Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2022.01.17. 20:00:05 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: lala1lala
Mai: 3
Tegnapi: 0
Összesen: 26362
Látogatók:
Vendégek: 240
Tagok: 1
Összesen: 241

Jelen lévő tagok:
01: shatterhand


  Muszerfalvilágítás cseréje VII. Elektroluminenszes számlap
Írta: AndrewBoy
Barkács

Elérkeztünk az egyik legérdekesebb pontig. A muszerfal számlapjának cseréjéhez. Több lehetoségünk van a számlap világítását átcserélni. A számlap hátulján lévo zöldíto festégréteget lekaparhatjuk és kék izzóval, ledekkel megtámogatva hátulról kék fényt kaphatunk. Mi most az elektroluminenszes fólia beépítését tárgyaljuk ki. A leírtak természetesen igazak arra az esetre is, ha más fóliát szeretnénk berakni.

Látogassunk el a www.speedhut.com -ra és nézelodjünk számlap fóliák terén. Többszáz féle kombinációból állíthatjuk össze azt amit szeretnénk látni az autónkban. Miután kiválasztottuk a nekünk valót, meg is rendelhetjük és kb. egy hét alatt meg is érkezik. Az inverterrel és a szabályzóval együtt cca. 25 ezer forintból meg is van.

Az elektroluminenszes fólia egy olyan fólia mely feszültség hatására fényt bocsájt ki. Megfelelo feszültség és frekvencia segítségével a színek skálája szinte végtelen. A mi általunk beépített verzió zöld és jégkék színben pompázik beállítástól függoen.

Mielott nekiugrunk szétberhelni drága muszerfalunkat nézzük meg mire is van szükségünk:

  • Csillagcsavarhúzó és laposcsavarhúzó
  • Torx csavarhúzó 10-es
  • Csípofogó
  • Zsugorcsó
  • Szigszalag
  • Kábelkötegelo
  • EL fólia készlet

A megrendelt készlet a vezérlést és az invertert is tartalmazza magában, nekünk csak 12 voltot kell rákapcsolni és már muködik is. Javasolt a helyzetjelzore kötni a vezérlését, így a további muszeregységek világításával együtt kapcsolható. Elso lépésben operáljuk ki a muszerfalat:

Eloször pattintsuk fel a kormány felso burkolatát, két oldalt nyomjuk be és emeljük fel. A muszerfal keretet három csavar tartja, csavarozzuk ki oket, majd határozott mozdulattal rántsuk a muszerfal keretet magunk felé (érdemes a muszerfal alatti részbe belekapaszkodni). Ha kiráncigáltuk a keretet, akkor a bal oldalon szedjük le a csomagtartó nyitó kapcsoló csatlakozóját. A muszerfal körül lévo 4 csavart csavarjuk ki majd húzzuk magunkfelé az egységet. Az egység hátulján lévo csatlakozót szedjük ki. (A fekete muanyag pöcköt tolljuk egysíkba az egységgel, ekkor kiugrik a csatlakozó). A muszerfal allján és tetején 2-2 patenttel szedjük le a védo plexit. Óvatosan kezeljük, mert könnyen karcolódik! A muszerfalegység mutatóit ragadjuk meg és merolegesen húzzuk le a tengelyrol. Ha nem akar lejönni, akkor kis villával aláfeszítve szépen le fog jönni. Ne eroltessük jobbra-balra, mert eltörjük a motor tengelyét ami külön nem rendelheto csak az egész egység egyben! A számlap körüli 3 torx csavart hajtsuk ki, majd egyenletesen húzzuk le a számlap plexijét a tokjáról. Most fogóval összenyomva a napi számláló nullázóját ki tudjuk húzni a nullázó gombot. A 3 mutató tartó tüskét is szedjük ki. Az EL fólia tetején hajtsuk hátra a kábelezést a tövénél, majd dugjuk át a kábelt a muszerfal egység hátulján. A plexit tegyük vissza a számlappal és a 3 torx csavart hajtsuk vissza. A nullázó gombot és a mutató tartó tüskéket az EL fólia felhelyezése után rakjuk vissza. A muszerfalegység hátulját kössük be a helyére.





No, most nézzük a bekötést. Elso körben szedjük le a kormány alatt lévo nagy lábtérburkolatot. Ezt 5 csavar tartja (felül 3, alul 2). Amint ez meg van, a bal oldali szellozo rostélyba kapaszkodjunk bele és egy határozott mozdulattal tépjük fel. A fényszoróvilágítás kapcsolójának 3 csavarját távolítsuk el. Keressük meg a sárga narancssárga és fekete vezetékeket. A fekete a föld a sárga-narancssárga pedig a helyzetjelzo. Kb 8 centire a csatlakozótól vágjuk el oket, majd blankoljuk meg és az inverter piros kábelét kössük a sárga-narancssárga kábelre a feketét pedig a feketére. A kötést csinálhatjuk gyorscsatlakozóval, kézzel összetekerve, forrasztva. Forrasztás, kézzel összetekerés esetén zsogorcsövet használjunk. A kábeleket vezessük el és fogjuk össze kábelkötegelovel. Az EL fólia vezérlo paneljét engedjük le a lábtérhez, a lábtérburkolat alsó peremébe pont belepasszol hátulról, tutin beszorul a visszahajtásba alul. Persze mindenki oda vezeti ki ahova csak szeretné. Az invertert valahova a közelbe amég a kábel engedi egy kábelkorbácsra rögzítsük fel kábelkötegelovel. Lényeg hogy ne zörgos helyre. Ezek után próbáljuk ki, hogy muködik e az EL fólia ha a helyzetjelzot bekapcsoljuk. Ha minden muködik, akkor rakjuk össze az alsó részt, hogy bekalibrálhassuk a muszereinket.




A muszereket újra kell kalibrálnunk. Mielott elkezdenénk az átalakítást érdemes megnézni, hogy hol áll pontosan a benzinszint mutatónk. De a legjobb megoldás, ha teletankolunk. A motort indítsuk be úgy, hogy közben a napi nullázó gombot nyomva tartjuk, így a diagnosztikába lépünk bele, részletesebb leírást a Központi LCD kijelzo trükkjei c. cikkünkben találtok. Kezdésnek az üzemanyag mutató tujét nyomjuk vissza. Eloször csak finoman, és ha jót mutat, akkor nyomjuk fel majdnem ütközésig, hogy a mutató még gond nélkül tudjon mozogni és ne érje el a fóliát. Következo lépésben lapozzuk a központi LCD-n a fordulatszám mérohöz. A fordulatszám kb. 3000 rpmtol kezd pontos lenni az analóg muszereken, így próbáljuk meg lábbal 3000 nél tartani a fordulatszámot, majd a tut szurjuk a helyére, itt is eloször csak finoman. Lépjünk tovább és nézzük meg hány fokos már a motorunk, ha már 80 fok fölött jár, akkor a kis tut függolegesen szúrjuk be a helyére.

Most jön a horror...a sebességméro. Próbáljunk hosszú egyenes lejto és emelkedo nélküli szakaszt találni és 50-nél pontosan beszúrni a tut. A tu súlya miatt a beszúrás után pár km/h-val rögtön kevesebbet fog mutatni, ezért érdemes picit fölé szúrni. Tempomat elonyben! ;-) Ha kész az összes tu, akkor a plexi muszervédot pattintsuk vissza a helyére, majd a 4 csavarral rögzítsük a muszeregységet. A muszerfal keretet és a kormányfelso takarót pattintsuk a helyére, majd rögzítsük a 3 csavarral.



És végül a kész mu:

A képeket nagy felbontásban az albumomban megtaláljátok. Jó barkácsolgatást mindenkinek!

 
 
  Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Barkács
· Írta: AndrewBoy


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Barkács:
Alapjárati szabályzó tisztítása


  Cikk értékelése
Átlagolt érték: 4.87
Szavazat: 55


Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz


  Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

Kapcsolódó rovatok

Barkács

"Muszerfalvilágítás cseréje VII. Elektroluminenszes számlap" | Belépés/Regisztráció | 8 Megjegyzés | Vita keresése
Minden megjegyzés a szerzők tulajdona. A megjegyzések tartalmáért felelősséget nem vállalunk.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj!

Re: Műszerfalvilágítás cseréje VII. Elektroluminenszes számlap (Értékelés: 1)
Szerző: percy Dátum: 2005. december 11. vasárnap, 22:33
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése) http://www.percy.hu/index5.html
Ka-ra-te-ku-tya!!!!! :-)) Télleg elballagok valamikor hozzád, már sok mindent kell megnéznem/kipróbálnom :-)



Re: Műszerfalvilágítás cseréje VII. Elektroluminenszes számlap (Értékelés: 1)
Szerző: patky (patky@index.hu) Dátum: 2005. december 12. hétfő, 22:07
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése) http://www.gerilladrift.hu
Ez nagyon kemény, bakker. :))) Kár hogy nagyon drága. :((((



Re: Műszerfalvilágítás cseréje VII. Elektroluminenszes számlap (Értékelés: 1)
Szerző: zsémbes Dátum: 2005. december 13. kedd, 12:52
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)

Andrew, ez tényleg nagyon rendben van. Mármint a cucc, a kinézete, a barkács, a leírás.

Fantáziáltam (nem kell félreérteni) és a SpeedHut-on barkácsolva én is megcsináltam a magamnakvalót.El is mentettem a könyvtáramba, hogy tudjam ha pénzem lesz rá, mit is kell venni??.

Köszi, Zsémb




Re: Műszerfalvilágítás cseréje VII. Elektroluminenszes számlap (Értékelés: 1)
Szerző: kapitany Dátum: 2005. december 18. vasárnap, 15:27
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Ez nagyon király! Csak két problémám van vele. Tényleg borsos az ára, meg egy kicsit macerás a mutatókat visszarakni. A végén semmi sem lesz igaz amit a mutatók mutatnak! Nem mintha mos pontosak lennének. De ezektöl eltekintve nyagyon mutatós!!!



Re: Muszerfalvilágítás cseréje VII. Elektroluminenszes számlap (Értékelés: 1)
Szerző: balazska92 Dátum: 2011. október 23. vasárnap, 16:34
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Csövi, gratu nagyon fasza lett ! :) Engem az érdekelne hogy nekem egy 99-es 1.6 fókám van, ahol a mutató ilyen narancssárga színű a háttér pedig fekete. Meg lehet valahogy oldani, olcsón egyszerűen, hogy olyan legyen mint a tiéd volt alapból ? szürke háttér, piros mutatók. Vagy ha csak úgy lehet elég ha a mutatók lesznek pirosak, már az is jobban tetszik mint a mostani :) köszi !



Re: Muszerfalvilágítás cseréje VII. Elektroluminenszes számlap (Értékelés: 1)
Szerző: borzy Dátum: 2012. augusztus 17. péntek, 12:13
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Sziasztok. Kerestem de nem találtam megfelelő topic-ot. Az lenne a bibi,hogy elment a világításom a műszerfalon ahol a hőmérsékletet és a ventilláció erősséget stb szabályozzuk. Szerintetek izzócsere? Mind a 3 at 1 izzó világítaná? (merthogy mindhárom egyszerre purcant ki) Vagy vmi bizti? Válaszotok előre is köszi.



Oldalkészítés: 0.10 másodperc