Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2019.10.16. 11:33:12 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: DevinPeppi
Mai: 1
Tegnapi: 4
Összesen: 25560
Látogatók:
Vendégek: 427
Tagok: 5
Összesen: 432

Jelen lévő tagok:
01: bullpit
02: zserbox
03: fiesta
04: raca
05: Ziyan

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Sebességmérő - egyszer mér, egyszer nem!
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Sebességmérő - egyszer mér, egyszer nem!
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Következő
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

9 / 11 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  Szabolcs


Offline
Csatlakozott:
2012. 06. 18.
Hozzászólások: 27


HozzászólásElküldve: 2014.12.09 19:28:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 241
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ed írta:
IB5-ös váltónál van sebesség jeladó a jobb féltengelynél a difinél. Facelift utániakban, amiben van ABS azok már az ABS kerékfordulatszám jeladóiról kapják sebesség jelet, ezekkel már ezért nincs gond. A fordulatszám jeladó az az önindító mellett van a kuplungharangnál, mivel ez a lendkerékről veszi a jelet.]


Akkor ezt cáfolnám "ezekkel már ezért nincs gond" Smile faceliftes a fokám és lassan fél éve kezdte el nekem ezt a csinálni, a sebesség nullázást + a km-nél a sok --------- (akksi csere megvolt), de néha még kigyullad a sága motorhiba lámpa de 1-2 óra/nap és elalszik.
2002.06-os 1.6b focusom van a Cromax oldalán ezt dobta ki mint sebességjeladó:
https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/41560000-jelado-erzekelo-gomba/41560588-sebesseg-jelado/141949-sebesseg-jelado-ford-focus-1998-2005

Ez lenne a keréknél? egyéb ötlet? Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Gexxx

Érvényes: 2020.03.03.

Offline
Csatlakozott:
2013. 10. 05.
Hozzászólások: 66


HozzászólásElküldve: 2014.12.13 09:11:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 242
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Így van, a faceliftesekben is van sebesség jeladó és az is szereti összefosni magát Smile
A tünetek ugyanazok (seb.mérő nullán (esetleg ugrál), kilóméterszámláló -----)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  balika0107


Offline
Csatlakozott:
2014. 12. 26.
Hozzászólások: 109


HozzászólásElküldve: 2014.12.27 01:30:19  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 243
 Hozzászólás témája: Ez a fránya óra
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
Pár hónapja lettem Ford Focus tulaj, egy 2004-es évjáratú Mk1-es 1.6-os kombim van! Sok helyen olvastam, hogy ez a kilométeróra leesés az Focus betegség. Láttam itt, hogy sokaknál máshogy történnek a dolgok! Nekem úgy van a hibajelenség, hogy gondol egyet a mutató és leesik menet közben 0-ra. Van amikor, pár másodperc után visszaáll, van olyan nap, hogy 1x sem csinálja a hibát. Volt olyan is, hogy leesett a mutató, megálltam a pirosnál, amikor elindultam, akkor már mért. Viszont volt olyan is, hogy leesett a mutató és jó pár kilométeren keresztül nem mért semmit, és a napi, ill. az össz kilométer számlálón csak szaggatott vonalak voltak addig, amíg egyszercsak újra elkezdett mérni az óra! Nálam viszont nem jelentkezik motor leállás, sem pedig a check engine világítása, mint sokaknál olvastam! Egy Ford márkaszervízben megérdeklődtem, hogy hogy is van ez! Azt mondták, hogy először érdemes lenne diagnosztikáztatni, hogy tényleg a jeladó-e a baja. Amennyiben nem csinálnak diagnosztikát és úgy cseréltetem ki velük a jeladót, akkor nem vállalnak rá garanciát, ha újra elő fog jönni a hiba! Pedig, ha végig gondolom a diagnosztika szerintem semmi hibát nem fog nekik dobni, mivel random van a hiba! Ha éppen jól működik az óra és rá teszik a diagnosztikát, akkor semmi hibát nem fog írni! Jól tudom? Egy gyújtás le/fel kapcsolástól is megszokott javulni egy darabig! Szóval a diagnosztika szerintem fölös! Am 7620 HUF egy diagnosztika itt. Mondták, hogy 5000-ért kicserélik, de ha bele van rohadva a stift, akkor akár 20.000Huf is lehet a javítás! Ezen felül azt mondták, hogy maga a jeladó 19.500HUF. Durva lenne, ha 40.000-be lenne a jeladó csere. A cromax-on láttam 7500-ért jeladót(márka: Facet), eredetivel megegyező prémium minőségűt, az mennyire jó? vagy mindenképpen érdemes gyárit venni, ha a csatik mozgatása, befújása kontaktspray-vel sem oldaná meg a hibát?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  balika0107


Offline
Csatlakozott:
2014. 12. 26.
Hozzászólások: 109


HozzászólásElküldve: 2014.12.27 01:42:35  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 244
 Hozzászólás témája: Ez a fránya óra
Hozzászólás az előzmény idézésével

Az előző kommentemhez visszatérve! Olvastam, hogy a faceliftes utáni ABS-es modellekben van kerékfordulatszám jeladó! Ennek elvileg nem sok köze van a kilométerórához, ugye? Ez maga az ABS fékhez tartozó jeladó! Ha ezzel lenne gond, akkor világítana az ABS lámpa és konkrétan megszűnne a blokkolásgátló funkció! Jól mondom? Már csak onnan gondolom, hogy az egyik havrom Opeljén ez a jelenség van a rossz jeladó miatt!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  supermen


Offline
Csatlakozott:
2013. 12. 10.
Hozzászólások: 239


HozzászólásElküldve: 2014.12.27 02:05:44  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 245
 Hozzászólás témája: Re: Ez a fránya óra
Hozzászólás az előzmény idézésével

balika0107 írta:
Sziasztok!
Pár hónapja lettem Ford Focus tulaj, egy 2004-es évjáratú Mk1-es 1.6-os kombim van! Sok helyen olvastam, hogy ez a kilométeróra leesés az Focus betegség. Láttam itt, hogy sokaknál máshogy történnek a dolgok! Nekem úgy van a hibajelenség, hogy gondol egyet a mutató és leesik menet közben 0-ra. Van amikor, pár másodperc után visszaáll, van olyan nap, hogy 1x sem csinálja a hibát. Volt olyan is, hogy leesett a mutató, megálltam a pirosnál, amikor elindultam, akkor már mért. Viszont volt olyan is, hogy leesett a mutató és jó pár kilométeren keresztül nem mért semmit, és a napi, ill. az össz kilométer számlálón csak szaggatott vonalak voltak addig, amíg egyszercsak újra elkezdett mérni az óra! Nálam viszont nem jelentkezik motor leállás, sem pedig a check engine világítása, mint sokaknál olvastam! Egy Ford márkaszervízben megérdeklődtem, hogy hogy is van ez! Azt mondták, hogy először érdemes lenne diagnosztikáztatni, hogy tényleg a jeladó-e a baja. Amennyiben nem csinálnak diagnosztikát és úgy cseréltetem ki velük a jeladót, akkor nem vállalnak rá garanciát, ha újra elő fog jönni a hiba! Pedig, ha végig gondolom a diagnosztika szerintem semmi hibát nem fog nekik dobni, mivel random van a hiba! Ha éppen jól működik az óra és rá teszik a diagnosztikát, akkor semmi hibát nem fog írni! Jól tudom? Egy gyújtás le/fel kapcsolástól is megszokott javulni egy darabig! Szóval a diagnosztika szerintem fölös! Am 7620 HUF egy diagnosztika itt. Mondták, hogy 5000-ért kicserélik, de ha bele van rohadva a stift, akkor akár 20.000Huf is lehet a javítás! Ezen felül azt mondták, hogy maga a jeladó 19.500HUF. Durva lenne, ha 40.000-be lenne a jeladó csere. A cromax-on láttam 7500-ért jeladót(márka: Facet), eredetivel megegyező prémium minőségűt, az mennyire jó? vagy mindenképpen érdemes gyárit venni, ha a csatik mozgatása, befújása kontaktspray-vel sem oldaná meg a hibát?



Hello!

Tipikus seb. jeladó hibának tűnik.Eleinte nekem sem állt le az autó,csak akkor mikor már a jeladó egyáltalán nem mért.
Nekem is 2004-es volt és 9 évet bírt.Mivel típushiba ezért nem gondolom,hogy feleslegesen cserélteted max. elébe mennél a
dolognak.Az autószerelőm 4x próbálkozott és már le akarta szedni a váltót,végül youtube-on nézett pár videót és vmelyik módszerrel kijött.Nekem a váltón belüli jeladó tárcsa is szétment és a váltóban is kiezdett ezt-azt.A végén teljes váltó felújítás lett,de ez a legrosszabb forgatókönyv....

Én megnézettem a km órát is,végül az is javítva lett.Kb. minden összejött rajta ami lehet......de rossz is volt tutira.

Én cseréltetném a helyedben a 7500 Ft-os jeladóra,az pont a diagnosztika ára....és reméljük könnyen kijön.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  balika0107


Offline
Csatlakozott:
2014. 12. 26.
Hozzászólások: 109


HozzászólásElküldve: 2014.12.27 11:36:33  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 246
 Hozzászólás témája: Re: Ez a fránya óra
Hozzászólás az előzmény idézésével

Helló!
Megtaláltam a sebesség jeladót! Vagyis szerintem az az lehet! Itt a link a képekhez:

http://www.fordfocus.hu/modules.php?set_albumName=balika0107&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php

Eléggé rossz helyen van, a csatlakozót nem igazán tudtam lehúzni, hogy befújjam kontaktspray-vel. Láttam még rajta egy ilyen kis lemezszerű valamit! Az gyárilag van rajta, vagy már hekkelve van?


supermen írta:
balika0107 írta:
Sziasztok!
Pár hónapja lettem Ford Focus tulaj, egy 2004-es évjáratú Mk1-es 1.6-os kombim van! Sok helyen olvastam, hogy ez a kilométeróra leesés az Focus betegség. Láttam itt, hogy sokaknál máshogy történnek a dolgok! Nekem úgy van a hibajelenség, hogy gondol egyet a mutató és leesik menet közben 0-ra. Van amikor, pár másodperc után visszaáll, van olyan nap, hogy 1x sem csinálja a hibát. Volt olyan is, hogy leesett a mutató, megálltam a pirosnál, amikor elindultam, akkor már mért. Viszont volt olyan is, hogy leesett a mutató és jó pár kilométeren keresztül nem mért semmit, és a napi, ill. az össz kilométer számlálón csak szaggatott vonalak voltak addig, amíg egyszercsak újra elkezdett mérni az óra! Nálam viszont nem jelentkezik motor leállás, sem pedig a check engine világítása, mint sokaknál olvastam! Egy Ford márkaszervízben megérdeklődtem, hogy hogy is van ez! Azt mondták, hogy először érdemes lenne diagnosztikáztatni, hogy tényleg a jeladó-e a baja. Amennyiben nem csinálnak diagnosztikát és úgy cseréltetem ki velük a jeladót, akkor nem vállalnak rá garanciát, ha újra elő fog jönni a hiba! Pedig, ha végig gondolom a diagnosztika szerintem semmi hibát nem fog nekik dobni, mivel random van a hiba! Ha éppen jól működik az óra és rá teszik a diagnosztikát, akkor semmi hibát nem fog írni! Jól tudom? Egy gyújtás le/fel kapcsolástól is megszokott javulni egy darabig! Szóval a diagnosztika szerintem fölös! Am 7620 HUF egy diagnosztika itt. Mondták, hogy 5000-ért kicserélik, de ha bele van rohadva a stift, akkor akár 20.000Huf is lehet a javítás! Ezen felül azt mondták, hogy maga a jeladó 19.500HUF. Durva lenne, ha 40.000-be lenne a jeladó csere. A cromax-on láttam 7500-ért jeladót(márka: Facet), eredetivel megegyező prémium minőségűt, az mennyire jó? vagy mindenképpen érdemes gyárit venni, ha a csatik mozgatása, befújása kontaktspray-vel sem oldaná meg a hibát?



Hello!

Tipikus seb. jeladó hibának tűnik.Eleinte nekem sem állt le az autó,csak akkor mikor már a jeladó egyáltalán nem mért.
Nekem is 2004-es volt és 9 évet bírt.Mivel típushiba ezért nem gondolom,hogy feleslegesen cserélteted max. elébe mennél a
dolognak.Az autószerelőm 4x próbálkozott és már le akarta szedni a váltót,végül youtube-on nézett pár videót és vmelyik módszerrel kijött.Nekem a váltón belüli jeladó tárcsa is szétment és a váltóban is kiezdett ezt-azt.A végén teljes váltó felújítás lett,de ez a legrosszabb forgatókönyv....

Én megnézettem a km órát is,végül az is javítva lett.Kb. minden összejött rajta ami lehet......de rossz is volt tutira.

Én cseréltetném a helyedben a 7500 Ft-os jeladóra,az pont a diagnosztika ára....és reméljük könnyen kijön.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  csabesz66


Offline
Csatlakozott:
2010. 05. 29.
Hozzászólások: 669


HozzászólásElküldve: 2014.12.27 12:17:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 247
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

balika! Egyéni tapasztalat: -nekem is .zarakodott km jeladó/bárhogy is hívják/! Levettem a csatit , befújkáltam kontakttisztítóval,és azóta működik, hiba nélkül.Megpróbáltam kiszabadítani a helyéről, de házi körülmények közt nem ment, szakbarbárkodni nem akartam.Hangsúlyozom egyéni tapasztalat, másnak, biztos máshogy reagál!
_________________
/volt/FORD FOCUS TURNIER 1.6 16V /tulaj/
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  balika0107


Offline
Csatlakozott:
2014. 12. 26.
Hozzászólások: 109


HozzászólásElküldve: 2014.12.27 14:42:33  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 248
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Helló!
Értem. Hogyan lehet a csatlakozót levenni? Én próbáltam, de nem igazán ment, ill. eltörni sem szeretném! Meg kell nyomni valami kis beakadó műanyagfület és úgy lehúzni?

csabesz66 írta:
balika! Egyéni tapasztalat: -nekem is .zarakodott km jeladó/bárhogy is hívják/! Levettem a csatit , befújkáltam kontakttisztítóval,és azóta működik, hiba nélkül.Megpróbáltam kiszabadítani a helyéről, de házi körülmények közt nem ment, szakbarbárkodni nem akartam.Hangsúlyozom egyéni tapasztalat, másnak, biztos máshogy reagál!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  csabesz66


Offline
Csatlakozott:
2010. 05. 29.
Hozzászólások: 669


HozzászólásElküldve: 2014.12.27 15:48:49  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 249
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

balika0107 írta:
Helló!
Értem. Hogyan lehet a csatlakozót levenni? Én próbáltam, de nem igazán ment, ill. eltörni sem szeretném! Meg kell nyomni valami kis beakadó műanyagfület és úgy lehúzni?

csabesz66 írta:
balika! Egyéni tapasztalat: -nekem is .zarakodott km jeladó/bárhogy is hívják/! Levettem a csatit , befújkáltam kontakttisztítóval,és azóta működik, hiba nélkül.Megpróbáltam kiszabadítani a helyéről, de házi körülmények közt nem ment, szakbarbárkodni nem akartam.Hangsúlyozom egyéni tapasztalat, másnak, biztos máshogy reagál!
Wink
_________________
/volt/FORD FOCUS TURNIER 1.6 16V /tulaj/
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Angelus


Offline
Csatlakozott:
2005. 04. 27.
Hozzászólások: 91


HozzászólásElküldve: 2014.12.29 22:51:39  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 250
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

2006 -os diesel-ben is lehet VSS jeladó, azt olvastam csak benzinesben van, mert nekem egyre többször csinálja, hogy a sebesség mutató leesik 10-30 KM/h-t majd szinte azonnal vissza is ugrik a rendes sebességre.. érdekes.
Köszönöm
_________________
A Ford legyen veled!!
Jelen: 2.0 TDCI MK3 Titanium | 1.0 EcoBoost Titanium 125 PS
Múlt: 1.8 TDCI GHIA
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zsoci2


Offline
Csatlakozott:
2012. 10. 15.
Hozzászólások: 11


HozzászólásElküldve: 2015.02.08 22:00:22  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 251
 Hozzászólás témája: sebességmérő és a fordulatszám mérő leesik
Hozzászólás az előzmény idézésével

Kedves Fórumtársak,

végigolvastam a teljes topikot, de mégsem tudom mitévő legyek.

2003-as 1,6i fókám ismételten rendetlenkedik.

Legelőször 2009-ben Haudek-hez vittem, ahol nem találták meg a hiba okát, de minden forrasztást újra forrasztottak, hátha csak elöregedett….Ekkor megjavult, de két hónapra rá már újra előjött a probléma: sebességmérő és a fordulatszám mérő leesik, ekkor nem mutatja a hűtővíz hőmérsékletét, kilométer számlálón vízszintes vonalak jelennek meg és kigyullad a sárga motorhiba a műszerfalon. Pár másodperc után újra minden rendben, majd ismételten leesik.
Talán hidegben gyakrabban csinálta, mert 2010 nyarán nem tapasztaltuk ezt.

Összességében 2012 nyaráig halogattuk a javítást (ritkultak a zavaró hibák), akkor megtörtént a sebesség jeladó csere (gyári).
2014 ősszel viszont már ismételten előjött a probléma.

Mit javasoltok, mit tegyek? Már volt jeladó csere és műszerfal javítás is.
3 éves az akku (Banner 50 200 BG-BB 58Ah/450EN Uni Bul).

Előre is köszönöm a segítségeteket.
Üdv. Zsoci
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Online
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2904


HozzászólásElküldve: 2015.02.09 12:32:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 252
 Hozzászólás témája: Re: sebességmérő és a fordulatszám mérő leesik
Hozzászólás az előzmény idézésével

zsoci2 írta:

Mit javasoltok, mit tegyek? Már volt jeladó csere és műszerfal javítás is.
...
Üdv. Zsoci


A műszerfal kiszerelt állapotában hideg spray-vel végig kellene fujkálni a forrasztási pontokat, és a csatlakozót, hátha előjön a hiba.
Azt nem tudom, de talán nem kizárható, hogy ha a műszerfali egység CAN busz vezetéke hibás valahol, akkor is így viselkedik-e? A vezeték távolabbi csatlakozónál is lehet szakadt.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  rarobika


Offline
Csatlakozott:
2014. 09. 18.
Hozzászólások: 4


HozzászólásElküldve: 2015.04.07 11:02:12  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 253
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,

tud nekem valaki abban segíteni, hol lehet sebesség jeladóhoz azt a biztosítóstiftet beszerezni, esetleg mi a cikkszáma?
Köszönöm előre is!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Hentes01


Offline
Csatlakozott:
2015. 04. 05.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2015.04.11 18:01:47  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 254
 Hozzászólás témája: kilóméteróra
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nekem egy 2002 focuszom van és menet közben a kilóméter óra egyszer csak nem mutat semmit, majd pár másodperc után ujra müködik. A vezetést semmiben nem akadájozza,ugyan ugy megy tovább az autó. MI lehet a baj?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  palotas


Offline
Csatlakozott:
2005. 04. 03.
Hozzászólások: 1187


HozzászólásElküldve: 2015.04.11 18:09:27  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 255
 Hozzászólás témája: Re: kilóméteróra
Hozzászólás az előzmény idézésével

Hentes01 írta:
Nekem egy 2002 focuszom van és menet közben a kilóméter óra egyszer csak nem mutat semmit, majd pár másodperc után ujra müködik. A vezetést semmiben nem akadájozza,ugyan ugy megy tovább az autó. MI lehet a baj?

Hello. Sebesség jeladó hibád van. Az pedig a váltóban van.
_________________
Az autóm
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kopitomi83


Offline
Csatlakozott:
2015. 08. 19.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2015.08.19 14:34:59  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 256
 Hozzászólás témája: Segítséget kérnék
Hozzászólás az előzmény idézésével

Olyan problémával állok szemben,hogy menet közben leesik a km óra mutatóm nullára a számlálón kis csíkok vannak és ezzel egy időben elkezd rángatni a motor. Kétezres fordulattól rángat, alatta nem. Amikor az óra ismét mér megszűnik a rángatás is. Minden más műszer mér ill. mutat rendesen. Rángatást csinálhat jeladó vagy ez valami gyújtás probléma? Eleinte megjavult az óra de most már csak fekszik és rángatás van. Előre is koszönöm! Ford focus 1.4 16V 2002
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Criss
2009 legszebb és
legtisztább autója


Offline
Csatlakozott:
2005. 10. 22.
Hozzászólások: 2002


HozzászólásElküldve: 2015.08.19 14:51:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 257
 Hozzászólás témája: Re: Segítséget kérnék
Hozzászólás az előzmény idézésével

kopitomi83 írta:
Olyan problémával állok szemben,hogy menet közben leesik a km óra mutatóm nullára a számlálón kis csíkok vannak és ezzel egy időben elkezd rángatni a motor...


A jeladót kell kicserélni és megszűnik a problémád. 2013 közepén az alábbi adatokat és árat kaptam Mézitől.

1087548 - VSS SEBESSÉGJELADÓ FI/FU/FO IB - br. 16062 Ft

Javaslom, hogy kérdezd meg tőle, hogy van-e neki készleten és most mennyiért adja. A cseréjét javaslom, hogy Focus-okban tapasztalt szerelő intézze, mert állítólag a jeladó könnyen törik cserekor. Tudok egy jó szerelőt, de ő Gyálon van, ami egy kicsit messze van Miskolctól. Bár egybe kötheted egy nagy szervizzel. Smile
_________________
Christine (Stephen King után szabadon)
May the Ford be with you.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  izsolt


Offline
Csatlakozott:
2015. 09. 09.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2015.09.09 13:19:00  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 258
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Segítségetek kérem egy 2001-es 1.4-es FF I. sedan gyógyításához (valószínű, hogy nem ide kellene írnom, hanem egy orvosi fórumra....úgy tűnik, hogy nem szereti a hideg évszakot). Mint ebben a topikban mindenkinek, így nekem is hasonló a problémám, bár ahogy olvasgattam a hozzászólásokat... ehhez hasonlóval még nem találkoztam. Remélem, hogy azért vki mégis csak találkozott ezzel a kis bibikével. A proglémám annyiból másabb, hogy amint beáll a téli időszak, onnantól egyik mutatós óra sem működik (fsz mérő, km óra üzemanyag és a hűtővíz sem, és az LCD sem!), ellenben a "szokásos" visszajelző lámpák igen. A sokak által emlegetett "sárga lámpa" a probléma előjöttével igaz világított, de azóta nem. A múlt évben vettem észre mindezt, azóta zsír új jeladó van benne, amit még januárban cseréltettem ki. A csere után ugyanúgy semmit nem mutatott egyik óra sem. Amint beállt a tavasz, és jottek a jó idők, azóta ismét működik minden, úgy ahogy kell, azaz kellene. Nemsoká itt van ismét a tél, és valószínű megint nem fognak működni a mérőórák. Pedig mindenképp működnie kellene, mert elég sokat használom a fókát. Esetleg vkinek van vmi ötlete ezzel kapcsolatban?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  percy
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2003. 09. 22.
Hozzászólások: 14342


HozzászólásElküldve: 2015.09.10 23:40:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 259
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

izsolt írta:
Sziasztok!

Segítségetek kérem egy 2001-es 1.4-es FF I. sedan gyógyításához (valószínű, hogy nem ide kellene írnom, hanem egy orvosi fórumra....úgy tűnik, hogy nem szereti a hideg évszakot). Mint ebben a topikban mindenkinek, így nekem is hasonló a problémám, bár ahogy olvasgattam a hozzászólásokat... ehhez hasonlóval még nem találkoztam. Remélem, hogy azért vki mégis csak találkozott ezzel a kis bibikével. A proglémám annyiból másabb, hogy amint beáll a téli időszak, onnantól egyik mutatós óra sem működik (fsz mérő, km óra üzemanyag és a hűtővíz sem, és az LCD sem!), ellenben a "szokásos" visszajelző lámpák igen. A sokak által emlegetett "sárga lámpa" a probléma előjöttével igaz világított, de azóta nem. A múlt évben vettem észre mindezt, azóta zsír új jeladó van benne, amit még januárban cseréltettem ki. A csere után ugyanúgy semmit nem mutatott egyik óra sem. Amint beállt a tavasz, és jottek a jó idők, azóta ismét működik minden, úgy ahogy kell, azaz kellene. Nemsoká itt van ismét a tél, és valószínű megint nem fognak működni a mérőórák. Pedig mindenképp működnie kellene, mert elég sokat használom a fókát. Esetleg vkinek van vmi ötlete ezzel kapcsolatban?
Ez szerintem műszerfal érintkezési probléma lesz, nem jeladóhiba.... Keress egy autóvillamosságist aki elvállalja (a forrpontokat kell megnézni a műszerfal nyomtatott áramkörén illetve a csatlakozóknál, vezetékeknél)
_________________
"Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan."
Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  glevente


Offline
Csatlakozott:
2006. 11. 10.
Hozzászólások: 39


HozzászólásElküldve: 2015.09.19 12:24:55  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 260
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Átolvastam a sok-sok hozzászólást és ezek alapján én is bátran kicseréltettem a sebesség jeladómat. A tünetek ugyanazok voltak, menet közben egyre gyakrabban 0-ra állt a sebességmérő és a motor is hirtelen erőt vesztett, majd pár másodperc múlva visszajött a sebesség és az erő is. Ez egyre gyakrabban fordult elő, valamint észrevettem, hogy üres járatban ilyenkor lefullad az autó (kanyarodás előtt visszaváltásnál kellemes amikor leáll a motor és elmegy a szervó...).

Szóval biztosra vettem hogy megoldja a probélmát a sebesség jeladó csere.
CSAKHOGY.

A csere után meg sem moccan a sebességmérő (0-án áll) , az autó állandóan lefullad, gyakorlatilag életveszély vele közlekedni. A cserét szervízben csináltatattam, ahol közölték hogy nem jött be a csere és valószínűleg a műszeregységben lehet gond.

Teszt üzemmódban DTC d123 és d041-et dob...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Online
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2904


HozzászólásElküldve: 2015.09.21 10:53:53  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 261
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

glevente írta:
Sziasztok!

Átolvastam a sok-sok hozzászólást és ezek alapján én is bátran kicseréltettem a sebesség jeladómat. A tünetek ugyanazok voltak, menet közben egyre gyakrabban 0-ra állt a sebességmérő és a motor is hirtelen erőt vesztett, majd pár másodperc múlva visszajött a sebesség és az erő is. Ez egyre gyakrabban fordult elő, valamint észrevettem, hogy üres járatban ilyenkor lefullad az autó (kanyarodás előtt visszaváltásnál kellemes amikor leáll a motor és elmegy a szervó...).

Szóval biztosra vettem hogy megoldja a probélmát a sebesség jeladó csere.
CSAKHOGY.

A csere után meg sem moccan a sebességmérő (0-án áll) , az autó állandóan lefullad, gyakorlatilag életveszély vele közlekedni. A cserét szervízben csináltatattam, ahol közölték hogy nem jött be a csere és valószínűleg a műszeregységben lehet gond.

Teszt üzemmódban DTC d123 és d041-et dob...



Törölték a hibákat a jeladócsere után?

D041 SCP Invalid or missing data for Vehicle Speed
D123 SCP Invalid or missing data for Odometer

Szerintem még mindig nincs sebességjeladó jel. Lehet, hogy eddig sem a jeladó volt a hibás, hanem a csatlakozóban elgörbült/kilágyult egy érintkező és nem nyomódik hozzá az ellendarabhoz, vagy a mozgatástól megszakadt a vezeték belseje ami azelőtt is rosszul érintkezett.

Kérdezd meg a szervizben, hogy van-e kapcsolási/huzalozási rajzuk és ellenőrizzék le, hogy megvan-e az ohmos kapcsolat a jeladó csatlakozója és a műszeregység csatlakozó megfelelő pontjai között.

Először ezeket kellene ellenőrizni, mielőtt szóba jön a drága egységek cseréje.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  glevente


Offline
Csatlakozott:
2006. 11. 10.
Hozzászólások: 39


HozzászólásElküldve: 2015.09.22 22:35:22  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 262
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
glevente írta:
Sziasztok!

Átolvastam a sok-sok hozzászólást és ezek alapján én is bátran kicseréltettem a sebesség jeladómat. A tünetek ugyanazok voltak, menet közben egyre gyakrabban 0-ra állt a sebességmérő és a motor is hirtelen erőt vesztett, majd pár másodperc múlva visszajött a sebesség és az erő is. Ez egyre gyakrabban fordult elő, valamint észrevettem, hogy üres járatban ilyenkor lefullad az autó (kanyarodás előtt visszaváltásnál kellemes amikor leáll a motor és elmegy a szervó...).

Szóval biztosra vettem hogy megoldja a probélmát a sebesség jeladó csere.
CSAKHOGY.

A csere után meg sem moccan a sebességmérő (0-án áll) , az autó állandóan lefullad, gyakorlatilag életveszély vele közlekedni. A cserét szervízben csináltatattam, ahol közölték hogy nem jött be a csere és valószínűleg a műszeregységben lehet gond.

Teszt üzemmódban DTC d123 és d041-et dob...



Törölték a hibákat a jeladócsere után?

D041 SCP Invalid or missing data for Vehicle Speed
D123 SCP Invalid or missing data for Odometer

Szerintem még mindig nincs sebességjeladó jel. Lehet, hogy eddig sem a jeladó volt a hibás, hanem a csatlakozóban elgörbült/kilágyult egy érintkező és nem nyomódik hozzá az ellendarabhoz, vagy a mozgatástól megszakadt a vezeték belseje ami azelőtt is rosszul érintkezett.

Kérdezd meg a szervizben, hogy van-e kapcsolási/huzalozási rajzuk és ellenőrizzék le, hogy megvan-e az ohmos kapcsolat a jeladó csatlakozója és a műszeregység csatlakozó megfelelő pontjai között.

Először ezeket kellene ellenőrizni, mielőtt szóba jön a drága egységek cseréje.


Szia!

Kiderült a hiba (nem hagyott nyugodni, elvittem egy másik szakihoz): lecsúszott az egyik szár a csatlakozóról. Hogy szerelés közben, vagy már így volt eredetileg, mindegy, rém amatőr hiba egy profi szervíztől, főleg hogy direkt kértem, hogy a kocsi kora miatt a vezetéket, csatikat is nézzék meg nincs-e kontakthiba...

Köszi a segítséget!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kill


Offline
Csatlakozott:
2014. 05. 09.
Hozzászólások: 29


HozzászólásElküldve: 2015.10.04 17:21:05  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 263
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Ezt a bizonyos csatlakozót hogyan lehet lehúzni a jeladóról?
Nem nagyon mertem feszegetni Smile Be szeretném fújni kontakt tisztítóval a csatlakozó érintkezőit...
MKI 1.6

Köszi!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  papg79


Offline
Csatlakozott:
2015. 10. 14.
Hozzászólások: 143


HozzászólásElküldve: 2015.10.20 10:39:19  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 264
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Nekem is gondom van a sebesség jeladóval, hol mér, hol nem. Mielőtt cserélem, megpróbálnám megtisztítani, hátha segít...A csatlakozót könnyű lehúzni róla? Gondolom a wd40 nem igazán jó a tisztításra, ugye?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bala75


Offline
Csatlakozott:
2006. 05. 28.
Hozzászólások: 857

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2015.10.20 11:15:39  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 265
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

papg79 írta:
Sziasztok!

Nekem is gondom van a sebesség jeladóval, hol mér, hol nem. Mielőtt cserélem, megpróbálnám megtisztítani, hátha segít...A csatlakozót könnyű lehúzni róla? Gondolom a wd40 nem igazán jó a tisztításra, ugye?

Tisztogathatod, de nem fog segíteni. Cserélni kell.
_________________
Szerkesztés alatt...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  bullrider


Offline
Csatlakozott:
2005. 04. 16.
Hozzászólások: 86


HozzászólásElküldve: 2015.10.20 11:44:25  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 266
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Bala75 írta:
papg79 írta:
Sziasztok!

Nekem is gondom van a sebesség jeladóval, hol mér, hol nem. Mielőtt cserélem, megpróbálnám megtisztítani, hátha segít...A csatlakozót könnyű lehúzni róla? Gondolom a wd40 nem igazán jó a tisztításra, ugye?

Tisztogathatod, de nem fog segíteni. Cserélni kell.


Így van sajnos, a tisztogatás nem ér semmit, cserélnem kellett nekem is.
A wd amúgy se lenne jó, kontakt spray kell a csatikhoz...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  papg79


Offline
Csatlakozott:
2015. 10. 14.
Hozzászólások: 143


HozzászólásElküldve: 2015.10.27 15:06:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 267
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Érdemes sebességjeladót bontottan venni, vagy mindenképpen újonnan? mennyibe kerülhet bontottan? Köszönöm!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Nagyauto


Offline
Csatlakozott:
2009. 03. 18.
Hozzászólások: 31


HozzászólásElküldve: 2015.10.27 15:20:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 268
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

papg79 írta:
Sziasztok!

Érdemes sebességjeladót bontottan venni, vagy mindenképpen újonnan? mennyibe kerülhet bontottan? Köszönöm
!


Szia,

Bontottan 9000 Ft.

A gyári új kedvezményesen 18 500 Ft vagy van a gyárival azonos minőségű új 10 500 Ft-ért. kapható.

Üdv:

nagyauto
_________________
www.nagyauto.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  bullrider


Offline
Csatlakozott:
2005. 04. 16.
Hozzászólások: 86


HozzászólásElküldve: 2015.10.27 15:23:17  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 269
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

papg79 írta:
Sziasztok!

Érdemes sebességjeladót bontottan venni, vagy mindenképpen újonnan? mennyibe kerülhet bontottan? Köszönöm!


Szia!

Szerintem nem érdemes bontottal vacakolni, azt sem adják ingyen, szerintem 4-5 rugót simán legombolnának rólad.
Filléres alkatrész a nagyobb hibákhoz képest, 8000-ft-ért már kapsz utángyártott újat.
Nekem autószerelő haver hozatta Unix-os kedvezménnyel 5500.-ft-ért (Facet).
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  papg79


Offline
Csatlakozott:
2015. 10. 14.
Hozzászólások: 143


HozzászólásElküldve: 2015.10.27 15:26:18  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 270
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Köszönöm, a Cromax-on néztem, ott 7 ezer körül van. Mennyire bonyolult cserélni? Házilag meg lehet csinálni?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Sebességmérő - egyszer mér, egyszer nem!
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Következő
Ugrás:   

9 / 11 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.37 másodperc