Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2020.04.07. 06:44:31 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: Gbazs
Mai: 0
Tegnapi: 2
Összesen: 25654
Látogatók:
Vendégek: 202
Tagok: 1
Összesen: 203

Jelen lévő tagok:
01: Attila64

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Váltó, és ami hozzá kapcsolódik
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 3 meghibásodások, szervizelési kérdések -> Váltó, és ami hozzá kapcsolódik
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

3 / 4 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2927


HozzászólásElküldve: 2016.09.19 09:51:50  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 61
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

jan5650 írta:

Ezek szerint akkor érdemes lenne gyújtótrafót cserélni?...


A gyujtásprobléma csak benzinesre vonatkozik. A dizelben nincs gyujtótrafó. Nem lehet cserélni. Shocked

A hozzászólók nem tudják követni, hogy Neked milyen motorod van.
A legjobb beírni az aláírásba, vagy a profilba és akkor mindig látszik.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  jan5650


Offline
Csatlakozott:
2015. 10. 27.
Hozzászólások: 71


HozzászólásElküldve: 2016.09.19 18:10:27  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 62
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
jan5650 írta:

Ezek szerint akkor érdemes lenne gyújtótrafót cserélni?...


A gyujtásprobléma csak benzinesre vonatkozik. A dizelben nincs gyujtótrafó. Nem lehet cserélni. Shocked

A hozzászólók nem tudják követni, hogy Neked milyen motorod van.
A legjobb beírni az aláírásba, vagy a profilba és akkor mindig látszik.



Ohhh... értem Very Happy Akkor nem szóltam Very Happy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  iSultan


Offline
Csatlakozott:
2015. 11. 17.
Hozzászólások: 14


HozzászólásElküldve: 2016.10.30 13:16:53  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 63
 Hozzászólás témája: Váltóka nyikorgás
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok.

Most hogy reggelente hidegvan elkezdett nyikorogni a váltókarom.
Találtam egy videót róla a youtubon.
Vátlónyikorgás

Mit lehetne kezdeni vele?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  polgarlster


Offline
Csatlakozott:
2017. 01. 15.
Hozzászólások: 6


HozzászólásElküldve: 2017.01.15 17:13:01  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 64
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok, az alábbi problémám van, és gondoltam biztosan tudtok adni valami tanácsot:

Nagy boldogság töltött el, amikor tavaly szeptemberben upgradeltem kettes Fókáról egy 2011-es évjáratú 1.6 dízel Titanium felszereltségű kombi Focusra, amit márkakereskedésben vettem külföldön (ők adták el az autót, ők szervizelték, vezetett szervízkönyv, 62.000 km). Az öröm hamar alábbhagyott, amikot a kuplungpedál a vásárlást követő 2 hét múlva beesett, majd pumpálás után visszajött. A márkakereskedés nem foglalkozott a problémával (használt autónál nincsen garancia a kuplungra, mondták...), és egy ismerős szerelő kicserélte a felső (pedál mögötti) munkahengert. A start-stop funkció és a tempomat el is tűnt, és a kuplung kör ismét levegőssé vált. Ekkor már gyári munkahengert rendelt Mézitől (ezer hála neki), és láss csodát, minden elveszett funkció visszajött és műkődik, igaz ugyan hogy a start-stop funkció a menüben nem jelenik meg azóta sem. Valakinek volt már hasonlója, vagy hallotatok már ilyesmiről? Mellesleg jelenleg az autóban 80.000 km van, és megy, csak pumpálni kell a kuplungot... Hibaüzenetem nincs... Tipp? Mi az isten baja van az autómnak szerintetek?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  GergoK


Offline
Csatlakozott:
2016. 11. 27.
Hozzászólások: 76


HozzászólásElküldve: 2017.01.16 14:13:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 65
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

polgarlster írta:
Sziasztok, az alábbi problémám van, és gondoltam biztosan tudtok adni valami tanácsot:

Nagy boldogság töltött el, amikor tavaly szeptemberben upgradeltem kettes Fókáról egy 2011-es évjáratú 1.6 dízel Titanium felszereltségű kombi Focusra, amit márkakereskedésben vettem külföldön (ők adták el az autót, ők szervizelték, vezetett szervízkönyv, 62.000 km). Az öröm hamar alábbhagyott, amikot a kuplungpedál a vásárlást követő 2 hét múlva beesett, majd pumpálás után visszajött. A márkakereskedés nem foglalkozott a problémával (használt autónál nincsen garancia a kuplungra, mondták...), és egy ismerős szerelő kicserélte a felső (pedál mögötti) munkahengert. A start-stop funkció és a tempomat el is tűnt, és a kuplung kör ismét levegőssé vált. Ekkor már gyári munkahengert rendelt Mézitől (ezer hála neki), és láss csodát, minden elveszett funkció visszajött és műkődik, igaz ugyan hogy a start-stop funkció a menüben nem jelenik meg azóta sem. Valakinek volt már hasonlója, vagy hallotatok már ilyesmiről? Mellesleg jelenleg az autóban 80.000 km van, és megy, csak pumpálni kell a kuplungot... Hibaüzenetem nincs... Tipp? Mi az isten baja van az autómnak szerintetek?


Nálam az előző autóm 180ekm után csinálta ugyanezt: nem emelt ki a pedál, egy munkahenger-csere megoldotta a problémát. Az, hogy nálad csere után is pumpálni kell az csak azt jelenti, hogy levegős maradt a rendszer. Fel kell emelni az autót, valaki beleül, pumpál szorgalmasan, valaki meg a munkahengeren található szelepet nyitogatva légtelenít. Nagyjából 10 perces művelet ha jól csináljátok.

Szóval szerintem le kell rendesen légteleníteni, ez a megoldás.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  polgarlster


Offline
Csatlakozott:
2017. 01. 15.
Hozzászólások: 6


HozzászólásElküldve: 2017.01.17 09:54:40  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 66
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

GergoK írta:
polgarlster írta:
Sziasztok, az alábbi problémám van, és gondoltam biztosan tudtok adni valami tanácsot:

Nagy boldogság töltött el, amikor tavaly szeptemberben upgradeltem kettes Fókáról egy 2011-es évjáratú 1.6 dízel Titanium felszereltségű kombi Focusra, amit márkakereskedésben vettem külföldön (ők adták el az autót, ők szervizelték, vezetett szervízkönyv, 62.000 km). Az öröm hamar alábbhagyott, amikot a kuplungpedál a vásárlást követő 2 hét múlva beesett, majd pumpálás után visszajött. A márkakereskedés nem foglalkozott a problémával (használt autónál nincsen garancia a kuplungra, mondták...), és egy ismerős szerelő kicserélte a felső (pedál mögötti) munkahengert. A start-stop funkció és a tempomat el is tűnt, és a kuplung kör ismét levegőssé vált. Ekkor már gyári munkahengert rendelt Mézitől (ezer hála neki), és láss csodát, minden elveszett funkció visszajött és műkődik, igaz ugyan hogy a start-stop funkció a menüben nem jelenik meg azóta sem. Valakinek volt már hasonlója, vagy hallotatok már ilyesmiről? Mellesleg jelenleg az autóban 80.000 km van, és megy, csak pumpálni kell a kuplungot... Hibaüzenetem nincs... Tipp? Mi az isten baja van az autómnak szerintetek?


Nálam az előző autóm 180ekm után csinálta ugyanezt: nem emelt ki a pedál, egy munkahenger-csere megoldotta a problémát. Az, hogy nálad csere után is pumpálni kell az csak azt jelenti, hogy levegős maradt a rendszer. Fel kell emelni az autót, valaki beleül, pumpál szorgalmasan, valaki meg a munkahengeren található szelepet nyitogatva légtelenít. Nagyjából 10 perces művelet ha jól csináljátok.

Szóval szerintem le kell rendesen légteleníteni, ez a megoldás.


Köszönöm a tippet, én csak azt nem értem, hogy ezzel a problémával miért akarnak nekem kinyomócsapágyat kuplunggal és lendkerékkel együtt cserélni... Semminek sincsen hangja. Azt mondták, hogy ennél az autónál típushiba, hogy hosszú utakon a kinyomócsapágyat pofozza a lendkerék. Hallottatok már ilyen típushibáról?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Online
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 24630


HozzászólásElküldve: 2017.01.17 10:09:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 67
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

polgarlster írta:
Köszönöm a tippet, én csak azt nem értem, hogy ezzel a problémával miért akarnak nekem kinyomócsapágyat kuplunggal és lendkerékkel együtt cserélni... Semminek sincsen hangja. Azt mondták, hogy ennél az autónál típushiba, hogy hosszú utakon a kinyomócsapágyat pofozza a lendkerék. Hallottatok már ilyen típushibáról?


Felvetődik bennem az a kérdés, hogy ilyen esetben nem kéne lépnie valamit a gyárnak?
Hiszen, ha típushiba, akkor megkívánná ezt a tisztesség.
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  polgarlster


Offline
Csatlakozott:
2017. 01. 15.
Hozzászólások: 6


HozzászólásElküldve: 2017.01.17 12:34:17  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 68
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Attila64 írta:
polgarlster írta:
Köszönöm a tippet, én csak azt nem értem, hogy ezzel a problémával miért akarnak nekem kinyomócsapágyat kuplunggal és lendkerékkel együtt cserélni... Semminek sincsen hangja. Azt mondták, hogy ennél az autónál típushiba, hogy hosszú utakon a kinyomócsapágyat pofozza a lendkerék. Hallottatok már ilyen típushibáról?


Felvetődik bennem az a kérdés, hogy ilyen esetben nem kéne lépnie valamit a gyárnak?
Hiszen, ha típushiba, akkor megkívánná ezt a tisztesség.


A tipushibàról annyit, hogy ok ilyen tipushibarol nem hallottak...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Kapeti

Érvényes: 2020.06.17.

Offline
Csatlakozott:
2006. 12. 05.
Hozzászólások: 1608

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2017.01.17 15:29:56  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 69
 Hozzászólás témája: Re: Váltóka nyikorgás
Hozzászólás az előzmény idézésével

iSultan írta:
Sziasztok.

Most hogy reggelente hidegvan elkezdett nyikorogni a váltókarom.
Találtam egy videót róla a youtubon.
Vátlónyikorgás

Mit lehetne kezdeni vele?

BOCSÁNAT!
Nekem is nyikorog a vállam, mert már nem mai csirke(kakas) vagyok. Embarassed

JAAAA! Nem VÁLLTŐRŐL volt szó?
_________________
Üdv: Kapeti
Az nem lehet, hogy valami nem sörnyitó.
"Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség. De a világegyetemben nem vagyok olyan biztos." (Albert Einstein)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Online
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 24630


HozzászólásElküldve: 2017.01.18 16:04:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 70
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Kicsit utána jártam a levegősödés történetének.

A gyár tud róla....
Adott is ki közleményt a hiba behatárolása, és javítása felől.

Az alap az, hogy a lendkerék hibája, kiegyensúlyozatlansága okozza a problémát.
A vibráció miatt levegősödik a rendszer, sajnos az esetek többségében emiatt mindent kell cserélni, mert a hidraulikus rendszerbe fémtörmelék is bele kerülhet, amely mindent tönkretesz.

A hiba jellemzően a hosszú autópálya menetek után jelentkezik.
Sok flottás autó szenved emiatt, gariban is.
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  semetka


Offline
Csatlakozott:
2007. 10. 11.
Hozzászólások: 205


HozzászólásElküldve: 2017.01.18 23:45:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 71
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Attila64 írta:
Kicsit utána jártam a levegősödés történetének.

A gyár tud róla....
Adott is ki közleményt a hiba behatárolása, és javítása felől.

Az alap az, hogy a lendkerék hibája, kiegyensúlyozatlansága okozza a problémát.
A vibráció miatt levegősödik a rendszer, sajnos az esetek többségében emiatt mindent kell cserélni, mert a hidraulikus rendszerbe fémtörmelék is bele kerülhet, amely mindent tönkretesz.

A hiba jellemzően a hosszú autópálya menetek után jelentkezik.
Sok flottás autó szenved emiatt, gariban is.


Csak dízelt motorokat érinti vagy az összeset?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Online
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 24630


HozzászólásElküldve: 2017.01.19 07:56:22  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 72
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

A tudomásom szerint ez a hiba csak az olajkályháknál fordul elő.
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  semetka


Offline
Csatlakozott:
2007. 10. 11.
Hozzászólások: 205


HozzászólásElküldve: 2017.01.19 09:07:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 73
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Attila64 írta:
A tudomásom szerint ez a hiba csak az olajkályháknál fordul elő.


Megnyugtattál Smile Remélem 1.6 EcoBoostnak nincs semmi ilyen drága nyűgje,mert azt tervezek venni
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  polgarlster


Offline
Csatlakozott:
2017. 01. 15.
Hozzászólások: 6


HozzászólásElküldve: 2017.01.19 15:26:39  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 74
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Attila64 írta:
Kicsit utána jártam a levegősödés történetének.

A gyár tud róla....
Adott is ki közleményt a hiba behatárolása, és javítása felől.

Az alap az, hogy a lendkerék hibája, kiegyensúlyozatlansága okozza a problémát.
A vibráció miatt levegősödik a rendszer, sajnos az esetek többségében emiatt mindent kell cserélni, mert a hidraulikus rendszerbe fémtörmelék is bele kerülhet, amely mindent tönkretesz.

A hiba jellemzően a hosszú autópálya menetek után jelentkezik.
Sok flottás autó szenved emiatt, gariban is.


Köszönöm a válaszod. Nem idegeskedek emiatt, jövő héten kedden megyek Bagoly mesterhez, pont kerül a történet végére. Azért azt mókásnak találom, hogy az alábbi szakszerízekben erről semmit sem hallottak: Kaposvár, Nagykanizsa, Pécs. Mondjuk ezeket én messze el is fogom kerülni, nem érdekel, hogy Göd milyen messze van. A szakértelem ezután az eset után nagyon is megfizethető és megfizetendő. Ha a Mester végzett, megírom a tapasztalataimat. Köszönöm még egyszer mindenkinek, aki szánt időt a problémám megfejtésére.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Online
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 24630


HozzászólásElküldve: 2017.01.19 18:24:46  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 75
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Kíváncsian várom a beszámolót.

És persze üdvözlöm azt a beszállítót, amelyik gyártotta a hibás alkatrészeket.
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  GergoK


Offline
Csatlakozott:
2016. 11. 27.
Hozzászólások: 76


HozzászólásElküldve: 2017.01.20 13:48:09  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 76
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Attila64 írta:
Kíváncsian várom a beszámolót.

És persze üdvözlöm azt a beszállítót, amelyik gyártotta a hibás alkatrészeket.


Megdöbbenve olvasom, amit írtok. Számomra hihetetlen, hogy ilyen hibát produkáljon az autója 80ekm után, ami miatt rákölthet most egy szabad szemmel is jól látható összeget.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Online
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 24630


HozzászólásElküldve: 2017.01.20 15:40:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 77
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

GergoK írta:
Megdöbbenve olvasom, amit írtok. Számomra hihetetlen, hogy ilyen hibát produkáljon az autója 80ekm után, ami miatt rákölthet most egy szabad szemmel is jól látható összeget.


Van, akinek csak 30 ezret megy el.
Én nem gyilkolta az autót.
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kaika


Offline
Csatlakozott:
2006. 07. 27.
Hozzászólások: 21


HozzászólásElküldve: 2017.03.05 22:33:25  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 78
 Hozzászólás témája: kidobálja a hatodikot!
Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv
Segítségre lenne szükségem!
Adott egy 2011 Focus 1.6 TDCI 6os manuális váltóval 201000Km-rel.
Beteszem a hatodikat megy szépen, adok egy kissebb gázt és kidobja üresbe a váltót.
Találkozott már valaki ilyennel?
Egyébként tökéletesen jön megy ahogy kell, a többi sebességfokozatot megeszi, a kuplung tökéletes, húz szépen a kocsi.
Leginkább arra lennék kíváncsi aki tapasztalt ilyet, hogy mi a franc ez? De ötletekre is vevő vagyok.
Köszönöm.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lantika


Offline
Csatlakozott:
2011. 12. 20.
Hozzászólások: 900


HozzászólásElküldve: 2017.03.05 22:49:51  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 79
 Hozzászólás témája: Re: kidobálja a hatodikot!
Hozzászólás az előzmény idézésével

kaika írta:
Üdv
Segítségre lenne szükségem!
Adott egy 2011 Focus 1.6 TDCI 6os manuális váltóval 201000Km-rel.
Beteszem a hatodikat megy szépen, adok egy kissebb gázt és kidobja üresbe a váltót.
Találkozott már valaki ilyennel?
Egyébként tökéletesen jön megy ahogy kell, a többi sebességfokozatot megeszi, a kuplung tökéletes, húz szépen a kocsi.
Leginkább arra lennék kíváncsi aki tapasztalt ilyet, hogy mi a franc ez? De ötletekre is vevő vagyok.
Köszönöm.


Szinkrongyürü csere.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kaika


Offline
Csatlakozott:
2006. 07. 27.
Hozzászólások: 21


HozzászólásElküldve: 2017.03.07 20:55:50  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 80
 Hozzászólás témája: Re: kidobálja a hatodikot!
Hozzászólás az előzmény idézésével

Köszönöm
Tapasztalat?

lantika írta:
kaika írta:
Üdv
Segítségre lenne szükségem!
Adott egy 2011 Focus 1.6 TDCI 6os manuális váltóval 201000Km-rel.
Beteszem a hatodikat megy szépen, adok egy kissebb gázt és kidobja üresbe a váltót.
Találkozott már valaki ilyennel?
Egyébként tökéletesen jön megy ahogy kell, a többi sebességfokozatot megeszi, a kuplung tökéletes, húz szépen a kocsi.
Leginkább arra lennék kíváncsi aki tapasztalt ilyet, hogy mi a franc ez? De ötletekre is vevő vagyok.
Köszönöm.


Szinkrongyürü csere.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  joemaster


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 07.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2017.09.07 12:12:18  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 81
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv!

Tesztvezettem egy 1.6-os szívó benzines Focus-t 5 sebességes váltóval. Minden fokozata olyan akadós. Mind ilyen?
1 éves autó, 16e km van benne és egy kereskedés tulajdona.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  GaborJ


Offline
Csatlakozott:
2016. 05. 31.
Hozzászólások: 192


HozzászólásElküldve: 2017.09.07 13:29:59  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 82
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

joemaster írta:
Üdv!

Tesztvezettem egy 1.6-os szívó benzines Focus-t 5 sebességes váltóval. Minden fokozata olyan akadós. Mind ilyen?
1 éves autó, 16e km van benne és egy kereskedés tulajdona.


19ekm után azt tudom mondani, hogy 1-5-ig nagyon jól és könnyen jár, egyáltalán nem akad.
Hátramenetben az elején 10-15x előfordult, hogy recsegett és kidobta, amikor azt hittem sebességben van. Duplakuplungolással vagy 3-4 másodperc várakozással nem csinálta. 10ekm után teljes mértékben eltűnt ez a probléma, nem kell duplakuplungolni vagy várni. Gondolom "összekopott" és a hátramenetet is szépen veszi.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Robi50


Offline
Csatlakozott:
2014. 09. 11.
Hozzászólások: 414


HozzászólásElküldve: 2017.09.24 17:51:55  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 83
 Hozzászólás témája: kuplung levegősödés
Hozzászólás az előzmény idézésével

Attila64 írta:
Kicsit utána jártam a levegősödés történetének.

A gyár tud róla....
Adott is ki közleményt a hiba behatárolása, és javítása felől.

Az alap az, hogy a lendkerék hibája, kiegyensúlyozatlansága okozza a problémát.
A vibráció miatt levegősödik a rendszer, sajnos az esetek többségében emiatt mindent kell cserélni, mert a hidraulikus rendszerbe fémtörmelék is bele kerülhet, amely mindent tönkretesz.

A hiba jellemzően a hosszú autópálya menetek után jelentkezik.
Sok flottás autó szenved emiatt, gariban is.

Szia, Attila64 !
Írtad, hogy utánajártál, és hogy a gyártó tud róla, van is közlemény.
Kérlek, mondj erről kicsit többet: Hol van leírva, milyen "formátumú" a közlemény, hol található meg?
A háttér:
Az utóbbi időben 1.6 TDCI (115 LE) kombi autómnál, különösen hosszabb menetek után/közben, a kuplung pedál olyan furán viselkedik - mintha elmaradna a pedál a megszokott módon emelt lábamtól.
Feljön a pedál, de lassabbnak, lemaradónak érzem. És ilyen esetekben különösen figyelnem kell a váltás-kuplungolásra, hogy ne rántson, illetve a megszokottan adagolni tervezett gázpedál ne okozzon felpörgést.
Ha ilyenkor leállok pl. egy benzinkútnál, alapjáraton - üresben és kinyomott kuplung pedálnál is - valami fura kalapáló-dübögő hangot hallok, ami egy idő után elmúlik, és újraindításkor sem jön elő (a halk, de mégis jól hallható kalapáláskor alapjáraton, kuplung kinyomás nem változtat rajta).
A fura "lemaradó" pedálérzet és figyelősebb váltás a kuplung pedál néhányszori megpumpálásával megelőzhető, illetve orvosolható. Pedálpumpálás után - újabb hosszabb menetig - minden kifogástalan.
Most volt 3 éves az autó, 160 ekm van benne, de a garancia - a 2+3 éven belül - 250 ekm-ig meghosszabbítva (extra garancia az 1. év betöltése előtt, 50 eFt-ért).
_________________
Nyári: Michelin Primacy HP 215/55 R 16
Téli: Firestone WinterHawk 3 205/55 R 16
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Robi50


Offline
Csatlakozott:
2014. 09. 11.
Hozzászólások: 414


HozzászólásElküldve: 2017.10.03 13:36:41  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 84
 Hozzászólás témája: Re: kuplung levegősödés
Hozzászólás az előzmény idézésével

Robi50 írta:
Attila64 írta:
Kicsit utána jártam a levegősödés történetének.

A gyár tud róla....
Adott is ki közleményt a hiba behatárolása, és javítása felől.

Az alap az, hogy a lendkerék hibája, kiegyensúlyozatlansága okozza a problémát.
A vibráció miatt levegősödik a rendszer, sajnos az esetek többségében emiatt mindent kell cserélni, mert a hidraulikus rendszerbe fémtörmelék is bele kerülhet, amely mindent tönkretesz.

A hiba jellemzően a hosszú autópálya menetek után jelentkezik.
Sok flottás autó szenved emiatt, gariban is.

Szia, Attila64 !
Írtad, hogy utánajártál, és hogy a gyártó tud róla, van is közlemény.
Kérlek, mondj erről kicsit többet: Hol van leírva, milyen "formátumú" a közlemény, hol található meg?
A háttér:
Az utóbbi időben 1.6 TDCI (115 LE) kombi autómnál, különösen hosszabb menetek után/közben, a kuplung pedál olyan furán viselkedik - mintha elmaradna a pedál a megszokott módon emelt lábamtól.
Feljön a pedál, de lassabbnak, lemaradónak érzem. És ilyen esetekben különösen figyelnem kell a váltás-kuplungolásra, hogy ne rántson, illetve a megszokottan adagolni tervezett gázpedál ne okozzon felpörgést.
Ha ilyenkor leállok pl. egy benzinkútnál, alapjáraton - üresben és kinyomott kuplung pedálnál is - valami fura kalapáló-dübögő hangot hallok, ami egy idő után elmúlik, és újraindításkor sem jön elő (a halk, de mégis jól hallható kalapáláskor alapjáraton, kuplung kinyomás nem változtat rajta).
A fura "lemaradó" pedálérzet és figyelősebb váltás a kuplung pedál néhányszori megpumpálásával megelőzhető, illetve orvosolható. Pedálpumpálás után - újabb hosszabb menetig - minden kifogástalan.
Most volt 3 éves az autó, 160 ekm van benne, de a garancia - a 2+3 éven belül - 250 ekm-ig meghosszabbítva (extra garancia az 1. év betöltése előtt, 50 eFt-ért).

Szervusztok,

Attila64-től nem kaptam választ, így kiterjeszteném a kérdést.
Meg tudná mondani valaki, hogy a "kuplung levegősödés" érzéssel kapcsolatos hibajelenségre és elhárítására hol és milyen módon reagált a Ford?
(Bizonyosnak tűnik a kuplung főhenger hiba, de mielőtt szervizbe megyek, szeretnék utána-olvasni kicsit a témának és a Ford megoldási javaslatának. A garancia kérdése - és terjedelme - csak ezután jön.)
_________________
Nyári: Michelin Primacy HP 215/55 R 16
Téli: Firestone WinterHawk 3 205/55 R 16
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2927


HozzászólásElküldve: 2017.10.04 07:48:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 85
 Hozzászólás témája: Re: kuplung levegősödés
Hozzászólás az előzmény idézésével

Robi50 írta:
...
Meg tudná mondani valaki, hogy a "kuplung levegősödés" érzéssel kapcsolatos hibajelenségre és elhárítására hol és milyen módon reagált a Ford?
(Bizonyosnak tűnik a kuplung főhenger hiba, de mielőtt szervizbe megyek, szeretnék utána-olvasni kicsit a témának és a Ford megoldási javaslatának. A garancia kérdése - és terjedelme - csak ezután jön.)


Nincs ilyen tapasztalatom, de így első hallásra más is lehet a dolog mögött.
Pl. a nyelestengely zsírzása kiszáradt, és ezért nehezen csúszik rajta a kuplungtárcsa.
Vagy valami eltört a kuplungszerkezetben, ami ide-oda vándorol.

Ha tudsz, érdemes videofelvételt csinálni a lassan visszahúzódó pedálról és a hangokról. Ha a szervizben nem jön elő a hiba, akkor meg lehet mutatni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lantika


Offline
Csatlakozott:
2011. 12. 20.
Hozzászólások: 900


HozzászólásElküldve: 2017.10.04 13:41:18  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 86
 Hozzászólás témája: Re: kuplung levegősödés
Hozzászólás az előzmény idézésével

Robi50 írta:
Robi50 írta:
Attila64 írta:
Kicsit utána jártam a levegősödés történetének.

A gyár tud róla....
Adott is ki közleményt a hiba behatárolása, és javítása felől.

Az alap az, hogy a lendkerék hibája, kiegyensúlyozatlansága okozza a problémát.
A vibráció miatt levegősödik a rendszer, sajnos az esetek többségében emiatt mindent kell cserélni, mert a hidraulikus rendszerbe fémtörmelék is bele kerülhet, amely mindent tönkretesz.

A hiba jellemzően a hosszú autópálya menetek után jelentkezik.
Sok flottás autó szenved emiatt, gariban is.

Szia, Attila64 !
Írtad, hogy utánajártál, és hogy a gyártó tud róla, van is közlemény.
Kérlek, mondj erről kicsit többet: Hol van leírva, milyen "formátumú" a közlemény, hol található meg?
A háttér:
Az utóbbi időben 1.6 TDCI (115 LE) kombi autómnál, különösen hosszabb menetek után/közben, a kuplung pedál olyan furán viselkedik - mintha elmaradna a pedál a megszokott módon emelt lábamtól.
Feljön a pedál, de lassabbnak, lemaradónak érzem. És ilyen esetekben különösen figyelnem kell a váltás-kuplungolásra, hogy ne rántson, illetve a megszokottan adagolni tervezett gázpedál ne okozzon felpörgést.
Ha ilyenkor leállok pl. egy benzinkútnál, alapjáraton - üresben és kinyomott kuplung pedálnál is - valami fura kalapáló-dübögő hangot hallok, ami egy idő után elmúlik, és újraindításkor sem jön elő (a halk, de mégis jól hallható kalapáláskor alapjáraton, kuplung kinyomás nem változtat rajta).
A fura "lemaradó" pedálérzet és figyelősebb váltás a kuplung pedál néhányszori megpumpálásával megelőzhető, illetve orvosolható. Pedálpumpálás után - újabb hosszabb menetig - minden kifogástalan.
Most volt 3 éves az autó, 160 ekm van benne, de a garancia - a 2+3 éven belül - 250 ekm-ig meghosszabbítva (extra garancia az 1. év betöltése előtt, 50 eFt-ért).

Szervusztok,

Attila64-től nem kaptam választ, így kiterjeszteném a kérdést.
Meg tudná mondani valaki, hogy a "kuplung levegősödés" érzéssel kapcsolatos hibajelenségre és elhárítására hol és milyen módon reagált a Ford?
(Bizonyosnak tűnik a kuplung főhenger hiba, de mielőtt szervizbe megyek, szeretnék utána-olvasni kicsit a témának és a Ford megoldási javaslatának. A garancia kérdése - és terjedelme - csak ezután jön.)


Kerestem neked a nemet forumokon erröl valamit. Itt is ugyan ez a problema. A pedäl visszahuzo rugo akadt ki,de volt akinek a Geber-Zylinder (Föfekhenger) volt a ludas. Remelem ez segit kicsit.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Online
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 24630


HozzászólásElküldve: 2017.10.04 18:45:58  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 87
 Hozzászólás témája: Re: kuplung levegősödés
Hozzászólás az előzmény idézésével

Robi50 írta:

Szia, Attila64 !
Írtad, hogy utánajártál, és hogy a gyártó tud róla, van is közlemény.
Kérlek, mondj erről kicsit többet: Hol van leírva, milyen "formátumú" a közlemény, hol található meg?
A háttér:
Az utóbbi időben 1.6 TDCI (115 LE) kombi autómnál, különösen hosszabb menetek után/közben, a kuplung pedál olyan furán viselkedik - mintha elmaradna a pedál a megszokott módon emelt lábamtól.
Feljön a pedál, de lassabbnak, lemaradónak érzem. És ilyen esetekben különösen figyelnem kell a váltás-kuplungolásra, hogy ne rántson, illetve a megszokottan adagolni tervezett gázpedál ne okozzon felpörgést.
Ha ilyenkor leállok pl. egy benzinkútnál, alapjáraton - üresben és kinyomott kuplung pedálnál is - valami fura kalapáló-dübögő hangot hallok, ami egy idő után elmúlik, és újraindításkor sem jön elő (a halk, de mégis jól hallható kalapáláskor alapjáraton, kuplung kinyomás nem változtat rajta).
A fura "lemaradó" pedálérzet és figyelősebb váltás a kuplung pedál néhányszori megpumpálásával megelőzhető, illetve orvosolható. Pedálpumpálás után - újabb hosszabb menetig - minden kifogástalan.
Most volt 3 éves az autó, 160 ekm van benne, de a garancia - a 2+3 éven belül - 250 ekm-ig meghosszabbítva (extra garancia az 1. év betöltése előtt, 50 eFt-ért).


Bocsánat, csak most olvasom ezt.

Amit tudok.

Amennyiben levegősödés lép fel, akkor nagy a baj, cserélik a kettőstömegű lendkereket és a kinyomócsapágyat.
Célszerű elkerülni a 2 000 fordulat alatti hajtást, - különösen magasabb sebességfkokozatban - mert az ekkor fellépő vibráció okozza a problémát.
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  jan5650


Offline
Csatlakozott:
2015. 10. 27.
Hozzászólások: 71


HozzászólásElküldve: 2017.10.26 12:02:28  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 88
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Idézet:
"Célszerű elkerülni a 2 000 fordulat alatti hajtást, - különösen magasabb sebességfkokozatban - mert az ekkor fellépő vibráció okozza a problémát."


Ajaj, én gyakorlatilag 3 éve használom úgy az 1.6 TDCI-t, hogy 2000, legkésőbb 2200 körül már elváltom. Viszont kerülöm az 1500 alatti tartományt. Pl. nálam a 60km/h 3-asban kb. 1800-2000 körül pörög valahol. Ilyenkor már inkább 4-be tolom, 60-nál 1600 körül forog. Lehet hogy túl hamar váltok? Nyugodtan pörgethetem 2000 körül 3-asba? Meg általánosságban nyugodtan tarthatom a 2000 feletti fordulatot, nem érdemes leváltanom ha kímélni akarom az autót?

Illetve még egy kérdés: 190.000 km-nél célszerű szerintetek cserélni a váltóolajat? Van valakinek tapasztalata arról mekkora mennyiség kell az 1.6 TDCI 85 Kw-os motorba?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Shatterhand


Offline
Csatlakozott:
2012. 01. 14.
Hozzászólások: 160


HozzászólásElküldve: 2017.10.27 19:22:07  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 89
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

jan5650 írta:
Idézet:
"Célszerű elkerülni a 2 000 fordulat alatti hajtást, - különösen magasabb sebességfkokozatban - mert az ekkor fellépő vibráció okozza a problémát."


Ajaj, én gyakorlatilag 3 éve használom úgy az 1.6 TDCI-t, hogy 2000, legkésőbb 2200 körül már elváltom. Viszont kerülöm az 1500 alatti tartományt. Pl. nálam a 60km/h 3-asban kb. 1800-2000 körül pörög valahol. Ilyenkor már inkább 4-be tolom, 60-nál 1600 körül forog. Lehet hogy túl hamar váltok? Nyugodtan pörgethetem 2000 körül 3-asba? Meg általánosságban nyugodtan tarthatom a 2000 feletti fordulatot, nem érdemes leváltanom ha kímélni akarom az autót?

Illetve még egy kérdés: 190.000 km-nél célszerű szerintetek cserélni a váltóolajat? Van valakinek tapasztalata arról mekkora mennyiség kell az 1.6 TDCI 85 Kw-os motorba?


Ugyanígy használom az autómat mint Te.(1.6 TDCI 115LE) 50-nél 4. 70-nél 5. 80-nál 6. ez mind 1500-as fordulatszám és ilyenkor a legalacsonyabb a fogyasztás is ami azt jelenti (szerintem) hogy ilyenkor erőlködik legkevésbé a motor.Ha azért kell 2000 fordulat felett pörgetni (majd kétszeres fogyasztással) hogy ne dögöljön meg a kuplung akkor megette a fene az egészet.
140 környékén is alig van 2500 felett többel meg nemigen szoktam menni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Robi50


Offline
Csatlakozott:
2014. 09. 11.
Hozzászólások: 414


HozzászólásElküldve: 2017.10.30 12:36:49  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 90
 Hozzászólás témája: Re: kuplung levegősödés
Hozzászólás az előzmény idézésével

Köszönöm a reagálást, Fiesta-nak is.
Kuplung adóhengert (kuplung főhenger, kuplung felső munkahenger) cseréltek, majd légtelenítették a kuplungot.
Most jónak tűnik.
Ha visszajön, akkor lehet, hogy Attila64-nek lesz igaza, és valahol a kéttőmegű/kinyomószerkezet/kinyomócsapágy felől jön a baj.
Légtelenítéskor egy darabig sötétszürke, szerintem valami foszlányokat is hordozó folyadék jött, addig pumpáltattam ki, míg tisztának nem láttam (ha nem lépek közbe, ez nem így lett volna).
lantika írta:
Robi50 írta:
Robi50 írta:
Attila64 írta:
Kicsit utána jártam a levegősödés történetének.

A gyár tud róla....
Adott is ki közleményt a hiba behatárolása, és javítása felől.

Az alap az, hogy a lendkerék hibája, kiegyensúlyozatlansága okozza a problémát.
A vibráció miatt levegősödik a rendszer, sajnos az esetek többségében emiatt mindent kell cserélni, mert a hidraulikus rendszerbe fémtörmelék is bele kerülhet, amely mindent tönkretesz.

A hiba jellemzően a hosszú autópálya menetek után jelentkezik.
Sok flottás autó szenved emiatt, gariban is.

Szia, Attila64 !
Írtad, hogy utánajártál, és hogy a gyártó tud róla, van is közlemény.
Kérlek, mondj erről kicsit többet: Hol van leírva, milyen "formátumú" a közlemény, hol található meg?
A háttér:
Az utóbbi időben 1.6 TDCI (115 LE) kombi autómnál, különösen hosszabb menetek után/közben, a kuplung pedál olyan furán viselkedik - mintha elmaradna a pedál a megszokott módon emelt lábamtól.
Feljön a pedál, de lassabbnak, lemaradónak érzem. És ilyen esetekben különösen figyelnem kell a váltás-kuplungolásra, hogy ne rántson, illetve a megszokottan adagolni tervezett gázpedál ne okozzon felpörgést.
Ha ilyenkor leállok pl. egy benzinkútnál, alapjáraton - üresben és kinyomott kuplung pedálnál is - valami fura kalapáló-dübögő hangot hallok, ami egy idő után elmúlik, és újraindításkor sem jön elő (a halk, de mégis jól hallható kalapáláskor alapjáraton, kuplung kinyomás nem változtat rajta).
A fura "lemaradó" pedálérzet és figyelősebb váltás a kuplung pedál néhányszori megpumpálásával megelőzhető, illetve orvosolható. Pedálpumpálás után - újabb hosszabb menetig - minden kifogástalan.
Most volt 3 éves az autó, 160 ekm van benne, de a garancia - a 2+3 éven belül - 250 ekm-ig meghosszabbítva (extra garancia az 1. év betöltése előtt, 50 eFt-ért).

Szervusztok,

Attila64-től nem kaptam választ, így kiterjeszteném a kérdést.
Meg tudná mondani valaki, hogy a "kuplung levegősödés" érzéssel kapcsolatos hibajelenségre és elhárítására hol és milyen módon reagált a Ford?
(Bizonyosnak tűnik a kuplung főhenger hiba, de mielőtt szervizbe megyek, szeretnék utána-olvasni kicsit a témának és a Ford megoldási javaslatának. A garancia kérdése - és terjedelme - csak ezután jön.)


Kerestem neked a nemet forumokon erröl valamit. Itt is ugyan ez a problema. A pedäl visszahuzo rugo akadt ki,de volt akinek a Geber-Zylinder (Föfekhenger) volt a ludas. Remelem ez segit kicsit.

_________________
Nyári: Michelin Primacy HP 215/55 R 16
Téli: Firestone WinterHawk 3 205/55 R 16
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 3 meghibásodások, szervizelési kérdések -> Váltó, és ami hozzá kapcsolódik
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Ugrás:   

3 / 4 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.58 másodperc