Elküldve:
2009.11.11 20:02:05 Hozzászólás sorszáma a témában: 1 Hozzászólás témája: Az 1,6 TDCi motor
Helló mindenki,
találtam egy gombot, hogy új téma, gondoltam kipróbálom
Szerintem 1-2 dolgot lehetne tisztázni ezzel a motorral és környezetével kapcsolatban. A benzinesek után ez a leggyakoribb dízelmotor, és nem is olyan rossz.
De ugye a szűrősek esetén érheti meglepetés a boldog tulajdonosokat, stb., stb.
Megoszthatná egymással a társaság a tapasztalatokat, szervizelési tippeket.
Majd kiderül lesz-e forgalom, max valamelyik modi törli az egészet
Üdv,
Bagoly _________________ ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd -> info@essmotor.hu
Elküldve:
2009.11.11 22:37:26 Hozzászólás sorszáma a témában: 2 Hozzászólás témája: Re: Az 1,6 TDCi motor
Eltűnt a szavazásból a 110LE + DPF C-MAX Akinek ilyen van szavazzon az ugyanilyen Focushoz _________________ ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd -> info@essmotor.hu
Elküldve:
2009.11.11 23:21:18 Hozzászólás sorszáma a témában: 3 Hozzászólás témája: Re: Az 1,6 TDCi motor
Bagoly600 írta:
Eltűnt a szavazásból a 110LE + DPF C-MAX Akinek ilyen van szavazzon az ugyanilyen Focushoz
Kiváncsi vagyok erre a totyikra, bár szerintem az egyik már létező 1.6 TDCi-s topikba simán belefért volna ez a kérdéskör.....
A szavazást kijavítottam (a C-Max helyesírását is, mielőtt egy bódés megszólná ) _________________ "Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan." Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni
Elküldve:
2009.11.11 23:29:33 Hozzászólás sorszáma a témában: 4 Hozzászólás témája: Re: Az 1,6 TDCi motor
percy írta:
Kiváncsi vagyok erre a totyikra, bár szerintem az egyik már létező 1.6 TDCi-s topikba simán belefért volna ez a kérdéskör.....
A szavazást kijavítottam (a C-Max helyesírását is, mielőtt egy bódés megszólná )
Erre írtam, hogy ha nem indul be akkor mehet a pöcébe .-)
Amúgy az érintettektől kérdezem hányan használnak olajcsere esetén motoröblítőt _________________ ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd -> info@essmotor.hu
Elküldve:
2009.11.12 19:00:19 Hozzászólás sorszáma a témában: 6 Hozzászólás témája: Re: Az 1,6 TDCi motor
Attila64 írta:
Bagoly600 írta:
Amúgy az érintettektől kérdezem hányan használnak olajcsere esetén motoröblítőt
Nem használok olyat. 10 000 km=olajcsere
Nos aki nem használ, sürgősen kezdje el (kivéve a néhány sűrűbben cserélő tulaj ). A Würthnek van efféléje, meg a Protec is jó állítólag.
1-2-3 turbót meg lehet spórolni vele _________________ ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd -> info@essmotor.hu
Elküldve:
2009.11.12 19:36:18 Hozzászólás sorszáma a témában: 7 Hozzászólás témája: Re: Az 1,6 TDCi motor
Bagoly600 írta:
Nos aki nem használ, sürgősen kezdje el (kivéve a néhány sűrűbben cserélő tulaj ). A Würthnek van efféléje, meg a Protec is jó állítólag.
1-2-3 turbót meg lehet spórolni vele
Használat módja? _________________ Peace and Love! (J.Lennon)
Elküldve:
2009.11.12 19:42:23 Hozzászólás sorszáma a témában: 8 Hozzászólás témája: Re: Az 1,6 TDCi motor
Attila64 írta:
Bagoly600 írta:
Nos aki nem használ, sürgősen kezdje el (kivéve a néhány sűrűbben cserélő tulaj ). A Würthnek van efféléje, meg a Protec is jó állítólag.
1-2-3 turbót meg lehet spórolni vele
Használat módja?
Olajcsere előtt az olajba önteni, 10-15 perc alapjáraton majd olaj le és stb. Asszem 2000.- Ft környékén van. _________________ ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd -> info@essmotor.hu
Elküldve:
2009.11.12 19:57:08 Hozzászólás sorszáma a témában: 9 Hozzászólás témája: Re: Az 1,6 TDCi motor
Bagoly600 írta:
Attila64 írta:
Bagoly600 írta:
Nos aki nem használ, sürgősen kezdje el (kivéve a néhány sűrűbben cserélő tulaj ). A Würthnek van efféléje, meg a Protec is jó állítólag.
1-2-3 turbót meg lehet spórolni vele
Használat módja?
Olajcsere előtt az olajba önteni, 10-15 perc alapjáraton majd olaj le és stb. Asszem 2000.- Ft környékén van.
Azért csak óvatosan az ilyen öblítőkkel, nagyon könnyen több kárt lehet vele okozni, mint amennyi hasznot hajt. _________________ Album
Elküldve:
2009.11.12 20:03:20 Hozzászólás sorszáma a témában: 10 Hozzászólás témája: Re: Az 1,6 TDCi motor
imreg írta:
Azért csak óvatosan az ilyen öblítőkkel, nagyon könnyen több kárt lehet vele okozni, mint amennyi hasznot hajt.
Egyetértek. A fenti motor esetén viszont áldásos tevékenysége van _________________ ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd -> info@essmotor.hu
Elküldve:
2009.11.12 20:18:03 Hozzászólás sorszáma a témában: 11 Hozzászólás témája: Re: Az 1,6 TDCi motor
Bagoly600 írta:
Attila64 írta:
Bagoly600 írta:
Amúgy az érintettektől kérdezem hányan használnak olajcsere esetén motoröblítőt
Nem használok olyat. 10 000 km=olajcsere
Nos aki nem használ, sürgősen kezdje el (kivéve a néhány sűrűbben cserélő tulaj ). A Würthnek van efféléje, meg a Protec is jó állítólag.
1-2-3 turbót meg lehet spórolni vele
Én ugyan nem 1.6 TDCi vagyok, de hozzászólok, remélem nem baj!
160e km-kor volt a cserém(20e cserélem az olajat+összes filter), most próbáltam ilyet először! Azért gondolkodtam el a használatán, mert indítózás után kb. 2-3 mp égett az olajnyomás lámpám, meg kopogott a motor, nem volt jó a kenés! Ezt akkor is lejátszotta, mikor olajcsere után, friss gyári 5W-30 volt benne! Most viszont, olajcserekor beleöntöttem egy adagot, majd kb. 20 percet hagytam dolgozni alapjáraton, majd leengedtem az olajat! Eredmény: azóta egyetlen egyszer nem csinálta, hogy startolás után picit is égve maradt az olajnyomás lámpám!
Nem tudom hogy ez az öblítőnek köszönhető-e, lehet hogy megtakarította picit az olajszivattyúm meg az olajjáratokat - de minden esetre nincs kopogás indítózás után!!! Legközelebb is nyomok bele egyet, ártani csak nem árt! Ajánlom én is használni!!! Ez a Würthös:
http://webshop.wuerth.hu/reszletek/6116466/?menuID=984,8270,19814,0,0&oldal=1
A Würthnek nagyon jó cuccai vannak, de nem is olcsó - speciel a motoröblítő nem tudom mennyibe kerülhet! A felnitisztítóm van tőlük, 1 L-es kb. 30 Euróba kerül, de rendesek voltak, kaptam 20% kedvezményt(biztos látta rajtam az ember, hogy rohadtul drágállom), de hozzáteszem nagyon jó! Ez az: http://webshop.wuerth.hu/files/pdf/0893_476.pdf
A tankba öntötted vagy külön tartályból ezzel járattad a motort? _________________ ForDTC - Ford specifikus diagnosztikai app Androidra Letöltés: ForDTC-v1.0.8.1.apk
A tankba öntötted vagy külön tartályból ezzel járattad a motort?
Én a tankba öntöttem, 80 L üzemanyaghoz elég, én belenyomtam egy full tankba, azaz kb. 52 L-be ! Nem tudom itt a környékünkön kinek lehet ez a külön tartályos tisztító készüléke(ClearFlow), de azzal gondolom hatásosabb a végeredmény - vagy taccsra tesz mindent végleg !!! _________________ Ezüst kombi, GHIA, 1.8 TDCi 85 KW/115 LE, 2004 Február
Elküldve:
2009.11.13 08:10:11 Hozzászólás sorszáma a témában: 14 Hozzászólás témája: Re: Az 1,6 TDCi motor
KAREM írta:
...160e km-kor volt a cserém(20e cserélem az olajat+összes filter), most próbáltam ilyet először! Azért gondolkodtam el a használatán, mert indítózás után kb. 2-3 mp égett az olajnyomás lámpám, meg kopogott a motor, nem volt jó a kenés! Ezt akkor is lejátszotta, mikor olajcsere után, friss gyári 5W-30 volt benne! ...
Nem tudom más motortípusnál hogy van, az 1.6 TDCI ben betétes az olajszűrő. Na most ha az új betétet szakszerűtlenül cserélik ki előfordul, hogy beszereléskor elhajlik a kis műanyag csonk amiben az olaj furat is van. Ilyenkor pont a leírt tüneteket produkálja, lehet hogy a mostani cserénél sikerült jól betenni
Egyébként egy halódó motorba úgy 500 e km környékén nyugodtan bele lehet tölteni mindenféle katyvaszt. Egyébként meg csak ha a szerviz előírás tartalmazza. _________________ Why this létra fekszik here and why nem áll?
album
Elküldve:
2009.11.13 08:24:11 Hozzászólás sorszáma a témában: 15 Hozzászólás témája: Re: Az 1,6 TDCi motor
monster-inc írta:
KAREM írta:
...160e km-kor volt a cserém(20e cserélem az olajat+összes filter), most próbáltam ilyet először! Azért gondolkodtam el a használatán, mert indítózás után kb. 2-3 mp égett az olajnyomás lámpám, meg kopogott a motor, nem volt jó a kenés! Ezt akkor is lejátszotta, mikor olajcsere után, friss gyári 5W-30 volt benne! ...
Nem tudom más motortípusnál hogy van, az 1.6 TDCI ben betétes az olajszűrő. Na most ha az új betétet szakszerűtlenül cserélik ki előfordul, hogy beszereléskor elhajlik a kis műanyag csonk amiben az olaj furat is van. Ilyenkor pont a leírt tüneteket produkálja, lehet hogy a mostani cserénél sikerült jól betenni
Egyébként egy halódó motorba úgy 500 e km környékén nyugodtan bele lehet tölteni mindenféle katyvaszt. Egyébként meg csak ha a szerviz előírás tartalmazza.
Az egynyóctédécéíí nem betétes, hanem poharas-hagyományos
Sokat nézegettem hogy milyen öblítőt vegyek, a Pro-tecnek van TÜV vizsgája, csak azért vettem meg! Bár lehet hogy csak reklám rajta, akkor merészek, de ha tényleg megvan neki a TÜV vizsga, akkor ártani csak nem árt!!! _________________ Ezüst kombi, GHIA, 1.8 TDCi 85 KW/115 LE, 2004 Február
Elküldve:
2009.11.13 08:41:39 Hozzászólás sorszáma a témában: 16 Hozzászólás témája: Re: Az 1,6 TDCi motor
KAREM írta:
monster-inc írta:
Egyébként egy halódó motorba úgy 500 e km környékén nyugodtan bele lehet tölteni mindenféle katyvaszt. Egyébként meg csak ha a szerviz előírás tartalmazza.
Sokat nézegettem hogy milyen öblítőt vegyek, a Pro-tecnek van TÜV vizsgája, csak azért vettem meg! Bár lehet hogy csak reklám rajta, akkor merészek, de ha tényleg megvan neki a TÜV vizsga, akkor ártani csak nem árt!!!
A Würth-nek meg Fordos ajánlása _________________ ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd -> info@essmotor.hu
Elküldve:
2009.11.13 08:46:09 Hozzászólás sorszáma a témában: 17 Hozzászólás témája: Re: Az 1,6 TDCi motor
Bagoly600 írta:
KAREM írta:
monster-inc írta:
Egyébként egy halódó motorba úgy 500 e km környékén nyugodtan bele lehet tölteni mindenféle katyvaszt. Egyébként meg csak ha a szerviz előírás tartalmazza.
Sokat nézegettem hogy milyen öblítőt vegyek, a Pro-tecnek van TÜV vizsgája, csak azért vettem meg! Bár lehet hogy csak reklám rajta, akkor merészek, de ha tényleg megvan neki a TÜV vizsga, akkor ártani csak nem árt!!!
A Würth-nek meg Fordos ajánlása
Akkor legközelebb megpróbálom azt, most kértem tőlük mailben ajánlatot, van CR rendzser tisztító löttyük is, kíváncsi vagyok mennyit akarnak majd érte itt nálunk! _________________ Ezüst kombi, GHIA, 1.8 TDCi 85 KW/115 LE, 2004 Február
Elküldve:
2009.11.13 09:05:54 Hozzászólás sorszáma a témában: 18 Hozzászólás témája: Re: Az 1,6 TDCi motor
monster-inc írta:
Nem tudom más motortípusnál hogy van, az 1.6 TDCI ben betétes az olajszűrő. Na most ha az új betétet szakszerűtlenül cserélik ki előfordul, hogy beszereléskor elhajlik a kis műanyag csonk amiben az olaj furat is van. Ilyenkor pont a leírt tüneteket produkálja, lehet hogy a mostani cserénél sikerült jól betenni
...
Hogy tudom azt szakszerűtlenül beszerelni? Én csak bepattintom a szűrőház fedelébe az új szűrőt, kézzel becsvarom amíg tudom aztán meghúzom.
Elküldve:
2009.11.13 09:45:41 Hozzászólás sorszáma a témában: 19 Hozzászólás témája: Re: Az 1,6 TDCi motor
Littleb írta:
Hogy tudom azt szakszerűtlenül beszerelni? Én csak bepattintom a szűrőház fedelébe az új szűrőt, kézzel becsvarom amíg tudom aztán meghúzom.
Ez szakszerűtlen? Ha igen légyszives javíts ki.
Nem ismerem a pontos szakszerűtlen metódust, de a szerelő aki olajat cserélt, biztosan ismeri, mert hogy sikerült neki.
Az is lehet hogy szállítás közben sérült a szűrő, nem tudom, és találgatni sem akarok.
Tény hogy addig nem adták át a kocsit amíg meg nem lett hogy miért világít az olajnyomás visszajelző lámpa. (alapjáraton ill. fordulatszám visszaesésnél fel-fel villant)
Az ok pedig az volt hogy a "kispücök" a szűrőn el volt ferdülve. _________________ Why this létra fekszik here and why nem áll?
album
Elküldve:
2009.11.13 10:18:39 Hozzászólás sorszáma a témában: 20 Hozzászólás témája: Re: Az 1,6 TDCi motor
Littleb írta:
monster-inc írta:
Nem tudom más motortípusnál hogy van, az 1.6 TDCI ben betétes az olajszűrő. Na most ha az új betétet szakszerűtlenül cserélik ki előfordul, hogy beszereléskor elhajlik a kis műanyag csonk amiben az olaj furat is van. Ilyenkor pont a leírt tüneteket produkálja, lehet hogy a mostani cserénél sikerült jól betenni
...
Hogy tudom azt szakszerűtlenül beszerelni? Én csak bepattintom a szűrőház fedelébe az új szűrőt, kézzel becsvarom amíg tudom aztán meghúzom.
Elküldve:
2009.11.13 12:29:18 Hozzászólás sorszáma a témában: 21 Hozzászólás témája: Re: Az 1,6 TDCi motor
Igen, erre gondoltam en is, csak azert kerdeztem mert ahogy neztem a szurohaz also fem reszeben van egy kis ful ami a szuro Kia pocket bevezeti a helyere ahogy befele csavarjuk. Illetve a markaszervizben is ugy csinaljak ahogy leirtam. De akkor ugy tunik nincs semmi "trukkje" amirol sem en sem a szerviz nem tud
Elküldve:
2009.11.18 21:40:52 Hozzászólás sorszáma a témában: 22 Hozzászólás témája: Re: Az 1,6 TDCi motor
Attila64 írta:
Bagoly600 írta:
Amúgy az érintettektől kérdezem hányan használnak olajcsere esetén motoröblítőt
Nem használok olyat. 10 000 km=olajcsere
Én se használok ilyet, de lehet, hogy kellene...
Azt vettem észre ugyanis, hogy közvetlenül az olajcsere után már kormos, feketés az új olaj.
Ezzel az öblítővel átmosva a motort tisztább lesz az új olaj az olajcsere után? (Nem elméletileg kérdem,mert elméletileg persze hogy minden jót csinál az öblítő, hanem aki használta, az mit tapasztalt?)
Elküldve:
2009.11.18 21:45:49 Hozzászólás sorszáma a témában: 23 Hozzászólás témája: Re: Az 1,6 TDCi motor
TaPis1 írta:
Én se használok ilyet, de lehet, hogy kellene...
Azt vettem észre ugyanis, hogy közvetlenül az olajcsere után már kormos, feketés az új olaj.
Ezzel az öblítővel átmosva a motort tisztább lesz az új olaj az olajcsere után? (Nem elméletileg kérdem,mert elméletileg persze hogy minden jót csinál az öblítő, hanem aki használta, az mit tapasztalt?)
Nem lehet a dízel motort úgy kipucolni, hogy ne maradjon benne annyi kormos olaj, ami ne tudná bekoszolni az egész új adagot.
Amúgy a turbóhoz (is) több olaj jut, ha használják a tisztítólöttyöt _________________ ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd -> info@essmotor.hu
Elküldve:
2009.11.19 08:13:11 Hozzászólás sorszáma a témában: 24 Hozzászólás témája: Re: Az 1,6 TDCi motor
Bagoly600 írta:
Nem lehet a dízel motort úgy kipucolni, hogy ne maradjon benne annyi kormos olaj, ami ne tudná bekoszolni az egész új adagot.
Amúgy a turbóhoz (is) több olaj jut, ha használják a tisztítólöttyöt
Én úgy halottam,kár bolygatni ami már ott van.De ha elméletileg rendszeresen van olaj csere akkor nem nagyon lehet?.
A régi escortomban leszedtem az olajteknőt,kipucoltam rengeteg volt benne,pedig benzines volt.Utána olaj csere előtt sem volt fekete az olaj. _________________ Üdv.: Robika
Legutóbb Robika szerkesztette (2009.11.19 09:24:07), összesen 1 alkalommal
Elküldve:
2009.11.19 08:48:13 Hozzászólás sorszáma a témában: 25 Hozzászólás témája: Re: Az 1,6 TDCi motor
Robika írta:
Én is így halottam,Kár bolygatni ami már ott van.De ha elméletileg rendszeresen van olaj csere akkor nem nagyon lehet?.
A régi escortomban leszedtem az olajteknőt,kipucoltam rengeteg volt benne,pedig benzines volt.Utána olaj csere előtt sem volt fekete az olaj.
Sajna az olajcsere ellenére lerakódik a korom az olajjáratokban, ezért kell az öblítő az 1,6-oshoz, ami kioldja onnan és így elegendő olaj jut mindenhova. _________________ ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd -> info@essmotor.hu
Elküldve:
2009.12.02 20:39:59 Hozzászólás sorszáma a témában: 26 Hozzászólás témája:
Egyébként ma felülvizsgáltam az álláspontomat az olajtisztítással kapcsolatban, és a következő olajcserénél "adok" a motornak egyet. _________________ Peace and Love! (J.Lennon)
Elküldve:
2009.12.02 20:43:51 Hozzászólás sorszáma a témában: 27 Hozzászólás témája:
Attila64 írta:
Egyébként ma felülvizsgáltam az álláspontomat az olajtisztítással kapcsolatban, és a következő olajcserénél "adok" a motornak egyet.
Jól tetted, ha hosszú távra tervezel
Azt mondják a Protec is jó, a Würth meg Fordos jóváhagyású. _________________ ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd -> info@essmotor.hu
Elküldve:
2009.12.02 20:52:05 Hozzászólás sorszáma a témában: 29 Hozzászólás témája:
Attila64 írta:
Bagoly600 írta:
Attila64 írta:
Egyébként ma felülvizsgáltam az álláspontomat az olajtisztítással kapcsolatban, és a következő olajcserénél "adok" a motornak egyet.
Jól tetted, ha hosszú távra tervezel
Azt mondják a Protec is jó, a Würth meg Fordos jóváhagyású.
Az Auto-Fort-os kollégák is javasolták.
Használati javaslat?
Jó ahogy mondják, 10-15 perc járatással. Váci út? _________________ ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd -> info@essmotor.hu
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban