Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2021.12.05. 20:53:14 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: reveszand
Mai: 2
Tegnapi: 0
Összesen: 26329
Látogatók:
Vendégek: 459
Tagok: 1
Összesen: 460

Jelen lévő tagok:
01: Laszlo71


  Minden, amit a Focus II-rol tudni akartál
Írta: Flex
Info

“Nagy kihívás volt az új Ford Focus létrehozása. Olyan kocsit kellett kiadni a kezünkbol, amely méltó az autósok millióit meghódító Focushoz. Minden tekintetben új standardot kellett felállítanunk. Az eredményre büszkék lehetünk.

A tervezok csoportját igazi csapatszellem hatotta át. Sokan részt vettek az elso generációs Focus, valamint az új nemzedék képviselojének számító Focus C-MAX létrehozásában is. Versenytársaink folytonosan dolgoztak az eredeti Focus utolérésén, ami arra ösztönzött minket, hogy még keményebb munkával igyekezzünk tökéletesíteni az új Focust.”

Derrick Kuzak, termékfejlesztési alelnök, Ford of Europe



ÁTTEKINTÉS

 

AZ ÚJ FORD FOCUS CSALÁD

A Ford Focus következo nemzedéke dinamikus és kifinomult új formával jelenik meg a népszeru alsó középkategóriában.

Hat év és világszerte négymilliós értékesítés után kifut a jelenlegi Focus, amely még mindig Európa egyik bestsellere, és etalon az örömszerzo autózás valamint autótartás tekintetében. Az új Focus még többet kínál: még jobban ösztönzi és szórakoztatja vezetojét, még jobb minoségu, kidolgozású, helykihasználású és összhatású lett.

A bemutatáskor három- és ötajtós, valamint kombi karosszériát tartalmaz az új Focus család, és magába foglalja a 2003-ban bemutatott Focus C-MAX többcélú autót is. A Saarlouisban (Németország) és Valenciában (Spanyolország) készülo új Focus modellek közös jellemzoje az érzékelheto minoségjavulás, a hajtómuvek széles választéka és a megfizetheto technika, például a Bluetooth kapcsolat lehetosége. Az elegáns négyajtós modell 2005-ben követi ezeket.

Az új Ford Focus a Ford Motor Company Globális Technológiájának (Global Shared Technologies) terméke. Felépítése részben közös a Focus C-MAX, a Volvo S40/V50 és a Mazda 3 modellekével. Ez muszaki elonyökkel jár, de nem megy a sajátos karakter és vezetési élmény rovására.


FRISS, MODERN, ÉRETT STÍLUS

“Továbbfejlesztettük a Ford of Europe formanyelvét. A vevo a design minoségi hatását értékeli elsosorban. Meggyozodésünk szerint nem is kelt csalódást az autó míves külso és belso kidolgozása, a három- és ötajtós modell sajátos, szinte kupészeru profilja.”

Chris Bird, design-igazgató, Ford of Europe

Az új Focus egyedi sziluettjének meghatározója a szélvédo szöge, és a sportos far, amelyek megkülönböztetik kategóriájának fo vetélytársaitól. Alacsonyan áll, ami sportossá és dinamikussá teszi, és ez nemcsak látszat – a Focus osztályelso szerkezeti szilárdságának további növelése, a szélesebb nyomtáv és a nagyobb tengelytáv még gyorsabb kanyarodást és kiszámíthatóbb menettulajdonságokat eredményezett.

A forma új, de egyértelmuen Ford Focus, olyan Focus védjegyekkel, mint a magas hátsó lámpa és az oldalablakok egyedi formája. Robusztus és jó minoségu — e tulajdonságok általánosan elismertek a Focus C-MAX esetében is. Az új Focus kombi stílusos és funkcionális, a Ford családi vonásának számító magabiztos géptetovel és hutomaszkkal.

Hátulról az agresszíven lejto tetovonal teszi felismerhetové a három- és ötajtós kivitelt. A Focus C-MAX-szal azonos hosszúságú kocsi hátsó fejmagassága és csomagtere elsorangú. Magas, karcsú hátsó lámpái között a kategória legszélesebb hátfalajtaja nyílik, a csomagtér pedig jól kihasználható, mert nem nyúlik be a kerékdob.


AZ ÚJ FOCUS VEZETOHELYE

"Nagy súlyt helyeztünk arra, hogy prémiumszintu legyen az új autó vezetohelye. A cockpit jellegu kialakítástól a muszerfalon és a középkonzolon át az értékes anyagok felhasználásáig ugyanazt a célt követtük: érezze a vezeto a Focus génjeit. Ez az autó neki készült!"

Adrian Whittle, Ford Focus program-fomérnök

A szolid, bizalomgerjeszto vezetohely világosan utal az új Focus vezetésének minoségére. A kiváló minoségu muszerfal, és a belso design középpontját képezo konzol arra invitál, hogy érezzük otthon magunkat. Az elrendezés „cockpit-szeru”, ami azt jelenti, hogy körülöleli az autóst, és minden ott van, ahol keressük.

Az 1998-as Focus tervezési filozófiája érettebbé vált, az eredmény kecsesebb és egyöntetubb. Az új modell belseje csak úgy vibrál, utastere csupa szín. A látvány, a hang és a felület egyaránt közrejátszik a kifinomult hatásban.

Dús, ragyogó kék szín jellemzi a Sport és a Titanium modell belsejét. A muszerfal alsó részének világosabb kék árnyalatával együtt ez barátságossá és levegossé teszi az utasteret. A fekete mindegyik változatban opció. A Focus külso és belso színtervezoi szorosan együttmuködtek, hogy összhangot adjanak a választható kombinációk. Ötféle felszereltségi szint készül: Ambiente, Trend, Sport, Ghia és Titanium.

Az utazás minoségét emelo piaci újdonságként allergológiailag tesztelt anyagokból épül fel az utastér. Az új Focus család utastéri anyagai egytol egyik teljesítik a TÜV követelményeit – akárcsak a Focus C-MAX esetében.

 

NAGYON JÓL VEZETHETO

A tervezok elé állított követelményjegyzék mintegy ezerféle igényt fogalmazott meg, és ezek közül egy jelentette a legnagyobb kihívást: az, hogy valódi, de még jobb Ford Focust építsünk. Vállaltuk a feladatot, a Focus még funkcionálisabb és hatékonyabb lett. Helykihasználása jó, ergonómiája optimális, vezetése a legjobb a kategóriában, designja szembeötlo.”

Gunnar Herrmann, sorozatigazgató, C-Segment

A vezethetoség kezdettol fogva a Focus jellegzetessége. Az új Focus fokozott mértékben kínálja ezt, maradéktalan vezetési élményt nyújtva.

Az elodénél hosszabb tengelytáv (+ 25mm) és szélesebb nyomtáv (+ 40mm) jóvoltából stabilan áll az úton az új Focus, belso tere pedig nagyobb lett. A tökéletesítések hétéves tapasztalaton alapulnak: mind a Control Blade hátsó futómuvet, mind a merevebb elso bölcsot alapos tesztelésnek vetették alá.

A komfort növekedése nem járt a mozgékonyság, a stabilitás és a precíz kormányreakciók feláldozásával. Az új futómu nagymértékben elszigeteli a rezgéseket, és bizalmat keltoen kontrollálja a karosszéria mozgásait, úgyhogy rossz úton is kényelmesen viselkedik az autó.

Jelentos szerepet játszik a menettulajdonságokban a Focus karosszéria-struktúrája is. Csavarásállósága tíz százalékkal nott a kategória legjobbjának számító elodhöz képest. Elektrohidraulikus szervokormány (EHPAS) könnyíti meg a kis sebességu manoverezést, megorizve az irányítás pontosságát nagy tempónál. A nagyobb átméroju fékek pedig jobban érzékelhetok, csökkentik a pedálerot és megnövelik a fékbetétek élettartamát.


INTELLIGENS ERO

Az új Focus gazdag hajtómu-választékában jelenik meg a Ford új, 115 lóeros, 1.6-os Duratec Ti-VCT motorja, amelynek mindkét vezértengelye változó szögállású.

A dupla változó vezérlés (Independent Variable Camshaft — Ti-VCT) javítja a motor gázcseréjét, növeli a nyomatékot és öt százalékot eléroen csökkenti a fogyasztást. A benzines kínálatban szerepel még a 16 szelepes 1.4-es (80 LE), 1.6-os (100 LE) és 2.0 literes (145 LE) változat is.

Kapható a Focus a korszeru, közös nyomócsöves Duratorq TDCi dízelekkel is. Választani az 1.6-os (109 LE) és a 2.0-literes (136 LE) Duratorq TDCi közül lehet, amely a Focus C-MAX modellben debütált. E könnyu, kis súrlódású gépek optimális egyensúlyt teremtenek az alacsony fordulatszámon kifejtett nagy nyomaték, az élénk reakciók és a csekély fogyasztás között – a 2.0-literesnek elonyére válik a Ford hatfokozatú sebességváltója is. Az emissziós eloírások betartásáról, sot túlteljesítésérol koromszuro gondoskodik.

A Ford új, folyamatosan változó áttételu Durashift CVT (Continuously Variable Transmission) eroátvitele az 1.6-os Duratorq TDCi motorhoz kapható. A Ford és a ZF Transmissions által közösen kifejlesztett Durashift CVT teljesen automatikus vagy hétfokozatú manuális üzemmódban muködhet. A fogyasztást akár nyolc százalékkal csökkenti a hagyományos, négy- vagy ötfokozatú automatához képest. Választani lehet a Focushoz az öt- vagy hatfokozatú Durashift manuális sebességváltót és a négyfokozatú Durashift automatát is.

Az egyes piacok követelményeinek megfeleloen az új Focus Duratorq TDCi Euro 3, Euro 4 és koromszuros Euro 4 + kivitelben készül.


FOKOZÓDÓ ELVÁRÁSOK – MEGFELELO TECHNIKA

Az új Focus egész sor új muszaki megoldást hoz magával, amelyeket a megfizethetoség szempontját figyelembe véve fejlesztettek ki. A kiemelkedok közé sorolhatjuk a következoket:

·     KeyFree (kulcsnélküli) ajtónyitás – közvetlen hatás az autóra, zárnyitás babrálás nélkül

·     Napsugárzás-visszavero szélvédo – ötször annyi napsugárzást nyel el, mint a színezett üveg, jelentosen fokozza a légkondicionáló hatását

·     Adaptív fényszóró – a lámpák a kormányzott kerekekkel együtt fordulnak el. Mivel nem xenon-, hanem halogénizzós, szélesebb vevokör számára érheto el

·     Blue Tooth™ — kihangosító és drótnélküli kapcsolat a mobiltelefonnal, a PDA-val és a laptoppal

·     Hangvezérlés – a rádióra, a telefonra, a klímaberendezésre, a szórakoztató rendszerre és a navigációs készülékre hat

·     Hátsó szórakoztató berendezés – MP3-as, független audiokészülék, a kombiban magasan elhelyezett DVD- és játék-képernyovel

 

FÓKUSZBAN A BIZTONSÁG

Az új modell folytatja a Focus biztonsági elkötelezettségét, mindenre kiterjedo passzív biztonsági felszerelését szilárd, védelmezo karosszéria-struktúrában helyezték el.

A Focus karosszéria-struktúrája az egyik legjobb a kategóriában, ütközéskor elnyeli és elvezeti az energiát, hogy megvédje a túléloteret. Változó vastagságú lemezekbol és nagyszilárdságú acélból, plazmahegesztéssel állítják össze. Virtuális és fizikai tesztelését az iparág legnagyobb teljesítményu számítógépére, illetve a Volvo modern, svédországi Biztonsági Laboratóriumára bízták.

Az új Focus felszerelésébe számos európai piacon beletartozik az opcionális medence-mellkas oldallégzsák, az erohatárolós biztonsági öv és az ISOFIX gyermekülés-csat. Az optimalizált egyfokozatú frontlégzsákok az alapfelszerelés részei.

Újdonság az opcionális állítható pedálsor, amellyel bármilyen testalkatú ember kényelmesen, biztonságosan vezetheti az autót.

 

KORDÁBAN TARTOTT ÜZEMKÖLTSÉGEK

Az új Focus kifejlesztésekor elsodleges szempont volt az üzemköltségek leszorítása.

A korszeru Duratec Ti-VCT és Duratorq TDCi motorok, illetve az új Durashift CVT eroátvitel a legnagyobb költségtételbol, a fogyasztásból faragnak le.

A meghosszabbított szervizperiódusok ugyanakkorák, mint a Focus C-MAX esetében. Évente egyszer, illetve 20 ezer kilométerenként kell muhelybe menni, ahol a fizetnivaló az egyik legcsekélyebb a kategóriában.

 

 

 

 

 

 

VEZETÉSI DINAMIKA

“Az új Focus tervezésekor maradéktalan örömautózás lebegett a szemünk elott – a speciális Focus menetdinamikával kiegészítve.

A Focus vezethetoségére méltán büszke a Ford, hiszen egész autónemzedékeket befolyásolt ez a kocsi. Az új generáció továbbfejleszti ezt az örökséget, megorizve a Ford Focus vezetésének élményszeruségét.

Az új Focus összetéveszthetetlen profilja, illetve a kombi sportos jellege felveti a kérdést, hogy mennyi hely jutott az utasoknak és a poggyásznak. A tények azonban azt mutatják, hogy nemcsak a lábtér és a könyökszélesség áll az eredeti Focus szintjén, hanem az elso és a hátsó fejmagasság is.”

Helmut Reder, tervezomérnök


PRAKTIKUS ELRENDEZÉS

Férohely teremtése az utasoknak és poggyászuknak, központi feladat a Fordnál. Hosszú tengelytávjával, a beszállást megkönnyíto szögben nyíló nagy ajtóival, tekintélyes fejmagaságával és nagy hátsó lábterével elsorangú komfortot kínál az új Focus. Lejtos teteje ellenére mind a három-, mind az ötajtós karosszériában példa nélkül állóan nagy a hátsó fejtér. (Méretek a Muszaki adatoknál)

Családi autóként nagy, praktikus teret és sok ügyes rakodóhelyet találunk az új Focus ajtóiban, a középkonzolban és a muszerfalon. Tágas, 12 literes kesztyutartójába másfél literes üdítos palack is befér, ahol – klímás autóban – mindjárt le is hul, kellemes homérsékletre.

Kellemes a muszerfal tetején, mindkét elso ülésrol jól elérhetoen elhelyezett központi rakodóhely, és például a tetokárpitban kialakított szemüvegtartó is. A háromajtós modell oldalablakai alatt a hátsó utasok helyezhetik el holmijukat.

Az új Focus lendületes tetovonala alatt osztályelso a csomagtér, amelyet a hosszabb hátsó túlnyúlás jóvoltából 10 százalékkal, 385 literesre bovítettek. Rakodni a kategória legszélesebb hátfalajtaján át lehet. A széles padlót nem zavarják meg benyúló kerékdobok.

 

COCKPIT-ÉRZÉS

Annak ellenére, hogy több mérete is a kategória legjobbja, belül testhez álló hatást kelt a Focus. Sajátos „cockpit-hangulatát” a magas övvonal, a sportos kupé-profil és az enterior egyöntetu designja kelti.

A vezetoi testhelyzet a teljes kontroll érzését adja., A kapcsolóktól a rövid, magasan elhelyezett váltókarig minden kezeloszerv jól kézre esik, és pontosan ott van, ahol a legtöbben ösztönösen is keresik. A muszeregység, a belefoglalt tájékoztató egységgel együtt, tiszta rajzú, jól leolvasható.

“A vezetohelyet teljes, egységes élményhatásra törekedve terveztük meg,” mondja Giovanni DePasca, fejlesztomérnök. “Minden összejátszik a kontroll teljességében és a használat könnyuségében, hasonlít az egész a repülogép pilótafülkéjéhez. E cockpit-hatás érvényesül majd a holnap Ford modelljeiben is.”

Az új Focus vezetését pozitív élménnyé teszi a nagyszeru kilátás is. A karosszéria részeinek optimalizálásával, a toleranciák csökkentésével és a legapróbb részletek gondos tanulmányozásával addig tökéletesítettek a méretezést, míg a kategória legjobb kilátása lett az eredmény.

Ezt szolgálják például a Focus C-MAX-bol ismert, süllyesztett hátsó fejtámlák. Használaton kívül belesimulnak az ülésbe, így nem zavarnak, és megkönnyítik a hátsó támla elorehajtását is, mert szükségtelen kivenni oket.


MINDEN KÉZNÉL – FOCUS ERGONÓMIA

Az eddigi Focus-tulajdonosok rögtön otthon érzik magukat az autóban, hiszen a kezeloszervek és tájékoztató eszközök ésszeru elrendezése mindig is egyike volt a típus erosségeinek. Az ügyfelek visszajelzései szerint a vezeto mindig világosan megérti az autó üzeneteit, és gyorsan reagálhat rájuk a jól elhelyezett kapcsolókkal.

“Az egyik legfontosabb elem a muszeregység, amely a legfontosabb információkkal szolgál. A kijelzot könnyu beállítani a személyes preferenciáknak megfeleloen,” mondja Andrew Jamieson, a Focus ergonómiai felügyeloje. “Ezt kézre eso, kétirányú kapcsoló szolgálja, amelynek használatakor a volán közelében marad a kéz.”

A maximális aktív biztonság érdekében úgy kell elhelyezni mindent, hogy a vezetonek ne kelljen elvennie tekintetét az útról. Különösen fontos ez a navigációs rendszer esetében. A magasan álló, színes érintoképernyo csaknem ideális helyzetben van, de a legfontosabb információk azért megismételve is látszanak a központi muszeregységben.


VÁLASSZON ÉGHAJLATOT!

Az opcionális D-EATC rendszer (Dual Electronic Automated Temperature Control) oldalanként eltéro homérséklet-beállítást tesz lehetové – mostanáig csak luxuskocsik kínálták e lehetoséget.

A kívánt hofok beállítása után a D-EATC folyamatosan figyeli a környezet változásait. A jármu mindkét oldalán külön napsugárzás-érzékelo méri a radiáció erosségét. Ezt az adatot, a belso homérséklettel együtt, ultragyors adatbusz továbbítja a vezérlokészüléknek, amely kiválasztja a stabil hofok tartásához legkedvezobb módszert.

Ha ezt kombinálják az új napsugárzás visszavero szélvédovel, akkor az új Focus klímaberendezése gyorsan lehuti a felhevült autót.

Valamennyi új Focus klímaberendezését szélsoséges körülmények között, Finnországban és Dél-Afrikában próbálták ki, majd Európát átszelo hosszú távú tesztelésnek vetették alá.


HANGMINOSÉG

Az új Ford Focus halk és nyugodt hangulatú utasterében könnyen kialakul az érzékek kapcsolata az autó és a vezeto kötött. A cél az volt, hogy a kellemes hangfekvés megfeleljen az ember igényeinek és az enterior kifinomultságának.

“Az új Focus páratlan hangminosége annak köszönheto, hogy a legmagasabb muszaki színvonalú elemzést alkalmaztuk, egyszerre több mint 200 ponton végeztünk méréseket,” mondja Michael Malessa, akusztikai felügyelo.

A Focus tervezoi szigorúan kizárták a szélzúgást és a futómu zaját. Miután szolid hangon ránk csukódik az ajtó, rögtön érezzük az utastér nyugodt hangulatát. Az oldalablakok húsz százalékkal vastagabbak lettek, dupla ajtószigetelés, habszivacs motorház-szigetelés és a karosszéria-üregek kihabosítása állja útját a kellemetlen zajnak. A szélzúgást húsz százalékkal mérsékelték, az eredmény a kategória legjobbja.

Amint beindul a motor, mind a benzines, mind a dízel változatokban feltuno, hogy mennyire nem rezeg az ülés, a volán és a váltókar. A jó szigetelés, és a finoman hangolt szívó-, illetve kipufogó rendszer valamint motorfelfüggesztés jóvoltából alig hallani az alapjáratot. Menet közben sem sokat változik a helyzet, mert a futómu merev rögzítési pontjai és gondosan tervezett alkatrészei még rossz úton is csírájukban fojtják el a zajt.


A VEZETÉSI ÉLMÉNY ÚJ DIMENZIÓI

A Ford Focus igazi próbája az elso ötven méter, amit megteszünk vele.

“A kategória legjobb agilitását, precizitását, komfortját és stabilitását akartuk elérni, ezért elemeztük a vetélytársak viselkedését,” árulja el Jürgen Pützschler, jármudinamikai felügyelo. “Hamar kiderült, hogy az eddigi Focus az etalon.”

A Focus a vezeto autója! Érezteti a kapcsolatot az úttal, úgy reagál, ahogy ösztönösen várjuk, finom és lineáris visszajelzéseket ad, minden körülmények között kiszámíthatóan viselkedik. Ebben persze szerepet játszik a karosszéria kiváló csavarásállósága is.

Az új Focusnak nagyobb a tengelytávja (+ 25 mm) és nyomtávja (+ 40 mm) a típuselodnél, így stabilan áll az úton, de mit sem áldoz fel mozgékonyságából és precizitásából.

A Control Blade hátsó futómu tökéletesítése hétéves tapasztalaton alapul. A merev elso bölcsot és a felfüggesztést gondosan hangolták. A karosszéria dolését a stabilizátor új csatolókarja tartja kordában. Ennek mindkét végén olyan, kis súrlódású gömbcsukló van, mint a Focus RS-é.

Az új McPherson rugóstaghoz nagyobb, gáztöltésu lengéscsillapítók és rugóütközok tartoznak. Az alsó lengokarokat a bölcsohöz kapcsoló horizontális perselyek fokozzák a fékezési stabilitást, keresztirányban nagyon merevek (ez a kormányzás pontossága érdekében szükséges) és jól elnyelik az ütéseket. Az elso és hátsó csillapítók új szelepeit és az új gumiperselyeket a Ford Lommeli Próbapályáján (Belgium), Európa közútjain és a nehéz Nürburgring versenypályán vetették alá alapos tesztelésnek.

Az újonnan kifejlesztett bölcso jelentosen merevebb a rögzítési pontoknál. Ennek, valamint a szélesebb alátámasztási bázisnak és a stabilizátor merevebb befogásának köszönhetoen jobban kanyarodik, kevésbé dol meg, készségesen viselkedik, és komfortosan fut az autó. Útfogása lenyugözo: menettulajdonságai a legjobbak a kategóriában, és ezt túlságosan feszes futómu-hangolás nélkül sikerült elérni.

Az elektrohidraulikus szervokormány (EHPAS) megkönnyíti a kis sebességu manoverezést, nyílt úton viszont nagyon precíz érzést kelt. A nagyobb átméroju fékek pedig jobban érzékelhetok, csökkentik a pedálerot és megnövelik a fékbetétek élettartamát.

Sokat számít a vezethetoség szempontjából az is, hogy az új Focus karosszériája tíz százalékkal merevebb a típuselodénél, amely maga is a kategória legjobbja volt.

Az autósok nagyra értékelik majd, hogy a komfort javulását a menettulajdonságok feláldozása nélkül sikerült elérni. Az új futómu rossz úton is elszigeteli a rezgéseket, és megakadályozza a karosszéria billegését.

Az új, 16 colos Sport és Ghia Design kerekek úgy néznek ki, mintha könnyufémbol lennének, mégis optimális fékhutést biztosító, tartós, sérülésálló és könnyen karbantartható acél az anyaguk.


MEGNYUGTATÓ BIZTONSÁG – A FOCUS FÉKJE

Három fogalommal jellemezheto az új Focus fékje: bizalomkelto, ösztönösen használható, komfortos. Kompromisszum nélkül, minimális fékútra tervezték, de városban nagyon finoman, kellemesen reagál. Ez annak köszönheto, hogy új analitikai módszerekkel elemezték a pedálelmozdulás és a fékero összefüggését. A vezeto bármilyen sebességnél megnyugtató visszajelzést kap.

Az egész típuscsaládban megnövelték a tárcsák és a dobok méretét, aminek köszönhetoen a harminc százalékot is eléri a fékek tartósságának javulása. Mindegyik modellben van blokkolásgátló és Advanced Dynamic Aid Mechanical (ADAM) vészfék-asszisztens; ezekhez ESP elektronikus menetstabilizálót lehet rendelni. Az ADAM a pedálsebességre reagál, és a pedál felengedéséig maximális féknyomást tart fenn.


INTELLIGENS KORMÁNYMU

A minden sebességnél ideálisan kiegyensúlyozott muködésu elektrohidraulikus szervokormány (Electro-Hydraulic Power Assisted Steering — EHPAS) a Focus C-MAX-ben debütált. A villanymotorral hajtott szivattyú a menetsebességtol és a volánelfordítás gyorsaságától függo mértékben segít rá. Kis sebességnél, például parkoláskor a jármukategóriában legkisebbnek számító erovel irányíthatjuk az autót, gyors kanyarodáskor viszont finom, egyenletes visszajelzést kapunk.

“A gyártók fokozatosan térnek át a precíz és jól érzékelheto hidraulikus szervokormányról a kis sebességu manoverezést megkönnyíto elektromosra,” magyarázza Andreas Wöhler, jármudinamikai igazgató. “Mi viszont nem alkudtunk meg, a drágább, de kielégítobb megoldást választottuk. A mi hibrid EHPAS kormánymuvünk döntoen megkönnyíti a volán forgatását kis sebességnél, de nem rontja le a Focus kiváló menettulajdonságait.”

Eltéroen a hagyományos hidraulikus szervokormányoktól a Focus EHPAS rendszere a motor fordulatszámától függetlenül muködik, ezáltal kivételesen energiatakarékos. Száz kilométerenként egyötöd liter, azaz durván három százalék marad a tankban a régi rendszerhez képest, az EHPAS ugyanis „olvas” a körülményekbol, és ennek megfeleloen reagál. Hatásához hozzájárul a merev kormányoszlop, a kormánymu szilárd rögzítése és a precíz futómu-geometria is.

 

 

 

 

 

 

HAJTÁSLÁNC

“A Focus hajtómu-választéka nagyon versenyképes a kategóriában. Nemcsak élvezetessé teszi az autó vezetését, hanem megbízható és gazdaságos is.

Duratec benzinmotor-családunkhoz az új 1.6-os Duratec Ti-VCT csatlakozott, kettos vezértengely-állítással (Twin Independent Variable Camshaft Timing). Hatékonyan muködik, nagy teljesítményt és nyomatékot szolgáltat. De kínálunk két új, közös nyomócsöves Duratorq TDCi turbódízelt is, amelyekhez opció a koromszuro.

Hajtómuveink kínálatát többféle manuális és automatikus sebességváltó teszi teljessé, köztük a folyamatosan változó áttételu Durashift CVT (Continuously Variable Transmission), amely nagyon flexibilis és takarékos.”

Ulrich Kösters, Focus hajtómu-igazgató


SZÉLES HAJTÓMU-VÁLASZTÉK

Az új Focus széles hajtómu-választékának csúcspontja az új 1.6-os Duratec benzinmotor, két állítható vezértengellyel (Twin Independent Variable Camshaft Timing) – ez a Duratec Ti-VCT.

Ezzel együtt négyre nott a Focus-család Duratec benzinmotorjainak a száma, van továbbá két, közös nyomócsöves Duratorq TDCi turbódízel, amelyek megrendelhetok koromszurovel is. A négytagú eroátvitel-ajánlat élén az új, folyamatosan változó áttételu Durashift CVT áll, a népszeru Durashift 6 hatfokozatú manuális sebességváltóval együtt.


TI-VCT TECHNIKA AZ 1.6-OS DURATECBEN

A vásárlók érdeklodésének középpontjában álló 100 lóeros Duratec 1.6-os benzinmotor kettos állítható vezértengellyel (Twin Independent Variable Camshaft Timing) gazdagodott. Ezáltal nagy nyomatékot ad le alacsony fordulatszámon, csúcsteljesítménye pedig jelentos mértékben, 15 lóerovel nott – fogyasztása mégis lejjebb ment körülbelül öt százalékkal.

A VCT egység a módosított vezérmu-fedélben foglal helyet. Lapátjait az olajnyomás fordítja megfelelo szögállásba, a motor fordulatszámának megfelelo mértékben. Az elállítási tartomány a szívóoldalon 50, a kipufogóoldalon 45 fok. Alacsony fordulatszámon eredeti pozíciójukban maradnak a vezértengelyek, ami jó indítást biztosít. A motor fordulatszámának növekedésével a vezérlo elektronika ad utasítást a vezértengely nagyobb átáramlást megengedo állítására. A motor nyomatéka 155 newtonméter 4,150/percnél, teljesítménye 115 lóeo, 6,000-nél.

A motor tökéletesítései közül kiemelésre érdemes a nagy szelepemelésu bütyökprofil, valamint a szeleptányér mozgását biztosító mélyedés a dugattyúfenékben. Persze nem csak egyszeruen „megbütykölték” a Duratec Ti-VCT motort, hanem ügyeltek a blokk merevségére is. Kopogásérzékelok, átdolgozott szívócsövek és kiegyenlített hosszúságú kipufogó leömlocsövek teszik hatékonnyá és megbízhatóvá a motort, amelynek hangfekvése is optimális. E motor 100 lóeros kivitele továbbra is kínálatban marad.


DURATEC-SOROZAT – ÉLETRE VALÓ TELJESÍTMÉNY

A gyakorlati használhatóságra, élénkségre és gazdaságosságra tervezett Duratec benzinmotorok a következo kivitelekben kaphatók még:

·     80 LE – az 1.4-es Duratec teljesítménye 80 LE (59 kW) 5,700/percnél, nyomatéka 123 Nm 3,500-nál.

·     100 LE – az 1.6-os Duratec teljesítménye 100 LE (74 kW) 5,500/percnél, nyomatéka 150 Nm 4,000-nél.

·     145 LE – a 2.0 literes Duratec teljesítménye 145 LE (107 kW) 6,000/percnél, nyomatéka 185 Nm 4,500-nál.

A legnagyobb lökettérfogatú, kétliteres Duratec a legújabb gázdinamikai-, égési- és katalizátor-technikát alkalmazza, a sima muködés, a nagy teljesítmény, a csekély fogyasztás és a környezetkímélo muködés érdekében. Ez a rendkívül tartós, könnyu motor kiváló hatásfokú, olcsón karbantartható, és a Focus egész élettartama során feltétlenül megbízható.

Valamennyi Duratec túlteljesíti a jelenleg érvényes emissziós határértékeket (98/69/EEC), és az európai piacok követelményeinek megfelelo kivitelben kerül forgalomba.


CSÁBÍTÓ DÍZELEK

“A Duratorq TDCi motor nagyon sok dicséretet aratott, mióta csak kapható a Ford kínálatában. Az új Focus részére 1.6-os és 2.0-literes változattal bovítettük a kínálatot — ezek kultúrált muködése, takarékossága és teljesítménye már bebizonyosodott Focus C-MAX-ben.”

Gerd Müller, igazgató, dízel hajtómuvek

 

A Focushoz kapható 1.6-os és 2.0-literes Duratorq TDCi a közös nyomócsöves gépek második nemzedékét képviseli. Bemutatkozásukra a Focus C-MAX-ben került sor:

·     109 LE – az 1.6-os Duratorq TDCi teljesítménye 109 LE (81 kW) 4,000/percnél, alacsony fordulatszámon kifejtett hatalmas nyomatéka 240 Nm 1,750-nél.

·     136 LE – a 2.0-literes Duratorq TDCi teljesítménye 136 LE (100 kW) 4,000/percnél, nyomatéka 320 Nm 2,000/percnél.

Mindkét Duratorq TDCi keveset fogyaszt, ami dönto tényezo az új Focus üzemköltségeinek leszorításában. A könnyu, kis súrlódású motor ideális egyensúlyt teremt az alsó fordulatszám-tartományban kifejtett nagy nyomaték, a húzós gyorsulás és a szerény fogyasztás között. A környezetvédelmi eloírások betartása, illetve túlteljesítése érdekében mindkettohöz lehet koromszurot rendelni.

Az izmos 2.0-literes Duratorq TDCi-hez a Ford hatfokozatú Durashift manuális sebességváltója tartozik alapfelszerelésként. Ez a kombináció kedvezo fogadtatásra talált már a Focus C-MAX modellben, mert jól kapcsolható, sportos, takarékoskodik a gázolajjal. Jól illik az új Focus dinamikus stílusához is.

 

CSÚCS-EROÁTVITEL: A DURASHIFT CVT

A Ford Durashift CVT folyamatosan változó áttételu eroátvitel (Continuously Variable Transmission) az 1.6-os Duratorq TDCi dízelmotorhoz kapható. Automatikus üzemmódban megkönnyíti a városi vezetést, de ha úgy tetszik, hétfokozatú sebességváltóként is használni lehet.

A Focus C-MAX-ben már népszeruséget szerzett Durashift CVT sima muködése csökkenti a zajt, elektronikusan felügyelt ékszíjas megoldása pedig ötszázalékos fogyasztáscsökkenést eredményez a hagyományos automatákhoz viszonyítva.

A Focus-család egyéb eroátvitelei:

·     Durashift hatfokozatú, a Ford elso hatfokozatú váltómuve, amely már bizonyított a Mondeo és a Focus C-MAX fodarabjaként. A 2.0-literes Duratorq TDCi dízellel kombinálva optimális gyorsítást, muködési kultúrát és gazdaságosságot biztosít.

·     Durashift ötfokozatú, bevált konstrukció, standard az 1.4-es Duratec, az 1.6-os Duratec, az 1.6-os Duratec Ti-VCT és az 1.6-os Duratorq TDCi motorokhoz.

·     A Ford kipróbált Durashift 4-fokozatú automatája az 1.6-os Duratec benzinmotorhoz rendelheto.


KIFINOMULT HAJTÓMUVEK

A Ford hajtómu-mérnökei sok munkát fektettek abba, hogy jó legyen a Focus modellek hangja. Arra törekedtek, hogy kis sebességnél barátságosan brummogjon, normál tempónál kulturáltan szóljon, teljes gáznál pedig vérpezsdíto legyen a motorhang, hozzájárulva a Focus vezetésének pozitív élményéhez.

A kellemes, barátságos hangháttér a motorzúgás, a szélzaj és a futómu-hang egyensúlyától függ. A Focus hajtómuvei kipörgetve sem bognek megkínzottan, hanem a lelkes autóvezetéshez szükséges visszajelzést szolgáltatják.

A Focus hangminoségének is javára vált a Ford Globális Technikája, nem kevésbé a gondos kidolgozás és a kiváló gyártási minoség. A nemkívánatos hangok kiszurésében fontos szerepet kapott a motorfelfüggesztés, a vezetohely hangszigetelése és számos konstrukciós módszer.

 

 

 

 

 

 

 

 

KONSTRUKCIÓ

RAGYOGÓ KÜLLEM

“Olyan designnal kellett eloállnunk, amely azonnal mutatja, hogy Focusról van szó, de egy kicsit felül is múlja a régit, robusztusság és jó minoség hatását keltve. Azt hiszem, továbbfejlesztettük a Ford of Europe formanyelvét, és az ügyfelek értékelni fogják a munkánkat.

Kétség sem fér hozzá, hogy szívvel-lélekkel végeztük e munkát, amely az egyik legnagyobb kihívást tartogatta az autódesign területén: az elso Focus megújítását. A Focus elismert vezeto a maga kategóriájában, amely viszont az európai autópiac középso szegmensét képezi. Ezért volt nehéz feladat még praktikusabb, stílusosabb és funkcionálisabb kocsit alkotni.”

Chris Bird, design-igazgató, Ford of Europe


EGYÉNI PROFIL

A Focus sportos természete kiolvasható reinkarnációjának vonalaiból is. A beérett, egységes stílusú karosszéria-család új magaslatokra emeli a minoséget, a kifinomultságot, és a kidolgozást, megorizve az eredeti design szellemét. Az új Focus profilja semmivel sem tévesztheto össze.

Kissé nagyobb méreteivel izmos benyomást kelt az új Focus – kerékívei határozottabbak, mégis jobban integrálódnak a kocsi egészébe. Álló helyzetben is látszik, milyen szilárdan áll a lábán. A Ford családi vonásai, Mondeo, a Fiesta, a Fusion és a Focus C-MAX modellekrol ismert hutomaszk, fényszóró és légbeömlo még helyénvalóbbnak látszanak az új Focuson.

A minden más Fordénál alacsonyabban elhelyezett orrkiképzés meredeken áll. Innen indulnak ki a legfontosabb vonalak, atlétikus profilt eredményezve. A hutomaszktól eroteljes ív feszül a szélvédooszlopig — ez a Focus modellek közös, markánsan kiálló „arccsontja”.


LENDÜLETES VONALAK

“A profilt két sajátos vonal határozza meg,” magyarázza Chris Bird. “Az egyik az élvonal, amely nagyon szorosan követi a kerékívet, majd végigfut a kocsi hosszán. Szerintem olyan hatást kelt, mintha egy tömbbol faragták volna ki az autót. A másik egy szintén éles vonal, amely a hutomaszkból kiindulva, lendületesen emeli ki az elso és a hátsó tetooszlopot.”

Az, hogy az elso tetooszlopot 100 milliméterrel elobbre helyezték, és meredekebbre állították, pozitívan hat az ütközésvédelemre, és tágasabbá teszi az utasteret. Muvészi szempontból drámai, összetéveszthetetlen hatást kelt.

A leglátványosabb különbséget mégis hátulról fedezhetjük fel a Focus, és vetélytársai között. A szerkezeti elemek ügyes elhelyezésének köszönhetoen nagyon lendületes lett a kocsi farkiképzése, úgyhogy a háromajtós modell kupénak tunik, holott teljes értéku öt ülése van. Profilja megegyezik az elegáns ötajtóséval.

“A kombi tervezésekor minél sportosabb látványra és némi olaszos hangulatra törekedtünk,” mondja Claudio Messale, az új Focus fo formatervezoje. “Ezt, akárcsak a három- és az ötajtós modellel, sikerült is elérni, mivel a kombi jó alapot ad a küllem megformálására, és nagy csomagtér elhelyezését teszi lehetové. Nem kellett kompromisszumot kötni a célszeruségi és a muvészi szempontok között.”

Az elso és a hátsó tetooszlop éles, sportos vonala adja az új Focus személyiségét, kissé még dinamikusabb is, mint a típuselodé, de finomabb, egyöntetubb módon. Szerepet játszik a „cockpit-hatás” kialakításában, miközben megnöveli a vezeto és az utasok rendelkezésére álló teret. Kívülrol nézve markáns stíluselemet képez, amely mindenkit megszólít.

“Egészen más látványt kelt az új Focus, mégis nyilvánvalóan megmaradt Focusnak, ügyesen egyensúlyozva a sportosság és a mindennapi használatban mutatott célszeruség között,” fejtegeti Chris Bird. “A karosszéria vitathatatlanul a legjobb alapot képezi sikeres változatok létrehozásához. A Focus hosszúsága és tengelytávja pontosan akkora, mint a Focus C-MAX-é – a design mégis különbözik, noha a magas hátsó lámpák, a tömör hatású felületek és a prémium-minoség rögtön elárulják benne a Fordot.


BEÉRETT A FOCUS

Messale csapata arra összpontosította figyelmét, hogy érettebb stílusban vigyék át az új nemzedékre a Ford Focus designjának üzenetét. Az egyszeru formák összeillesztése, amely annyira egyénivé tette az elso Focust, egységesebb designnak adta át a helyét. Hatására fizikai valóságként észleljük a lemez alá rejtett technikát.

“1998-ban a Focus egyetlen nagy lépéssel újrafogalmazta a kategóriát. Elhatároztuk, hogy erre a sikerre építünk, ahelyett, hogy újabb radikális lépésre szánnánk el magunkat,” magyarázza Messale. “Át akartuk örökíteni a jelleget, de a 21. századra modernizálva. Az ablakok vonala például nagyon hasonlít az elso generációs autóéra, az új Focus méretei mégis sokkal sportosabb profilt tettek lehetové.”

A jármu meghosszabbítása szabad kezet adott a tervezoknek, hogy érvényre juttassák a három- és az ötajtós modell elnyújtott, kupészeru tetovonalát. Ez közelrol követi a sajátos ablakkontúrt, hátrafelé lejto tetot képezve. Mindegyik modell, a kombi is, hangsúlyosabb formában kapta meg a klasszikus Focus fellendülést az ablakok hátsó vonalánál.


PRÉMIUM KONSTRUKCIÓ

“A modern autótervezésben végso soron mindig a padlólemez szilárdsága és pontossága határozza meg a termék minoségét. Aki olyan autót akar építeni, mint az új Focus, az helyezze magasra a mércét, és gondolkodjék újszeruen.”

Andreas Stichweh, igazgató, középkategóriájú karosszéria-programok

Robusztus, hosszú életu karosszéria tervezése több, mint egyszeru konstrukciós gyakorlat. A Ford minoségi törekvéseinek jó része láthatatlan marad az autóvásárló elott. A tervezok részletekbe meno figyelme kiterjedt a kocsitest alapos, digitális és fizikai elemzésére, amelynek segítségével egyre tovább finomították a gyártási eljárást.

Saarlouis és Valencia muszaki emberei, akik hárommillió Ford Focust állítottak elo díjnyertes minoségben, az elso modell és a Focus C-MAX gyártása során nyert tapasztalatokkal tökéletesítették a technológiát.

Lézeres méréssel és lézerhegesztéssel, korszeru robotokkal és különleges módszerekkel, például a hegesztési varratok megröntgenezésével, rendkívül magas minoségi színvonalat értek el. A résméretek egységesen 3.5 milliméterre csökkentek az egész jármuvön, mindössze egyharmad milliméteres turéssel. Minden egyes új Focus teljesíti a tervezéskor rögzített minoségi követelményeket.


VÉDELMEZO BIZTONSÁG

Az új Focus valamennyi változatának karosszériája könnyu, mégis hatásos túlélocellával védelmezi utasait. Ez változó vastagságú, nagyszilárdságú acéllemezbol, lézerhegesztéssel készül. Virtuális és fizikai tesztelését az iparág legnagyobb teljesítményu számítógépére, illetve a Volvo modern, svédországi Biztonsági Laboratóriumára bízták.

Az erobevezetési útvonalakat úgy optimalizálták, hogy mind a merev akadályon végrehajtott, mind a részleges átfedésu frontális ütközés során maximális energiát nyeljenek el az utastéren kívül. További deformálódó zónát azáltal hoztak létre, hogy merev alvázrészek kontrolláltan válnak le a padlólemezrol, ezáltal kevésbé deformálódik az utóbbi, és csökken az utasokra ható lassulás.

Újdonság egy kompressziós tag az ajtóknál, amely a szélvédooszlop és a muszerfal-tartó deformálódását mérsékli, valamint az A-oszlopok között csavarkötéssel rögzített egyenes kereszttartó, amelynek feladata az egész struktúra merevítése és a pedálok, valamint a kormányoszlop benyomódásának csökkentése.

Ezek a megoldások, a passzív biztonsági felszereléssel együttesen, új magaslatokra emelték a Ford márkánál az ütközésvédelmet – ami visszatükrözodik a teszteredményekben is. Valamennyi új Focus teljesíti az összes európai követelményt, és várhatóan jól szerepel majd független tesztelések, például az Euro-NCAP program során is.

A karambolos javítás egyszerubb és olcsóbb lett. Jó példa erre a bóracél hutomaszk-tartó. Korábban több alkatrészt kellett különbözo pontokhoz rögzíteni, ezért nagyon nehéz volt egyenletes hézagokkal beigazítani az egészet. Most néhány fix pont maradt, úgyhogy baleseti sérülés után úgy lehet helyreállítani a kocsit, mintha most hagyta volna el a futószalagot.


BELSO ÉRTÉKEK

“Régebben magas költségekkel járt a prémium-minoség, az új Focus viszont megfizethetové tette az exkluzivitás érzését.

Az autó belsejében apró különbségek döntenek a minoségi hatásról. Ezért szenteltünk annyi idot és figyelmet az emberrel kapcsolatba kerülo anyagok látványára és tapintására, valamint a környezet nívójára. Minden szerkezeti elem szinte körülöleli az utast, akár elöl, akár hátul foglal helyet.”

Mick McDonagh, igazgató, belso tervezés


BELSO HARMÓNIA

“Arra törekedtünk, hogy minden anyag, amelyet lát és megérint az autós, fejezze ki az új Focus stílusát: legyen jó kinézésu, kiváló minoségu, tartós és kellemes.”

Robert Lützeler, kidolgozási vezeto

Az új Focus „cockpit-érzését” az adja, hogy az autó körülfogja utasait, és minden ott van benne, ahol keressük. Ahelyett, hogy kényszerbol elviselnénk benne a tervezo által ránk eroltetett kompromisszumokat, egyszeruen jól érezzük magunkat. A látvánnyal, a hanggal és a tapintással együtt ez is szerepet játszik a belso harmóniában.

Dús, ragyogó kék szín jellemzi a Sport és a Titanium modell belsejét. A muszerfal alsó részének világosabb kék árnyalatával együtt ez barátságossá és levegossé teszi az utasteret. A fekete mindegyik változatban opció. A Focus külso és belso színtervezoi szorosan együttmuködtek, hogy összhangot adjanak a választható kombinációk. Ötféle felszereltségi szint készül: Ambiente, Trend, Sport, Ghia és Titanium.

Az utazás minoségét emelo piaci újdonságként allergológiailag tesztelt anyagokból épül fel az utastér. Az új Focus család utastéri anyagai egytol egyik teljesítik a TÜV követelményeit. Ez annyit jelent, hogy nem párolognak belolük szintetikus anyagok. Allergiát kelto virágporok ellen hatásos pollenszuro védi az utasokat. Mérik és dokumentálják az illó szerves vegyületek szintjét, az egyes alkatrészeknek és fémfelületeknek króm- és nikkelmentesnek kell lenniük.


MEGKÖNNYÍTI AZ ÉLETET

Az új Focus egyenletes belso megvilágítása az e téren úttöro Focus C-MAX-ét követi. Arra is ügyeltek a tervezok, hogy minden kapcsoló — például az ajtógombok — ugyanolyan hanggal, érzéssel és elmozdulással muködjön, mint mondjuk a napfénytetoé. A forgókapcsolók egyforma érzést keltenek, akár mechanikusan, akár elektromosan muködtetnek valamit.

Egy részletmegoldás, az opcionális állítható pedálsor bármilyen testalkatú emberre beállíthatóvá teszi az autót. Az persze, hogy kényelmesen érzi magát valaki, ugyanúgy biztonsági tényezo, mint az, hogy ütközéskor nem nyomódnak beljebb a pedálok.


INTELLIGENS MEGOLDÁSOK

Az új Focus egész sor új muszaki megoldást hoz magával, amelyeket a megfizethetoség szempontját figyelembe véve fejlesztettek ki. A kiemelkedok közé sorolhatjuk a következoket:

·     KeyFree (kulcsnélküli) ajtónyitás – közvetlen hatás az autóra, zárnyitás babrálás nélkül

·     Napsugárzás-visszavero szélvédo – ötször annyi napsugárzást nyel el, mint a színezett üveg, jelentosen fokozza a légkondicionáló hatását

·     Adaptív fényszóró – a lámpák a kormányzott kerekekkel együtt fordulnak el. Mivel nem xenon-, hanem halogénizzós, szélesebb vevokör számára érheto el

·     Blue Tooth™ — kihangosító és drótnélküli kapcsolat a mobiltelefonnal, a PDA-val és a laptoppal

·     Hangvezérlés – a rádióra, a telefonra, a klímaberendezésre, a szórakoztató rendszerre és a navigációs készülékre hat

·     Hátsó szórakoztató berendezés – MP3-as, független audiokészülék, a kombiban magasan elhelyezett DVD- és játék-képernyovel

További praktikus részlet a központi doboz a muszerfal tetején, ahol például a mobiltelefont lehet elhelyezni, valamint a nagy, 12 literes kesztyutartó, amely a klímaberendezésre csatlakozik, így út közben hidegen tartja az italokat.
Akárcsak a Focus C-MAX, a Focus is új, prémium-min
oségu audiorendszereket kapott, amelyek egytol-egyig telefon-kompatibilisek. A két Sony csúcskészülék hatlemezes, muszerfali CD-tárral, vagy egylemezes CD-játszóval és MP3 lejátszóval készül. 20 wattos, kiváló hangszórók szolgáltatnak jellegzetes „Sony-hangzást”. Vannak Ford márkájú készülékek is, például AM-FM rádiómagnó és AM-FM CD-rádió.

Opcionális muholdas navigáció kétféle szinten áll rendelkezésre. Az új, csúcskategóriájú Denso rendszer DVD-alapú úttérképet és nagy, színes érintoképernyot kapott, amelynek finom felbontása szépen mutatja a térképet. A másik, a Blaupunkt TravelPilot™, egyszínu képernyon mutatja a fontos információkat. Mindkettohöz tartozik útinformációs dekóder (Traffic Messaging Control — TMC), amely a forgalmi dugókat megkerülo dinamikus navigációt tesz lehetové.

 

 

 

 

 

Muszaki Adatok

 

Jellemzok

 

Jármutípus

Korszeru, alsó középkategóriájú családi kocsi, 3-ajtós, 5-ajtós, kombi

 

Felépítés

Számítógépen optimalizált, egységesen hegesztett acélkarosszéria, merev utascelláéval és elso-hátsó gyurodo zónával. Beragasztott szélvédo.

 

Biztonsági jellemzok

Frontlégzsákok, ütközési ero-érzékelovel, medence-oldallégzsákok, teljes hosszúságú függönylégzsákok, az elso két ülésnél pirotechnikai elofeszítos, erohatásolós biztonsági öv, becsukló pedálsor, ABS, mechanikus fékasszisztens és opcionális ESP. Merev utascella, energiaelnyelo zónák.

 

Lökhárító

Sérülésálló, erosített polipropilén.

 

Korrózióvédelem

Többrétegu fényezés és védelem, horganyzott acéllemezek, optimalizált foszfátpermetezés, elektro-alapozás, kiterjedt üregviaszolás, PVC alvázbevonat és koverodés elleni védelem. Peremezések elszigetelése rozsdagátló adalékkal, vastag PVC tömítések. Elöl muanyag-, hátul szövet sárvédo-bélés, muanyag védocsík a csomagtartó rakodóperemén.

 

Futómu

Elöl – Független, MacPherson, ferde vonalú rugó, gáztöltésu lengéscsillapító, alsó L-lengokar, optimalizált gumipersellyel, hátul hidrobakkal, erosített kereszttartó.
Hátul – Független, rövid-hosszú lengokaros (Short-Long Arm SLA) Control Blade futómu, erosített segédvázon, stabilizátor, gáztöltésu lengéscsillapítók.
Sportfutómu (nem kapható az Ambiente és a Trend változathoz), erosített stabilizátorokkal, rugókkal és lengéscsiullapítókkal, csökkentett padlómagasság (elöl 10mm, hátul 8mm)

 

Kormány

Fogasléces
Hidraulikus szervokormány (Hydraulic Power Assisted Steering - HPAS) az 1,4L / 1,6L benzinmotor esetében
Változó rásegítésu elektrohidraulikus szervokormány (Electric - Hydraulic Power-Assisted Steering - EHPAS) (nem kapható az 1,4L / 1.6L benzinmotorhoz). EHPAS rendszer, individuális beállítási lehetoséggel (nem kapható a HPAS rendszerhez és az Ambiente illetve Trend változathoz)
Fordulókör (m) – 10.7 m, járdák között
Volánfordulat ütközéstol-ütközésig – 2.9

 

Fék

Kétkörös, átlósan osztott, hidraulikus, elöl tárcsa, hátul a motortól/sorozattól függoen tárcsa vagy dob. Depressziós rásegíto, opcionális fékero-elosztóval kiegészített ABS. Opcionális mechanikus fékasszisztens.
Elöl – 16-colos: 300 mm átméroju x 25 mm vastag hutött tárcsa / 15-colos: 278 mm x 25 mm hutött tárcsa
Hátul – 229 mm átméroju x 36 mm széles dob vagy 265mm x 11 mm vagy 280 mm x 11 mm tárcsa (motortól / sorozattól függ)

 

Kerék és gumi (sorozattól és piactól függ)

Kerék

Préselt acél

Könnyufém

Design kerék

Könnyufém

Könnyufém

Könnyufém

Kerékméret

15x6 col

15x6 col

16x6.5 col

17x6.5 col

17x7 col

18x7.5 col

Gumiméret

195/65

195/65

205/55

205/50

205/50

225/40

 

Motoradatok

 

1, 4L Duratec 16V (80 LE)

Lökettérfogat (cm3)

1388

Furat (mm)

76

Löket (mm)

76,5

Üzemanyag

Ólmozatlan benzin, 95 (RON)

Max teljesítmény (ISO kW/LE)

59 / 80

Fordulatszámnál (1/min)

5700

Max nyomaték (ISO Nm)

124

Max effektív középnyomás (bar)

11,5

Fordulatszámnál (1/min)

4

Surítés

11,0:1

Hengerek

4, soros

Hengerfej

Alumínium ötvözet

Motorblokk

Alumínium ötvözet

Fotengely

Gömbgrafitos öntöttvas, 8 ellensúllyal

Szelepszám hengerenként

4

Vezérmu

DOHC 16V

Szelepszög

42 fok

Szelepméret (mm)

Szívó: 30,1   Kipufogó: 24,1

Vezértengely-hajtás

Szíj

Dugattyú

Alumínium ötvözet, kis súrlódású palástbevonat

Hajtókar

Kovácsolt szinteracél

Motorelektronika

Siemens, integrált PCS

Befecskendezés

Szekvenciális, elektronikus, hengerenkénti

Gyújtás

Elektronikus, statikus

Emisszió-szabályozás

Hármas hatású katalizátor

Emisszió

Euro III és IV

 

1,6L Duratec 16V (100 LE)

Lökettérfogat (cm3)

1596

Furat (mm)

79

Löket (mm)

81,4

Üzemanyag

Ólmozatlan benzin, 95 (RON)

Max teljesítmény (ISO kW/LE)

74 / 100

Fordulatszámnál (1/min)

5500

Max nyomaték (ISO Nm)

150

Max effektív középnyomás (bar)

11,8

Fordulatszámnál (1/min)

4000

Surítés

11,0:1

Hengerek

4, soros

Hengerfej

Alumínium ötvözet

Motorblokk

Alumínium ötvözet

Fotengely

Gömbgrafitos öntöttvas, 8 ellensúllyal

Szelepszám hengerenként

4

Vezérmu

DOHC 16V

Szelepszög

42 fok

Szelepméret (mm)

Szívó: 30,1   Kipufogó: 24,1

Vezértengely-hajtás

Szíj

Dugattyú

Alumínium ötvözet, kis súrlódású palástbevonat

Hajtókar

Kovácsolt szinteracél

Motorelektronika

Siemens, integrált PCS

Befecskendezés

Szekvenciális, elektronikus, hengerenkénti

Gyújtás

Elektronikus, statikus

Emisszió-szabályozás

Hármas hatású katalizátor

Emisszió

Euro IV

 

1,6L Duratec Ti-VCT 16V (115 LE)

Lökettérfogat (cm3)

1596

Furat (mm)

79

Löket (mm)

81,4

Üzemanyag

Ólmozatlan benzin, 95 (RON)

Max teljesítmény (ISO kW/LE)

84 / 115

Fordulatszámnál (1/min)

6000

Max nyomaték (ISO Nm)

155

Max effektív középnyomás (bar)

12,2

Fordulatszámnál (1/min)

4150

Surítés

11,0:1

Hengerek

4, soros

Hengerfej

Alumínium ötvözet

Motorblokk

Alumínium ötvözet

Fotengely

Gömbgrafitos öntöttvas, 8 ellensúllyal

Szelepszám hengerenként

4

Vezérmu

DOHC 16V

Szelepszög

42 fok

Szelepméret (mm)

Szívó: 30,1   Kipufogó: 24,1

Vezértengely-hajtás

Szíj

Dugattyú

Alumínium ötvözet, kis súrlódású palástbevonat

Hajtókar

Kovácsolt szinteracél, lerepesztett csapágyfedéllel

Motorelektronika

Siemens, integrált PCS

Befecskendezés

Szekvenciális, elektronikus, hengerenkénti

Gyújtás

Elektronikus, statikus

Emisszió-szabályozás

Hármas hatású katalizátor

Emisszió

Euro IV

 

2,0L Duratec 16V (145 LE)

Lökettérfogat (cm3)

1999

Furat (mm)

87,5

Löket (mm)

83,1

Üzemanyag

Ólmozatlan benzin, 95 (RON)

Max teljesítmény (ISO kW/LE)

107 / 145

Fordulatszámnál (1/min)

6000

Max nyomaték (ISO Nm)

185

Max effektív középnyomás (bar)

11,63

Fordulatszámnál (1/min)

4500

Surítés

11,8:1

Hengerek

4, soros

Hengerfej

Kisnyomású alumíniumöntvény

Motorblokk

Mélyen lenyúló alumíniumblokk, csapágylétrával

Fotengely

Gömbgrafitos öntöttvas, 4 ellensúllyal

Szelepszám hengerenként

4

Vezérmu

DOHC 16V közvetlen muködtetés, alátét nélküli emelotokék

Szelepszög

39 fok

Szelepméret (mm)

Szívó: 35,0  Kipufogó: 30,0

Vezértengely-hajtás

Csendes fogaslánc, hidraulikus feszítovel

Dugattyú

Könnyu, rövid palástú alumínium, grafitbevonattal

Hajtókar

Kovácsolt szinteracél, lerepesztett csapágyfedéllel

Motorelektronika

Visteon EMS 7

Befecskendezés

Szekvenciális, elektronikus, hengerenkénti

Gyújtás

Elektronikus, statikus

Emisszió-szabályozás

Hármas hatású katalizátor, oxigénszenzorral

Emisszió

Euro III és IV

 

1,6L Duratorq TDCi (109 LE)

Lökettérfogat (cm3)

1560

Furat (mm)

75

Löket (mm)

88,3

Üzemanyag

Gázolaj

Max teljesítmény (ISO kW/LE)

81 / 109

Fordulatszámnál (1/min)

4000

Max nyomaték (ISO Nm)

240

Max effektív középnyomás (bar)

19,3

Fordulatszámnál (1/min)

1750

Surítés

18:1

Hengerek

4, soros

Hengerfej

Alumínium ötvözet

Motorblokk

Alumínium ötvözet

Fotengely

Kovácsolt acél

Szelepszám hengerenként

4

Vezérmu

SOHC 8V

Szelepméret (mm)

Szívó: 24,4   Kipufogó: 22,0

Vezértengely-hajtás

Szíj/lánc

Dugattyú

Alumínium ötvözet Hajtókar

Motorelektronika

Bosch integrált PCS

Befecskendezés

2. Generációs közös nyomócsöves, turbó

Emisszió-szabályozás

Oxidációs katalizátor, zárthurkú EGR (DPF)

Emisszió

Euro III (IV + DPF)

 

2,0L Duratorq TDCi (136 LE)

Lökettérfogat (cm3)

1997

Furat (mm)

85

Löket (mm)

88

Üzemanyag

Gázolaj

Max teljesítmény (ISO kW/LE)

100 / 136

Fordulatszámnál (1/min)

4000

Max nyomaték (ISO Nm)

320

Max effektív középnyomás (bar)

20,1

Fordulatszámnál (1/min)

2000

Surítés

18:1

Hengerek

4, soros

Hengerfej

Alumínium ötvözet

Motorblokk

Ferro forjado

Fotengely

Aço forjado

Szelepszám hengerenként

4

Vezérmu

SOHC 8V

Szelepméret (mm)

Szívó: 28,2  Kipufogó: 23,16

Vezértengely-hajtás

Szíj/lánc

Dugattyú

Alumínium ötvözet

Hajtókar

Kovácsolt acél, lerepesztett csapágyfedéllel

Motorelektronika

Bosch integrált PCS

Befecskendezés

2. Generációs közös nyomócsöves, turbó

Emisszió-szabályozás

Oxidációs katalizátor, zárthurkú EGR (DPF)

Emisszió

Euro III (IV + DPF)

 

Külso és belso méretek

 

3 és 5 ajtós

Kombi

Külso (mm)

Hosszúság

4342

4473

Szélesség, tükrök nélkül

1840

1840

Szélesség, tükrökkel

1991

1991

Magasság

1447

1447

Tengelytáv

2640

2640

Elso túlnyúlás

871

871

Hátsó túlnyúlás

833

963

 

Belso (mm)

Elöl (mm)

 

 

Fejtér

999

999

Effektív lábtér

1058

1058

Válltér

1404

1404

Hátul(mm)

 

 

Fejtér

978

1009

Effektív lábtér

906

906

Válltér

1381

1381

Csomagtartó (mm)

 

 

Maximális belmagasság

833

890

Szélesség a kerékdobok között

1050

1159

Hosszúság a hátsó támláig

927

1042

Hosszúság az elso támláig

1530

1675

Raktér (L)‡:

 

 

5 üléssel (kalaptartóig)

385*

475*

2 üléssel (tetoig)

1245*

1525*

 

‡Mérés a VDA módszer szerint. A méretek változhatnak a modelltol és a felszereltségtol függoen.

*Mankó-pótkerékkel.

 

Súlyok

 

Saját tömeg min. (kg)

Saját tömeg max. (kg)

Össztömeg (kg)

Max. utánfutó
tömeg (kg)

3-ajtós

1.4 Duratec

1229

1261

1690

700

1.6 Duratec

1226

1263

1710

1200

1.6 Duratec,
Durashift 4-fok. auto*

1271

1292

1740

800

1.6 Duratec Ti-VCT

1239

1276

1720

1200

2.0 Duratec

1322

1337

1775

1400

1.6 Duratorq TDCi (Euro III)

1333

1358

1775

1300

1.6 Duratorq TDCi (Euro IV + DPF)

1339

1362

1780

1300

1.6 Duratorq TDCi,
Durashift CVT (Euro III)*

1358

1381

1790

1200

2.0 Duratorq TDCi,
Durashift 6-fok. manuális (Euro III)

1384

1399

1850

1500

2.0 Duratorq TDCi,
Durashift 6-fok. manuális (Euro IV + DPF)

1392

1408

1860

1500

 

5-ajtós

1.4 Duratec

1247

1276

1710

700

1.6 Duratec

1248

1285

1730

1200

1.6 Duratec,
Durashift 4-fok. auto*

 

1323

1755

800

1.6 Duratec Ti-VCT

1257

1294

1740

1200

2.0 Duratec

 

1356

1795

1400

1.6 Duratorq TDCi (Euro III)

1352

1376

1790

1300

1.6 Duratorq TDCi (Euro IV + DPF)

1357

1381

1795

1300

1.6 Duratorq TDCi,
Durashift CVT (Euro III)*

1380

1403

1815

1200

2.0 Duratorq TDCi,
Durashift 6-fok. manuális (Euro III)

1397

1412

1865

1500

2.0 Duratorq TDCi,
Durashift 6-fok. manuális (Euro IV + DPF)

1406

1421

1875

1500

 

kombi

1.4 Duratec

1277

1319

1750

700

1.6 Duratec

1278

1320

1820

1200

1.6 Duratec,
Durashift 4-fok. auto*

1307

1350

1845

800

1.6 Duratec Ti-VCT

1279

1321

1825

1200

2.0 Duratec

 

1395

1895

1400

1.6 Duratorq TDCi (81 kW / 110 LE)

1387

1416

1880

1300

1.6 Duratorq TDCi,
Durashift CVT (Euro III)*

1414

1437

1885

1200

2.0 Duratorq TDCi,
Durashift 6-fok. manuális (Euro III)

1444

1465

1950

1500

2.0 Duratorq TDCi,
Durashift 6-fok. manuális (Euro IV + DPF)

1453

1478

1950

1500

 

#Minimális saját tömeggel, + 75 kg a vezetore, folyadékokkal feltöltve, a gyári turésen belül, opcióktól függoen.

*= Opcionális eroátvitel.

 

Megjegyzés. Egyéb adat hiányában valamennyi jármu ötfokozatú, manuális. Minden benzinmotor katalizátoros. CVT = Constantly Variable automatic Transmission.
DPF = Diesel Particulate Filter.

Vontatási határ: maximális össztömegu jármu legyen képes elindulni 12 százalékos emelkedon, tengerszinten.
Vontatáskor romlik a dinamika és a fogyasztás.

Tetoterhelés maximum 75 kg.
Orr-terhelés maximum 75 kg.

 

Eroátviteli táblázat

 

1,4L Duratec
(80 LE)

1,6L Duratec
(100 LE)

1,6L Duratec
(100 LE)

1,6L Duratec
Ti-VCT
(115 LE)

Eroátvitel

Durashift
5-Speed

Durashift
5-Speed

Durashift
automata

Durashift
5-Speed

Tengelykapcsoló (átméro)

210

210

-

210

6.

-

-

-

-

5.

0,878

0,878

-

0,878

4.

1,108

1,108

0,726

1,108

3.

1,414

1,414

1,000

1,414

2.

2,038

2,038

1,498

2,038

1.

3,583

3,583

2,816

3,583

Hátramenet

3,615

3,615

2,649

3,615

Tengelyhajtás

4,059

4,059

4,203

4,059

 

 

2,0L Duratec
(145 LE)

1,6L Duratorq TDCi
(109 LE)

1,6L Duratorq TDCi
(109 LE)

2,0L Duratorq TDCi
(136 LE)

Eroátvitel

Durashift
5-Speed

Durashift
5-Speed

Durashift CVT

Durashift
6-Speed

Tengelykapcsoló (átméro)

228

240

Nyomatékváltó

240

6.

-

-

-

2,025

5.

3,26

2,91

-

2,52

4.

4,17

3,14

-

3,43

3.

5,87

4,58

-

5,05

2.

8,67

6,98

-

7,59

1.

13,8

12,5

-

12,53

Hátramenet

15,1

12,7

-

11,93

Tengelyhajtás

4,06

3,41

-

4,07 [1.-4.];
2,85 [5., 6.,Rev]

 

Fogyasztás, menetteljesítmények, emisszió

 

1,4L Duratec
(80 LE)

1,6L Duratec
(100 LE)

1,6L Duratec
(100 LE)
4-fok. Auto.

1,6L Duratec
Ti-VCT
(115 LE)

Emisszió

Euro III/ IV

Euro III/ IV

Euro IV

Euro IV

CO2 emisszió (g/km)

159

161

180

155

Városi fogyasztás L / 100km

8,7

8,7

10,4

8,7

Országúti fogyasztás L / 100km

5,4

5,5

5,9

5,1

Kombinált fogyasztás L / 100km

6,6

6,7

7,5

6,4

Csúcssebesség km/óra

164

180

172

190

0-100 km/óra, másodperc

14,1 s

11,9 s

13,6 s

10,8 s

 

 

2,0L Duratec
(145 LE)

1,6L Duratorq TDCi
(109 LE)

1,6L Duratorq TDCi
(109 LE)

2,0L Duratorq TDCi
( 136 LE)

Emisszió

Euro III/ IV

Euro III/ IV
+ DPF

Euro III

Euro III/ IV
+ DPF

CO2 emisszió (g/km)

170

127

146

148

Városi fogyasztás L / 100km

9,8

6,2

6,9

7,4

Országúti fogyasztás L / 100km

5,4

4,0

4,7

4,6

Kombinált fogyasztás L / 100km

7,1

6,4

7,1

5,6

Csúcssebesség km/óra

206

188

183

203

 

 A cikk információinak és képeinek összegyujtését, valamint a cikk szerkesztését sziszinek köszönhetjük.

 
 
  Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Info
· Írta: Flex


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Info:
Minden, amit a Focus II-rol tudni akartál


  Cikk értékelése
Átlagolt érték: 4.67
Szavazat: 37


Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz


  Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

"Minden, amit a Focus II-rol tudni akartál" | Belépés/Regisztráció | 17 Megjegyzés | Vita keresése
Minden megjegyzés a szerzők tulajdona. A megjegyzések tartalmáért felelősséget nem vállalunk.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj!

elsőre... (Értékelés: 1)
Szerző: GomezGTS Dátum: 2004. szeptember 04. szombat, 13:43
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése) http://talalkozo.hort.hu

Azt hiszem a dízel motorokkal kapcsolatban semmilyen kifogásunk nem lehet. A külső szerény személyemnek nem annyira jön be,mint a nagy elődöké. De ezt mindenki maga dönti el. Azért kíváncsi vagyok, hogy mások hogy állnak hozzá!

A belső is marha igényes. Ezt is jól eltalálták a mérnökök :)

Az összkép szerintem elég jó lett.

 



  • Re: elsőre... Szerző: Gabeboy Dátum: 2004. szeptember 06. hétfő, 02:13

Re: Minden, amit a Focus II-ről tudni akartál (Értékelés: 1)
Szerző: FOKIO Dátum: 2004. szeptember 06. hétfő, 08:46
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Azt hiszem motorcserét kérek. Meg futóműcserét, meg belsőcserét, meg ................ De hiszen akkor lassan már autócsere lesz?



Re: Minden, amit a Focus II-ről tudni akartál (Értékelés: 1)
Szerző: simgeri (simgeri@yahoo.com) Dátum: 2004. szeptember 06. hétfő, 10:13
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)

Egyszerüen csak a reklámszlogent tudom ismételgetni:

Nekem tetszik!!!!!!!!!




Re: Minden, amit a Focus II-ről tudni akartál (Értékelés: 1)
Szerző: Blackwater_Park Dátum: 2004. szeptember 06. hétfő, 13:06
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Nagyon fellelkesültem a sok műszaki információtól, ám az erőátviteli táblázat kissé lehűtött. A 2.0-ás benzines valamint a dízelverziók áttételi adatainál számomra értelmezhetetlen számadatok szerepelnek. Nem lett itt valami elírva?



Re: Minden, amit a Focus II-ről tudni akartál (Értékelés: 1)
Szerző: VA Dátum: 2004. szeptember 06. hétfő, 17:28
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése) http://wolf.pganet.com
A két 1.6-os Duratorq motornál hogy lett magasabb a kombinált fogyasztás a városinál?



Re: Minden, amit a Focus II-ről tudni akartál (Értékelés: 1)
Szerző: pampi Dátum: 2004. szeptember 07. kedd, 07:12
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Jó képeket szedtem össze mi?HiHi



Re: Minden, amit a Focus II-ről tudni akartál (Értékelés: 1)
Szerző: zeno (belepo) Dátum: 2004. szeptember 14. kedd, 11:56
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)

Evolúció az autóknál: Több biztonság, nagyobb méret, több kényelmi eszköz = nagyobb súly.

Itt is. Látom a mocik nem sokkal erősebbek viszont jóval nehezebbek a kocsik. C-max fíling lesz: 1,6-os moci fapadnak tűnik a nehéz kasztniban. Ez van...




Re: Minden, amit a Focus II-ről tudni akartál (Értékelés: 1)
Szerző: mateszb (bela.matesz@freemail.hu) Dátum: 2004. szeptember 21. kedd, 14:05
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Engem, mondjuk még az ára is érdekelne.



Re: Minden, amit a Focus II-ről tudni akartál (Értékelés: 1)
Szerző: pampi Dátum: 2004. szeptember 24. péntek, 21:26
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Ez egy tök jó kis írás nem hiába ugyes gyerek ez a Sziszi. Én megdicsérem



Re: Minden, amit a Focus II-ről tudni akartál (Értékelés: 1)
Szerző: balage1001 Dátum: 2005. november 26. szombat, 19:43
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Azért az 1,6 115 LE jó étvággyal van megáldva. Városban sima 9,5-10 l/100 km.



Oldalkészítés: 0.15 másodperc