Lehet, hogy nem meghibásodás, hanem csak én csinálom rosszul... Ha behúzom a kéziféket, én nyomva szoktam tartani a gombot, hogy ne recsegjen. Viszont a kézifékem egyre feljebb fog. Utoljára augusztusban állították be, de most újra a kartámaszt éri, ha teljesen behúzom.
Recsegtessem, és akkor ez nem fog előfordulni, vagy egyszerűen csak "megnyúlt" egy kábel?
Lehet, hogy nem meghibásodás, hanem csak én csinálom rosszul... Ha behúzom a kéziféket, én nyomva szoktam tartani a gombot, hogy ne recsegjen. Viszont a kézifékem egyre feljebb fog. Utoljára augusztusban állították be, de most újra a kartámaszt éri, ha teljesen behúzom.
Recsegtessem, és akkor ez nem fog előfordulni, vagy egyszerűen csak "megnyúlt" egy kábel?
Kösz
én se szoktam recsegtetni, de nálam nam nyúlik _________________ 1.6 TDCI Sport Kombi 2005 bring into focus my new focus
Lehet, hogy nem meghibásodás, hanem csak én csinálom rosszul... Ha behúzom a kéziféket, én nyomva szoktam tartani a gombot, hogy ne recsegjen. Viszont a kézifékem egyre feljebb fog. Utoljára augusztusban állították be, de most újra a kartámaszt éri, ha teljesen behúzom.
Recsegtessem, és akkor ez nem fog előfordulni, vagy egyszerűen csak "megnyúlt" egy kábel?
Kösz
én sem recsegtetem...... az hogy fejebb fog, mint az elején tejesen normális... a feszítettség hatására a sodrott bowden idövel nyúlik... Már én érzékelem 2 év után, de a korábbi autóimnál is 2-3 év elteltével után kelltt állítani.... Ja ezt most elfelejtettem kérni a 2éves szervíznél... mindegy majd legközelebb..... _________________ Üdv. SimgeriNekem is jár Foka Móka(Ford Focus 1,6 Comfort Safety 2003)
Lehet, hogy nem meghibásodás, hanem csak én csinálom rosszul... Ha behúzom a kéziféket, én nyomva szoktam tartani a gombot, hogy ne recsegjen. Viszont a kézifékem egyre feljebb fog. Utoljára augusztusban állították be, de most újra a kartámaszt éri, ha teljesen behúzom.
Recsegtessem, és akkor ez nem fog előfordulni, vagy egyszerűen csak "megnyúlt" egy kábel?
Kösz
Én se recsegtetem, meg hóban, nem is lehet úgy kézifékezni. Egyenlőre nem nyúlt meg(kop-kop-kop), pedig igencsak be szoktam rántani , na meg mikor levitték a jobb tükröm, megálltam kézifék behúz, majd mikor félre akartam volna állni az út szélére, alig birtam kioldani, annyira betéptem, nagyon ideges voltam _________________ Kocsik
Lehet, hogy nem meghibásodás, hanem csak én csinálom rosszul... Ha behúzom a kéziféket, én nyomva szoktam tartani a gombot, hogy ne recsegjen. Viszont a kézifékem egyre feljebb fog. Utoljára augusztusban állították be, de most újra a kartámaszt éri, ha teljesen behúzom.
Recsegtessem, és akkor ez nem fog előfordulni, vagy egyszerűen csak "megnyúlt" egy kábel?
Kösz
nincs itt semmi issue csak kinyult a kis szemet _________________ 2001 Vauxhall Omega 2.2 Auto
2002 Nissan Almera 1.8 Sport
Én nagyon megszivattam magam ,mert a kocsi aljában nyitottam,majd lebontottam az egész kardán boxot, aztán gyenge 1,5 óra múlva rájöttem hogy csak a kézifék szoknyáját kipattintva kell a felfele néző csavaron húzni, és már kész is. Kb. 90 másodperc alatt el lehet végezni az utánállítást, és akkor még lassú és óvatos voltam.
üdv, FD.
ui: Ez 1999-es Focus. Az újabbakat nem tudom...de gondolom az se bonyolultabb...
Gandalf írta:
Hell o *.*,
Lehet, hogy nem meghibásodás, hanem csak én csinálom rosszul... Ha behúzom a kéziféket, én nyomva szoktam tartani a gombot, hogy ne recsegjen. Viszont a kézifékem egyre feljebb fog. Utoljára augusztusban állították be, de most újra a kartámaszt éri, ha teljesen behúzom.
Recsegtessem, és akkor ez nem fog előfordulni, vagy egyszerűen csak "megnyúlt" egy kábel?
Elküldve:
2004.12.21 12:17:34 Hozzászólás sorszáma a témában: 7 Hozzászólás témája:
én is rendesen használom a kéziféket, de nálam ugyanúgy fog mint régen, nem tünt fel, hogy fullig fel kell húzni, viszont a régi gépet sokszor állítgattam.. lehet több féle bowdent használnak?
gandi: ment neked pm! _________________ Ne írj se e-mailt, se pm-t, se semmit, használd a fórumot!
Elküldve:
2004.12.21 12:37:10 Hozzászólás sorszáma a témában: 9 Hozzászólás témája:
Fet írta:
Szóval, a tárcsafékes hátsó kerekesek és a dobfékesek között van némi különbség.
A betét és dobkopás miatt a dobfékesekét többször kell állítani, dacára az ott is megtalálható automata állításnak is.
Ha a tárcsafékesnél picit szorulnak a betétek, akkor azok jobban kopnak, de a kézifék állítását csak elenyészöen érinti.
Mi kalaptartónak hívjuk, ha már majdnem függölegesen áll a kézifékkar, na akkor már több mindent kell ott cserélni.
Egy bizonyos menetszám után nem tudsz állítani a szoknya alatti állítási lehetöségen.
nekem midnkettő tárcsa fékes volt/az. a msotani 120 ezernél sem kopott, még az elsőt cca 15 ezrenként lehetett állítgatni. _________________ Ne írj se e-mailt, se pm-t, se semmit, használd a fórumot!
Elküldve:
2004.12.21 12:43:44 Hozzászólás sorszáma a témában: 10 Hozzászólás témája:
Ez OFF-os lesz, nagyon, nagyon
Ilyen bóvden nyúlással a montinál találkoztam többször is mikor beállítottam a váltókat halál precízen, mentem egy írtós kört és ismét elállítódott. Itt nem volt mese utánna állítgatás ment míg beáll egy nyúlásig, és úgymarad. Viszont a fék bóvdenek képesek voltak újra és újra nyúlni ha tövig erőből rántottam be a fékeket (ami ugye fölös mert a V-fékek már kis erőhatás után már blokkolják a canga kerekét..csakhát az ösztönös reflexek..) Tehát gondolom a kézinél is számít hogy tövig erőből rántja be az ember(újra és újra nyújtva egyet-egyet a bóvdenen) vagy csak addig, hogy már biztosan fogja a kocsit. Ja és ha már nem lehet ott a menetes szoknya alatti feszítő csavaron állítani, szerintem egy bóvden vágás segíthet, de mivel nem egy drága tétel egy bóvden "szerintem" érdemes cakk pakk cserélni, bár a szerelési menetéről gőzöm sincs mennyire bonyolult
Elküldve:
2004.12.22 10:03:14 Hozzászólás sorszáma a témában: 11 Hozzászólás témája:
Köszönöm szépen a válaszokat, persze hogy dobfékes a kocsi - hülye szarrágó írek, itt gyakorlatilag nem létezik 2 literes Focus, és pl. a ködlámpa minden felszereltséghez extra - elég átruccanni Északra, ott teljesen más az emberek hozzáállása az autóhoz...
Megkérdeztem a szervízt, mennyi lenne a dobféket tárcsafékre cserélni, január közepére ígérik a választ. A tárcsaféknél talán nem fog megnyúlni ennyire a bowden. _________________ Gandalf
[quote="FokaDriver"]Én nagyon megszivattam magam ,mert a kocsi aljában nyitottam,majd lebontottam az egész kardán boxot, aztán gyenge 1,5 óra múlva rájöttem hogy csak a kézifék szoknyáját kipattintva kell a felfele néző csavaron húzni, és már kész is. Kb. 90 másodperc alatt el lehet végezni az utánállítást, és akkor még lassú és óvatos voltam.
Ez MARHAJÓ! Egyszer az öcsém is szédszedte a fűnyírót, mert nem indult el és amikor kb 2 óra múlva meglátogattam, mondtam neki, hogy nézzen bele a tankba. Nem volt benne benzin. _________________ Newton halott, Einstein halott és én is elég pocsékul érzem magam...
Én nagyon megszivattam magam ,mert a kocsi aljában nyitottam,majd lebontottam az egész kardán boxot, aztán gyenge 1,5 óra múlva rájöttem hogy csak a kézifék szoknyáját kipattintva kell a felfele néző csavaron húzni, és már kész is. Kb. 90 másodperc alatt el lehet végezni az utánállítást, és akkor még lassú és óvatos voltam.
Ez MARHAJÓ! Egyszer az öcsém is szédszedte a fűnyírót, mert nem indult el és amikor kb 2 óra múlva meglátogattam, mondtam neki, hogy nézzen bele a tankba. Nem volt benne benzin.
Hát ez tényleg szívás, de köszönjük az elbeszélést, mert így legalább mi nem járunk ilyen esetben pórul. _________________ Hát nem? Hát de!
Ui: Félig még itt lakom:)
Elküldve:
2004.12.25 18:44:45 Hozzászólás sorszáma a témában: 14 Hozzászólás témája:
A dobfékes hátsó fékszerkezettel ellátott focus esetében nem mindene setben hagyatkozhatunk a kézifékkötél beállitására,hogy magasan illetve alacsonyan fog( ha van még állitási lehetőség persze!!)Az állitó menetes végre ahol a z anya van ,minden esetben vissza kell tenni a biztositó alátétet a visszapörgés elkerűlése érdekében!.Ha viszont a fékpedál fogáspontja is lejjebb van a megszokottnál ,érdemes a hátsó féket lebontani,kipucolni és kézzel a fékdob felületén érintőleges fogásig beállitani a fékpofahézagot(amit természetesen az ekoszolódott és apró mozgásokra már nem képes utánállitó szerkezet nem tud elvégezni).Egy rövid menetpróba után pedig a kéziféket a karnál 3-4 kattanásig beállitani.A fékpedál fogáspontja lényegesen jobb lesz és nem fog "elmászni" a kézifék sem.
Elküldve:
2004.12.25 18:51:18 Hozzászólás sorszáma a témában: 15 Hozzászólás témája:
Még valami: kézifékkötél nyÚlás kizárva!!Hiszen gondolj bele:egy lejtős utcán behúzott kézifékkel több napon át parkolsz.Ilyenkor"dolgozik" a kötél ugye?
Elgurulna?A régi időkben sem( egy-két kivételtől eltekintve,ami uye erősiti a szabályt)a kötél nyúlása miatt kellett kézifékkötelet cserélgetni az autóinkon,hanem a beázások,a gyári elvezetés iatt(ami beázik,sáros lesz,összerohad stb).tehát kostrukciós hibák miatt.A Focusnál esetben kizárhatjuk ugye ezt a kört.
Elküldve:
2005.05.06 21:39:06 Hozzászólás sorszáma a témában: 16 Hozzászólás témája:
Reggel megalltam a cegnel, szokas szerint behuztam a kezifeket, es bementem dolgozni. Delben ulok az autoba, akarom kiengedni a kezifeket, de vmi nagyon fura! Nincs tobbe kezifek!!! Elszakadt a bowden? Behuzom-kiengedem .... semmi. Csak egy 'ures' kart huzogatok.
Van valakinek otlete, hogy mi lehet ez? Mitol lehet ez?
Jovo het elejeig eljarok igy vele, nem gond.
A nagyobb problema az lett volna, hogyha otthon tortenik ez. A panel elott lejtos az utca, es a padka mellett allnak az autok egymas utan. Ha ejszaka 'szakad' el, akkor szepen megtolom az elottem allot _________________ 1999-es 1,6-os GHIA kombi
Elküldve:
2005.05.07 13:16:56 Hozzászólás sorszáma a témában: 19 Hozzászólás témája:
SzaboZ írta:
Reggel megalltam a cegnel, szokas szerint behuztam a kezifeket, es bementem dolgozni. Delben ulok az autoba, akarom kiengedni a kezifeket, de vmi nagyon fura! Nincs tobbe kezifek!!! Elszakadt a bowden? Behuzom-kiengedem .... semmi. Csak egy 'ures' kart huzogatok.
Van valakinek otlete, hogy mi lehet ez? Mitol lehet ez?
Jovo het elejeig eljarok igy vele, nem gond.
A nagyobb problema az lett volna, hogyha otthon tortenik ez. A panel elott lejtos az utca, es a padka mellett allnak az autok egymas utan. Ha ejszaka 'szakad' el, akkor szepen megtolom az elottem allot
nekem volt ilyen vagy elöl a szoknya alat ugrott ki a helyéről (erre kevesebb az esély, de ez sk javíthatóÖ v. hátul elszakadt akkor cserélni kell _________________ 1.6 TDCI Sport Kombi 2005 bring into focus my new focus
Elküldve:
2005.05.07 13:36:48 Hozzászólás sorszáma a témában: 20 Hozzászólás témája:
JEM írta:
Sziasztok!
A kézifékkar szoknyáját mivel pattintjátok ki, hogy ne sérüljön a szoknya vagy a műanyag És a kar elött vagy mögötte van az állító csavar
a rögzitőfül hátul középen és oldalt elöl 1-1 jobb elöl svájci bicska csavarhúzójával egy határozot mozdulatra kipattan mindkét eleje, utánna kicsit előrehúzod maj kifordítod az egészet állitani oldalt a vezető felölö oldalon tudsz van egy csavar ami fejjel lefelé van rajta egy anya 10-es kulcs kell hozzá, ha nagyon fent fog és azt akarod hogy lentebb fogjon az óra mutató járásával megegyezően kell tekerni, forditva,fordjtva
közben próbálgasd, én kb 1cm tekertem lentebb
a végén a szoknya tartó műanyagot elöbb hátul akaszd be utánna pattintsd be elöl két oldalt
sok sikert én is pont most csináltam meg _________________ 1.6 TDCI Sport Kombi 2005 bring into focus my new focus
Elküldve:
2005.05.11 15:48:21 Hozzászólás sorszáma a témában: 21 Hozzászólás témája:
Viktor írta:
JEM írta:
Sziasztok!
A kézifékkar szoknyáját mivel pattintjátok ki, hogy ne sérüljön a szoknya vagy a műanyag És a kar elött vagy mögötte van az állító csavar
a rögzitőfül hátul középen és oldalt elöl 1-1 jobb elöl svájci bicska csavarhúzójával egy határozot mozdulatra kipattan mindkét eleje, utánna kicsit előrehúzod maj kifordítod az egészet állitani oldalt a vezető felölö oldalon tudsz van egy csavar ami fejjel lefelé van rajta egy anya 10-es kulcs kell hozzá, ha nagyon fent fog és azt akarod hogy lentebb fogjon az óra mutató járásával megegyezően kell tekerni, forditva,fordjtva
közben próbálgasd, én kb 1cm tekertem lentebb
a végén a szoknya tartó műanyagot elöbb hátul akaszd be utánna pattintsd be elöl két oldalt
sok sikert én is pont most csináltam meg
Elküldve:
2005.05.11 16:20:25 Hozzászólás sorszáma a témában: 22 Hozzászólás témája:
SzaboZ írta:
Reggel megalltam a cegnel, szokas szerint behuztam a kezifeket, es bementem dolgozni. Delben ulok az autoba, akarom kiengedni a kezifeket, de vmi nagyon fura! Nincs tobbe kezifek!!! Elszakadt a bowden? Behuzom-kiengedem .... semmi. Csak egy 'ures' kart huzogatok.
Van valakinek otlete, hogy mi lehet ez? Mitol lehet ez?
Jovo het elejeig eljarok igy vele, nem gond.
A nagyobb problema az lett volna, hogyha otthon tortenik ez. A panel elott lejtos az utca, es a padka mellett allnak az autok egymas utan. Ha ejszaka 'szakad' el, akkor szepen megtolom az elottem allot
Elvittem a szerelohoz. Azt mondja, hogy a bowdennel nincs gond. Szetszedte, es azt mondja, hogy a hatso fekpofak csontig elkoptak, cserelni kell. OK, legyen, de ez akkor sem magyarazza meg azt, hogy reggel behuzom, delben nem fog, es kozben nem hasznaltam az autot ....? _________________ 1999-es 1,6-os GHIA kombi
Elküldve:
2005.05.11 16:23:20 Hozzászólás sorszáma a témában: 23 Hozzászólás témája:
SzaboZ írta:
SzaboZ írta:
Reggel megalltam a cegnel, szokas szerint behuztam a kezifeket, es bementem dolgozni. Delben ulok az autoba, akarom kiengedni a kezifeket, de vmi nagyon fura! Nincs tobbe kezifek!!! Elszakadt a bowden? Behuzom-kiengedem .... semmi. Csak egy 'ures' kart huzogatok.
Van valakinek otlete, hogy mi lehet ez? Mitol lehet ez?
Jovo het elejeig eljarok igy vele, nem gond.
A nagyobb problema az lett volna, hogyha otthon tortenik ez. A panel elott lejtos az utca, es a padka mellett allnak az autok egymas utan. Ha ejszaka 'szakad' el, akkor szepen megtolom az elottem allot
Elvittem a szerelohoz. Azt mondja, hogy a bowdennel nincs gond. Szetszedte, es azt mondja, hogy a hatso fekpofak csontig elkoptak, cserelni kell. OK, legyen, de ez akkor sem magyarazza meg azt, hogy reggel behuzom, delben nem fog, es kozben nem hasznaltam az autot ....?
ha dobod van hátul, akkor van valami önállító a fékbetét kopás fügvényében, lehet hogy a csutkára kopott betét miatt már nem tudott mit állítani magán.
tárcsa esetén passz... _________________ Ne írj se e-mailt, se pm-t, se semmit, használd a fórumot!
Elküldve:
2005.05.11 18:20:33 Hozzászólás sorszáma a témában: 24 Hozzászólás témája:
AndrewBoy írta:
SzaboZ írta:
SzaboZ írta:
Reggel megalltam a cegnel, szokas szerint behuztam a kezifeket, es bementem dolgozni. Delben ulok az autoba, akarom kiengedni a kezifeket, de vmi nagyon fura! Nincs tobbe kezifek!!! Elszakadt a bowden? Behuzom-kiengedem .... semmi. Csak egy 'ures' kart huzogatok.
Van valakinek otlete, hogy mi lehet ez? Mitol lehet ez?
Jovo het elejeig eljarok igy vele, nem gond.
A nagyobb problema az lett volna, hogyha otthon tortenik ez. A panel elott lejtos az utca, es a padka mellett allnak az autok egymas utan. Ha ejszaka 'szakad' el, akkor szepen megtolom az elottem allot
Elvittem a szerelohoz. Azt mondja, hogy a bowdennel nincs gond. Szetszedte, es azt mondja, hogy a hatso fekpofak csontig elkoptak, cserelni kell. OK, legyen, de ez akkor sem magyarazza meg azt, hogy reggel behuzom, delben nem fog, es kozben nem hasznaltam az autot ....?
ha dobod van hátul, akkor van valami önállító a fékbetét kopás fügvényében, lehet hogy a csutkára kopott betét miatt már nem tudott mit állítani magán.
tárcsa esetén passz...
dob van rajta, ugyhogy valoszinuleg az lesz a megoldas, amit mondtal _________________ 1999-es 1,6-os GHIA kombi
Elküldve:
2005.05.11 19:01:23 Hozzászólás sorszáma a témában: 25 Hozzászólás témája:
AndrewBoy írta:
ha dobod van hátul, akkor van valami önállító a fékbetét kopás fügvényében, lehet hogy a csutkára kopott betét miatt már nem tudott mit állítani magán.
tárcsa esetén passz...
Az se álltában állít, és ha állít, akkor is feszít, nem lazít.
Elküldve:
2005.05.11 20:31:13 Hozzászólás sorszáma a témában: 26 Hozzászólás témája:
Szaki írta:
AndrewBoy írta:
ha dobod van hátul, akkor van valami önállító a fékbetét kopás fügvényében, lehet hogy a csutkára kopott betét miatt már nem tudott mit állítani magán.
tárcsa esetén passz...
Az se álltában állít, és ha állít, akkor is feszít, nem lazít.
ez igaz viszont, mert látom hogy állt az autó..akkor passzolom tényleg a kérdést. _________________ Ne írj se e-mailt, se pm-t, se semmit, használd a fórumot!
Elküldve:
2005.05.12 06:56:58 Hozzászólás sorszáma a témában: 27 Hozzászólás témája:
Szaki írta:
AndrewBoy írta:
ha dobod van hátul, akkor van valami önállító a fékbetét kopás fügvényében, lehet hogy a csutkára kopott betét miatt már nem tudott mit állítani magán.
tárcsa esetén passz...
Az se álltában állít, és ha állít, akkor is feszít, nem lazít.
Na most mar tenyleg nem ertem
Akkor inkabb csak megvarom, mig kesz lesz, es hasznalom, mintha semmi sem tortent volna. _________________ 1999-es 1,6-os GHIA kombi
Elküldve:
2005.05.12 07:05:12 Hozzászólás sorszáma a témában: 28 Hozzászólás témája:
Tudja valaki miert nyikorog a hatso dobfekem ha benyomom a fekpedalt illetve behuzom a kezifeket? Ha jobban belegondolok nem is akkor nyikorog amikor behuzom hanem inkabb amikor kiengedem. Valahol meg kellene zsirozni a bovdent? Ha igen, hol? _________________ 2001 Vauxhall Omega 2.2 Auto
2002 Nissan Almera 1.8 Sport
Elküldve:
2005.05.12 07:52:23 Hozzászólás sorszáma a témában: 29 Hozzászólás témája:
Lefty írta:
Tudja valaki miert nyikorog a hatso dobfekem ha benyomom a fekpedalt illetve behuzom a kezifeket? Ha jobban belegondolok nem is akkor nyikorog amikor behuzom hanem inkabb amikor kiengedem. Valahol meg kellene zsirozni a bovdent? Ha igen, hol?
Érdekes, nálam az új autón az első fékek is "recsegnek " álló helyzetben benyomva és visszaengedve.
Elküldve:
2005.05.12 07:55:52 Hozzászólás sorszáma a témában: 30 Hozzászólás témája:
Lefty írta:
Tudja valaki miert nyikorog a hatso dobfekem ha benyomom a fekpedalt illetve behuzom a kezifeket? Ha jobban belegondolok nem is akkor nyikorog amikor behuzom hanem inkabb amikor kiengedem. Valahol meg kellene zsirozni a bovdent? Ha igen, hol?
Magát a fékszerkezetet kell tisztítani/zsírozni. Ahhoz meg kell egy csere-porvédő sapka, mert roncsolás nélkül nem lehet levenni. _________________ Siz (Fotóalbum)
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban