Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2021.12.05. 21:04:48 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: reveszand
Mai: 2
Tegnapi: 0
Összesen: 26329
Látogatók:
Vendégek: 464
Tagok: 1
Összesen: 465

Jelen lévő tagok:
01: Laszlo71

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Tárcsafék vs dobfék
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Biztonságtechnika -> Tárcsafék vs dobfék
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

1 / 7 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  bbe


Offline
Csatlakozott:
2004. 03. 20.
Hozzászólások: 2850


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 13:12:15  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1
 Hozzászólás témája: Tárcsafék vs dobfék
Hozzászólás az előzmény idézésével

Melyik a jobb hatulra es miert ? - annak nyoman, mert vki irta, hogy sajna dobfekje van hatul -.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  szittyai


Offline
Csatlakozott:
2004. 05. 21.
Hozzászólások: 642


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 13:22:27  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2
 Hozzászólás témája: Re: Tárcsafék vs dobfék
Hozzászólás az előzmény idézésével

bbe írta:
Melyik a jobb hatulra es miert ? - annak nyoman, mert vki irta, hogy sajna dobfekje van hatul -.

Jó a téma, valaki írhatna egy képekkel, görbékkel, stb. illusztrált cikket a kérdésről. Smile
egyszer valahol olvastam egy egész jó cikket a neten erről, de most egy istennek sem találom ... Sad
_________________
szittyai (1.6 Fresh kombi; 2004.03.; Deep Rosso)
"Ön dönt: iszik, vagy vezet. De egyszerre a hármat ne csinálja!"
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  bbe


Offline
Csatlakozott:
2004. 03. 20.
Hozzászólások: 2850


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 13:27:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Annyi valaszt kaptam egyszer erre a kerdesemre, hogy " fizess amikor elkopik hatul is a fekbetet es tarcsa " Smile Azota en is igy velekedem, de azert jobb lenne tudni, mi az igazsag. Valoszinuleg jobb lehet uzemileg a tarcsa, ha manapsag igyekeznek azt rakni ahova csak lehet.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  web@pó


Offline
Csatlakozott:
2004. 04. 12.
Hozzászólások: 1072


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 13:30:55  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

A dobfék sokkal hamarabb felmelegszik mint a tárcsa és erősen csökken ezáltal a fékhatás...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  bbe


Offline
Csatlakozott:
2004. 03. 20.
Hozzászólások: 2850


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 13:35:44  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 5
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

JEM írta:
A dobfék sokkal hamarabb felmelegszik mint a tárcsa és erősen csökken ezáltal a fékhatás...


Te vagy a "buszos" ? Smile
A buszokon mi van ?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  web@pó


Offline
Csatlakozott:
2004. 04. 12.
Hozzászólások: 1072


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 13:38:48  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 6
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Remélem nem baj, hogy buszos vagyok... Wink
Az újabbakat természetesen tárcsafékekkel szerelik
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  bbe


Offline
Csatlakozott:
2004. 03. 20.
Hozzászólások: 2850


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 13:40:06  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 7
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

JEM írta:
Remélem nem baj, hogy buszos vagyok... Wink
Az újabbakat természetesen tárcsafékekkel szerelik


Mar miert lenne baj ? Smile Csak nehez kovetni a nickvaltasokat mostanaban Smile
Es mennyi tarcsafekje van a busznak ?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  web@pó


Offline
Csatlakozott:
2004. 04. 12.
Hozzászólások: 1072


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 13:53:28  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

A helyi járatú buszokon csak elöl, a távolsági járatokon elöl-hátul, de ezek csak az új beszerzésűek...Rengeteg busz fut még elöl-hátul dobfékkel Crying or Very sad
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  percy
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2003. 09. 22.
Hozzászólások: 14354


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 16:52:19  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 9
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

bbe írta:
Annyi valaszt kaptam egyszer erre a kerdesemre, hogy " fizess amikor elkopik hatul is a fekbetet es tarcsa " Smile Azota en is igy velekedem, de azert jobb lenne tudni, mi az igazsag. Valoszinuleg jobb lehet uzemileg a tarcsa, ha manapsag igyekeznek azt rakni ahova csak lehet.

Fizess hát Smile

Na félretéve a viccet, sztem nagy sebességről fékezni sokkal jobb a hátul tárcsafékes autóval (kicsi), sokkal jobb a fékhatás, legalábbis sztem, érzetre!
Amúgy nem kerül sokkal többe, a tisztántartása is egyszerűbb... (40e szervíznél azt mondták, hogy a hátsók valszeg a 80e-t is ki fogják bírni, az elsők 60-at tuti, 80e már határeset....
Szal szerintem jobban fog, no és nem elhanyagolandó szempont hogy optikailag is csinos Wink
_________________
"Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan."
Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  sberenyi


Offline
Csatlakozott:
2003. 05. 30.
Hozzászólások: 1429


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 17:05:44  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

alapvető különbség a dobfék és tárcsafék esetében a
- hatásfok
- reakcióidő

csak tárcsaféknél megoldható az ABS, az ASR és még sok 3 betűs fékhatáson alapuló stabilizáló rendszer
_________________
mindegy az hogy mi de legalább 280Nm legyen
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  FBRAVO


Offline
Csatlakozott:
2005. 01. 11.
Hozzászólások: 176


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 17:35:26  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 11
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

sberenyi írta:
alapvető különbség a dobfék és tárcsafék esetében...


Így van:
-hatásfok
-reakcióidő
-karbantartás
-látvány
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  bbe


Offline
Csatlakozott:
2004. 03. 20.
Hozzászólások: 2850


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 17:45:54  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 12
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Percy, akkor egy fekezesnel, az elsok jobban fekeznek, mint a hatsok ? Vagy azok miert birnak tobbet ?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  web@pó


Offline
Csatlakozott:
2004. 04. 12.
Hozzászólások: 1072


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 17:49:36  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 13
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

sberenyi írta:

csak tárcsaféknél megoldható az ABS

Ez nem így van.....van kizárólag dobfékkel szerelt ABS-el ellátott jármű, nem beszélve a hátsó dobfékkel rendelkező focus ABS-es változatáról /pl:1.4 fresh/
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  FBRAVO


Offline
Csatlakozott:
2005. 01. 11.
Hozzászólások: 176


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 18:08:54  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 14
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

bbe írta:
Percy, akkor egy fekezesnel, az elsok jobban fekeznek, mint a hatsok ? Vagy azok miert birnak tobbet ?

Hátsó tárcsák eleve kisebbek, nincsenek akkora igénybevételnek kitéve, nem beszélve a súlyeloszlásról. Az elsőknek nagyobb hatással kell működniük. Cool
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  bbe


Offline
Csatlakozott:
2004. 03. 20.
Hozzászólások: 2850


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 18:19:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 15
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ha nincsenek akkora igenybevetelnek kiteve, akkor ez azt jelenti, hogy ott mersekeltebben fekez mint elol ?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  FBRAVO


Offline
Csatlakozott:
2005. 01. 11.
Hozzászólások: 176


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 18:24:05  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 16
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

bbe írta:
Ha nincsenek akkora igenybevetelnek kiteve, akkor ez azt jelenti, hogy ott mersekeltebben fekez mint elol ?

Kétségtelen nem fog akkorát mint az első. Kisebb a tárcsa és a betét, így a hatásfoka is kisebb mint az elsőknek. Ezért szereltek régebben hátulra dobféket.
Az előző 2.0-ás (155 LE) OFF-osomnak olyan kicsi volt a hátsó tárcsája hogy mindig mosolygásra késztetett. Cool
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  bbe


Offline
Csatlakozott:
2004. 03. 20.
Hozzászólások: 2850


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 18:30:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 17
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Meg mindig nem teljes nekem a dolog. Ha kicsi, de hasznalva van, akkor ?
Percy, hol vagy ?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  FBRAVO


Offline
Csatlakozott:
2005. 01. 11.
Hozzászólások: 176


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 18:33:51  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 18
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

bbe írta:
Meg mindig nem teljes nekem a dolog. Ha kicsi, de hasznalva van, akkor ?
Percy, hol vagy ?

Nem tudom hogy igazából mit nem értesz, de a dobféknél a fent felsoroltakban jobb a tárcsafék.
Az meg ugye logikus hogy hátul miért kisebb mint elől?! Rolling Eyes Rolling Eyes
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  bbe


Offline
Csatlakozott:
2004. 03. 20.
Hozzászólások: 2850


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 18:39:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 19
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

FBRAVO írta:
bbe írta:
Meg mindig nem teljes nekem a dolog. Ha kicsi, de hasznalva van, akkor ?
Percy, hol vagy ?

Nem tudom hogy igazából mit nem értesz, de a dobféknél a fent felsoroltakban jobb a tárcsafék.
Az meg ugye logikus hogy hátul miért kisebb mint elől?! Rolling Eyes Rolling Eyes

Nem.
Ha hatul kisebb, akkor az miert jelenti azt, hogy kevesbe kopik el ?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  bbe


Offline
Csatlakozott:
2004. 03. 20.
Hozzászólások: 2850


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 18:41:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 20
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

A tobbiek is, akik ugyanugy nem ertik a dolgot es altalaban a temara kivancsiak, nyugodtan bekapcsolodhatnak, nem akkora ciki ha az ember egeti a pofajat, de kerdez, ugyhogy nosza rajta, batran.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  FBRAVO


Offline
Csatlakozott:
2005. 01. 11.
Hozzászólások: 176


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 18:44:35  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 21
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

bbe írta:

Nem.
Ha hatul kisebb, akkor az miert jelenti azt, hogy kevesbe kopik el ?


"Kétségtelen nem fog akkorát mint az első. Kisebb a tárcsa és a betét, így a hatásfoka is kisebb mint az elsőknek. "
Ha kisebb hatásfoka van, mert nem kelll nagyobb, az szerintem egyenlő lehet azzal hogy ugyan olyan keménységű betét(mint az első) kevésbé kopik. Rolling Eyes
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  siz


Offline
Csatlakozott:
2003. 05. 16.
Hozzászólások: 1338

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 19:26:25  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 22
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

A hátsó féket azért méretezik kisebbre, mert fékezéskor a kocsi súlya (ugye fizika, tehetetlenség), előre megy, ezért az autó teljes súlyának a nagy része az első tengelyre nehezedik (bólint az autó), az elektronikus fékerő-elosztó (EBD) meg hátra akkora erőt ad, amekkora pont szükséges oda.
_________________
Siz (Fotóalbum)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  FBRAVO


Offline
Csatlakozott:
2005. 01. 11.
Hozzászólások: 176


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 19:29:52  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 23
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

siz írta:
A hátsó féket azért méretezik kisebbre, mert fékezéskor a kocsi súlya (ugye fizika, tehetetlenség), előre megy, ezért az autó teljes súlyának a nagy része az első tengelyre nehezedik (bólint az autó), az elektronikus fékerő-elosztó (EBD) meg hátra akkora erőt ad, amekkora pont szükséges oda.

S ezért nem is kopik annyira, jobb esetben (kézifék rulez Razz ).
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  bbe


Offline
Csatlakozott:
2004. 03. 20.
Hozzászólások: 2850


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 19:37:52  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 24
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

siz írta:
A hátsó féket azért méretezik kisebbre, mert fékezéskor a kocsi súlya (ugye fizika, tehetetlenség), előre megy, ezért az autó teljes súlyának a nagy része az első tengelyre nehezedik (bólint az autó), az elektronikus fékerő-elosztó (EBD) meg hátra akkora erőt ad, amekkora pont szükséges oda.

Na, igy mar ertheto Wink
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  FBRAVO


Offline
Csatlakozott:
2005. 01. 11.
Hozzászólások: 176


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 19:53:41  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 25
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

bbe írta:
siz írta:
A hátsó féket azért méretezik kisebbre, mert fékezéskor a kocsi súlya (ugye fizika, tehetetlenség), előre megy, ezért az autó teljes súlyának a nagy része az első tengelyre nehezedik (bólint az autó), az elektronikus fékerő-elosztó (EBD) meg hátra akkora erőt ad, amekkora pont szükséges oda.

Na, igy mar ertheto Wink

Holtig tanul az embör. Very Happy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  sberenyi


Offline
Csatlakozott:
2003. 05. 30.
Hozzászólások: 1429


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 21:11:11  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 26
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

JEM írta:
sberenyi írta:

csak tárcsaféknél megoldható az ABS

Ez nem így van.....van kizárólag dobfékkel szerelt ABS-el ellátott jármű, nem beszélve a hátsó dobfékkel rendelkező focus ABS-es változatáról /pl:1.4 fresh/


Kétségtelen, hogy minden focuson van ABS de azoknál aminek dobfék van a hátsó keréken az ABS önmaga nem hat rájuk. Ugyanis az ABS lényege, hogy ha nem forog a kerék abban a pillanatban csökkenti a fékhatást majd vissza, ez adja az a dobogás szerű érzést.
Fékezés esetén a jármű súlya kifejezetten az első fékekre összpontosul ezért nagyobb fékhatásra van szükség elől. amitől blokkolhat a gumi de a hátsókról a gép súlya redszerit elemelkedik ezért a kisebb fékhatás is elegendő a kerekek fékezéséhez ezáltal a hátsó kerek blokkolása eleve kizárt.

Javaslom mennyetek ki egy zuzalékos vagy laza talajra és egyvalaki kivülről figyelheti, hogy az első kerekek pillanatokra megállnak de a hátsók egyenletesen forognak az erős fékhatás ellenére is!
_________________
mindegy az hogy mi de legalább 280Nm legyen
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  mugab


Offline
Csatlakozott:
2005. 03. 04.
Hozzászólások: 415


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 22:20:59  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 27
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Csak azt nem tudom akkor az EBD az mire való??? Idea Question (fékerő elosztó abs-szel)
Mert nekem az FII 1.4-es dobfékesnél elvileg van!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  SzaB


Offline
Csatlakozott:
2003. 07. 17.
Hozzászólások: 721


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 22:30:33  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 28
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Na, ha már itt tartunk Smile ... Szerintetek mekkora eséllyel lehet átszerelni egy dobféket tárcsafékre? Shocked
_________________
Üdv.: SzaB
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rob1


Offline
Csatlakozott:
2004. 06. 21.
Hozzászólások: 753

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 22:37:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 29
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

sberenyi írta:
JEM írta:
sberenyi írta:

csak tárcsaféknél megoldható az ABS

Ez nem így van.....van kizárólag dobfékkel szerelt ABS-el ellátott jármű, nem beszélve a hátsó dobfékkel rendelkező focus ABS-es változatáról /pl:1.4 fresh/


Kétségtelen, hogy minden focuson van ABS de azoknál aminek dobfék van a hátsó keréken az ABS önmaga nem hat rájuk. Ugyanis az ABS lényege, hogy ha nem forog a kerék abban a pillanatban csökkenti a fékhatást majd vissza, ez adja az a dobogás szerű érzést.
Fékezés esetén a jármű súlya kifejezetten az első fékekre összpontosul ezért nagyobb fékhatásra van szükség elől. amitől blokkolhat a gumi de a hátsókról a gép súlya redszerit elemelkedik ezért a kisebb fékhatás is elegendő a kerekek fékezéséhez ezáltal a hátsó kerek blokkolása eleve kizárt.

Javaslom mennyetek ki egy zuzalékos vagy laza talajra és egyvalaki kivülről figyelheti, hogy az első kerekek pillanatokra megállnak de a hátsók egyenletesen forognak az erős fékhatás ellenére is!



Fékezéskor az autó súlypontja az első tengely felé tolódik el, a hátsó kerekeken kisebb a nyomóerő, ezért a hátsó kerekek kisebb fékerő hatására is blokkolnak. Ez ABS nélküli autókon erős fékezéskor még aszfalton is megfigyelhető - a hátsó kerekek hosszaban csúsznak (hosszabb féknyom). Az első kerekek a rájuk nehezedő nagyobb nyomóerő miatt nehezebben blokkolhatók. (biciklivel egyszerűen kipróbálható)
Azt nehezen tudom elhinni, hogy a hátul dobfékes, de ABS-es focusoknál csak az első kerekeknél van blokkolásérzékelő és ez alapján szabályozott a hátsó fékhatás. Ebben az esetben mi történik, ha változó minőségű úton fékezel és az első kerék még nem blokkol, a hátsó viszont igen? Csúszni kezd a hátulja?
_________________
Ford Focus Kombi 1,6 Fresh Diamond White (2004)
Ford C-Max 1,6 Technology Moondust Silver (2014)
Ford Focus Kombi 1.0 Frozen White (2016)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rob1


Offline
Csatlakozott:
2004. 06. 21.
Hozzászólások: 753

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2005.06.08 22:53:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 30
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

mugab írta:
Csak azt nem tudom akkor az EBD az mire való??? Idea Question (fékerő elosztó abs-szel)
Mert nekem az FII 1.4-es dobfékesnél elvileg van!


Az ABS csak a kerekek blokkolását figyeli és akkor avatkozik be, az EBD meg a mindenkori terhelés függvényében az optimálisnak megfelelően szabályozza a fékerőt. - szerintem Rolling Eyes tárcsafék és dobfék esetén is
_________________
Ford Focus Kombi 1,6 Fresh Diamond White (2004)
Ford C-Max 1,6 Technology Moondust Silver (2014)
Ford Focus Kombi 1.0 Frozen White (2016)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Biztonságtechnika -> Tárcsafék vs dobfék
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Ugrás:   

1 / 7 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.20 másodperc