Elküldve:
2014.11.24 13:09:21 Hozzászólás sorszáma a témában: 121 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
kérdésem a következő lenne. Mennyire bonyolult művelet leszedni az üzemanyag tankot? illetve mire érdemes jobban odafigyelni a tank kipucolásánál, vannak e buktatói. Nálam is felbukkant az a hibajelenség hogy 1/4 szint alatt fullad a kocsi nagyobb gázadásra :-S
Egyébként egy 2000-es évjáratú 1.6-os MK1 focus Kombi. (240000km)
Előre is köszönöm a segítséget!
Sok hibamentes km-et mindenkinek!!!
Elküldve:
2014.11.28 01:29:18 Hozzászólás sorszáma a témában: 123 Hozzászólás témája: Re: indulás utáni fulladás
Kicsit ugy hangzik, mintha akkor te'rne maga'hoz, amikor a lamda szondak bemelegednek es segitenek korrigalni a benzin-levego aranyt. Latom a hozzaszolasokbol, hogy azota gyenge az alapjarat, miota megvetted az autot.
En arra tippelne'k, hogy valamelyik szenzor rossz e'rte'ket kuld a kompjuternek.
Elküldve:
2014.11.29 16:49:33 Hozzászólás sorszáma a témában: 124 Hozzászólás témája: Hidegen nehezen indul
Sziasztok!
A fókám (99es, benzin 1.6, 74 kW) egy hónapja csinálja azt, hogy elsőre nem indul, akár milyen hosszan köszörülök, pumpálok, anyázok.
Másodjára pöccröff volt a mai napig. Ma 6odjára se indult be. Aztán 10 perc múlva mint az óra.
Alapvető tulajdonsága a jelenségnek, hogy hideg motornál történik.
Szerintetek tilt valami? Benzin szag nincs, amikor nem indul, és nem is villog a hibakód lámpa. Van benne egy riasztó, de mióta nálam van nem tapasztaltam, hogy működne. A gyári imo van és egy mágneses aktiválású imo, ami viszont hallom hogy kattan, és a visszajelző lámpa is elalszik, ahogy kell
Persze sejtem, hogy valami az AC-t tilthatja, vagy az injektorok nem kapnak feszkót ilyenkor, majd nekiesek, csak gondoltam hátha valaki tud valami tűpis focus dolgot, amivel megelőzhetem.
Előre is köszi, ha valaki töri a fejét ezen a problémán! =)
Elküldve:
2014.12.01 18:00:20 Hozzászólás sorszáma a témában: 125 Hozzászólás témája: Re: indulás utáni fulladás
gmiki írta:
Sziasztok!
több helyen kerestem már ezzel kapcsolatban infót, és a fórumot is átnéztem, de nem jutottam közelebb a megoldáshoz sajnos. 99es 1.8as benzines fókuszom van, és sajnos minden elindulás után fullad.
Nagyon köszönöm előre is!
Nekem ugyanez volt mikor az alapjárati motor végleg megadta magát. Kétszer levettem és kipucoltam,
de csak rövid ideig volt jó, majd vettem egy bontottat és megszűntek a problémák.
Ott voltál amikor kicserélték? Utángyártott vagy bontott került bele?
Elküldve:
2014.12.01 19:38:29 Hozzászólás sorszáma a témában: 126 Hozzászólás témája: Re: Hidegen nehezen indul
JMarton írta:
Sziasztok!
A fókám (99es, benzin 1.6, 74 kW) egy hónapja csinálja azt, hogy elsőre nem indul, akár milyen hosszan köszörülök, pumpálok, anyázok.
Másodjára pöccröff volt a mai napig. Ma 6odjára se indult be. Aztán 10 perc múlva mint az óra.
Alapvető tulajdonsága a jelenségnek, hogy hideg motornál történik.
Szerintetek tilt valami? Benzin szag nincs, amikor nem indul, és nem is villog a hibakód lámpa. Van benne egy riasztó, de mióta nálam van nem tapasztaltam, hogy működne. A gyári imo van és egy mágneses aktiválású imo, ami viszont hallom hogy kattan, és a visszajelző lámpa is elalszik, ahogy kell
Persze sejtem, hogy valami az AC-t tilthatja, vagy az injektorok nem kapnak feszkót ilyenkor, majd nekiesek, csak gondoltam hátha valaki tud valami tűpis focus dolgot, amivel megelőzhetem.
Előre is köszi, ha valaki töri a fejét ezen a problémán! =)
Én csinálnék egy kis próbalámpát egy kis teljesítményű LED-ből (LED+ellenállás+védődióda vagy két LED védődiódával, hogy ne legyen gond a polaritás ) és minden indítás előtt bekötném egy-egy gyanus helyre. Pl. az egyik injektorra vagy a gyújtótrafó bemenetére. Vagy a PCM tápfeszültségére. Vagy a szivattyúra, bár az nem egyszerű, mert nehezen hozzáférhető. Ott esetleg meg lehet szakítani a vezetéket és egy ellenálláson eső feszültségre kötni a LED-et.
Vagy ki is lehetne olvastatni, hogy megvan-e pl. a vezérműtengely jeladó jele.
Elküldve:
2014.12.04 22:50:11 Hozzászólás sorszáma a témában: 127 Hozzászólás témája: jobb kanyarban leáll a motor
Üdv,
2000 évi 1.6 benzin kombi ford focus 240e kilométerrel, egy ideje olyan furcs dolgot produkál:
jobb kanyarban leáll a motor olyan mintha nem kapna naftát. Ha nem nyomom a gázt és motorfék dolgozik akkor is vagy ha nyomom a gázt néha akkor is produkálja. Ha kinyomom a kuplungot ,megszűnik illetve elő sem jön a probléma.
régebben olyat produkált, hogy csak szintén jobb kanyar után a fék is meg a kuplung is szinte beesett, nem ott fogott mint előtte hanem sokkal lejjeb, már egy pár szerelőnek is említettem de csak nagyokat pislogtak...A tank vagy szívócső dologra gondoltak, de teletanknál is csinálja.
Esetleg miskolcon tudtok valami jó szerelőt, aki nem horror áron tudna segíteni?
Na ma el készült a gép ígértem le írom hogyan csináltam ,lehet sokatoknak barbár megoldás lesz de nekem így volt a legegyszerűbb.Nem értem miért nem lehet alapból a kasznin hagyni egy szerelő nyílást ilyen esetre hogy ne keljen le venni a tankot . 1 akkusarut levesz . 2 hátsó ülést felhajlítani és a szőnyeget szintén . 3 A szivattyú tápcsatlakozó gumiját le venni. 4.Lemezollóval kivágni a tank felet egy szerelő nyílást van róla egy videó is https://www.youtube.com/watch?v=tBE6cavxrG8
5. Szivattyú tápkábelét lehúzni .6 Üzemanyag kábeleket le csatlakoztatni a szivattyúról. 7 A szivattyú záró fedelét le csavarni.
8.A szívagyú felső részét ki emelni annyira hogy alá be férjen a kezed . 9 A tankba benyúlva el fordítani a szivattyút balra ( ha a jobb hátuljába vagy az autónak) .10 Kiemelni a szivattyút. A vissza szerelés fordítót sorrendben történik .
Én nyílást amit csináltam azt le zártam egy lemezel amit színre le is festetem illetve le festetem azt a részt is ahol vágni kelet.
Nekem az egész berendezést kelet cserlénem mert a szivattyú kábelei szét voltak szenesedve a csatlakozásnál.
Elküldve:
2015.05.05 09:17:59 Hozzászólás sorszáma a témában: 132 Hozzászólás témája: Re: Gyújtásnál magas hang
szucsatti írta:
Azt vettem észre, hogy gyújtáskor van egy elég magas hang és valószínűleg hátulról jön ez a hang. Találkoztatok már ilyennel?
Én az üzemanyag szivattyúra tudok gondolni, de lehet hülyeség
Elég valószínű hogy a hang forrása az üzemanyag szivattyú. _________________ Ford Mondeo Mk3 2.0 TDCi 131Le Turnier Titanium X 2006
Focus Mk1 1.8 TDCi 101Le Turnier Ghia 2003
Elküldve:
2015.05.05 09:33:48 Hozzászólás sorszáma a témában: 134 Hozzászólás témája: Re: Gyújtásnál magas hang
szucsatti írta:
serakdavid írta:
szucsatti írta:
Azt vettem észre, hogy gyújtáskor van egy elég magas hang és valószínűleg hátulról jön ez a hang. Találkoztatok már ilyennel?
Én az üzemanyag szivattyúra tudok gondolni, de lehet hülyeség
Elég valószínű hogy a hang forrása az üzemanyag szivattyú.
Az viszont kimaradt, hogy ezt a nagyon magas hangot már biztos, hogy a motorházból hallani.
Nem lehet hogy csak a merev üzemanyagcső odavezeti a hangot hátulról ? Lehet beleér valami hővédő lemezbe és felerősíti a hangot. _________________ Ford Mondeo Mk3 2.0 TDCi 131Le Turnier Titanium X 2006
Focus Mk1 1.8 TDCi 101Le Turnier Ghia 2003
Elküldve:
2015.05.05 09:46:05 Hozzászólás sorszáma a témában: 136 Hozzászólás témája:
Vedd ki az üzemanyagszivattyú reléjét, és hallgasd meg úgy. Motorházban a fékfolyadék tartály környéki fekete dobozban az egyik kis fekete relé. Fedélen van ikonja. _________________ Szerkesztés alatt...
Elküldve:
2015.05.05 09:47:14 Hozzászólás sorszáma a témában: 137 Hozzászólás témája:
Hát igen, bár annyira nem ismerem a benzines focusok felépítését. Jobban belegondolva lehet alapjárati motor nak is ilyen hangja szerintem. De majd valaki hozzáértő biztos pontosabban megtudja mondani. Én is csak tippelgetek. _________________ Ford Mondeo Mk3 2.0 TDCi 131Le Turnier Titanium X 2006
Focus Mk1 1.8 TDCi 101Le Turnier Ghia 2003
Elküldve:
2015.05.05 09:53:41 Hozzászólás sorszáma a témában: 138 Hozzászólás témája:
serakdavid írta:
Hát igen, bár annyira nem ismerem a benzines focusok felépítését. Jobban belegondolva lehet alapjárati motornak is ilyen hangja szerintem. De majd valaki hozzáértő biztos pontosabban megtudja mondani. Én is csak tippelgetek.
Simán lehet az is. Ezért kéne kizárni a tápszivattyút, mert a kollega először azt írta, hogy hátulról hallja a zajt. _________________ Szerkesztés alatt...
Elküldve:
2015.05.05 13:53:58 Hozzászólás sorszáma a témában: 139 Hozzászólás témája:
Most délután egy kicsit jobban megnéztük ketten.
Ami a biztos, hogy valószínűleg a gyújtásnál lévő magas hang nagy valószínűséggel az alapjárati motor, de nagyon furcsa, hogy azt a jellegzetes magas hangot nem lehet hallani közvetlen a motorháztetőből, csak a motorháztető felől, de nem is hátulról (most egyelőre félreteszem ezt a részét).
Viszont próbáltuk menet közben is és olyankor egyértelműen jött egy magas hang az első néhány km-en. Utána már nem volt annyira jellemző magas hang és főleg gázadásnál hallatszott. Így már majdnem biztos, hogy a szivattyúnak van egy erőteljesebb magas hangja. Az lenne a kérdésem, hogy mikor kell paráznom? Egy kis hang még rendben van, ez valószínűleg nem lesz rosszabb? Vagy, ha már van hangja, akkor nemsokára megadja magát teljesen?
Elküldve:
2015.05.05 14:00:39 Hozzászólás sorszáma a témában: 140 Hozzászólás témája:
szucsatti írta:
Most délután egy kicsit jobban megnéztük ketten.
Ami a biztos, hogy valószínűleg a gyújtásnál lévő magas hang nagy valószínűséggel az alapjárati motor, de nagyon furcsa, hogy azt a jellegzetes magas hangot nem lehet hallani közvetlen a motorháztetőből, csak a motorháztető felől, de nem is hátulról (most egyelőre félreteszem ezt a részét).
Viszont próbáltuk menet közben is és olyankor egyértelműen jött egy magas hang az első néhány km-en. Utána már nem volt annyira jellemző magas hang és főleg gázadásnál hallatszott. Így már majdnem biztos, hogy a szivattyúnak van egy erőteljesebb magas hangja. Az lenne a kérdésem, hogy mikor kell paráznom? Egy kis hang még rendben van, ez valószínűleg nem lesz rosszabb? Vagy, ha már van hangja, akkor nemsokára megadja magát teljesen?
A szivattyú hátul van a tankban. Most azt nem értem, hogy elölről vagy hátulról jön-e. Ha teletankolod, akkor tompul a hang? _________________ Szerkesztés alatt...
Elküldve:
2015.05.05 14:03:36 Hozzászólás sorszáma a témában: 141 Hozzászólás témája:
Most egyelőre oldalpályára tettem a gyújtásnál lévő magas hangot (ott majdnem biztos, hogy előlről jön).
A menet közbeni magas hang az viszont biztos, hogy hátulról jön. Tele tankot még nem próbáltam, kb 1 hónapja van nálam, nemsokára fogok egyet tesztelni tele tankkal. Ha akkor tompul a hangja, akkor az jót vagy rosszat jelent?
Elküldve:
2015.05.05 14:22:36 Hozzászólás sorszáma a témában: 142 Hozzászólás témája:
szucsatti írta:
Most egyelőre oldalpályára tettem a gyújtásnál lévő magas hangot (ott majdnem biztos, hogy előlről jön).
A menet közbeni magas hang az viszont biztos, hogy hátulról jön. Tele tankot még nem próbáltam, kb 1 hónapja van nálam, nemsokára fogok egyet tesztelni tele tankkal. Ha akkor tompul a hangja, akkor az jót vagy rosszat jelent?
Abból csak arra lehet következtetni, hogy a tankból jön-e. Ha tompul, akkor ugyebár azért, mert a benzin - ami körbeveszi - lefojtja a hangját. Ha pedig onnan jön, akkor az a szivattyú. Ha zajos, az nem jó jel semmiképpen. Mennyi kilométer van az autóban? Én cseréltem már szivattyút 195e-nél, mert állva maradt az autó. Több helyről hallottam, hogy 200e km körül tönkremennek. Nekem szerencsém volt, mert közel az otthonunkhoz volt, nem kellett a világ végéről hazarángatni vagy szervizbe trélerezni az autót. _________________ Szerkesztés alatt...
Elküldve:
2015.05.05 14:28:10 Hozzászólás sorszáma a témában: 143 Hozzászólás témája:
Bala75 írta:
szucsatti írta:
Most egyelőre oldalpályára tettem a gyújtásnál lévő magas hangot (ott majdnem biztos, hogy előlről jön).
A menet közbeni magas hang az viszont biztos, hogy hátulról jön. Tele tankot még nem próbáltam, kb 1 hónapja van nálam, nemsokára fogok egyet tesztelni tele tankkal. Ha akkor tompul a hangja, akkor az jót vagy rosszat jelent?
Abból csak arra lehet következtetni, hogy a tankból jön-e. Ha tompul, akkor ugyebár azért, mert a benzin - ami körbeveszi - lefojtja a hangját. Ha pedig onnan jön, akkor az a szivattyú. Ha zajos, az nem jó jel semmiképpen. Mennyi kilométer van az autóban? Én cseréltem már szivattyút 195e-nél, mert állva maradt az autó. Több helyről hallottam, hogy 200e km körül tönkremennek. Nekem szerencsém volt, mert közel az otthonunkhoz volt, nem kellett a világ végéről hazarángatni vagy szervizbe trélerezni az autót.
187,000 km-nél tart, elvileg már volt hozzányúlva, de talán csak felújítottat raktak bele.
Akkor a javaslat az, hogy amit lehet, inkább cseréljem a szivattyút?
Elküldve:
2015.05.19 19:32:17 Hozzászólás sorszáma a témában: 144 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
2008 as C max 1,6 Tdci rángat nincs fix hogy mikor hidegen melegen is előfordul!
Van hogy 200 300km-ig semmi de van hogy induláskor rángat.
Hibàt nem ír ki
Elküldve:
2015.05.20 06:55:41 Hozzászólás sorszáma a témában: 145 Hozzászólás témája:
szucsatti írta:
187,000 km-nél tart, elvileg már volt hozzányúlva, de talán csak felújítottat raktak bele.
Ez elég nagy bizonytalansági tényező. Így nem egyértelmű a helyzet. Mindenesetre a gyári szivattyú csendben dolgozik. _________________ Szerkesztés alatt...
Elküldve:
2015.05.28 08:51:15 Hozzászólás sorszáma a témában: 146 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulnék felétek ami már biztos elhangzott itt, de nem találtam róla semmit.
Focus MK1 1.4 2004 Üzemanyagszűrőt szeretnék cserélni de egyszerűen nem találom, hogy hol van. A motortérben találtam egy kis kb 3 centi hosszú 1,5cm átmérőjű henger alakú valamit, (hengerfej jobb oldalán) de amit a boltban kaptam tipus alapján szűrő az jóval nagyobb. Ez is fém és henger alakú csak sokkal nagyobb mint az említett alkatrész
Szóval röviden, hol találom a benzinszűrőt? Könnyen cserélhető?
Elküldve:
2015.05.28 09:20:25 Hozzászólás sorszáma a témában: 147 Hozzászólás témája:
adamk89 írta:
Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulnék felétek ami már biztos elhangzott itt, de nem találtam róla semmit.
Focus MK1 1.4 2004 Üzemanyagszűrőt szeretnék cserélni de egyszerűen nem találom, hogy hol van. A motortérben találtam egy kis kb 3 centi hosszú 1,5cm átmérőjű henger alakú valamit, (hengerfej jobb oldalán) de amit a boltban kaptam tipus alapján szűrő az jóval nagyobb. Ez is fém és henger alakú csak sokkal nagyobb mint az említett alkatrész
Szóval röviden, hol találom a benzinszűrőt? Könnyen cserélhető?
Üdv. Ádám
A benzintartály előtt van a padlólemezhez bilincselve, aknáról vagy csápos emelőről lehet a legegyszerűbben cserélni (aláfekve szenvedés).
Elküldve:
2015.06.16 09:21:47 Hozzászólás sorszáma a témában: 149 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Meghalt a benzin pumpám! Lehet rendelni szettben és csak pumpát. Érdemes ilyenkor szettet venni? Mi van abban pluszban?
Szűrőt is érdemes cseréltetnem, gondolom ... És az gondolom nem a szett része.
Elküldve:
2015.06.16 11:19:28 Hozzászólás sorszáma a témában: 150 Hozzászólás témája:
kant írta:
Sziasztok!
Meghalt a benzin pumpám! Lehet rendelni szettben és csak pumpát. Érdemes ilyenkor szettet venni? Mi van abban pluszban?
Szűrőt is érdemes cseréltetnem, gondolom ... És az gondolom nem a szett része.
1999-es, 1.8-as benzin kombi.
Szettben van a szintjelző is a puffertartállyal, bekötőcső. Egy komplett egység, szép összegért. _________________ Szerkesztés alatt...
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban