Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2020.09.27. 11:02:38 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: hutoczkig
Mai: 0
Tegnapi: 1
Összesen: 25893
Látogatók:
Vendégek: 468
Tagok: 4
Összesen: 472

Jelen lévő tagok:
01: nzsolt
02: Kapeti
03: theseus
04: edk

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - C-Max motorteljesítmény csökkenés
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> C-Max meghibásodások, szervízelési kérdések -> C-Max motorteljesítmény csökkenés
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Következő
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

7 / 10 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  fokidebi


Offline
Csatlakozott:
2014. 09. 03.
Hozzászólások: 134


HozzászólásElküldve: 2016.06.28 07:31:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 181
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sieroy írta:
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Egy 2004-es Ford Focus C-Max tulajdonosa vagyok, 1.6 TDCi, 109 lóval (G8DA). Mivel az autó nem rég került a tulajdonomba ezért egy idő után úgy gondoltam, hogy ideje szűrőket cserélni, és EGR-t tisztítani ugyanis a hibavisszajelző panaszkodott érte. El is ment a szervizbe, olajcsere, olajszűrő csere, üzemanyagszűrő csere, levegőszűrő csere, szelepfedél tömítés csere és EGR tisztítás történt. Azóta ha az autó eléri az üzemi hőmérsékletet, mikor 1900-2100 fordulaton sebességet próbálok tartani akár lábba akár tempomattal, az autó pillanatnyi megtorpanásokat produkál. Mintha gáz-motorfék-gáz-motorfék módon vezetne az ember, de a motorfék jóval erősebben van jelen mint ha tényleg a motorféket használnám. Gyorsításnál semmi gond az autóval, szépen fokozatosan gyorsul. Ha bármely más fordulatszám-tartományban tartom a sebességet akkor a hiba nincs jelen.

Ha bármilyen ötletetek van az üggyel kapcsolatban azt kérlek ne tartsátok magatokban. Szeretném ha megoldódna a probléma!
Köszönöm a segítséget!


Szia!

Sajnos ugyanezt tapasztalom a 2.0 tdci 2005-ős 136 lovas gépemmel. Ma viszem szerelőhöz.
_________________
Fiat Seicento Sporting 1998 1,1 55Le
Renault Laguna Coupé GT 2008 2,0 dci 178Le
Galériám a web címemen elérhető.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Sieroy


Offline
Csatlakozott:
2016. 06. 19.
Hozzászólások: 5


HozzászólásElküldve: 2016.06.28 08:37:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 182
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fokidebi írta:

Szia!

Sajnos ugyanezt tapasztalom a 2.0 tdci 2005-ős 136 lovas gépemmel. Ma viszem szerelőhöz.


Szia!

Ha megtudod mi volt a baj írd már meg kérlek, egyrészt érdekel hogy az lesz e mint nekem, másrészt segítség lehet másoknak😀
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fokidebi


Offline
Csatlakozott:
2014. 09. 03.
Hozzászólások: 134


HozzászólásElküldve: 2016.06.28 16:07:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 183
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sieroy írta:
fokidebi írta:

Szia!

Sajnos ugyanezt tapasztalom a 2.0 tdci 2005-ős 136 lovas gépemmel. Ma viszem szerelőhöz.


Szia!

Ha megtudod mi volt a baj írd már meg kérlek, egyrészt érdekel hogy az lesz e mint nekem, másrészt segítség lehet másoknak😀


Szia!

A szerelőm szerint a koromszűrő a ludas. Sajnos ki is fúj mellette. El van tömődve, úgyhogy ki kell tisztítani.

Üdv
_________________
Fiat Seicento Sporting 1998 1,1 55Le
Renault Laguna Coupé GT 2008 2,0 dci 178Le
Galériám a web címemen elérhető.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  G_B


Offline
Csatlakozott:
2010. 08. 03.
Hozzászólások: 2638


HozzászólásElküldve: 2016.06.30 20:33:55  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 184
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fokidebi írta:
A szerelőm szerint ...
hova hordod?
jó lett a matrica Smile
kb 16:20-kor mentem el melletted a böszörményin a shell kútnál
_________________
üdv, B
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fokidebi


Offline
Csatlakozott:
2014. 09. 03.
Hozzászólások: 134


HozzászólásElküldve: 2016.07.01 07:43:12  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 185
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

G_B írta:
fokidebi írta:
A szerelőm szerint ...
hova hordod?
jó lett a matrica Smile
kb 16:20-kor mentem el melletted a böszörményin a shell kútnál


Szia!

Tóth Attilához az erdély utcára.

Üdv, neked is. Shocked Very Happy
_________________
Fiat Seicento Sporting 1998 1,1 55Le
Renault Laguna Coupé GT 2008 2,0 dci 178Le
Galériám a web címemen elérhető.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  hohand


Offline
Csatlakozott:
2007. 09. 18.
Hozzászólások: 967


HozzászólásElküldve: 2016.07.01 08:54:33  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 186
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Pedig Debrecenben van jó szerelő...
_________________
www.rfly.hu
Képek
Weboldal
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fokidebi


Offline
Csatlakozott:
2014. 09. 03.
Hozzászólások: 134


HozzászólásElküldve: 2016.07.01 11:46:05  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 187
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

hohand írta:
Pedig Debrecenben van jó szerelő...


ki az?
_________________
Fiat Seicento Sporting 1998 1,1 55Le
Renault Laguna Coupé GT 2008 2,0 dci 178Le
Galériám a web címemen elérhető.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  G_B


Offline
Csatlakozott:
2010. 08. 03.
Hozzászólások: 2638


HozzászólásElküldve: 2016.07.01 11:53:15  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 188
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fokidebi írta:
hohand írta:
Pedig Debrecenben van jó szerelő...
ki az?
engem is érdekelne
a mostani szerelőmmel is csak annyi bajom van, hogy nehéz elérni...
_________________
üdv, B
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  cinti


Offline
Csatlakozott:
2015. 12. 03.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2016.07.02 11:28:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 189
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
Focus C-max 2007-es, 1,6 diesel, 90 lovas, 203.000 km. Mikor odalépek neki, mintha kihagyna egy henger, elmegy belőle az erő és feketén füstöl. Mihez nyúljak? (Persze, magamhoz...., de azon kívül.)
Üzemanyagszűrő új, injektortisztító adalékon túl vagyok.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fokidebi


Offline
Csatlakozott:
2014. 09. 03.
Hozzászólások: 134


HozzászólásElküldve: 2016.07.13 16:08:48  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 190
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sieroy írta:
fokidebi írta:

Szia!

Sajnos ugyanezt tapasztalom a 2.0 tdci 2005-ős 136 lovas gépemmel. Ma viszem szerelőhöz.


Szia!

Ha megtudod mi volt a baj írd már meg kérlek, egyrészt érdekel hogy az lesz e mint nekem, másrészt segítség lehet másoknak😀


A koromszűrő kipucolása után kaptam egy új autót./ érzésre/ Megy mint az isten nyila. Smile
_________________
Fiat Seicento Sporting 1998 1,1 55Le
Renault Laguna Coupé GT 2008 2,0 dci 178Le
Galériám a web címemen elérhető.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  vas78adi


Offline
Csatlakozott:
2016. 05. 07.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2016.09.06 09:52:15  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 191
 Hozzászólás témája: Kérdés?
Hozzászólás az előzmény idézésével

Miért rángat a 2,0tdci c-maxom, 2-es ben? És csak ebben a fokozatban,a többiben nem. Ha valaki tudja a választ azt megköszönném.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Sieroy


Offline
Csatlakozott:
2016. 06. 19.
Hozzászólások: 5


HozzászólásElküldve: 2016.09.20 15:20:26  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 192
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sieroy írta:
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Egy 2004-es Ford Focus C-Max tulajdonosa vagyok, 1.6 TDCi, 109 lóval (G8DA). Mivel az autó nem rég került a tulajdonomba ezért egy idő után úgy gondoltam, hogy ideje szűrőket cserélni, és EGR-t tisztítani ugyanis a hibavisszajelző panaszkodott érte. El is ment a szervizbe, olajcsere, olajszűrő csere, üzemanyagszűrő csere, levegőszűrő csere, szelepfedél tömítés csere és EGR tisztítás történt. Azóta ha az autó eléri az üzemi hőmérsékletet, mikor 1900-2100 fordulaton sebességet próbálok tartani akár lábba akár tempomattal, az autó pillanatnyi megtorpanásokat produkál. Mintha gáz-motorfék-gáz-motorfék módon vezetne az ember, de a motorfék jóval erősebben van jelen mint ha tényleg a motorféket használnám. Gyorsításnál semmi gond az autóval, szépen fokozatosan gyorsul. Ha bármely más fordulatszám-tartományban tartom a sebességet akkor a hiba nincs jelen.

Ha bármilyen ötletetek van az üggyel kapcsolatban azt kérlek ne tartsátok magatokban. Szeretném ha megoldódna a probléma!
Köszönöm a segítséget!


Sziasztok!

Talán sokunknak megoldás lehet, ha leírom a tapasztalataimat!
Bár előző hozzászólásomban ezt nem írtam, de volt olyan problémám az autóval, hogy üzemi hőmérsékleten ha alapjáratra vissza esett a fordulatszám (mondjuk pirosban megállásnál), akkor az autó "vészüzemmódba" lépve elvette a motorerő nagy részét és nem forgott a motor 3000es fordulaton túl. A problémát a MAP szenzor, pontosabban annak csatlakozása okozta:
A MAP szenzor takarítását követően a hiba továbbra is jelen volt. A MAP szenzort helyéről lehúzva a hiba előjött hideg motornál is, így arra gondoltam, mi van ha a motor hője miatt az elektromos csatlakozás nem tökéletes. Szerencsére így is lett, a csatlakozó lábakat enyhén meghajlítottam és a hiba teljesen megszűnt.

A fent említett hibát az EGR hibás működése okozhatja, bár elbizonytalanodtam ezzel kapcsolatban, mivel elképzelhetőnek tartom, hogy ott is csak nem megfelelő elektromos csatlakozásról van szó, mivel a hiba csak üzem-meleg autónál jött elő. Az EGR azóta le van kötve az autóról és így is kifogástalanul működik csak világít az a csúnya sárga LED a műszerfalon Smile

Ha hasonló problémával találkoztok javaslom, ellenőrizzétek az elektromos csatlakozásokat Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  vollti


Offline
Csatlakozott:
2006. 05. 08.
Hozzászólások: 6


HozzászólásElküldve: 2016.11.21 21:16:15  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 193
 Hozzászólás témája: Focus C-max motorleállások
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok! Egy 2007-es 1,6 TDCI Focus C-Max -unk van. Fél éve vettük és most 160 000 van benne. Pár hete nagyon bosszantó leállásokat produkál. Valójában nem lehet 100%-ban megmondani, hogy milyen körülmények mellett, mert mostanában alacsonyabb fordulaton is megtörténik a hideg reggeleken.
A tünet a következő. Intenzívebb gázadáskor amikor a fordulat eléri a 3000-t és nem megy 3250 főlé, elerőtlenedik és pár kisebb rángatást követően leáll a motor. Műszerfalon nincs hibajelzés.

Eleinte önindítóval indítottuk újra és néha nem is indult olyan könnyen, de egy Angol oldalon olvastam hasonló tünetet (sajnos végső konklúzióig nem jutottak el) ahol az illető azt írta, hogy csak a gyújtás elvételével és visszakapcsolásával a motor újraindul. Mi is megpróbáltuk és tényleg, nagyon könnyen újraéled a motor, mintha a vezérlő kapna valami olyan jelet, amitől "kiakad" és ezt ez rövid áramtalanítás csak kitörölné és újraindítaná a motor vezérlést.

Pár kegyszert is alkalmaztam, mint Turbó tisztító spray, EGR tisztító spray, Üzemanyag rendszer tisztító Diesel adalék, majd végül Részecskeszűrő (DPF) tisztító diesel adalék. Időlegesen egy kicsit enyhültek a tünetek, de mostanra egyre veszélyesebb a dolog. Alapvetően az ereje is sokat csökkent a motornak!

Vettem egy OBD (motorhiba) kiolvasót, ami még üzem közben is tudja a vezérlőből olvasni a szenzorok adatát és egy Androidos programmal a Bluetooth-on keresztül nagyon szépen működik. A lényeg, hogy két hibakódom van, mindkettő az üzemanyag rendszer nem megfelelő nyomására utal.

P0087 Fuel Rail/System Pressure - Too Low
P1180 FORD: Engine running, then the PCM detected that the FTP sensor signal from the NG module data indicated an inferred pressure of less than a minimum calibrated value

Találtam ezzel kapcsolatban pár infót, mint lehet "Fuel fump" vagy "Fuel filter" esetleg a csövek sérülése vagy eltömődések illetve egy nyomás érzékelő meghibásodása, de az elvileg adna más kódot is.

Most üzemanyag szűrő cserét tervezek, de lehet, hogy van valakinek hasonló esete és tapasztalata és tudna nekem jó tanácsot adni, nehogy felesleges százezrekbe kerüljön egy nem túl jól sikerült szervizelés. Valamint van egy olyan érzésem, hogy ez esetleg két különálló hiba eredménye, mert maga a leállás nem jár műszerfali hibajelzéssel. Szóval ahogy írtam, mintha valami kiakasztaná a vezérlést.
Segítségeteket előre is köszönöm!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pedro86


Offline
Csatlakozott:
2015. 01. 24.
Hozzászólások: 99


HozzászólásElküldve: 2016.11.21 21:57:11  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 194
 Hozzászólás témája: Re: Focus C-max motorleállások
Hozzászólás az előzmény idézésével

vollti írta:
Sziasztok! Egy 2007-es 1,6 TDCI Focus C-Max -unk van. Fél éve vettük és most 160 000 van benne. Pár hete nagyon bosszantó leállásokat produkál. Valójában nem lehet 100%-ban megmondani, hogy milyen körülmények mellett, mert mostanában alacsonyabb fordulaton is megtörténik a hideg reggeleken.
A tünet a következő. Intenzívebb gázadáskor amikor a fordulat eléri a 3000-t és nem megy 3250 főlé, elerőtlenedik és pár kisebb rángatást követően leáll a motor. Műszerfalon nincs hibajelzés.

Eleinte önindítóval indítottuk újra és néha nem is indult olyan könnyen, de egy Angol oldalon olvastam hasonló tünetet (sajnos végső konklúzióig nem jutottak el) ahol az illető azt írta, hogy csak a gyújtás elvételével és visszakapcsolásával a motor újraindul. Mi is megpróbáltuk és tényleg, nagyon könnyen újraéled a motor, mintha a vezérlő kapna valami olyan jelet, amitől "kiakad" és ezt ez rövid áramtalanítás csak kitörölné és újraindítaná a motor vezérlést.

Pár kegyszert is alkalmaztam, mint Turbó tisztító spray, EGR tisztító spray, Üzemanyag rendszer tisztító Diesel adalék, majd végül Részecskeszűrő (DPF) tisztító diesel adalék. Időlegesen egy kicsit enyhültek a tünetek, de mostanra egyre veszélyesebb a dolog. Alapvetően az ereje is sokat csökkent a motornak!

Vettem egy OBD (motorhiba) kiolvasót, ami még üzem közben is tudja a vezérlőből olvasni a szenzorok adatát és egy Androidos programmal a Bluetooth-on keresztül nagyon szépen működik. A lényeg, hogy két hibakódom van, mindkettő az üzemanyag rendszer nem megfelelő nyomására utal.

P0087 Fuel Rail/System Pressure - Too Low
P1180 FORD: Engine running, then the PCM detected that the FTP sensor signal from the NG module data indicated an inferred pressure of less than a minimum calibrated value

Találtam ezzel kapcsolatban pár infót, mint lehet "Fuel fump" vagy "Fuel filter" esetleg a csövek sérülése vagy eltömődések illetve egy nyomás érzékelő meghibásodása, de az elvileg adna más kódot is.

Most üzemanyag szűrő cserét tervezek, de lehet, hogy van valakinek hasonló esete és tapasztalata és tudna nekem jó tanácsot adni, nehogy felesleges százezrekbe kerüljön egy nem túl jól sikerült szervizelés. Valamint van egy olyan érzésem, hogy ez esetleg két különálló hiba eredménye, mert maga a leállás nem jár műszerfali hibajelzéssel. Szóval ahogy írtam, mintha valami kiakasztaná a vezérlést.
Segítségeteket előre is köszönöm!


Szia! Jó a gondolat, cserélj üzemanyag szűrőt. Amennyiben ügyesebb kezű vagy, házilag is megoldható. Ugyanez a hibajelenség volt nálam is.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  cmaksz


Offline
Csatlakozott:
2016. 01. 18.
Hozzászólások: 14


HozzászólásElküldve: 2016.11.22 19:25:57  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 195
 Hozzászólás témája: Re: Focus C-max motorleállások
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nekem hasonló tüneteket okozott,de kis idő múlva tönkrement a gázolajszivattyú nyomásszabályozó szelep.CR szelepnek is ismerik.Elvileg van benne egy mikroszűrő,ami el is tömődhet tudomásom szerint.Ennek cseréje után megjavult a kocsi.Amúgy én is végigjártam előtte a gázolajszűrőcserét,és a csövek tisztítását,sőt még az EGR-t is ledugóztam,de csak ez segített.Kb.50ezer ft egy ilyen szelep,és akkora,mint egy kindertojás.

pedro86 írta:
vollti írta:
Sziasztok! Egy 2007-es 1,6 TDCI Focus C-Max -unk van. Fél éve vettük és most 160 000 van benne. Pár hete nagyon bosszantó leállásokat produkál. Valójában nem lehet 100%-ban megmondani, hogy milyen körülmények mellett, mert mostanában alacsonyabb fordulaton is megtörténik a hideg reggeleken.
A tünet a következő. Intenzívebb gázadáskor amikor a fordulat eléri a 3000-t és nem megy 3250 főlé, elerőtlenedik és pár kisebb rángatást követően leáll a motor. Műszerfalon nincs hibajelzés.

Eleinte önindítóval indítottuk újra és néha nem is indult olyan könnyen, de egy Angol oldalon olvastam hasonló tünetet (sajnos végső konklúzióig nem jutottak el) ahol az illető azt írta, hogy csak a gyújtás elvételével és visszakapcsolásával a motor újraindul. Mi is megpróbáltuk és tényleg, nagyon könnyen újraéled a motor, mintha a vezérlő kapna valami olyan jelet, amitől "kiakad" és ezt ez rövid áramtalanítás csak kitörölné és újraindítaná a motor vezérlést.

Pár kegyszert is alkalmaztam, mint Turbó tisztító spray, EGR tisztító spray, Üzemanyag rendszer tisztító Diesel adalék, majd végül Részecskeszűrő (DPF) tisztító diesel adalék. Időlegesen egy kicsit enyhültek a tünetek, de mostanra egyre veszélyesebb a dolog. Alapvetően az ereje is sokat csökkent a motornak!

Vettem egy OBD (motorhiba) kiolvasót, ami még üzem közben is tudja a vezérlőből olvasni a szenzorok adatát és egy Androidos programmal a Bluetooth-on keresztül nagyon szépen működik. A lényeg, hogy két hibakódom van, mindkettő az üzemanyag rendszer nem megfelelő nyomására utal.

P0087 Fuel Rail/System Pressure - Too Low
P1180 FORD: Engine running, then the PCM detected that the FTP sensor signal from the NG module data indicated an inferred pressure of less than a minimum calibrated value

Találtam ezzel kapcsolatban pár infót, mint lehet "Fuel fump" vagy "Fuel filter" esetleg a csövek sérülése vagy eltömődések illetve egy nyomás érzékelő meghibásodása, de az elvileg adna más kódot is.

Most üzemanyag szűrő cserét tervezek, de lehet, hogy van valakinek hasonló esete és tapasztalata és tudna nekem jó tanácsot adni, nehogy felesleges százezrekbe kerüljön egy nem túl jól sikerült szervizelés. Valamint van egy olyan érzésem, hogy ez esetleg két különálló hiba eredménye, mert maga a leállás nem jár műszerfali hibajelzéssel. Szóval ahogy írtam, mintha valami kiakasztaná a vezérlést.
Segítségeteket előre is köszönöm!


Szia! Jó a gondolat, cserélj üzemanyag szűrőt. Amennyiben ügyesebb kezű vagy, házilag is megoldható. Ugyanez a hibajelenség volt nálam is.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  vollti


Offline
Csatlakozott:
2006. 05. 08.
Hozzászólások: 6


HozzászólásElküldve: 2016.11.25 20:30:44  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 196
 Hozzászólás témája: Re: Focus C-max motorleállások
Hozzászólás az előzmény idézésével

pedro86 írta:
vollti írta:
Sziasztok! Egy 2007-es 1,6 TDCI Focus C-Max -unk van. Fél éve vettük és most 160 000 van benne. Pár hete nagyon bosszantó leállásokat produkál. Valójában nem lehet 100%-ban megmondani, hogy milyen körülmények mellett, mert mostanában alacsonyabb fordulaton is megtörténik a hideg reggeleken.
A tünet a következő. Intenzívebb gázadáskor amikor a fordulat eléri a 3000-t és nem megy 3250 főlé, elerőtlenedik és pár kisebb rángatást követően leáll a motor. Műszerfalon nincs hibajelzés.
...
Most üzemanyag szűrő cserét tervezek, de lehet, hogy van valakinek hasonló esete és tapasztalata és tudna nekem jó tanácsot adni, nehogy felesleges százezrekbe kerüljön egy nem túl jól sikerült szervizelés. Valamint van egy olyan érzésem, hogy ez esetleg két különálló hiba eredménye, mert maga a leállás nem jár műszerfali hibajelzéssel. Szóval ahogy írtam, mintha valami kiakasztaná a vezérlést.
Segítségeteket előre is köszönöm!


Szia! Jó a gondolat, cserélj üzemanyag szűrőt. Amennyiben ügyesebb kezű vagy, házilag is megoldható. Ugyanez a hibajelenség volt nálam is.

Ezt nagyon jó hallani, hogy valakinek ugyanez volt a hiba és egy üzemanyag szűrő csere megoldotta.
Annyit kérdeznék még, hogy a rendszer légtelenítésére szükségem lesz olyan kis kézi pumpára? (olyan egyszerű gumilabda jellegűre gondolok.)
Vagy esetleg a klasszikus többszöri gyújtás ráadás itt is segít vagy hosszabb önindítózás kell?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  vollti


Offline
Csatlakozott:
2006. 05. 08.
Hozzászólások: 6


HozzászólásElküldve: 2016.11.25 20:33:21  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 197
 Hozzászólás témája: Re: Focus C-max motorleállások
Hozzászólás az előzmény idézésével

cmaksz írta:
Nekem hasonló tüneteket okozott,de kis idő múlva tönkrement a gázolajszivattyú nyomásszabályozó szelep.CR szelepnek is ismerik.Elvileg van benne egy mikroszűrő,ami el is tömődhet tudomásom szerint.Ennek cseréje után megjavult a kocsi.Amúgy én is végigjártam előtte a gázolajszűrőcserét,és a csövek tisztítását,sőt még az EGR-t is ledugóztam,de csak ez segített.Kb.50ezer ft egy ilyen szelep,és akkora,mint egy kindertojás.

pedro86 írta:
vollti írta:
Sziasztok! Egy 2007-es 1,6 TDCI Focus C-Max -unk van. Fél éve vettük és most 160 000 van benne. Pár hete nagyon bosszantó leállásokat produkál. Valójában nem lehet 100%-ban megmondani, hogy milyen körülmények mellett, mert mostanában alacsonyabb fordulaton is megtörténik a hideg reggeleken.
A tünet a következő. Intenzívebb gázadáskor amikor a fordulat eléri a 3000-t és nem megy 3250 főlé, elerőtlenedik és pár kisebb rángatást követően leáll a motor. Műszerfalon nincs hibajelzés.
...
Most üzemanyag szűrő cserét tervezek, de lehet, hogy van valakinek hasonló esete és tapasztalata és tudna nekem jó tanácsot adni, nehogy felesleges százezrekbe kerüljön egy nem túl jól sikerült szervizelés. Valamint van egy olyan érzésem, hogy ez esetleg két különálló hiba eredménye, mert maga a leállás nem jár műszerfali hibajelzéssel. Szóval ahogy írtam, mintha valami kiakasztaná a vezérlést.
Segítségeteket előre is köszönöm!


Szia! Jó a gondolat, cserélj üzemanyag szűrőt. Amennyiben ügyesebb kezű vagy, házilag is megoldható. Ugyanez a hibajelenség volt nálam is.


Nincs egyedi hibakódja ennek a nyomásszabályozó szelepnek?
Csak mert ugye a nyomás alacsony a rendszerben a hibakódok jelen állapota alapján, de nem igazán derül ki, hogy pontosan miért.
Gondolom ennek a cseréje azért nem egy barkács feladat?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pedro86


Offline
Csatlakozott:
2015. 01. 24.
Hozzászólások: 99


HozzászólásElküldve: 2016.11.25 21:49:22  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 198
 Hozzászólás témája: Re: Focus C-max motorleállások
Hozzászólás az előzmény idézésével

vollti írta:
pedro86 írta:
vollti írta:
Sziasztok! Egy 2007-es 1,6 TDCI Focus C-Max -unk van. Fél éve vettük és most 160 000 van benne. Pár hete nagyon bosszantó leállásokat produkál. Valójában nem lehet 100%-ban megmondani, hogy milyen körülmények mellett, mert mostanában alacsonyabb fordulaton is megtörténik a hideg reggeleken.
A tünet a következő. Intenzívebb gázadáskor amikor a fordulat eléri a 3000-t és nem megy 3250 főlé, elerőtlenedik és pár kisebb rángatást követően leáll a motor. Műszerfalon nincs hibajelzés.
...
Most üzemanyag szűrő cserét tervezek, de lehet, hogy van valakinek hasonló esete és tapasztalata és tudna nekem jó tanácsot adni, nehogy felesleges százezrekbe kerüljön egy nem túl jól sikerült szervizelés. Valamint van egy olyan érzésem, hogy ez esetleg két különálló hiba eredménye, mert maga a leállás nem jár műszerfali hibajelzéssel. Szóval ahogy írtam, mintha valami kiakasztaná a vezérlést.
Segítségeteket előre is köszönöm!


Szia! Jó a gondolat, cserélj üzemanyag szűrőt. Amennyiben ügyesebb kezű vagy, házilag is megoldható. Ugyanez a hibajelenség volt nálam is.

Ezt nagyon jó hallani, hogy valakinek ugyanez volt a hiba és egy üzemanyag szűrő csere megoldotta.
Annyit kérdeznék még, hogy a rendszer légtelenítésére szükségem lesz olyan kis kézi pumpára? (olyan egyszerű gumilabda jellegűre gondolok.)
Vagy esetleg a klasszikus többszöri gyújtás ráadás itt is segít vagy hosszabb önindítózás kell?


Én feltöltöttem a szűrőt, úgy szereltem be. Első pöccintésre indult az autó, mindenféle dadogás nélkül.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bpeti78


Offline
Csatlakozott:
2016. 11. 27.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2016.11.27 01:14:26  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 199
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni van egy 2006-os Ford Focus C-max-om 1.6TDCI 109LE kintről hoztam nagyon elő életet nem ismerek sajnos. Behozatalkor az autó rendbe lett rakva ,új turbo, új EGR, szűrök , olaj , üzemanyag szűrő.Kb 3000km autóztam vele,időközben már részecske szűrő, üzemanyag tartály,üzemanyag rendszer tisztítás is volt.Hiba a következő,hogy az autó 3000 fordulat felett letilt és le is állítja a motort,sárga lámpa világít steering assistan faliure hibát ír ki.Üzemanyag tartályban az a fehér szintjelző vagy mi a tököm is lett cserélve .ODB rendszer üzemanyagnyomás hibát jelez de pontosan majd ráolvasok.Kifogytam az 5letekből és probálkozni sincs kedvem.Úgy érzem a jelenlegi szerelőm már tanácstalan és sok felesleges alkatrészt cseréltem potyára.Ha esetleg valaki járt így már és ismeri a hibát kérem ne tartsa magában a megoldást. Mr. Green
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  vollti


Offline
Csatlakozott:
2006. 05. 08.
Hozzászólások: 6


HozzászólásElküldve: 2016.11.27 23:40:21  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 200
 Hozzászólás témája: Re: Focus C-max motorleállások
Hozzászólás az előzmény idézésével

pedro86 írta:
vollti írta:
pedro86 írta:
vollti írta:
Sziasztok! Egy 2007-es 1,6 TDCI Focus C-Max -unk van. Fél éve vettük és most 160 000 van benne.
A tünet a következő. Intenzívebb gázadáskor amikor a fordulat eléri a 3000-t és nem megy 3250 főlé, elerőtlenedik és pár kisebb rángatást követően leáll a motor. Műszerfalon nincs hibajelzés.
...
Most üzemanyag szűrő cserét tervezek, de lehet, hogy van valakinek hasonló esete és tapasztalata és tudna nekem jó tanácsot adni, nehogy felesleges százezrekbe kerüljön egy nem túl jól sikerült szervizelés. ..!


Szia! Jó a gondolat, cserélj üzemanyag szűrőt. Amennyiben ügyesebb kezű vagy, házilag is megoldható. Ugyanez a hibajelenség volt nálam is.

Ezt nagyon jó hallani, hogy valakinek ugyanez volt a hiba és egy üzemanyag szűrő csere megoldotta.
Annyit kérdeznék még, hogy a rendszer légtelenítésére szükségem lesz olyan kis kézi pumpára? (olyan egyszerű gumilabda jellegűre gondolok.)
Vagy esetleg a klasszikus többszöri gyújtás ráadás itt is segít vagy hosszabb önindítózás kell?


Én feltöltöttem a szűrőt, úgy szereltem be. Első pöccintésre indult az autó, mindenféle dadogás nélkül.


Ma kicseréltem a szűrőt. Sikerült feltöltenem egy kiürült mosogatószeres flakon segítségével. Kétszer tíz perces tesztvezetés során erősen forszírozott gyorsítások mellett sem sikerült leállítanom a motort! Nagyon örülök!
Csak egy kis technikai adalék, hogy a real time ODB szoftveremen a Fuel Rail nyomás a korábbi maximum 18 000 psi-ről simán felment 22 500 psi-re. Ami egyértelműen bizonyítja,hogy a üzemanyagszűrő el volt tömődve és ennek cseréje megoldotta a problémát.
Nagyon köszönöm a tanácsot! Igazán hálás vagyok!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  vollti


Offline
Csatlakozott:
2006. 05. 08.
Hozzászólások: 6


HozzászólásElküldve: 2016.11.28 12:14:04  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 201
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Bpeti78 írta:
Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni van egy 2006-os Ford Focus C-max-om 1.6TDCI 109LE kintről hoztam nagyon elő életet nem ismerek sajnos. Behozatalkor az autó rendbe lett rakva ,új turbo, új EGR, szűrök , olaj , üzemanyag szűrő.Kb 3000km autóztam vele,időközben már részecske szűrő, üzemanyag tartály,üzemanyag rendszer tisztítás is volt.Hiba a következő,hogy az autó 3000 fordulat felett letilt és le is állítja a motort,sárga lámpa világít steering assistan faliure hibát ír ki.Üzemanyag tartályban az a fehér szintjelző vagy mi a tököm is lett cserélve .ODB rendszer üzemanyagnyomás hibát jelez de pontosan majd ráolvasok.Kifogytam az 5letekből és probálkozni sincs kedvem.Úgy érzem a jelenlegi szerelőm már tanácstalan és sok felesleges alkatrészt cseréltem potyára.Ha esetleg valaki járt így már és ismeri a hibát kérem ne tartsa magában a megoldást. Mr. Green


Szerintem nekem ugyanez volt a hiba. Eleinte párszor felvillant nekem is a "steering assistan faliure", de aztán nem.
Az ODB hibakód ugyanugy elégtelen nyomást jelzett a rendszerben. Én vettem egy Bluetooth hibaolvasót, es a telefonomra feltelepítettem egy szoftvert amivel figyeltem pár parametert, illetve az üzemanyag átfolyás sebességét és a nyomast egy egy grafikonon.
Tegnap kicsereltem az üzemenyeg szűrőt és csodák csodája a nyomás egyszeriben felment 18 000 psi-ről 22 500 psi-re komolyabb gyorsításnál. Szóval nekem az üzemanyagszűrő volt a ludas. Viszont te írtad, hogy az cserélve, szóval így nem tudom. Elég fura.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bpeti78


Offline
Csatlakozott:
2016. 11. 27.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2016.11.28 14:31:06  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 202
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Hát ezt még én is megpróbálom akkor üzemanyag szűrő volt igen de azóta kiderült hogy koszos volt a tank,hibakód olvasó,nekem is van.Mérek egy átfolyást én is mert akkor lehet hogy telement kosszal az is. Melyik sw használod? Wifi-s olvasóval is megy szerinted?

Kód: P0087 - Tüzeloanyag elosztó / rendszernyomás - túl alacsony
Kód: P1180 - Tüzelőanyag Szállító Rendszer - Alacsony

Ezeket dobálja ki törlés után is.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  vollti


Offline
Csatlakozott:
2006. 05. 08.
Hozzászólások: 6


HozzászólásElküldve: 2016.11.28 17:25:05  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 203
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Bpeti78 írta:
Hát ezt még én is megpróbálom akkor üzemanyag szűrő volt igen de azóta kiderült hogy koszos volt a tank,hibakód olvasó,nekem is van.Mérek egy átfolyást én is mert akkor lehet hogy telement kosszal az is. Melyik sw használod? Wifi-s olvasóval is megy szerinted?

Kód: P0087 - Tüzeloanyag elosztó / rendszernyomás - túl alacsony
Kód: P1180 - Tüzelőanyag Szállító Rendszer - Alacsony

Ezeket dobálja ki törlés után is.

Ugyanezek voltak az en kodjaim is.
WiFi-vel nem teszteltem, csak Bluetooth-al.
A szotver Torque Pro (ODB 2 & Car)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  gelcha


Offline
Csatlakozott:
2017. 01. 21.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2017.01.21 14:33:53  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 204
 Hozzászólás témája: PDS szenzor
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Nem tudjátok véletlenül mit takar a PDS szenzor a C-max esetében?
Találtam egy 2.0 TDCI-t de a leírásban benne van, hogy 2 PDS szenzor nem működik, az ESP lámpa néha kigyullad és 2500as fordulat fölött rángat az autó.

Köszönöm
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  vandor74


Offline
Csatlakozott:
2016. 12. 28.
Hozzászólások: 4


HozzászólásElküldve: 2017.02.22 13:45:51  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 205
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok vettem egy 2006-os 2.0 TDCI 136 lovas c-max-ot.
Az a problémám hogy gyorsításkor nem egyenletesen húz általában hatodikban észrevehető. Alapjárata egyenletes, könnyen indul, néha városban észrevehető pici rángatás folyamatos haladásnál. Van valakinek valami tippje, hogy mi lehet a hiba?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  hervai


Offline
Csatlakozott:
2009. 02. 17.
Hozzászólások: 749


HozzászólásElküldve: 2017.02.22 21:19:56  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 206
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

vandor74 írta:
Sziasztok vettem egy 2006-os 2.0 TDCI 136 lovas c-max-ot.
Az a problémám hogy gyorsításkor nem egyenletesen húz általában hatodikban észrevehető. Alapjárata egyenletes, könnyen indul, néha városban észrevehető pici rángatás folyamatos haladásnál. Van valakinek valami tippje, hogy mi lehet a hiba?

1.6 TDCI-nél a turbó utáni gumi cső volt kilyukadva, hasonló dolgot produkált. Főleg 1800-2000 fordulat körül volt megtorpanás, ingadozás.
_________________
Én értem, hogy non stop, de meddig van nyitva ?
Erdélyi csalogató
Sárvulkánok : film , képek
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  csavez


Offline
Csatlakozott:
2015. 05. 11.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2017.02.25 18:43:27  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 207
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok

Egy kis segítségre lenne szükségem , 1,6 TDCI 115 LE
Autópályán kb 120-as tempónál ma el ment a motor erő és ki írta hogy ,
Engine Malfunction service now és ezzel egyidejűleg ki világított az ESP lámpa
az autó utána nem ment 100-as tempónál többet.
Leállítottam újra indítottam a hiba üzenet el tűnt, az autóval utána hazáig még kb 40 km mentem a hiba nem jött elő újra

Köszönöm
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lasat


Offline
Csatlakozott:
2015. 04. 01.
Hozzászólások: 8


HozzászólásElküldve: 2017.04.28 05:53:57  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 208
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Van egy 2004 1.6tdci 109le-s g8db euro3 ford focus c-max-om. A motor elerőtlenedett, olyan mintha nem lenne turbóm. A turbóm működik, nincs csúnya hangja és a változó geometria rudazata is szepen mozog gázadásra. Nem jön sehonnan se sípoló hang és nem hallom hogy eresztene e bárhol a turbócső. Az érdekesseg az, hogy amíg jó volt a kocsi leállítás után az egr szelep felöl kattogás szerű hang jött egy 5-6mp-ig majd egy "pukkano" (mint ami a buszoknál is szokott puki szerű) hang (nyomás elengedés? Vákum elengedés?). Most, hogy nem megy csak az egr kattogása jön ugyan úgy de nincs ez a pukkanó hang a végén. Check engine nem világít, hibakód nincs. Nem rángat a kocsi nincs ingadozó alapjárat se. Mi lehet a hiba?

Köszi előre is a segítséget!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  radvanyia


Offline
Csatlakozott:
2017. 05. 16.
Hozzászólások: 8


HozzászólásElküldve: 2017.07.07 22:02:41  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 209
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

2.0 tdci 2004 évjárat.

Menet köztben ma este elkezdett finoman rángatni legintkább gyorsításkor. De csak alacsony fordulatnál, aztán ment minden rendesen. Próbáltam bekapcsolni a tempomatot, de semmi. Aztán mintha elszaladt volna a ménes. Szintén max 2800-as fordulat és max 70 Km/h. Leállítás és újraindítás után semmi probléma. 2 hete csináltattam meg a kipufogót mert kifújt, erre most ez... Jövő héten meg le kellene vele húznom 2000 km-t. Sad Láttam, volt pár hasonló probléma. Azaz ugyaniez. Mi lett a végső megoldás? Már ha van. Smile))
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  mefo


Offline
Csatlakozott:
2014. 06. 02.
Hozzászólások: 55


HozzászólásElküldve: 2017.07.08 05:30:20  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 210
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

radvanyia írta:
2.0 tdci 2004 évjárat.

Menet köztben ma este elkezdett finoman rángatni legintkább gyorsításkor. De csak alacsony fordulatnál, aztán ment minden rendesen. Próbáltam bekapcsolni a tempomatot, de semmi. Aztán mintha elszaladt volna a ménes. Szintén max 2800-as fordulat és max 70 Km/h. Leállítás és újraindítás után semmi probléma. 2 hete csináltattam meg a kipufogót mert kifújt, erre most ez... Jövő héten meg le kellene vele húznom 2000 km-t. Sad Láttam, volt pár hasonló probléma. Azaz ugyaniez. Mi lett a végső megoldás? Már ha van. Smile))


Sziasztok. 2004 1.6 tdci hasonló gondom volt mint az előző három hozzászólásban.Nekem a szerelő lehúzta az egr szelep csatlakozót, igaz hibajel volt de az autó vígan ment.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> C-Max meghibásodások, szervízelési kérdések -> C-Max motorteljesítmény csökkenés
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Következő
Ugrás:   

7 / 10 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.30 másodperc