Elküldve:
2006.11.14 08:35:26 Hozzászólás sorszáma a témában: 1 Hozzászólás témája: Műszaki kérdések, fejlesztések, lehetőségek
Sehol nem találtam olyan témát ami ezzel foglalkozik, ezért kénytelen voltam nyitni egyet, mert amit máshová irkáltunk eddig, az elveszik az oldalak között és utána nehéz megtalálni.
Ebben a topicban elfér az autóban lévő gyárilag meglévő, de kiaknázatlan lehetőségek leírása és az egyénileg kidolgozott fejlesztések leírása is, ami nem annyira tuning inkább célszerű plussz.
Szóval hétvégén hőmérő beépítés céljából, nomeg kíváncsiságból is szétszedtem a középkonzol kapcsolósorát és az alábbiakat találtam:
Balról jobbra az első kapcsoló helye üres. A második alatt a fűthető szlvédő kivezetékelése található, csak a kapcsolót kell beépíteni és működik, illetve működne, ha lenne benne fűthető szélvédő
Ami lényegesebb: sokaknak hiányzik a kikapcsolható légzsák. Nos a rendszer tekljesen ki van építve, csak a kapcsoló és a kontrollámpa hiányzik.
A lámpát a negyedik kis takaró patentet eltávolítva lehet feldugni, az ott kiépített csatlakozóra. A kapcsoló vezetékét úgy találhatjuk meg, ha kivesszük a kesztyűtartó részt és enyhén felfelé a légzsákmodul mellett jobbra fel van szalagozva. A kapcsolórész a kesztyűtartó ház jobboldalán található kipatintható lemez helyére építhatő be. Csak össze kell dugni és utána elfordítva működik is. Az alkatrészek árárt még nem tudom, de gondolom így jóval olcsóbb, mint ha szervízben "építtetjük" ki. _________________ Lala Lala Fókája Klubkártyás partnercégek
Elküldve:
2006.11.14 08:50:52 Hozzászólás sorszáma a témában: 2 Hozzászólás témája:
Sajnos nem ilyen egyszerű a dolog.
A focus 2 teljesen komputer vezérelt. Nem külső modulokkal dolgozik mint a focus 1. Itt egy lufi kikapcsolás nem fizikailag a lufit szakítja meg hanem a komputert veszi rá a lufi kikapcsolására, viszont ezt a funkciót a kompinak tudnia kell. Sajnos ugyanez a helyzet a fűthető szélvédővel. Valszeg ha a szélvédőt berakod, nem fog menni azonnal, be kell még relézni és a komputerből engedélyezni kell.
Focus2 általában be van teljesen kábelezve, viszont a funkciók elő csalogatásához a komputert is kell buzerálni.
Azt lenne jó megtudni hogy a komputer programja mennyire életképes, vagyis a nem bekötött funkciók is engedélyezve vannak e. _________________ Ne írj se e-mailt, se pm-t, se semmit, használd a fórumot!
Elküldve:
2006.11.14 09:10:44 Hozzászólás sorszáma a témában: 3 Hozzászólás témája:
AndrewBoy írta:
Sajnos nem ilyen egyszerű a dolog.
A focus 2 teljesen komputer vezérelt. Nem külső modulokkal dolgozik mint a focus 1. Itt egy lufi kikapcsolás nem fizikailag a lufit szakítja meg hanem a komputert veszi rá a lufi kikapcsolására, viszont ezt a funkciót a kompinak tudnia kell. Sajnos ugyanez a helyzet a fűthető szélvédővel. Valszeg ha a szélvédőt berakod, nem fog menni azonnal, be kell még relézni és a komputerből engedélyezni kell.
Focus2 általában be van teljesen kábelezve, viszont a funkciók elő csalogatásához a komputert is kell buzerálni.
Azt lenne jó megtudni hogy a komputer programja mennyire életképes, vagyis a nem bekötött funkciók is engedélyezve vannak e.
A fűthető szélvédőt nem tudom, de állítólag, illetve a kézikönyv tartalmazza, hogy a légzsák kikapcsolást a szerviz örömmel beszereli kérésre. Ebből gondoltam ,hogy ha más nem de ez műkszik remélhetőleg. A kábelköteg ami le van szigetelve közvetlen a lufivezérlésből jön ki. _________________ Lala Lala Fókája Klubkártyás partnercégek
Elküldve:
2006.11.14 17:38:20 Hozzászólás sorszáma a témában: 4 Hozzászólás témája:
a lufit 1xe huf és kell hozzá a szerviz
viszont mivel "nem gyári" extra nincs a működésére 100% garancia, amit elég gáznak tartok, ezért én nem rakattam be _________________ 1.6 TDCI Sport Kombi 2005 bring into focus my new focus
Elküldve:
2006.12.01 09:49:11 Hozzászólás sorszáma a témában: 6 Hozzászólás témája:
Aky írta:
Hát akkor FocusII gyújtógyertyái:
1,4-es motorba
-2004/10/04-2004/12/15-ig a 1349858-as cikkszámú gyújtógyertya kell bele. (792 Ft./db)
-2004/12/15-től pedig a 1439595-ös cikkszámú. (792 Ft./db)
1,6 (100LE) motorba (Régi Focusba is 2004/03-tól)
-2004/03- 1439595-ös cikkszámú gyújtógyertya kell (792 Ft./db)
1,6 (115LE) VCT
2004/07- 1439595-ös cikkszámú gyújtógyertya kell (792 Ft./db)
1,8-as/2,0-ás Duratec
2004/07- 1315691-es cikkszámú gyújtógyertya kell (1923 Ft./db)
Üdv.Áky
Köszönettel
És akkor felmerül a kérdés itt is használható a 1,8-as és 2,0 ás Duratec gyertya a kissebb köbcentikhez, vagy nem? Tehát én az 1923Ft-osra gondolok.
És gondolom az is felmerül többekben milyen különbség adódott a 2004 gyártás után menet hőérték, vagy technológia??? Mármint hogy változott a gyertya. És, ezt is ajánlott e 20 vagy 40 ezer után cserélni függetlenül az ajánlott 60-tól??
Elküldve:
2006.12.01 10:11:51 Hozzászólás sorszáma a témában: 7 Hozzászólás témája:
otvoslajos írta:
Aky írta:
Hát akkor FocusII gyújtógyertyái:
1,4-es motorba
-2004/10/04-2004/12/15-ig a 1349858-as cikkszámú gyújtógyertya kell bele. (792 Ft./db)
-2004/12/15-től pedig a 1439595-ös cikkszámú. (792 Ft./db)
1,6 (100LE) motorba (Régi Focusba is 2004/03-tól)
-2004/03- 1439595-ös cikkszámú gyújtógyertya kell (792 Ft./db)
1,6 (115LE) VCT
2004/07- 1439595-ös cikkszámú gyújtógyertya kell (792 Ft./db)
1,8-as/2,0-ás Duratec
2004/07- 1315691-es cikkszámú gyújtógyertya kell (1923 Ft./db)
Üdv.Áky
Köszönettel
És akkor felmerül a kérdés itt is használható a 1,8-as és 2,0 ás Duratec gyertya a kissebb köbcentikhez, vagy nem? Tehát én az 1923Ft-osra gondolok.
És gondolom az is felmerül többekben milyen különbség adódott a 2004 gyártás után menet hőérték, vagy technológia??? Mármint hogy változott a gyertya. És, ezt is ajánlott e 20 vagy 40 ezer után cserélni függetlenül az ajánlott 60-tól??
Köszi.
Itt van előttem mind a három gyújtógyertya.
Sajnos a válaszom egyértelműen NEM!!!!
Az 1,4/1,6-osban hosszú menetű,mig az 1,8/2,0-esbe rövid menetű gyújtógyertya van.
Elküldve:
2007.01.13 20:28:36 Hozzászólás sorszáma a témában: 8 Hozzászólás témája: Alvázszámmal kapcsolatban
Nem tudom, hogy kérdésemnek ez e a legmegfelelőbb topic. De jobbat nem találtam.
Néztem a Ford Klub Magyarország honlapján az alvázszám dekódert. A kocsim alvázszámának ellenőrzésekor észre vettem, hogy a 4. és a 10. karakter 5-ös. Ez a dekóder szerint magasított kombit jelent. Az én Focus II-em viszont 5 ajtós.
Szerintetek hogy lehet ez, illetve miben lehet hiba?
Tapasztalt már valaki hasonlót? _________________
Elküldve:
2007.01.15 11:14:55 Hozzászólás sorszáma a témában: 9 Hozzászólás témája: Re: Alvázszámmal kapcsolatban
Sascha78 írta:
Nem tudom, hogy kérdésemnek ez e a legmegfelelőbb topic. De jobbat nem találtam.
Néztem a Ford Klub Magyarország honlapján az alvázszám dekódert. A kocsim alvázszámának ellenőrzésekor észre vettem, hogy a 4. és a 10. karakter 5-ös. Ez a dekóder szerint magasított kombit jelent. Az én Focus II-em viszont 5 ajtós.
Szerintetek hogy lehet ez, illetve miben lehet hiba?
Tapasztalt már valaki hasonlót?
A Fóka II-vel nem műkszik jól a dekóder sztem még nincs benne rendesen azért ír hülyeséget. _________________ Lala Lala Fókája Klubkártyás partnercégek
Elküldve:
2007.01.15 11:49:42 Hozzászólás sorszáma a témában: 10 Hozzászólás témája: Re: Alvázszámmal kapcsolatban
otvoslajos írta:
Sascha78 írta:
Nem tudom, hogy kérdésemnek ez e a legmegfelelőbb topic. De jobbat nem találtam.
Néztem a Ford Klub Magyarország honlapján az alvázszám dekódert. A kocsim alvázszámának ellenőrzésekor észre vettem, hogy a 4. és a 10. karakter 5-ös. Ez a dekóder szerint magasított kombit jelent. Az én Focus II-em viszont 5 ajtós.
Szerintetek hogy lehet ez, illetve miben lehet hiba?
Tapasztalt már valaki hasonlót?
A Fóka II-vel nem műkszik jól a dekóder sztem még nincs benne rendesen azért ír hülyeséget.
Elküldve:
2007.01.16 09:21:35 Hozzászólás sorszáma a témában: 11 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
A kérdésem az lenne , hogy utolag szerintetek lehet-e valamilyen belső világitást beépiteni???
Engem borzasztoan zavar ,hogy hátul este tök sötét van!!??
öt ajtos foka II??
Nem tudjátok a Ghia-ban hogy van???
Elküldve:
2007.01.16 10:04:03 Hozzászólás sorszáma a témában: 12 Hozzászólás témája:
mzolaj írta:
Sziasztok!
A kérdésem az lenne , hogy utolag szerintetek lehet-e valamilyen belső világitást beépiteni???
Engem borzasztoan zavar ,hogy hátul este tök sötét van!!??
öt ajtos foka II??
Nem tudjátok a Ghia-ban hogy van???
Elöre is köszi !
Üdv Mzolaj!
Én is gondolkodtam már rajta. De szerintem nem olyan bonyi, csak kell egy sima belső lámpa+rögzítőkeret. A tetőkárpitot levenni hátra a lámpát felszerelni és a vezetékelést elhozni elölről. Kiépítve sajna nincs azt már megnéztem. Nekem az a tervem előre veszek egy Ghia belső lámpát hátra meg hátrateszem ami elöl van.
Elküldve:
2007.01.16 12:58:29 Hozzászólás sorszáma a témában: 13 Hozzászólás témája:
mzolaj írta:
Sziasztok!
A kérdésem az lenne , hogy utolag szerintetek lehet-e valamilyen belső világitást beépiteni???
Engem borzasztoan zavar ,hogy hátul este tök sötét van!!??
öt ajtos foka II??
Nem tudjátok a Ghia-ban hogy van???
Elöre is köszi !
Üdv Mzolaj!
Ghiaban van hatul lampa, az elol levohoz hasonloan. 3 allasu a kapcsolo, ajtonyitasra vagy ertelemszeruen felkapcsolasra eg. kb ugyanolyan fenyt ad, mint az elol levo lampa. _________________ 1.6 TDCi Ghia
Sziasztok!
szereltetett már be valaki utólag xenont gyárit? Mennyibe kerül?
köszi
lcsaszi írta:
mzolaj írta:
Sziasztok!
A kérdésem az lenne , hogy utolag szerintetek lehet-e valamilyen belső világitást beépiteni???
Engem borzasztoan zavar ,hogy hátul este tök sötét van!!??
öt ajtos foka II??
Nem tudjátok a Ghia-ban hogy van???
Elöre is köszi !
Üdv Mzolaj!
Ghiaban van hatul lampa, az elol levohoz hasonloan. 3 allasu a kapcsolo, ajtonyitasra vagy ertelemszeruen felkapcsolasra eg. kb ugyanolyan fenyt ad, mint az elol levo lampa.
Te pontosan milyen izzót vettél (milyen "K" érték?) és melyik izzókat cserélted le (helyzetjelző/tompított/fényszóró)
Mi a tapasztalat ködös időben?
5800 K izzókat vettem. A magasabb K értékűek már nagyon kékek, nem ajánlottak. A tompítottba 55W, a refibe viszont 100 Wattos izzókat tettem. Sokkal jobb a reflexió, mint a hagyományos izzóknál. Ködös időben nem tapasztaltam jobb hatást, de éjszaka jó látási körülmények között összehasonlíthatatlanul jobban látni velük. Szeptemberben tettem be őket, azóta mentem 20 e km-ert és még világítanak, tartósnak tűnnek. _________________ FII Ghia 1,6 TI-VCT
Te pontosan milyen izzót vettél (milyen "K" érték?) és melyik izzókat cserélted le (helyzetjelző/tompított/fényszóró)
Mi a tapasztalat ködös időben?
5800 K izzókat vettem. A magasabb K értékűek már nagyon kékek, nem ajánlottak. A tompítottba 55W, a refibe viszont 100 Wattos izzókat tettem. Sokkal jobb a reflexió, mint a hagyományos izzóknál. Ködös időben nem tapasztaltam jobb hatást, de éjszaka jó látási körülmények között összehasonlíthatatlanul jobban látni velük. Szeptemberben tettem be őket, azóta mentem 20 e km-ert és még világítanak, tartósnak tűnnek.
Köszi az Infót. A többiek, akik nem voltak elégedettek úgy rémlik, hogy magasabb értékű izzót használtak. Lehet, hogy ez a megoldás...
Azt hiszem én is beszerzek ilyen izzókat.
Még két kérdés: A 100W-os vizsgán nem probléma?
Igaz, hogy ott helyben be is szerelik az izzókat? A honlapjukon úgy olvastam.
Üdv!
Elküldve:
2007.01.19 11:26:18 Hozzászólás sorszáma a témában: 23 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Lehet nem jó helyre írom, de lenne egy kérdésem:
Van az ismeretségben egy új Focus, és a tulaja az Eibach rugós Sport felszereltséget kérte. Manapság az egyik szervíznél alá nézett, és nem találta a katalógusban szépen lefényképezett, KÉK rugókat az autóban. Az lenne a kérdése, hogy látott-e már valaki ilyen rugót, és az kék volt-e? Vagy csak a katalógusban kék, progresszív a rugó és a kocsiba azért nem ezek kerülnek bele?
Előre is köszi a választ.
Elküldve:
2007.01.19 11:38:08 Hozzászólás sorszáma a témában: 24 Hozzászólás témája:
C16SE írta:
Sziasztok!
Lehet nem jó helyre írom, de lenne egy kérdésem:
Van az ismeretségben egy új Focus, és a tulaja az Eibach rugós Sport felszereltséget kérte. Manapság az egyik szervíznél alá nézett, és nem találta a katalógusban szépen lefényképezett, KÉK rugókat az autóban. Az lenne a kérdése, hogy látott-e már valaki ilyen rugót, és az kék volt-e? Vagy csak a katalógusban kék, progresszív a rugó és a kocsiba azért nem ezek kerülnek bele?
Előre is köszi a választ.
Elküldve:
2007.01.19 12:01:16 Hozzászólás sorszáma a témában: 25 Hozzászólás témája:
sziszi írta:
C16SE írta:
Sziasztok!
Lehet nem jó helyre írom, de lenne egy kérdésem:
Van az ismeretségben egy új Focus, és a tulaja az Eibach rugós Sport felszereltséget kérte. Manapság az egyik szervíznél alá nézett, és nem találta a katalógusban szépen lefényképezett, KÉK rugókat az autóban. Az lenne a kérdése, hogy látott-e már valaki ilyen rugót, és az kék volt-e? Vagy csak a katalógusban kék, progresszív a rugó és a kocsiba azért nem ezek kerülnek bele?
Előre is köszi a választ.
Sötétszürke.
Nagyon köszi. Akkor nem kell izgulnia, hogy itt kiszedték stb... Azért aranyos a Ford, a katalógusban kék a rugó, de beépítve már nem az van. Mi ez, ha nem megtévesztése a vevőnek?
5800 K izzókat vettem. A magasabb K értékűek már nagyon kékek, nem ajánlottak. A tompítottba 55W, a refibe viszont 100 Wattos izzókat tettem. Sokkal jobb a reflexió, mint a hagyományos izzóknál. Ködös időben nem tapasztaltam jobb hatást, de éjszaka jó látási körülmények között összehasonlíthatatlanul jobban látni velük. Szeptemberben tettem be őket, azóta mentem 20 e km-ert és még világítanak, tartósnak tűnnek.
Köszi az Infót. A többiek, akik nem voltak elégedettek úgy rémlik, hogy magasabb értékű izzót használtak. Lehet, hogy ez a megoldás...
Azt hiszem én is beszerzek ilyen izzókat.
Még két kérdés: A 100W-os vizsgán nem probléma?
Igaz, hogy ott helyben be is szerelik az izzókat? A honlapjukon úgy olvastam.
Üdv!
Bocsánat az off-ért, de itt lett megkezdve a téme. Ezen témában itt nem írok többet, ez az utolsó. Azt hiszem elkiabáltam az izzó tartósságát. Ma Pestről haza felé kiégett a jobb oldali tompítottam, majd Pécs előtt nem sokkal elment a bal oldali is. Kb. 20 - 22 e km-ert mentem velük a 4 hónap alatt, ez normál autó esetében 1,5 - 2 év lenne. Ennyit kell bírnia egy izzónak?
Kérdésedre a válasz: igen, az izzókat a boltban rögtön beszerelik. _________________ FII Ghia 1,6 TI-VCT
Elküldve:
2007.01.24 14:41:53 Hozzászólás sorszáma a témában: 28 Hozzászólás témája:
Tud valaki infóval szolgálni az IVD-ről mi az elve, hogy működik?
A vészfékaszisztens is érdekelne. Milyen konkrét hatása van és mikor lép működésbe stb...
A neten nem találok semmit róla. _________________ Random_ autói
Elküldve:
2007.01.24 15:30:56 Hozzászólás sorszáma a témában: 29 Hozzászólás témája:
Random_ írta:
Tud valaki infóval szolgálni az IVD-ről mi az elve, hogy működik?
A vészfékaszisztens is érdekelne. Milyen konkrét hatása van és mikor lép működésbe stb...
A neten nem találok semmit róla.
Szia,
Úgy tudom, hogy megcsúszás esetén fékezéssel korrigál az autó "röppályáján". A hajtott kerék kipörgése esetén visszavesz a teljesítményből. Ez havas kaptatókon nekem bevált. Dinamikus induláskor viszont előfordul, hogy - szerintem - túlságosan visszafogja a motort.
Összességében nekem nagyon bejött.
A vészfékaszisztensről nem sokat tudok (szerencsére). Bár volt már erős fékezésem a kocsival, de nem tudom milyen lett volna aszisztens nélkül.
Azt hiszem ehhez a csomaghoz jár a hátsó tárcsafék is.
Elküldve:
2007.02.13 10:54:39 Hozzászólás sorszáma a témában: 30 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Egyik reggel "meglepetésbôl" eltûnt a hûtôrácson lévô Ford emblémám (2005-ös Ford Focus 2). Úgy látom nem letörték, talán csak kicsavarták, pattintották. Egy céges Ford Mondeonkról (2004-es) át tudnám rakni.
Kérdésem: Át tudom-e rakni sérülés nélkül? Egyáltalán ugyanolyan-e? Ha azt mondjátok, hogy ne birizgáljam, hol tudok venni normális áron egyet?
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban