Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2021.12.06. 03:21:58 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: reveszand
Mai: 0
Tegnapi: 2
Összesen: 26329
Látogatók:
Vendégek: 421
Tagok: 0
Összesen: 421

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Egy literes, 125 lovas Focus fogyasztása
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focus 3-ról -> Egy literes, 125 lovas Focus fogyasztása
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

1 / 7 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  janosib


Offline
Csatlakozott:
2012. 11. 24.
Hozzászólások: 138


HozzászólásElküldve: 2013.03.19 14:04:36  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1
 Hozzászólás témája: Egy literes, 125 lovas Focus fogyasztása
Hozzászólás az előzmény idézésével

1000 km megtétele után megosztom Veletek a (korai) fogyasztási tapasztalatokat, kontra a gyári állításokkal:

Gyár:
országút: 4 liter
város: 6,2
vegyes: 5

Saját tapasztalat:
város/ vegyes: hát ez igencsak megoszlik...
- Budapesten, vasárnap, egyik távoli külvárosból a másikba belvároson át autózva, itt-ott kisebb dugókkal, nagyon gondos felkapcsolgatásokkal alulmúlható a gyári adat, nekem 5,8 és 6,0 között jött ki. Very Happy
- Budai hegyekben, kisebb dugókkal, de állandóan felfelé gyorsítva a dombokra, kanyarokban fékezve, az emelkedőkön kényszerűen nagy gázokat adva 10 liter, nincs mese. Sad
- napi bejárás egy Buda-környéki településről (kb 10 km csendes országút, 20 km az előző pontban említett budai hegyvidék) 7,5 liter Exclamation

Azaz: vannak olyan körülmények, amelyek közepette a gyári adatok igazak, de ezek ideális helyzetek. Várom, hogy legyenek országúti tapasztalataim is... Embarassed
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Tibi88


Offline
Csatlakozott:
2013. 01. 03.
Hozzászólások: 116

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2013.03.20 20:20:04  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

1.6os szívóhoz képest, teljesen normál stílusban milyen a menetdinamika?
(nem focushoz, egy teljesen átlagos 1600 ccm, kb 100 lovas benzines autóhoz viszonyítva)

A durva stílust meg még Te sem próbáltad gondolom Very Happy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  janosib


Offline
Csatlakozott:
2012. 11. 24.
Hozzászólások: 138


HozzászólásElküldve: 2013.03.20 21:15:50  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Pontosan ilyen 1,6-os kocsit váltottam le.

- Ha olyan stílusban vezetem, ahogy "érzem", vagyis lendület-felkapcsolás, lendület-felkapcsolás, akkor érzékelhetően, egyértelműen dinamikusabb, mint az 1,6-os, 110 lóerős szívó volt.
- Ha követem - amikor lehet - a fedélzeti komputer erőszakos jelzéseit, hogy váltsak már fel (szinte mindig hamarabb követeli a váltást, mint ahogy nekem természetes lenne), akkor kb. megegyezik a dinamikája az 1,6-oséval. Ami nekem egyébként megfelelt, nem akarok dinamikusabban haladni. És szinte mindig így vezetek, mert az átlagfogyasztást oda tartja az arcomba, villog a nyíl, hogy kapcsoljak már fel, arra biztat az autó, hogy spóroljak a benzinnel.

Durva stílusban még nem próbáltam, de jól érezni Very Happy , hogy bőven vannak tartalékok. Általában elmondható, hogy 1800-as fordulatszámnál már lendületes, kb annyira, mint a szívómotor 2600-3000-nél volt.

Tibi88 írta:
1.6os szívóhoz képest, teljesen normál stílusban milyen a menetdinamika?
(nem focushoz, egy teljesen átlagos 1600 ccm, kb 100 lovas benzines autóhoz viszonyítva)

A durva stílust meg még Te sem próbáltad gondolom Very Happy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Tibi88


Offline
Csatlakozott:
2013. 01. 03.
Hozzászólások: 116

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2013.03.21 20:16:00  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

A turbó áldásos hatása Very Happy

A computer egy hangyányit korábban akar váltatni ahogy kellemes, ez nekem is feltűnt. Viszont megnéztem és mindenre 5 virágszirmom van vagy micsoda, tehát nagy hibát nem vétettem eddig szerintem.

A fogyasztásod korrekt. Nekem a 8.2 csak és kizárólag városi használatból van, max 5 km-es utak, de inkább kevesebb. És 25 ló van köztünk csak, szóval jónak tűnik az a 3 henger. Start-stopot használod?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  janosib


Offline
Csatlakozott:
2012. 11. 24.
Hozzászólások: 138


HozzászólásElküldve: 2013.03.21 21:04:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 5
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Gratula az öt virágsziromhoz, én négy és fél - ötöket kapok.

Olvasom, hogy van, akit bosszant: én valójában élvezem a start-stopot. Néhány cseppet talán meg is takarít a benzinből, s jó érzés, hogy nem püfögi tele kipufogógázzal a kocsi a környéket.

Tartottam tőle, hogy lelassít, mert üresben kell tartani a váltót, s régebben kinyomott kuplunggal, egyesben lestem, hogy kilőjek. De mivel ahogy benyomom a kuplungot, egy pillanat alatt, minden késlekedés nélkül indul a motor, egyáltalán nem zavar, sőt tetszik a használata. Very Happy

Tibi88 írta:
A turbó áldásos hatása Very Happy

A computer egy hangyányit korábban akar váltatni ahogy kellemes, ez nekem is feltűnt. Viszont megnéztem és mindenre 5 virágszirmom van vagy micsoda, tehát nagy hibát nem vétettem eddig szerintem.

A fogyasztásod korrekt. Nekem a 8.2 csak és kizárólag városi használatból van, max 5 km-es utak, de inkább kevesebb. És 25 ló van köztünk csak, szóval jónak tűnik az a 3 henger. Start-stopot használod?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Tibi88


Offline
Csatlakozott:
2013. 01. 03.
Hozzászólások: 116

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2013.03.21 22:42:55  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 6
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

janosib írta:
Gratula az öt virágsziromhoz, én négy és fél - ötöket kapok.

Olvasom, hogy van, akit bosszant: én valójában élvezem a start-stopot. Néhány cseppet talán meg is takarít a benzinből, s jó érzés, hogy nem püfögi tele kipufogógázzal a kocsi a környéket.

Tartottam tőle, hogy lelassít, mert üresben kell tartani a váltót, s régebben kinyomott kuplunggal, egyesben lestem, hogy kilőjek. De mivel ahogy benyomom a kuplungot, egy pillanat alatt, minden késlekedés nélkül indul a motor, egyáltalán nem zavar, sőt tetszik a használata. Very Happy



Nem rázza nagyon a kasztnit? Mert nekem az 1.6 is megcibálja kicsit beindításnál.
Amúgy mennyit spórolsz vele kb? Mert én egyáltalán nem használom. Mondjuk lehet ki sem tudod számítani Very Happy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  janosib


Offline
Csatlakozott:
2012. 11. 24.
Hozzászólások: 138


HozzászólásElküldve: 2013.03.22 00:34:35  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 7
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Lehet, hogy elfogult vagyok a kocsival (mert tetszik), de szerintem normális, hogy induláskor az önindító ránt egy picit az autón. A többi kocsimon is éreztem, mikor működött, most miért ne érezném... Szóval, részemről rendben a start-stop.

Tibi88 írta:
janosib írta:
Gratula az öt virágsziromhoz, én négy és fél - ötöket kapok.

Olvasom, hogy van, akit bosszant: én valójában élvezem a start-stopot. Néhány cseppet talán meg is takarít a benzinből, s jó érzés, hogy nem püfögi tele kipufogógázzal a kocsi a környéket.

Tartottam tőle, hogy lelassít, mert üresben kell tartani a váltót, s régebben kinyomott kuplunggal, egyesben lestem, hogy kilőjek. De mivel ahogy benyomom a kuplungot, egy pillanat alatt, minden késlekedés nélkül indul a motor, egyáltalán nem zavar, sőt tetszik a használata. Very Happy



Nem rázza nagyon a kasztnit? Mert nekem az 1.6 is megcibálja kicsit beindításnál.
Amúgy mennyit spórolsz vele kb? Mert én egyáltalán nem használom. Mondjuk lehet ki sem tudod számítani Very Happy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kimbala


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 655


HozzászólásElküldve: 2013.09.15 08:25:29  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Elsö tankolás utáni tapasztalat, kb 70% országút, 30% város start/stop nélkül (dugók nélkül), szinte végig klímával

- BC szerint 6.7 l/100km átlag, tankolás szerint 6.6


Most a második tanknál szinte csak városon kívül 5.8-on áll az átlag. Sok dombra fel, dombon le, + egyenletes haladás.
80 körül már szól, hogy mehet a hatos, de nekem érzetre ez inkább 90-100 körül passzol.
_________________
Balazs--

Nyári: 215/50 R17 Hankook Ventus Prime 3
Téli: 215/55 R16 Continental Viking Contact 5
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  eco125


Offline
Csatlakozott:
2013. 09. 01.
Hozzászólások: 11


HozzászólásElküldve: 2013.09.20 06:53:37  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 9
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

én az első tank benzint fogyasztottam el a vadi új (ecoboost 1,0 L 125 LE) kocsimmal; autópályán valódi 110-115 -el 7,2 l/100 km, csak városban 8,3 a fogyasztás.
A vételt megelőzően egy ugyanilyen tipusu csak már 30000 km-t futott kocsival autópályán 125-130 -nál 6,3 városban pedig 6,8 volt a fogyasztásom Very Happy Very Happy

Még egy lényeges eltérés volt; az új kocsinál gáz elvételkor csak lassan, fokozatosan ment le nullára a fogyasztás, míg a másiknál azonnal !

Kérdésem hogy mindenkinél ilyen sokat fogyasztott az új, nyers motor ? mennyi km után állt be az alacsonyabb szintre ?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2860

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2013.09.20 08:27:11  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

eco125 írta:
Kérdésem hogy mindenkinél ilyen sokat fogyasztott az új, nyers motor ? mennyi km után állt be az alacsonyabb szintre ?

Nekem igen és 5-10e környéke volt.
_________________
Exek: 1998 Escort Ghia 1,8 115LE / 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE / 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE / 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE / 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE / 2003 Focus 1 Fresh 1,6
Aktuálisan még: 2020 Puma ST-Line 1,0 125LE aut
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  percy
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2003. 09. 22.
Hozzászólások: 14354


HozzászólásElküldve: 2013.09.20 08:36:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 11
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Carmaged írta:
Nekem igen és 5-10e környéke volt.
Szerintem ez nagyjából igaz az összes Ford motorra....
_________________
"Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan."
Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kofy


Offline
Csatlakozott:
2005. 05. 17.
Hozzászólások: 415


HozzászólásElküldve: 2013.09.23 12:57:43  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 12
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Az elérendő cél:

1600km

Very Happy Twisted Evil Very Happy
_________________
Ex: Focus C-Max 1.6 Trend, Ka 1.3, Fusion 1.4 trend, Focus II FL 1.6 Ghia automata, Fiesta 1.4 Fresh Plus Durashift EST, Fiesta 1.4 Titanium automata (RIP!), Fusion 1.6 Plus automata
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  rabego


Offline
Csatlakozott:
2011. 09. 23.
Hozzászólások: 338


HozzászólásElküldve: 2013.09.23 13:18:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 13
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Arra azért kíváncsi lennék hogy az indulás és érkezés pont tengerszint feletti magasság különbségére Rolling Eyes
És sokkal hitesebb lett volna ha rendőrség nem zár le mind útkereszteződést miattuk nehogy meg kelljen állni.

Azért nem rossz a 3.3l
_________________
Törökszentmiklós
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  eco125


Offline
Csatlakozott:
2013. 09. 01.
Hozzászólások: 11


HozzászólásElküldve: 2013.10.08 12:18:26  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 14
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Érdeklődöm hogy van e valakinek a 125 LE EcoBoosthoz olyan motordiagramja amelyen a fordulatszám, a nyomaték és a fogyasztás van ábrázolva ?
Nagyon megköszönöm ha valaki feltöltené a diagramot
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kofy


Offline
Csatlakozott:
2005. 05. 17.
Hozzászólások: 415


HozzászólásElküldve: 2013.10.08 12:56:35  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 15
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

eco125 írta:
Érdeklődöm hogy van e valakinek a 125 LE EcoBoosthoz olyan motordiagramja amelyen a fordulatszám, a nyomaték és a fogyasztás van ábrázolva ?
Nagyon megköszönöm ha valaki feltöltené a diagramot


Fogyasztás nélkül
_________________
Ex: Focus C-Max 1.6 Trend, Ka 1.3, Fusion 1.4 trend, Focus II FL 1.6 Ghia automata, Fiesta 1.4 Fresh Plus Durashift EST, Fiesta 1.4 Titanium automata (RIP!), Fusion 1.6 Plus automata
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  eco125


Offline
Csatlakozott:
2013. 09. 01.
Hozzászólások: 11


HozzászólásElküldve: 2013.10.17 23:09:35  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 16
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Elértem a 3000 km-t, érezhetően javult a fogyasztás és a dinamika.
GPS szerinti 115 km/ó sebességnél autópályán a fogyi 6,4 L/100 km -re csökkent tankolás szerint is.

HA MÉG FÉL LITERT CSÖKKEN AKKOR MEG LESZEK ELÉGEDVE.
Véleményem szerint a nyilak átlagos vezetési stílus mellett tökéletesen jelzik a kapcsolásokat.
Sajnos néha elfelejtkezem a hatodik fokozatról.
Kíváncsi vagyok a véleményekre hogy a 3000 km-es átvizsgáláson érdemes e olajat cserélni ?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kimbala


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 655


HozzászólásElküldve: 2013.10.18 07:17:44  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 17
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

eco125 írta:
Elértem a 3000 km-t, érezhetően javult a fogyasztás és a dinamika.
GPS szerinti 115 km/ó sebességnél autópályán a fogyi 6,4 L/100 km -re csökkent tankolás szerint is.

HA MÉG FÉL LITERT CSÖKKEN AKKOR MEG LESZEK ELÉGEDVE.
Véleményem szerint a nyilak átlagos vezetési stílus mellett tökéletesen jelzik a kapcsolásokat.
Sajnos néha elfelejtkezem a hatodik fokozatról.
Kíváncsi vagyok a véleményekre hogy a 3000 km-es átvizsgáláson érdemes e olajat cserélni ?


Én most járok 2000km-nél, és nekem is így fogyaszt 115-nél (bár óra szerint).
Dinamika nekem is javult, bár 1500-ig nem is nagyon próbálgattam.

Nekem amikor 80 fölött jelzi, hogy mehet a 6., kicsit korainak érzem. 90-100 körül már jobban passzol.

Két helyen is kérdeztem, sehol nem tanácsolták a korai olajcserét. (marketing Exclamation Question )

Viszont tél után 10.000 km körül le lesz cserélve.
_________________
Balazs--

Nyári: 215/50 R17 Hankook Ventus Prime 3
Téli: 215/55 R16 Continental Viking Contact 5
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2860

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2013.10.18 09:44:40  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 18
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

eco125 írta:
Elértem a 3000 km-t, érezhetően javult a fogyasztás és a dinamika.
GPS szerinti 115 km/ó sebességnél autópályán a fogyi 6,4 L/100 km -re csökkent tankolás szerint is.

HA MÉG FÉL LITERT CSÖKKEN AKKOR MEG LESZEK ELÉGEDVE.
Véleményem szerint a nyilak átlagos vezetési stílus mellett tökéletesen jelzik a kapcsolásokat.
Sajnos néha elfelejtkezem a hatodik fokozatról.
Kíváncsi vagyok a véleményekre hogy a 3000 km-es átvizsgáláson érdemes e olajat cserélni ?

Csökkenni kell annak, nekem az 1,6 150 lovas is kb. annyit eszik. GPS szerinti 130-nál meg 7,4-et.
_________________
Exek: 1998 Escort Ghia 1,8 115LE / 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE / 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE / 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE / 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE / 2003 Focus 1 Fresh 1,6
Aktuálisan még: 2020 Puma ST-Line 1,0 125LE aut
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  eco125


Offline
Csatlakozott:
2013. 09. 01.
Hozzászólások: 11


HozzászólásElküldve: 2013.11.26 11:46:51  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 19
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Olvasom a neten hogy német gyártmányú SpeedPower fogyasztáscsökkentő és tuningdoboz forgalmazását
kezdték meg Mo. (powertuning.hu) is.

Érdeklődöm hogy használ/használt e ilyen tuningdobozt valaki és mi a tapasztalata ?

A régi FORD Mondeo 1,8 TDCi kocsimon én Küberl tuningdobozt használtam és nagyon jó tapasztalataim voltak.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kimbala


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 655


HozzászólásElküldve: 2013.12.02 09:33:25  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 20
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

3000 km körül csökkenni látszik a fogyasztás.

1. Egy városi féltank 6.4-re jött ki, (haladós forgalom dugók nélkül, szokásos lámpánál megállások stb..)

2. Autóutas föleg 110/hatosban 5.8 (3 fö+tele csomagtartó)
_________________
Balazs--

Nyári: 215/50 R17 Hankook Ventus Prime 3
Téli: 215/55 R16 Continental Viking Contact 5
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  eco125


Offline
Csatlakozott:
2013. 09. 01.
Hozzászólások: 11


HozzászólásElküldve: 2013.12.05 17:13:16  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 21
 Hozzászólás témája: kimbala
Hozzászólás az előzmény idézésével

kimbala írta:
3000 km körül csökkenni látszik a fogyasztás.

1. Egy városi féltank 6.4-re jött ki, (haladós forgalom dugók nélkül, szokásos lámpánál megállások stb..)

2. Autóutas föleg 110/hatosban 5.8 (3 fö+tele csomagtartó)


Ezek nagyon jó értékek, gratulálok.
Az autópályás fogyi óra szerinti vagy gps szerinti fogyasztás ?

Az enyémben most van 6000 km, gps szerinti 90 -nél 4,9 - 5,0 L/100km.
Városban 5,6 - 5,8 persze kigurítva, korán felkapcsolva.
Sajnos az autópályás valódi 125 - 130 -as fogyit nem tudom mert rég voltam pályán.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kimbala


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 655


HozzászólásElküldve: 2013.12.05 19:04:54  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 22
 Hozzászólás témája: Re: kimbala
Hozzászólás az előzmény idézésével

eco125 írta:
kimbala írta:
3000 km körül csökkenni látszik a fogyasztás.

1. Egy városi féltank 6.4-re jött ki, (haladós forgalom dugók nélkül, szokásos lámpánál megállások stb..)

2. Autóutas föleg 110/hatosban 5.8 (3 fö+tele csomagtartó)


Ezek nagyon jó értékek, gratulálok.
Az autópályás fogyi óra szerinti vagy gps szerinti fogyasztás ?

Az enyémben most van 6000 km, gps szerinti 90 -nél 4,9 - 5,0 L/100km.
Városban 5,6 - 5,8 persze kigurítva, korán felkapcsolva.
Sajnos az autópályás valódi 125 - 130 -as fogyit nem tudom mert rég voltam pályán.


Köszi, az érdem az autóé Smile

De tényleg, nem kellett finomkodni, egyszerüen az egyenletes haladás eredménye.
Ez óra szerinti érték, és kb fele tempomat. (az autóutas-autópályás, bár lényegi különbség nincs, az elöbbin 100, utóbbin 110 a megengedett...
Akkor még az enyém is csökkenhet Smile

A pillanatnyi fogyasztás mérövel nehéz mit kezdenem, jön egy enyhe kanyar és máris felszökik 1-2 decit. Ugyanígy az enyhe emelkedökön, amit amúgy észre sem vennék simán akár 1-2 litert is..

(a tempomatnál azt veszem észre, hogy az emelkedökön agresszívebben "tartja a sebességet" mint én teszem..személy szerint kicsit émelygös érzés hosszú távon (mármint a tempomat), de ízlések és pofonok, nekem kicsit idegen...)
_________________
Balazs--

Nyári: 215/50 R17 Hankook Ventus Prime 3
Téli: 215/55 R16 Continental Viking Contact 5
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  percy
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2003. 09. 22.
Hozzászólások: 14354


HozzászólásElküldve: 2013.12.05 21:08:21  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 23
 Hozzászólás témája: Re: kimbala
Hozzászólás az előzmény idézésével

kimbala írta:
(a tempomatnál azt veszem észre, hogy az emelkedökön agresszívebben "tartja a sebességet" mint én teszem..személy szerint kicsit émelygös érzés hosszú távon (mármint a tempomat), de ízlések és pofonok, nekem kicsit idegen...)
Nem véletlenül mondjuk a hardcore takarékoskodóknak, hogy dimbes-dombos úton ne használjanak tempomatot! Wink
_________________
"Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan."
Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kimbala


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 655


HozzászólásElküldve: 2013.12.06 10:11:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 24
 Hozzászólás témája: Re: kimbala
Hozzászólás az előzmény idézésével

percy írta:
kimbala írta:
(a tempomatnál azt veszem észre, hogy az emelkedökön agresszívebben "tartja a sebességet" mint én teszem..személy szerint kicsit émelygös érzés hosszú távon (mármint a tempomat), de ízlések és pofonok, nekem kicsit idegen...)
Nem véletlenül mondjuk a hardcore takarékoskodóknak, hogy dimbes-dombos úton ne használjanak tempomatot! Wink


Bár én csak softcore vagyok, de megfogadom Very Happy
_________________
Balazs--

Nyári: 215/50 R17 Hankook Ventus Prime 3
Téli: 215/55 R16 Continental Viking Contact 5
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2860

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2013.12.06 11:11:12  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 25
 Hozzászólás témája: Re: kimbala
Hozzászólás az előzmény idézésével

kimbala írta:
(a tempomatnál azt veszem észre, hogy az emelkedökön agresszívebben "tartja a sebességet" mint én teszem..személy szerint kicsit émelygös érzés hosszú távon (mármint a tempomat), de ízlések és pofonok, nekem kicsit idegen...)

Nemtom', a F2 tempomatja sokkal kultúrálatlanabb volt, főleg, hogy a RES gombbal való bekapcsolásnál 2-3kmh-val túlgyorsított, majd visszalassult a kívánt tempóra. Very Happy A F3-ban kb. észrevehetetlen, nekem még sosem tűnt fel, egyetlen utasom sem panaszkodott.
_________________
Exek: 1998 Escort Ghia 1,8 115LE / 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE / 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE / 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE / 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE / 2003 Focus 1 Fresh 1,6
Aktuálisan még: 2020 Puma ST-Line 1,0 125LE aut
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Tibi88


Offline
Csatlakozott:
2013. 01. 03.
Hozzászólások: 116

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2013.12.06 11:16:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 26
 Hozzászólás témája: Re: kimbala
Hozzászólás az előzmény idézésével

kimbala írta:


(a tempomatnál azt veszem észre, hogy az emelkedökön agresszívebben "tartja a sebességet" mint én teszem..személy szerint kicsit émelygös érzés hosszú távon (mármint a tempomat), de ízlések és pofonok, nekem kicsit idegen...)


Ezalatt mit értesz? Nem csökken a sebesség még 1 km/h-t sem, annyira fix?
Annak csak örülj, azt jelenti erős a motor Very Happy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2860

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2013.12.06 11:48:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 27
 Hozzászólás témája: Re: kimbala
Hozzászólás az előzmény idézésével

Tibi88 írta:
kimbala írta:


(a tempomatnál azt veszem észre, hogy az emelkedökön agresszívebben "tartja a sebességet" mint én teszem..személy szerint kicsit émelygös érzés hosszú távon (mármint a tempomat), de ízlések és pofonok, nekem kicsit idegen...)


Ezalatt mit értesz? Nem csökken a sebesség még 1 km/h-t sem, annyira fix?
Annak csak örülj, azt jelenti erős a motor Very Happy

Igen. Már a kis lejtőn is reagál, nem kell észbekapnia, mikor már lelassult, mint az F2-nél. Személy szerint nem is értem, mitől émelygős az, hogy fix a sebesség. Nekem sokkal rosszabb, ha mindig megy a gyorsítás-lassítás (amit kimbala is ír, ahogyan ő vezet).
_________________
Exek: 1998 Escort Ghia 1,8 115LE / 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE / 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE / 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE / 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE / 2003 Focus 1 Fresh 1,6
Aktuálisan még: 2020 Puma ST-Line 1,0 125LE aut
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kimbala


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 655


HozzászólásElküldve: 2013.12.06 12:49:36  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 28
 Hozzászólás témája: Re: kimbala
Hozzászólás az előzmény idézésével

Carmaged írta:
Tibi88 írta:
kimbala írta:


(a tempomatnál azt veszem észre, hogy az emelkedökön agresszívebben "tartja a sebességet" mint én teszem..személy szerint kicsit émelygös érzés hosszú távon (mármint a tempomat), de ízlések és pofonok, nekem kicsit idegen...)


Ezalatt mit értesz? Nem csökken a sebesség még 1 km/h-t sem, annyira fix?
Annak csak örülj, azt jelenti erős a motor Very Happy

Igen. Már a kis lejtőn is reagál, nem kell észbekapnia, mikor már lelassult, mint az F2-nél. Személy szerint nem is értem, mitől émelygős az, hogy fix a sebesség. Nekem sokkal rosszabb, ha mindig megy a gyorsítás-lassítás (amit kimbala is ír, ahogyan ő vezet).


Tökéletesen tartja a sebességet, nekem csak az furcsa, hogy egy nagy emelkedöt elkapva én arra számítok, hogy itt majd lassulni fog, pedig ellenkezöleg. Érezni, hogy húz rendesen. Nyilván ezt gázpedál-kezelésnél padlógázt jelentene.

Ezzel szemben ha "én vezetek", nekem természetesebb érzés, hogy nagyjából ugyanazon gázálláson mondjuk visszalassul 110-röl 105-re, majd párszáz méter múlva visszacsorog 110-re ha felért. (ez nem azt jelenti, hogy állandóan gyorsítok-lassítok)

Tök jól müködik a tempomat, marha egyszerü és kényelmes kezelni, de nekem idönként olyan mint egy gyorsvonaton háttal ülni...
_________________
Balazs--

Nyári: 215/50 R17 Hankook Ventus Prime 3
Téli: 215/55 R16 Continental Viking Contact 5
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Tibi88


Offline
Csatlakozott:
2013. 01. 03.
Hozzászólások: 116

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2013.12.06 13:21:19  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 29
 Hozzászólás témája: Re: kimbala
Hozzászólás az előzmény idézésével

kimbala írta:


Tökéletesen tartja a sebességet, nekem csak az furcsa, hogy egy nagy emelkedöt elkapva én arra számítok, hogy itt majd lassulni fog, pedig ellenkezöleg. Érezni, hogy húz rendesen. Nyilván ezt gázpedál-kezelésnél padlógázt jelentene.

Ezzel szemben ha "én vezetek", nekem természetesebb érzés, hogy nagyjából ugyanazon gázálláson mondjuk visszalassul 110-röl 105-re, majd párszáz méter múlva visszacsorog 110-re ha felért. (ez nem azt jelenti, hogy állandóan gyorsítok-lassítok)

Tök jól müködik a tempomat, marha egyszerü és kényelmes kezelni, de nekem idönként olyan mint egy gyorsvonaton háttal ülni...


Akkor jól értettem. Ezelőtt nem tempomatos autód volt, vagy csak simán gyengébb? Mert nekem ez nem tűnt fel, de már hozzászoktam vagy 5 éve, és nem emlékszem akkor zavart e. Én kényelmesnek találom inkább, hogy tartja amit beállítok. De lehet van valami különbség a motorizáltság miatt a működési kultúrának.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kimbala


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 655


HozzászólásElküldve: 2013.12.06 13:54:59  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 30
 Hozzászólás témája: Re: kimbala
Hozzászólás az előzmény idézésével

Tibi88 írta:
kimbala írta:


Tökéletesen tartja a sebességet, nekem csak az furcsa, hogy egy nagy emelkedöt elkapva én arra számítok, hogy itt majd lassulni fog, pedig ellenkezöleg. Érezni, hogy húz rendesen. Nyilván ezt gázpedál-kezelésnél padlógázt jelentene.

Ezzel szemben ha "én vezetek", nekem természetesebb érzés, hogy nagyjából ugyanazon gázálláson mondjuk visszalassul 110-röl 105-re, majd párszáz méter múlva visszacsorog 110-re ha felért. (ez nem azt jelenti, hogy állandóan gyorsítok-lassítok)

Tök jól müködik a tempomat, marha egyszerü és kényelmes kezelni, de nekem idönként olyan mint egy gyorsvonaton háttal ülni...


Akkor jól értettem. Ezelőtt nem tempomatos autód volt, vagy csak simán gyengébb? Mert nekem ez nem tűnt fel, de már hozzászoktam vagy 5 éve, és nem emlékszem akkor zavart e. Én kényelmesnek találom inkább, hogy tartja amit beállítok. De lehet van valami különbség a motorizáltság miatt a működési kultúrának.


Kettövel elötte volt tempomatos-erösebb.
Viszont az elözöben nem volt, így valószínü elszoktam töle. (azzal egyhuzamban nagy távokat autópályáztam, volt, hogy 2000 km-t 24 óra alatt).

Pár hete kipróbáltam egy 1.2 tsi fabiát, ahol sokkal darabosabb volt a tempomat. Abból visszaülve (és amúgy is) nagyon kulturált a Focusé.

Biztos hozzá fogok szokni, így ne is vegyétek negatív kritikának, a hiba bennem van Laughing
_________________
Balazs--

Nyári: 215/50 R17 Hankook Ventus Prime 3
Téli: 215/55 R16 Continental Viking Contact 5
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focus 3-ról -> Egy literes, 125 lovas Focus fogyasztása
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Ugrás:   

1 / 7 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.40 másodperc