Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2019.08.23. 15:09:12 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: bstefan
Mai: 1
Tegnapi: 2
Összesen: 25338
Látogatók:
Vendégek: 391
Tagok: 6
Összesen: 397

Jelen lévő tagok:
01: kleroo
02: Carmaged
03: hehe06
04: hatragyi
05: koluadi
06: sparta2

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Egyéb elektronikai kérdések
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Elektronika -> Egyéb elektronikai kérdések
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, ... 24, 25, 26  Következő
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

2 / 26 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  P-Ficus


Offline
Csatlakozott:
2004. 04. 30.
Hozzászólások: 2354


HozzászólásElküldve: 2004.06.04 07:53:36  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 31
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Norbb írta:
P-Ficus írta:
mocsi írta:
P-Ficus írta:
mocsi írta:

Az masodik, vagy a harmadik bejarat mellett van az ajtoja.

Király vaaaaagy
Thnx! Laughing


Vigyazz vele, kisse megszolottan hobbi elektronikus es szeret sokat beszelni, vegul is ez most jo. Wink Nekem sok tippet adott mar.

Hát inkább ez minthogy ne értsen hozzá és ki akarjon dobni Laughing


Nahát mindenki errefelé lakik? Mikor mész oda?

Még nem'tom mikor menek, me' naon "L"foglalt vagyok sajna.
De asszonyt nem akarom küldeni, mert még egy zsák hagymával térne vissza onnan. Very Happy
_________________
...Dudálj csak nyugodtan. Éppen tárat cserélek...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  percy
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2003. 09. 22.
Hozzászólások: 14342


HozzászólásElküldve: 2004.06.04 09:56:57  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 32
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sz_Feri írta:
P-Ficus írta:
Szaki írta:
Nagyságrendileg 3-5A. Végállásban és szoruló ablak esetén kb. 10-15A lehet.

Akkor egy "arról" a spagiról meghajtott LED-hez most milyen ellenállást illesszek be?
15A esetén 0,8 Ohm-os kellene
3A esetén viszont 4 Ohm-os.
Mint az bizonyára kiderült nem vagyok egy elektrotechnikai zseni, így szívesen veszem az építő jellegű hozzászólásokat Laughing

Ha 12v-on akarsz LED-et működtetni, minden esetben 1 - 1,2kOhm ellenállást tegyél elé (sorba kötni)! Tisztázzuk, hogy a LED-en átfolyó áramerősség mindig állandó kell, hogy legyen, ami kb. 10-20 mA.
12 volton ezért így lehet kiszámolni pl. : R= U/I képletből (ohm törvénye) 12 volt/0,010Amper = 1200 Ohm (1,2kOhm)
Ha 24 voltos a rendszer, akkor 24 volt / 0,01 Amper = 2400 Ohm ellenállás kell. Az ellenállás szerepe, hogy beállítsa a LED-en átfolyó áramot. Ha nagyon egzakt akarok lenni, akkor figyelembe kellene venni, hogy a LED nyitófeszültsége 0,6 volt (ennyi feszültség esik rajta) tehát az ellenálláson 11,4 volttal számolhatunk, de ez elhanyagolható. Látható, hogy az előtét ellenállás értéke a feszültségtől függ, nem a vezetéken folyó áramerősségtől, mert nem vele sorba kötöd, hanem a kapcsolt pozitív és a negatív közé!. Óvakodj attól, hogy egy fogyasztóval sorba kössél bármilyen visszajelző LED-et, mert nem világítani fog, hanem füstölni!


Teljesen korrekt a magyarázat!

Csak annyit tennék hozzá, hogy más és más a LED-ek áramigénye, és terheltősége. (a fényerősségen nagyon jól látható)
Egy normál 5 mm-es LED max árama kb. 15-20mA lehet, ezalatt a LED élettartama örök. Egy 3mm-es LED ekkora árammal hamar elfüstölne.
Én 1.2kOhm-os ellenállatot használok nagyobb ledekhez, 1.5-1.8-2.0k kisebbekhez. Ja, az ellenállat legalább 250mW-os legyen mert bizony az is elfüstölhet (Joule hő, I*I*R, azaz 15mA-nél 1.2kOhm ellenállat 270mW-ot disszipál, szal kellemesen melegszik Smile )
_________________
"Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan."
Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  P-Ficus


Offline
Csatlakozott:
2004. 04. 30.
Hozzászólások: 2354


HozzászólásElküldve: 2004.06.04 10:01:23  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 33
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Lef*som a bokám!
Mikor már kezdtem magamtól megérteni (az itteni segítséggel) a dolgot, akkor jössz és porig rombolod az én kis "légváramat" ... Laughing Laughing Laughing Laughing
Ez akkor sem ér ha igazad van Laughing Laughing
(de azért itt is tanultam vmit, bár az utolsó mondatod kicsit ködös MÉG nekem)
Wink
_________________
...Dudálj csak nyugodtan. Éppen tárat cserélek...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  percy
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2003. 09. 22.
Hozzászólások: 14342


HozzászólásElküldve: 2004.06.04 10:26:34  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 34
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

P-Ficus írta:
Lef*som a bokám!
Mikor már kezdtem magamtól megérteni (az itteni segítséggel) a dolgot, akkor jössz és porig rombolod az én kis "légváramat" ... Laughing Laughing Laughing Laughing
Ez akkor sem ér ha igazad van Laughing Laughing
(de azért itt is tanultam vmit, bár az utolsó mondatod kicsit ködös MÉG nekem)
Wink


Embarassed Embarassed Wink

Nem akartalak belezavarni, éppen megvilágosítani szerettem volna a dolgokat. Az utolsó mondat minden vezetőre érvényes amin áram folyik. A falban is ez történik, csak ott a vezető ellenállása praktikusan pár tized/század Ohm, ezért nem izzanak fel a drótok, mikor elindítod a poszívód Wink (példa: porszivó 1.2kW, 6A*6A*0.05= 1.8W, ez ugye egy vastagabb vezetéknek nem jelent gondot..) A fűtőszálak azért melegítenek jól, mert nagy a belső ellenállásuk, ezért a "disszipált", vagy magyarosabban kibocsátott hőteljesítményük majdnem megegyezik a felvett elektromos teljesítménnyel...

Remélem érthető volt, a LED-eknek meg megadják a nominális áramát, ahhoz kell méretezni az ellenállatot. Többen leírták előttem hogyan kell ezt, csak a feszülséggel áll kapcsolatban, a többi fogyasztó által felvett árammal egyáltalán nem.
_________________
"Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan."
Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  P-Ficus


Offline
Csatlakozott:
2004. 04. 30.
Hozzászólások: 2354


HozzászólásElküldve: 2004.06.04 10:30:36  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 35
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

percy írta:
P-Ficus írta:
Lef*som a bokám!
Mikor már kezdtem magamtól megérteni (az itteni segítséggel) a dolgot, akkor jössz és porig rombolod az én kis "légváramat" ... Laughing Laughing Laughing Laughing
Ez akkor sem ér ha igazad van Laughing Laughing
(de azért itt is tanultam vmit, bár az utolsó mondatod kicsit ködös MÉG nekem)
Wink


Embarassed Embarassed Wink

Nem akartalak belezavarni, éppen megvilágosítani szerettem volna a dolgokat. Az utolsó mondat minden vezetőre érvényes amin áram folyik. A falban is ez történik, csak ott a vezető ellenállása praktikusan pár tized/század Ohm, ezért nem izzanak fel a drótok, mikor elindítod a poszívód Wink (példa: porszivó 1.2kW, 6A*6A*0.05= 1.8W, ez ugye egy vastagabb vezetéknek nem jelent gondot..) A fűtőszálak azért melegítenek jól, mert nagy a belső ellenállásuk, ezért a "disszipált", vagy magyarosabban kibocsátott hőteljesítményük majdnem megegyezik a felvett elektromos teljesítménnyel...

Remélem érthető volt, a LED-eknek meg megadják a nominális áramát, ahhoz kell méretezni az ellenállatot. Többen leírták előttem hogyan kell ezt, csak a feszülséggel áll kapcsolatban, a többi fogyasztó által felvett árammal egyáltalán nem.

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
oké értettem én ... Very Happy
Mellesleg nekem már füstölt falban vezeték mikor a mikrót bekapcsoltam.
--> komplett konyhafelújítás.
De azt tudod, hogy ezekután téged is zalkatni foglak, ha vmivel elakadok. Laughing
_________________
...Dudálj csak nyugodtan. Éppen tárat cserélek...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  percy
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2003. 09. 22.
Hozzászólások: 14342


HozzászólásElküldve: 2004.06.04 11:38:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 36
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

P-Ficus írta:

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
oké értettem én ... Very Happy
Mellesleg nekem már füstölt falban vezeték mikor a mikrót bekapcsoltam.
--> komplett konyhafelújítás.
De azt tudod, hogy ezekután téged is zalkatni foglak, ha vmivel elakadok. Laughing


Very Happy Laughing

Nagyon szívesen segítek, ha tudok Wink

Amúgy a mikród valszeg csinált egy gyengébb rövidzárat, az automata nem oldott le, viszont a kanóc elfüstölt... Ehhez elég egy öreg vezeték, ami valahol el van vékonyodva (itt nagyobb az ellenállása), a rajta átfolyó áram egyből elégette ezt a szakaszt, innentől már ég a szigetelés akár a drót teljes hosszán is... Így is történhetett.... Wink
_________________
"Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan."
Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  P-Ficus


Offline
Csatlakozott:
2004. 04. 30.
Hozzászólások: 2354


HozzászólásElküldve: 2004.06.04 11:41:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 37
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

percy írta:
P-Ficus írta:

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
oké értettem én ... Very Happy
Mellesleg nekem már füstölt falban vezeték mikor a mikrót bekapcsoltam.
--> komplett konyhafelújítás.
De azt tudod, hogy ezekután téged is zalkatni foglak, ha vmivel elakadok. Laughing


Very Happy Laughing

Nagyon szívesen segítek, ha tudok Wink

Amúgy a mikród valszeg csinált egy gyengébb rövidzárat, az automata nem oldott le, viszont a kanóc elfüstölt... Ehhez elég egy öreg vezeték, ami valahol el van vékonyodva (itt nagyobb az ellenállása), a rajta átfolyó áram egyből elégette ezt a szakaszt, innentől már ég a szigetelés akár a drót teljes hosszán is... Így is történhetett.... Wink

Régi ház volt Laughing
Kb még a török megszállás idejéből Laughing
Felújítás előtt volt így számítottunk is a "műsorra".
Azután már csak mi "égtünk le" de teljesen. Laughing
_________________
...Dudálj csak nyugodtan. Éppen tárat cserélek...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  percy
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2003. 09. 22.
Hozzászólások: 14342


HozzászólásElküldve: 2004.06.04 12:07:23  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 38
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

P-Ficus írta:


Régi ház volt Laughing
Kb még a török megszállás idejéből Laughing
Felújítás előtt volt így számítottunk is a "műsorra".
Azután már csak mi "égtünk le" de teljesen. Laughing


Hehe Very Happy
Így már érthető a dolog, főleg ha még a jó öreg alu vezetékekkel volt minden bekötve....

Én azonnal a villanyvezetékek áthúzásával kezdtem, mikor Pestre költöztünk (a kapcsolók/konnektorok kicserélése előtt) Wink
_________________
"Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan."
Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  P-Ficus


Offline
Csatlakozott:
2004. 04. 30.
Hozzászólások: 2354


HozzászólásElküldve: 2004.06.04 12:13:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 39
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

percy írta:
P-Ficus írta:


Régi ház volt Laughing
Kb még a török megszállás idejéből Laughing
Felújítás előtt volt így számítottunk is a "műsorra".
Azután már csak mi "égtünk le" de teljesen. Laughing


Hehe Very Happy
Így már érthető a dolog, főleg ha még a jó öreg alu vezetékekkel volt minden bekötve....

Én azonnal a villanyvezetékek áthúzásával kezdtem, mikor Pestre költöztünk (a kapcsolók/konnektorok kicserélése előtt) Wink

aztán majd a fejünkre , de ...
Mi is azzal kezdtük, csak adtunk a kíváncsiságnak. És akkor még az ólom vízvezetékről nem is beszéltem.
De hogy on is legyek: (közérdekű közlemény)
Beszéltem az ominózus elektronikai boltban a tulajjal.
Téll'eg megszállott. És nagyon segítőkész. Ajánlani tudom mindenkinek.
SMD-vel annyira nem foglalkozik, de minden mással igen.
Reklám: Budapest XV. kerület 1156 Nyírpalota utca 34 (1) 416-7593
H-P 10-17-ig
_________________
...Dudálj csak nyugodtan. Éppen tárat cserélek...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  percy
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2003. 09. 22.
Hozzászólások: 14342


HozzászólásElküldve: 2004.06.04 12:21:36  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 40
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

A topik címe ugye "egyéb elektronikai kérdések" ...

Na szerintem ebbe szűken még az említett téma is belefért, na jó egy kicsit csak Embarassed Laughing Laughing Laughing

Hajrá LED-ek, meg a buher Laughing
_________________
"Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan."
Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  P-Ficus


Offline
Csatlakozott:
2004. 04. 30.
Hozzászólások: 2354


HozzászólásElküldve: 2004.06.08 14:03:37  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 41
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nos kedves gyerekek, megjártam a topic-ban korábban már szereplő elektronikai boltot.
Na'on király hely. Egy p**ciban ugyan több hely van mint a boltban, de "szakértelem" egyértelműen a boltban van több.
Ajánlani tudom mindenkinek.
SMD led kivételével szinte mindennel foglalkozik.
Ja és olcsó hely.
Akit érdekel a dolog az nézzen rá a www.palotaelektro.fw.hu -ra
hát nem nyerne webdesign versenyt, de a lényeg rajta van
Laughing
_________________
...Dudálj csak nyugodtan. Éppen tárat cserélek...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  orspapa


Offline
Csatlakozott:
2003. 08. 28.
Hozzászólások: 161


HozzászólásElküldve: 2004.06.19 15:49:47  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 42
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,

Egy kis segítségre lenne szükségem.Aksit kellett cserélnem,mert a régi kissé elfáradt már, és elég hülyén néztem a csere után,mert egyrészt lenullázta a kilométer számlálót(nem fullost,csak a "kicsit"), ill. a rádió mindenképpen kódot szeretne tőlem kapni a működéshez.Van valakinek tapsztalata, hogy lehet újra lelket verni bele, ill. számíthatok-e más meglepire is az aksi csere miatt?
Köszi!
_________________
Focusos,száguldozós,benzingőzös,gumikoptatós,tuningverdás... ...szerintem...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  KG


Offline
Csatlakozott:
2004. 05. 15.
Hozzászólások: 3184


HozzászólásElküldve: 2004.06.19 16:07:51  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 43
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

orspapa írta:
Sziasztok,

Egy kis segítségre lenne szükségem.Aksit kellett cserélnem,mert a régi kissé elfáradt már, és elég hülyén néztem a csere után,mert egyrészt lenullázta a kilométer számlálót(nem fullost,csak a "kicsit"), ill. a rádió mindenképpen kódot szeretne tőlem kapni a működéshez.Van valakinek tapsztalata, hogy lehet újra lelket verni bele, ill. számíthatok-e más meglepire is az aksi csere miatt?
Köszi!


Ha rádió kódot kér akkor add meg neki. Elméletileg kell lennie a kocsihoz valahol egy rádió kezelési útmutatónak, ott kellene lennie a kódnak.Ha ez nincs meg akkor keress meg egy márkaszervízt ott elméletileg le tudod kérni a kódját.
_________________
C-max 1.6 Ti-Vct Titanium
"As the wheel of days turns into darkness, it reveals the light and hope of spring."
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  JBela


Offline
Csatlakozott:
2004. 05. 09.
Hozzászólások: 6677


HozzászólásElküldve: 2004.06.19 16:10:12  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 44
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

KG írta:
orspapa írta:
Sziasztok,

Egy kis segítségre lenne szükségem.Aksit kellett cserélnem,mert a régi kissé elfáradt már, és elég hülyén néztem a csere után,mert egyrészt lenullázta a kilométer számlálót(nem fullost,csak a "kicsit"), ill. a rádió mindenképpen kódot szeretne tőlem kapni a működéshez.Van valakinek tapsztalata, hogy lehet újra lelket verni bele, ill. számíthatok-e más meglepire is az aksi csere miatt?
Köszi!


Ha rádió kódot kér akkor add meg neki. Elméletileg kell lennie a kocsihoz valahol egy rádió kezelési útmutatónak, ott kellene lennie a kódnak.Ha ez nincs meg akkor keress meg egy márkaszervízt ott elméletileg le tudod kérni a kódját.

Azért a próbálkozással vigyázz, mert tíz sikertelen kódbeírás után úgy letilt, hogy a márkaszervíz sem tud segíteni! Exclamation
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  P-Ficus


Offline
Csatlakozott:
2004. 04. 30.
Hozzászólások: 2354


HozzászólásElküldve: 2004.06.19 16:10:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 45
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

orspapa írta:
Sziasztok,

Egy kis segítségre lenne szükségem.Aksit kellett cserélnem,mert a régi kissé elfáradt már, és elég hülyén néztem a csere után,mert egyrészt lenullázta a kilométer számlálót(nem fullost,csak a "kicsit"), ill. a rádió mindenképpen kódot szeretne tőlem kapni a működéshez.Van valakinek tapsztalata, hogy lehet újra lelket verni bele, ill. számíthatok-e más meglepire is az aksi csere miatt?
Köszi!

Ne aggódj ez teljesen természetes. Az lenne a baj ha nem így menne.
A rádió amikor nem kap "tápot" úgy érzékeli, hogy kivették és ebben az esetben nem tudja megkérdezni hogy most kilopták e vagy csak szerviz okok miatt lett kikapcsolva. Így bekéri a kódot.
A napi számláló nem a computer-ben tárolja az adatokat így annak áramtalanítása esetén ez is természetes jelenség.
Az első pár Km-en érdekes jelenségeket tapasztalhatsz még, ameddig a vezérlés helyreáll az akksicsere után.
_________________
...Dudálj csak nyugodtan. Éppen tárat cserélek...


Legutóbb P-Ficus szerkesztette (2004.06.19 16:13:24), összesen 1 alkalommal
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  P-Ficus


Offline
Csatlakozott:
2004. 04. 30.
Hozzászólások: 2354


HozzászólásElküldve: 2004.06.19 16:12:19  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 46
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

JBela írta:
Azért a próbálkozással vigyázz, mert tíz sikertelen kódbeírás után úgy letilt, hogy a márkaszervíz sem tud segíteni! Exclamation

De én igen csak az drága mulattság Laughing
_________________
...Dudálj csak nyugodtan. Éppen tárat cserélek...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  JBela


Offline
Csatlakozott:
2004. 05. 09.
Hozzászólások: 6677


HozzászólásElküldve: 2004.06.19 16:13:15  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 47
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

P-Ficus írta:
orspapa írta:
Sziasztok,

Egy kis segítségre lenne szükségem.Aksit kellett cserélnem,mert a régi kissé elfáradt már, és elég hülyén néztem a csere után,mert egyrészt lenullázta a kilométer számlálót(nem fullost,csak a "kicsit"), ill. a rádió mindenképpen kódot szeretne tőlem kapni a működéshez.Van valakinek tapsztalata, hogy lehet újra lelket verni bele, ill. számíthatok-e más meglepire is az aksi csere miatt?
Köszi!

Ne aggódj ez teljesen természetes. Az lenne a baj ha nem így menne.
Amennyiben nem így lenne az nagy baj lenne.
A rádió amikor nem kap "tápot" úgy érzékeli, hogy kivették és ebben az esetben nem tudja megkérdezni hogy most kilopták e vagy csak szerviz okok miatt lett kikapcsolva. Így bekéri a kódot.
A napi számláló nem a computer-ben tárolja az adatokat így annak áramtalanítása esetén ez is természetes jelenség.
Az első pár Km-en érdekes jelenségeket tapasztalhatsz még, ameddig a vezérlés helyreáll az akksicsere után.

Ez engem is érdekel.
Milyen jelenségek tapasztalhatók?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  P-Ficus


Offline
Csatlakozott:
2004. 04. 30.
Hozzászólások: 2354


HozzászólásElküldve: 2004.06.19 16:27:07  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 48
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nem szívózás képpen írom, de az én kezelésimben benne van, hogy kb 4-8 Km-en keresztül furcsa dolgokat csinálHAT. Azt sajnos nem részletezi, hogy miket, de sztem olyanok lehetnek, mint pl szabálytalan alapjárat, ill. valamilyen apróbb üzemanyagbefecskendezési zavar (nem működésgátló módon)
_________________
...Dudálj csak nyugodtan. Éppen tárat cserélek...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  KG


Offline
Csatlakozott:
2004. 05. 15.
Hozzászólások: 3184


HozzászólásElküldve: 2004.06.19 16:29:37  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 49
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

JBela írta:
P-Ficus írta:
orspapa írta:
Sziasztok,

Egy kis segítségre lenne szükségem.Aksit kellett cserélnem,mert a régi kissé elfáradt már, és elég hülyén néztem a csere után,mert egyrészt lenullázta a kilométer számlálót(nem fullost,csak a "kicsit"), ill. a rádió mindenképpen kódot szeretne tőlem kapni a működéshez.Van valakinek tapsztalata, hogy lehet újra lelket verni bele, ill. számíthatok-e más meglepire is az aksi csere miatt?
Köszi!

Ne aggódj ez teljesen természetes. Az lenne a baj ha nem így menne.
Amennyiben nem így lenne az nagy baj lenne.
A rádió amikor nem kap "tápot" úgy érzékeli, hogy kivették és ebben az esetben nem tudja megkérdezni hogy most kilopták e vagy csak szerviz okok miatt lett kikapcsolva. Így bekéri a kódot.
A napi számláló nem a computer-ben tárolja az adatokat így annak áramtalanítása esetén ez is természetes jelenség.
Az első pár Km-en érdekes jelenségeket tapasztalhatsz még, ameddig a vezérlés helyreáll az akksicsere után.

Ez engem is érdekel.
Milyen jelenségek tapasztalhatók?


Gondolom olyasmit mintha valami rossz lenne benne. Esetleg ingadozó alapjárat, nem pörög fel úgy, lehet valami hibaüzenetet is küld.
_________________
C-max 1.6 Ti-Vct Titanium
"As the wheel of days turns into darkness, it reveals the light and hope of spring."
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  JBela


Offline
Csatlakozott:
2004. 05. 09.
Hozzászólások: 6677


HozzászólásElküldve: 2004.06.19 16:31:28  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 50
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

P-Ficus írta:
Nem szívózás képpen írom, de az én kezelésimben benne van, hogy kb 4-8 Km-en keresztül furcsa dolgokat csinálHAT. Azt sajnos nem részletezi, hogy miket, de sztem olyanok lehetnek, mint pl szabálytalan alapjárat, ill. valamilyen apróbb üzemanyagbefecskendezési zavar (nem működésgátló módon)

Azt hittem van valami tapasztalatod is.
Úgy látszik én átfutottam felette a kezelésiben, mert nem emlékeztem rá, de ezek szerint nem is ír konkrétumot. Crying or Very sad
Nem hiszem, hogy érintene mostanában (bár ki tudja?) de azért érdekelt volna.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  KG


Offline
Csatlakozott:
2004. 05. 15.
Hozzászólások: 3184


HozzászólásElküldve: 2004.06.19 16:33:20  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 51
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

JBela írta:
P-Ficus írta:
Nem szívózás képpen írom, de az én kezelésimben benne van, hogy kb 4-8 Km-en keresztül furcsa dolgokat csinálHAT. Azt sajnos nem részletezi, hogy miket, de sztem olyanok lehetnek, mint pl szabálytalan alapjárat, ill. valamilyen apróbb üzemanyagbefecskendezési zavar (nem működésgátló módon)

Azt hittem van valami tapasztalatod is.
Úgy látszik én átfutottam felette a kezelésiben, mert nem emlékeztem rá, de ezek szerint nem is ír konkrétumot. Crying or Very sad
Nem hiszem, hogy érintene mostanában (bár ki tudja?) de azért érdekelt volna.


Kérdezd meg a szervízt, úgy is mész. Idea
_________________
C-max 1.6 Ti-Vct Titanium
"As the wheel of days turns into darkness, it reveals the light and hope of spring."
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  P-Ficus


Offline
Csatlakozott:
2004. 04. 30.
Hozzászólások: 2354


HozzászólásElküldve: 2004.06.19 16:34:47  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 52
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

JBela írta:
P-Ficus írta:
Nem szívózás képpen írom, de az én kezelésimben benne van, hogy kb 4-8 Km-en keresztül furcsa dolgokat csinálHAT. Azt sajnos nem részletezi, hogy miket, de sztem olyanok lehetnek, mint pl szabálytalan alapjárat, ill. valamilyen apróbb üzemanyagbefecskendezési zavar (nem működésgátló módon)

Azt hittem van valami tapasztalatod is.
Úgy látszik én átfutottam felette a kezelésiben, mert nem emlékeztem rá, de ezek szerint nem is ír konkrétumot. Crying or Very sad
Nem hiszem, hogy érintene mostanában (bár ki tudja?) de azért érdekelt volna.

Olyan gyorsan hussan el az a pár Km, hogy nincs időm észrevenni, ha valami van vele. Bár én nem cseréltem még akksit soha semmilyen kocsimban. Mindig hamarabb adtam el Laughing
_________________
...Dudálj csak nyugodtan. Éppen tárat cserélek...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  JBela


Offline
Csatlakozott:
2004. 05. 09.
Hozzászólások: 6677


HozzászólásElküldve: 2004.06.19 17:10:14  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 53
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

P-Ficus írta:
JBela írta:
P-Ficus írta:
Nem szívózás képpen írom, de az én kezelésimben benne van, hogy kb 4-8 Km-en keresztül furcsa dolgokat csinálHAT. Azt sajnos nem részletezi, hogy miket, de sztem olyanok lehetnek, mint pl szabálytalan alapjárat, ill. valamilyen apróbb üzemanyagbefecskendezési zavar (nem működésgátló módon)

Azt hittem van valami tapasztalatod is.
Úgy látszik én átfutottam felette a kezelésiben, mert nem emlékeztem rá, de ezek szerint nem is ír konkrétumot. Crying or Very sad
Nem hiszem, hogy érintene mostanában (bár ki tudja?) de azért érdekelt volna.

Olyan gyorsan hussan el az a pár Km, hogy nincs időm észrevenni, ha valami van vele. Bár én nem cseréltem még akksit soha semmilyen kocsimban. Mindig hamarabb adtam el Laughing

Elvileg szervíznél is le kéne venni az akkusarut, asszem a légzsák miatt (talán, hogy ne nyíljon ki véletlenül?) és akkor is felmerülhet ez a probléma. Vagy a Fókánál nem kell áramtalanítani?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  P-Ficus


Offline
Csatlakozott:
2004. 04. 30.
Hozzászólások: 2354


HozzászólásElküldve: 2004.06.19 17:21:44  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 54
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Miért is kéne levenni?
olajcseréhez?
Mert, a többi dolgot a comp.-ből tölti le.
Mellesleg, ha csak úgy kinyílna a légzsák, akkor többet nem is kellene ilyen autó.
Az a legjobb ha minnél kevesebbet matatnak abban a rendszerben.
A légzsák rendszer amúgy gyújtásfüggő, így ha "csak úgy" kinyílna, az meglehetősen, nagy villamossági problémára utalna. (ezért nem tanácsolják az elektronikai rendszer házilagos barkácsolását)
Persze a ló túloldala, amikor az ember akksicserére is szervízbe szállíttatja a kocsit.
De azt azért leszögezhetjük, hogy aki egy kicsit is bizonytalan a dologban, az ne nyúljon hozzá semmiképpen
_________________
...Dudálj csak nyugodtan. Éppen tárat cserélek...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  JBela


Offline
Csatlakozott:
2004. 05. 09.
Hozzászólások: 6677


HozzászólásElküldve: 2004.06.19 17:39:35  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 55
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

P-Ficus írta:
Miért is kéne levenni?
olajcseréhez?
Mert, a többi dolgot a comp.-ből tölti le.
Mellesleg, ha csak úgy kinyílna a légzsák, akkor többet nem is kellene ilyen autó.
Az a legjobb ha minnél kevesebbet matatnak abban a rendszerben.
A légzsák rendszer amúgy gyújtásfüggő, így ha "csak úgy" kinyílna, az meglehetősen, nagy villamossági problémára utalna. (ezért nem tanácsolják az elektronikai rendszer házilagos barkácsolását)
Persze a ló túloldala, amikor az ember akksicserére is szervízbe szállíttatja a kocsit.
De azt azért leszögezhetjük, hogy aki egy kicsit is bizonytalan a dologban, az ne nyúljon hozzá semmiképpen

Én is furcsálottam, de el tudom képzelni, hogy matatás közben pl valami érzékelő szonda vezetékét, vagy magát a szondát megsértik vagy megütik és bummm. Bár ez csak laikus feltevés, nem értek a légzsákhoz!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  KG


Offline
Csatlakozott:
2004. 05. 15.
Hozzászólások: 3184


HozzászólásElküldve: 2004.06.19 17:48:40  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 56
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

JBela írta:
P-Ficus írta:
Miért is kéne levenni?
olajcseréhez?
Mert, a többi dolgot a comp.-ből tölti le.
Mellesleg, ha csak úgy kinyílna a légzsák, akkor többet nem is kellene ilyen autó.
Az a legjobb ha minnél kevesebbet matatnak abban a rendszerben.
A légzsák rendszer amúgy gyújtásfüggő, így ha "csak úgy" kinyílna, az meglehetősen, nagy villamossági problémára utalna. (ezért nem tanácsolják az elektronikai rendszer házilagos barkácsolását)
Persze a ló túloldala, amikor az ember akksicserére is szervízbe szállíttatja a kocsit.
De azt azért leszögezhetjük, hogy aki egy kicsit is bizonytalan a dologban, az ne nyúljon hozzá semmiképpen

Én is furcsálottam, de el tudom képzelni, hogy matatás közben pl valami érzékelő szonda vezetékét, vagy magát a szondát megsértik vagy megütik és bummm. Bár ez csak laikus feltevés, nem értek a légzsákhoz!


Csak karosszéria munkákhoz veszik le a kábelsarut, persze csak akkor ha hegesztenek valamit.
_________________
C-max 1.6 Ti-Vct Titanium
"As the wheel of days turns into darkness, it reveals the light and hope of spring."
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  P-Ficus


Offline
Csatlakozott:
2004. 04. 30.
Hozzászólások: 2354


HozzászólásElküldve: 2004.06.19 17:51:54  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 57
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Teljesen igazad van abban, hogy ha ezt leszedik, akkor tuti nem tud kinyílni.
Amennyiben az autó elektromos rendszerében végeznek beavatkozást,
akkor kötelezően le kell venni a sarut, az egyéb biztonsági intézkedések miatt.

A légzsák vezérlés (indító) az utastérben van elhelyezve, olyan helyen, hogy ahhoz csak akkor érhessen az ember, amikor szándékosan azt akarja buherálni.
(mellesleg azért van ott -lehetőleg az autó közepén- , hogy azon a ponton roncsolódik legutoljára a szerkezet, így van ideje működésbe lépni)
Elméletileg vezetékezésről nehéz lufit indítani, de nem elképzelhetetlen.

Mindazonáltal kívánom, mindenkinek, hogy ne kelljen kipróbálnia működik e.
_________________
...Dudálj csak nyugodtan. Éppen tárat cserélek...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  JBela


Offline
Csatlakozott:
2004. 05. 09.
Hozzászólások: 6677


HozzászólásElküldve: 2004.06.19 18:12:18  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 58
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

P-Ficus írta:
Teljesen igazad van abban, hogy ha ezt leszedik, akkor tuti nem tud kinyílni.
Amennyiben az autó elektromos rendszerében végeznek beavatkozást,
akkor kötelezően le kell venni a sarut, az egyéb biztonsági intézkedések miatt.

A légzsák vezérlés (indító) az utastérben van elhelyezve, olyan helyen, hogy ahhoz csak akkor érhessen az ember, amikor szándékosan azt akarja buherálni.
(mellesleg azért van ott -lehetőleg az autó közepén- , hogy azon a ponton roncsolódik legutoljára a szerkezet, így van ideje működésbe lépni)
Elméletileg vezetékezésről nehéz lufit indítani, de nem elképzelhetetlen.

Mindazonáltal kívánom, mindenkinek, hogy ne kelljen kipróbálnia működik e.

Akkor már tudom mi az a fémdoboz a középkonzol alatt!
Köszi!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  P-Ficus


Offline
Csatlakozott:
2004. 04. 30.
Hozzászólások: 2354


HozzászólásElküldve: 2004.06.19 18:23:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 59
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

JBela írta:
P-Ficus írta:
Teljesen igazad van abban, hogy ha ezt leszedik, akkor tuti nem tud kinyílni.
Amennyiben az autó elektromos rendszerében végeznek beavatkozást,
akkor kötelezően le kell venni a sarut, az egyéb biztonsági intézkedések miatt.

A légzsák vezérlés (indító) az utastérben van elhelyezve, olyan helyen, hogy ahhoz csak akkor érhessen az ember, amikor szándékosan azt akarja buherálni.
(mellesleg azért van ott -lehetőleg az autó közepén- , hogy azon a ponton roncsolódik legutoljára a szerkezet, így van ideje működésbe lépni)
Elméletileg vezetékezésről nehéz lufit indítani, de nem elképzelhetetlen.

Mindazonáltal kívánom, mindenkinek, hogy ne kelljen kipróbálnia működik e.

Akkor már tudom mi az a fémdoboz a középkonzol alatt!
Köszi!

Nincs mit. És hogy tuti biztos legyen van rajta egy nyíl (menetirány jelzéssel)
na meg persze sok sok nyelven ráírva (magyarul persze nincs ott Sad ), hogy légzsákelektronika. Laughing
_________________
...Dudálj csak nyugodtan. Éppen tárat cserélek...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  JBela


Offline
Csatlakozott:
2004. 05. 09.
Hozzászólások: 6677


HozzászólásElküldve: 2004.06.19 18:39:34  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 60
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

P-Ficus írta:
JBela írta:
P-Ficus írta:
Teljesen igazad van abban, hogy ha ezt leszedik, akkor tuti nem tud kinyílni.
Amennyiben az autó elektromos rendszerében végeznek beavatkozást,
akkor kötelezően le kell venni a sarut, az egyéb biztonsági intézkedések miatt.

A légzsák vezérlés (indító) az utastérben van elhelyezve, olyan helyen, hogy ahhoz csak akkor érhessen az ember, amikor szándékosan azt akarja buherálni.
(mellesleg azért van ott -lehetőleg az autó közepén- , hogy azon a ponton roncsolódik legutoljára a szerkezet, így van ideje működésbe lépni)
Elméletileg vezetékezésről nehéz lufit indítani, de nem elképzelhetetlen.

Mindazonáltal kívánom, mindenkinek, hogy ne kelljen kipróbálnia működik e.

Akkor már tudom mi az a fémdoboz a középkonzol alatt!
Köszi!

Nincs mit. És hogy tuti biztos legyen van rajta egy nyíl (menetirány jelzéssel)
na meg persze sok sok nyelven ráírva (magyarul persze nincs ott Sad ), hogy légzsákelektronika. Laughing

Nem nagyon nézegettem, mert nem azzal foglalkoztam, csak ki kellett szerelnem a középkonzolt, de ezek szerint azért jó lett volna vigyáznom, mert mi van, ha ráejtem pl a kalapácsot, vagy visszaejtem a konzolt? Rossz belegondolni!
Ráadásul olyan dolgot csináltam amihez gyújtás kell, tehát minden feltétel adott volt. Confused
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Elektronika -> Egyéb elektronikai kérdések
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, ... 24, 25, 26  Következő
Ugrás:   

2 / 26 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.27 másodperc