Hát igen. Ritka alkalmak egyike, hogy én is nyitok egy topikot, bár tudom, hogy van már ilyen, de az a fóka-fókára vonatkozik
Eddigi tapasztalataim szerint a Fóka2 a nagyobb súlya, 205-ös gumik és még egyéb apróságok miatt másképpen fogyaszt. Itt viszont még nincs "sima" fogyitopik (a kedvencem ), csak a kisebbik olajosoknak.
Az apropopót a következő kérdés adta:
taczel az 1.6 TI-VCt vs 1.8 TDCi topikban írta:
Percy,
mennyit fogyaszt a Tied? Nekem most már 6 ezer km van benne. Az első tankolás még egészen jó fogyasztást hozott. No persze a bejáratás miatt nem húzattam 3 ezer fölé, végsebesség max. 120 volt. Ekkor 7,8-at evett. De azóta a dinamikus autózás hatására (országúton 130 körül, fordulat max 5 ezerig) simán 9 liter felett eszik. Nekem ez soknak tűnik. Vagy nem?
Eddig 2 tankolásom volt, az egyik kompi szerint 8.5L/100km (a valóságban 8.7L/100km), a második 8.7L/100km (a valóságban 9.0L/100km) volt, azt hozzá kell tennem, hogy más kutaknál tankoltam. Az "igazi" akkor lesz ha többször tudok egymás után ugyanannál a kútnál, ugyanannál a kútfejnél tankolni.
A másodikban rengeteg város, sok dugó volt, ehhez képest nem tűnik túl soknak, bár a kicsi is kb. ennyit szokott hamizni (2.0, 5ajtó, Ghia, cirka 2 éves, no tuning, 54000km)
Rövid időtartamokra pörgött már 4000 felett is, 140-150km/h-át mutatott a műszer, bár ez semmit sem változtat az átlagon szerintem. _________________ "Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan." Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni
Elküldve:
2005.11.20 15:54:12 Hozzászólás sorszáma a témában: 2 Hozzászólás témája:
No, most hogy az első 4000km-n túl vagyok elmondhatom végre a konkrét tapasztalataimat én is, 2 literes benzines kombi, persze fóka kettő.
az eddigi átlagfogyasztásom 9,8 liter.
Ez rendszerint város némi dugóval és autópálya. Autópályán közismert hogy 150 alatt nem szeretek menni. Városban és autópályán is 10 körül tudom tartani, nem vártam mást, nem csalódtam, de talán biztos lesz jobb is azt tudom hogy 80-90km/h környékén elég barátságos 5-6 liter közt eszik;-) _________________ Ne írj se e-mailt, se pm-t, se semmit, használd a fórumot!
Elküldve:
2005.11.20 16:04:04 Hozzászólás sorszáma a témában: 3 Hozzászólás témája:
AndrewBoy írta:
No, most hogy az első 4000km-n túl vagyok elmondhatom végre a konkrét tapasztalataimat én is, 2 literes benzines kombi, persze fóka kettő.
az eddigi átlagfogyasztásom 9,8 liter.
Ez rendszerint város némi dugóval és autópálya. Autópályán közismert hogy 150 alatt nem szeretek menni. Városban és autópályán is 10 körül tudom tartani, nem vártam mást, nem csalódtam, de talán biztos lesz jobb is azt tudom hogy 80-90km/h környékén elég barátságos 5-6 liter közt eszik;-)
Ezt sejtettem eddig én is.... Azt a plusz 15 pacikát pedig meg kell fizetni
Attól függetlenül csodálkozom is az eredményen, hiszen a kétlityis is megújult, a leírás szerint pedig éppen kevesebbet kellene ennie, mint a réginek! Ez igaz az új egyhatosra is!
Gondolom ki kell itt is várni az első 10-15e kilométert mint az öregnél, de a kicsinél is. Az öreggel az utolsó két évben nagyon ritka volt, hogy ugyanezeken az utakon 700-750 kilométernél kevesebbet menjek el egy tank benyával (cirka 7L/100km) _________________ "Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan." Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni
Elküldve:
2005.11.20 16:08:01 Hozzászólás sorszáma a témában: 4 Hozzászólás témája:
percy írta:
AndrewBoy írta:
No, most hogy az első 4000km-n túl vagyok elmondhatom végre a konkrét tapasztalataimat én is, 2 literes benzines kombi, persze fóka kettő.
az eddigi átlagfogyasztásom 9,8 liter.
Ez rendszerint város némi dugóval és autópálya. Autópályán közismert hogy 150 alatt nem szeretek menni. Városban és autópályán is 10 körül tudom tartani, nem vártam mást, nem csalódtam, de talán biztos lesz jobb is azt tudom hogy 80-90km/h környékén elég barátságos 5-6 liter közt eszik;-)
Ezt sejtettem eddig én is.... Azt a plusz 15 pacikát pedig meg kell fizetni
Attól függetlenül csodálkozom is az eredményen, hiszen a kétlityis is megújult, a leírás szerint pedig éppen kevesebbet kellene ennie, mint a réginek! Ez igaz az új egyhatosra is!
Gondolom ki kell itt is várni az első 10-15e kilométert mint az öregnél, de a kicsinél is. Az öreggel az utolsó két évben nagyon ritka volt, hogy ugyanezeken az utakon 700-750 kilométernél kevesebbet menjek el egy tank benyával (cirka 7L/100km)
Nem is a +15 paci itt a lényeg, hanem a kombi súlya inkább a mérvadó szerintem. Node ha agyon akartam volna takarékoskodni magam akkor 800as cdi smart...;D _________________ Ne írj se e-mailt, se pm-t, se semmit, használd a fórumot!
Elküldve:
2005.11.20 16:17:56 Hozzászólás sorszáma a témában: 5 Hozzászólás témája:
AndrewBoy írta:
Nem is a +15 paci itt a lényeg, hanem a kombi súlya inkább a mérvadó szerintem. Node ha agyon akartam volna takarékoskodni magam akkor 800as cdi smart...;D
Szerintem is pontosan ez a lényeg! Ez kifejezetten a városi gyorsításoknál, lassításoknál dobja meg az átlagfogyasztást és horpasztja be azt a kicsi tankot ott hátul.
OFF.
Mikor próbálhatom már ki azt a kétlityist
Szerintem ragaszkodjunk a hagyományokhoz, bár most nem tervezek autócserét...
ON. _________________ "Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan." Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni
.... Ritka alkalmak egyike, hogy én is nyitok egy topikot...
Jelenleg nekem is még csak 1700 km van az új FII kombiba és 4 tankolás után átlag 8,8 l-es fogyasztás jön ki.
Az előző FI-es ugyan ilyen specifikációkkal (alap 1.6 os moci) rendelkező Sedannal, hasonló vezetési stílus mellett a 120.000 Km-es távon a göngyölített fogyasztásom 7,32 l volt.
Pénteken mentem egy Nagykanizsa-Kecskemét-Nagykanizsa távot (cirka 500 km vegyes út viszonyok között város, közút no és majd 70 km pálya) ahol is 86 km/h-ás átlagsebebsséggel sikerült 7,8-as fogyasztást kihoznom.
A szervízbe az átvétel során mondták, hogy kb +0,5 l fogyasztás lesz abból adódoan, hogy pörgösebb a motor. No és akkor még ehhez adódnak amit percy írt:
percy írta:
... Eddigi tapasztalataim szerint a Fóka2 a nagyobb súlya, 205-ös gumik és még egyéb apróságok miatt másképpen fogyaszt....
A pörgösebb motor elméletet igazolja, hogy az előző géppel 3000-es fordulaton 120 körül elautóztam, míg jelenleg ezt cirka 3500-nál teszi a motor, és ha ?jól tudom? ez elve többlet nafta. Ezt sajna meg is kell szokni, hisz eddig a 3. fokozatott használtam előzéskor úgymond vészgyorsításra, azonban jelenleg ez a fokozat nekem nem tűnik olyan dinamikusnak.
Jövő héten pénteken megyünk Prágába egy kollegámmal, akkor esetleg már többet tudok mondani arról, mennyit fogyaszt huzamosan magas tempó mellett a kicsike.
Elküldve:
2005.11.20 17:07:50 Hozzászólás sorszáma a témában: 7 Hozzászólás témája:
percy írta:
AndrewBoy írta:
Nem is a +15 paci itt a lényeg, hanem a kombi súlya inkább a mérvadó szerintem. Node ha agyon akartam volna takarékoskodni magam akkor 800as cdi smart...;D
Szerintem is pontosan ez a lényeg! Ez kifejezetten a városi gyorsításoknál, lassításoknál dobja meg az átlagfogyasztást és horpasztja be azt a kicsi tankot ott hátul.
OFF.
Mikor próbálhatom már ki azt a kétlityist
Szerintem ragaszkodjunk a hagyományokhoz, bár most nem tervezek autócserét...
ON.
Amikor erre jársz;-) _________________ Ne írj se e-mailt, se pm-t, se semmit, használd a fórumot!
Elküldve:
2005.11.20 18:02:06 Hozzászólás sorszáma a témában: 8 Hozzászólás témája:
AndrewBoy írta:
Nem is a +15 paci itt a lényeg, hanem a kombi súlya inkább a mérvadó szerintem. Node ha agyon akartam volna takarékoskodni magam akkor 800as cdi smart...;D
a katalogusbvan megneztem, a trend 5 ajtos es kombi kozott onsulyra kereken 30 kg a kulonbseg
ugyhogy nem nehezebb annyival, mint az sokan gondoljak
Elküldve:
2005.11.20 18:33:08 Hozzászólás sorszáma a témában: 9 Hozzászólás témája:
A fentebb leírtak alapján akkor egyelőre nem aggódok a fogyasztás miatt. Kíváncsi leszek, 10 e. km után lesz-e változás. _________________ FII Ghia 1,6 TI-VCT
Elküldve:
2005.11.20 18:56:01 Hozzászólás sorszáma a témában: 10 Hozzászólás témája:
merQree írta:
AndrewBoy írta:
Nem is a +15 paci itt a lényeg, hanem a kombi súlya inkább a mérvadó szerintem. Node ha agyon akartam volna takarékoskodni magam akkor 800as cdi smart...;D
a katalogusbvan megneztem, a trend 5 ajtos es kombi kozott onsulyra kereken 30 kg a kulonbseg
ugyhogy nem nehezebb annyival, mint az sokan gondoljak
viszont az 1-es fókához 200kg
netem most féltaknál csak város előváros 5.3-nál tart a kompi
kiváncsi leszek a végére, kint az országúton, pályán ezt kb 110-nél tudja, lassabban félelmetesen kevés, fölötte megindul fölfelé 150 környékén van 7l körül _________________ 1.6 TDCI Sport Kombi 2005 bring into focus my new focus
Nekem 1.6 FF II. ghia tipusom van.
(A GHIA-T CSUPÁN AZÉRT JELZEM, MERT AZ IS +15-20 KG TÖMEGET TAKAR)
Eddig keveset és kiméletesen mentem a kocsival.
Igaz még csupán 1600 km -t futott a jármű, a fogyasztása 9,0 lit/100 km körül van a komputer szerint.
A legelső tankolásnál még 8,2 lit/100 km-t jelzett.
Most hogy reggel 0-(-3) FOK KÖZÖTTI A HŐMÉRSÉKLET, NO MEG BEKAPCSOLOM AZ ÜLÉSFŰTÉST IS , ÉS 10-15 KM-T MEGYEK VELE REGGELI CSÚCSBAN A MUNKAHELYEMRE (AZ M1-M7 BEVEZETŐ SZAKASZÁN ARASZOLGATVA) NORMÁLISNAK MONDOM A FOGYASZTÁSI ÉRTÉKET.
AZT MÁR ÁTVÉTEL ELŐTT SEM VETTEM KOMOLYAN, HOGY 5,7 LIT/100 KM A FOGYASZTÁSA ENNEK A 115 le -S MOTORNAK, ÍGY KISEBB A "CSALÓDÁS ÉRZETEM" IS.
A KOCSI A GOODYEAR IG7 TÉLI GUMIKKAL+AZ ESP-VEL SZENZÁCIÓS...
ÜDV:
TOMAJ
percy írta:
Hát igen. Ritka alkalmak egyike, hogy én is nyitok egy topikot, bár tudom, hogy van már ilyen, de az a fóka-fókára vonatkozik
Eddigi tapasztalataim szerint a Fóka2 a nagyobb súlya, 205-ös gumik és még egyéb apróságok miatt másképpen fogyaszt. Itt viszont még nincs "sima" fogyitopik (a kedvencem ), csak a kisebbik olajosoknak.
Az apropopót a következő kérdés adta:
taczel az 1.6 TI-VCt vs 1.8 TDCi topikban írta:
Percy,
mennyit fogyaszt a Tied? Nekem most már 6 ezer km van benne. Az első tankolás még egészen jó fogyasztást hozott. No persze a bejáratás miatt nem húzattam 3 ezer fölé, végsebesség max. 120 volt. Ekkor 7,8-at evett. De azóta a dinamikus autózás hatására (országúton 130 körül, fordulat max 5 ezerig) simán 9 liter felett eszik. Nekem ez soknak tűnik. Vagy nem?
Eddig 2 tankolásom volt, az egyik kompi szerint 8.5L/100km (a valóságban 8.7L/100km), a második 8.7L/100km (a valóságban 9.0L/100km) volt, azt hozzá kell tennem, hogy más kutaknál tankoltam. Az "igazi" akkor lesz ha többször tudok egymás után ugyanannál a kútnál, ugyanannál a kútfejnél tankolni.
A másodikban rengeteg város, sok dugó volt, ehhez képest nem tűnik túl soknak, bár a kicsi is kb. ennyit szokott hamizni (2.0, 5ajtó, Ghia, cirka 2 éves, no tuning, 54000km)
Rövid időtartamokra pörgött már 4000 felett is, 140-150km/h-át mutatott a műszer, bár ez semmit sem változtat az átlagon szerintem.
Kérlek add meg a spritmonitor használatának módját, mert igen praktikusnak tűnik.
Én csináltam egy saját, hasonló táblázatot a fogyasztás és benzin-költségek nyomonkövetésére, de az Általad használt sokkal jobban tetszik nekem:)
Köszi Tomig a jó kis linket!
Sikerült az aláírásba BAR coddal az aktuális fogyasztást is bevarázsolni!
Ajánlom mindenkinek, így legalább folyamatosan szemmel lehet tartani!
Kérlek add meg a spritmonitor használatának módját, mert igen praktikusnak tűnik.
Én csináltam egy saját, hasonló táblázatot a fogyasztás és benzin-költségek nyomonkövetésére, de az Általad használt sokkal jobban tetszik nekem:)
majd a baloldali a menüben a Fuelings ágon tudod kitölteni az adatokat egy-egy tankolásról és az add fueling gombbal hozzáfűzni az eddigiekhez.
Ha már van egy tankolásod, utána elegendő csak az Odometerbe beírni a pillanatnyi km állást a megtetett számolja magától.
A Mileage icon menűágnál tudod kiválasztani milyen ikont akarsz átvenni átlagfogyasztás kimutatására.
Remélem nem volt túl kesze-kusza, ha nem megy írj PM-et.
Ja lehet németül is, nekem az jobban bejön!
Legutóbb deki szerkesztette (2005.11.24 11:04:45), összesen 1 alkalommal
Elküldve:
2005.11.23 17:52:22 Hozzászólás sorszáma a témában: 17 Hozzászólás témája:
Totalisan el vagyok keseredve!!!!
Most 480km-ert mutat a szamlalom, es mar irja, hogy 80 km-er van meg hatra a tankbol, az atlagfogyasztas felkuszott 9,4 literre.
A poen az az, hogy ebbol a 480 kmbol 190km autopalya, 110km rendes ut, es a maradek pedig varosi forgalom.
Annyit tudnotok kell, hogy nem oregurasan vezetek, hanem igenis odalepek neki, de ez normalis, hogy ennyit eszik. Pont a fogyasztas miatt csereltem le az Escortot, mert hittem benne, hogy a Focus kevesebbet fog enni. _________________ FordEtis szerviztervezet | Ford Focus kezelési útmutatók | Elektronikus alkatrész-katalógus
Doppingmentes táplálékkiegészítők:
Elküldve:
2005.11.23 18:18:16 Hozzászólás sorszáma a témában: 18 Hozzászólás témája:
Mézi írta:
Totalisan el vagyok keseredve!!!!
Most 480km-ert mutat a szamlalom, es mar irja, hogy 80 km-er van meg hatra a tankbol, az atlagfogyasztas felkuszott 9,4 literre.
A poen az az, hogy ebbol a 480 kmbol 190km autopalya, 110km rendes ut, es a maradek pedig varosi forgalom.
Annyit tudnotok kell, hogy nem oregurasan vezetek, hanem igenis odalepek neki, de ez normalis, hogy ennyit eszik. Pont a fogyasztas miatt csereltem le az Escortot, mert hittem benne, hogy a Focus kevesebbet fog enni.
Már bocs, hogy beleszólok, de ez amit leírsz még se pro se kontra nem mond semmit! 190 km autópálya jelentené a takarékos üzemmódot? 190 vagy 130 volt amivel mentél? Előbbinél semmi gond, utóbbinál már gond lehet. Ugyanez a 110 km rendes útra is vonatkozik. 90 vagy 140-150 volt a sebességed, mennyire tapostad a féket? Azt írod, hogy igenis odalépsz neki. Ez azt is jelentheti, hogy versenyautóként mindenkit otthagysz, s padlógázzal szeretsz menni. Néhány hivatásos sofőr már elmondta, hogy 500 km-t majdnem egy teljes tankkal tett meg, pedig Polgártól Budapestig meg vissza, autópályán mentek.
Ahhoz, hogy a "benzintermelő" márkatársakhoz képest hogy fogyaszt a járgányod, tudni kell, mennyire nyomod a gázt, mennyire sietsz, hogy fékezel. Itt a fórumon is van jó néhány eset, ahol normálisan levezetik, hogy amikor 90-el előzés nélklül poroszkáltak mennyit evett, meg amikor nyomták mint süket a csengőt, illetve amikor a dugóban araszolgattak télen. Van aztán egy gyári adat is, amit nem az ujjukból szoptak, sőt még általában szépítik is a menyasszonyt, ahhoz is lehet viszonyítani. Ott ugye sík út, egyenletes menet stb. szerepel, csak hogy minél jobb érték jöjjön ki. Én eddig azt vettem észre, hogy akárhogy is fogyaszt állítólag egyeseknek az autója, csak odamennek a benzinkúthoz, mert tankolniuk kell. Azt az állítást, hogy a gyári értéknél 2 lityivel kevesebbet eszik az övé, felőlem mondhatja, nem én fizetem a különbözetet.
Remélem ha megvigasztalni nem is tudtalak, de legalább az elkeseredettségeden tudtam kicsit javítani!
Elküldve:
2005.11.23 19:09:11 Hozzászólás sorszáma a témában: 19 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Nekem 1.6-os 3600-ot futott Ghia-m van. Városon kívül 8-9 litert eszik, de én inkább városban használom Bp-en. Sajna 11-et benyel. Nem vezetem öregurassan és nem is hajtom mint az állat, de hát a sok dugó megteszi a magáét.
Leginkább azonban az átlagsebesség zavar ami itt a városban van. 22km/h az átlag általában. Nem is csoda, hogy ennyit zabál.
Elküldve:
2005.11.23 19:18:12 Hozzászólás sorszáma a témában: 20 Hozzászólás témája:
kozaka írta:
Sziasztok!
Nekem 1.6-os 3600-ot futott Ghia-m van. Városon kívül 8-9 litert eszik, de én inkább városban használom Bp-en. Sajna 11-et benyel. Nem vezetem öregurassan és nem is hajtom mint az állat, de hát a sok dugó megteszi a magáét.
Leginkább azonban az átlagsebesség zavar ami itt a városban van. 22km/h az átlag általában. Nem is csoda, hogy ennyit zabál.
Kicsit csalódott vagyok.
Megértem a csalódottságodat, nekem is volt. Igaz, hogy C-max, de 1,6 VCT az enyém is. Kezdetben városban (Pesten) simán 12 l körül kajált. Aztán volt egy szoftver frissítésem, azóta csökkent a fogyasztásom. Múltkor teszteltünk, a fóti Corától mentünk ilyen motorral szerelt autókkal Vácig a 2/a-n, a legjobb fogyasztás 5,3 liter volt, az enyém 6. Tehát tud relatav jól fogyasztani, csak nem városban. Most, hogy közel 10000 km van az autóban, 9,7-et mutat a kompi, csak pesti használat mellett.
Alakul ez, mint púpos gyerek a prés alatt....
Úgy hogy fel a fejjel, lesz ez még jobb is. _________________ Levente
Elküldve:
2005.11.23 19:21:20 Hozzászólás sorszáma a témában: 21 Hozzászólás témája:
Most hogy megjöttek a hidegek városban nekem is 10 lett a 9.5-ből. _________________ C-max 1.6 Ti-Vct Titanium
"As the wheel of days turns into darkness, it reveals the light and hope of spring."
Elküldve:
2005.11.23 19:24:30 Hozzászólás sorszáma a témában: 22 Hozzászólás témája:
Kár, hogy nem közlekedek sokat városon kívül, mert ott tényleg jól fogyaszt. Ha csak 110-130-al megyek + temopomat, akkor kb 7-et nyom (ha jól emlékszem...mint már írtam ritkán van ). Azonban ott is, ha elszáll a ló és megy 160-as tempó, 9-et kajál kb.
Mindegy, nem érdekel. Szeretem, ha úgy van, akkor odaléphetek és van erő, de ugyanakkor óvatosan is nagy élmény vele menni. A Focus ilyen, bár sok autóm még nem volt. Az nem zavar, hogy 9 helyett 11-et, de hogy kb 7-8ra számítottam és 11-et kap, az zavar. A régi Ladám evett itt a városban 10-et )) +1 lityi és megvan a luxus ))
u.i.: csalódottság csak a fogyasztásban van nekem. másban egyenlőre még nincs...szerencsére!
Elküldve:
2005.11.23 22:09:17 Hozzászólás sorszáma a témában: 23 Hozzászólás témája:
No, ma éppen hogy nem fogyott ki a benga..
úgy emlékeztem hogy 55 literes a focus 2 tankja is. a kompi 40km-t mutatott hátra és egy kis emelkedőn elment a benzin majd visszajött majd megint el. luftot szívott az ac pumpa, mondtam magamban hogy biztos más a benzintank kialakítása mint a régiben, nincs gond.
azonban 10km megtétele után a kompi nem 30at hanem 12-t mutatott és amikor egyre gyakrabban hagyott ki a benzin, szó szerint ment lefele 11-10-9 re a számláló, sikerült egy kútig eljutni, úgy saccoltam hogy kb 1 liter lehetett még lent, erre tudtam tankolni 50,5 litert úgy csurig nyomtam tehát a pisztoly tartó feléig telement benzinnel.
A fogyasztás számolgatva a kompi így rendben is számolta a fogyasztást tankolt/megtett út alapján, de akkor is.. a könyvben 55 liter ha van jól rémlik, a másik focusba lazán tankolgattam 54-55 litereket mikor 10-20km volt a megtehető út.
szal amit sajnálok hogy a hatótáv így csökkent cirka 40-50km-mel ami azért zavaró, mert a másiknál megszoktam az 500km fölötti tankolásokat. most a sok vidék miatt 600at sikerült elmenni az új kombival, de akkor városban max 450 ami azért zavar, mert 1 nappal kell a szokásosnál előbb tankolni ;-(
szal azért ez furi.. _________________ Ne írj se e-mailt, se pm-t, se semmit, használd a fórumot!
Elküldve:
2005.11.23 22:39:42 Hozzászólás sorszáma a témában: 24 Hozzászólás témája:
AndrewBoy írta:
No, ma éppen hogy nem fogyott ki a benga..
úgy emlékeztem hogy 55 literes a focus 2 tankja is. a kompi 40km-t mutatott hátra és egy kis emelkedőn elment a benzin majd visszajött majd megint el. luftot szívott az ac pumpa, mondtam magamban hogy biztos más a benzintank kialakítása mint a régiben, nincs gond.
azonban 10km megtétele után a kompi nem 30at hanem 12-t mutatott és amikor egyre gyakrabban hagyott ki a benzin, szó szerint ment lefele 11-10-9 re a számláló, sikerült egy kútig eljutni, úgy saccoltam hogy kb 1 liter lehetett még lent, erre tudtam tankolni 50,5 litert úgy csurig nyomtam tehát a pisztoly tartó feléig telement benzinnel.
A fogyasztás számolgatva a kompi így rendben is számolta a fogyasztást tankolt/megtett út alapján, de akkor is.. a könyvben 55 liter ha van jól rémlik, a másik focusba lazán tankolgattam 54-55 litereket mikor 10-20km volt a megtehető út.
szal amit sajnálok hogy a hatótáv így csökkent cirka 40-50km-mel ami azért zavaró, mert a másiknál megszoktam az 500km fölötti tankolásokat. most a sok vidék miatt 600at sikerült elmenni az új kombival, de akkor városban max 450 ami azért zavar, mert 1 nappal kell a szokásosnál előbb tankolni ;-(
szal azért ez furi..
Én is kíváncsi lennék, mekkora is a tankja. Eddig a legtöbb 52 liter volt, amit egyszerre be tudtam tölteni (1,6 VI-TVC). Az utolsó 40 km-en a fedcomp igen gyorsan pergeti a kilométereket. Már volt, amikor rám is a frászt hozta. Kiszámoltam, hogy simán elérek a következő kútig, mikor is 5 km alatt 12 km-ert csökkent a megtehető út hossza, majd lenullázódott. Ekkor még vissza volt 5-6 km, de szerencsére odaértem. Ekkor tankoltam az 52 litert _________________ FII Ghia 1,6 TI-VCT
Elküldve:
2005.11.24 00:43:38 Hozzászólás sorszáma a témában: 25 Hozzászólás témája:
taczel írta:
Én is kíváncsi lennék, mekkora is a tankja. Eddig a legtöbb 52 liter volt, amit egyszerre be tudtam tölteni (1,6 VI-TVC). Az utolsó 40 km-en a fedcomp igen gyorsan pergeti a kilométereket. Már volt, amikor rám is a frászt hozta. Kiszámoltam, hogy simán elérek a következő kútig, mikor is 5 km alatt 12 km-ert csökkent a megtehető út hossza, majd lenullázódott. Ekkor még vissza volt 5-6 km, de szerencsére odaértem. Ekkor tankoltam az 52 litert
hmm, szal akkor lehet csak a lejtő-emelkedő lötyögtette nekem a naftát és attól hagyott ki az ac pumpa, mert a sík részen a végén már nem volt gond.
No mind1, next time 80km hátramaradónál már tankolni fogok;-) _________________ Ne írj se e-mailt, se pm-t, se semmit, használd a fórumot!
Elküldve:
2005.11.24 08:14:29 Hozzászólás sorszáma a témában: 26 Hozzászólás témája:
AndrewBoy írta:
taczel írta:
Én is kíváncsi lennék, mekkora is a tankja. Eddig a legtöbb 52 liter volt, amit egyszerre be tudtam tölteni (1,6 VI-TVC). Az utolsó 40 km-en a fedcomp igen gyorsan pergeti a kilométereket. Már volt, amikor rám is a frászt hozta. Kiszámoltam, hogy simán elérek a következő kútig, mikor is 5 km alatt 12 km-ert csökkent a megtehető út hossza, majd lenullázódott. Ekkor még vissza volt 5-6 km, de szerencsére odaértem. Ekkor tankoltam az 52 litert
hmm, szal akkor lehet csak a lejtő-emelkedő lötyögtette nekem a naftát és attól hagyott ki az ac pumpa, mert a sík részen a végén már nem volt gond.
No mind1, next time 80km hátramaradónál már tankolni fogok;-)
En is igy jartam a multkor. Jottem vissza Komaromba, es eldontottam, hogy csak Csongradon tankolok a Mol kutnal, ez eddig szep es jo, de amikor Szentes utan jelezte a kompi, hogy 40km van hatra, kb 5 kilometer utan jelezte, hogy mar csak 20 km van hatra, aztan egyre kevesebb, mikor beertem a benzinkuthoz kb 5 km volt hatra a kompi szerint, megtoltottem a kicsiket es csak 50,5 liter ment bele, szoval a szamitasnal szerintem biztosra mentek, es azt az 5 litert elsullyeztik jo melyen a tankba vesztartaleknek.
En meg mindig hiszek benne, hogy a tank igenis 55 literes , bar ez lehet, hogy a sajat problemam. _________________ FordEtis szerviztervezet | Ford Focus kezelési útmutatók | Elektronikus alkatrész-katalógus
Doppingmentes táplálékkiegészítők:
Elküldve:
2005.11.24 08:17:07 Hozzászólás sorszáma a témában: 27 Hozzászólás témája:
cxy írta:
Mézi írta:
Totalisan el vagyok keseredve!!!!
Most 480km-ert mutat a szamlalom, es mar irja, hogy 80 km-er van meg hatra a tankbol, az atlagfogyasztas felkuszott 9,4 literre.
A poen az az, hogy ebbol a 480 kmbol 190km autopalya, 110km rendes ut, es a maradek pedig varosi forgalom.
Annyit tudnotok kell, hogy nem oregurasan vezetek, hanem igenis odalepek neki, de ez normalis, hogy ennyit eszik. Pont a fogyasztas miatt csereltem le az Escortot, mert hittem benne, hogy a Focus kevesebbet fog enni.
Már bocs, hogy beleszólok, de ez amit leírsz még se pro se kontra nem mond semmit! 190 km autópálya jelentené a takarékos üzemmódot? 190 vagy 130 volt amivel mentél? Előbbinél semmi gond, utóbbinál már gond lehet. Ugyanez a 110 km rendes útra is vonatkozik. 90 vagy 140-150 volt a sebességed, mennyire tapostad a féket? Azt írod, hogy igenis odalépsz neki. Ez azt is jelentheti, hogy versenyautóként mindenkit otthagysz, s padlógázzal szeretsz menni. Néhány hivatásos sofőr már elmondta, hogy 500 km-t majdnem egy teljes tankkal tett meg, pedig Polgártól Budapestig meg vissza, autópályán mentek.
Ahhoz, hogy a "benzintermelő" márkatársakhoz képest hogy fogyaszt a járgányod, tudni kell, mennyire nyomod a gázt, mennyire sietsz, hogy fékezel. Itt a fórumon is van jó néhány eset, ahol normálisan levezetik, hogy amikor 90-el előzés nélklül poroszkáltak mennyit evett, meg amikor nyomták mint süket a csengőt, illetve amikor a dugóban araszolgattak télen. Van aztán egy gyári adat is, amit nem az ujjukból szoptak, sőt még általában szépítik is a menyasszonyt, ahhoz is lehet viszonyítani. Ott ugye sík út, egyenletes menet stb. szerepel, csak hogy minél jobb érték jöjjön ki. Én eddig azt vettem észre, hogy akárhogy is fogyaszt állítólag egyeseknek az autója, csak odamennek a benzinkúthoz, mert tankolniuk kell. Azt az állítást, hogy a gyári értéknél 2 lityivel kevesebbet eszik az övé, felőlem mondhatja, nem én fizetem a különbözetet.
Remélem ha megvigasztalni nem is tudtalak, de legalább az elkeseredettségeden tudtam kicsit javítani!
Igazad van, a lenyeges adatokat kifelejtettem. Szoval autopalyan ugy 130-140 korul megyek, 140-el csak akkor, ha egy sort elozok es vannak a seggemben. A sima uton pedig 110-120 korul megyek. Szoval sehol nem megyek olyan irtozatosan gyorsan. Bar hozza kell tegyem, hogy amikor oregurasan vezettem, mert kivancsisagbol kiprobaltam, akkor igenis 7 liter korul volt a fogyasztas, szoval lehet, hogy at kellene szoknok arra a stilusra? _________________ FordEtis szerviztervezet | Ford Focus kezelési útmutatók | Elektronikus alkatrész-katalógus
Doppingmentes táplálékkiegészítők:
Elküldve:
2005.11.24 08:46:39 Hozzászólás sorszáma a témában: 28 Hozzászólás témája:
Mézi írta:
cxy írta:
Mézi írta:
Totalisan el vagyok keseredve!!!!
Most 480km-ert mutat a szamlalom, es mar irja, hogy 80 km-er van meg hatra a tankbol, az atlagfogyasztas felkuszott 9,4 literre.
A poen az az, hogy ebbol a 480 kmbol 190km autopalya, 110km rendes ut, es a maradek pedig varosi forgalom.
Annyit tudnotok kell, hogy nem oregurasan vezetek, hanem igenis odalepek neki, de ez normalis, hogy ennyit eszik. Pont a fogyasztas miatt csereltem le az Escortot, mert hittem benne, hogy a Focus kevesebbet fog enni.
Már bocs, hogy beleszólok, de ez amit leírsz még se pro se kontra nem mond semmit! 190 km autópálya jelentené a takarékos üzemmódot? 190 vagy 130 volt amivel mentél? Előbbinél semmi gond, utóbbinál már gond lehet. Ugyanez a 110 km rendes útra is vonatkozik. 90 vagy 140-150 volt a sebességed, mennyire tapostad a féket? Azt írod, hogy igenis odalépsz neki. Ez azt is jelentheti, hogy versenyautóként mindenkit otthagysz, s padlógázzal szeretsz menni. Néhány hivatásos sofőr már elmondta, hogy 500 km-t majdnem egy teljes tankkal tett meg, pedig Polgártól Budapestig meg vissza, autópályán mentek.
Ahhoz, hogy a "benzintermelő" márkatársakhoz képest hogy fogyaszt a járgányod, tudni kell, mennyire nyomod a gázt, mennyire sietsz, hogy fékezel. Itt a fórumon is van jó néhány eset, ahol normálisan levezetik, hogy amikor 90-el előzés nélklül poroszkáltak mennyit evett, meg amikor nyomták mint süket a csengőt, illetve amikor a dugóban araszolgattak télen. Van aztán egy gyári adat is, amit nem az ujjukból szoptak, sőt még általában szépítik is a menyasszonyt, ahhoz is lehet viszonyítani. Ott ugye sík út, egyenletes menet stb. szerepel, csak hogy minél jobb érték jöjjön ki. Én eddig azt vettem észre, hogy akárhogy is fogyaszt állítólag egyeseknek az autója, csak odamennek a benzinkúthoz, mert tankolniuk kell. Azt az állítást, hogy a gyári értéknél 2 lityivel kevesebbet eszik az övé, felőlem mondhatja, nem én fizetem a különbözetet.
Remélem ha megvigasztalni nem is tudtalak, de legalább az elkeseredettségeden tudtam kicsit javítani!
Igazad van, a lenyeges adatokat kifelejtettem. Szoval autopalyan ugy 130-140 korul megyek, 140-el csak akkor, ha egy sort elozok es vannak a seggemben. A sima uton pedig 110-120 korul megyek. Szoval sehol nem megyek olyan irtozatosan gyorsan. Bar hozza kell tegyem, hogy amikor oregurasan vezettem, mert kivancsisagbol kiprobaltam, akkor igenis 7 liter korul volt a fogyasztas, szoval lehet, hogy at kellene szoknok arra a stilusra?
Csak megnyugtatásképpen: nekem nagyjából hasonló fogyi jön ki, nagyjából hasonló paraméterekkel. 1.6 TiVct.
Egyébként 100 fölött hatványozottan emelkedik, ha országúton kibírod, hogy csak százzal menj, jelentősen kevesebbet eszik (igaz, akkor a vezetési élmény sem ugyanaz).
Elküldve:
2005.11.24 08:58:32 Hozzászólás sorszáma a témában: 29 Hozzászólás témája:
Gubro írta:
Mézi írta:
cxy írta:
Mézi írta:
Totalisan el vagyok keseredve!!!!
Most 480km-ert mutat a szamlalom, es mar irja, hogy 80 km-er van meg hatra a tankbol, az atlagfogyasztas felkuszott 9,4 literre.
A poen az az, hogy ebbol a 480 kmbol 190km autopalya, 110km rendes ut, es a maradek pedig varosi forgalom.
Annyit tudnotok kell, hogy nem oregurasan vezetek, hanem igenis odalepek neki, de ez normalis, hogy ennyit eszik. Pont a fogyasztas miatt csereltem le az Escortot, mert hittem benne, hogy a Focus kevesebbet fog enni.
Már bocs, hogy beleszólok, de ez amit leírsz még se pro se kontra nem mond semmit! 190 km autópálya jelentené a takarékos üzemmódot? 190 vagy 130 volt amivel mentél? Előbbinél semmi gond, utóbbinál már gond lehet. Ugyanez a 110 km rendes útra is vonatkozik. 90 vagy 140-150 volt a sebességed, mennyire tapostad a féket? Azt írod, hogy igenis odalépsz neki. Ez azt is jelentheti, hogy versenyautóként mindenkit otthagysz, s padlógázzal szeretsz menni. Néhány hivatásos sofőr már elmondta, hogy 500 km-t majdnem egy teljes tankkal tett meg, pedig Polgártól Budapestig meg vissza, autópályán mentek.
Ahhoz, hogy a "benzintermelő" márkatársakhoz képest hogy fogyaszt a járgányod, tudni kell, mennyire nyomod a gázt, mennyire sietsz, hogy fékezel. Itt a fórumon is van jó néhány eset, ahol normálisan levezetik, hogy amikor 90-el előzés nélklül poroszkáltak mennyit evett, meg amikor nyomták mint süket a csengőt, illetve amikor a dugóban araszolgattak télen. Van aztán egy gyári adat is, amit nem az ujjukból szoptak, sőt még általában szépítik is a menyasszonyt, ahhoz is lehet viszonyítani. Ott ugye sík út, egyenletes menet stb. szerepel, csak hogy minél jobb érték jöjjön ki. Én eddig azt vettem észre, hogy akárhogy is fogyaszt állítólag egyeseknek az autója, csak odamennek a benzinkúthoz, mert tankolniuk kell. Azt az állítást, hogy a gyári értéknél 2 lityivel kevesebbet eszik az övé, felőlem mondhatja, nem én fizetem a különbözetet.
Remélem ha megvigasztalni nem is tudtalak, de legalább az elkeseredettségeden tudtam kicsit javítani!
Igazad van, a lenyeges adatokat kifelejtettem. Szoval autopalyan ugy 130-140 korul megyek, 140-el csak akkor, ha egy sort elozok es vannak a seggemben. A sima uton pedig 110-120 korul megyek. Szoval sehol nem megyek olyan irtozatosan gyorsan. Bar hozza kell tegyem, hogy amikor oregurasan vezettem, mert kivancsisagbol kiprobaltam, akkor igenis 7 liter korul volt a fogyasztas, szoval lehet, hogy at kellene szoknok arra a stilusra?
Csak megnyugtatásképpen: nekem nagyjából hasonló fogyi jön ki, nagyjából hasonló paraméterekkel. 1.6 TiVct.
Egyébként 100 fölött hatványozottan emelkedik, ha országúton kibírod, hogy csak százzal menj, jelentősen kevesebbet eszik (igaz, akkor a vezetési élmény sem ugyanaz).
Most látom: ez a századik hsz-em!
Hat nem is tudom, hogy ez megnyugtato-e szamomra, vagy pedig tenyleg ez az etvagya ilyen korulmenyek kozott. Remelem, azert, ha mar tobb km lesz benne, kevesebbet fog enni ugyanilyen korulmenyek kozott.
Gratula a 100. hozzaszolasodhoz! _________________ FordEtis szerviztervezet | Ford Focus kezelési útmutatók | Elektronikus alkatrész-katalógus
Doppingmentes táplálékkiegészítők:
Elküldve:
2005.11.24 10:07:54 Hozzászólás sorszáma a témában: 30 Hozzászólás témája:
Mézi írta:
Igazad van, a lenyeges adatokat kifelejtettem. Szoval autopalyan ugy 130-140 korul megyek, 140-el csak akkor, ha egy sort elozok es vannak a seggemben. A sima uton pedig 110-120 korul megyek. Szoval sehol nem megyek olyan irtozatosan gyorsan. Bar hozza kell tegyem, hogy amikor oregurasan vezettem, mert kivancsisagbol kiprobaltam, akkor igenis 7 liter korul volt a fogyasztas, szoval lehet, hogy at kellene szoknok arra a stilusra?
Azt hiszem a választ magad is megtaláltad!
Az átszokás helyett inkább azt javasolnám, hogy egy kicsit átgondoltabban válaszd meg időnként a sebességet. Szerintem csak öregurasan poroszkálni ezzel a géppel vagy nem lehet (nem bírja ki az ember, előbb-utóbb úgyis csak odalép), vagy csak felbosszantja az embert, de a gázzal lehet játszani. Érdemes elgondolkodni azon, hogy kell-e most 130 vagy 140, megéri-e az a 3-5 perc a plusz fogyasztást? Nagyobb időtartamnál persze más a helyzet, de pár percnyi előny miatt a fogyasztás miatti bosszankodás szerintem nem éri meg. A pillanatnyi fogyasztást azért szoktam a kompin beállítani, hogy az ilyen fölösleges nekirugaszkodások elkerülésében segítsen. Amikor látom, hogy 9-10 litert jelez, végiggondolom, hogy kell most nekem ennyire sietni? Korábban már írták itt a fórumon, hogy 120 körül kezd a fogyi nagyobb mértékben változni sebességtől függően lefelé vagy felfelé.
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban