Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2020.06.02. 13:39:07 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: PR81
Mai: 1
Tegnapi: 1
Összesen: 25726
Látogatók:
Vendégek: 321
Tagok: 8
Összesen: 329

Jelen lévő tagok:
01: wobbler74
02: lucifer
03: sparta2
04: Dan9405
05: Ziyan
06: kovacsaba
07: podpupi
08: theseus

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Váltó, és ami hozzá kapcsolódik
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 3 meghibásodások, szervizelési kérdések -> Váltó, és ami hozzá kapcsolódik
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra 1, 2, 3, 4  Következő
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

1 / 4 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  Tibi88


Offline
Csatlakozott:
2013. 01. 03.
Hozzászólások: 116

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2013.05.25 15:07:44  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1
 Hozzászólás témája: Váltó, és ami hozzá kapcsolódik
Hozzászólás az előzmény idézésével

Lehet hogy én hallok már furcsa hangokat, de néha amikor 1-ből 2-be rakom érdekes koppanó hang jön elő. Ez általában lassú váltásnál jelentkezik, sűrűbb városi forgalomnál. Nem reccsenés, hanem tényleg koppanás féle.

5200 km van az autóban, soha nem kapott nagy terhelést, sőt még közepest se mondanék rá.

Ez lenne a lendkerék?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2783

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2013.05.29 08:47:43  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2
 Hozzászólás témája: Re: Váltó, és ami hozzá kapcsolódik
Hozzászólás az előzmény idézésével

Tibi88 írta:
Lehet hogy én hallok már furcsa hangokat, de néha amikor 1-ből 2-be rakom érdekes koppanó hang jön elő. Ez általában lassú váltásnál jelentkezik, sűrűbb városi forgalomnál. Nem reccsenés, hanem tényleg koppanás féle.

5200 km van az autóban, soha nem kapott nagy terhelést, sőt még közepest se mondanék rá.

Ez lenne a lendkerék?

Ez van, magasabb fokozatokban is elő lehet durvább váltással idézni. 1-ből 2-be váltáskor az enyém is (meg más fórumtársé is) ilyen, nehéz pont szinkronba hozni a fordulatszámokat.
_________________
Ex0: 1998 Ford Escort Ghia 1,8 115LE
Ex1: 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE
Ex2: 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE
Ex3: 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE
Ex4: 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  miha


Offline
Csatlakozott:
2012. 11. 03.
Hozzászólások: 6


HozzászólásElküldve: 2014.02.10 16:22:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ez nekem is megvan, de szerintem a kuplung. Visszaengedésnél halljátok, vagy benyomva, amikor váltasz?
Indításnál is van néha valami koppanás! Bendix talán?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  miha


Offline
Csatlakozott:
2012. 11. 03.
Hozzászólások: 6


HozzászólásElküldve: 2014.11.20 20:45:18  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

miha írta:
Ez nekem is megvan, de szerintem a kuplung. Visszaengedésnél halljátok, vagy benyomva, amikor váltasz?
Indításnál is van néha valami koppanás! Bendix talán?


Hali!
Na végre más is találkozott ezekkel a hangokkal! Razz
A szervízben persze nem tudom produkálni a "bendix" hangot!
Esetleg megoldás rá? Nálam főleg hidegen jelentkezik.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Robi50


Offline
Csatlakozott:
2014. 09. 11.
Hozzászólások: 414


HozzászólásElküldve: 2014.11.21 14:29:25  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 5
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

miha írta:
miha írta:
Ez nekem is megvan, de szerintem a kuplung. Visszaengedésnél halljátok, vagy benyomva, amikor váltasz?
Indításnál is van néha valami koppanás! Bendix talán?


Hali!
Na végre más is találkozott ezekkel a hangokkal! Razz
A szervízben persze nem tudom produkálni a "bendix" hangot!
Esetleg megoldás rá? Nálam főleg hidegen jelentkezik.

Nálam is többször van "hang" (3. hónapos autó, 11.000 km).
Ha nagyon odafigyelek, és óvatos vagyok váltóval, kuplunggal, gázzal, nincs.
Hidegen nem könnyű.
_________________
Nyári: Michelin Primacy HP 215/55 R 16
Téli: Firestone WinterHawk 3 205/55 R 16
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Robi50


Offline
Csatlakozott:
2014. 09. 11.
Hozzászólások: 414


HozzászólásElküldve: 2015.02.24 20:33:44  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 6
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Robi50 írta:
miha írta:
miha írta:
Ez nekem is megvan, de szerintem a kuplung. Visszaengedésnél halljátok, vagy benyomva, amikor váltasz?
Indításnál is van néha valami koppanás! Bendix talán?


Hali!
Na végre más is találkozott ezekkel a hangokkal! Razz
A szervízben persze nem tudom produkálni a "bendix" hangot!
Esetleg megoldás rá? Nálam főleg hidegen jelentkezik.

Nálam is többször van "hang" (3. hónapos autó, 11.000 km).
Ha nagyon odafigyelek, és óvatos vagyok váltóval, kuplunggal, gázzal, nincs.
Hidegen nem könnyű.

Ez a 6-sebességes váltó az 1.6 TDCI-ben baromi jó, szeretem.
De másnál is csak akkor igazán komfortos, ha lassan, ütem-kivárósan van a váltás?
Városban néha ingerem lenne kicsit gyorsabban tenni, de közben érzem, hogy ha egy picit is gyorsítom a mozdulatot, van/lesz egy kis "akadás", és nem szeretem - valahogy fáj.
Mások tapasztalata?
_________________
Nyári: Michelin Primacy HP 215/55 R 16
Téli: Firestone WinterHawk 3 205/55 R 16
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  szarpi


Offline
Csatlakozott:
2014. 11. 17.
Hozzászólások: 14


HozzászólásElküldve: 2015.05.19 15:31:35  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 7
 Hozzászólás témája: öt vagy hat sebességes
Hozzászólás az előzmény idézésével

HAt sebességes 1,6-os kombit szeretnék. Van olyan, hogy csak öt sebességes azt meg szabad venni?
Van valakinek tapasztalata, vagy információja arról, hogy nagy hátrány-e, ha nem hatsebességes lesz, csak öt,
kb 30% autópálya itthon, a többi országút, vagy város.

Hanyas sebességnél kell ötösbe kapcsloni a hatsebességessel, és hanyas sebességnél az ötsebeségessel?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Offline
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 24715


HozzászólásElküldve: 2015.05.19 17:46:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8
 Hozzászólás témája: Re: öt vagy hat sebességes
Hozzászólás az előzmény idézésével

szarpi írta:
HAt sebességes 1,6-os kombit szeretnék. Van olyan, hogy csak öt sebességes azt meg szabad venni?
Van valakinek tapasztalata, vagy információja arról, hogy nagy hátrány-e, ha nem hatsebességes lesz, csak öt,
kb 30% autópálya itthon, a többi országút, vagy város.

Hanyas sebességnél kell ötösbe kapcsloni a hatsebességessel, és hanyas sebességnél az ötsebeségessel?


Milyen motorral vennéd?
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  szarpi


Offline
Csatlakozott:
2014. 11. 17.
Hozzászólások: 14


HozzászólásElküldve: 2015.06.07 22:29:52  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 9
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Olyan motorral, amilyent adnak hozzá, 1,6 Diesel vagy benzines
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Offline
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 24715


HozzászólásElküldve: 2015.06.08 08:25:59  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

szarpi írta:
Olyan motorral, amilyent adnak hozzá, 1,6 Diesel vagy benzines


Az 1,6 d esetében túl nagy csodára ne számíts, persze nem rossz dolog.
80 felett kapcsolható a 6. fokozat, valamennyivel kevesebbet forog a motor, 180-as tempónál is elviselhető, kellemes még az autó hangja.
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  k15cs


Offline
Csatlakozott:
2015. 04. 18.
Hozzászólások: 121


HozzászólásElküldve: 2015.06.08 13:05:50  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 11
 Hozzászólás témája: Re: öt vagy hat sebességes
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ha leírod, hogy 6 sebességes kocsit akarsz, akkor mit foglalkozol az 5 sebességesekkel? Bár motort választunk a kocsihoz, nem váltót! Ha ez nincs meg a fejedben, hogy milyen motorral vennéd addig..... Exclamation Question Idea



szarpi írta:
HAt sebességes 1,6-os kombit szeretnék. Van olyan, hogy csak öt sebességes azt meg szabad venni?
Van valakinek tapasztalata, vagy információja arról, hogy nagy hátrány-e, ha nem hatsebességes lesz, csak öt,
kb 30% autópálya itthon, a többi országút, vagy város.

Hanyas sebességnél kell ötösbe kapcsloni a hatsebességessel, és hanyas sebességnél az ötsebeségessel?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2783

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2015.06.08 19:31:48  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 12
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

szarpi írta:
Olyan motorral, amilyent adnak hozzá, 1,6 Diesel vagy benzines

1,6 EcoBoost esetén 65-nél húzható 6-os és szépen meg is indul onnan a 210+ tartományba. Az 1,0 EcoBoost emlékeim szerint kicsit később viseli el a 6-ost. Az 5-ös 10-zel hamarabb kapcsolható.

De először én is motort választanék, a váltó meg jön vele.
_________________
Ex0: 1998 Ford Escort Ghia 1,8 115LE
Ex1: 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE
Ex2: 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE
Ex3: 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE
Ex4: 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  jan5650


Offline
Csatlakozott:
2015. 10. 27.
Hozzászólások: 71


HozzászólásElküldve: 2015.11.23 11:15:50  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 13
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ez az 1-esből 2-esbe váltáskor előforduló hang nálam is megvan. remélem hogy ez így "természetes" Very Happy

Ti milyen fordulatszám tartományban használjátok az autót? Nekem egy 1.6-os 115 LE 6 sebességes Diesel van, jellemzően próbálom 4.-be 50-nél 1500-as fordulaton tartani (Tempomat), és olyan 2000 körül már elváltok ha gyorsítok.

Jó ez így? Vagy érdemesebb 50-nél magasabban tartani egy kicsit a fordulatot? Nem akarom kicsinálni a kettőstömegűt idő előtt. Mi számít ennél a fordnál alacsony fordulatnak, aminél csak szenved a motor? Sajna elég jó hangszigetelés, semmit nem érzékelek belőle...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Robi50


Offline
Csatlakozott:
2014. 09. 11.
Hozzászólások: 414


HozzászólásElküldve: 2015.11.23 14:30:13  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 14
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

jan5650 írta:
Ez az 1-esből 2-esbe váltáskor előforduló hang nálam is megvan. remélem hogy ez így "természetes" Very Happy

Ti milyen fordulatszám tartományban használjátok az autót? Nekem egy 1.6-os 115 LE 6 sebességes Diesel van, jellemzően próbálom 4.-be 50-nél 1500-as fordulaton tartani (Tempomat), és olyan 2000 körül már elváltok ha gyorsítok.

Jó ez így? Vagy érdemesebb 50-nél magasabban tartani egy kicsit a fordulatot? Nem akarom kicsinálni a kettőstömegűt idő előtt. Mi számít ennél a fordnál alacsony fordulatnak, aminél csak szenved a motor? Sajna elég jó hangszigetelés, semmit nem érzékelek belőle...

Hogy jó, vagy nem jó, én nem tudom, így nem is merem kimondani.
Én azt hiszem, ennél kicsit magasbb fordulatokon használom.
1500 alá én csak motorféknél engedem, és most hogy vezérlés+vízpumpa cserével és injektorok tanításával rendbe hozták a rendetlenkedő gépet, motorfékkel ísmét már jobban közelíthetem akár az 1100-at (1000?) is (de ez aztán a vége, és csak 1-1 pillanatra, itt már kezdene "kotyogni".
1500 nekem 4.-ben sebességtartós gurulásra éppen jónak tűnik, de csak sík úton. Ha legkisebb emelkedő, vagy gyorsítási lehetőség van, én innen nem szívesen kapaszkodom vagy gyorsítok, inkább visszakapcsolok 3.-ba.
De jobban szeretem kicsit 1500 felett, inkább 1550-1600-at mondanék, amit persze igazán nem látok (1500 és 1750 a látható, ha az a valóságban is annyi - egyszer néztem TEST üzemmódban, analóg műszer gyakorlatilag digitális kijelzést mutatta, de szerintem ez sem kell, hogy bármit jelentsen).
Váltások persze forgalmi helyzettől függnek, de üzemmeleg motorral, pl. lámpás elindulás-gyorsításnál, nálam nálam 1.-ből 2.-ba a 2500, vagy kicsit felette sem ritka, és általában, ahogy emelkedik a sebesség és sebességfokozat, úgy csökken a váltáskori fordulat.
Én kevésnek érzem a 2000-nél elváltást (a magasabb fokozatban ezt mondjuk 1300-at fog jelenteni, és én ezt kevesellem - az eszemmel is, de a seggemmel is).
Ezt a sebesség és fordulat többletet - ha van ilyen - én inkább a "nagyon-nagyon szép" váltás-kuplungolásra áldozom.
_________________
Nyári: Michelin Primacy HP 215/55 R 16
Téli: Firestone WinterHawk 3 205/55 R 16
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  jan5650


Offline
Csatlakozott:
2015. 10. 27.
Hozzászólások: 71


HozzászólásElküldve: 2015.11.23 21:15:21  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 15
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ezek szerint jobban kímélem a motort, ha 50-nél 3. sebességben haladok 1600-as fordulaton.
(Nálam a 4.-be az 50 km/-át 1300-1400-on tarja, ami ezek szerint kevés)

Viszont az utolsó mondatodat nemigazán értem.

Robi50 írta:

Én kevésnek érzem a 2000-nél elváltást (a magasabb fokozatban ezt mondjuk 1300-at fog jelenteni, és én ezt kevesellem - az eszemmel is, de a seggemmel is).
Ezt a sebesség és fordulat többletet - ha van ilyen - én inkább a "nagyon-nagyon szép" váltás-kuplungolásra áldozom.


Mit jelent az, hogy magasabb fordulaton a 2000-nél elváltás 1300-at fog jelenteni?
Illetve mit értesz sebesség és fordulat többletén?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Robi50


Offline
Csatlakozott:
2014. 09. 11.
Hozzászólások: 414


HozzászólásElküldve: 2015.11.24 13:14:51  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 16
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

jan5650 írta:
Ezek szerint jobban kímélem a motort, ha 50-nél 3. sebességben haladok 1600-as fordulaton.
(Nálam a 4.-be az 50 km/-át 1300-1400-on tarja, ami ezek szerint kevés)

Viszont az utolsó mondatodat nemigazán értem.

Robi50 írta:

Én kevésnek érzem a 2000-nél elváltást (a magasabb fokozatban ezt mondjuk 1300-at fog jelenteni, és én ezt kevesellem - az eszemmel is, de a seggemmel is).
Ezt a sebesség és fordulat többletet - ha van ilyen - én inkább a "nagyon-nagyon szép" váltás-kuplungolásra áldozom.


Mit jelent az, hogy magasabb fordulaton a 2000-nél elváltás 1300-at fog jelenteni?
Illetve mit értesz sebesség és fordulat többletén?

"...magasabb fordulaton a 2000-nél elváltás 1300-at fog jelenteni" - ha feljebb váltasz, a magasabb fokozatban alacsonyabb fordulattal haladsz tovább, azonos tempóval, vagy onnan gyorsítva - 2000-nél való felkapcsolás után, akár 1300-ra leesik a fordulat a magasabb fokozatban, ezt érzem én esetenként kevésnek. Főleg ha 1-ből 2-be, és talán még 2-ből 3-ba is. E felett már inkább a vezetés dinamizmusán múlik.
"...sebesség és fordulat többlet..." - pont a fentit, azaz azt értem, hogy van lendület is, a magasabb fokozatra való felkapcsolás után nem esik vissza túlzottan a fordulat, nem kell alacsony fordulatról nyomatékot gázadással biztosítani.

Mennyit csal a kilóméterórád? Ha 50-et mutat, nem mész annyival.
Nekem mostanság különösen csalós, mert a "gyári" 215/55 helyett 205/55 téli van fent, így nálam kb. 7 km/h lett a különbség (60-at mutat, és 53 körül megyek, ránézésre 1600 körüli fordulattal 4.-ben - nekem ez a szimpatikus, alatta nem nagyon szeretem. De ez nagyon eltérő lehet konkrét autótól, vezetőtől, út-és forgalmi viszonyoktól).
_________________
Nyári: Michelin Primacy HP 215/55 R 16
Téli: Firestone WinterHawk 3 205/55 R 16
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  jan5650


Offline
Csatlakozott:
2015. 10. 27.
Hozzászólások: 71


HozzászólásElküldve: 2015.11.24 14:43:04  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 17
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Így már értem Very Happy

Sajnos azt nem tudom, hogy mennyit csal az órám, de most az én kocsimon is kisebb gumi van mint a gyári.
Nyárim 215/55, míg a friss téli 205/55.
Abból amit írtál azt szűrtem le, hogy kicsit jobban érdemes pörgetni a motort. Mondjuk én az a tipikus "tatás" vezető vagyok, de majd odafigyelek rá Very Happy

Köszi szépen a sok infót!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Robi50


Offline
Csatlakozott:
2014. 09. 11.
Hozzászólások: 414


HozzászólásElküldve: 2015.11.24 15:47:29  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 18
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

jan5650 írta:
Így már értem Very Happy

Sajnos azt nem tudom, hogy mennyit csal az órám, de most az én kocsimon is kisebb gumi van mint a gyári.
Nyárim 215/55, míg a friss téli 205/55.
Abból amit írtál azt szűrtem le, hogy kicsit jobban érdemes pörgetni a motort. Mondjuk én az a tipikus "tatás" vezető vagyok, de majd odafigyelek rá Very Happy

Köszi szépen a sok infót!

Én is "tatás". De nekem meggyőződésem, hogy ez nem mehet odáig, hogy akár kicsit is erőlködésre legyen kényszerítve a motor, nagyobb gázzal, a nyomatékot túlzottan is kihasználva, alacsony fordulattal, magas fokozatban kínozzam.
Azt vallom, hogy kétes esetben - de tényleg csak akkor - inkább kicsit jobban pörögjön,mint kotyogjon-erőlködjön, telenyomva a részecskeszűrőt is.
Nekem valahogy az vált megszokottá, hogy 40-es korlátozásnál 3., valamelyest 1500 felett, de inkább 1600 felé, 50-es korlátozásnál ugyanitt de 4.-ben, és 60-as korlátozásnál talán elbírja az 5.-et is - legfeljebb kicsit a korlátozás felett, de messze a büntetési határon belül. Innen lehet - módjával - gyorsítani, de ha kell, motorfékkel lassítani is, meg bírja az enyhe - de enyhe - emelkedést is.
De nem rohanok felkapcsolni sem, ha a Computer ezt mondja, szerintem inkább egy kicsit feljebb jobb - ha mondja, és kicsit rálépek a gázra, akkor a nyomaték-igény miatt úgyis abbahagyja ezt a mondást ő is, és később, ha jobban pörög, majd újrakezdi - mondjuk legtöbbször ezt már nem várom meg.

(Nem szentencia, nem "kell" így, nekem egyszerűen ez jön be, és a motor kímélete - rezonancia, hang által nálam itt visszaigazolva - mellett valahogy a fogyasztás is így tűnik optimálisnak.
_________________
Nyári: Michelin Primacy HP 215/55 R 16
Téli: Firestone WinterHawk 3 205/55 R 16
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  jan5650


Offline
Csatlakozott:
2015. 10. 27.
Hozzászólások: 71


HozzászólásElküldve: 2015.11.26 11:40:52  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 19
 Hozzászólás témája: Váltó
Hozzászólás az előzmény idézésével

Lenne még egy kérdésem a váltóval kapcsolatban: többen is írtátok, hogy van egyfajta koppanó hangja az 1-esből 2-esbe váltásnak. Na tegnap én arra lettem figyelmes, hogy ez a koppanó hang nálam 2-esből 3-asba váltáskor is jelentkezik. A 3. sebességet feljebb váltva viszont már nincs ilyen probléma.

Ez normális?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  sopet


Offline
Csatlakozott:
2010. 04. 07.
Hozzászólások: 1367

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2015.11.26 12:20:51  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 20
 Hozzászólás témája: Re: Váltó
Hozzászólás az előzmény idézésével

jan5650 írta:
Lenne még egy kérdésem a váltóval kapcsolatban: többen is írtátok, hogy van egyfajta koppanó hangja az 1-esből 2-esbe váltásnak. Na tegnap én arra lettem figyelmes, hogy ez a koppanó hang nálam 2-esből 3-asba váltáskor is jelentkezik. A 3. sebességet feljebb váltva viszont már nincs ilyen probléma.

Ez normális?


Elvileg 20km/h-nál koppan, ha az ABS tesztről van szó, és FII-hez hasonlóan lett FIII-ban is megcsinálva.
_________________
album
dízellel járok - bármikor szó nélkül ráborítok fél millió Ft-ot
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  jan5650


Offline
Csatlakozott:
2015. 10. 27.
Hozzászólások: 71


HozzászólásElküldve: 2015.11.26 13:59:39  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 21
 Hozzászólás témája: Re: Váltó
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ez az ABS teszt pontosan mit is jelent?

sopet írta:
jan5650 írta:
Lenne még egy kérdésem a váltóval kapcsolatban: többen is írtátok, hogy van egyfajta koppanó hangja az 1-esből 2-esbe váltásnak. Na tegnap én arra lettem figyelmes, hogy ez a koppanó hang nálam 2-esből 3-asba váltáskor is jelentkezik. A 3. sebességet feljebb váltva viszont már nincs ilyen probléma.

Ez normális?


Elvileg 20km/h-nál koppan, ha az ABS tesztről van szó, és FII-hez hasonlóan lett FIII-ban is megcsinálva.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  sopet


Offline
Csatlakozott:
2010. 04. 07.
Hozzászólások: 1367

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2015.11.26 14:05:11  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 22
 Hozzászólás témája: Re: Váltó
Hozzászólás az előzmény idézésével

jan5650 írta:
Ez az ABS teszt pontosan mit is jelent?

sopet írta:
jan5650 írta:
Lenne még egy kérdésem a váltóval kapcsolatban: többen is írtátok, hogy van egyfajta koppanó hangja az 1-esből 2-esbe váltásnak. Na tegnap én arra lettem figyelmes, hogy ez a koppanó hang nálam 2-esből 3-asba váltáskor is jelentkezik. A 3. sebességet feljebb váltva viszont már nincs ilyen probléma.

Ez normális?


Elvileg 20km/h-nál koppan, ha az ABS tesztről van szó, és FII-hez hasonlóan lett FIII-ban is megcsinálva.


Koppanó hang jön az autó aljáról, ennyi. Minden indítás után az első 20km/h-s sebesség átlépésekor.
_________________
album
dízellel járok - bármikor szó nélkül ráborítok fél millió Ft-ot
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2783

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2015.11.27 16:58:18  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 23
 Hozzászólás témája: Re: Váltó
Hozzászólás az előzmény idézésével

sopet írta:
jan5650 írta:
Lenne még egy kérdésem a váltóval kapcsolatban: többen is írtátok, hogy van egyfajta koppanó hangja az 1-esből 2-esbe váltásnak. Na tegnap én arra lettem figyelmes, hogy ez a koppanó hang nálam 2-esből 3-asba váltáskor is jelentkezik. A 3. sebességet feljebb váltva viszont már nincs ilyen probléma.

Ez normális?


Elvileg 20km/h-nál koppan, ha az ABS tesztről van szó, és FII-hez hasonlóan lett FIII-ban is megcsinálva.

De ki vált 20-nál hármasba?
_________________
Ex0: 1998 Ford Escort Ghia 1,8 115LE
Ex1: 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE
Ex2: 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE
Ex3: 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE
Ex4: 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  huszaktamas


Offline
Csatlakozott:
2015. 12. 25.
Hozzászólások: 4


HozzászólásElküldve: 2015.12.25 21:26:53  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 24
 Hozzászólás témája: kuplung beesik
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Autópályán mentem 130-140-nel Sopronba és beesett a kuplung. Lábfejjel visszahúztam és utána működött, de éreztem, hogy sokkal puhább és "furcsább". Szerelő kuplung felsőmunkahengert cserélt, azonban gyári munkahengerrel is jelentkezik a hiba, de utána városban helyreáll Sad 3 órája böngészem a fórumot, de pontos választ nem találtam még. Fékfolyadék nem fogy. Tud valaki esetleg segíteni nekem? Előre is köszönöm!!

1.6 tdci
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2928


HozzászólásElküldve: 2015.12.26 11:45:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 25
 Hozzászólás témája: Re: kuplung beesik
Hozzászólás az előzmény idézésével

huszaktamas írta:
Sziasztok!

Autópályán mentem 130-140-nel Sopronba és beesett a kuplung. Lábfejjel visszahúztam és utána működött, de éreztem, hogy sokkal puhább és "furcsább". Szerelő kuplung felsőmunkahengert cserélt, azonban gyári munkahengerrel is jelentkezik a hiba, de utána városban helyreáll Sad 3 órája böngészem a fórumot, de pontos választ nem találtam még. Fékfolyadék nem fogy. Tud valaki esetleg segíteni nekem? Előre is köszönöm!!

1.6 tdci
A kuplung topikban van egy ötletem. Szerintem folytassuk ott.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Robi50


Offline
Csatlakozott:
2014. 09. 11.
Hozzászólások: 414


HozzászólásElküldve: 2016.01.11 15:51:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 26
 Hozzászólás témája: Hidegen sír a váltó (a váltó? vagy a differenciálmű?)
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szervusztok,
1.6-os 115 LE-s TDCI Focus III, 6-sebességes manuális váltóval .
Az utóbbi időben (talán a hűvös beálltával) arra lettem figyelmes, hogy a reggeli elindulás után, míg be nem melegszik az autó, magas frekvenciájú búgó-síró hangot hallok.
Üresbe kitéve a váltót (vagy csak kinyomva a kuplungot), és így gurulva, a hang eltűnik - tehát nem futómű, gumi.
A síró-búgó hang (minden) sebességben a fordulattal arányos erejű (valójában csak 1-4-ben tudom megtapasztalni).
Motorfékes gurulásnál biztosan nem csökken, talán még mintha fokozódna is (ez persze lehet, hogy a motorhang csökkenése miatti téves érzékelés).
Mire üzemmeleg lesz a motor, vagy megszűnik a sírás, vagy olyan mértékűre csökken, hogy nem igazán érzékelem.
Az autóban 58 ekm van, még nincs 17 hónapos.
Semmilyen "hibajelenséget" nem tapasztalok a síráson kívül.
Mi lehet?
_________________
Nyári: Michelin Primacy HP 215/55 R 16
Téli: Firestone WinterHawk 3 205/55 R 16
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Robi50


Offline
Csatlakozott:
2014. 09. 11.
Hozzászólások: 414


HozzászólásElküldve: 2016.01.18 14:28:26  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 27
 Hozzászólás témája: Re: Hidegen sír a váltó (a váltó? vagy a differenciálmű?)
Hozzászólás az előzmény idézésével

Robi50 írta:
Szervusztok,
1.6-os 115 LE-s TDCI Focus III, 6-sebességes manuális váltóval .
Az utóbbi időben (talán a hűvös beálltával) arra lettem figyelmes, hogy a reggeli elindulás után, míg be nem melegszik az autó, magas frekvenciájú búgó-síró hangot hallok.
Üresbe kitéve a váltót (vagy csak kinyomva a kuplungot), és így gurulva, a hang eltűnik - tehát nem futómű, gumi.
A síró-búgó hang (minden) sebességben a fordulattal arányos erejű (valójában csak 1-4-ben tudom megtapasztalni).
Motorfékes gurulásnál biztosan nem csökken, talán még mintha fokozódna is (ez persze lehet, hogy a motorhang csökkenése miatti téves érzékelés).
Mire üzemmeleg lesz a motor, vagy megszűnik a sírás, vagy olyan mértékűre csökken, hogy nem igazán érzékelem.
Az autóban 58 ekm van, még nincs 17 hónapos.
Semmilyen "hibajelenséget" nem tapasztalok a síráson kívül.
Mi lehet?

Nem sikerült elérnem az ingerküszöböt. Teszek még egy próbát.
A B6 jelű 6-sebességes manuális váltónál természetesnek kell kezelnem, vagy nem, hogy hidegen sírni/búgni kezdett 58 ekm körül?
_________________
Nyári: Michelin Primacy HP 215/55 R 16
Téli: Firestone WinterHawk 3 205/55 R 16
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Robi50


Offline
Csatlakozott:
2014. 09. 11.
Hozzászólások: 414


HozzászólásElküldve: 2016.02.17 13:52:59  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 28
 Hozzászólás témája: Re: Hidegen sír a váltó (a váltó? vagy a differenciálmű?)
Hozzászólás az előzmény idézésével

Robi50 írta:
Robi50 írta:
Szervusztok,
1.6-os 115 LE-s TDCI Focus III, 6-sebességes manuális váltóval .
Az utóbbi időben (talán a hűvös beálltával) arra lettem figyelmes, hogy a reggeli elindulás után, míg be nem melegszik az autó, magas frekvenciájú búgó-síró hangot hallok.
Üresbe kitéve a váltót (vagy csak kinyomva a kuplungot), és így gurulva, a hang eltűnik - tehát nem futómű, gumi.
A síró-búgó hang (minden) sebességben a fordulattal arányos erejű (valójában csak 1-4-ben tudom megtapasztalni).
Motorfékes gurulásnál biztosan nem csökken, talán még mintha fokozódna is (ez persze lehet, hogy a motorhang csökkenése miatti téves érzékelés).
Mire üzemmeleg lesz a motor, vagy megszűnik a sírás, vagy olyan mértékűre csökken, hogy nem igazán érzékelem.
Az autóban 58 ekm van, még nincs 17 hónapos.
Semmilyen "hibajelenséget" nem tapasztalok a síráson kívül.
Mi lehet?

Nem sikerült elérnem az ingerküszöböt. Teszek még egy próbát.
A B6 jelű 6-sebességes manuális váltónál természetesnek kell kezelnem, vagy nem, hogy hidegen sírni/búgni kezdett 58 ekm körül?

A szerelőnél sem sikerült elérnem az ingerküszöböt.
Hétfőn, 63 ekm-nél volt a 60-as szerviz (40-nél volt gázolajszűrő csere, 52,5-nél egy "köztes" szerviz, így nem siettetett semmi, ezért "futhattam túl" a 60-at).
Esős, vizes út, nagy forgalom körülményei között mentünk próbaútra, üzemmeleg autóval.
Nem érzékelte az általam hidegen azonosított váltó (vagy diffi) sírás-búgást, így nem volt mit elhárítani.
Ellenben (bár hdegen továbbra is érzékelem az erőátvitel sírását), újabb dologra lettem figyelmes.
Kedden lenyomtam makd' 600 kmt.
Első megállás 120 km után - semmi baj.
Második megállás 44 km után - semmi baj.
Harmadik megállás 40 km után, 2 órás szünet, majd továbbindulás - semmi baj.
Negyedik megállás 100 km után, rövid kávészünet - indítás és indulás után valami fura, erős, inkább illat, mint szag, számomra nem azonosítható, és 5-6 km után el is múlt (azt gondoltam, hogy a benzinkútnál ült be valami, és lehet, hogy így is volt).
Ötödik megállás 130 km után, 2,5 órás szünet, majd továbbindulás - semmi baj.
Hatodik megállás 140 km után - a kuplungnak üres váltóállásban való részleges benyomása hatására ciripelő-reszelő hang hallatszik. Többszöri próbálkozásnál ugyanez.
(mindig kinyomott kuplunggal állítom le, így vettem észre)

3 óra múlva a hideg autót elindítva, a hang nincs.
Ma reggeli hidegindítás után nincs hang, reggeli 15-20 km közlekedés során semmi.

Kinyomócsapágy kezdeti hibajelensége lehet a melegen való ciripelés-köszörülés? (mintha a pedálon is érződne)
(2014-es 1.6 TDCI 115 LE - kéttömegű lendkerékkel)
(hétfőn a hátsó fékbetétek kiszerelésre és kis reszelés-igazgatásra kerültek - azért lehet érdekes, mert tudomásom szerint egy olajrendszeren van a fék és kuplung - de nem ment le az olajszint)
_________________
Nyári: Michelin Primacy HP 215/55 R 16
Téli: Firestone WinterHawk 3 205/55 R 16
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  vonzas


Offline
Csatlakozott:
2008. 01. 30.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2016.02.21 15:03:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 29
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv!

Egy 2012- es évjáratú 1.6 TDCI Focus kombi vásárlását tervezem. Kipróbáltam a 111000 km-t futott (szerviz által ellenőrzött futásteljesítményű) Németországból származó autót. A próba során nem üzemmeleg motornál induláskor a kuplungpedálon enyhe pulzálást éreztem. A kuplung rendesen működött, hangja nem volt. Utalhat ez valami kuplung hibára, elhasználódásra? Megjegyzem eddig dízel autóm nem volt. Ugyanezen az autón a motortérben az alumínium és horganyzott alkatrészek nagy mértékű oxidációját tapasztaltam, mintha gyakori sópárás, vagy nedves környezetben használták volna. Van-e ezzel valakinek tapasztalata? Segítségeteket előre is köszönöm!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Offline
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 24715


HozzászólásElküldve: 2016.02.21 18:55:46  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 30
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nem szabad pulzálnia.
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 3 meghibásodások, szervizelési kérdések -> Váltó, és ami hozzá kapcsolódik
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra 1, 2, 3, 4  Következő
Ugrás:   

1 / 4 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 1.74 másodperc