Úgy gondoltam beruházok egy diszkrét, de a gyáritól kissé elütő megoldásba.
Így lett üvegtető hatású a verdám teteje és karbonos a motorháztető.
A verdámról képek a galériámban találhatóak.
A Wrapping angol szó, jelentése csomagolás. Ebből adódik a car wrapping, ami autócsomagolást jelent.
Azért nyitottam egy új témát ennek az optikai tuning eljárásnak, mert kíváncsi vagyok, hogy kinek mik a tapasztalatai ezzel kapcsolatban. No meg persze mások díszítései is érdekelnek 2-es Focus-on... Kérem, hogy ha megoldható szétvédőfóliázást ide ne keverjünk be mert az nem tartozik ehhez a témához szorosan. _________________ Milualbumai
Legutóbb Milu szerkesztette (2014.01.15 11:54:32), összesen 2 alkalommal
Elküldve:
2014.01.12 01:41:17 Hozzászólás sorszáma a témában: 2 Hozzászólás témája:
Menyibe került csak a motorháztetős karbonozás? Én is gondolkoztam rajta csak nem tudtam hogy a kocsinak a színének hány % lehet megváltoztatni anélkül hogy a forgalmiba ne kelljen a színt változtatni
Elküldve:
2014.01.12 09:36:52 Hozzászólás sorszáma a témában: 3 Hozzászólás témája:
Gergeboy írta:
Menyibe került csak a motorháztetős karbonozás? Én is gondolkoztam rajta csak nem tudtam hogy a kocsinak a színének hány % lehet megváltoztatni anélkül hogy a forgalmiba ne kelljen a színt változtatni
Mindenhol más és más áron dolgoznak. itt is igaz, hogy a minőséget meg kell fizetni, de néha bele lehet szaladni akciókba. Érdemes körülnézni, több cég ajánlatát bekérni.
Amúgy meg a gépjármű 75%-át adó szín az alapszín. Ahhoz kell a forgalmit belőni. (Ha nem jól tudom akkor nálam okosabbak úgy is kijavítják ezt az állításom, sőt javítsátok is ki ha kérhetném)
De hogy ez mennyire érdekli a rend őreit? Az én esetemben a kocsi alapszíne Morello RED. De ez inkább közelebb van a bordóhoz, padlizsánhoz. A forgalmiban pedig az van, hogy "piros". Csak így pusztán pőrén. Tételezzük fel megállít a policeman az autóút szélén a tök sötétben. Hát, az mindennek fogja látni a kocsimat csak nem pirosnak. Pedig piros, csak nagyon sötétpiros.
Nálam még a tető tehetné neccesé ezt a kérdéskört, mert a motorháztető meg a tető együtt biztosan több mint 25%-nyi felület, de az meg ugyebár fényes fekete, és még nappal is nehezen észrevehető a különbség olyan mélypiros az alapszínem.
Még valami. Nem az egész motorháztetőt húzattam be csak kb. 2/3-át. Ez bőven belefér a díszítés kategóriába. _________________ Milualbumai
Legutóbb Milu szerkesztette (2014.01.15 11:56:22), összesen 1 alkalommal
Elküldve:
2014.01.12 13:32:56 Hozzászólás sorszáma a témában: 4 Hozzászólás témája:
Milu írta:
Még valami. Nem az egész motorháztetőt húzattam be csak kb. 2/3-át. Ez bőven belefér a díszítés kategóriába.
Amikor én szándékoztam karbon-fóliáztatni a motorházat (akihez korábban vittem üvegfóliázni, másik cég..) akkor a tiedéhez hasonlóan akartam megoldani, hogy ne a teljes felület legyen, csak a lehajló oldalívig. Akkor azt mondták, felteszik, de semmi gari rá, mert ha nem hajtják alá a fóliát, akkor 1-2 mosás, véletlen ráspriccelés nagynyomásúval, és elkezd elválni a felülettől. A tetőnél ilyen gond nincs, mert ott a műanyag szél ami végigfut. Emiatt letettem róla....
Az előtte való Focus 1-nél pedig csak kéket lehetett volna feltetetni horror áron, mert a fekete már 45%-ot vitt volna a 2 felületen, ami rendőrnél ugyan nem, de műszaki vizsgán bukó. De az ár baráti, látom egész autókat is betakarnak vele.
Elküldve:
2014.01.12 18:55:47 Hozzászólás sorszáma a témában: 5 Hozzászólás témája:
ATTIS írta:
Milu írta:
Még valami. Nem az egész motorháztetőt húzattam be csak kb. 2/3-át. Ez bőven belefér a díszítés kategóriába.
Amikor én szándékoztam karbon-fóliáztatni a motorházat (akihez korábban vittem üvegfóliázni, másik cég..) akkor a tiedéhez hasonlóan akartam megoldani, hogy ne a teljes felület legyen, csak a lehajló oldalívig. Akkor azt mondták, felteszik, de semmi gari rá, mert ha nem hajtják alá a fóliát, akkor 1-2 mosás, véletlen ráspriccelés nagynyomásúval, és elkezd elválni a felülettől. A tetőnél ilyen gond nincs, mert ott a műanyag szél ami végigfut. Emiatt letettem róla....
Az előtte való Focus 1-nél pedig csak kéket lehetett volna feltetetni horror áron, mert a fekete már 45%-ot vitt volna a 2 felületen, ami rendőrnél ugyan nem, de műszaki vizsgán bukó. De az ár baráti, látom egész autókat is betakarnak vele.
Közben beszéltem olyan ismerősömmel aki minősített vizsgáztató. Ő azt mondja, hogy nincs olyan, hogy ezért megbukik a vizsgán egy autó, sőt olyan sincs, hogy XX%-ot lefed akkor már kétszínű. Ha úgy ítéli meg akkor beküld az okmányirodába a forgalmit átíratni kétszínűre, vagy nem. De a rend őrei ezen nem akadhatnak fenn.
No igen. Ezen én is aggódtam ott a műhelyben, hogy nem fog e feljönni. Azt mondták ha ésszel van mosva akkor nem, de ha fel is jön begurulok és megoldják.
Ésszel mosni meg azt jelenti, hogy gőzborotvával nem szabad a hő miatt, nagynyomásúval meg belülről kifelé viszonylag nagy távolságból, ügyelve arra, hogy a nagynyomású vízsugár mindig olyan szögben érje a fóliát, hogy alá sémiképpen ne tudjon menni. Tehát belülről, középről kifelé. _________________ Milualbumai
Elküldve:
2014.01.12 19:20:14 Hozzászólás sorszáma a témában: 6 Hozzászólás témája:
Milu írta:
No igen..
Mondjuk annak már 10 éve, úgyhogy simán lehet idejétmúlt szabályozás.
Látom a motorháztető alatti krómcsíkot is behúzták vele. A tetőnél az antenna helyét körbevágták?
Elküldve:
2014.01.12 23:40:29 Hozzászólás sorszáma a témában: 7 Hozzászólás témája:
ATTIS írta:
Milu írta:
No igen..
Mondjuk annak már 10 éve, úgyhogy simán lehet idejétmúlt szabályozás.
Látom a motorháztető alatti krómcsíkot is behúzták vele. A tetőnél az antenna helyét körbevágták?
Krómcsíkot sehol nem húztak be. Minden gyári króm kívül maradt, az alá dolgoztak.
A cégnél akiknél csináltattam, nincs különbség autó matricázás és autó matricázás között.
Minden autót úgy csinálnak meg, hogy ami útban van azt leszerelik(!). Nem körbevágják és betolják alá a fóliát, hanem leszerelik és aláfóliáznak. Lekaptak mindent. Motorháztetőről mindent leszereltek, majd a tetőről, ami az én esetemben azt jelentette, hogy lekapták az antennát, de leszedték a tetőkorlátjaimat is. Aki ismeri ezt a megoldást az tudja mekkora meló. Az utastérből ezeket a korlátokat alulról kell rögzíteni. A csavarokat a tetőkárpit mögött lehet megtalálni. A tetőkárpitot meg csak úgy lehet leszerelni, ha az egész belsejét, a takaró műanyagokat, kapaszkodókat, napellenzőket, lámpákat "A" oszloptól a hátsó ajtó küszöbéig leszereli az ember. Ha nem így tennék akkor eltörhetne a tetőkárpit, az ugyan is eléggé merev. Szóval leszerelték a tetőkorlátot is. Letisztították, pormentesítették a cél felületeket és csak ezt követően rakták fel a matricákat. Há mondom én, hogy aprólékos, precíz emberkék melóznak ott.
Kérdeztem is tőlük, mikor láttam, hogy hogy szétkapták a verdát, nem sok e ez egy kicsit, mire ők azt mondták, ahhoz, hogy jól meg legyen csinálva és közben biztosan ne tegyenek kárt a kocsiban ennyire szét kell kapni.
Egyébiránt direkt azért választottam őket, mert láttam 2-es fókát a referencia munkáik között. Tehát nem az én kocsim volt az első amit ebből a típusból szétszednek. _________________ Milualbumai
OFF: milyen dugalj a hűtőrácson a Ford logótól balra?
Motorblokk előmelegítő csatlakozója. Gyárilag etanol-os az autóm. Nagy hidegben rá lehet csatlakoztatni a 220-ra és jól előmelegíti a blokkot. Így ha etanol van beletankolva, hatékonyabban indítható reggelente. Ezt a problémát megoldom úgy, hogy télen csak benyát kap. _________________ Milualbumai
Motorblokk előmelegítő csatlakozója. Gyárilag etanol-os az autóm. Nagy hidegben rá lehet csatlakoztatni a 220-ra és jól előmelegíti a blokkot. Így ha etanol van beletankolva, hatékonyabban indítható reggelente. Ezt a problémát megoldom úgy, hogy télen csak benyát kap.
Üüüüügyes. Sejtettem, hogy a flexiifuel miatt van. Köszi. _________________ album
dízellel járok - bármikor szó nélkül ráborítok fél millió Ft-ot
Elküldve:
2014.01.13 09:54:14 Hozzászólás sorszáma a témában: 11 Hozzászólás témája:
Milu írta:
... Aki ismeri ezt a megoldást az tudja mekkora meló. Az utastérből ezeket a korlátokat alulról kell rögzíteni. A csavarokat a tetőkárpit mögött lehet megtalálni. A tetőkárpitot meg csak úgy lehet leszerelni, ha az egész belsejét, a takaró műanyagokat, kapaszkodókat, napellenzőket, lámpákat "A" oszloptól a hátsó ajtó küszöbéig leszereli az ember. Ha nem így tennék akkor eltörhetne a tetőkárpit, az ugyan is eléggé merev. Szóval leszerelték a tetőkorlátot is. Letisztították, pormentesítették a cél felületeket és csak ezt követően rakták fel a matricákat. Há mondom én, hogy aprólékos, precíz emberkék melóznak ott. ....
Albumaim közé raktam fel képeket arról az állapotról amikor le volt szerelve a tetőkárpit... _________________ Milualbumai
Elküldve:
2014.01.13 12:17:34 Hozzászólás sorszáma a témában: 12 Hozzászólás témája:
Milu írta:
Milu írta:
... Aki ismeri ezt a megoldást az tudja mekkora meló. Az utastérből ezeket a korlátokat alulról kell rögzíteni. A csavarokat a tetőkárpit mögött lehet megtalálni. A tetőkárpitot meg csak úgy lehet leszerelni, ha az egész belsejét, a takaró műanyagokat, kapaszkodókat, napellenzőket, lámpákat "A" oszloptól a hátsó ajtó küszöbéig leszereli az ember. Ha nem így tennék akkor eltörhetne a tetőkárpit, az ugyan is eléggé merev. Szóval leszerelték a tetőkorlátot is. Letisztították, pormentesítették a cél felületeket és csak ezt követően rakták fel a matricákat. Há mondom én, hogy aprólékos, precíz emberkék melóznak ott. ....
Albumaim közé raktam fel képeket arról az állapotról amikor le volt szerelve a tetőkárpit...
Ha valaki a jövőben leszereli a tetőkárpitot, érdemes a tető alját alufóliával befedni.
Ez a legegyszerűbb nyári hőszigetetelés.
Nyáron a tető egy 2 négyzetméteres 60-80 fokos fűtőtestnek felel meg.
Az alufólia a hősugárzást tizedére csökkenti.
Az "A" oszlop tövében látható kis íves felfutást kézzel, vezető zsinór nélkül húzta egyikük. Lehet, hogy ez csak nekem nagy mutatvány, de én tuti nem tudnék ilyen ívet húzni...
Ezt úgy kell elképzelni,hogy először felragasztják a fóliát, és utána sniccerrel levágják a fölösleget? _________________ Sitti Focus
Az "A" oszlop tövében látható kis íves felfutást kézzel, vezető zsinór nélkül húzta egyikük. Lehet, hogy ez csak nekem nagy mutatvány, de én tuti nem tudnék ilyen ívet húzni...
Ezt úgy kell elképzelni,hogy először felragasztják a fóliát, és utána sniccerrel levágják a fölösleget?
Nem sniccerrel hanem spéci szikével, bár lehet, hogy azt is sniccernek hívják, nem értek hozzá. De biztos, hogy nem az a kitolós pengés, hanem egy nyél aminek a végében egy háromszög alakú, cserélhető penge van. Már amennyire én láttam.
Jah meg alá raktak valami 3M-es csodát(erre nem tapad rá a matrica), ilyen zöld színű műanyagszerűséget, hogy nehogy véletlen meghúzzák a gyári fényezést is. Amikor készen lett az ívvel akkor ezt zöld valamit kihúzta alóla és hőpisztollyal megkínálta, kesztyűs kézzel rásimította. Az egészet rövidebb idő alatt csinálta meg mint én leírtam most... _________________ Milualbumai
Elküldve:
2014.01.13 17:39:30 Hozzászólás sorszáma a témában: 15 Hozzászólás témája:
A nyílt reklámozás a fórum teljes felületén tilos, ezt csak szerződött partnereink tehetik meg!
(ráadásul mindezt egy teljesen új topikban) _________________ "Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan." Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni
Elküldve:
2014.01.15 11:15:06 Hozzászólás sorszáma a témában: 16 Hozzászólás témája:
A topikot megnyitottam, semmi gond nincs ha megbeszélitek a tapasztalataitokat, de az első hozzászólásból a reklámot légyszíves töröld! _________________ Nem narancssárga,de ST
Az "A" oszlop tövében látható kis íves felfutást kézzel, vezető zsinór nélkül húzta egyikük. Lehet, hogy ez csak nekem nagy mutatvány, de én tuti nem tudnék ilyen ívet húzni...
Ezt úgy kell elképzelni,hogy először felragasztják a fóliát, és utána sniccerrel levágják a fölösleget?
Amúgy a Te verdád fényezve van gondolom.
Én is filóztam azon, hogy inkább fényezőhöz viszem, de az olyan végleges. Mert gondoltam mi van ha nem tetszik? Mi van ha el akarom adni? A többsége kiváltképpen a kombi vásárlók nem vesznek nagyon megberhelt verdát, mármint ami így kívülről is levágható, hogy nem csak krumplit szállított.
Na ezért maradtam a matricázásnál. Azon felül, hogy ócób, még könnyedén le is kapható ha az élet úgy hozza.
Igen tudom, sokan nem tartják igényesnek, de ha jó helyre viszitek a kocsit akkor azt igényesen is fogják megcsinálni... _________________ Milualbumai
Elküldve:
2014.01.15 16:00:22 Hozzászólás sorszáma a témában: 18 Hozzászólás témája:
Létezik egy olyan gumi festék, spray, amit taxisok fóliázás helyett szoktak bizonyos helyekre fújni (pl. kilincs, tükör, sárvédő), ez a Plasti Dip, próbálta már valaki?
Én felnit fújtam le vele.
A lényege, hogy higítva van a gumi és amikor kifújjuk (vagy kenjük) elpárolog az oldószer és a nyers, egybefüggő gumiréteg marad csak meg. Később ezt akár egyben le is lehet húzni.
Van hozzá alapozó, ami megtízszerezi a tapadást a felület és a gumi között.
Elküldve:
2014.01.15 19:38:38 Hozzászólás sorszáma a témában: 19 Hozzászólás témája:
farkendo írta:
Létezik egy olyan gumi festék, spray, amit taxisok fóliázás helyett szoktak bizonyos helyekre fújni (pl. kilincs, tükör, sárvédő), ez a Plasti Dip, próbálta már valaki?
Én felnit fújtam le vele.
A lényege, hogy higítva van a gumi és amikor kifújjuk (vagy kenjük) elpárolog az oldószer és a nyers, egybefüggő gumiréteg marad csak meg. Később ezt akár egyben le is lehet húzni.
Van hozzá alapozó, ami megtízszerezi a tapadást a felület és a gumi között.
És saját tapasztalatod szerint ez mennyire tartós? Mennyire bírja az igénybevételt? Bár gondolom nem lehet rossz ez a képessége, ha felnire fújtad... _________________ Milualbumai
Elküldve:
2014.01.15 19:49:58 Hozzászólás sorszáma a témában: 20 Hozzászólás témája:
Milu írta:
farkendo írta:
Létezik egy olyan gumi festék, spray, amit taxisok fóliázás helyett szoktak bizonyos helyekre fújni (pl. kilincs, tükör, sárvédő), ez a Plasti Dip, próbálta már valaki?
Én felnit fújtam le vele.
A lényege, hogy higítva van a gumi és amikor kifújjuk (vagy kenjük) elpárolog az oldószer és a nyers, egybefüggő gumiréteg marad csak meg. Később ezt akár egyben le is lehet húzni.
Van hozzá alapozó, ami megtízszerezi a tapadást a felület és a gumi között.
És saját tapasztalatod szerint ez mennyire tartós? Mennyire bírja az igénybevételt? Bár gondolom nem lehet rossz ez a képessége, ha felnire fújtad...
Nekem nem felnin van, de már kb 4 éve ráfújtam az ajtókapaszkodóra. Azóta is rendesen fent van, nem málik. _________________ Az autóm
Amúgy a Te verdád fényezve van gondolom.
Én is filóztam azon, hogy inkább fényezőhöz viszem, de az olyan végleges.
Igen festve van. Ezt még egy tartozás fejében csinálta nekem valaki. Viszont tavasszal/nyáron teljesen be fogom vonni fóliával a kocsit.
Egyrészt olcsóbb mint a festés. Másrészt saját magam is meg tudom csinálni. (Van tapasztalatom benne.)
Harmadrészt nem kell hozzá festőkamra mint a Plastidiphez.
Valami ilyesmire tervezem:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu _________________ Sitti Focus
Igen festve van. Ezt még egy tartozás fejében csinálta nekem valaki. Viszont tavasszal/nyáron teljesen be fogom vonni fóliával a kocsit.
Egyrészt olcsóbb mint a festés. Másrészt saját magam is meg tudom csinálni. (Van tapasztalatom benne.)
Harmadrészt nem kell hozzá festőkamra mint a Plastidiphez.
Valami ilyesmire tervezem:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Azért majd ha nekilátsz, dokumentáld is, mert bazira érdekel, hogy azokat a zöld betéteket hogyan fogod megoldani... _________________ Milualbumai
Azért majd ha nekilátsz, dokumentáld is, mert bazira érdekel, hogy azokat a zöld betéteket hogyan fogod megoldani...
Két technikát találtam ki:
1 - Úgy gondoltam,hogy felülről fogok indulni a fekete fóliával. Lehozom egészen a kilincs alá ~10 centivel.
Ott takarószalaggal kijelölöm a cikkcakk vonalát, és az általad írt "snicceres" megoldással levágom a fölösleget.
Aztán alulról indulok felfelé a fehér fóliával. Pár centit rámegyek a feketére, majd pengével a kettő találkozásánál
elvágom, így nem fogják fedni egymást, hanem pont egy rétegben lesznek.
Aztán a két szín találkozásánál felviszek egy ~30 centi széles zöld csíkot második rétegnek. Takarószalaggal megint kijelölöm a levágandó részt, és pengével levágom.
2 - Esetleg azon is gondolkozok,hogy a zöld csíkot számítógéppel tervezem meg, és dekorossal vágatom ki. Géppel vágva
talán egyenesebbek lesznek a vonalak. Csak nehezebb úgy felrakni,hogy pont eltaláljam a cikcakkot....
Elküldve:
2014.01.17 08:22:17 Hozzászólás sorszáma a témában: 27 Hozzászólás témája:
hehe, mehetek vissza garis javításra, mert a motorháztetőnél meg a tetőnél is kezd elválni a ragasztás a képeken piros nyíllal jelöltem. Nem a nyilaknál engedett el hanem azokon az íveken amiket nyíllal jelöltem, kompletten...
Egy hét után...
Igazából ahogy látom nem hagytak elég anyagot(kb fél centis az aláhajtás mindkét részen) az aláhúzásra, majd kíváncsi leszek, hogyan orvosolják... _________________ Milualbumai
Elküldve:
2014.01.17 08:51:02 Hozzászólás sorszáma a témában: 28 Hozzászólás témája:
Milu írta:
Igazából ahogy látom nem hagytak elég anyagot(kb fél centis az aláhajtás mindkét részen)
Elméletileg a fél centinek is elégnek kellene lennie, hiszen például a szélvédő és a tető találkozásánál semmi biztonsági részt nem tudnak hagyni.
Csak jól meg kell melegíteni hőlégfúvóval... _________________ Sitti Focus
Elküldve:
2014.01.17 09:52:57 Hozzászólás sorszáma a témában: 30 Hozzászólás témája:
ATTIS írta:
peti77 írta:
A topikot megnyitottam, semmi gond nincs ha megbeszélitek a tapasztalataitokat, de az első hozzászólásból a reklámot légyszíves töröld!
Szerintem ez a téma változattól független, így mehetne a közös topicba....
Jogos. Végül is van ott(Ami minden Focusban közös->Általános dolgok) olyan téma is aminek az a neve, hogy "Fólia az üvegre, de milyen?". Az mellett ez is elférne. _________________ Milualbumai
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban