Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2021.12.05. 20:31:52 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: reveszand
Mai: 2
Tegnapi: 0
Összesen: 26329
Látogatók:
Vendégek: 457
Tagok: 2
Összesen: 459

Jelen lévő tagok:
01: Laszlo71
02: reveszand


  Alapjárati szabályzó tisztítása
Írta: Flex
Barkács sberenyi küldte "

Milyen módon orvosolható a túl alacsony alapjárat? A minap megtudtam,
csak az alapjárat szabályozó motor cseréjével...

A probléma a következo:

észrevehetoen csökken a fordulatszám alapjáraton amit a számítógép nem szabályoz vissza. Foleg az idojárási viszonyok miatt használt ventilátor és ablaktörlo folyamatos muködése (+fényszóró, +rádió) esetén. Már olyannyira problémás, hogy fulladozik a gép és pirosnál igencsak oda kell figyelni, ott ne maradjunk (1,4, 1,6, 1,8, 2,0 L benzin) Focus, Escort



Sziasztok kollégák

A probléma amit leírtatok régi keletu a fordoknál. Alapjárat fordulatszám ingadozás benzines motoroknál..... sokan (escort, fiesta,mondeo) túl bonyolultra vettétek, persze nem zárok ki más okokat sem, de egyet próbáljatok meg mielött bármit cserélnétek vagy motor elekronikára gyanakodtok és már röpködnek a tízezres szervíz meg alkatrészköltségek!!


Ennek az alapjárati szabályzónak a javítása a következokben rejlik. 

lényeg a motor elülso látható részén a váltó és motor találkozásánál egy kis fémes henger alakú kütyü.

Feladata az alapjárathoz szükséges levego beáramlásának szabályozása elekromágneses szelep segítségével.

A probléma okozója pedig maga a nagysebességu levego ami keresztül áramlik rajta és úgyszólván kiszárítja a belso részt és egyszeruen el kezd szorulni..

Tisztítása egyszeru: kell egy 10-es csokulcs és legegyszerubb a WD 40 jelzésu keno, olajozó anyag vagy muszerolaj.


A szerkezet lényege, hogy elektromágnes segítségével szabályozza a szelep nyitását. Mivel az elektromágnes belso átméroje éppen akkora, hogy a benne mozgó rúd mozogjon, a rúd felületén keletkezo, lerakódó piszok(oxidréteg) szoruláshoz vezet. Ennek eltávolítása után a szerkezet teljesen üzemképessé válik.

Az elektromos csatlakopzót eltávolítjátok

A 10es kulccsal lelazítzátoka két rögzíto csavart, majd kis kocogtatással megmozdítjátok az alkatrészt és figyeltek a tömíto gyurukre melyek zárják a légjáratokat a fals levegotol.

ha már levettétek az egységet tegyétek asztalra, vagy óvatosan satuba is foghatjátok, könnyebb tisztítás végett. A levegojáratnál láttok egy vékony fám rudat végén egy gumitappaccsal.

A Rudat próbáljátok meg hegyes végu fogóval óvatosan végállásig kihúzni felületét puha excsettel és alkohollal lemosni. Ha az alkohol elpárolgott johet a muszerolaj vagy a fent nevezett. A kenoanyagot kis mennyiségben 1-2 csepp vigyétek fel a felületre lehetoleg a mágnes torkolati részére majd a fogóval a rugat  megmozgatva egyenletesen osszátok el a kenoanyagot a felületen. ha rúd már könnyedén mozog és beáll alapállásba akkor visszaszerelheto.

Ha a gumitappacs túl száraz arra javasolt gumiápoló használata!

Vigyázzatok a gumi tömítogyurukre ne vesszenek el!!

 

Jó munkát

"
 
 
  Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Barkács
· Írta: Flex


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Barkács:
Alapjárati szabályzó tisztítása


  Cikk értékelése
Átlagolt érték: 4.86
Szavazat: 23


Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz


  Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

"Alapjárati szabályzó tisztítása" | Belépés/Regisztráció | 34 Megjegyzés | Vita keresése
Minden megjegyzés a szerzők tulajdona. A megjegyzések tartalmáért felelősséget nem vállalunk.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj!

Re: Alapjárati szabályzó tisztítása (Értékelés: 1)
Szerző: d-boy Dátum: 2006. február 14. kedd, 10:27
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Hali! Az én Focusomban 22e Km van. A múlt héten jött elő a probléma, hogy nem volt a kocsinak alapjárata. Begyújtottam, mikor elengedtem a pedált, a motor leállt, és ez menet közben is így volt. De nem mindíg, véletlenszerűen csinálta. Bevittem szervízbe, kitisztították az alapjáratállító szelepet, és azóta megy rendesen. Legközelebb már magam csinálom :) UI: csak kicsit fura volt, hogy már 22e km-nél piszkos lett...



Re: Alapjárati szabályzó tisztítása (Értékelés: 1)
Szerző: laci76 Dátum: 2006. február 10. péntek, 07:06
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Korrekt leirás, ma megprojektelem én is.



Re: Alapjárati szabályzó tisztítása (Értékelés: 1)
Szerző: AndrewBoy Dátum: 2006. február 09. csütörtök, 17:43
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
1,8 és 2,0 esetén hátul van a történet, horror kiszedni... nomeg visszarakni. Javaslatom, hogy vegyetek új tömítést is, 500 forint, ennyit megér, mert ha repedezett a gumi akkor nem illik visszarakni.



Re: Alapjárati szabályzó tisztítása (Értékelés: 1)
Szerző: Edu Dátum: 2006. február 14. kedd, 11:48
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
nekem anno az escortokon többször is előjött a probléma, akkor sajna még erröl nem tudtam, a szervízben mindig cserélték azt a hengeres valamit, ami 30 rongyba fájt...



Re: Alapjárati szabályzó tisztítása (Értékelés: 1)
Szerző: tgyuri Dátum: 2006. február 17. péntek, 11:52
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)

Hali!

Hát nálam nem gumitappancs van, hanem kemény műanyag vagy bakelit, és fogóval nem nagyon lehet megfogni.

Az olajozás az biztos hogy jó megoldás?, mert ha a finom korom vagy por bekerül, akkor csak folyamatosan rárakodik, vastagodik a kosz és nagyon gyorsan megszorul és lehet előlről kezdeni megint.

A cikked sokat segített nekem, de én nem olajoztam be semmivel.

Gyuri

 




Re: Alapjárati szabályzó tisztítása (Értékelés: 1)
Szerző: Tit Dátum: 2006. február 27. hétfő, 20:13
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)

Sziasztok!

Detto mint d-boy-nál. Nekem is 22e km, és hol volt alapjáratom, hol nem. Kb. 10 perc alatt kitisztítottam, azóta pöc-röff :)

Köcce nektek, megkíméltetek egy szervízúttól:))

Üdv.: Tit




Re: Alapjárati szabályzó tisztítása (Értékelés: 1)
Szerző: Ike Dátum: 2006. március 03. péntek, 12:12
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)

Csak késve kapcsolódok be a beszélgetésbe, de az alapjárati fúvóka nálam is jelentett már problémát kb. 10.000 km-nél. A jelenség ugyanaz / minő csoda a szervizbe csak legyintettek rá és 10 perc alatt orvosolták a problémát sűritett levegőt alkalmazva/ Úgy látszik ez gyári hiba sok fókánál előfordul. Azóta már mentem vele 12.000 km-t de hál istennek a probléma nem jelentkezett újból.




Re: Alapjárati szabályzó tisztítása (Értékelés: 1)
Szerző: roland04 Dátum: 2006. március 14. kedd, 11:39
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)

Hello nekem is ez a gondom mostanában véletlenszerűen nincs alapjárat amíg be nem melegszik a verda. Ez a tisztitás nekem is segíthet?

Lehet ha lesz időm a héten én is megcsinálom hátha nem kell szervizbe mennem. :)




Re: Alapjárati szabályzó tisztítása (Értékelés: 1)
Szerző: Gandalf Dátum: 2006. március 14. kedd, 15:30
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése) http://go.to/Eire
Nekem is hasonló gondom volt, de azt a gyertyák cseréje orvosolta...



[Cím nélkül] (Értékelés: 1)
Szerző: kitti0616 Dátum: 2006. július 20. csütörtök, 15:16
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)

Szia! Nekünk egy 99-es focus kombink van, 1,8as tdi motorral chip tuninggal.

Tudnál abban segíteni, hogy hol lehetne ilyen kombihoz cuccokat venni. Pl.: Spoiler, szárny, küszöb  stb. Már angyo sok helyen néztük, de mind a sima focushoz van.

Köszi elrőe is!




Re: Alapjárati szabályzó tisztítása (Értékelés: 1)
Szerző: BalooTM Dátum: 2007. szeptember 02. vasárnap, 22:30
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Sziasztok! Kitisztítottam, de ugyanúgy ingadozik az alapjárat. Jövő héten megyek motordiagnosztikára, majd meglátjuk... Baloo



Re: Alapjárati szabályzó tisztítása (Értékelés: 1)
Szerző: Misocroft Dátum: 2009. szeptember 27. vasárnap, 20:09
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Szervusztok. Távdiagnosztikára lenne szükségem, természetesen csak valószínű probléma kategóriában. Megpróbálom részletesen leírni a hibajelenséget, előre is elnézést kérve, ha nem jó topicba írtam. 2000 évjáratú benzines Ford Focus 1.6 lépcsőshátú. Gurulás lejtőn lefelé, autó üresben, motor beáll alapjáratra, azután kisvártatva lefullad. Néztem az alapjárat fogyasztását, fokozatosan esik vissza, azután kakukk. Induláskor semmi gáz, alapjáraton 2.2-es fogyasztásról indul, azután 1.6-ra beáll, kigördülök vele és úgy vettem észre, üzemi hőmérsékleten csinálja. Olyat nem tapasztaltam, hogy alapjáraton a fordulatszám hirtelen meglódulna, néha kicsit gondolkodik , hogy mennyit is fogyaszt, a kijelzőn ilyenkor nagyon ritkán van 13.6 os fogyasztás, azután beáll. Mindezt nem csinálja gyakran, sőt, kábé egy éve kétszer megcsinálta és mindezidáig egyszer sem. Szerintetek tisztítani kell, vagy valami komolyabb probléma? Nagyon köszönöm, sokat segítettetek előző problémáimnál is. Szép estétek legyen és köszönöm az esetleges válaszokat. Misocroft.



Re: Alapjárati szabályzó tisztítása (Értékelés: 1)
Szerző: Tartarus Dátum: 2010. március 29. hétfő, 20:18
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Sziasztok! Meg tudná nekem valaki mondani,hogy '99-es 1,8-asban merre találom a szelepet? A motortérrel szemben állva hátul...de merre? :S Köszi



Re: Alapjárati szabályzó tisztítása (Értékelés: 1)
Szerző: AndrewG Dátum: 2011. január 20. csütörtök, 16:17
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Szuper a cikk! Én is megcsináltam, - a cikknek köszönhetően! - otthon (1.6. benzínó). Talán annyi hozzászólásom lenne hogy ecsettel meg "hegyes végű fogóval" tisztítani ezt elég nehéz. Hacsak nincs az embernek "nőgyógyász ujja"... :) Én inkább azt javaslom hogy egy nagyobb edényt teletölteni tiszta alkohollal, és abba belehelyezni az egész kütyüt húzogatni a kis tengely, majd száradás után műszereolajjal becsepegtetni oszt' go vissza. A száradási időt nem számítva az egész nem több 2 percnél. AndrewG



Re: Alapjárati szabályzó tisztítása (Értékelés: 1)
Szerző: lazar_r Dátum: 2011. július 27. szerda, 11:29
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Sziasztok. Azt megtudnátok mondani, hogy alap esetben zárva vagy nyitva van a szelep? Nálam folyamatosan nyitva van és ha feszt adok rá akkor sem zár be csak bemozdul kicsit. Valaki le tudná írni milyen állapotai vannak a szelepnek. Folyamatosan nyílik egyre nagyobbra, vagy fesz hatására elkezd a nyit-zár érték között többször nyitni vagy zárni? Nálam csak minimálisan változtatja az átfolyó levegő mennyiségét. A tengely fogóval könnyen jár, de nem tudom hogy kellene mozognia ha jó. Köszi



Re: Alapjárati szabályzó tisztítása (Értékelés: 1)
Szerző: fikuszkukisz Dátum: 2011. november 21. hétfő, 17:09
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Sziasztok ! Mai napon nekem is eltűnt az alapjárata a Fókámnak, és beleolvastam ebbe a fórumba. Még soha nem szedtem szét a Fókámat, de nekiláttam a tanácsaitok szerint, és már ketyeg a gépem szépen. :) Egyébként nem szedegettem darabokra az alapjárati motort, csak wd 40 -el telenyomtam a gumi hengernél, aztán kifújtam a felesleget szájjal, aztán megmozgattam a gumihengert kisujjal, és visszaszerelés. Már semmi baja ! Az üzletben 23 000 ft ért hoztak volna egy újat. Ha szervízbe viszem, még le is húznak szerintem, bár lehet hogy már becsületesebbek mint régen:), de nem hiszem. Köszi a tanácsokat mindenkinek !



Re: Alapjárati szabályzó tisztítása (Értékelés: 1)
Szerző: Podi Dátum: 2011. november 30. szerda, 08:23
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Hali! Köszi szépen a tanácsot nagyon hasznos volt és meg spóroltam vele 30000 ft-ot!Még soha nem bontottam meg a focusom-om de ugyy voltam vele proba szerencse és azóta pöccre indul és van alapjáratom hidegen melegen! :) Még 1x kösz! Üdv. Podi



Re: Alapjárati szabályzó tisztítása (Értékelés: 1)
Szerző: zsandor Dátum: 2017. december 29. péntek, 17:00
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Sziasztok .2002 es 1.4 es fókuszom van , és bosszantó dolgot müvel . sebesség váltásnál kinyomott kuplungnál nem áll be alapjáratra . Kb 1800 as fordulaton marad és 15-20 másodperc után be áll 800 ra .Alapjárati motror lenne a gond ? Vagy lehet més is ?Előre is köszönöm .



Re: Alapjárati szabályzó tisztítása (Értékelés: 1)
Szerző: pnarpi Dátum: 2018. április 25. szerda, 08:59
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Köszi! Megcsináltam! Nagyon sokat segített, most már nem ingadozik az alapjáratom ha leveszem a gázról a lábam =)



Re: Alapjárati szabályzó tisztítása (Értékelés: 1)
Szerző: Laci8791 Dátum: 2019. január 11. péntek, 14:20
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Sziasztok, az egész művelet előtt le kell választani az akkumulátort is? Köszi a választ! Üdv: Laci



Re: Alapjárati szabályzó tisztítása (Értékelés: 1)
Szerző: MonikaKatie Dátum: 2014. december 02. kedd, 00:30
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Sziasztok! Nem tudom, hogy jár-e még itt valaki, de én is hasonló problémával küzdök, azzal kiegészítve, hogy az elmúlt 2 napban, hideg indításkor és lefulladáskor 3-szor is elszállt a szervóm. Vagy inkább úgy mondanám, hogy alig lehetett mozgatni a kormányt. Nagy szerencsém volt, hogy parkolóban voltam, így elkerülhető volt a baj. Egyik pillanatban még tökéletesen működött, majd amint leléptem a gázról és leállt az autó, elment a kormány is. Van esetleg ötletetek, hogy mi okozhatja ezt?



Re: Alapjárati szabályzó tisztítása (Értékelés: 1)
Szerző: blevente Dátum: 2014. június 30. hétfő, 22:52
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
helo kolegak tudnatok segiteni megkoszonem, Ford escort 98- asom van megtudnatok mondani pontosan holtalalom a alapjarati szabalyzonak a hejet?



Re: Alapjárati szabályzó tisztítása (Értékelés: 1)
Szerző: EzustNyil Dátum: 2017. február 22. szerda, 18:26
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Sziasztok! Ha még olvassa valaki, azt nem tudjátok, hogy új alajárati szeleppel is 600as a fordulatom, de stabilan. Ez miért van? Nincs meg ami előtte volt az üresben gurulásnál 1200as fordulat, aztán megállás után pár másodperccel leesik 800-ra. Ezt mi okozhatja?



Re: Alapjárati szabályzó tisztítása (Értékelés: 1)
Szerző: Wenner Dátum: 2021. január 19. kedd, 13:38
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Sziasztok, Segítsetek please. Amióta bejöttek a hidegek azóta ingadozik az alapjárat a kocsiba. Beindítom lecsökken 500-ra a fordulat után felmegy majd megint le és így tovább. Olvastam hogy érdemes lenne kitisztítani az alapjárati motort, de a leírásban amit találtam az alapján nem találom. Ford Focus Mk2.5 flexifuel. Valaki meg tudja mutatni képpel mit szereljek le és takarítsam ki? Előre is köszönöm.



Oldalkészítés: 0.16 másodperc