Elküldve:
2007.05.31 16:10:44 Hozzászólás sorszáma a témában: 31 Hozzászólás témája:
[quote="eric20"][quote="Tontsi82"]
Balázs írta:
taczel írta:
Kollégám a múlt héten kapott egy FII Ghia kombit és azt mondja, hogy az első - belső lámpatest mellett neki van 2 narancssárga led, ami éjjel halványan világítja a váltókar környékét. Ezek szerint már nem csak az ST-kbe szerelik a búvárvilágítást? Kíváncsi vagyok az autójára, majd holnap megsasolom. Hogy miket változik egy model 1 év alatt? Az övébe már digit klíma is van, nekem még manuállal érkezett 1 éve.
Nekem egy Titaniumom van és igen!Nekem is benne van a búvárvilágítás.elöl a 2 olvasólámpa mellett két sárga led, aminek az erőssége a műszerfalvilágítás állítójával változtatható.Az ST-hez képest annyi különbség hogy abban vörös szinű(de a sárga is vöröses sárga )
Ha jól tudom csak a ghia és titanium modellekben van az ST-n kívül.És csak ezekben van tükörbe integrált index is...
gyári riasztód is van,mert,ha igen dobhatnál fel képet a lámpáról. lehet kicserélem.
Elküldve:
2007.05.31 22:13:48 Hozzászólás sorszáma a témában: 32 Hozzászólás témája:
Nekem egy Titaniumom van és igen!Nekem is benne van a búvárvilágítás.elöl a 2 olvasólámpa mellett két sárga led, aminek az erőssége a műszerfalvilágítás állítójával változtatható.Az ST-hez képest annyi különbség hogy abban vörös szinű(de a sárga is vöröses sárga )
Ha jól tudom csak a ghia és titanium modellekben van az ST-n kívül.És csak ezekben van tükörbe integrált index is...[/quote]
gyári riasztód is van,mert,ha igen dobhatnál fel képet a lámpáról. lehet kicserélem.[/quote]
Bocs de abszolút nem értem mit szeretnél???(Ha tőlem kérded)
Mi köze a búvárvilágításnak a riasztóhoz?
Meg a lámpához???
Segítek ha meg tudjuk érteni 1mást.
Üdv _________________ 2.0 TDCi Titanium
"Ha azt gondolod,képes vagy rá,vagy ha azt,hogy nem,mindenképpen igazad van."
/Ford/
Elküldve:
2007.05.31 23:00:33 Hozzászólás sorszáma a témában: 33 Hozzászólás témája:
a belső gyári térérzékelős riasztó mozgás szenzora a lámpatest két oldalába van intergrálva. erre volt kiváncsi a kolléga _________________ Ne írj se e-mailt, se pm-t, se semmit, használd a fórumot!
Elküldve:
2007.06.01 18:32:09 Hozzászólás sorszáma a témában: 34 Hozzászólás témája:
AndrewBoy írta:
a belső gyári térérzékelős riasztó mozgás szenzora a lámpatest két oldalába van intergrálva. erre volt kiváncsi a kolléga
Úgy,úgy!
A kérdés pontosan az lenne, hogy mekkor, hogyan néz ki. Ezek alapján tudom eldönteni, hogy amiben nincs led,de térérzékelős a riasztó (enyém), annak a helyére befér-e az érzékelő+led kombó. Az utastérvilágító lámpatest úgy cakli-pakli. Remélem sikerült jól körülírnom a dolgot. A segítséget meg előre is köszi.
Elküldve:
2007.06.01 22:23:58 Hozzászólás sorszáma a témában: 35 Hozzászólás témája:
kiwi írta:
AndrewBoy írta:
a belső gyári térérzékelős riasztó mozgás szenzora a lámpatest két oldalába van intergrálva. erre volt kiváncsi a kolléga
Úgy,úgy!
A kérdés pontosan az lenne, hogy mekkor, hogyan néz ki. Ezek alapján tudom eldönteni, hogy amiben nincs led,de térérzékelős a riasztó (enyém), annak a helyére befér-e az érzékelő+led kombó. Az utastérvilágító lámpatest úgy cakli-pakli. Remélem sikerült jól körülírnom a dolgot. A segítséget meg előre is köszi.
Ehhe! Értem már. Nincs térérzékelős riasztóm. a lámpatest 2 oldalán van a led az izzóbúra mellett levő fehér rész közepén, kb 2-3mm-es,de teszek fel holnap képet róla. _________________ 2.0 TDCi Titanium
"Ha azt gondolod,képes vagy rá,vagy ha azt,hogy nem,mindenképpen igazad van."
/Ford/
Elküldve:
2007.06.03 10:46:19 Hozzászólás sorszáma a témában: 36 Hozzászólás témája:
Kiwi!
Dobj 1 e-mail címet és elküldöm a képet.nem tudom feltölteni _________________ 2.0 TDCi Titanium
"Ha azt gondolod,képes vagy rá,vagy ha azt,hogy nem,mindenképpen igazad van."
/Ford/
Érdekes! Én az első két hétben nézegettem, hogy mi az? (Nem mentem sötétben.) Szervízben is meg kérdeztem, mert a riasztó belső érzékelőjének írja a könyv. Jobb váll, Bal váll megvonása fej csóva' mellé. (Ez volt a válasz!)
Aztán megtetszett, a műszerfal potméterével állítható az erőssége is. Ja! Ez nem ST. "csak" GHIA. 2007. év elején gyártott.
Most néztem meg jobban a képet, az én ST-ben nem is így néz ki a belső világítás!
Mert neked gondolom a belső térérzékelős riasztó van. vékony csík a lámpa és két oldalt pedig két kis tölcsérke.
ez az egyetlen nem x akta magyarázat;D másik verzió, a szalonban kiszedték belőle;-))))
Yes, most már értem, hogy miért van ott egy nagy lyuk, meg egy százas égő! Egyébként igazad van, tényleg térérzékelős a riasztó.
Szia
Búvárlámpa témától 1 perce letérek, neked van chip tuning a gépen? Én tervezem tavaszra az ATC-nél, de nem tudom, hogy átütemezik csak az erőt, vagy tényleg több lesz az autóban?
Tomiko
2007 végi Trend FII-be be lehet rakni a Ghia első beltéri világítását? Tök jó lenne az ambient light (buvár lámpa), meg a térképolvasó is.
Lábtér világításhoz 2db izzó kellett csak, bent volt a foglalat is... _________________ 2007 Focus 1.6 Trend, 115LE, fekete - mods: bluetooth GPS antennával, USB töltők beépítve, Parrot bluetooth, lábtérvilágítás
de ő nem a gyári, igaz? hol lehet beszerezni? beszerlés mennyire volt macera? kellet hozzá kábelezni? _________________ 2007 Focus 1.6 Trend, 115LE, fekete - mods: bluetooth GPS antennával, USB töltők beépítve, Parrot bluetooth, lábtérvilágítás
de ő nem a gyári, igaz? hol lehet beszerezni? beszerlés mennyire volt macera? kellet hozzá kábelezni?
De gyári!!
Miért mit hittél, én faragtam otthon
Egyébként bontóból pár ezresért megkapod .
Utángyártottat még ilyenből én nem láttam.
A búvár még nincs bekötve, de van hozzá kábel, egyenlőre csak a térképolvasó és a sima belső világítás műxik, persze LED-ekkel
Jah, a beszerelés lemaradt:
A régit ki kell pattintani a szélvédő felöli része közepén egy lapos csavarhúzóval.
Utána csatik le ( 1 db 2 sarus, L alakban és 1 db 1 sarus)
Az újnak ugyanezekre rácsatlakoztatása, a búvárnak van még 1 kicsi saruja a másik kettőtől távolabb, én még nem tettem rá!
Visszapattintása a lámpának és kész!
Jah előtte próba!
Elküldve:
2010.01.19 18:47:41 Hozzászólás sorszáma a témában: 43 Hozzászólás témája:
2 kérdésem lenne:
A búvár LEDek a térképolvasó kapcsolók melletti lyukakban vannak?
A búvár LED vezeték gyárilag be van húzva? _________________ FORD FOCUS 2.1.2 COLLECTION 1.6 Ti-VCT
A csati megvan a lámpán, a vezeték is hozzá (1 eres), de hogy a végét hova kell kötni?
Gondolom a világításkapcsoló csatijának egyik lábára.
Vagy ha van kivezetékelés, akkor nemtom melyik az....
Elküldve:
2010.01.21 07:22:51 Hozzászólás sorszáma a témában: 45 Hozzászólás témája:
Köszi a választ!
Jó korán keltél
Nekem a ledek működtetésével kapcsolatban az első gondolatom az, hogy valamelyik hátsó helyzetjelzőt fogom lepárhuzamosítani, mivel lámpacsere és az eredeti belső világítótest középreszerelése tervben van, egyúttal ezt a vezetéket is be lehet húzni.
Bár a belső lámpa beszereléséhez jó sok kedvet kell gyűjtenem, mert a belső bontásoktól egy kicsit tartok.
Lehet hogy megpróbálok először egy behúzószálat végigküszködni a felső kárpit és a hátsó oszlop mellett. _________________ FORD FOCUS 2.1.2 COLLECTION 1.6 Ti-VCT
Elküldve:
2010.01.21 11:04:07 Hozzászólás sorszáma a témában: 46 Hozzászólás témája:
stillcig írta:
Köszi a választ!
Jó korán keltél
Nekem a ledek működtetésével kapcsolatban az első gondolatom az, hogy valamelyik hátsó helyzetjelzőt fogom lepárhuzamosítani, mivel lámpacsere és az eredeti belső világítótest középreszerelése tervben van, egyúttal ezt a vezetéket is be lehet húzni.
Bár a belső lámpa beszereléséhez jó sok kedvet kell gyűjtenem, mert a belső bontásoktól egy kicsit tartok.
Lehet hogy megpróbálok először egy behúzószálat végigküszködni a felső kárpit és a hátsó oszlop mellett.
Én megcsináltam azt, hogy az eredeti belső lámpát a hátsó üléssor fölé tettem, előre meg jött ez a térképolvasós, búvárvilágítós egység.
És nekem nem volt olyan "fájdalmas", mint a Lala leírásában.
Mert:
Én nem a kárpit másik oldalán lévő jelet kerestem és azt vágtam ki, hanem a lámpa méretét megcsináltam papírsablonon, hátrafelé érzésre mentem, a közepet meg kimértem.
Nem bontottam semmit
Kivágtam sniccerrel, könnyen ment, mert valami vastag, rugalmas, de nem túl ellenálló habszerű anyag. Ha kész a lyuk, akkor vezetékbehúzás.
Valami merevebb drót is megteszi, de akinek van profi behúzója az sem baj .
3 vezeték kell, mindegyiknek az egyik vége lesaruzva.
Behúzod, és a nem saruzott végeket egyszerűen rákötöd oda, ahol a gyári vezetékek csatlakoznak az első lámpához.
A módszer mind1, lényeg, hogy minden kraft menjen hátra is
Aztán keret fel hátra, lámpa beköt, checkkol, és bepattint, ha minden műxik
Ennyi
Nincs bontás, patenttörés-veszély, stb.
Szerintem időben is jobb, kb. fél óra nagyon nem kapkodva, a legtöbb idő a vágás, meg a behúzás talán (nekem, mert béna vagyok ).
Elküldve:
2010.01.21 11:51:37 Hozzászólás sorszáma a témában: 47 Hozzászólás témája:
Így leírva nem is olyan bonyolult, valószínűleg megcsinálom.
Ebben a technológiában a megfelelő helyre való kivágás a "legnehezebb".
Remélem jövő héten lesz a boltnak hiánytalanul minden amiket megrendeltem! _________________ FORD FOCUS 2.1.2 COLLECTION 1.6 Ti-VCT
Legutóbb stillcig szerkesztette (2010.01.21 12:36:20), összesen 1 alkalommal
Elküldve:
2010.01.21 12:20:54 Hozzászólás sorszáma a témában: 48 Hozzászólás témája:
stillcig írta:
Így leírva nem is olyan bonyolult, valószínűleg megcsinálom.
Ebben a technológiában a megfelelő helyre való kivágás a "legnehezebb".
Remélem jövő lesz a boltnak hiánytalanul minden amiket megrendeltem!
Elküldve:
2010.01.21 19:21:31 Hozzászólás sorszáma a témában: 49 Hozzászólás témája:
hpty írta:
stillcig írta:
Köszi a választ!
Jó korán keltél
Nekem a ledek működtetésével kapcsolatban az első gondolatom az, hogy valamelyik hátsó helyzetjelzőt fogom lepárhuzamosítani, mivel lámpacsere és az eredeti belső világítótest középreszerelése tervben van, egyúttal ezt a vezetéket is be lehet húzni.
Bár a belső lámpa beszereléséhez jó sok kedvet kell gyűjtenem, mert a belső bontásoktól egy kicsit tartok.
Lehet hogy megpróbálok először egy behúzószálat végigküszködni a felső kárpit és a hátsó oszlop mellett.
Én megcsináltam azt, hogy az eredeti belső lámpát a hátsó üléssor fölé tettem, előre meg jött ez a térképolvasós, búvárvilágítós egység.
És nekem nem volt olyan "fájdalmas", mint a Lala leírásában.
Mert:
Én nem a kárpit másik oldalán lévő jelet kerestem és azt vágtam ki, hanem a lámpa méretét megcsináltam papírsablonon, hátrafelé érzésre mentem, a közepet meg kimértem.
Nem bontottam semmit
Kivágtam sniccerrel, könnyen ment, mert valami vastag, rugalmas, de nem túl ellenálló habszerű anyag. Ha kész a lyuk, akkor vezetékbehúzás.
Valami merevebb drót is megteszi, de akinek van profi behúzója az sem baj .
3 vezeték kell, mindegyiknek az egyik vége lesaruzva.
Behúzod, és a nem saruzott végeket egyszerűen rákötöd oda, ahol a gyári vezetékek csatlakoznak az első lámpához.
A módszer mind1, lényeg, hogy minden kraft menjen hátra is
Aztán keret fel hátra, lámpa beköt, checkkol, és bepattint, ha minden műxik
Ennyi
Nincs bontás, patenttörés-veszély, stb.
Szerintem időben is jobb, kb. fél óra nagyon nem kapkodva, a legtöbb idő a vágás, meg a behúzás talán (nekem, mert béna vagyok ).
Szerintem meghoztam a kedved, nem
Üdv.
Sziasztok,
Így van ahogy hpty írta.
Tovább tart kimérni és a vágás helyét bemérni, mint az egyészet bevágni és bekötni.
Ha olyanok a fényviszonyok mondjuk nappal némi napsütésben, akkor egy kis árnyas domborulatot kell látnod azon a helyen ahol kikell vágnod. Ha a jelölés megvan onnantól kezdve már csak kézügyesség kérdése. A sniccelrrel óvatosan nagyon kis vágásokkal, mert ha tovább vágod, akkor nézed életed végéig vagy plafon csere.
Én egy darab rézdróttal húztam be a vezetéket és nem vágtam az első lámpa vezetékeit, vagy forrasztottam, csak egy sima blankolás után bedugtam a saruba, amit ezután toltam föl a lámpatestre. És voálá működik.
Annyival spékeltem, hogy 2x10 cm-es ledszalaggal oldottam meg a szofita izzó cseréjét. Hát elég fényes és király. Kb tényleg bő félóra.
Remélem még több kedv lett Mindenkinek a kivitelezéshez.
Jó munkát
A csati megvan a lámpán, a vezeték is hozzá (1 eres), de hogy a végét hova kell kötni?
Gondolom a világításkapcsoló csatijának egyik lábára.
Vagy ha van kivezetékelés, akkor nemtom melyik az....
Ne haragudj, tudom neked pofon egyszerű, de nincs olyan képed, ami magát a csatit, dobozt, mittudoménmit ábrázol....elektromos analfabétáknak, vagy majdnem (mint Én)?
Vagy ha azt leírod, hogy hol van, hogy nyissam ki, bontsam szét és milyen színű hányas lábra kössem stb., az talán még menne...
Előre is köszi és bocsi, hogy nem értem a fenti nagyszerű ábrát, de ez van
Ne haragudj, tudom neked pofon egyszerű, de nincs olyan képed, ami magát a csatit, dobozt, mittudoménmit ábrázol....elektromos analfabétáknak, vagy majdnem (mint Én)?
Vagy ha azt leírod, hogy hol van, hogy nyissam ki, bontsam szét és milyen színű hányas lábra kössem stb., az talán még menne...
Előre is köszi és bocsi, hogy nem értem a fenti nagyszerű ábrát, de ez van
Üdv.
pedig szép rajz.
A lámpakapcsolóból jön a delej a narancs/kék vezetéken, ami neked kell. Talán innen a legkönnyebb levenni és a vezetőoldali A-oszlopnál felhúzni a belső lámpához.
asszem a lámpakapcsoló kiszerelése fog menni megnézed a seggénél van-e narancs/kék és ha van (kell lenni), az megy a műszerfal világításhoz meg mindenhova. Arra rákötöd és kész. _________________ ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd -> info@essmotor.hu
Akinek már van működő buvárlámpája, megmutathatná fényképen, hogy hogyan is mutat ez sötétben.
Bevallom most olvastam erről először, valahogy ez eddig elkerülte a figyelmem.
Amúgy a hátsó ülés fölé a lámpabeszerelést én is beterveztem már, mert nevetséges , hogy hátul a 2gyereket képtelen vagyok bekötni,mert semmit se látni sötétben. Majd ha lesz egy kis időm, akkor haver ghia -jában kimérem pontosan hogy hány cm.-re van az első lámpától a gyári hely, és akkor tájékoztatlak titeket, hogy ne kelljen saccolni.
A gyári lámpakeret az mennyibe fáj? Lámpám van, mert előre behuppant egy mondeo térképolvasós, így 1 lámpám maradt, ami be tudok tenni, csak a keret nem jó hátra, mert íves.. _________________ Focus II 1.6 TDCI 109 Le
Extrák utólag (fedcomp,tempomat,sonymp3,bluetooth,USB lejátszás,tükörindex,Digitklíma)
http://fordfocus.5mp.eu
Akinek már van működő buvárlámpája, megmutathatná fényképen, hogy hogyan is mutat ez sötétben.
Bevallom most olvastam erről először, valahogy ez eddig elkerülte a figyelmem.
Amúgy a hátsó ülés fölé a lámpabeszerelést én is beterveztem már, mert nevetséges , hogy hátul a 2gyereket képtelen vagyok bekötni,mert semmit se látni sötétben. Majd ha lesz egy kis időm, akkor haver ghia -jában kimérem pontosan hogy hány cm.-re van az első lámpától a gyári hely, és akkor tájékoztatlak titeket, hogy ne kelljen saccolni.
A gyári lámpakeret az mennyibe fáj? Lámpám van, mert előre behuppant egy mondeo térképolvasós, így 1 lámpám maradt, ami be tudok tenni, csak a keret nem jó hátra, mert íves..
Lámpakeretet kérdezd meg a mindenfordos srácoktól, én tőlük vettem.
De ha kész a cucc fotózok, bár azt a fényerő külömbségek nem tudom hogy lehet visszaadni, mert a vaku elront mindent, nappal meg úgyse látszik, hmmm _________________ hpty
hpty kékvillámja (L u C i f e R)
Ne haragudj, tudom neked pofon egyszerű, de nincs olyan képed, ami magát a csatit, dobozt, mittudoménmit ábrázol....elektromos analfabétáknak, vagy majdnem (mint Én)?
Vagy ha azt leírod, hogy hol van, hogy nyissam ki, bontsam szét és milyen színű hányas lábra kössem stb., az talán még menne...
Előre is köszi és bocsi, hogy nem értem a fenti nagyszerű ábrát, de ez van
Üdv.
pedig szép rajz.
A lámpakapcsolóból jön a delej a narancs/kék vezetéken, ami neked kell. Talán innen a legkönnyebb levenni és a vezetőoldali A-oszlopnál felhúzni a belső lámpához.
asszem a lámpakapcsoló kiszerelése fog menni megnézed a seggénél van-e narancs/kék és ha van (kell lenni), az megy a műszerfal világításhoz meg mindenhova. Arra rákötöd és kész.
De ha kész a cucc fotózok, bár azt a fényerő külömbségek nem tudom hogy lehet visszaadni, mert a vaku elront mindent, nappal meg úgyse látszik, hmmm
vaku nélkül hosszú záridővel nagy ISO-val _________________ ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd -> info@essmotor.hu
De ha kész a cucc fotózok, bár azt a fényerő külömbségek nem tudom hogy lehet visszaadni, mert a vaku elront mindent, nappal meg úgyse látszik, hmmm
vaku nélkül hosszú záridővel nagy ISO-val
Telefonnal
ja, én telefonnal telefonálok, fényképezővel fényképezek _________________ ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd -> info@essmotor.hu
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban