Nem tudom mi lehet a gond! Most cserélte a lapjárati szelepet, az aksim jó, indítási gondjaim eddig nem voltak, egyik nap megálltam az autóval és azóta nem indul!!!! Eddig pöcc-röff hidegben-melegben, mos az összes műszer egy kis ideig kiakad és NEM INDUL !!!! Mi lehet a probléma???? _________________ ST220
Nem tudom mi lehet a gond! Most cserélte a lapjárati szelepet, az aksim jó, indítási gondjaim eddig nem voltak, egyik nap megálltam az autóval és azóta nem indul!!!! Eddig pöcc-röff hidegben-melegben, mos az összes műszer egy kis ideig kiakad és NEM INDUL !!!! Mi lehet a probléma????
Nem tudom mi lehet a gond! Most cserélte a lapjárati szelepet, az aksim jó, indítási gondjaim eddig nem voltak, egyik nap megálltam az autóval és azóta nem indul!!!! Eddig pöcc-röff hidegben-melegben, mos az összes műszer egy kis ideig kiakad és NEM INDUL !!!! Mi lehet a probléma????
És te nézted már azt a bizonyos "benzincsapot" (amit solid is írt már fentebb valakinek) mert nálad lehet hogy tényleg az ugrott fel! Tudod az anyósülésnél lent a jobb lábnál van ez a pöcök! De nézd meg a használati utasításban ott megtalálod!
Egyébként ilyen műszer kiakadás az nekem akkor volt magától amikor cseréltem az aksit tehát amikor leveszed a sarut és felrakod az sz.gép újra indul és akkor csinálja! Így akár lehet az sz.géppel is valami vagy az aksi környékén! Próbáld meg hogy leveszed a sarukat és újra visszarakod hátha észheztér! Sajnos én sem tudom mi lehet vele csak találgatok!
Már néztem a benzincsapot, és a sarukat is levettem már párszor. Sajnos semmi ! Hétfőn behúznak a szervízbe és kiderül, hogy mi volt a gond. Remélem ! Azért köszi az infót!
Már néztem a benzincsapot, és a sarukat is levettem már párszor. Sajnos semmi ! Hétfőn behúznak a szervízbe és kiderül, hogy mi volt a gond. Remélem ! Azért köszi az infót!
Elküldve:
2004.02.09 16:41:33 Hozzászólás sorszáma a témában: 36 Hozzászólás témája:
Nos, Szeleckyék alapjárati motorra gyanakodtak de végül csak egy sw frissítés lett belőle. Azt mondák (lesütött szemekkel) nem volt beállítva még az üzemanyag fajta sem. Azaz a gyárban elfelejtették és csesztek megnézni mielőtt átadták az autót. Azt is mondták ha újra jelentkezik a probléma kicserélik az alapjárati motort. Eddig ok, indul pöccre. Várom a következő hibát, 2 év múlva meg eladom a francba...
akos _________________ 2001 Vauxhall Omega 2.2 Auto
2002 Nissan Almera 1.8 Sport
Elküldve:
2004.02.09 17:15:14 Hozzászólás sorszáma a témában: 37 Hozzászólás témája:
Akos írta:
Nos, Szeleckyék alapjárati motorra gyanakodtak de végül csak egy sw frissítés lett belőle. Azt mondák (lesütött szemekkel) nem volt beállítva még az üzemanyag fajta sem. Azaz a gyárban elfelejtették és csesztek megnézni mielőtt átadták az autót. Azt is mondták ha újra jelentkezik a probléma kicserélik az alapjárati motort. Eddig ok, indul pöccre. Várom a következő hibát, 2 év múlva meg eladom a francba...
akos
Nem sok autód lehetett, vagy mind tökéletes, ha egy ilyen bosszúság miatt már alig várod, hogy eladd az autót. Engem is bőszítene, de senki sem fogja garantálni, hogy egy másik márka is tökéletes autót ad neked, sőt megkockáztatom, ha veszel egy másik Focust, a meghibásodások alapján nagyobb az esélyed, hogy soha nem lesz vele gondod.
Már néztem a benzincsapot, és a sarukat is levettem már párszor. Sajnos semmi ! Hétfőn behúznak a szervízbe és kiderül, hogy mi volt a gond. Remélem ! Azért köszi az infót!
Üdv.
Nincs krumpli a kipuffban?
Nem hiszem, hacsak álmomban nem mentem ki a garázsba és nem tettem bele ! Ha mégis tettem bele, akkor majd a szerízben kiszedik ! _________________ ST220
A probléma nálam a következőképpen nézett ki. Az ellenőrző lámpák elalszanak, gyújtás ráad, de se kép, se hang. Vasárnapi kirándulás révén családdal, gyerek a gyerekülésben az autó meg nem indul. Sárga anygyal, aksi mérés, elvileg rendben. A szerelő az indítómotorra gyanakszik, hogy az nem kap áramot. Mérni persze nem tudja, mert olyan helyen van, hogy inkább csak aknából lehet hozzáférni. Néhány próbálkozás az indítózással és az autó egyszercsak beindul. Töltés mérés. Az is rendben. Hazaautóztunk. Otthon többször is kipróbáltam mindig pöccre indult. Ma elmentem dolgozni, reggel minden oké. Indulnék valahova de ua. mint 7végén. Felhívtam az Ivanicsot, elmondtam a problémám. Azt kérdezték, hogy amikor indítózok elhalványulnak-e egy kicsit a müszerfal lámpák, mert ha igen, akkor az aksi vacak. Bikázzuk be, ha tudjuk, majd cseréljünk aksit. Bikakábelem persze nem volt. Szerencsére volt a közelben egy benzinkút így mostantól már az is van. Bebikáztuk, elindult. Elmentünk egy közeli aksishoz. Megméri és azt mondja, hogy még egész jó. Azért kicseréltettem. Az autó azóta mindig pöccre indul. Remélem tényleg csak ez volt a probléma.
Tehát: Lehet, hogy az elektronika letilt, ha az aksi nem 100%-os?
Amúgy éppen 80e. szerviz elött állok. Nem kérdés, hogy hova viszem az autót, hisz már telefonon is szimpatikus volt a segítségnyújtás.
A probléma nálam a következőképpen nézett ki. Az ellenőrző lámpák elalszanak, gyújtás ráad, de se kép, se hang. Vasárnapi kirándulás révén családdal, gyerek a gyerekülésben az autó meg nem indul. Sárga anygyal, aksi mérés, elvileg rendben. A szerelő az indítómotorra gyanakszik, hogy az nem kap áramot. Mérni persze nem tudja, mert olyan helyen van, hogy inkább csak aknából lehet hozzáférni. Néhány próbálkozás az indítózással és az autó egyszercsak beindul. Töltés mérés. Az is rendben. Hazaautóztunk. Otthon többször is kipróbáltam mindig pöccre indult. Ma elmentem dolgozni, reggel minden oké. Indulnék valahova de ua. mint 7végén. Felhívtam az Ivanicsot, elmondtam a problémám. Azt kérdezték, hogy amikor indítózok elhalványulnak-e egy kicsit a müszerfal lámpák, mert ha igen, akkor az aksi vacak. Bikázzuk be, ha tudjuk, majd cseréljünk aksit. Bikakábelem persze nem volt. Szerencsére volt a közelben egy benzinkút így mostantól már az is van. Bebikáztuk, elindult. Elmentünk egy közeli aksishoz. Megméri és azt mondja, hogy még egész jó. Azért kicseréltettem. Az autó azóta mindig pöccre indul. Remélem tényleg csak ez volt a probléma.
Tehát: Lehet, hogy az elektronika letilt, ha az aksi nem 100%-os?
Amúgy éppen 80e. szerviz elött állok. Nem kérdés, hogy hova viszem az autót, hisz már telefonon is szimpatikus volt a segítségnyújtás.
Nekem is 80000 van a gépben és mikor szervízben jártam ajánlották a cserét mert hogy lessan fel fogja adni a szolgálatot! Mérés szerint nem adott ilyenre utaló jelet de viselkedésben néha furcsa volt indításkor az autó! Ezért lecseréltem egy Varta 55-ösre! Változás nem sok de legalább megelőztem a sz@rakodást!
Elküldve:
2004.02.23 17:28:19 Hozzászólás sorszáma a témában: 41 Hozzászólás témája:
Mar megint nem indul a kicsike ugyhogy holnap megint viszem Szeleczky-hez. Ezuttal kicserelik az alapjaratit. Kivancsi vagyok mi jon ezutan. Meddig is volt jo, 3 hetig. "Minoseg, megbizhatosag, Ford." Ehhez a reklamszlogenhez lenne egy ket szavam...
akos _________________ 2001 Vauxhall Omega 2.2 Auto
2002 Nissan Almera 1.8 Sport
Elküldve:
2004.09.10 18:49:59 Hozzászólás sorszáma a témában: 43 Hozzászólás témája: Nem indul a fókám rendesen.........
Tanácsot kérnék.....
2 hónapos a fókám, és már az első napokban jelntkezett, hogy ha elsőre nem tudom beindítani pöccre, akkor második, harmadik kísérletre sem indul be, csak úgy kb. 4.,5. próbálkozásra és akkor is csak hosszú indításra. Elvittem a szervízbe, ahol mondták, hogy lefuttatnak egy gyorstesztet. Lefutott a gyorsteszt, mondták, hogy nincs semmi gond, nem jelzett hibát, de azért ráengednek egy szoftverfrissítést. Megtették volna, de az már nem ment, mert hibát jelzett. Rossz a benzinpumpa. Megrendelték, kicserélték. Megnyugodtam, hogy rendben a kocsi, de megint előjött, és nagyon idegesít.
Tapasztalt vki, már ehhez hasonlót.
Mit javasoltok , mit tegyek ???
Elküldve:
2004.09.10 22:42:01 Hozzászólás sorszáma a témában: 44 Hozzászólás témája: Re: Nem indul a fókám rendesen.........
rzsolesz írta:
Tanácsot kérnék.....
2 hónapos a fókám, és már az első napokban jelntkezett, hogy ha elsőre nem tudom beindítani pöccre, akkor második, harmadik kísérletre sem indul be, csak úgy kb. 4.,5. próbálkozásra és akkor is csak hosszú indításra. Elvittem a szervízbe, ahol mondták, hogy lefuttatnak egy gyorstesztet. Lefutott a gyorsteszt, mondták, hogy nincs semmi gond, nem jelzett hibát, de azért ráengednek egy szoftverfrissítést. Megtették volna, de az már nem ment, mert hibát jelzett. Rossz a benzinpumpa. Megrendelték, kicserélték. Megnyugodtam, hogy rendben a kocsi, de megint előjött, és nagyon idegesít.
Tapasztalt vki, már ehhez hasonlót.
Mit javasoltok , mit tegyek ???
Problémák, meghibásodások - Alapjárat-szelep motor
Itt! _________________ Anton más! Neki... elvei vannak!
zeno albuma
Elküldve:
2004.09.27 10:43:31 Hozzászólás sorszáma a témában: 45 Hozzászólás témája:
HALI MINDENKINEK.
Ókulás végett olvassátok el.
Csütörtök délután nem indúlt a fóka. Gyújtás ráad, kulcs elfordít, irányjelző felvillan, kűrt 2-szer megszólal. Hívom a márkaképviseletet, kijön a szakember, mondja gyenge az aksi és azért nem indúl. A kűrt és az irányjelző pedig azért kapcsol be mert a gyenge aksi miatt riasztást érzékel a gépes. bikázás, pöcc-röff. Másnap reggel reménytelen próba, szintén nem indúl. Gyaloglás, délután aksicsere (gyári "motorkraft"), 13 pénz. Azóta zsííír. A reggeli indításnál is sokkal megbízhatóbb hangja van, nem rángat, nem ingadozik az alapjárat stb. _________________ Jó autó, jó sofőr= nincs kockázat.
focusom
Elküldve:
2004.09.27 11:08:55 Hozzászólás sorszáma a témában: 46 Hozzászólás témája:
gyurek írta:
aksicsere (gyári "motorkraft"), 13 pénz
Ugye jól tudom, hogy az akksi garanciában cserélendő. Mintha az eladó ezt mondta volna tavaly. _________________ Hát nem? Hát de!
Ui: Félig még itt lakom:)
Elküldve:
2004.09.27 11:19:28 Hozzászólás sorszáma a témában: 47 Hozzászólás témája:
FOKIO írta:
gyurek írta:
aksicsere (gyári "motorkraft"), 13 pénz
Ugye jól tudom, hogy az akksi garanciában cserélendő. Mintha az eladó ezt mondta volna tavaly.
Nem tom. nekem fizetni kellett érte, de én a második gazdája vagyok a gépesnek. Elvileg az újra 3 év gari van, tehát ki is cserélhették volna ingyér. Elgondolkodtató.
Ja, még csak 2 éves a gép. Ergó a gyári aksi volt benne így az is 2 éves. 3 év gari a most installált új aksira, akkor az elsőre is 3 év lett volna. Ja, de annak nincs meg a garanciapapírja. Na mid1, ez már így veszett. A lényeg az, hogy kiru a gép. _________________ Jó autó, jó sofőr= nincs kockázat.
focusom
Elküldve:
2004.09.27 11:22:22 Hozzászólás sorszáma a témában: 48 Hozzászólás témája:
gyurek írta:
FOKIO írta:
gyurek írta:
aksicsere (gyári "motorkraft"), 13 pénz
Ugye jól tudom, hogy az akksi garanciában cserélendő. Mintha az eladó ezt mondta volna tavaly.
Nem tom. nekem fizetni kellett érte, de én a második gazdája vagyok a gépesnek. Elvileg az újra 3 év gari van, tehát ki is cserélhették volna ingyér. Elgondolkodtató.
Ja, még csak 2 éves a gép. Ergó a gyári aksi volt benne így az is 2 éves. 3 év gari a most installált új aksira, akkor az elsőre is 3 év lett volna. Ja, de annak nincs meg a garanciapapírja. Na mid1, ez már így veszett. A lényeg az, hogy kiru a gép.
Egy újautóhoz sem adnak akksigarit!!!!
Reklamálj, nem kevés az összeg! És szerintem nekik kellene elnézést kérni!
Elküldve:
2004.09.27 11:22:26 Hozzászólás sorszáma a témában: 49 Hozzászólás témája:
A valamire való akksik ebben a kategóriákban 15-től indulnak . Jól tudom ? Pl: silveres akksik, márka említése nélkül
Elég jó ez az akksi(akár gyári, akár nem ) ebbe az autóba, ha már nem gariban adták? Vagy nem volt más választásod ? _________________ Hát nem? Hát de!
Ui: Félig még itt lakom:)
Elküldve:
2004.09.27 12:15:37 Hozzászólás sorszáma a témában: 50 Hozzászólás témája:
Lett volna más választás is, de ha már a szervízben voltam, gondoltam minek szaladgáljak aksihibás autóval. Egyébként 13 pénzért nem igazán lehet errefelé igazán márkás aksit kapni. Az igazsághoz hozzá tartozik az is, hogy nekem a márkakereskedővel elég jó a kapcsolatom és 13 helyett 8 pénzt kellett fizetni, ráadásúl még a riasztóban is elemet ceréltek. Így azt hiszem korrekt az ár. A gyári motorcraft aksi pedig biztos nem rossz. _________________ Jó autó, jó sofőr= nincs kockázat.
focusom
Elküldve:
2004.09.27 13:54:00 Hozzászólás sorszáma a témában: 51 Hozzászólás témája:
Egy akksi, ha 2-3 év alatt tönkremegy az nem ritka eset. Ennyit bírnak. 8 ezer Ft-ért megy szinte ingyen volt. _________________ Newton halott, Einstein halott és én is elég pocsékul érzem magam...
Elküldve:
2004.09.28 15:40:27 Hozzászólás sorszáma a témában: 52 Hozzászólás témája: Indítási és alapjárati problémák
4 éves a focus 1.6-os hideg állapotba tökéletesen majdnem hogy pöcre indul, de amikor a motor félmeleg áll. van csak hosszú indítózás után akar indulni. Az alapjárat amikor már meleg a verda és piroslámpát észlelve kiveszem sebességből, de még 60-nal gurulok a fordulat nem megy vissza csak 1200-ig amikor nullára fékezem az autót akkor egy idő múlva vissza áll az előírt 700-800-ra. mi lehet a hiba és mennibe kerül a szerviz... :
Elküldve:
2004.09.28 15:57:45 Hozzászólás sorszáma a témában: 53 Hozzászólás témája: Re: Indítási és alapjárati problémák
szasza73 írta:
4 éves a focus 1.6-os hideg állapotba tökéletesen majdnem hogy pöcre indul, de amikor a motor félmeleg áll. van csak hosszú indítózás után akar indulni. Az alapjárat amikor már meleg a verda és piroslámpát észlelve kiveszem sebességből, de még 60-nal gurulok a fordulat nem megy vissza csak 1200-ig amikor nullára fékezem az autót akkor egy idő múlva vissza áll az előírt 700-800-ra. mi lehet a hiba és mennibe kerül a szerviz... :
A kettő nem függ össze. Az indítási nehézségről több topicban is olvashatsz: pl. alapjárat szabályozó motor.
A másik: FT kolléga most dühöngene! Ne tedd üresbe gurulásnál. Hagyd lemenni a fordulatszámot 1000-1200 környékére, és aztán nyomd ki a kuplungot! _________________ Anton más! Neki... elvei vannak!
zeno albuma
Elküldve:
2004.09.28 17:28:07 Hozzászólás sorszáma a témában: 54 Hozzászólás témája: Re: Indítási és alapjárati problémák
szasza73 írta:
4 éves a focus 1.6-os hideg állapotba tökéletesen majdnem hogy pöcre indul, de amikor a motor félmeleg áll. van csak hosszú indítózás után akar indulni. Az alapjárat amikor már meleg a verda és piroslámpát észlelve kiveszem sebességből, de még 60-nal gurulok a fordulat nem megy vissza csak 1200-ig amikor nullára fékezem az autót akkor egy idő múlva vissza áll az előírt 700-800-ra. mi lehet a hiba és mennibe kerül a szerviz... :
Szerintem gyári beállítás. Ez ilyen. _________________ Hát nem? Hát de!
Ui: Félig még itt lakom:)
Elküldve:
2004.09.29 11:23:53 Hozzászólás sorszáma a témában: 55 Hozzászólás témája: Re: Indítási és alapjárati problémák
FOKIO írta:
szasza73 írta:
4 éves a focus 1.6-os hideg állapotba tökéletesen majdnem hogy pöcre indul, de amikor a motor félmeleg áll. van csak hosszú indítózás után akar indulni. Az alapjárat amikor már meleg a verda és piroslámpát észlelve kiveszem sebességből, de még 60-nal gurulok a fordulat nem megy vissza csak 1200-ig amikor nullára fékezem az autót akkor egy idő múlva vissza áll az előírt 700-800-ra. mi lehet a hiba és mennibe kerül a szerviz... :
Szerintem gyári beállítás. Ez ilyen.
Az emlkedő alapjárat az gyárilag olyan az biztos. Csak hogy miért, az nem tiszta. Egyik elmélet szerint az újabb gázadásnál a lefulladást előzi meg. A szervizben azt mondták, hogy a hírtelen visszaeső fordulatszám környezetszennyezőbb mint a magasabb pillanatnyi alapjárat. Szerintem ez hülyeség. FT-nek van más elmélete.
De a lényeg, hogy nem szokás üresben gurulni egy mai kocsivall. _________________ Anton más! Neki... elvei vannak!
zeno albuma
Elküldve:
2004.09.29 11:35:25 Hozzászólás sorszáma a témában: 56 Hozzászólás témája: Re: Indítási és alapjárati problémák
zeno (belepo) írta:
FOKIO írta:
szasza73 írta:
4 éves a focus 1.6-os hideg állapotba tökéletesen majdnem hogy pöcre indul, de amikor a motor félmeleg áll. van csak hosszú indítózás után akar indulni. Az alapjárat amikor már meleg a verda és piroslámpát észlelve kiveszem sebességből, de még 60-nal gurulok a fordulat nem megy vissza csak 1200-ig amikor nullára fékezem az autót akkor egy idő múlva vissza áll az előírt 700-800-ra. mi lehet a hiba és mennibe kerül a szerviz... :
Szerintem gyári beállítás. Ez ilyen.
Az emlkedő alapjárat az gyárilag olyan az biztos. Csak hogy miért, az nem tiszta. Egyik elmélet szerint az újabb gázadásnál a lefulladást előzi meg. A szervizben azt mondták, hogy a hírtelen visszaeső fordulatszám környezetszennyezőbb mint a magasabb pillanatnyi alapjárat. Szerintem ez hülyeség. FT-nek van más elmélete.
De a lényeg, hogy nem szokás üresben gurulni egy mai kocsivall.
Azért emelkedik az alapjárat, mert a fék+kormányszervónak kell a nagyobb fordulat, ha üresben gurul a kocsi.
Ezt itt olvastam vhol és szerintem ez korrekt.
Elküldve:
2004.09.29 12:51:47 Hozzászólás sorszáma a témában: 57 Hozzászólás témája: Re: Indítási és alapjárati problémák
zeno (belepo) írta:
Az emlkedő alapjárat az gyárilag olyan az biztos. Csak hogy miért, az nem tiszta. Egyik elmélet szerint az újabb gázadásnál a lefulladást előzi meg. A szervizben azt mondták, hogy a hírtelen visszaeső fordulatszám környezetszennyezőbb mint a magasabb pillanatnyi alapjárat. Szerintem ez hülyeség. FT-nek van más elmélete.
De a lényeg, hogy nem szokás üresben gurulni egy mai kocsivall.
Az emelkedő alapjárat tudomásom szerint biztonsági kérdés.... Ez hivatott megakadályozni, hogy leálljon a motor, illetve mindig legyen megfelelő fék, illetve kormányszervó.
A gurulásos balhéban nem értek teljesen egyet FT kollégával... Annak idején direkt megkukkantottam, ha alacsony a fordulat, pl. 40-50 km/h sebességnél, sokkal kevesebbet "fogyaszt" a gép, mintha sebességbe lenne (a 2lityisről van szó, a többinél egy picit más a vezérlés).. Szal 50-nél 4-be 4-5L/100km, 5-be 4L/100km, üresben gurulva 1.5L/100km... Akkor most melyik is a takarékosabb, mik az előnyök, hátrányok, stb stb...???? FT kollega mit szólsz hozzá?
Ha 2000 felett forog a moci, és ki lett húzatva előtte praktikusan 300 fordulatig az előző fokozatban, akkor lazán leesik 0-ra a pill. fogyi. Szerintem itt lehet spróloni aki akar.....
Amint 2000 alá esik a fordulat, azonnal bejön valami minimális érték, asszem 2.5-3?
Én ezt tapasztaltam, mert érdekelt a dolog.... Az hogy ragaszkodjak is ezekhez a dolgokhoz..... A fene tuggya. _________________ "Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan." Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni
Elküldve:
2004.09.29 12:57:03 Hozzászólás sorszáma a témában: 58 Hozzászólás témája: Re: Indítási és alapjárati problémák
lj írta:
Azért emelkedik az alapjárat, mert a fék+kormányszervónak kell a nagyobb fordulat, ha üresben gurul a kocsi.
Ezt itt olvastam vhol és szerintem ez korrekt.
A fékszervo ugye vákummal működik. Még álló motornál is van rásegítés 1-2 fékezés erejéig. Ezt a minimális vákumot a motor pillanatok alatt előállítja, sőt zárt fojtószelep mellett lenne a legnagyobb a vákum.
A kormányszervo ugye alapjáraton is működik. Annál is inkább, mert éppen alapjáraton, parkolás közben szoktuk leginkább kihasználni.
Ezek után cseppet sem tűnik korrektnek a fenti magyarázat.
Elküldve:
2004.09.29 13:45:43 Hozzászólás sorszáma a témában: 60 Hozzászólás témája:
lj írta:
Álló motornál viszont a kormányszervó nem működik... üresben guruláskor a leálló motor meg tudja lepni az embert.
Én is erre céloztam, az infóimat pedig egy szerelőtől kaptam.....
A fordszám emelés pedig a sebességjeladótól jön, ha ilyenkor lefékezel, visszaesik az alapjárat a normálisra. _________________ "Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan." Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban