 |
Szerző
|
Üzenet |
Előző téma megtekintése
:: Következő téma megtekintése |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
imreg

Csatlakozott: 2004. 04. 01.
Hozzászólások: 364
|
Elküldve:
2004.09.29 14:19:16
Hozzászólás sorszáma a témában: 61
Hozzászólás témája: Re: Indítási és alapjárati problémák |
|
|
szasza73 írta: | 4 éves a focus 1.6-os hideg állapotba tökéletesen majdnem hogy pöcre indul, de amikor a motor félmeleg áll. van csak hosszú indítózás után akar indulni. Az alapjárat amikor már meleg a verda és piroslámpát észlelve kiveszem sebességből, de még 60-nal gurulok a fordulat nem megy vissza csak 1200-ig amikor nullára fékezem az autót akkor egy idő múlva vissza áll az előírt 700-800-ra. mi lehet a hiba és mennibe kerül a szerviz... :  |
Két különböző jelenségről van szó.
Az indítási nehézséget valószinűleg az alapjárati szelep letapadása okozza, (egy elektromágneses szelep letapad és nem nyit a kapott elektormos jel ellenére sem) egy tisztítás ráférne, ha az sem segít valószinűleg cserélni kell.
A magasabb fordulatszám természetes, a nagy sebességgel forgó kerekek forgásba hozzák a váltóban lévő olajat, ami elegendő ahhoz, hogy a bejövő tengelyen lévő fogaskerekekre "rásegítve" ( a motorfékhez hasonlóan, csak itt fogaskerék kapcsolat nélkűl) egy kicsit megemeljék a fordulatszámot. Számtalan ezen az elven működő erőátviteli eszközt is gyártanak (pl. automata kuplongok, sebváltók, differenciálművek) a bennük lévő olaj viszkozitásának és ("fogaskerekek") lapátok kialakításának a változtatásával igen különböző tulajdonságú erőátviteli eszközök készíthetők. _________________ Album |
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
FOKIO

Csatlakozott: 2004. 04. 01.
Hozzászólások: 5101
|
Elküldve:
2004.09.29 14:20:46
Hozzászólás sorszáma a témában: 62
Hozzászólás témája: |
|
|
És mi van a langyos motornál nehezen indulással ? _________________ Hát nem? Hát de!
Ui: Félig még itt lakom:) |
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
imreg

Csatlakozott: 2004. 04. 01.
Hozzászólások: 364
|
Elküldve:
2004.09.29 14:36:50
Hozzászólás sorszáma a témában: 63
Hozzászólás témája: |
|
|
FOKIO írta: | És mi van a langyos motornál nehezen indulással ? |
Ugyanaz mint, mikor alapjáraton leáll. Ha nem lépsz a gázpedálra, a szelep letapadása miatt nem kapja meg az alapjárathoz szükséges üzemanyagot.
Hidegen azért nem jelentkezik, mert a hidegindítás miatt sokkal nagyobb mennyiségű üzemanyagot kap. _________________ Album |
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
Szaki

Csatlakozott: 2003. 05. 29.
Hozzászólások: 2590
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
FOKIO

Csatlakozott: 2004. 04. 01.
Hozzászólások: 5101
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
gyurek

Csatlakozott: 2004. 07. 15.
Hozzászólások: 847
|
Elküldve:
2004.09.30 06:50:46
Hozzászólás sorszáma a témában: 66
Hozzászólás témája: |
|
|
FOKIO írta: | És mi van a langyos motornál nehezen indulással ? |
A hideg motor azért is indúlhat nehezen, mert rossz minőségű benzint tankolsz, pl. . román-ukrán, aminek nem megfelelő az oktánszáma, vagy sok az etilén tartalma és elégeti a gyertyákat. Ez tapasztalat: nissanom volt pár éve és kb 100 liternyi "ok" benyát kapott. Hidegen 2-3-szorra indúlt és fulladozott, melegen ok volt. Érdemes a gyertyákat megnézni, ha nem bizol a benzinben.
A másik probléma nem probléma, ez így természetes. Azért van a jelenség, mert a váltások miatti motor túlterhelést hivatott megakadályozni, hogy nehogy nagyon visszaessen a fordulat. Ez főleg a visszaváltásoknál okozhatott régen gondot, ezért alkalmazzák ma a gyártók. _________________ Jó autó, jó sofőr= nincs kockázat.
focusom |
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
gyurek

Csatlakozott: 2004. 07. 15.
Hozzászólások: 847
|
Elküldve:
2004.09.30 06:58:01
Hozzászólás sorszáma a témában: 67
Hozzászólás témája: |
|
|
Ja a langyos motor. Ha a gyertya a hiba forrása akkor a meleg indítás is gond lehet. Ha nem a gyertya akkor az alapjárati fordulatszámszabályozó motort kell tisztítani. Nálam nemrég történt meg, azóta nincs gond. Olvass visszább néhány hozzászólással. Tehát a javaslatom: gyertya ellenőrzés, alapjárati motor tisztítás, megszokni a magasabb fordulatot gurulásnál. A Suzukim egyébként (WR+) 2,5-3 ezret is pörgött néh guruláskor, főleg hidegebb időben. Az volt csak az érdekes, mint egy kezdő soförre, úgy néztek rám néha. A fóka nem vészes. _________________ Jó autó, jó sofőr= nincs kockázat.
focusom |
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
gyurek

Csatlakozott: 2004. 07. 15.
Hozzászólások: 847
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
percy
Moderátor

Csatlakozott: 2003. 09. 22.
Hozzászólások: 14350
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
Style1

Csatlakozott: 2004. 06. 01.
Hozzászólások: 918
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
simgeri

Csatlakozott: 2004. 02. 26.
Hozzászólások: 3833
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
AndrewBoy
Házigazda

Csatlakozott: 2003. 05. 09.
Hozzászólások: 6689
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
gyurek

Csatlakozott: 2004. 07. 15.
Hozzászólások: 847
|
Elküldve:
2004.10.14 10:00:50
Hozzászólás sorszáma a témában: 73
Hozzászólás témája: |
|
|
AndrewBoy írta: | gyurek írta: | Ma reggel megint nem indúlt ez a retek. Pedig új aksi van benne. A szerelők elvitték, mondtam ne is hozzák vissza. Kezdek kiábrándúlni belőle. Lehet, hogy visszatérek a jól bevált japán márkákhoz. Azokkal semmi bajom nem volt. 2,5 milláért nekem egy autó indúljon akkor is ha a kulcsot megrázom. Megbizhatóság mi? Lópikulát. Tanúlhatna a sok f@szkalap német a ferdeszemüektől.  |
konkrétan mit csinált az autó? mi történt, mi nem történt? |
Ugyanaz mint kb. 3 hete. Kulcs elfordít gyújtás ráad minden ok., inditás, kűrt 2 rövid hang és az irányjelző 2-szer felvillan. Amikor 3 hete csinálta, azt mondták a gyenge aksi miatt riasztást érzékel a riasztó. 2 évesen aksi a kukába új aksi az autóba. Eddig problémamentes volt. Lehet, hogy az új aksi is vacak? Vagy nincs rendes töltés. Utólag semmi nem lett az autóba szerelve elektromosan, se +zene, se +riasztó. A multkor szoftvert frissitettek, de hát ennek semmi köze a problémához szerintem.  _________________ Jó autó, jó sofőr= nincs kockázat.
focusom |
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
Szaki

Csatlakozott: 2003. 05. 29.
Hozzászólások: 2590
|
Elküldve:
2004.10.14 10:20:17
Hozzászólás sorszáma a témában: 74
Hozzászólás témája: |
|
|
Vagy nincs töltés, vagy valami nagyon szopja az aksit, vagy az akku csak új, de nem jó.
Én látatlanban a 2.-ra tipelek. |
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
web@pó

Csatlakozott: 2004. 04. 12.
Hozzászólások: 1072
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
vzolika

Csatlakozott: 2003. 10. 15.
Hozzászólások: 208
|
Elküldve:
2004.10.14 10:32:24
Hozzászólás sorszáma a témában: 76
Hozzászólás témája: |
|
|
Style1 írta: | Anonymous írta: | Hozzászólok:
Lehet, hogy nem tudtam elég jól leírni.. Beteszitek a kulcsot, elfordítjátok(csak addig, hogy nem indul be a motor) elalszanak az ellenőrző lámpák, majd a kulcsot továbbfordítva a motor beindul és a beindulást követöen egy kerregő hangot hallhattok. Olyan mintha ráindítanátok.... Pedig a kulcsot elengedem, hogy visszaálljon... |
nálam is előfordul ez a probléma, de nem mindig.csak amikor kedve van. és a hidegnek nálam tuti hogy nincs köze a dolgokhoz, mert egész nyáron ezt csinálta! szervizbe kéne megnézetni? |
Nekem is volt hasonló a nyáron! A szervizben kapásból mondták, hogy az önindító, megzsirozták, azóta simán indul. _________________ Üdv,
vzolika |
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
gyurek

Csatlakozott: 2004. 07. 15.
Hozzászólások: 847
|
Elküldve:
2004.10.14 10:47:26
Hozzászólás sorszáma a témában: 77
Hozzászólás témája: |
|
|
Az autószalon szervize csinálja mmost is és akkor is Ők csinálták. Remélem találnak rá megoldást, különben van még egy huzása a gépnek, aztán agyő német márka. ráadásul ma akartam rárakatni 4 téli gumát. Most inkább várok néhány napot. Szerintem valami nagyon piti baja lehet, de az biztos, hogy elektromos eredetű. Állítólag ez a szerviz nagytudású. Majd kiderül. _________________ Jó autó, jó sofőr= nincs kockázat.
focusom |
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
Viktor

Csatlakozott: 2004. 05. 08.
Hozzászólások: 3980
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
gyurek

Csatlakozott: 2004. 07. 15.
Hozzászólások: 847
|
Elküldve:
2004.10.14 14:30:39
Hozzászólás sorszáma a témában: 79
Hozzászólás témája: |
|
|
Viktor írta: | gyurek írta: | Az autószalon szervize csinálja mmost is és akkor is Ők csinálták. Remélem találnak rá megoldást, különben van még egy huzása a gépnek, aztán agyő német márka. ráadásul ma akartam rárakatni 4 téli gumát. Most inkább várok néhány napot. Szerintem valami nagyon piti baja lehet, de az biztos, hogy elektromos eredetű. Állítólag ez a szerviz nagytudású. Majd kiderül. |
a 1999/2000-es évjáratot visszahívták lehetséges generátorhibával, ha az autód nem vett rész ebben a visszahívásban és ez az évjárat, akkor generátorcsere.
Az alvázszámból meg tudják mondani a szervízbe, hogy ez-e a helyzet  |
2002.06.-havi a gép. Most hívtam a szervízt, kész van. Megyek érte 15.45-re és kifaggatom őket. Lehet, hogy vacak volt az "új" aksi?. Vagy csak sokat állt, mielőtt betették az enyémbe. Mindegy, de garanciás. Holnap megírom, hogy mi volt a problem.  _________________ Jó autó, jó sofőr= nincs kockázat.
focusom |
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
zeno

Csatlakozott: 2003. 08. 12.
Hozzászólások: 3165
|
Elküldve:
2004.10.14 15:30:22
Hozzászólás sorszáma a témában: 80
Hozzászólás témája: |
|
|
gyurek írta: | Viktor írta: | gyurek írta: | Az autószalon szervize csinálja mmost is és akkor is Ők csinálták. Remélem találnak rá megoldást, különben van még egy huzása a gépnek, aztán agyő német márka. ráadásul ma akartam rárakatni 4 téli gumát. Most inkább várok néhány napot. Szerintem valami nagyon piti baja lehet, de az biztos, hogy elektromos eredetű. Állítólag ez a szerviz nagytudású. Majd kiderül. |
a 1999/2000-es évjáratot visszahívták lehetséges generátorhibával, ha az autód nem vett rész ebben a visszahívásban és ez az évjárat, akkor generátorcsere.
Az alvázszámból meg tudják mondani a szervízbe, hogy ez-e a helyzet  |
2002.06.-havi a gép. Most hívtam a szervízt, kész van. Megyek érte 15.45-re és kifaggatom őket. Lehet, hogy vacak volt az "új" aksi?. Vagy csak sokat állt, mielőtt betették az enyémbe. Mindegy, de garanciás. Holnap megírom, hogy mi volt a problem.  |
Várjuk! Addig aggódunk, hogy tényleg valami hülye kis problema legyen és úgy gondold, hogy ezért nem útálhatod a kocsidat. _________________ Anton más! Neki... elvei vannak!
zeno albuma |
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
gyurek

Csatlakozott: 2004. 07. 15.
Hozzászólások: 847
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
zeno

Csatlakozott: 2003. 08. 12.
Hozzászólások: 3165
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
Szaki

Csatlakozott: 2003. 05. 29.
Hozzászólások: 2590
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
JBela

Csatlakozott: 2004. 05. 09.
Hozzászólások: 6677
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
Style

Csatlakozott: 2004. 02. 28.
Hozzászólások: 1798
Fogyasztás:

|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
Viktor

Csatlakozott: 2004. 05. 08.
Hozzászólások: 3980
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
JBela

Csatlakozott: 2004. 05. 09.
Hozzászólások: 6677
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
Szaki

Csatlakozott: 2003. 05. 29.
Hozzászólások: 2590
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
Viktor

Csatlakozott: 2004. 05. 08.
Hozzászólások: 3980
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
JBela

Csatlakozott: 2004. 05. 09.
Hozzászólások: 6677
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
|
|
|
|
|
Vissza az elejére |
|
|
 |
|
 |