Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2021.12.05. 20:49:27 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: reveszand
Mai: 2
Tegnapi: 0
Összesen: 26329
Látogatók:
Vendégek: 465
Tagok: 1
Összesen: 466

Jelen lévő tagok:
01: Laszlo71


  Hogyan bikázzunk?
Írta: Flex
Info Gandalf küldte "

Gondolom mindenkivel elofordult már, hogy megállt, hogy segítsen bajba jutott autóstársának. Ha nem szeretnénk, hogy több bajt okozzunk mint hasznot, érdemes megjegyezni a tennivalók helyes sorrendjét. A dolog nem bonyolult, de sajnos folyamatábrát nem tudtam beszúrni.



Eloször is, gyozodjünk meg arról, hogy mindkét autónak áll a motorja, és mindkét autó kulcsai a zsebünkben vannak, mielott bármilyen kábelt le- vagy felrakunk. Pár autónál a központi zár automatikusan bekapcsolhat, ha hirtelen feszültségváltozás következik be, és nem jó a saját autónkból kizárva bután állni az út szélén. Tehát, nulladik lépés, mindkét motor leállítva, és mindkét autó kulcsai a zsebben. Érdemes persze közel állni egymáshoz, de azért biztos ami biztos a két autó ne érjen össze:-). A másik fontos dolog, hogy ha az akksi sérült, akkor semmiképpen ne próbálkozzunk bikázással -- egy felrobbant akkumlátorból kifröccseno sav nemhogy a borünket marhatja szét alaposan, de még a fényezésben is súlyos kárt tehet.

1. Motor leállítva, kézifékek behúzva, sebváltók üresben, kulcsok a zsebemben, tehát csatlakoztassuk a piros kábel egyik végét a bikázandó autó akksijának + sarujához.

2. Csatlakoztassuk ugyan ezen piros kábel másik végét muködo autó akksijának természetesen szintén + sarujához.

3. Most a fekete kábelt csatlakoztassuk a muködo autó akkumlátora - sarkához

4. Ennek a fekete kábelnek a másik felét pedig illesszük a "rossz" autó motorterében egy fémes elemhez. Próbáljunk meg olyan helyet találni, ami nincs festve, nem olajos vagy koszos, hogy rendes érintkezés legyen. NE csatlakoztassuk a rossz akksi negatív sarkához, mert minden valószínuség szerint jó nagyot fog szikrázni.

5. Indítsuk el a jó autó motorját (természetesen nem zárt helyen).

6. Várjunk kb. 10-15 percet, majd állítsuk le.

7. Vegyük le a kábeleket fordított sorrendben (vagyis: hibás autó fekete test -> jó autó fekete negatív -> jó autó piros pozitív -> rossz autó piros pozitív). Erre azért van szükség, hogy a jó autó elektronikájában (pl. generátor) ne essen semmi kár.

8. Indítsuk el a lerobbant autót. Ha nem sikerülne, akkor kezdjük újra az 1 ponttól, de most ne vegyük le a kábeleket (tehát ugorjuk át a 6. és 7. pontot), hanem a jó akksijú autón kapcsoljuk be az ablakfutést (mindkettot, ha van), a futést és a ventillátort/klímát tekerjük a maximumra, hagyjuk járni a motort 10-15 percig, majd úgy próbáljuk meg beindítani a másik autót. Ha sikerül, hagyjuk járni a "rossz" autó motorját 15-20 percig, majd állítsuk le mindkét motort, és vegyük le a kábeleket az elozo, 7. pontban írtak szerint. Majd ugorjunk a 10 pontra.

9. Ha sikerült elindítani úgy, hogy a kábelek nem voltak fenn, akkor hagyjuk járni a motort legalább 15-20 percig (természetesen nem zárt helyen).

10. Biztos ami biztos, ellenorizzük, hogy mindkét autó el tud-e indulni, mielott búcsút intünk egymásnak.

Ha tökéletességre vágyunk, (és mondjuk közeledik egy barátunk születésnapja, akinek nem Focusa van, és gyakran hagyja cserben az akksija) esetleg érdemes befektetni egy olyan készülékbe, ami elnyeli a hirtelen feszültségnövekedéseket. Egy ilyen kütyü 45-60€ körül kapható, ami nem összemérheto egy új ECU árával, ami elérheti az 1500 eurót.

Remélem, sosem lesz erre a kis írásra szükség, de mivel az ördög nem alszik, érdemes kinyomtatni és elrakni a bikázó kábelek mellé.

Gandalf

"
 
 
  Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Info
· Írta: Flex


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Info:
Minden, amit a Focus II-rol tudni akartál


  Cikk értékelése
Átlagolt érték: 5
Szavazat: 3


Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz


  Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

"Hogyan bikázzunk?" | Belépés/Regisztráció | 6 Megjegyzés | Vita keresése
Minden megjegyzés a szerzők tulajdona. A megjegyzések tartalmáért felelősséget nem vállalunk.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj!

Re: Hogyan bikázzunk? (Értékelés: 1)
Szerző: nagysuhi Dátum: 2005. május 04. szerda, 15:17
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Először győződjön meg mindenki, nehogy trükkös tolvaj legyen az illető! Ez most komoly!!! Sajnos a hírekből soxor hallani ilyet és nem árt az óvatosság.



Re: Hogyan bikázzunk? (Értékelés: 1)
Szerző: Czumy Dátum: 2005. május 04. szerda, 16:47
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése) http://czumy.hu
CTRL + P ...nyomtatás megtörtént! :) Köszi Gandalf!



Re: Hogyan bikázzunk? (Értékelés: 1)
Szerző: mugab Dátum: 2005. május 05. csütörtök, 19:18
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Azt sajnos nem értem miért van különbség a fém test és az akku negatív test között? Ha jól tudom elég vastag kábel köti össze a kettőt.



Re: Hogyan bikázzunk? (Értékelés: 1)
Szerző: sziszi (silver.arrow@freemail.hu) Dátum: 2005. május 09. hétfő, 08:29
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)

Kik nem olvasták, vagy legalább lapozták végig a Használati Utasítást? Aki az autóban tartja annak ezt nem kell kinyomtatni...

:-))) 

http://fordfocus.hu/modules.php?set_albumName=album137&id=Focus_Kezel_si_tmutat_2002_12_196_197&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_photo.php




Oldalkészítés: 0.11 másodperc