Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2019.09.23. 16:03:45 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: SteffenBai
Mai: 3
Tegnapi: 3
Összesen: 25416
Látogatók:
Vendégek: 442
Tagok: 6
Összesen: 448

Jelen lévő tagok:
01: SteffenBai
02: tothandor80
03: ndruboy
04: theseus
05: tamas_kulcsar_90
06: Kapeti

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Néhány műszaki kérdés... Guruk, segítsetek!!!
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focusról -> Néhány műszaki kérdés... Guruk, segítsetek!!!
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, ... 358, 359, 360  Következő
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

2 / 360 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  percy
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2003. 09. 22.
Hozzászólások: 14342


HozzászólásElküldve: 2004.04.13 08:03:14  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 31
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

weise írta:
Körülbelül megoldódott a probléma 99EVO-t tankoltam bele és úgy néz ki
most megszünt.
Remélem ez igy is marad! Smile


Nekem pont ettől a benyától szállt el az egész vezérlés Twisted Evil Evil or Very Mad

A szervízben csak annyit fűztek hozzá, hogy biztos pancsolt volt a benya, hallottak már több helyről egysmást Smile

Esetleg próbáld meg néha leszabályzásig kiforgatni, mondjuk 3. fokozattól....
(nekem ezt tanácsolták)
_________________
"Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan."
Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fresh


Offline
Csatlakozott:
2003. 08. 13.
Hozzászólások: 22


HozzászólásElküldve: 2004.04.13 12:50:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 32
 Hozzászólás témája: kottyano kuplung
Hozzászólás az előzmény idézésével

Tapasztalta mar valaki?
Amikor felengedem a kuplungot sebessegvaltaskor akkor egy kottyano hangot hallok.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  simgeri


Offline
Csatlakozott:
2004. 02. 26.
Hozzászólások: 3833


HozzászólásElküldve: 2004.04.13 12:51:46  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 33
 Hozzászólás témája: Re: kottyano kuplung
Hozzászólás az előzmény idézésével

fresh írta:
Tapasztalta mar valaki?
Amikor felengedem a kuplungot sebessegvaltaskor akkor egy kottyano hangot hallok.


Nekem még soha nem csinálta, viszont nekel a csapágynak van egy is hangja felengedett álapotban.....
_________________
Üdv. SimgeriNekem is jár Foka Móka(Ford Focus 1,6 Comfort Safety 2003)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  weise


Offline
Csatlakozott:
2003. 06. 02.
Hozzászólások: 99


HozzászólásElküldve: 2004.04.28 08:45:20  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 34
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Ismét előjött az előző problémám, elvittem szervizbe de a számítógép semmit sem mutatott ki. Igy csak probálkozni tudtunk mi lehet a gond. Le lett cserélve az üzemanyag szűrő, fel lett öltve protec üzemanyag rendszer tisztítóval és fel lett töltve az új szoftver. De sajnos nem változott a dolog.
Nem közvetlenül idulás után hanem egy pár kilóméter mulva el kezd rángatni mint a mi nem kap elég üzemanyagot. Be lett mérve a mindkét lambdaszonda igaz a második egy kicsit későn reagált de elvileg működik.
Szerintetek mit lehet még vele tenni??? Sad
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  slajder


Offline
Csatlakozott:
2004. 04. 26.
Hozzászólások: 168


HozzászólásElküldve: 2004.05.08 14:13:12  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 35
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Pár száz km van az 1.6 Kombiban, alapvetően elégedett vagyok vele. Remélem a fogyasztás is csökken, 120 körül nem mutat 8 alatt a fedélzeti számítógép Crying or Very sad

Mindenesetre az furcsa, hogy váltás közben elveszem a gázt és kuplungolok, a fordulatszám pedig felmegy 2-300/min-et, mielőtt esni kezd. Ezt hallani is lehet, kicsit "felbőg" közben a motor. Nem vagyok nagyon kezdő, 13 éve vezetek különböző autótípusokat, tehát nem gondolom, hogy a váltási dinamikámmal van baj.
Ez elmúlik, bejáratással függ össze, vagy szóljak 1500 km-nél a szervízben? (egyébként nem nagyon vinném be)
_________________
"Ne vitatkozz hülyékkel mert lesüllyedsz a szintjükre és ott már legyőznek a rutinjukkal"
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Szaki


Offline
Csatlakozott:
2003. 05. 29.
Hozzászólások: 2590


HozzászólásElküldve: 2004.05.08 15:32:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 36
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

slajder írta:
Mindenesetre az furcsa, hogy váltás közben elveszem a gázt és kuplungolok, a fordulatszám pedig felmegy 2-300/min-et, mielőtt esni kezd. Ezt hallani is lehet, kicsit "felbőg" közben a motor. Nem vagyok nagyon kezdő, 13 éve vezetek különböző autótípusokat, tehát nem gondolom, hogy a váltási dinamikámmal van baj.
Ez elmúlik, bejáratással függ össze, vagy szóljak 1500 km-nél a szervízben? (egyébként nem nagyon vinném be)


Erről már máshol is volt szó.
Ha leveszed a gázról a lábad és utána kinyomod a kuplungot, akkor is felpörög? Ha nem, akkor csak meg kell szoknod a Focusnál a váltást. Nekem is eltartott egy ideig.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bruti


Offline
Csatlakozott:
2003. 10. 01.
Hozzászólások: 124


HozzászólásElküldve: 2004.05.09 09:46:50  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 37
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szaki írta:
slajder írta:
Mindenesetre az furcsa, hogy váltás közben elveszem a gázt és kuplungolok, a fordulatszám pedig felmegy 2-300/min-et, mielőtt esni kezd. Ezt hallani is lehet, kicsit "felbőg" közben a motor. Nem vagyok nagyon kezdő, 13 éve vezetek különböző autótípusokat, tehát nem gondolom, hogy a váltási dinamikámmal van baj.
Ez elmúlik, bejáratással függ össze, vagy szóljak 1500 km-nél a szervízben? (egyébként nem nagyon vinném be)


Erről már máshol is volt szó.
Ha leveszed a gázról a lábad és utána kinyomod a kuplungot, akkor is felpörög? Ha nem, akkor csak meg kell szoknod a Focusnál a váltást. Nekem is eltartott egy ideig.


Az előző céges Focusomat (1.8i) egyszer kölcsönadtam néhány órára, amikor visszakaptam, akkor nálam is produkálta váltáskor az emelkedő fodulatszámot. 40-50 km után újra normálisan tudtam váltani vele. Ebből arra következtettem, hogy a másik sofőr másként váltott és az elektronika ilyenkor figyelembe veszi a kuplungpedál elektromos kapcsolóját + motorfodulatszámot.
Tehát lehet megszokási dolog, sőt ez a valószínű Szaki és saját példám alapján. Ha hosszabb ideig tart, akkor esetleg elcsúszott, rossz pozícióban kapcsoló elektromos kuplungpedáljeladó is lehet. Question (Csak gondolatkísérlet: ha a kuplung már old, de a kuplungjeladó még zárt jelet ad, pillangószelep gázpedállal éppen tér vissza zárt helyzet irányba, de elektronika megemeli a fordulatszámot az alapjárati szelepen keresztül, hogy ne legyen rángatózó váltás + lefulladó motor (mert szerinte még zárt a kuplung), pedig a kuplung már korábban oldotta a hajtásláncot: motor felpörög. ???)
(Ja, és a mostani Focust nem szoktam kölcsönadni ezért sem.)
_________________
Üdv:
Bruti
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Fet


Offline
Csatlakozott:
2004. 05. 08.
Hozzászólások: 972


HozzászólásElküldve: 2004.05.09 17:23:56  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 38
 Hozzászólás témája: Re: [b]Néhány műszaki kérdés... Guruk, segítsetek!!![/b]
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ha még nem cserélted ki az akkut, akkor azért majd figyelj oda, hogy az intelligens töltés miatt csak olyan aksit tegyél bele, ami ezt elviseli. A régi magas aksik nem ilyenek...,a kalciumos aksik viszont igen.
_________________
Nem rossz az élet, csak rövid.

Amúgy www.autodoktor.hu v. www.autódoktor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Fet


Offline
Csatlakozott:
2004. 05. 08.
Hozzászólások: 972


HozzászólásElküldve: 2004.05.09 17:26:50  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 39
 Hozzászólás témája: Re: [b]Néhány műszaki kérdés... Guruk, segítsetek!!![/b]
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ha még nem cserélted ki az akkut, akkor azért majd figyelj oda, hogy az intelligens töltés miatt csak olyan aksit tegyél bele, ami ezt elviseli. A régi magas aksik nem ilyenek...,a kalciumos aksik viszont igen.
_________________
Nem rossz az élet, csak rövid.

Amúgy www.autodoktor.hu v. www.autódoktor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Szaki


Offline
Csatlakozott:
2003. 05. 29.
Hozzászólások: 2590


HozzászólásElküldve: 2004.05.09 19:35:43  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 40
 Hozzászólás témája: Re: [b]Néhány műszaki kérdés... Guruk, segítsetek!!![/b]
Hozzászólás az előzmény idézésével

FT írta:
Ha még nem cserélted ki az akkut, akkor azért majd figyelj oda, hogy az intelligens töltés miatt csak olyan aksit tegyél bele, ami ezt elviseli. A régi magas aksik nem ilyenek...,a kalciumos aksik viszont igen.


Ugyan nem tudom mire reagáltál, de ez az intelligens mosópor, bocsánat töltés elég fura. Van ugyebár a hagyományos töltés, ami kompatibilis minden aksival. Ezek után jön egy intelligens töltés (mitől is az?) ami anyira intelligens, hogy csak speciális aksi tudja elviselni. Gratulálok! Mivel úgy tűnik a gyári aksim elhülyült, vagyis nem kellőképpen intelligens és túlságosan lemerül, amit a nem kevésbé intelligens műszervezérlő elektronika zokon vesz, így hát beraktam egy bunkó olcsó aksit, lesz ami lesz.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Szaki


Offline
Csatlakozott:
2003. 05. 29.
Hozzászólások: 2590


HozzászólásElküldve: 2004.05.09 19:43:13  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 41
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Bruti írta:
(Csak gondolatkísérlet: ha a kuplung már old, de a kuplungjeladó még zárt jelet ad, pillangószelep gázpedállal éppen tér vissza zárt helyzet irányba, de elektronika megemeli a fordulatszámot az alapjárati szelepen keresztül, hogy ne legyen rángatózó váltás + lefulladó motor (mert szerinte még zárt a kuplung), pedig a kuplung már korábban oldotta a hajtásláncot: motor felpörög. ???)
(Ja, és a mostani Focust nem szoktam kölcsönadni ezért sem.)


Tipikus esete az agyonelektronizált autónak, aki okosabb akar lenni a sofőrnél. Legalább lenne egy kapcsoló, amivel ezeket a kacifántos hülyeségeket ki lehetne iktatni. Slajder 13 éve vezet, gondolom jópár autót próbált már. Miért nem hiszi el az autó neki, hogy ha a sofőr nem ad gázt, akkor tényleg nem kell gáz. Ez gáz!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Fet


Offline
Csatlakozott:
2004. 05. 08.
Hozzászólások: 972


HozzászólásElküldve: 2004.05.09 21:13:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 42
 Hozzászólás témája: Re: [b]Néhány műszaki kérdés... Guruk, segítsetek!!![/b]
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szaki írta:
FT írta:
Ha még nem cserélted ki az akkut, akkor azért majd figyelj oda, hogy az intelligens töltés miatt csak olyan aksit tegyél bele, ami ezt elviseli. A régi magas aksik nem ilyenek...,a kalciumos aksik viszont igen.


Ugyan nem tudom mire reagáltál, de ez az intelligens mosópor, bocsánat töltés elég fura. Van ugyebár a hagyományos töltés, ami kompatibilis minden aksival. Ezek után jön egy intelligens töltés (mitől is az?) ami anyira intelligens, hogy csak speciális aksi tudja elviselni. Gratulálok! Mivel úgy tűnik a gyári aksim elhülyült, vagyis nem kellőképpen intelligens és túlságosan lemerül, amit a nem kevésbé intelligens műszervezérlő elektronika zokon vesz, így hát beraktam egy bunkó olcsó aksit, lesz ami lesz.


Egy korábbi kérdésben volt róla szó, utána semmi, gondoltam írok rá.
Ugyan csak 1999 óta hajtok ilyen típusú autót - viszont több egyéb kiváló tulajdonsága mellett a töltésrendszere míatt választottam a márkán belül az akkori egyetlen ilyen intelligens töltésrendszerrel kapható típust -, ha érdekel, elmondom ez mit takar és miért nem jó bele a hagyományos aksi.
_________________
Nem rossz az élet, csak rövid.

Amúgy www.autodoktor.hu v. www.autódoktor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Istvan


Offline
Csatlakozott:
2003. 10. 07.
Hozzászólások: 55


HozzászólásElküldve: 2004.05.10 07:02:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 43
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Bruti írta:
Szaki írta:
slajder írta:
Mindenesetre az furcsa, hogy váltás közben elveszem a gázt és kuplungolok, a fordulatszám pedig felmegy 2-300/min-et, mielőtt esni kezd. Ezt hallani is lehet, kicsit "felbőg" közben a motor. Nem vagyok nagyon kezdő, 13 éve vezetek különböző autótípusokat, tehát nem gondolom, hogy a váltási dinamikámmal van baj.
Ez elmúlik, bejáratással függ össze, vagy szóljak 1500 km-nél a szervízben? (egyébként nem nagyon vinném be)


Erről már máshol is volt szó.
Ha leveszed a gázról a lábad és utána kinyomod a kuplungot, akkor is felpörög? Ha nem, akkor csak meg kell szoknod a Focusnál a váltást. Nekem is eltartott egy ideig.


Az előző céges Focusomat (1.8i) egyszer kölcsönadtam néhány órára, amikor visszakaptam, akkor nálam is produkálta váltáskor az emelkedő fodulatszámot. 40-50 km után újra normálisan tudtam váltani vele. Ebből arra következtettem, hogy a másik sofőr másként váltott és az elektronika ilyenkor figyelembe veszi a kuplungpedál elektromos kapcsolóját + motorfodulatszámot.
Tehát lehet megszokási dolog, sőt ez a valószínű Szaki és saját példám alapján. Ha hosszabb ideig tart, akkor esetleg elcsúszott, rossz pozícióban kapcsoló elektromos kuplungpedáljeladó is lehet. Question (Csak gondolatkísérlet: ha a kuplung már old, de a kuplungjeladó még zárt jelet ad, pillangószelep gázpedállal éppen tér vissza zárt helyzet irányba, de elektronika megemeli a fordulatszámot az alapjárati szelepen keresztül, hogy ne legyen rángatózó váltás + lefulladó motor (mert szerinte még zárt a kuplung), pedig a kuplung már korábban oldotta a hajtásláncot: motor felpörög. ???)
(Ja, és a mostani Focust nem szoktam kölcsönadni ezért sem.)


Lehet, hogy már erre folynak kísérletek, de ezt a tanulékony elektronikájú autót még nem találták ki. Lesz még néhány generációja a Focusnak addig, ameddig a kölcsönvevő vezetési technikájához tud majd alkalmazkodni. Jelenleg sajnos az még a helyzet, hogy a primitív vezérlőszoftver a biztonság kedvéért lassan ejti a fordulatszámot, így váltáskor az átmeneti fordulatszámtartományban csökken a rángatási hajlam.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Istvan


Offline
Csatlakozott:
2003. 10. 07.
Hozzászólások: 55


HozzászólásElküldve: 2004.05.10 07:19:15  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 44
 Hozzászólás témája: Re: [b]Néhány műszaki kérdés... Guruk, segítsetek!!![/b]
Hozzászólás az előzmény idézésével

FT írta:
Szaki írta:
FT írta:
Ha még nem cserélted ki az akkut, akkor azért majd figyelj oda, hogy az intelligens töltés miatt csak olyan aksit tegyél bele, ami ezt elviseli. A régi magas aksik nem ilyenek...,a kalciumos aksik viszont igen.


Ugyan nem tudom mire reagáltál, de ez az intelligens mosópor, bocsánat töltés elég fura. Van ugyebár a hagyományos töltés, ami kompatibilis minden aksival. Ezek után jön egy intelligens töltés (mitől is az?) ami anyira intelligens, hogy csak speciális aksi tudja elviselni. Gratulálok! Mivel úgy tűnik a gyári aksim elhülyült, vagyis nem kellőképpen intelligens és túlságosan lemerül, amit a nem kevésbé intelligens műszervezérlő elektronika zokon vesz, így hát beraktam egy bunkó olcsó aksit, lesz ami lesz.


Egy korábbi kérdésben volt róla szó, utána semmi, gondoltam írok rá.
Ugyan csak 1999 óta hajtok ilyen típusú autót - viszont több egyéb kiváló tulajdonsága mellett a töltésrendszere míatt választottam a márkán belül az akkori egyetlen ilyen intelligens töltésrendszerrel kapható típust -, ha érdekel, elmondom ez mit takar és miért nem jó bele a hagyományos aksi.


Nem olyan nagyon intelligens az. Legfeljebb a reklámkiadványokban.
A szokásos feszültségszabályozási feladaton túl egy többletfunkciót tud a generátorba épített szabályozó: a motorvezérlés szabályozza a feszültséget az üresjárati fordulatszámtól és a terheléstől függően. A lényeg az: bármilyen azonos kapacitású és a helyére elférő ólomakkumulátor beszerelhető.
Kálciumos akku is van, de az egy sima kálciummal ötvözött ólomakku, ami ugyanolyan buta, mint bármelyik más, csak jobb a hatásfoka, nagyobb az indítóárama stb.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Fet


Offline
Csatlakozott:
2004. 05. 08.
Hozzászólások: 972


HozzászólásElküldve: 2004.05.10 10:48:25  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 45
 Hozzászólás témája: Re: [b]Néhány műszaki kérdés... Guruk, segítsetek!!![/b]
Hozzászólás az előzmény idézésével

Istvan írta:
FT írta:
Szaki írta:
FT írta:
Ha még nem cserélted ki az akkut, akkor azért majd figyelj oda, hogy az intelligens töltés miatt csak olyan aksit tegyél bele, ami ezt elviseli. A régi magas aksik nem ilyenek...,a kalciumos aksik viszont igen.


Ugyan nem tudom mire reagáltál, de ez az intelligens mosópor, bocsánat töltés elég fura. Van ugyebár a hagyományos töltés, ami kompatibilis minden aksival. Ezek után jön egy intelligens töltés (mitől is az?) ami anyira intelligens, hogy csak speciális aksi tudja elviselni. Gratulálok! Mivel úgy tűnik a gyári aksim elhülyült, vagyis nem kellőképpen intelligens és túlságosan lemerül, amit a nem kevésbé intelligens műszervezérlő elektronika zokon vesz, így hát beraktam egy bunkó olcsó aksit, lesz ami lesz.


Egy korábbi kérdésben volt róla szó, utána semmi, gondoltam írok rá.
Ugyan csak 1999 óta hajtok ilyen típusú autót - viszont több egyéb kiváló tulajdonsága mellett a töltésrendszere míatt választottam a márkán belül az akkori egyetlen ilyen intelligens töltésrendszerrel kapható típust -, ha érdekel, elmondom ez mit takar és miért nem jó bele a hagyományos aksi.


Nem olyan nagyon intelligens az. Legfeljebb a reklámkiadványokban.
A szokásos feszültségszabályozási feladaton túl egy többletfunkciót tud a generátorba épített szabályozó: a motorvezérlés szabályozza a feszültséget az üresjárati fordulatszámtól és a terheléstől függően. A lényeg az: bármilyen azonos kapacitású és a helyére elférő ólomakkumulátor beszerelhető.
Kálciumos akku is van, de az egy sima kálciummal ötvözött ólomakku, ami ugyanolyan buta, mint bármelyik más, csak jobb a hatásfoka, nagyobb az indítóárama stb.


Akkor meséld el nekem, hogy mennyi egy hagyományos ólomaksi töltőárama, amit elvisel és nem teszi hamar tönkre?
_________________
Nem rossz az élet, csak rövid.

Amúgy www.autodoktor.hu v. www.autódoktor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Istvan


Offline
Csatlakozott:
2003. 10. 07.
Hozzászólások: 55


HozzászólásElküldve: 2004.05.10 13:26:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 46
 Hozzászólás témája: Re: [b]Néhány műszaki kérdés... Guruk, segítsetek!!![/b]
Hozzászólás az előzmény idézésével

FT írta:
Istvan írta:
FT írta:
Szaki írta:
FT írta:
Ha még nem cserélted ki az akkut, akkor azért majd figyelj oda, hogy az intelligens töltés miatt csak olyan aksit tegyél bele, ami ezt elviseli. A régi magas aksik nem ilyenek...,a kalciumos aksik viszont igen.


Ugyan nem tudom mire reagáltál, de ez az intelligens mosópor, bocsánat töltés elég fura. Van ugyebár a hagyományos töltés, ami kompatibilis minden aksival. Ezek után jön egy intelligens töltés (mitől is az?) ami anyira intelligens, hogy csak speciális aksi tudja elviselni. Gratulálok! Mivel úgy tűnik a gyári aksim elhülyült, vagyis nem kellőképpen intelligens és túlságosan lemerül, amit a nem kevésbé intelligens műszervezérlő elektronika zokon vesz, így hát beraktam egy bunkó olcsó aksit, lesz ami lesz.


Egy korábbi kérdésben volt róla szó, utána semmi, gondoltam írok rá.
Ugyan csak 1999 óta hajtok ilyen típusú autót - viszont több egyéb kiváló tulajdonsága mellett a töltésrendszere míatt választottam a márkán belül az akkori egyetlen ilyen intelligens töltésrendszerrel kapható típust -, ha érdekel, elmondom ez mit takar és miért nem jó bele a hagyományos aksi.


Nem olyan nagyon intelligens az. Legfeljebb a reklámkiadványokban.
A szokásos feszültségszabályozási feladaton túl egy többletfunkciót tud a generátorba épített szabályozó: a motorvezérlés szabályozza a feszültséget az üresjárati fordulatszámtól és a terheléstől függően. A lényeg az: bármilyen azonos kapacitású és a helyére elférő ólomakkumulátor beszerelhető.
Kálciumos akku is van, de az egy sima kálciummal ötvözött ólomakku, ami ugyanolyan buta, mint bármelyik más, csak jobb a hatásfoka, nagyobb az indítóárama stb.


Akkor meséld el nekem, hogy mennyi egy hagyományos ólomaksi töltőárama, amit elvisel és nem teszi hamar tönkre?


Az ólomakkumulátor szokásos töltőárama a kapacitás 1 tizede. Így a 60 Ah-s akkut 6 A-rel kell tölteni. Többel felesleges, mert minek jó az ? Ha jár a motor, a fogyasztókat kell ellátni, nem az akkut ezerrel tölteni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Fet


Offline
Csatlakozott:
2004. 05. 08.
Hozzászólások: 972


HozzászólásElküldve: 2004.05.10 21:35:20  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 47
 Hozzászólás témája: Re: [b]Néhány műszaki kérdés... Guruk, segítsetek!!![/b]
Hozzászólás az előzmény idézésével

Istvan írta:
FT írta:
Istvan írta:
FT írta:
Szaki írta:
FT írta:
Ha még nem cserélted ki az akkut, akkor azért majd figyelj oda, hogy az intelligens töltés miatt csak olyan aksit tegyél bele, ami ezt elviseli. A régi magas aksik nem ilyenek...,a kalciumos aksik viszont igen.


Ugyan nem tudom mire reagáltál, de ez az intelligens mosópor, bocsánat töltés elég fura. Van ugyebár a hagyományos töltés, ami kompatibilis minden aksival. Ezek után jön egy intelligens töltés (mitől is az?) ami anyira intelligens, hogy csak speciális aksi tudja elviselni. Gratulálok! Mivel úgy tűnik a gyári aksim elhülyült, vagyis nem kellőképpen intelligens és túlságosan lemerül, amit a nem kevésbé intelligens műszervezérlő elektronika zokon vesz, így hát beraktam egy bunkó olcsó aksit, lesz ami lesz.


Egy korábbi kérdésben volt róla szó, utána semmi, gondoltam írok rá.
Ugyan csak 1999 óta hajtok ilyen típusú autót - viszont több egyéb kiváló tulajdonsága mellett a töltésrendszere míatt választottam a márkán belül az akkori egyetlen ilyen intelligens töltésrendszerrel kapható típust -, ha érdekel, elmondom ez mit takar és miért nem jó bele a hagyományos aksi.


Nem olyan nagyon intelligens az. Legfeljebb a reklámkiadványokban.
A szokásos feszültségszabályozási feladaton túl egy többletfunkciót tud a generátorba épített szabályozó: a motorvezérlés szabályozza a feszültséget az üresjárati fordulatszámtól és a terheléstől függően. A lényeg az: bármilyen azonos kapacitású és a helyére elférő ólomakkumulátor beszerelhető.
Kálciumos akku is van, de az egy sima kálciummal ötvözött ólomakku, ami ugyanolyan buta, mint bármelyik más, csak jobb a hatásfoka, nagyobb az indítóárama stb.


Akkor meséld el nekem, hogy mennyi egy hagyományos ólomaksi töltőárama, amit elvisel és nem teszi hamar tönkre?


Az ólomakkumulátor szokásos töltőárama a kapacitás 1 tizede. Így a 60 Ah-s akkut 6 A-rel kell tölteni. Többel felesleges, mert minek jó az ? Ha jár a motor, a fogyasztókat kell ellátni, nem az akkut ezerrel tölteni.


Alakul a dolog, mennyi a gyári aksi kapacitása egy fókában?

Milyen fogyasztók vannak egy normál fókában - mondjuk egy hűvös időben - bekapcsolva? ( persze nem csak fóka lehet itt a porondon...)
És ha esik az eső is? ( ülésfűtés nélkül...)
Szerinted mennyi egy hagyományos generátor töltőárama alapjárati fordulaton? ( most ilyen kérdések jöhetnének, hogy állok egy sorompónál, állok egy piros lámpánál, állok egy kereszteződésnél, lassan haladok, mert nincs úthálózat és sokan vagyunk az egy sávban, stb.)
Van klíma az autódban?
Szerinted miért állnak le sorozatban váratlanul az Opelok, Vw-k ( még a csúcs Passatok is!!! ), Audik, stb. csak úgy ????
Ja, nem kell cserélni olyan sűrűn az aksikat az intelligens töltésű járművekben. Egyéb kizáró ok hiányában 6 év az élettartam...
_________________
Nem rossz az élet, csak rövid.

Amúgy www.autodoktor.hu v. www.autódoktor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Fet


Offline
Csatlakozott:
2004. 05. 08.
Hozzászólások: 972


HozzászólásElküldve: 2004.05.10 21:37:43  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 48
 Hozzászólás témája: Re: [b]Néhány műszaki kérdés... Guruk, segítsetek!!![/b]
Hozzászólás az előzmény idézésével

Istvan írta:
FT írta:
Istvan írta:
FT írta:
Szaki írta:
FT írta:
Ha még nem cserélted ki az akkut, akkor azért majd figyelj oda, hogy az intelligens töltés miatt csak olyan aksit tegyél bele, ami ezt elviseli. A régi magas aksik nem ilyenek...,a kalciumos aksik viszont igen.


Ugyan nem tudom mire reagáltál, de ez az intelligens mosópor, bocsánat töltés elég fura. Van ugyebár a hagyományos töltés, ami kompatibilis minden aksival. Ezek után jön egy intelligens töltés (mitől is az?) ami anyira intelligens, hogy csak speciális aksi tudja elviselni. Gratulálok! Mivel úgy tűnik a gyári aksim elhülyült, vagyis nem kellőképpen intelligens és túlságosan lemerül, amit a nem kevésbé intelligens műszervezérlő elektronika zokon vesz, így hát beraktam egy bunkó olcsó aksit, lesz ami lesz.


Egy korábbi kérdésben volt róla szó, utána semmi, gondoltam írok rá.
Ugyan csak 1999 óta hajtok ilyen típusú autót - viszont több egyéb kiváló tulajdonsága mellett a töltésrendszere míatt választottam a márkán belül az akkori egyetlen ilyen intelligens töltésrendszerrel kapható típust -, ha érdekel, elmondom ez mit takar és miért nem jó bele a hagyományos aksi.


Nem olyan nagyon intelligens az. Legfeljebb a reklámkiadványokban.
A szokásos feszültségszabályozási feladaton túl egy többletfunkciót tud a generátorba épített szabályozó: a motorvezérlés szabályozza a feszültséget az üresjárati fordulatszámtól és a terheléstől függően. A lényeg az: bármilyen azonos kapacitású és a helyére elférő ólomakkumulátor beszerelhető.
Kálciumos akku is van, de az egy sima kálciummal ötvözött ólomakku, ami ugyanolyan buta, mint bármelyik más, csak jobb a hatásfoka, nagyobb az indítóárama stb.


Akkor meséld el nekem, hogy mennyi egy hagyományos ólomaksi töltőárama, amit elvisel és nem teszi hamar tönkre?


Az ólomakkumulátor szokásos töltőárama a kapacitás 1 tizede. Így a 60 Ah-s akkut 6 A-rel kell tölteni. Többel felesleges, mert minek jó az ? Ha jár a motor, a fogyasztókat kell ellátni, nem az akkut ezerrel tölteni.


Alakul a dolog, mennyi a gyári aksi kapacitása egy fókában?

Milyen fogyasztók vannak egy normál fókában - mondjuk egy hűvös időben - bekapcsolva? ( persze nem csak fóka lehet itt a porondon...)
És ha esik az eső is? ( ülésfűtés nélkül...)
Szerinted mennyi egy hagyományos generátor töltőárama alapjárati fordulaton? ( most ilyen kérdések jöhetnének, hogy állok egy sorompónál, állok egy piros lámpánál, állok egy kereszteződésnél, lassan haladok, mert nincs úthálózat és sokan vagyunk az egy sávban, stb.)
Van klíma az autódban?
Szerinted miért állnak le sorozatban váratlanul az Opelok, Vw-k ( még a csúcs Passatok is!!! ), Audik, stb. csak úgy ????
Ja, nem kell cserélni olyan sűrűn az aksikat az intelligens töltésű járművekben. Egyéb kizáró ok hiányában 6 év az élettartam...
_________________
Nem rossz az élet, csak rövid.

Amúgy www.autodoktor.hu v. www.autódoktor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Szaki


Offline
Csatlakozott:
2003. 05. 29.
Hozzászólások: 2590


HozzászólásElküldve: 2004.05.11 08:57:16  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 49
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Kedves FT!

Légy oszd meg a fóka töltéssel kapcsolatos tudásodat! Én ott leragadtam, hogy egy autóban a generátor a töltőfeszültséget szabályozza, nem az áramot.
Ha meg sok a fogyasztó, hát nagyobb teljesítményű generátorra van szükség, hogy nagyobb áramfelvétel esetén is tudja tartani a töltőfeszültséget. P=U*U/R. Sok fogyasztó-> R csökken-> P nő, de ebből az akku semmit sem lát, mert U nem változik. Miért állnak le a VW-k?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Fet


Offline
Csatlakozott:
2004. 05. 08.
Hozzászólások: 972


HozzászólásElküldve: 2004.05.11 10:46:04  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 50
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szaki írta:
Kedves FT!

Légy oszd meg a fóka töltéssel kapcsolatos tudásodat! Én ott leragadtam, hogy egy autóban a generátor a töltőfeszültséget szabályozza, nem az áramot.
Ha meg sok a fogyasztó, hát nagyobb teljesítményű generátorra van szükség, hogy nagyobb áramfelvétel esetén is tudja tartani a töltőfeszültséget. P=U*U/R. Sok fogyasztó-> R csökken-> P nő, de ebből az akku semmit sem lát, mert U nem változik. Miért állnak le a VW-k?


Kezdjük azzal, hogy miért állnak le pl. a VW-k:
a fizikával nincs bajuk, csak alapjáraton - pl akkor, amikor megy a klíma és égnek a pilácsok mindenhol ( tompított, helyzetjelzők, stb. ), netán cd-t hallgat vagy csak rádiót a vezető - a hagyományos generátorok és szabályozókörük miatt fordítva kezd el menni az áram, azaz az akku felől csordogál a fogyasztók felé, mert nincs pótlás ezen a fordulatszámon a generátor felől. Egy bizonyos akkusarun megjelenő feszültségnél ( mert ugye az előbb leírt folyamat miatt az csökken ) letilt az erre a figyelésre hivatott rendszer, azaz leállítja a motort. Ha persze sok a rövid út, sok az indítás, még hamarabb jön a havaria.
Az aksijuk akár egy év alatt is elszáll a túlzott igénybevétel miatt, ez meg nem semmi ugye... Néha ezek a típusok előzés közben is tesznek ilyet, na hadd ne mondjam, mit jelent ez...

Hasonlít a jelenség ahhoz, amikor a csökkenő kapocsfeszültség miatt a parkoló ( álló motorú ) járműben a riasztó egyszer csak látszólag minden ok nélkül bekapcsol, pedig csak a kisülés és minimális fogyasztás miatt elérte az akku azt a feszültségszintet, ami már a figyelésnél a küszöb alatt van.

A mi esetünkben ( pl Focus ) a generátor és az ehhez kapcsolódó szabályozókör tudja azt, hogy az alapjáraton is megakadályozza az akku felőli áram megindulását a fogyasztók felé, még akkor is, amikor alacsony vagy teljesen jó az akkun a kapocsfeszültség ( persze járó motor esetén). Néha akár 40-50-60 Amper is szaladgál az aksi felé egy hidegebb téli időben törtnént éjszakaii indítás után...amig az aksi a normál kapocsfeszültségét el nem éri, addig tart ez az "áldatlan" állapot...
Ezt ugyanis nem tudod elérni csak azzal, hogy nagyobb teljesítményű generátort teszel bele a kocsiba vagy nagyobb kapacitású aksira cserélsz: fordulatszám, mennyi a kommutátor szegmenseknek a száma, milyen gerjesztést lehet alkalmazni, és a lényeg: a hagyományos aksit nem teheted ki rendszeresen túlzott töltőáramnak, mert ugye nem mindig van az aksi 100 %-os töltöttségi szinten ( a cipelendő töbletsúlyról nem is beszélve ).
Az új rendszer drága, ezért némelyik autógyártó takarékosság címszó alatt nem rakja bele a hozzávaló drágább aksival egyetemben...
_________________
Nem rossz az élet, csak rövid.

Amúgy www.autodoktor.hu v. www.autódoktor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  FOKIO


Offline
Csatlakozott:
2004. 04. 01.
Hozzászólások: 5097


HozzászólásElküldve: 2004.05.11 10:56:56  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 51
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szegény kocsim az utcán áll. Még egy darabig nem is látom a garázs lehetőségét. Most ugyanis törlesztünk Crying or Very sad Crying or Very sad
Na az volna a kérdésem: mennyi időt bír ki az akksi normál használat mellet ? Egyáltalán mennyibe kerül egy új akksi?
_________________
Hát nem? Hát de!
Ui: Félig még itt lakom:)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Szaki


Offline
Csatlakozott:
2003. 05. 29.
Hozzászólások: 2590


HozzászólásElküldve: 2004.05.11 11:11:35  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 52
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Kötözködnék.

FT írta:

Kezdjük azzal, hogy miért állnak le pl. a VW-k:
a fizikával nincs bajuk, csak alapjáraton - pl akkor, amikor megy a klíma és égnek a pilácsok mindenhol ( tompított, helyzetjelzők, stb. ), netán cd-t hallgat vagy csak rádiót a vezető - a hagyományos generátorok és szabályozókörük miatt fordítva kezd el menni az áram, azaz az akku felől csordogál a fogyasztók felé, mert nincs pótlás ezen a fordulatszámon a generátor felől. Egy bizonyos akkusarun megjelenő feszültségnél ( mert ugye az előbb leírt folyamat miatt az csökken ) letilt az erre a figyelésre hivatott rendszer, azaz leállítja a motort. Ha persze sok a rövid út, sok az indítás, még hamarabb jön a havaria.
Az aksijuk akár egy év alatt is elszáll a túlzott igénybevétel miatt, ez meg nem semmi ugye... Néha ezek a típusok előzés közben is tesznek ilyet, na hadd ne mondjam, mit jelent ez...

Alapjáraton előzni? Smile
Ez nekem alulméretezett generátort jelent.

FT írta:

Hasonlít a jelenség ahhoz, amikor a csökkenő kapocsfeszültség miatt a parkoló ( álló motorú ) járműben a riasztó egyszer csak látszólag minden ok nélkül bekapcsol, pedig csak a kisülés és minimális fogyasztás miatt elérte az akku azt a feszültségszintet, ami már a figyelésnél a küszöb alatt van.


Riasztóban nagyon otthon vagyok. A feszültségesést figyelő riasztók nem az abszolút feszültségszintet, hanem a dinamikus változást, a nagyon rövid idejű feszültségesés impulzusokat figyelik, amit az izzók bekapcsolása (=ajtónyitás) okoz.

FT írta:

A mi esetünkben ( pl Focus ) a generátor és az ehhez kapcsolódó szabályozókör tudja azt, hogy az alapjáraton is megakadályozza az akku felőli áram megindulását a fogyasztók felé, még akkor is, amikor alacsony vagy teljesen jó az akkun a kapocsfeszültség ( persze járó motor esetén). Néha akár 40-50-60 Amper is szaladgál az aksi felé egy hidegebb téli időben törtnént éjszakaii indítás után...amig az aksi a normál kapocsfeszültségét el nem éri, addig tart ez az "áldatlan" állapot...
Ezt ugyanis nem tudod elérni csak azzal, hogy nagyobb teljesítményű generátort teszel bele a kocsiba vagy nagyobb kapacitású aksira cserélsz: fordulatszám, mennyi a kommutátor szegmenseknek a száma, milyen gerjesztést lehet alkalmazni, és a lényeg: a hagyományos aksit nem teheted ki rendszeresen túlzott töltőáramnak, mert ugye nem mindig van az aksi 100 %-os töltöttségi szinten ( a cipelendő töbletsúlyról nem is beszélve ).
Az új rendszer drága, ezért némelyik autógyártó takarékosság címszó alatt nem rakja bele a hozzávaló drágább aksival egyetemben..


Tehát intelligens=megfelelően méretezett? Ennél azért többet tud a focus. A töltőfesznél egyéb paramétereket is figyelembe vesz, pl. külső hőmérséklet. Az eredmény szerintem vitatható: töltésvisszajelző gyakori felvillanása (SW frissítés segít), ingadozó fényszóró fényerő, kiégő izzók.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Fet


Offline
Csatlakozott:
2004. 05. 08.
Hozzászólások: 972


HozzászólásElküldve: 2004.05.11 11:38:40  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 53
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szaki írta:
Kötözködnék.

FT írta:

Kezdjük azzal, hogy miért állnak le pl. a VW-k:
a fizikával nincs bajuk, csak alapjáraton - pl akkor, amikor megy a klíma és égnek a pilácsok mindenhol ( tompított, helyzetjelzők, stb. ), netán cd-t hallgat vagy csak rádiót a vezető - a hagyományos generátorok és szabályozókörük miatt fordítva kezd el menni az áram, azaz az akku felől csordogál a fogyasztók felé, mert nincs pótlás ezen a fordulatszámon a generátor felől. Egy bizonyos akkusarun megjelenő feszültségnél ( mert ugye az előbb leírt folyamat miatt az csökken ) letilt az erre a figyelésre hivatott rendszer, azaz leállítja a motort. Ha persze sok a rövid út, sok az indítás, még hamarabb jön a havaria.
Az aksijuk akár egy év alatt is elszáll a túlzott igénybevétel miatt, ez meg nem semmi ugye... Néha ezek a típusok előzés közben is tesznek ilyet, na hadd ne mondjam, mit jelent ez...

Alapjáraton előzni? Smile
Ez nekem alulméretezett generátort jelent.

FT írta:

Hasonlít a jelenség ahhoz, amikor a csökkenő kapocsfeszültség miatt a parkoló ( álló motorú ) járműben a riasztó egyszer csak látszólag minden ok nélkül bekapcsol, pedig csak a kisülés és minimális fogyasztás miatt elérte az akku azt a feszültségszintet, ami már a figyelésnél a küszöb alatt van.


Riasztóban nagyon otthon vagyok. A feszültségesést figyelő riasztók nem az abszolút feszültségszintet, hanem a dinamikus változást, a nagyon rövid idejű feszültségesés impulzusokat figyelik, amit az izzók bekapcsolása (=ajtónyitás) okoz.

FT írta:

A mi esetünkben ( pl Focus ) a generátor és az ehhez kapcsolódó szabályozókör tudja azt, hogy az alapjáraton is megakadályozza az akku felőli áram megindulását a fogyasztók felé, még akkor is, amikor alacsony vagy teljesen jó az akkun a kapocsfeszültség ( persze járó motor esetén). Néha akár 40-50-60 Amper is szaladgál az aksi felé egy hidegebb téli időben törtnént éjszakaii indítás után...amig az aksi a normál kapocsfeszültségét el nem éri, addig tart ez az "áldatlan" állapot...
Ezt ugyanis nem tudod elérni csak azzal, hogy nagyobb teljesítményű generátort teszel bele a kocsiba vagy nagyobb kapacitású aksira cserélsz: fordulatszám, mennyi a kommutátor szegmenseknek a száma, milyen gerjesztést lehet alkalmazni, és a lényeg: a hagyományos aksit nem teheted ki rendszeresen túlzott töltőáramnak, mert ugye nem mindig van az aksi 100 %-os töltöttségi szinten ( a cipelendő töbletsúlyról nem is beszélve ).
Az új rendszer drága, ezért némelyik autógyártó takarékosság címszó alatt nem rakja bele a hozzávaló drágább aksival egyetemben..


Tehát intelligens=megfelelően méretezett? Ennél azért többet tud a focus. A töltőfesznél egyéb paramétereket is figyelembe vesz, pl. külső hőmérséklet. Az eredmény szerintem vitatható: töltésvisszajelző gyakori felvillanása (SW frissítés segít), ingadozó fényszóró fényerő, kiégő izzók.


Hol láttál leírva olyat, hogy alapjáraton előzni? ( a hirtelen megállás, mint folyamat...)
A riasztó példa a hirtelen leállásra utalt, leállás szirénázás nélkül...
Ki mondta, hogy megfelelően méretezett=intelligens?
Hány Focus töltéshibás autóról tudsz? És miért lettek rosszak?
Amúgy szívesen tanulok Tőled, többek között a jó és hasznos információk miatt látogatok el e honlapra.
_________________
Nem rossz az élet, csak rövid.

Amúgy www.autodoktor.hu v. www.autódoktor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Szaki


Offline
Csatlakozott:
2003. 05. 29.
Hozzászólások: 2590


HozzászólásElküldve: 2004.05.11 12:52:04  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 54
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

FT írta:

Hol láttál leírva olyat, hogy alapjáraton előzni? ( a hirtelen megállás, mint folyamat...)
A riasztó példa a hirtelen leállásra utalt, leállás szirénázás nélkül...
Ki mondta, hogy megfelelően méretezett=intelligens?
Hány Focus töltéshibás autóról tudsz? És miért lettek rosszak?
Amúgy szívesen tanulok Tőled, többek között a jó és hasznos információk miatt látogatok el e honlapra.


A leállást az alpjárattal kapcsolatban írtad, és előzés közbeni leállásról is írtál. Én ezt összekombináltam egy nagy vigyorgó fejjel a végén, ami azt jelenti, hogy csak vicceltem!

A riasztó példában hirtelen, ok nélkül "bekapcsoló" riasztóról írtál, ami a köznyelvben a riasztó megszólalását jelenti, én így értelmeztem.

A generátor úgy tudja megakadályozni az akkuból a fogyasztók felé irányuló áramot, ha ő maga termeli meg azt. (Kirchoff csomóponti törvénye) A nagyobb áram azonos feszültség mellett, nagyobb teljesítményt jelent, nem többet. De javíts ki.

Mivel a töltést nem egy egyszerű feszszabályozó, hanem egy SW vezérelt eszköz irányítja, ez okozhat mindenféle érdekes dolgokat. A példákat az izzó kiégés kivételével a saját autómból vettem. És nem meghibásodásról van szó, egyszerűen ilyen.
Az akku élettartam szempontjából
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Istvan


Offline
Csatlakozott:
2003. 10. 07.
Hozzászólások: 55


HozzászólásElküldve: 2004.05.11 15:43:41  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 55
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szaki írta:
FT írta:

Hol láttál leírva olyat, hogy alapjáraton előzni? ( a hirtelen megállás, mint folyamat...)
A riasztó példa a hirtelen leállásra utalt, leállás szirénázás nélkül...
Ki mondta, hogy megfelelően méretezett=intelligens?
Hány Focus töltéshibás autóról tudsz? És miért lettek rosszak?
Amúgy szívesen tanulok Tőled, többek között a jó és hasznos információk miatt látogatok el e honlapra.


A leállást az alpjárattal kapcsolatban írtad, és előzés közbeni leállásról is írtál. Én ezt összekombináltam egy nagy vigyorgó fejjel a végén, ami azt jelenti, hogy csak vicceltem!

A riasztó példában hirtelen, ok nélkül "bekapcsoló" riasztóról írtál, ami a köznyelvben a riasztó megszólalását jelenti, én így értelmeztem.

A generátor úgy tudja megakadályozni az akkuból a fogyasztók felé irányuló áramot, ha ő maga termeli meg azt. (Kirchoff csomóponti törvénye) A nagyobb áram azonos feszültség mellett, nagyobb teljesítményt jelent, nem többet. De javíts ki.

Mivel a töltést nem egy egyszerű feszszabályozó, hanem egy SW vezérelt eszköz irányítja, ez okozhat mindenféle érdekes dolgokat. A példákat az izzó kiégés kivételével a saját autómból vettem. És nem meghibásodásról van szó, egyszerűen ilyen.
Az akku élettartam szempontjából


Ha ilyen szintű fejtegetésbe belemegyünk azért néhány alapkérdéssel tisztában kell lenni. Pl. azzal, hogy a háromfázisú generátornak nincs "kommutátor szelete" mert az csak az egyenáramú dinamónak (Trabant 601, PFiat 126) van.

Azt hiszem az a lényeg: a generátor békésen termeli a feszültséget, elindul az áram, ami ellátja a fogyasztókat és tölti az akkut. Az akku indító feszültségforrásként és pufferként funkcionál. A tul sok utólag beépített fogyasztó túlterheli a generátort és mindig alultöltött lesz az akku.
A szabályozó feladata az, hogy a változó motorfordulatszámok mellett közel állandó kapocsfeszültséget (kb. 14,4 V) biztosítson. Azaz általában korlátozza a feszültséget. A háromfázisú autógenerátorok már az alapjárati fordulatszámon, vagy a közelében biztosítják ezt a feszültséget.
A Ford Focus esetében ebbe a szabályozásba beleavatkozik a motorvezérlő elektronika, különböző üzemállapotokat figyelembevéve. Erről már írtam.

Néha előfordul, hogy a Magneti Marelli gyártmányú generátor meghibásodik.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Fet


Offline
Csatlakozott:
2004. 05. 08.
Hozzászólások: 972


HozzászólásElküldve: 2004.05.11 17:49:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 56
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Istvan írta:
Szaki írta:
FT írta:

Hol láttál leírva olyat, hogy alapjáraton előzni? ( a hirtelen megállás, mint folyamat...)
A riasztó példa a hirtelen leállásra utalt, leállás szirénázás nélkül...
Ki mondta, hogy megfelelően méretezett=intelligens?
Hány Focus töltéshibás autóról tudsz? És miért lettek rosszak?
Amúgy szívesen tanulok Tőled, többek között a jó és hasznos információk miatt látogatok el e honlapra.


A leállást az alpjárattal kapcsolatban írtad, és előzés közbeni leállásról is írtál. Én ezt összekombináltam egy nagy vigyorgó fejjel a végén, ami azt jelenti, hogy csak vicceltem!

A riasztó példában hirtelen, ok nélkül "bekapcsoló" riasztóról írtál, ami a köznyelvben a riasztó megszólalását jelenti, én így értelmeztem.

A generátor úgy tudja megakadályozni az akkuból a fogyasztók felé irányuló áramot, ha ő maga termeli meg azt. (Kirchoff csomóponti törvénye) A nagyobb áram azonos feszültség mellett, nagyobb teljesítményt jelent, nem többet. De javíts ki.

Mivel a töltést nem egy egyszerű feszszabályozó, hanem egy SW vezérelt eszköz irányítja, ez okozhat mindenféle érdekes dolgokat. A példákat az izzó kiégés kivételével a saját autómból vettem. És nem meghibásodásról van szó, egyszerűen ilyen.
Az akku élettartam szempontjából


Ha ilyen szintű fejtegetésbe belemegyünk azért néhány alapkérdéssel tisztában kell lenni. Pl. azzal, hogy a háromfázisú generátornak nincs "kommutátor szelete" mert az csak az egyenáramú dinamónak (Trabant 601, PFiat 126) van.

Azt hiszem az a lényeg: a generátor békésen termeli a feszültséget, elindul az áram, ami ellátja a fogyasztókat és tölti az akkut. Az akku indító feszültségforrásként és pufferként funkcionál. A tul sok utólag beépített fogyasztó túlterheli a generátort és mindig alultöltött lesz az akku.
A szabályozó feladata az, hogy a változó motorfordulatszámok mellett közel állandó kapocsfeszültséget (kb. 14,4 V) biztosítson. Azaz általában korlátozza a feszültséget. A háromfázisú autógenerátorok már az alapjárati fordulatszámon, vagy a közelében biztosítják ezt a feszültséget.
A Ford Focus esetében ebbe a szabályozásba beleavatkozik a motorvezérlő elektronika, különböző üzemállapotokat figyelembevéve. Erről már írtam.

Néha előfordul, hogy a Magneti Marelli gyártmányú generátor meghibásodik.


Azért szeretném, ha az alapjárati fordulaton előjött feszültséget párosítanád a
leadott teljesítménnyel is. Aztán jöhet a szabályozási téma.

Sajnos nem csak a generátorok szállnak el néha, mostanában egyre több Motorkraft aksi is egy évet, vagy annyit se bír ki- mindegy, hogy melyik Ford típusban van -, de ezt a gyártó ( márkaszervizen keresztül ) díjmentesen cseréli. Hm..., amúgy 3 év a jótállás rá.......
_________________
Nem rossz az élet, csak rövid.

Amúgy www.autodoktor.hu v. www.autódoktor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  jano99


Offline
Csatlakozott:
2003. 05. 20.
Hozzászólások: 972


HozzászólásElküldve: 2004.05.11 19:09:11  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 57
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Csak egy rövid észrevételem lenn, kedves FT és István! Légyszíves ne idézzetek már be mindent csak azt a részt amire reagáltok, mert olvashatatlan így!
Köszi
_________________
Üdvözlet a barokk Egerből a szőlő és a bor városából
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Szaki


Offline
Csatlakozott:
2003. 05. 29.
Hozzászólások: 2590


HozzászólásElküldve: 2004.05.11 19:36:44  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 58
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

FT írta:

Azért szeretném, ha az alapjárati fordulaton előjött feszültséget párosítanád a
leadott teljesítménnyel is. Aztán jöhet a szabályozási téma.

A szabályozás lényege, hogy fordulatszámtól és terheléstől függetlenül közel azonos feszültséget adjon le a generátor.
A teljesítmény pedig feszültség*áram és nincs benne fordulatszám.

FT írta:

Sajnos nem csak a generátorok szállnak el néha, mostanában egyre több Motorkraft aksi is egy évet, vagy annyit se bír ki- mindegy, hogy melyik Ford típusban van -, de ezt a gyártó ( márkaszervizen keresztül ) díjmentesen cseréli. Hm..., amúgy 3 év a jótállás rá.......


Csak én érzem úgy, hogy rébuszokban írsz? Kíváncsi lennék mire akarsz kilyukadni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Ivwi


Offline
Csatlakozott:
2004. 04. 09.
Hozzászólások: 155


HozzászólásElküldve: 2004.05.17 15:21:43  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 59
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdw

Szorosan kapcsolódva az akku támához nekem is lenne egy kellemetlen megjegyzésem, hátha van valakinek ötlete rá. Smile

Szóval az akksi fölött rögtön ott van a motorháztető, ami teljesen lezárt állapotban, természetesen menet közben nálam zavaróan mozog. Mit lehet tenni? Normális jelenség ez, vagy csak nekem tünik fel, mert magasságomból adódóan látom a motortértetőt?? Közelebbről szemügyre véve mindenhol síkban van a karosszéria többi elemével, nem ál el sehol. (szép is lenne egy 9 hónapos vasnál)

Üdw: Ivwi
_________________
Üdw: Ivwi és a kis kerekfenekű
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Fet


Offline
Csatlakozott:
2004. 05. 08.
Hozzászólások: 972


HozzászólásElküldve: 2004.05.17 15:41:15  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 60
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ivwi írta:
Üdw


Szóval az akksi fölött rögtön ott van a motorháztető, ami teljesen lezárt állapotban, természetesen menet közben nálam zavaróan mozog. Mit lehet tenni? Normális jelenség ez, vagy csak nekem tünik fel, mert magasságomból adódóan látom a motortértetőt?? Közelebbről szemügyre véve mindenhol síkban van a karosszéria többi elemével, nem ál el sehol. (szép is lenne egy 9 hónapos vasnál)

Üdw: Ivwi


Nézd meg, hogy a két csavarhatóan állítható támasztó meg van-e az első zárhídon. ( a fényszórók fölött vannak ), ha ott van mindkettő, akkor állítsd följebb őket ( csavard kifelé ), hogy feszítse meg mindkét oldalon a gépháztetőt. Persze óvatosan...
_________________
Nem rossz az élet, csak rövid.

Amúgy www.autodoktor.hu v. www.autódoktor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focusról -> Néhány műszaki kérdés... Guruk, segítsetek!!!
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, ... 358, 359, 360  Következő
Ugrás:   

2 / 360 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.54 másodperc