Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2021.12.06. 03:36:17 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: reveszand
Mai: 0
Tegnapi: 2
Összesen: 26329
Látogatók:
Vendégek: 433
Tagok: 0
Összesen: 433

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Váltás a BC szerint
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focus 3-ról -> Váltás a BC szerint
Időzóna: (GMT +1 óra)
FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

1 / 1 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  janosib


Offline
Csatlakozott:
2012. 11. 24.
Hozzászólások: 138


HozzászólásElküldve: 2013.03.04 15:22:49  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1
 Hozzászólás témája: Váltás a BC szerint
Hozzászólás az előzmény idézésével

1 literes, 125 lovas a kocsi. Azt tapasztalom, hogy mondjuk negyedik sebességben vagyok, épp hogy csoszog az autó, semmi tartalék nem érezhető a motorban - mondjuk nem is nagyon próbálgatom a gyorsítgatást, még úgymond bejáratós -, s akkor mutogat nekem a műszerfalon a kis nyíl, hogy váltsak fel ötösbe... Shocked

Felváltok, beleremeg a karosszéria, kínlódik, de megy. Eddig szívómotorom volt, 1,6-os, úgy vezettem, hogy jó nagy lendület, felkapcsolás, megint jó nagy lendület, megint felkapcsolás. Aggódom, hogy ez az érzetre túl korai örökös felkapcsolgatás rosszat tesz a motornak... Ennek tényleg így kell lennie?

Mi ez, hajsza az alacsony fogyasztásért, vagy turbó sajátosság, vagy rossz tanácsok a fedélzeti számítógéptől?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Aleox


Offline
Csatlakozott:
2011. 03. 07.
Hozzászólások: 369

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2013.03.04 15:47:46  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2
 Hozzászólás témája: Re: váltás a BC szerint
Hozzászólás az előzmény idézésével

janosib írta:
Mi ez, hajsza az alacsony fogyasztásért, vagy turbó sajátosság, vagy rossz tanácsok a fedélzeti számítógéptől?

Véleményem szerint a nyilak "egyszerű" parasztvakítás a takarékos fogyasztás elérése érdekében, a motor "gyilkolása" másodlagos és lényegtelen szempont.

Még ennek a kis motorhoz tartozó turbónak is szüksége van egy minimum fordulatszámra, ahol rá tudja már engedni a nyomást (erejét) a motorra, ez úgy tudom 1300-as fordulat körül lehet. Ha nagyon hamar váltasz és 1300 alá leesik a fordulatszámod, akkor turbó nélkül a 3 hengeres motor egy közel 1300 kg-os karosszériában iszonyatosan szenvedni fog.

Szerintem tapasztald ki, hogy mit bír még ki a motor remegés nélkül (pl. 1300 felett legyen mindig a fordulatszámod) és a nyilak max csak tanácsok, nem szentírás. OFF VW autóiban is néha marhaságokat javasol, nem is foglalkozom vele egyáltalán.
_________________
2018- : Ford Focus III 1.6 tdci Titanium (2011)
2011-2018: Ford Focus II 1.6 Ti-VCT Trend (2005)
2001-2010: Ford Scorpio 2.5 TD, 2.9i 12V, Cosworth
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2946


HozzászólásElküldve: 2013.03.04 15:58:44  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3
 Hozzászólás témája: Re: váltás a BC szerint
Hozzászólás az előzmény idézésével

janosib írta:
...

Mi ez, hajsza az alacsony fogyasztásért, vagy turbó sajátosság, vagy rossz tanácsok a fedélzeti számítógéptől?


Én úgy olvastam, hogy a fogyasztási teszt során (amikor a mesébe illő gyári fogyasztást kimérik Smile ) a tesztelőnek meghatározott fordulatszámnál kell felkapcsolnia.

Kivéve, ha vannak ilyen kapcsolásra figyelmeztető kijelzések. Akkor azokat kell követnie.
Szóval, ha egy gyár ezt megvalósítja, kis költséggel tovább tudja csökkenteni a mért gyári fogyasztást. Shocked
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  rabego


Offline
Csatlakozott:
2011. 09. 23.
Hozzászólások: 338


HozzászólásElküldve: 2013.03.04 16:44:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4
 Hozzászólás témája: Re: váltás a BC szerint
Hozzászólás az előzmény idézésével

janosib írta:
, s akkor mutogat nekem a műszerfalon a kis nyíl, hogy váltsak fel ötösbe... Shocked


Bár az enyém 2-es és dízel de nekem a zöld nyíl 1750 -2000 között villan be és egészen 2500 fordulatig világít aztán kialszik.
Tehát egy tartományt jelöl, nem egy konkrét fordulatszámot hogy pont most kell váltani. !

Volt idő mikor kivillant és is akkor váltottam még 2000 alatt
(nekem nem rengett a semmi simán húzott tovább)
de sokkal élvezetesebb ha 2200 környékén váltok és és esküszöm kevesebbet is fogyaszt élnénk gyorsításokkal mint ha 2000 alatt váltanék
_________________
Törökszentmiklós
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  janosib


Offline
Csatlakozott:
2012. 11. 24.
Hozzászólások: 138


HozzászólásElküldve: 2013.03.04 16:48:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 5
 Hozzászólás témája: Re: váltás a BC szerint
Hozzászólás az előzmény idézésével

Azért a Te dízeled biztosan strapabíróbb lehet...

Az a kényelmetlen érzésem, hogy ha az előző kocsim fedélzeti komputerébe is ügyesen applikáltak volna egy ilyen felfelé mutató nyilat, akkor azzal is úgy mentem volna, mint egy német nyugdíjas, s szintén alacsony lett volna a fogyasztásom.

Hogy aztán az állandóan gyötrelmesen alacsony fordulatszámon szenvedő motor most hogy pusztul, az már más kérdés. Twisted Evil

rabego írta:
janosib írta:
, s akkor mutogat nekem a műszerfalon a kis nyíl, hogy váltsak fel ötösbe... Shocked


Bár az enyém 2-es és dízel de nekem a zöld nyíl 1750 -2000 között villan be és egészen 2500 fordulatig világít aztán kialszik.
Tehát egy tartományt jelöl, nem egy konkrét fordulatszámot hogy pont most kell váltani. !

Volt idő mikor kivillant és is akkor váltottam még 2000 alatt
(nekem nem rengett a semmi simán húzott tovább)
de sokkal élvezetesebb ha 2200 környékén váltok és és esküszöm kevesebbet is fogyaszt élnénk gyorsításokkal mint ha 2000 alatt váltanék
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2860

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2013.03.04 20:36:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 6
 Hozzászólás témája: Re: váltás a BC szerint
Hozzászólás az előzmény idézésével

janosib írta:
1 literes, 125 lovas a kocsi. Azt tapasztalom, hogy mondjuk negyedik sebességben vagyok, épp hogy csoszog az autó, semmi tartalék nem érezhető a motorban - mondjuk nem is nagyon próbálgatom a gyorsítgatást, még úgymond bejáratós -, s akkor mutogat nekem a műszerfalon a kis nyíl, hogy váltsak fel ötösbe... Shocked

Felváltok, beleremeg a karosszéria, kínlódik, de megy. Eddig szívómotorom volt, 1,6-os, úgy vezettem, hogy jó nagy lendület, felkapcsolás, megint jó nagy lendület, megint felkapcsolás. Aggódom, hogy ez az érzetre túl korai örökös felkapcsolgatás rosszat tesz a motornak... Ennek tényleg így kell lennie?

Mi ez, hajsza az alacsony fogyasztásért, vagy turbó sajátosság, vagy rossz tanácsok a fedélzeti számítógéptől?

Ha jól emlékszem, az egyliteres nem igazán szeret 1500-1600 alatt leledzeni 3-astól felfelé, mert elkezd brummogni a kasztni. Én a nyilak ellenére sem váltanék bele a brummogós tartományba. Az 1,6 is biztat, hogy óra szerinti 52-től (ami így, nyári gumival valós 50) már 5-be tegyem, de ott még van kis morgás, tehát ott még nem teszem 5-be...

Magának a motornak valószínűleg nem tesz rosszat, ha nem erőlteted, mert az olajnyomás itt már kellően nagy. Ellenben a kettős tömegű lendkereket és a motortartó bakokat (amik egyébként is extrém igénybevételnek vannak kitéve a háromhengeresen, érdemes felnyitni a motorháztetőt járó motornál) módszeresen gyilkolja a kis fordulat. Dízelen a turbot is, mert kormol, az itt nem aktuális.
_________________
Exek: 1998 Escort Ghia 1,8 115LE / 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE / 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE / 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE / 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE / 2003 Focus 1 Fresh 1,6
Aktuálisan még: 2020 Puma ST-Line 1,0 125LE aut
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  blueboy


Offline
Csatlakozott:
2007. 02. 20.
Hozzászólások: 1187


HozzászólásElküldve: 2013.03.04 22:51:57  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 7
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Félig off: céges 1.2 TDI VW Polo-ban is van ilyen "majdénmegmondommikorkellváltanod" fícsör, konkrétan egy kalap sz*rt se ér. Ő szerinte úgy a frankó, hogy 50-nél 4. sebességben kell lenni. Ez önmagában teljesen normálisnak lenne értelmes váltó áttételezés mellett. De ilyenkor épphogy 1200 körül forog a motor (nyomaték ilyenkor nem létező fogalom) - alapjárat 800 körül van. Hozzá kell tenni, hogy aki ezt a váltó áttételezést engedélyezte a VW-nél, azt csúnyán megbüntetném. És a legnagyobb pofátlanság, hogy papíron 3,8 a vegyes átlag, ami valójában 5.6 körül van => 150% !! Nyilván sehol sem egyezik a gyári adat a valósággal, de ekkora különbség konkrétan hazugság
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Lala
Területi képviselő
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2005. 11. 11.
Hozzászólások: 16094

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2013.03.05 08:41:02  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8
 Hozzászólás témája: Re: váltás a BC szerint
Hozzászólás az előzmény idézésével

janosib írta:

Mi ez, hajsza az alacsony fogyasztásért, ...vagy rossz tanácsok a fedélzeti számítógéptől?
Is is. Wink
_________________
Lala Lala Fókája

Klubkártyás partnercégek
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Tibi88


Offline
Csatlakozott:
2013. 01. 03.
Hozzászólások: 116

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2013.03.08 16:00:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 9
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Én az 1.6 turbót úgy vezetem, hogy 1500 felett legyen a fordulatszám, kb 1600 amúgy. Nem érdekel a nyíl, ha feljebb váltok és 1500 alá esne, akkor maradok az aktuális fokozatnál. Így semmi erőlködés nincs, a Te autódnál is kb ez lehet a terhelhetőségi tartomány alja, ahol megvan a kellő hatásfok.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2860

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2013.03.08 17:15:34  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Tibi88 írta:
Én az 1.6 turbót úgy vezetem, hogy 1500 felett legyen a fordulatszám, kb 1600 amúgy. Nem érdekel a nyíl, ha feljebb váltok és 1500 alá esne, akkor maradok az aktuális fokozatnál. Így semmi erőlködés nincs, a Te autódnál is kb ez lehet a terhelhetőségi tartomány alja, ahol megvan a kellő hatásfok.

Én 1300-1400 alá nem engedem (csak 1-2-ben), már ott semi brummog és megy is, 1300-tól nyomatékcsúcs van. Smile
_________________
Exek: 1998 Escort Ghia 1,8 115LE / 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE / 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE / 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE / 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE / 2003 Focus 1 Fresh 1,6
Aktuálisan még: 2020 Puma ST-Line 1,0 125LE aut
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  janosib


Offline
Csatlakozott:
2012. 11. 24.
Hozzászólások: 138


HozzászólásElküldve: 2013.03.08 17:26:53  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 11
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nekem úgy tűnik, az egyliteres motor elvárja a legalább 1800-as fordulatszámot, s azt, hogy gyorsítva, lendületben legyen a kocsi felkapcsoláskor, akármit is mutogat a nyíl.

Egyébként eddig 500 km után (tudom, ez kevés) fele részben városi (40 km/h átlag), fele részben országúti (80-as, 100-as tempó) utat járva az átlag fogyasztásom 7,5 liter. Igen, a gyárak mindig füllentenek, de azért ez mégis jelentős különbség az ígért 5 literes vegyes fogyasztáshoz képest... Sad Pedig ennél elővigyázatosabban már nemigen lehet vezetnem. Remélem, idővel kicsit javulni fog az átlag.

Carmaged írta:
Tibi88 írta:
Én az 1.6 turbót úgy vezetem, hogy 1500 felett legyen a fordulatszám, kb 1600 amúgy. Nem érdekel a nyíl, ha feljebb váltok és 1500 alá esne, akkor maradok az aktuális fokozatnál. Így semmi erőlködés nincs, a Te autódnál is kb ez lehet a terhelhetőségi tartomány alja, ahol megvan a kellő hatásfok.

Én 1300-1400 alá nem engedem (csak 1-2-ben), már ott semi brummog és megy is, 1300-tól nyomatékcsúcs van. Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Tibi88


Offline
Csatlakozott:
2013. 01. 03.
Hozzászólások: 116

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2013.03.08 22:05:49  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 12
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Carmaged írta:

Én 1300-1400 alá nem engedem (csak 1-2-ben), már ott semi brummog és megy is, 1300-tól nyomatékcsúcs van. Smile


Én 1500tól tudom a nyomatékcsúcsot, 1400nál ha gyorsítok akkor meg a hülye hangot adja gyorsításnál Smile

A turbóra visszatérve, amit múltkor kérdeztem, és írtad hogy tükröződő felületnél hallani.
Egyre jobban figyelem, meg már a fülem se fagy le Very Happy és lehet kicsit finomítottak a hanghatásokon. Olyan szépen sípol, aztán füttyen egyet minden váltásnál, és ezt főúton is hallom ha nincs mellettem autó Smile zenét letekertem ma aztán hallgattam a hangját Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Robi50


Offline
Csatlakozott:
2014. 09. 11.
Hozzászólások: 414


HozzászólásElküldve: 2014.11.04 18:06:53  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 13
 Hozzászólás témája: Re: váltás a BC szerint
Hozzászólás az előzmény idézésével

janosib írta:
Azért a Te dízeled biztosan strapabíróbb lehet...

Az a kényelmetlen érzésem, hogy ha az előző kocsim fedélzeti komputerébe is ügyesen applikáltak volna egy ilyen felfelé mutató nyilat, akkor azzal is úgy mentem volna, mint egy német nyugdíjas, s szintén alacsony lett volna a fogyasztásom.

Hogy aztán az állandóan gyötrelmesen alacsony fordulatszámon szenvedő motor most hogy pusztul, az már más kérdés. Twisted Evil

rabego írta:
janosib írta:
, s akkor mutogat nekem a műszerfalon a kis nyíl, hogy váltsak fel ötösbe... Shocked


Bár az enyém 2-es és dízel de nekem a zöld nyíl 1750 -2000 között villan be és egészen 2500 fordulatig világít aztán kialszik.
Tehát egy tartományt jelöl, nem egy konkrét fordulatszámot hogy pont most kell váltani. !

Volt idő mikor kivillant és is akkor váltottam még 2000 alatt
(nekem nem rengett a semmi simán húzott tovább)
de sokkal élvezetesebb ha 2200 környékén váltok és és esküszöm kevesebbet is fogyaszt élnénk gyorsításokkal mint ha 2000 alatt váltanék


Sziasztok,
Én 2 hónapja ültem be - egy nekem teljesen új világot jelentő - 1.6 TDCI (115 LE, 270 Nm) Focusba. És mentem ez alatt majd' 10 eKm-t.
Világ életemben benzines autókkal jártam, jócskán többet mentem, mint 1 Mill. Km.
Tehát folyamatosan "tanulok" TDCI-ül, tesztelem magamat és az autót is. Lassan összeszokunk.
Úgy veszem észre, 2000 feletti, de max. 2500-as fordultnál felkapcsolva, és - ha kell nyomaték, azaz nem lejtőn haladok, vagy "gurulgatok" sík úton - soha nem közlekedve 1500-1600/min alatt, akkor érezzük magunkat a legjobban. A "gurulgatás" is 1400-1500 körülit jelent. És a fogyasztás is ekkor a legjobb. Próbáltam kicsit alacsonyabb - azért talán nem gyilkolósan alacsony - fordulatot is. Nekem nem jött be. Szerintem az autónak sem. A fogyasztás a 10 eKm-en átlagosan 5,2 körüli, ahogy halad az idő és a km-ek, lassan, de folyamatosan csökken (2/3 részben prémium, 1/3 részben standard dízel, Shell-MOL-Lukoil-tól - OMV valahogy kimaradt a szórásból).
A nyilacska már 1800 körül mondja, hogy kapcsolj fel. Igyekszem vagy ez alatt tartani, vagy minél gyorsabban elérni legalább a 2000-2200-at, csak akkor. Ha egyik sem, inkább üresben gurulok. Így városban nekem jóformán nincs is 5-6.
Városon kívül, főleg autópályán, 85-95 km/h alatt (forgalmi helyzettől függően) nem érzem szükségét a 6.-nak. Bírná, de nem szeretem. Érzem, ahogy kínlódik, meg látom a BC-n, hogy a pillanatnyi fogyasztás nem éppen alacsony, mégsem haladok.
Bármilyen körülmények között is, valahogy az 1800-2500 közötti fordulatot érzem a legjobbnak. Fölé ritkán tolom.
Most fogok olajat cserélni, megnézem, milyen az állaga ezzel a stílussal.
_________________
Nyári: Michelin Primacy HP 215/55 R 16
Téli: Firestone WinterHawk 3 205/55 R 16
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focus 3-ról -> Váltás a BC szerint
Időzóna: (GMT +1 óra)
1 / 1 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.33 másodperc