Elküldve:
2013.11.04 13:31:22 Hozzászólás sorszáma a témában: 122 Hozzászólás témája:
Gergeboy írta:
Sziasztok
Az a kérdésem lenne hogy akinek volt már "sima" ez a parabolatükrös fényszórója és váltott projektoros fényszóróra hogy van valami különbség a kettő között.Úgy értem a különbséget hogy jobban lehet e vele látni sötétben ? Azzal hogy jobban összeszedi a fényt. Mert ilyen cserén gondolkozom és nem tudom érdemes e belevágni ? Vagy esetleg projektoros fényszóró xenonnal
Én sima fényszórós F2 vs. sima fényszórós aktuális (F3 alapú) C-Max vs. gyári xenon F3 tapasztalat alapján mondom, hogy ég és föld, nem lehet őket összehasonlítani. _________________ Exek: 1998 Escort Ghia 1,8 115LE / 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE / 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE / 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE / 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE / 2003 Focus 1 Fresh 1,6
Aktuálisan még: 2020 Puma ST-Line 1,0 125LE aut
Elküldve:
2013.11.04 16:48:01 Hozzászólás sorszáma a témában: 127 Hozzászólás témája:
Gergeboy írta:
De most tényleg ez a szintezője nem magában a lámpában van hanem a futóműben
Én is így tervezem hogy gyári lámpákat veszek gyári xenonnal és elviszem beállíttatni. Nem erre az után gyártott kínai xenonra gondoltam én belerakni!
Kérdésedre a válasz, hogy igen!
Sőt az első és a hátsó lengőkaron is van egy helyzetjelző, amik rohadt drágák ráadásul........
Nem véletlenül van ez így kitalálva, mert nagyon tud vakítani a xenon....... _________________ Nem narancssárga,de ST
Elküldve:
2013.11.04 19:47:13 Hozzászólás sorszáma a témában: 128 Hozzászólás témája:
De nagyon sok helyen olvastam hogy igazából semmit nem ér ez az automata szintező mert itt a magyar utviszokra nem tud olyan gyorsan reagálni!! Annyi kátyú van. Több et ér a jól beállított lámpa szerintem.
Elküldve:
2013.11.04 20:06:03 Hozzászólás sorszáma a témában: 129 Hozzászólás témája:
Gergeboy írta:
De nagyon sok helyen olvastam hogy igazából semmit nem ér ez az automata szintező mert itt a magyar utviszokra nem tud olyan gyorsan reagálni!! Annyi kátyú van. Több et ér a jól beállított lámpa szerintem.
Nem is arra van kitalálva, hogy a kátyúkra reagáljon!
Van benne egy alapbeállítás és ahhoz képest nézi a kocsi dőlését és állítja be a fényszórót!
Késleltetve reagál, tehát kell neki pár másodperc amúgy, ezért sem tud kátyúkra reagálni, de miért is kéne neki?????
Hiába van jól beállítva, hiszen terheléstől ahogy leül a feneke, úgy kéne állítani...... _________________ Nem narancssárga,de ST
Elküldve:
2013.11.04 20:19:14 Hozzászólás sorszáma a témában: 130 Hozzászólás témája:
De nagyon sok helyen olvastam hogy igazából semmit nem ér ez az automata szintező mert itt a magyar utviszokra nem tud olyan gyorsan reagálni!! Annyi kátyú van. Több et ér a jól beállított lámpa szerintem.
Elküldve:
2013.11.05 10:42:14 Hozzászólás sorszáma a témában: 131 Hozzászólás témája:
Gergeboy írta:
De nagyon sok helyen olvastam hogy igazából semmit nem ér ez az automata szintező mert itt a magyar utviszokra nem tud olyan gyorsan reagálni!! Annyi kátyú van. Több et ér a jól beállított lámpa szerintem.
Nekem rossz úton folyamatosan rángatja a lámpát le-fel rossz úton, amihez hozzá kell szokni. Viszont nagyságrenddel kevesebbet látom az állító automatikával, hogy a fénycsóva felső éle elhagyja az úttestet, mint az állító nélküli (hagyományos lámpás) autóknál.
Másrészt előírás az automata állító, szóval nem igazán tetszik-nem tetszik kérdése.
//TECHNIKAI MAGYARÁZAT
Ha a jól beállított lámpa alatt a kellően rövidre állítottat érted (mert ha hosszúra van állítva, akkor tud vakítani), akkor minek a xenon? Hogy 20-30 méterre, amikor már maximum azt látod meg, hogy minek mész neki, fényár legyen?
90-nél 25 métert teszel meg másodpercenként. Ha nem világítasz be legalább 40-50 métert, akkor effektíve annyi időd marad, hogy megnézd, minek mész neki. Az 50 centi magasan lévő lámpa akkor világít be 50 métert, ha 1%-os lejtésre van állítva. Ez 0,6 fokot jelent a vízszintestől lefelé, tehát a fénykéve felső éle ilyen szögben távozik a lámpából. Ha az autó hátrafelé billen 0,6 fokot, akkor már vízszintesen fog világítani, ha kicsit többet, akkor felfelé, tehát a szembejövő szemébe van irányítva a fény! A Focus ~270 centis tengelytávjánál ez azt jelenti, hogy a hátsó keréknek 2,8 centivel kell lejjebb kerülni vagy az elsőnek ugyanennyivel feljebb. Ennyit az automatika az esetek 95%-ában kimozog, sőt, többet is.
Én a gyári xenont kézzel feljebb állítottam (lényegesen, eredetileg 3-4 csíkot lehetett vele látni országúton, most 6-8 körül, pontosan nem tudom), de még soha, senki nem villogott, hogy vakítanám. Ellenben amíg a hagyományos lámpám volt (azt is feljebb vettem 5-6 csíkra), azért havonta egy-két villogó volt, főleg, ha huplis volt az út. _________________ Exek: 1998 Escort Ghia 1,8 115LE / 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE / 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE / 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE / 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE / 2003 Focus 1 Fresh 1,6
Aktuálisan még: 2020 Puma ST-Line 1,0 125LE aut
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban