburgon és pontosan úgy el is indul. Lassan, dadogva, mint amikor megszívja magát egy kétütemű. Jelezz kérlek, ha rájöttél valamire !
Elküldve:
2018.09.07 16:46:36 Hozzászólás sorszáma a témában: 502 Hozzászólás témája:
Sziasztok. Nekem is volt ilyesmi jelenség, nem visszahűlt motor esetén időnként nem indult. Forgott az önindító, de abbamaradt a forgás, és a motort nem is forgatta. Egy autóvillamosságis szerelő leszerelte önindítót, kipucolta, és a szinte teljesen elkopott szénkeféket cserélte. Azt mondta pont időben hoztam még a kefék miatt. Azóta tökéletes.
Figyelni kell, az imobilizer LED-je villog-e, az is lehet hiba.
g323ngu2 írta:
Hello,
Nálam is jelentkezett, hogy nem indul elsőre , és egyre gyakoribb a jelenség.
Hidegen, reggel mindig pöccre indul. Kezdetben csak 1-2 havonta lettem figyelmes erre, 1x-1x megesett, majd már heti 1-2x és mindig csakis nem teljesen hideg motornál tapasztaltam. Ma rövidebb állás (1-2 óra) után 3. -ra indult csak. Ill. este hazafele jövet 8-9 óra állás után (azaz hideg motornál, ilyeneket még sose csinált) 2.-ra indult. A jelenség a nem induláskor az amit a többiek is írnak: teker csak az önindító majd abba hagyja, ahogy leveszem a gyújtást.
Kíváncsi leszek reggel, hogy indul majd.
Mol-nál tankolok, olaj szinten van, úgy 8000km van benne, gyertyákba valamivel több lehet, mint 15000km (gyári Ford gyertyák) ill. a gyújtókábelekbe is, ezeket cseréltettem már, trafó elvileg jó az mar nem a gyári. Üzemanyagszűrő csere tervbe van (röstellem ezt még nem cseréltettem).
2005-ös, MK2 Focus, 1.6 benzin, 100LE, kicsit több mint 200.000km-rel.
Vezérműtengely vagy főtengely jeladó hiba, vagy is-is lenne? Hibatárolóból kiolvastatható a pontos hiba, vagy ez nem kerül tárolásra?
Elküldve:
2018.09.07 23:02:05 Hozzászólás sorszáma a témában: 503 Hozzászólás témája:
Sziasztok,
Köszönöm Mindenkinek a gyors reagálást .
Reggel pöccre indult a gép mint mindig. De ma 2x is előfordult napközben, hogy nem indult elsőre (2.-ra mindig beindult), már nem teljesen hideg motornál (rövidebb állások után).
fefe1968: néztem a fordulatszámmérőt mind a 2x úgy láttam, hogy meg se moccant a hibakor, maradt lent nullán. A tologatós/belökős módszert nem alkalmaztam ill. a gázpedálost sem (nálam harmadjara volt a legtöbb eddig mire beindult - ill. úgy rémlik katalizátoros autónál ,ha nem indul be 3.-ra, 4.-re sem akkor az mar nem jó a katalizátornak).
Ha nem indul elsőre én automatikusan kiveszem a kulcsot várok egy kicsit, vissza a kulcsot, ráadom a gyújtást, megvárom még a műszerfalon kialszanak a lámpák és csak utána indítózok.
Ill. ez a lassan dadogva mint amikor megszívja magát egy kétütemű jelenség nálam is volt vagy 2x régebben de emlékeim szerint akkor elsőre beindult csak így kicsit dadogósan, lassan.
Akkor mindezek tudatában a főtengely jeladó hiba?
Sh és tamas_kulcsar_90 Kollégák önindító, imobilizer, comp. sw frissítés problémát is írnak a jelenségre.
Volt Mk1 Fokám is 1.4 benzin - már jó pár éve - azon kellett egy önindító felújítás annó (aszem ott is a kefék a végét járták), de ott egyszer csak se kép se hang nem indult többet az autó. Szerencsére azóta is teszi a dolgát a felújított önindító a kocsiban:).
Köszi.
fefe1968 írta:
g323ngu2 írta:
Hello,
Nálam is jelentkezett, hogy nem indul elsőre , és egyre gyakoribb a jelenség.
Hidegen, reggel mindig pöccre indul. Kezdetben csak 1-2 havonta lettem figyelmes erre, 1x-1x megesett, majd már heti 1-2x és mindig csakis nem teljesen hideg motornál tapasztaltam. Ma rövidebb állás (1-2 óra) után 3. -ra indult csak. Ill. este hazafele jövet 8-9 óra állás után (azaz hideg motornál, ilyeneket még sose csinált) 2.-ra indult. A jelenség a nem induláskor az amit a többiek is írnak: teker csak az önindító majd abba hagyja, ahogy leveszem a gyújtást.
Kíváncsi leszek reggel, hogy indul majd.
Mol-nál tankolok, olaj szinten van, úgy 8000km van benne, gyertyákba valamivel több lehet, mint 15000km (gyári Ford gyertyák) ill. a gyújtókábelekbe is, ezeket cseréltettem már, trafó elvileg jó az mar nem a gyári. Üzemanyagszűrő csere tervbe van (röstellem ezt még nem cseréltettem).
2005-ös, MK2 Focus, 1.6 benzin, 100LE, kicsit több mint 200.000km-rel.
Vezérműtengely vagy főtengely jeladó hiba, vagy is-is lenne? Hibatárolóból kiolvastatható a pontos hiba, vagy ez nem kerül tárolásra?
Köszi.
Azt figyeld meg, hogy amikor iditózol és nem akar beindulni, akkor mutat-e valamit a fordulatszámláló? Ahogy önindítóval teker a motor, akkor is forgat olyan 200-300 fordulat/perc sebességgel és az látszik a fordulatszámmérőn elvileg. Ha nem látszik, az azért van, mert nem jó a főtengely jeladó. Állítólag az is használ, ha sebességbe rakva megmozdítod az autót kicsit. Nekem bejött. Ha nem indul, berakom valami nagyobb fokozatba, lökök rajta egyet, vissza szállok és tadaaaam, már pöcc röff egyből. Hibakód nekem nem íródik be. Ami zavaró a történetben, hogy olyan, mint ha üzemanyag ellátási probléma lenne. Ha nem indul be az egyébként kinyomott kuplunggal és gáz nélkül való indítózáskor, akkor be szoktam nyomni tövig a gázpedált, rugdosom, mint egy kehes Wartburgon és pontosan úgy el is indul. Lassan, dadogva, mint amikor megszívja magát egy kétütemű. Jelezz kérlek, ha rájöttél valamire !
Elküldve:
2018.09.26 10:48:57 Hozzászólás sorszáma a témában: 504 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Voltam kiolvastatni a hibatarolót, semmilyen gyújtási, vagy jeladó jellegű hiba nem került eltárolásra. Természetesen mikor voltam a kiolvasáson nem produkálta az autó az indítási hibát, indítóztunk, leállítottuk , indítóztunk... többször is, mindig indult pöccre.
További fejlemények: teljesen random a hiba azzal a kivétellel, hogy reggel első indításkor mindig pöccre indul az autó, ill. úgy vettem észre ha csak par km-t megyek reggel első indítás után majd leállítom egy 20-30 percre és újból indítóznék, na akkor makacsolja meg magát. A nagyobb sebességbe rakom tologatást 1-2x próbáltam, de szerintem nem segített, ill. úgy tapasztalom, ha elsőre nem indul és pici gázzal utána nyúlok a második indítózásnál (mert talán úgy vettem észre ilyenkor mintha lefulladna indítózás közben a második indítózásnál, ezért adok pici gázt) indul. A fordulatszám mérő a hiba jelentkezésekor továbbra is 0-án marad, nem csinál semmit. Most a pici gázt adok, ha nem indulna indítózáskor úgy veszem észre erre indul, ez segít .
Ill. még annyi, hogy úgy tapasztalom - de lehet nem ezzel a hibával függ össze - de mintha kb. fél literrel többet enne az autó, mióta ez a hiba jelentkezik.
Ebből így főtengely jeladó csere lesz, a szaki is azt javasolta. Remélem ugyan nem én beszéltem rá, de a tünetek alapján többek szerint is az, így nem nyúlok mellé.
g323ngu2 írta:
Sziasztok,
Köszönöm Mindenkinek a gyors reagálást .
Reggel pöccre indult a gép mint mindig. De ma 2x is előfordult napközben, hogy nem indult elsőre (2.-ra mindig beindult), már nem teljesen hideg motornál (rövidebb állások után).
fefe1968: néztem a fordulatszámmérőt mind a 2x úgy láttam, hogy meg se moccant a hibakor, maradt lent nullán. A tologatós/belökős módszert nem alkalmaztam ill. a gázpedálost sem (nálam harmadjara volt a legtöbb eddig mire beindult - ill. úgy rémlik katalizátoros autónál ,ha nem indul be 3.-ra, 4.-re sem akkor az mar nem jó a katalizátornak).
Ha nem indul elsőre én automatikusan kiveszem a kulcsot várok egy kicsit, vissza a kulcsot, ráadom a gyújtást, megvárom még a műszerfalon kialszanak a lámpák és csak utána indítózok.
Ill. ez a lassan dadogva mint amikor megszívja magát egy kétütemű jelenség nálam is volt vagy 2x régebben de emlékeim szerint akkor elsőre beindult csak így kicsit dadogósan, lassan.
Akkor mindezek tudatában a főtengely jeladó hiba?
Sh és tamas_kulcsar_90 Kollégák önindító, imobilizer, comp. sw frissítés problémát is írnak a jelenségre.
Volt Mk1 Fokám is 1.4 benzin - már jó pár éve - azon kellett egy önindító felújítás annó (aszem ott is a kefék a végét járták), de ott egyszer csak se kép se hang nem indult többet az autó. Szerencsére azóta is teszi a dolgát a felújított önindító a kocsiban:).
Köszi.
fefe1968 írta:
g323ngu2 írta:
Hello,
Nálam is jelentkezett, hogy nem indul elsőre , és egyre gyakoribb a jelenség.
Hidegen, reggel mindig pöccre indul. Kezdetben csak 1-2 havonta lettem figyelmes erre, 1x-1x megesett, majd már heti 1-2x és mindig csakis nem teljesen hideg motornál tapasztaltam. Ma rövidebb állás (1-2 óra) után 3. -ra indult csak. Ill. este hazafele jövet 8-9 óra állás után (azaz hideg motornál, ilyeneket még sose csinált) 2.-ra indult. A jelenség a nem induláskor az amit a többiek is írnak: teker csak az önindító majd abba hagyja, ahogy leveszem a gyújtást.
Kíváncsi leszek reggel, hogy indul majd.
Mol-nál tankolok, olaj szinten van, úgy 8000km van benne, gyertyákba valamivel több lehet, mint 15000km (gyári Ford gyertyák) ill. a gyújtókábelekbe is, ezeket cseréltettem már, trafó elvileg jó az mar nem a gyári. Üzemanyagszűrő csere tervbe van (röstellem ezt még nem cseréltettem).
2005-ös, MK2 Focus, 1.6 benzin, 100LE, kicsit több mint 200.000km-rel.
Vezérműtengely vagy főtengely jeladó hiba, vagy is-is lenne? Hibatárolóból kiolvastatható a pontos hiba, vagy ez nem kerül tárolásra?
Köszi.
Azt figyeld meg, hogy amikor iditózol és nem akar beindulni, akkor mutat-e valamit a fordulatszámláló? Ahogy önindítóval teker a motor, akkor is forgat olyan 200-300 fordulat/perc sebességgel és az látszik a fordulatszámmérőn elvileg. Ha nem látszik, az azért van, mert nem jó a főtengely jeladó. Állítólag az is használ, ha sebességbe rakva megmozdítod az autót kicsit. Nekem bejött. Ha nem indul, berakom valami nagyobb fokozatba, lökök rajta egyet, vissza szállok és tadaaaam, már pöcc röff egyből. Hibakód nekem nem íródik be. Ami zavaró a történetben, hogy olyan, mint ha üzemanyag ellátási probléma lenne. Ha nem indul be az egyébként kinyomott kuplunggal és gáz nélkül való indítózáskor, akkor be szoktam nyomni tövig a gázpedált, rugdosom, mint egy kehes Wartburgon és pontosan úgy el is indul. Lassan, dadogva, mint amikor megszívja magát egy kétütemű. Jelezz kérlek, ha rájöttél valamire !
Elküldve:
2018.09.26 19:04:19 Hozzászólás sorszáma a témában: 505 Hozzászólás témája:
g323ngu2 írta:
Sziasztok!
Voltam kiolvastatni a hibatarolót!
Nekem sincs amúgy semmi hiba eltárolva, csak a hibajelenség van, ami bizony hasonló nagyon. Én már megvettem az érzékelőt és hétvégén, ha minden összejön, akkor cserélem. A fejleményekről egyeztessünk itt a platformon, mindenki megnyugtatása végett ! A jeladó nevében, helyében és típusában óriási kavarás van, de talán tudom már mi micsoda. Mert ugye van vezérműtengely jeladó, főtengely jeladó, holtponti érzékelő, abból is alsó, felső stb. A helyét keresve megnéztem egy csomó videót, robbantott ábrát, képet és érdeklődtem mindenhol. A hiba és az alkatrész elhelyezkedése valami szuper titkos lehet, mert infó szinte sehol sincs. Aztán meglett a jeladó helye végül, azon pedig a parts Nr. Ellenben azt a számot beírva egy csomó találat van megint és kb. 20 másik azonosítóval, különböző ellenállás értékkel. Szóval még szerelés előtt vagyok, nem akarom elkiabálni a dolgot, de remélem megjavul majd a szekér. Addig nem mennék bele a részletekbe. _________________ FOCUS II. Trend 1.6
Elküldve:
2018.09.27 09:31:08 Hozzászólás sorszáma a témában: 506 Hozzászólás témája:
Szia fefe1968!
Remélem sikerrel jársz a cserével. Amúgy Te végül milyet vettél hozzá?
Még egy kis segítség, ami nem tudom segítség e: van egy magyar vlogger srác akinek a videóit szoktam nézni, bütyköl, szerel mindenfélét.
Ő egy francia márkájú benzines kocsinál csinált egy olyat, ha már ép szét volt kapva a kocsi eleje. Kikapta a felső holtponti jeladót ( abban vhol a váltó, lendkerék környékén van), hogy annál a típusnál ez típushiba, hogy elkoszolódik ill. nem jó a kontakt a jeladón és akkor nem akar indulni a kocsi, mint a mi esetünkben is. Majd lezsírtlanítózta alaposan, picit megcsiszolta a csati végeket és visszatette, mondván ezzel egy darabig nem lesz gond. Jó ez persze részleges megoldás lehet - meg ha már ott van az ember visszaszereli az újat, ha van - de akár ez is segíthet talán.
fefe1968 írta:
g323ngu2 írta:
Sziasztok!
Voltam kiolvastatni a hibatarolót!
Nekem sincs amúgy semmi hiba eltárolva, csak a hibajelenség van, ami bizony hasonló nagyon. Én már megvettem az érzékelőt és hétvégén, ha minden összejön, akkor cserélem. A fejleményekről egyeztessünk itt a platformon, mindenki megnyugtatása végett ! A jeladó nevében, helyében és típusában óriási kavarás van, de talán tudom már mi micsoda. Mert ugye van vezérműtengely jeladó, főtengely jeladó, holtponti érzékelő, abból is alsó, felső stb. A helyét keresve megnéztem egy csomó videót, robbantott ábrát, képet és érdeklődtem mindenhol. A hiba és az alkatrész elhelyezkedése valami szuper titkos lehet, mert infó szinte sehol sincs. Aztán meglett a jeladó helye végül, azon pedig a parts Nr. Ellenben azt a számot beírva egy csomó találat van megint és kb. 20 másik azonosítóval, különböző ellenállás értékkel. Szóval még szerelés előtt vagyok, nem akarom elkiabálni a dolgot, de remélem megjavul majd a szekér. Addig nem mennék bele a részletekbe.
Elküldve:
2018.09.27 13:49:57 Hozzászólás sorszáma a témában: 507 Hozzászólás témája:
g323ngu2 írta:
Szia fefe1968!
Remélem sikerrel jársz a cserével. Amúgy Te végül milyet vettél hozzá?
Még egy kis segítség, ami nem tudom segítség e: van egy magyar vlogger srác akinek a videóit szoktam nézni, bütyköl, szerel mindenfélét.
Ő egy francia márkájú benzines kocsinál csinált egy olyat, ha már ép szét volt kapva a kocsi eleje. Kikapta a felső holtponti jeladót ( abban vhol a váltó, lendkerék környékén van), hogy annál a típusnál ez típushiba, hogy elkoszolódik ill. nem jó a kontakt a jeladón és akkor nem akar indulni a kocsi, mint a mi esetünkben is. Majd lezsírtlanítózta alaposan, picit megcsiszolta a csati végeket és visszatette, mondván ezzel egy darabig nem lesz gond. Jó ez persze részleges megoldás lehet - meg ha már ott van az ember visszaszereli az újat, ha van - de akár ez is segíthet talán.
[/quote]
A csatlakozót lehúztam, nem láttam oxidáltnak, szép tiszta a felület, a csatlakozó belül szintén tiszta, a gumi tömítés patentül fekszik. A benne lévőn látható típuskód S107548001. Ezt vettem. _________________ FOCUS II. Trend 1.6
Elküldve:
2018.12.07 22:32:12 Hozzászólás sorszáma a témában: 508 Hozzászólás témája:
Sziasztok. A segitsegetekre lenne szugsegem. Adott egy Ford focus 1.6 tdci 80kw 109 lovas auto. Ma este elakartam ugrani az uzletig de az auto nem indult be. Az inditomotor tekert,a kocsi be-be dadogot de nem indult be. Tobbszori probalkozas utan (8-9. inditasra) nehezen de beindult. Érdekesseg képpen amint beindult a vizfok fentvolt mar kb 75 fokon. mentem vele 1km t es maris 90 fokon volt a hutoviz homerseklete. Délelott még indult normalisan pocre de este mar nem. olyan volt mintha nem kapott volna uzemanyagot. A torténtek utan hagytam álni 1 orat a kocsit es ujra probalkozatam az inditassal. konnyen indult de a vizhofok szemmel lathatoan ment felfele amint raleptem a gázra. Kérdesem az lenne,hogy mi okozhatja ezeket a problemakat? Segitsegeteket elore is koszonom.
Elküldve:
2019.04.29 11:01:16 Hozzászólás sorszáma a témában: 509 Hozzászólás témája: Focus II 1.6 benzin nem idul elsőre
SDR írta:
Sziasztok. A segitsegetekre lenne szugsegem. Adott egy Ford focus 1.6 tdci 80kw 109 lovas auto. Ma este elakartam ugrani az uzletig de az auto nem indult be. Az inditomotor tekert,a kocsi be-be dadogot de nem indult be. Tobbszori probalkozas utan (8-9. inditasra) nehezen de beindult. Érdekesseg képpen amint beindult a vizfok fentvolt mar kb 75 fokon. mentem vele 1km t es maris 90 fokon volt a hutoviz homerseklete. Délelott még indult normalisan pocre de este mar nem. olyan volt mintha nem kapott volna uzemanyagot. A torténtek utan hagytam álni 1 orat a kocsit es ujra probalkozatam az inditassal. konnyen indult de a vizhofok szemmel lathatoan ment felfele amint raleptem a gázra. Kérdesem az lenne,hogy mi okozhatja ezeket a problemakat? Segitsegeteket elore is koszonom.
Sziasztok! Akkor valakinek megoldott a problémája valahogy? Vezérmű vagy főtengely jeladó cserével? Vagy máshogy? Nem hiszem, hogy nincs megoldás! Ha valakinek jó lett, megtalálta a megoldást, kérem írjon, mert Focus II 1.6 benzinesünknél is ez a baj....
Elküldve:
2019.04.29 11:22:43 Hozzászólás sorszáma a témában: 510 Hozzászólás témája: Re: Focus II 1.6 benzin nem idul elsőre
borbee írta:
SDR írta:
Sziasztok. A segitsegetekre lenne szugsegem. Adott egy Ford focus 1.6 tdci 80kw 109 lovas auto. Ma este elakartam ugrani az uzletig de az auto nem indult be. Az inditomotor tekert,a kocsi be-be dadogot de nem indult be. Tobbszori probalkozas utan (8-9. inditasra) nehezen de beindult. Érdekesseg képpen amint beindult a vizfok fentvolt mar kb 75 fokon. mentem vele 1km t es maris 90 fokon volt a hutoviz homerseklete. Délelott még indult normalisan pocre de este mar nem. olyan volt mintha nem kapott volna uzemanyagot. A torténtek utan hagytam álni 1 orat a kocsit es ujra probalkozatam az inditassal. konnyen indult de a vizhofok szemmel lathatoan ment felfele amint raleptem a gázra. Kérdesem az lenne,hogy mi okozhatja ezeket a problemakat? Segitsegeteket elore is koszonom.
Sziasztok! Akkor valakinek megoldott a problémája valahogy? Vezérmű vagy főtengely jeladó cserével? Vagy máshogy? Nem hiszem, hogy nincs megoldás! Ha valakinek jó lett, megtalálta a megoldást, kérem írjon, mert Focus II 1.6 benzinesünknél is ez a baj....
Korábban volt problémám 1.6 benzines, hogy nem akart beindulni. Frissítették a vezérlést (az általam észlelt problémák alapján volt egy frissítés, ami pont azokat küszöböli ki). Ez 1-2 éve lehetett, azóta nem fordult elő, hogy nem indult volna, bár volt olyan, hogy indítást követően lefulladt (az alapjáratot sem tudta felvenni). Azóta cserélnem kellett trafót, de a fojtószeleppel is lehet probléma, de a "nem indul" nem jelentkezett azóta. Egy kicsit nagyobb aksi van benne, hogyha mégis előjönne, akkor tudjak próbálkozni.
Érdemes egy élőadat kiolvasást végezni, ami tudja rögzíteni az összes jeladó adatát. Ha jelentkezik a probléma, azon látszódni, fog. Persze ehhez jelentkeznie kell a problémának
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban