Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2021.10.28. 10:57:41 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: gorcsev27
Mai: 0
Tegnapi: 0
Összesen: 26311
Látogatók:
Vendégek: 415
Tagok: 1
Összesen: 416

Jelen lévő tagok:
01: mugab

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Dízel tuning
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 2 motortuning -> Dízel tuning
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, ... 13, 14, 15  Következő
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

2 / 15 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  Nascar


Offline
Csatlakozott:
2006. 11. 17.
Hozzászólások: 35


HozzászólásElküldve: 2007.02.20 18:25:27  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 31
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Imádom az ilyet! Twisted Evil
Akkor azt mivel magyarázod, hogy már az autószalonokban jelen vannak a tuningcégek, akik a gyári garancia megtartásával végeznek szoftver tuningot Exclamation Question Idea
És az is lehet, hogy a link marketingrizsa, de Te el tudod magyarázni jobban?
Az említett linken a "Műszaki Információ"-t kell elovasni! Ha jobbat írsz, akkor le a kalappal előtted!
Na jó, bemásolom, hogy mindenkinek érthető legyen:
Idézet:
A Software módosításának elve

Ma a számítógépek világában a gépjármûveket sem kerülték el a technika elektronikus vívmányai. A modern számítógépek Softwareihez szinte naponta adnak ki egy-egy frissítést, mert az elõzõ nem volt tökéletes. Ez az autóknál is így van. Az egyre szigorodó emissziós elõírások miatt szükség van a gépjármûmotorok paramétereinek még pontosabb és részletesebb kiértékelésére. Hiszen nem mindegy, hogy egy autót a világ mely részére gyártották, mert a légköri, és a földrajzi paraméterek nagymértékben befolyásolják az autó teljesítményét, és füstgáz emisszióját. Még a mi kis földrészünkön is elég nagy a szórás. Gondoljuk a Holland alföldre, vagy a magas Alpok klímájára. Ahogy megyünk feljebb a tengeszint felett, 1000 m-enként 10 fokot csökken az hõmérséklet, és a levegõ oxigéntartalma is jelentõs mértékben csökken. Amíg a hagyományos motoroknál, ahol még nem volt a környezetvédelem elsõdleges szempont, akkor a befecskendezõ rendszerkre szereltek egy légköri nyomást figyelembevevõ berendezést, ami a magasság függvényében plussz üzemanyagot adott a motornak, hogy a teljesítménye ne csökkenjen.

A jelenleg újjonan forgalomba kerülõ autók már Euro 4-as emissziós értékekkel kell, hogy rendelkezzenek.

A jármûmotorok ezeket az elõírásokat már nem tudják Computervezérlés nélkül teljesíteni, amíg az Euro-3-as bizonyos esetekben akár mechanikus adagolóval is lehetséges volt. lásd Rába E3-as 230kW-os motorja, de ezt a kisebb ccm-es motoroknál nem lehetséges, mert a fizikát nem lehet becsapni (feltöltés).

A motorok Euro 4-es emissziós besorolása azt jelenti, hogy az autót (komplett jármûvet) több vizsgálatnak vetik alá, és ezeknek az EU-s elõírásoknal meg kell, hogy feleljenek:

Egy pár példa a teljesség igénye nélkül:

-a motor párolgási hõlyének meghatározása, és mérése;

-a motor hûtõállandójának mérése;

-motorbeépítés mérése, mely keretében a motor szívó, és kipufogó oldali nyomások mérése, figyelembe véve a motor a kipufogó téfogatát;

-kipufogógáz emissziós vizsgálata: kerékteljesítménymérõ fékpadon: Ez egy menetciklus vizsgálat, mely keretében a jármûvet lehûttik a vizsgálat elõtt minimum 12 órával mínusz 7 fokra, és innét kezdõdik a vizsgálat, mely több gyorsítási szakaszból, sebességen tartásból, és lassításból áll. A gyorsítási, és a lassítási szakaszok mindig az elõírás által megadott "g"-vel történnek. A kipufogó gázokat összegyûjtik egy nagy tartályba, és 10 szeres levegõ térfogattal felhigítják. A higító levegõ minden összetevõjének (NOx; O2; CO2; H2O; egyéb szennyezõk) mérik a koncentrációját, és a higított kipufogó gázból levonják azt.

Ezekhez az elõírások betartásához van szükség a Computervezérlésû motorokra, mert a számítógép nélkül nem lenne lehetséges az Optimális keverési arány betartása legyen szó külsõ, vagy belsõ keverékképzésû motorról.

Ezen paraméterek kifejlesztésére nulláról (új autó tervezése esetén) csak úgy lehetséges, hogy a motor felteszik egy próbapadra, és minden paraméterét figyelik (minimum 20 szonda, és érzékelõ elhelyezése). A motort minden terhelési állapotban vizsgálják a környezeti tényezõk befojásolása mellett. Ezekhez a tényezõkhöz módosítják a motor beavatkozó elemeit (Elõgyújtás, vagy elõtöltés; turbónyomás; befecskendezett mennyiség...), hogy tudja teljesíteni az elõírásokat.

Ez fõleg benzinmotoroknál kényes, ha pl. szegény keveréket kap (a Lambda értéke megnõ), akkor az égés hõmérséklete drasztikusan megnõ a szegény keverék miatt, és ezért a dugattyú elolvadhat (el is fog).

Nem hiába mennek a versenyautók 0.7-es lambdával (és esznek 30 liter felett). Az igazi Dragsterautók 0.5-ös Lambdával. De ekkora koncentrációjú benzint, csak olyan gyújtókábellel lehet meggyújtani, ami kondenzátorként mûködik.

Hasonló az eset, ha túl nagy elõgyújtást adnak a motornak, vagy részterhelésen nem követi a vezérlés a szegényebb keveréket, akkor a kopogásos égés miatt lyukadhat ki a dugattyú, ami a motor azonnali tönkremeneteléhez vezet.

Vagy éppen fordítva ha az optimálishoz képest utógyújtás van, akkor túlmelegedési problémák léphetnek fel.

Ezek elkerülése véget alkalmazzák az autókban vagy saját fejlesztésû vezérlõegységet, vagy mások által készített (Bosch), de a saját autóhoz rendelkezõ Softwaret. Persze a fejlesztés egy hosszú munka, több hónapot is igénybe vehet.

A legegyszerübb adatrögzíto egységnek a neve EPROM (Erasable Programmable Read Only Memory), ez egy írható törölhetõ (UV fény alatt, vagy digitális módon) memória. Ez a memória a jármûben csak adat (ill. jellegmezõ) tárolására szolgál, a jármû egész mûködéséhez a központi agy ebbõl olvassa ki az optimális mûködéshez szükséges paramétereket.

Az eddigi ismeretek szerint 12100 féle Software verzió létezik, ezért még az sem biztos, hogy a futószalagon két egymást követõ autó, hogy azoknak azonos a Software-jük. Ebbõl is, és a gyártási pontosság (pontatlanságból) adódik, hogy két ugyanolyan autó nincs.

A 2000 utáni autók már OBD-n (On Board Diagnostic) keresztül lehet a paramétereket kiolvasni, ill módosítani. Bizonyos esetek kivételével a Chiptuning is ezen a rendszeren keresztül történi, feltéve, hogy gyárilag direkt nem hagyták ki a komunikációs szálat. (lásd Passat)

Az autógyártók többsége már régebb óta alkalmazza a diagnosztikai csatlakozót, de csak az Euro 3-as követelmény bevezetése óta kötelezõ felszerelni minden újjonan forgalomba kerülõ autót EOBD-vel.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Offline
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 25434


HozzászólásElküldve: 2007.02.20 19:05:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 32
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nascar írta:
Attila64 írta:
Na jó hogy erősebb lett, de vajon mi van a motor élettartamával ?


Ezeket már csak szoftveresen szabad húzni, persze csak megbízható forrásból, mert itt tényleg igaz lehet a mondás: "Olcsó húsnak híg a leve!"
A szoftveres tuning alapelvei, és alapfogalmai itt: http://www.diesel-chiptuning.hu/chip/index.htm


Ezek a motorok gyárilag vannak kihegyezve, nem hiszem azt, hogy sok a tartalék bennük.
Nagyobb fordulatszám és nyomaték = élettartam csökkenés !
Ha gyorsabb gépet akarsz, akkor nagyobb motorral vegyed meg az autót, mert a kisebb motorral ez csak károsodással működik.
Ez csupán az én véleményem, és nem biztos hogy Neked tetszik !
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Nascar


Offline
Csatlakozott:
2006. 11. 17.
Hozzászólások: 35


HozzászólásElküldve: 2007.02.20 19:36:43  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 33
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

@ Attila64

Én 1-2 hét múlva fogom átvenni a 2.0 TDCi Focus Titaniumomat (136 LE - 320/340 Nm), úgyhogy tuningra nem gondolok! Valamit nagyon félreolvastál!
A gyári motorok nincsenek a végletekig kihegyezve, ezt csak halkan súgom meg, mert akkor nem is tudnák hosszútávon garantálni a helyes működést! Bőven van bennük tartalék!
A szoftveres tuning nem azt jelenti, hogy magasabb lesz a fordulatszám! Optimalizálják a motort!
De ha nekem nem hiszel, akkor hívd fel az általam belinkelt oldalon lévő telefonszámot, az illető aki felveszi a telefont a Bosch cégnél mérnök (nem fúrógép Very Happy ) Exclamation
Autóelektronika, adagolók, computerek stb., valamicskét konyít hozzá!

A másik meg az, hogy én nem elméleti síkon beszélgetek a tuningról, hanem kézzelfogható tapasztalatom van közel 4-5 hónapja, mert a kollégám autója esett át egy ilyen szoftveres tuningon, és ugye azóta több ezer Km-t tettünk meg együtt, az Ő autójával! Idea
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Offline
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 25434


HozzászólásElküldve: 2007.02.20 20:10:17  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 34
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Tiszteletben tartom a véleményedet, de azt hiszem, hogy pár hónap nem mérvadó ilyen esetben.
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  percy
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2003. 09. 22.
Hozzászólások: 14353


HozzászólásElküldve: 2007.02.20 23:34:50  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 35
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nascar írta:
Imádom az ilyet! Twisted Evil
Akkor azt mivel magyarázod, hogy már az autószalonokban jelen vannak a tuningcégek, akik a gyári garancia megtartásával végeznek szoftver tuningot Exclamation Question Idea
És az is lehet, hogy a link marketingrizsa, de Te el tudod magyarázni jobban?
Az említett linken a "Műszaki Információ"-t kell elovasni! Ha jobbat írsz, akkor le a kalappal előtted!
Na jó, bemásolom, hogy mindenkinek érthető legyen .....

Ennek örülök, hogy imádod az ilyesmit.... Wink
A tuning mindenképpen beavatkozás a motorvezérlésbe, akár másik szoftverrel, akár plusz chippel csinálják, sztem ez tökmind1.... Különben 1 dologgal tudnak ilyen komoly teljesítménynövekedést biztosítani az olajkályháknál: változtatják a turbó vezérlését (+ természetesen több anyagot is fecskendeznek be), vagyis: megemelik a turbófordulatot. Ebbe gondolj bele picit légyszíves (élettartam) Józan paraszti ész! Ne egy tuningcég leírását idézd be... (a helyesírási hibákat kijavíthatták volna benne amúgy Smile )
Csak ismételni tudom: A gyártó úgy tervezi az autót, hogy az egész szerves egészet alkot a motortól a gumikig. Ha ez a szinergia megbomlik annak biztos élettartam csökkenés lesz minimum az eredménye. Az pedig, hogy a "gyári" tuningcég garanciája mit érhet azt nem tudom, és nem is szeretném megtudni Twisted Evil
Különben nem értelek.... Ha Te magad nem akarsz tuningolni, akkor miért bizonygatod mégis az egészet?

Félreértés ne essék, nem veled vitázok, csak nem szeretem, ha megpróbálják bevinni a susnyásba a hallgatóságot Wink
_________________
"Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan."
Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Lala
Területi képviselő
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2005. 11. 11.
Hozzászólások: 16094

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2007.02.21 10:00:20  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 36
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

percy írta:
A tuning mindenképpen beavatkozás a motorvezérlésbe, akár másik szoftverrel, akár plusz chippel csinálják, sztem ez tökmind1.... Különben 1 dologgal tudnak ilyen komoly teljesítménynövekedést biztosítani az olajkályháknál: változtatják a turbó vezérlését (+ természetesen több anyagot is fecskendeznek be), vagyis: megemelik a turbófordulatot. Ebbe gondolj bele picit légyszíves (élettartam) Józan paraszti ész! Ne egy tuningcég leírását idézd be...
Csak ismételni tudom: A gyártó úgy tervezi az autót, hogy az egész szerves egészet alkot a motortól a gumikig. Ha ez a szinergia megbomlik annak biztos élettartam csökkenés lesz minimum az eredménye. Az pedig, hogy a "gyári" tuningcég garanciája mit érhet...
Félreértés ne essék, nem veled vitázok, csak nem szeretem, ha megpróbálják bevinni a susnyásba a hallgatóságot Wink

Bár benzines vagyok, mint Percy, de ebbe már muszáj belelocsognom, mert műszaki vénám borzolják az ilyen dolgok.
A gyárak érdeke, egy megbízható, stabilan működő, hosszú élettartamú (a tervezetten belül) autó és motor létrehozása. Gondoljunk csak bele manapság igen kiélezett az autópiac, és melyik gyártó örül annak, hogy a termékei az állandó szervízbehordásról híresek, nem a megbízhatóságról Wink
Az érem másik fele még a teljesítményhajsza. Csak óvatosan kövesd végig például az alsó kategóriában a benzinesek fejlődését. három éve 75LE volt az alap és kb 98 LE a csúcs és ha az egyik gyártó lépett lépni kellett a másiknak is.
Azért lássuk be például egy 1.4-es 100LE környékén már így is eléggé ki van élezve. Ha még erre teszünk akkor hová lesz a megbízhatóság és az élettartam?
1.6 TDCi a 90LE-ből, nem chippel csinálnak 110-et hanem változó geometriájú turbóval, így érnek el komoly kivehető teljesítményt a motorból.
Aztán végy egy új autót, chippeld meg a motort vagy bármi hasonló és a garisfüzetet máris teheted dísznek a falra. A tuningcégek marketingdumájáról, meg garanciájáról csak annyit, amennyire a mosóporreklámokban látható a tisztára mosott ruha állapota ami ugye vadi új Wink
Ezenkívül, ha egy gyár komolyabban teljesítményt növel egy motornál az szinte minden esetben szerkezeti változtatásokkal is jár pl. erősebb csapágyak, főtengely és sorolhatnánk.
És még egy dolog. Teljesítmény többnyire több bevitt anyagból jön ki. A semmiből nehéz lóerőket kivenni ezt az élet már számtalanszor bizonyította.
_________________
Lala Lala Fókája

Klubkártyás partnercégek
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Lala
Területi képviselő
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2005. 11. 11.
Hozzászólások: 16094

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2007.02.21 10:06:47  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 37
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nascar írta:

Egyébként 150 LE-ig károsodás nélkül lehet húzni ezt a motort.
A Ford 2.0 TDCi 136 LE-ős motorját 163 LE-re lehet felpiszkálni, károsodás nélkül.

Hát ezt egyszerűen nem hiszem el
Ehhez csak röviden még annyit, aki pl. jártas a számítógép tuningban az tudja például processzor vagy VGA tuning sincs már úgy hogy felhúzom a frekit és kész, alá kell teni egy komolyabb hűtést és esetleg más alkatrészeket is cserélni kell benne különben elszáll az egész.
Így szerintem az autókat sem lehet büntetlenül húzogatni felfelé. Egy okot írj miért nem teszi a gyár pl. a legjobb felszereltségű autójában, hogy abban meghúzza 163 lóra és úgy árulja, ha "gond nélkül kibírja" Cool
_________________
Lala Lala Fókája

Klubkártyás partnercégek
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Stef
Területi képviselő


Offline
Csatlakozott:
2005. 09. 27.
Hozzászólások: 1605


HozzászólásElküldve: 2007.02.21 11:50:33  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 38
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

otvoslajos írta:
percy írta:
...A gyártó úgy tervezi az autót, hogy az egész szerves egészet alkot a motortól a gumikig. Ha ez a szinergia megbomlik annak biztos élettartam csökkenés lesz minimum az eredménye...

...ha egy gyár komolyabban teljesítményt növel egy motornál az szinte minden esetben szerkezeti változtatásokkal is jár pl. erősebb csapágyak, főtengely és sorolhatnánk...

sok mindenben egyetértek az elöttem szólókkal, különösen az utóbbi két tényt emelném ki. Mert ezeket nem csak percy és otvoslajos találták ki. Nem szabad a tuningcégek marketing rizsáját elhini, ök füt fát igérnek, csak hogy eladják a terméküket. Érdemes hozzáértök véleményét is elolvasni, akik szinte mind óva intenek a motorvezérlés piszkálásától. Rolling Eyes
A turbónyomás, levegö-gázolaj keverék aránya és mennyiségét több éves fejlesztési folyamatokkal kisérletezik ki, hogy az a motor hosszú élettartamát garantálja. A motort úgy hangolják össze a váltó áttételeivel, hogy a motor egy adott fordulatszám tartományban adja csak le a max. nyomatékot, amit a váltó is biztosan kibír. Egy magasabb nyomaték azonban akár a váltómüben is kárt tehet, a fordulatszám tartomány korrigálása meg egy baromság, mert azt ahhoz a váltóhoz találták ki.
Az sem mindegy, hogy aztán mekkora eröt tud véglegesen az útra vinni a verda. Ha mégis elmegy az esze valakinek Wink , ajánlom a 225-245-ös papucsokat, ami mindenképp egy lágy keverék és gyakrabban cserélni is kell ill. alapban (chiptuning nélkül is) magasabb fogyasztással számolhatsz! Nekem a 205-ös gumikat is gyakran elkaprja (nem csak 1-esben, 2-esben is), próbálok kiméltetesen bánni velük, de 1 szozon (kb.20ezer km csak a nyárival) alatt lezabálta az elsö gumikat 3-4mm-re Embarassed , idén hátra teszem aztán jövöre vehetek újakat. Confused (A Conti SportContact is alapban lágyabb keverék)
A 2literes dizel gyárilag elegendö eröt nyújt, nem gyorsulásra való (arra ott az ST), de elözni böven elég, ha valaki ezzel nem tud elözni, az elöbb tanuljon meg vezetni, utána gondolkozzon, hogy kell e neki chiptuning. Twisted Evil Nagyon meg kell gondolni vásárlás elött, hogy mik az elvárások, érdemes kipróbálni, nekem az 1,6TDCi ereje kevés volt, ezért döntöttem a 2ezres mellett, amit nem bántam meg. Mr. Green
Ha chipelsz csökken az élettartam (ez nem duma ez tény), ergo tök fölösleg vettél dizelt, mert az árát csak hosszú távon hoznád vissza, eladni is nehezebb lesz egy tuningolt koromágyut, mert senki nem fog bizni benne, szóval az értéktartást is elbuktad... Confused
_________________
"A fenenagy sajna már a múlté, imádtam"
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  AndrewBoy
Házigazda


Offline
Csatlakozott:
2003. 05. 09.
Hozzászólások: 6689


HozzászólásElküldve: 2007.02.21 13:40:54  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 39
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

A dízel és a bengás autókban van egy hatalmas difi, mégpedig hogy a dízelnél rohadtul meg lehet szegényíteni a keveréket, még ezt a benzinnél nem lehet megcsinálni. Ezért van az, hogy a dízelek chippelés után ugyanannyit vagy még kevesebbet is fogyasztanak, és nem kormolnak.

Viszont:
- magasabb hőfok
- magasabb nyomás
- nagyobb igénybevétel

ami szépen az autó élettartamát redukálja lefele.
szerintem megéri chipelni, de csak módjával és csak
kizárolag sw beavatkozással, mindenféle más nélkül.
_________________
Ne írj se e-mailt, se pm-t, se semmit, használd a fórumot!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Offline
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 25434


HozzászólásElküldve: 2007.02.21 19:46:12  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 40
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Magyarul tuningolható, de annyi az élettartamnak !
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kiwi


Offline
Csatlakozott:
2005. 07. 20.
Hozzászólások: 203


HozzászólásElküldve: 2007.02.21 19:55:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 41
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Hát igen, a marketingrizsa....
A fent írtak alátámasztására hoznám fel egy barátom esetét: vw 1.9 pdtdi "szoftveres chippelés". Hú nagyon megy nem is kormol jobban. Nagy az öröm. Aztán 20-30 ezer km után, hú baj van a kuplunggal. Javítanak vmit aztán megint. Közben melegen nehezen indult az autó és volt, hogy nem is. szervízben rádugták a diagnosztikára - az meg ugye automatikusan a legfrissebb GYÁRI szoftvert feltötli - és már el is köszönhetett a tuningtól. Még jó, hogy 160.000,-Ft-ért kb egy évig "élvezhette" az előnyeit. A kuplungot cserélni kellet. Na,akkor mi mihez és mekkora teljesítményhez van tervezve Question Exclamation
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Offline
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 25434


HozzászólásElküldve: 2007.02.21 19:57:23  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 42
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Semmit tartalékot nem terveznek a gépbe, az teljesen ki van hajtva gyárilag !
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Viktor


Offline
Csatlakozott:
2004. 05. 08.
Hozzászólások: 3980


HozzászólásElküldve: 2007.02.21 22:00:40  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 43
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

én nem akarok senkit lebeszélni a tuningrol, de van egy nagyon off, de nagyon ideillő példa:
a 2005-2006-os év F1-es világbajnok autógyára ezzel a szlogennel hirdeti magát:
"a F1-es motor 1500km-t bír versenyterhelésen, hogy a 2.0dci 300.000km-t bírjon hétköznapi terheléssel!"
a tejesítménynek pedig kihatása van az élettartamra Wink
_________________
1.6 TDCI Sport Kombi 2005 bring into focus my new focus
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  way


Offline
Csatlakozott:
2006. 03. 21.
Hozzászólások: 105


HozzászólásElküldve: 2007.02.22 08:20:00  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 44
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Én csak "kiwi" hozzászólását szeretném megerősíteni, miszerint 1 haverom is megcsippeltette az offos "lagunáját". Namost neki is az lett a következménye, hogy a kuplungja feladta a harcot, és nagyobb gázadásnál csúszott. Neki vissza is került az eredeti SW. De a kuplungfelújítást nem úszta meg. Ja és amikor a kuplungot javították, megnézték a turbót is, és azt is eltolta 1 felújításra. Szóval annak sem tett jót a "tuning". Persze ez egy "rönyó". Lehet, hogy a Ford jobban birja a kiképzést, esetleg jobban túl van méretezve a kuplung stb. Én ezt nem tudom.
Szóval szerintem mindenki mérlegeljen a józan paraszti esze szerint. Mik az előnyök, hátrányok és, hogy megéri-e......

Way
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Lala
Területi képviselő
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2005. 11. 11.
Hozzászólások: 16094

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2007.02.22 09:44:22  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 45
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Viktor írta:
én nem akarok senkit lebeszélni a tuningrol, de van egy nagyon off, de nagyon ideillő példa:
a 2005-2006-os év F1-es világbajnok autógyára ezzel a szlogennel hirdeti magát:
"a F1-es motor 1500km-t bír versenyterhelésen, hogy a 2.0dci 300.000km-t bírjon hétköznapi terheléssel!"
a tejesítménynek pedig kihatása van az élettartamra Wink

Nagyon igaz, pontosan ez jutott még nekem is eszembe Wink
_________________
Lala Lala Fókája

Klubkártyás partnercégek
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Elvil


Offline
Csatlakozott:
2007. 02. 22.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2007.02.22 09:46:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 46
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nascar írta:
Attila64 írta:
Na jó hogy erősebb lett, de vajon mi van a motor élettartamával ?


Gyakorlatilag ez a motor van az Audi-ban, és VW-ben is. Ott 130 LE körül van, és csak szoftveresen más, mint a Skodá-ban. A Skoda nem a prémium kategória a konszern palettáján, ezért vannak lebutítva.
Egyébként 150 LE-ig károsodás nélkül lehet húzni ezt a motort.
A Ford 2.0 TDCi 136 LE-ős motorját 163 LE-re lehet felpiszkálni, károsodás nélkül.
Ja, és itt Mo.-on is vannak már gyári garanciát vállaló, kvázi gyári tuning cégek, melyeket már az autószalonokban hirdetnek. Ezek ugyanilyen szoftver-tuningot csinálnak, a gyári garancia megtartása mellett, csak kb. 200 ezer Ft.!

És még valami! Szerintem az új, korszerű autókat már nem szabad beépíthető kütyükkel tuningolni, mert ezek a "Box"ok csak becsapják a computert, ami tényleg káros a motorra. Ezeket már csak szoftveresen szabad húzni, persze csak megbízható forrásból, mert itt tényleg igaz lehet a mondás: "Olcsó húsnak híg a leve!"
A szoftveres tuning alapelvei, és alapfogalmai itt: http://www.diesel-chiptuning.hu/chip/index.htm


A 105 LE-es PDTDI-ben más a turbó is mint a 130LE-ős változatban. Például vékonyabb a tengelye, emiatt jópár 130LE fölé húzottban eltörött nem kis kárt okozva.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  matezx3


Offline
Csatlakozott:
2005. 08. 02.
Hozzászólások: 327


HozzászólásElküldve: 2007.02.22 10:57:41  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 47
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szerintem tök egyszerű a történet.

Az autó tuningolás az egy prostituált jó dolog, főleg ha van a kocsiban gyárilag egy turbó, így a legtöbb esetben a dízeleknél. Kevesebb baszakodás, pénztárca vastagabb marad satöbbi. Laughing Cool

De ha az ember belefog egy tuningba, azzal a kocsiját kvázi utcai sportautóvá építi/építgeti át, ergo egy versenyzésre, gyorsulásra épített verdát hajt az utakon. Persze ezzel sincsen semmi probléma HA a kocsidat KIZÁRÓLAG erre a célra használod és nem teszed meg vele a napi 80-100 kmeredet, nem azzal jársz dolgozni, auchanba, nayaralni, sielni, mittudomain. Mert a legtöbben ott cseszik el véleményem szerint, hogy a lízingelt audi/VW pdti-ket megveszik 3-4-5-6-7 misiért, aztán megpiszkáltatják, mert hogy legyen már akkor gyorsabb is mer az M7-esen ne toljanak akkor mán le, aztán a kocsi beszarik egyszer mert leharcoltad.
Ha mindennap tök jó akar lenni az ember akkor vegyen egy A8-at, aztán az minden nap orgazmus, főleg sztrádán, mert a V8at aztán lehetetlen megölni, jó mondjuk az A8 hidrotőkéje szokott baszaxani, de az más Laughing
_________________
Ford Focus 1.6 tdci 2004 200k
VW Passat 2.0 TFSI highway cruiser 2006 135k
Opel Astra TwinTop Cosmo 1.9 cdti 21k
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  matezx3


Offline
Csatlakozott:
2005. 08. 02.
Hozzászólások: 327


HozzászólásElküldve: 2007.02.22 11:10:11  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 48
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Aztán meg hogy dízel trbó vagy benya turbó tuning az is tökmindegy.

Ex rover tulajként sok jó barátot szereztem a rover klubban.

Tivadar ( alapító ) kocsija egy 1997-es rover 220 tc

Gondolom aki kicsit is ismeri a turbó benzineseket, annak nem kell demonstrálnom a teljesítményét, sem a szépségét.

2000-es k szériás rover moci, garett turbó
200 HP
0-100: 6.6 sec
240 körüli gyári végsebesség.

Mindez 1991-1997 között Exclamation Exclamation

Szóval Tivadar is ott rontotta el a történetet, hogy mindennapi használat mellett kezdett bele egy komolyabb tuningba, ami elindult egy teljes turbó átalakítással, aztán jött a többi: fék, kuplung, futómű, stb, mert a végül kialakult +60 hp már nehezebben vitte a kocsit az útra.

És a probléma itt is az hogy napi szinten használ egy versenyautót, ami bizony nem arra van tervezve. Nem is kell mondanom, hogy jelenleg az anyja stiftjével jár mostanságVery Happy
_________________
Ford Focus 1.6 tdci 2004 200k
VW Passat 2.0 TFSI highway cruiser 2006 135k
Opel Astra TwinTop Cosmo 1.9 cdti 21k
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  simgeri


Offline
Csatlakozott:
2004. 02. 26.
Hozzászólások: 3833


HozzászólásElküldve: 2007.02.22 12:37:02  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 49
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

matezx3 írta:
Aztán meg hogy dízel trbó vagy benya turbó tuning az is tökmindegy.

Ex rover tulajként sok jó barátot szereztem a rover klubban.

Tivadar ( alapító ) kocsija egy 1997-es rover 220 tc

Gondolom aki kicsit is ismeri a turbó benzineseket, annak nem kell demonstrálnom a teljesítményét, sem a szépségét.

2000-es k szériás rover moci, garett turbó
200 HP
0-100: 6.6 sec
240 körüli gyári végsebesség.

Mindez 1991-1997 között Exclamation Exclamation

Szóval Tivadar is ott rontotta el a történetet, hogy mindennapi használat mellett kezdett bele egy komolyabb tuningba, ami elindult egy teljes turbó átalakítással, aztán jött a többi: fék, kuplung, futómű, stb, mert a végül kialakult +60 hp már nehezebben vitte a kocsit az útra.

És a probléma itt is az hogy napi szinten használ egy versenyautót, ami bizony nem arra van tervezve. Nem is kell mondanom, hogy jelenleg az anyja stiftjével jár mostanságVery Happy

Na a sógorom, pont ezért adta el a Maserati-ját (na az meg mi Embarassed Laughing Cool ) mert, ha nem bánz a kuplunggal és a gázzal óvatosan a kocsi megemelte az elejét... és ugye két keréken irányítani igencsak nehéz a kocsit. Kicsit félt, hogy a temetőben végezné...... Embarassed
Bocs az off-olás folytatásáért..... Embarassed
_________________
Üdv. SimgeriNekem is jár Foka Móka(Ford Focus 1,6 Comfort Safety 2003)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  eric20


Offline
Csatlakozott:
2007. 04. 04.
Hozzászólások: 3211


HozzászólásElküldve: 2007.05.04 23:19:53  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 50
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

AndrewBoy írta:
Ne felejtsük el a dízeleknél a rövid váltót.. A dízel tuning ott jön ki igazán mikor 140-nél nyom egy padlógázt 5.-ben, a korom és a füst mellett az autó elindul és nem kell kaparni a teljesítményért, nopersze egy benzines turbós autóban is ugyanez tapasztalható csak sokkal durvábban;-)

én személyszerint egy ilyen finomműszert mint a tdci nem tuningolnék, tuning hatására az összes dízelből ömlik a korom és a dzsuva.. tisztább környezetet! Wink))


Én is csatlakozom. És sztem ha valakinek nem elég a 2.0 TDCi teljesítménye, az vegyen ST-t, vagy BMW M3-ast Very Happy
_________________

2.0 TDCi Titanium
"Ha azt gondolod,képes vagy rá,vagy ha azt,hogy nem,mindenképpen igazad van."
/Ford/
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  eric20


Offline
Csatlakozott:
2007. 04. 04.
Hozzászólások: 3211


HozzászólásElküldve: 2007.06.30 15:09:09  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 51
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Meg ha megpiszkálnánk kicsit komolyabban szétszedné az ST-t is.
nem akarok az ST-seknek kellemetlenséget. Wink Very Happy Very Happy Very Happy Cool
_________________

2.0 TDCi Titanium
"Ha azt gondolod,képes vagy rá,vagy ha azt,hogy nem,mindenképpen igazad van."
/Ford/
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  percy
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2003. 09. 22.
Hozzászólások: 14353


HozzászólásElküldve: 2007.06.30 19:01:02  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 52
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

eric20 írta:
Meg ha megpiszkálnánk kicsit komolyabban szétszedné az ST-t is.
nem akarok az ST-seknek kellemetlenséget. Wink Very Happy Very Happy Very Happy Cool
Már megint kezdődik..... Twisted Evil Razz
Igen. A Te szuperolajkályhád is jobban megy, mint az ST. Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
_________________
"Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan."
Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  eric20


Offline
Csatlakozott:
2007. 04. 04.
Hozzászólások: 3211


HozzászólásElküldve: 2007.07.02 13:12:43  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 53
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Vedd már észre Percy ez csak poén volt.
Dehogy akarom kezdeni.Sztem már mindenki örül h vége Wink
_________________

2.0 TDCi Titanium
"Ha azt gondolod,képes vagy rá,vagy ha azt,hogy nem,mindenképpen igazad van."
/Ford/
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  percy
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2003. 09. 22.
Hozzászólások: 14353


HozzászólásElküldve: 2007.07.02 13:19:09  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 54
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

eric20 írta:
Vedd már észre Percy ez csak poén volt.
Dehogy akarom kezdeni.Sztem már mindenki örül h vége Wink
Ehhh Smile
Azért én is jól megszórtam vigyorikkal, ha nem vetted volna észre... Mr. Green
_________________
"Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan."
Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  peti77
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2006. 01. 22.
Hozzászólások: 4107

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2007.07.02 13:38:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 55
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

eric20 írta:
Meg ha megpiszkálnánk kicsit komolyabban szétszedné az ST-t is.
nem akarok az ST-seknek kellemetlenséget. Wink Very Happy Very Happy Very Happy Cool


Kellemetlenséget??????? Question Twisted Evil Wink
A kedvenc autópályaversenyzőim mostanság a kétliteres diseltulajdonosok, márkától függetlenül, azt gondolják, hogy az ő autójuk legyőzhetetlen!Megyek mögöttük, szabad a pálya ők nyomnak egy padlógázt, jön a koromfelhő és csodálkoznak, hogy még mindig a nyomukban vagyok, majd kis idő elteltével( villogás, index, duda) végre félrehúzódik és csodálkozik, hogy én most akkor, hogy tudom az ő csodajárgányát leelőzni! Evil or Very Mad
Persze tisztelet a kivételnek!
Nem tudom, hogy ez milyen "betegség", de ha egyszer az embert utolérik autópályán, akkor az az illető valószínüleg gyorsabbab közlekedik, akkor miért kell leállni versenyezni??????? Question Shocked
_________________
Nem narancssárga,de ST Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  AndrewBoy
Házigazda


Offline
Csatlakozott:
2003. 05. 09.
Hozzászólások: 6689


HozzászólásElküldve: 2007.07.02 14:24:01  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 56
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

tipikus esete a fócvágen pédébtdébédvtiitdétádénak... tesztelgetem a gépsast hogy mégis mennyi az annyi, sikerült kölcsön gpst szerezni. megyek 160nal nyomom finoman a gázt, erre villog, addig persze 120szal jött mikor elmentem mellette.. beáll mögém és villog, feltolom 200ig szép lassan beér, megint villog, lehúzódok majd nyomja a kövéret, ontja a kormot és felmegy 220ig utána beállok mögé és villogok hogy na akkor nyomás innét, aztán még ő mutogat nekem mikor lezavarom és elmegyek mellette... az ilyet sosem értettem...
_________________
Ne írj se e-mailt, se pm-t, se semmit, használd a fórumot!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  nagysuhi


Offline
Csatlakozott:
2003. 08. 14.
Hozzászólások: 825


HozzászólásElküldve: 2007.07.02 14:57:48  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 57
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

AndrewBoy írta:
tipikus esete a fócvágen pédébtdébédvtiitdétádénak... tesztelgetem a gépsast hogy mégis mennyi az annyi, sikerült kölcsön gpst szerezni. megyek 160nal nyomom finoman a gázt, erre villog, addig persze 120szal jött mikor elmentem mellette.. beáll mögém és villog, feltolom 200ig szép lassan beér, megint villog, lehúzódok majd nyomja a kövéret, ontja a kormot és felmegy 220ig utána beállok mögé és villogok hogy na akkor nyomás innét, aztán még ő mutogat nekem mikor lezavarom és elmegyek mellette... az ilyet sosem értettem...


Én ilyet sosem csinálnék. 150-160-nál nem megyek többet, azt is csak ritkán.
_________________
Newton halott, Einstein halott és én is elég pocsékul érzem magam...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kiwi


Offline
Csatlakozott:
2005. 07. 20.
Hozzászólások: 203


HozzászólásElküldve: 2007.07.02 17:02:07  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 58
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

peti77 írta:
eric20 írta:
Meg ha megpiszkálnánk kicsit komolyabban szétszedné az ST-t is.
nem akarok az ST-seknek kellemetlenséget. Wink Very Happy Very Happy Very Happy Cool


Kellemetlenséget??????? Question Twisted Evil Wink
A kedvenc autópályaversenyzőim mostanság a kétliteres diseltulajdonosok, márkától függetlenül, azt gondolják, hogy az ő autójuk legyőzhetetlen!Megyek mögöttük, szabad a pálya ők nyomnak egy padlógázt, jön a koromfelhő és csodálkoznak, hogy még mindig a nyomukban vagyok, majd kis idő elteltével( villogás, index, duda) végre félrehúzódik és csodálkozik, hogy én most akkor, hogy tudom az ő csodajárgányát leelőzni! Evil or Very Mad
Persze tisztelet a kivételnek!
Nem tudom, hogy ez milyen "betegség", de ha egyszer az embert utolérik autópályán, akkor az az illető valószínüleg gyorsabbab közlekedik, akkor miért kell leállni versenyezni??????? Question Shocked


Nem tudom, jól emlékszem, hogy te nyomtad fel 300 pacira az St-t? Mert ha igen, akkor ne csodálkozz, hogy nem iszkol előled! Az elején nem látszik, hogy nem 223 hanem 300! Atz is lehet, hogy a márkatársnak fogalma sincs arról, mi az az ST és nem tudja miért más az eleje. Lehet azt hiszi, hogy valami gizda felspoilereztt 1.4 benzines! Laughing Laughing Laughing Cool

AndrewBoy naiv kérdés: felvetted videóra?! Úgy megnézném! Very Happy Azt hiszik,mert nemisakaromleírni milyen kocsiban ülnek akkor ők a janik az úton!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  peti77
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2006. 01. 22.
Hozzászólások: 4107

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2007.07.02 19:00:16  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 59
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

kiwi írta:

Nem tudom, jól emlékszem, hogy te nyomtad fel 300 pacira az St-t? Mert ha igen, akkor ne csodálkozz, hogy nem iszkol előled! Az elején nem látszik, hogy nem 223 hanem 300! Atz is lehet, hogy a márkatársnak fogalma sincs arról, mi az az ST és nem tudja miért más az eleje. Lehet azt hiszi, hogy valami gizda felspoilereztt 1.4 benzines! Laughing Laughing Laughing Cool



Helyesbítés: 250 Le és 380Nm! Cool
Az a baj, hogy miért gondolja bárki is, hogy őt nem szabad megelőzni!!!!
Engem ha utolér valaki, akkor az gyorsabban ment, hát had haladjon!Ha sietek úgy sem ér utol! Wink
Szóval az a kedves Tdi tulajdonos ne azt nézze, hogy ki érte utol, hanem menjen már félre, legyen oly kedves!
Igazat vallva jártam már hasonlóan egy tdci focus tulajjal is! Confused Shocked
De semmi gond előbb utóbb mindegyik feladja, csak minek szenvedni, aztán meg cikiben maradni? Wink Razz
_________________
Nem narancssárga,de ST Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  percy
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2003. 09. 22.
Hozzászólások: 14353


HozzászólásElküldve: 2007.07.02 22:53:51  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 60
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

peti77 írta:
Helyesbítés: 250 Le és 380Nm! Cool
Az a baj, hogy miért gondolja bárki is, hogy őt nem szabad megelőzni!!!!
Engem ha utolér valaki, akkor az gyorsabban ment, hát had haladjon!Ha sietek úgy sem ér utol! Wink
Szóval az a kedves Tdi tulajdonos ne azt nézze, hogy ki érte utol, hanem menjen már félre, legyen oly kedves!
Igazat vallva jártam már hasonlóan egy tdci focus tulajjal is! Confused Shocked
De semmi gond előbb utóbb mindegyik feladja, csak minek szenvedni, aztán meg cikiben maradni? Wink Razz
Mr. Green
Egyetértek! (bár ha valaki utólér engem, akkor az valszeg le is előz Laughing )
_________________
"Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan."
Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 2 motortuning -> Dízel tuning
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, ... 13, 14, 15  Következő
Ugrás:   

2 / 15 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.25 másodperc