Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2014.12.21. 16:04:08 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor
 Alkatrészkereső

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Közösségi Média
Csatlakozz a Magyar Ford Focus Klub közösségi oldalához a Facebook-on!       Kövesd a Magyar Ford Focus Klub történéseit a Twitter-en!

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: Gabeszka
Mai: 2
Tegnapi: 10
Összesen: 19277
Ebből aktív: 2531

Látogatók:
Vendégek: 96
Tagok: 16
Összesen: 112

Jelen lévő tagok:
01: hln130
02: mlaci01
03: szalai88
04: ezsolt
05: Kapeti
06: gridoux
07: G_B
08: developer
09: bibu
10: Sasfiok
11: solol8809
12: szasza0608
13: laci7up
14: kleroo
15: csakol
16: HGlala

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Alapjárat-szabályozó motor
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Alapjárat-szabályozó motor
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 32, 33, 34  Következő
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

27 / 34 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  Focususer


Offline
Csatlakozott:
2010. 10. 07.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2010.10.07 11:13:16  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 781
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szép napot.

Új forumozó,. régi gond:

1999-es 1.8 1. Focus, 130 000 km-vel. Mostanában alapjáraton nagyokat ránt, különösen ha forgatom a szervo-kormányt, vagy ha rátaposok (álló helyzetben) a fékre. Elektromos fogyasztókat hiába kapcsolok be, nincs változás
Menet közben ha rálépek a kuplungra, felmászik a fordulat akár 2000 fölé is.

A fentebb olvasottak alapján keresgéltem az alapjárati motort illetve a kartergáz visszavezetőt is, de nem letem egyiket sem a fényképek alapján.
Bármilyen segítségnek örülök.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  b_sanyi


Offline
Csatlakozott:
2008. 01. 08.
Hozzászólások: 22


HozzászólásElküldve: 2010.10.07 14:33:20  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 782
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Focususer írta:
Szép napot.
1999-es 1.8 1. Focus,...
A fentebb olvasottak alapján keresgéltem az alapjárati motort illetve a kartergáz visszavezetőt is, de nem letem egyiket sem a fényképek alapján.
Bármilyen segítségnek örülök.

Alapjárati motor hátul, a kipufogó leömlő környékén található.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  ReFi


Offline
Csatlakozott:
2006. 10. 11.
Hozzászólások: 3135

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2010.10.08 09:22:57  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 783
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

b_sanyi írta:

Alapjárati motor hátul, a kipufogó leömlő környékén található.


Nem inkább a szívóoldal az? Smile
_________________
*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  b_sanyi


Offline
Csatlakozott:
2008. 01. 08.
Hozzászólások: 22


HozzászólásElküldve: 2010.10.11 08:58:29  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 784
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

ReFi írta:
b_sanyi írta:

Alapjárati motor hátul, a kipufogó leömlő környékén található.


Nem inkább a szívóoldal az? Smile

Embarassed
De legalább a "hátul"-t eltaláltam...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  jaxi


Offline
Csatlakozott:
2009. 10. 15.
Hozzászólások: 11


HozzászólásElküldve: 2010.11.04 20:51:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 785
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Jó estét mindenkinek!
2001-es 1.4 focusomon a változatosság kedvéért ingadozik az alapjárat.Elég zavaró este,piros lámpánál a vibráló lámpa,műszerfal világítás.Alapjárati motor tisztítása , aksisarú le-fel után ugyan ez a jelenség.Szerintetek alapjárati motor csere vagy szoftverfrissítés oldja meg a problémát?
Előre is köszi a válaszokat.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  ReFi


Offline
Csatlakozott:
2006. 10. 11.
Hozzászólások: 3135

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2010.11.04 23:08:52  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 786
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

jaxi írta:
Jó estét mindenkinek!
2001-es 1.4 focusomon a változatosság kedvéért ingadozik az alapjárat.Elég zavaró este,piros lámpánál a vibráló lámpa,műszerfal világítás.Alapjárati motor tisztítása , aksisarú le-fel után ugyan ez a jelenség.Szerintetek alapjárati motor csere vagy szoftverfrissítés oldja meg a problémát?
Előre is köszi a válaszokat.


Szerintem Bagoly Smile
_________________
*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  baranyaizozo


Offline
Csatlakozott:
2010. 06. 11.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2010.11.08 14:52:43  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 787
 Hozzászólás témája: sziasztok
Hozzászólás az előzmény idézésével

Elég sokmindent olvastam,de az én problémám annyiban más,hogy nekem teljesen hideg motornál csinálja az alapjárat ingadozást(800-3000)fordulatszám tartományban.Kicsit beronyoztam,eddig ilyet még nem csinált,5 honapja van nálam ez a 99 évjáratu 1,6 benzines kombi zabagép,mert hogy 10 alá nem sikerül tornáznom.viszont most hosszutávon voltam vele németországban 6,2 jött ki a fogyasztás.valoszinüleg ez a két dolog összefüggésben lehet,bár biztosra nem tudom.Visszatérve az elsö gondomhoz,amikor meleg a motor akkor nagyon ritkán csinálja hogy (800-1000)között ingadozik az alapjárat.Nem tudom elképzelni mi lehet a gond,ha valaki tudna nekem tanácsot adni,nagyon megköszönném. Idea
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  hzsolt21


Offline
Csatlakozott:
2009. 10. 18.
Hozzászólások: 134


HozzászólásElküldve: 2010.11.17 22:25:51  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 788
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

nekem a normal alapjárat 750-800 között van ,viszont amikor kinyomom a kuplungot elöször leesik kb 650-700 közé ilyenkor beremeg aztan visszaemeli 790re es így ingadozoik 750-800 között.tisztítottam már de nem segített még1szer megpróbálom kifújni levegővel és a szelepet kicsit olajsprével befújni ha nem jó veszek ujjat.vagy szoftver frissítés kéne ???
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  ede


Offline
Csatlakozott:
2007. 01. 07.
Hozzászólások: 145


HozzászólásElküldve: 2010.11.18 17:12:01  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 789
 Hozzászólás témája: Re: sziasztok
Hozzászólás az előzmény idézésével

baranyaizozo írta:
Elég sokmindent olvastam,de az én problémám annyiban más,hogy nekem teljesen hideg motornál csinálja az alapjárat ingadozást(800-3000)fordulatszám tartományban.Kicsit beronyoztam,eddig ilyet még nem csinált,5 honapja van nálam ez a 99 évjáratu 1,6 benzines kombi zabagép,mert hogy 10 alá nem sikerül tornáznom.viszont most hosszutávon voltam vele németországban 6,2 jött ki a fogyasztás.valoszinüleg ez a két dolog összefüggésben lehet,bár biztosra nem tudom.Visszatérve az elsö gondomhoz,amikor meleg a motor akkor nagyon ritkán csinálja hogy (800-1000)között ingadozik az alapjárat.Nem tudom elképzelni mi lehet a gond,ha valaki tudna nekem tanácsot adni,nagyon megköszönném. Idea

Hát ez az!
Pontosan a hideg motornál van nagy szerepe az alapjárati motornak, ha visszaolvasol, ez többszörösen kiderül. Az is, hogy néha, vagy gyakrabban, de nem túl hosszú időre segít a tisztítás, de az esetek többségében csak a csere. 99-es 1,6-osommal többszörösen túl vagyok a cserén, már megtanultam, hogy a tisztítás (nálam) rövid ideig volt csak hatásos. Olykor semeddig.
Hogy hol van, és hogy kell cserélni, ezt is százszor írtuk már. Nem komplikált. Jól látható, hozzáférhető helyen van.

Meleg motornál azért is lehet ez az ugyaninnen eredő hiba ritka, mert olyankor épp hogy nem, vagyis máshogy kell működnie.
Na egyszóval: csere.
_________________
Már Madame Curie is csodálkozott az urán.


Legutóbb ede szerkesztette (2010.11.18 17:34:02), összesen 1 alkalommal
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  ede


Offline
Csatlakozott:
2007. 01. 07.
Hozzászólások: 145


HozzászólásElküldve: 2010.11.18 17:21:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 790
 Hozzászólás témája: Re: sziasztok
Hozzászólás az előzmény idézésével

baranyaizozo írta:
. . . .5 honapja van nálam ez a 99 évjáratu 1,6 benzines kombi zabagép,mert hogy 10 alá nem sikerül tornáznom.viszont most hosszutávon voltam vele németországban 6,2 jött ki a fogyasztás.. . . . Idea

Ez még lemaradt:

Átlagban tehát 8,0 l körül vagy, ez tökéletesen megfelel, sőt jó érték. Egyezünk ebben is.
_________________
Már Madame Curie is csodálkozott az urán.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  njlaci


Offline
Csatlakozott:
2009. 09. 19.
Hozzászólások: 26


HozzászólásElküldve: 2010.12.01 13:14:19  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 791
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nekem is voltak hasonló gondok mostanában az autón de nem az alapjárati szelep volt a hibás. már kb. 5 ször akarták kicseréltetni de mivel -szerencsémre- az öcsémnek is van egy ilyen autója, így kipróbáltuk abban is és működik. Jelenleg 11 éves az autó és még a gyári alapjárati szelep van benne. Egyszer kititsztítottam de nem kellett volna az sem. Egy nagy halom retek rozsda az egész és így is jó. Nálam az alapjárat ingadozást, felpörgést, megállást, remegés, fogyasztásnövekedést egyetlen alkatrész okozta: Folytószelep potméter. Ezt sem kellett cserélni, elég volt szétszedni és kitisztítani. Gyakorlatilag minden hiba megszünt. Persze ettől még lehet rossz a szelep is...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  FokaDriver


Offline
Csatlakozott:
2004. 09. 29.
Hozzászólások: 1239


HozzászólásElküldve: 2010.12.01 14:34:54  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 792
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

njlaci írta:
Nekem is voltak hasonló gondok mostanában az autón de nem az alapjárati szelep volt a hibás. már kb. 5 ször akarták kicseréltetni de mivel -szerencsémre- az öcsémnek is van egy ilyen autója, így kipróbáltuk abban is és működik. Jelenleg 11 éves az autó és még a gyári alapjárati szelep van benne. Egyszer kititsztítottam de nem kellett volna az sem. Egy nagy halom retek rozsda az egész és így is jó. Nálam az alapjárat ingadozást, felpörgést, megállást, remegés, fogyasztásnövekedést egyetlen alkatrész okozta: Folytószelep potméter. Ezt sem kellett cserélni, elég volt szétszedni és kitisztítani. Gyakorlatilag minden hiba megszünt. Persze ettől még lehet rossz a szelep is...


Gondolom ez a fojtószelep potméter az elektromosba van. Bovdenes "öreg" Focusokban még nincs ? Jól gondolom ?
_________________
...Run Forrest Run...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bagoly600


Offline
Csatlakozott:
2009. 06. 18.
Hozzászólások: 4544


HozzászólásElküldve: 2010.12.01 15:49:33  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 793
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

FokaDriver írta:


Gondolom ez a fojtószelep potméter az elektromosba van. Bovdenes "öreg" Focusokban még nincs ? Jól gondolom ?

nem jól
_________________
ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd Smile -> info@essmotor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  FokaDriver


Offline
Csatlakozott:
2004. 09. 29.
Hozzászólások: 1239


HozzászólásElküldve: 2010.12.01 16:02:52  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 794
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Akkor megint tanultam vmit! Wink
_________________
...Run Forrest Run...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  njlaci


Offline
Csatlakozott:
2009. 09. 19.
Hozzászólások: 26


HozzászólásElküldve: 2010.12.01 16:24:28  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 795
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

FokaDriver írta:


Gondolom ez a fojtószelep potméter az elektromosba van. Bovdenes "öreg" Focusokban még nincs ? Jól gondolom ?


Nem jól gondolod. Nekem is ilyen öreg van Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  FokaDriver


Offline
Csatlakozott:
2004. 09. 29.
Hozzászólások: 1239


HozzászólásElküldve: 2010.12.01 23:26:44  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 796
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

njlaci írta:
Nekem is voltak hasonló gondok mostanában az autón de nem az alapjárati szelep volt a hibás. már kb. 5 ször akarták kicseréltetni de mivel -szerencsémre- az öcsémnek is van egy ilyen autója, így kipróbáltuk abban is és működik. Jelenleg 11 éves az autó és még a gyári alapjárati szelep van benne. Egyszer kititsztítottam de nem kellett volna az sem. Egy nagy halom retek rozsda az egész és így is jó. Nálam az alapjárat ingadozást, felpörgést, megállást, remegés, fogyasztásnövekedést egyetlen alkatrész okozta: Folytószelep potméter. Ezt sem kellett cserélni, elég volt szétszedni és kitisztítani. Gyakorlatilag minden hiba megszünt. Persze ettől még lehet rossz a szelep is...


Éa mennyi kézügyesség szükséges a szétszedéshez és kitisztításhoz ? Írhatnál pár sort róla...
_________________
...Run Forrest Run...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  percy
Moderátor

Érvényes: 2014.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2003. 09. 22.
Hozzászólások: 14020


HozzászólásElküldve: 2010.12.02 02:04:27  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 797
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

njlaci írta:
FokaDriver írta:


Gondolom ez a fojtószelep potméter az elektromosba van. Bovdenes "öreg" Focusokban még nincs ? Jól gondolom ?


Nem jól gondolod. Nekem is ilyen öreg van Smile
Nono! Wink
Azért mert valami bowdenes még nem öreg csotrogány!
Lehet hogy maradi vagyok (viszont nem ülök fel semmi csillivillinek sem!), de a bowdenes megoldás még mindig az igazi!
A Kicsiben (2003.11 5 ajtó Ghia, 2.0) is ilyen van és akár hiszitek akár nem azt csinálja az autó amit én szeretnék, nem azt amilyen kedve van éppen a kompinak Wink
Ha rálépek a gázra akkor tolja be a naftát és lép az autó, ha lelépek a gázról akkor pedig nem, ahogy kell Smile
(a kétlilyisek amúgy is ilyenek Cool )
_________________
"Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan."
Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  iceman7373


Offline
Csatlakozott:
2009. 01. 06.
Hozzászólások: 31


HozzászólásElküldve: 2011.02.14 21:21:56  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 798
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Igazából, csak kiváncsi vagyok, mi lehet a magyarázat! Azt tudom, hogy mi volt a hiba forrása, az alapjárati motor, / ki lett takarítva/ egy jó ideig jó is volt, de ... Valaki adjon már nekem magyarázatot. Három napig nem megyek a géppel, mínusz sok fok van, negyedik nap beülök, pöc-röf indul egyből. Délután négy óra indulnék haza a melóból, nincs alapjáratom. A pedállal kell rátartanom 1-2 percig, aztán szépen beáll az alapjárat. Másnap reggel ok minden, délután megint előjött. Ez így ment a héten. Két napja nem volt mozgatva a gép, kiváncsi vagyok, hogy holnap mi lesz!
Hogy van az, hogy csak télen jön elő ez a gond? Vesszek meg, de nem értem!!!
Érdemes még takarítgatni, vagy megérett egy cserére. A bontottról mi a véleményetek?
Köszi a segítséget! Wink
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  rabitibi


Offline
Csatlakozott:
2008. 01. 18.
Hozzászólások: 5126

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2011.02.14 21:51:07  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 799
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

iceman7373 írta:
Igazából, csak kiváncsi vagyok...

Vedd le az akksi sarukat. Takarítsd ki a szelepet, kicsit fújd be wd-40-el a műanyag dugattyú oldalát. Tedd vissza az akksi sarukat. Az akksi kikötését azért javaslom, hogy újraprogramozza magát a vezérlőegység. Néha amiatt is szokott bolondozni. A tisztítást meg azért, hogy biztos legyen. Smile
_________________

"Embernek lenni nagy betegség. És gyógyíthatatlan is." Rejtő Jenő
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  iceman7373


Offline
Csatlakozott:
2009. 01. 06.
Hozzászólások: 31


HozzászólásElküldve: 2011.02.14 21:58:57  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 800
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

rabitibi írta:
iceman7373 írta:
Igazából, csak kiváncsi vagyok...

Vedd le az akksi sarukat. Takarítsd ki a szelepet, kicsit fújd be wd-40-el a műanyag dugattyú oldalát. Tedd vissza az akksi sarukat. Az akksi kikötését azért javaslom, hogy újraprogramozza magát a vezérlőegység. Néha amiatt is szokott bolondozni. A tisztítást meg azért, hogy biztos legyen. Smile


Köszi Apám!

Megnézem!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  njlaci


Offline
Csatlakozott:
2009. 09. 19.
Hozzászólások: 26


HozzászólásElküldve: 2011.02.15 05:25:37  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 801
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

FokaDriver írta:

Éa mennyi kézügyesség szükséges a szétszedéshez és kitisztításhoz ? Írhatnál pár sort róla...


Bocs, hogy nem írtam de nem volt netem 100 évig. Kell némi kézügyesség, de nem
vészes. Szükség van egy erős acéltűre, pl zsákvarró tű. Esetleg nagyon vékony műszerészcsavarhúzó. Ezzel óvatosan kitudod macerálni a lemezt ami a poti belső részén van. Ha kissé meghajlik nem gond mert könnyen vissza lehet igazítani. mielőtt kiveszed a forgórészt meglepődsz, hogy milyen egyszerű szerkezet, és mégis mennyi gondot okozott. Ezután alaposan kitakarítod a lerakódott retket. A forgórész érintkezői nagyon vékonyak ezért ovatosan bánj vele. Inkább oldószert használj. A csűszógyűrűt, ami maga az ellenállás ne csiszold meg mert utána könnyen oxidálódni fog. Összeszerelés előtt kellene tenni bele némi szilikonzsírt lehelet vékonyan, és nem mást! Csak saját felelősségre!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lacika


Offline
Csatlakozott:
2005. 04. 07.
Hozzászólások: 70


HozzászólásElküldve: 2011.03.07 11:33:58  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 802
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

jaxi írta:
Jó estét mindenkinek!
2001-es 1.4 focusomon a változatosság kedvéért ingadozik az alapjárat.Elég zavaró este,piros lámpánál a vibráló lámpa,műszerfal világítás.Alapjárati motor tisztítása , aksisarú le-fel után ugyan ez a jelenség.Szerintetek alapjárati motor csere vagy szoftverfrissítés oldja meg a problémát?
Előre is köszi a válaszokat.


Szia!Sikerült megoldást találnod a problémára?
Ugyanis belestem ugyanebbe a problémába egy hete,kitisztítottam mindent
alapjárati motort,folytószelep házat,akksi sarut levettem egy éjszakára,de semmi.
Viszont ha üzemmeleg,és megállok vele,van hogy 1500-2000 az alapjáratom és csak később esik le,de akkor is cak 1000-ig!
Szoftverfrissítésen gondolkozom,még nem volt egyszer sem.
_________________
Ha valakinek nem tetszik ahogy vezetek,menjen le a járdáról!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  oktato


Offline
Csatlakozott:
2006. 12. 02.
Hozzászólások: 356


HozzászólásElküldve: 2011.03.12 13:37:56  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 803
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

njlaci írta:
FokaDriver írta:

Éa mennyi kézügyesség szükséges a szétszedéshez és kitisztításhoz ? Írhatnál pár sort róla...


Bocs, hogy nem írtam de nem volt netem 100 évig. Kell némi kézügyesség, de nem
vészes. Szükség van egy erős acéltűre, pl zsákvarró tű. Esetleg nagyon vékony műszerészcsavarhúzó. Ezzel óvatosan kitudod macerálni a lemezt ami a poti belső részén van. Ha kissé meghajlik nem gond mert könnyen vissza lehet igazítani. mielőtt kiveszed a forgórészt meglepődsz, hogy milyen egyszerű szerkezet, és mégis mennyi gondot okozott. Ezután alaposan kitakarítod a lerakódott retket. A forgórész érintkezői nagyon vékonyak ezért ovatosan bánj vele. Inkább oldószert használj. A csűszógyűrűt, ami maga az ellenállás ne csiszold meg mert utána könnyen oxidálódni fog. Összeszerelés előtt kellene tenni bele némi szilikonzsírt lehelet vékonyan, és nem mást! Csak saját felelősségre!


Én befújtam wd 40-el. Mást nem találtam otthon. Szerintem így is jó lesz...
_________________
FORD FOCUS 1.6 comfort / 2003 /
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  LGabor-86


Offline
Csatlakozott:
2010. 03. 12.
Hozzászólások: 428

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2011.03.15 11:42:39  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 804
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Hát lehet én vagyok béna, vagy az infok hiányosak, de isten az atyám, én nem tudom szétszedni. Nincs az enyémen semmi amit ki lehetne húzni, vagy csavarni, vagy pattintani, vagy mozgatni. 1 órája ülök fölötte, próbálgatom, mozgatom, de semmi se ki se be... valaki esetleg egy fényképes nyilas első, második, harmadik lépéses útmutatást feltölteni? Very Happy
_________________
"Nem tudtam megjavítani a féket, ezért hangosabbra vettem a dudát."

BioRozi Powered by E85
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  FokaDriver


Offline
Csatlakozott:
2004. 09. 29.
Hozzászólások: 1239


HozzászólásElküldve: 2011.03.15 15:40:46  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 805
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

LGabor-86 írta:
Hát lehet én vagyok béna, vagy az infok hiányosak, de isten az atyám, én nem tudom szétszedni. Nincs az enyémen semmi amit ki lehetne húzni, vagy csavarni, vagy pattintani, vagy mozgatni. 1 órája ülök fölötte, próbálgatom, mozgatom, de semmi se ki se be... valaki esetleg egy fényképes nyilas első, második, harmadik lépéses útmutatást feltölteni? Very Happy


No para, én sem kezdtem neki. Gond van az autóddal hogy nekikezdtél ?
_________________
...Run Forrest Run...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  rabitibi


Offline
Csatlakozott:
2008. 01. 18.
Hozzászólások: 5126

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2011.03.15 16:34:58  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 806
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

LGabor-86 írta:
Hát lehet én vagyok béna, vagy az infok hiányosak, ...

Kicsit összeszedtem a fontosabb dolgokat. Ezek nem az én érdemeim, mind mások hozzászólása.

Ennek az alapjárati szabályzónak a javítása a következőkben rejlik. Lényeg a motor elülső látható részén a váltó és motor találkozásánál egy kis fémes henger alakú kütyü. Feladata az alapjárathoz szükséges levegő beáramlásának szabályozása elekromágneses szelep segítségével.
A probléma okozója pedig maga a nagysebességű levegő ami keresztül áramlik rajta és úgyszólván kiszárítja a belső részt és egyszerűen el kezd szorulni.. Tisztítása egyszerű: kell egy 10-es csőkulcs és legegyszerűbb a WD 40 jelzésű kenő, olajozó anyag vagy műszerolaj.
A szerkezet lényege, hogy elektromágnes segítségével szabályozza a szelep nyitását. Mivel az elektromágnes belső átmérője éppen akkora, hogy a benne mozgó rúd mozogjon, a rúd felületén keletkező, lerakódó piszok(oxidréteg) szoruláshoz vezet. Ennek eltávolítása után a szerkezet teljesen üzemképessé válik. Az elektromos csatlakozót eltávolítjátok A 10es kulccsal lelazítjátok a két rögzítő csavart, majd kis kocogtatással megmozdítjátok az alkatrészt és figyeltek a tömítő gyűrűkre melyek zárják a légjáratokat a fals levegőtől. Ha már levettétek az egységet tegyétek asztalra, vagy óvatosan satuba is foghatjátok, könnyebb tisztítás végett. A levegőjáratnál láttok egy vékony fém rudat végén egy gumitappanccsal. A Rudat próbáljátok meg hegyes végű fogóval óvatosan végállásig kihúzni felületét puha ecsettel és alkohollal lemosni. Ha az alkohol elpárolgott jöhet a műszerolaj vagy a fent nevezett. A kenőanyagot kis mennyiségben 1-2 csepp vigyétek fel a felületre lehetőleg a mágnes torkolati részére majd a fogóval a rudat megmozgatva egyenletesen osszátok el a kenőanyagot a felületen. ha rúd már könnyedén mozog és beáll alapállásba akkor visszaszerelhető. Ha a gumitappancs túl száraz arra javasolt gumiápoló használata! Vigyázzatok a gumi tömítőgyűrűkre ne vesszenek el!! Jó munkát

"Kékkel jelöltem azt a részt, ami becsúszik a mágnes felé, pirossal pedig a teljes illetve a látható részét a szelepnek/dugónak. (nem találtam semmilyen fém rudat) "


"1.4, 1.6 Zetec-SE: egyszerű csere - otthon is megcsinálnám.
1.8, 2.0 Zetec-E: ... helyre tették - nem próbálkoznék vele."
_________________

"Embernek lenni nagy betegség. És gyógyíthatatlan is." Rejtő Jenő
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  FokaDriver


Offline
Csatlakozott:
2004. 09. 29.
Hozzászólások: 1239


HozzászólásElküldve: 2011.03.15 17:25:20  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 807
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szerintem Lgabor kolléga a fojtószelep potméterre gondolt, azt akarta volt megszakérteni. Azt eddig összesen 1 fórumtárs szedte szét, és rakta is össze sikeresen. Viszont tavasz van, ideális időjárás egy kis alapjárati szelep pucolásra. Így végül is nagyon helyén van az összefoglalód!Smile
_________________
...Run Forrest Run...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vadasz_22


Offline
Csatlakozott:
2007. 09. 17.
Hozzászólások: 1284


HozzászólásElküldve: 2011.03.15 17:30:25  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 808
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nekem is aktuálissá válik már ez a szelep pucolás,de inkább ráhagyom vmi mester emberre,mert 1.8-nál elrakták vmi jó helyre ezt a kis vackot.
_________________
ex 1.8i Ghia & Mondeo 2.5 V6 5-tronic Titanium-X
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  LGabor-86


Offline
Csatlakozott:
2010. 03. 12.
Hozzászólások: 428

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2011.03.15 17:32:29  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 809
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Az enyém kicsit másabb. két kis kerek lyuk van rajta, és látszik valami rúd, amint egy rugó van, de az totál mozdulatlan. Annak sztem csak a rugó tartása a funkciója. Az a szelep amit bejelöltél pirossal és kékkel, az mocorog szépen.
Most befújkodtam csavarlazítóva, az ilyen pucolós kenős cucc, aztán majd meglátjuk. Az alapjáratom eddig is kicsit ingadozott, bár annyira nem volt jelentős. Az autó is csak egyszer fulladt le.
_________________
"Nem tudtam megjavítani a féket, ezért hangosabbra vettem a dudát."

BioRozi Powered by E85
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  f12focus


Offline
Csatlakozott:
2009. 10. 29.
Hozzászólások: 165


HozzászólásElküldve: 2011.03.15 22:11:00  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 810
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

LGabor-86 írta:
Az enyém kicsit másabb. két kis kerek lyuk van rajta, és látszik valami rúd, amint egy rugó van, de az totál mozdulatlan. Annak sztem csak a rugó tartása a funkciója. Az a szelep amit bejelöltél pirossal és kékkel, az mocorog szépen.
Most befújkodtam csavarlazítóva, az ilyen pucolós kenős cucc, aztán majd meglátjuk. Az alapjáratom eddig is kicsit ingadozott, bár annyira nem volt jelentős. Az autó is csak egyszer fulladt le.
nálam a megoldásd: féktisztítóval való takarítás, ami erős tisztító hatású leold mindenféle szennyeződést. Másnap ismét nem volt alapjárat, ez valsz. amiatt, hogy nem volt kenőanyag /leoldott mindent a féktisztító/. Szétszedtem wd40-el befújtam ez ugye kenőanyag-is azóta minden o.k.
/nem kell szétszedni, elegendő beáztatni majd ütögetéssel eltávolítani a koszt és a féktisztítót/
Tehát ha a csavarlazító nem elegendő tisztísd féktisztítóval, utána wd40!
_________________
Focus I 1,4 Fresh 2004.06 / 2005.03. forg.h.
nyári: Continental ContiEcoContact 3
téli: GoodYear UG7+
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Alapjárat-szabályozó motor
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 32, 33, 34  Következő
Ugrás:   

27 / 34 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.54 másodperc