Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2022.01.17. 20:26:08 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: lala1lala
Mai: 3
Tegnapi: 0
Összesen: 26362
Látogatók:
Vendégek: 232
Tagok: 2
Összesen: 234

Jelen lévő tagok:
01: attila64
02: shatterhand


  Hangtechnika házilag (erosíto+sub+elso hangszórók) 2. rész
Írta: Flex
Barkács KoBuki küldte "

Szóval eljött az elso igazi szerelés ideje

A gyári ajtóhangszórókat cseréljük ki, illetve szereljük be a csipogókat nem szokványos helyre...



A lényeg ebben a részben az lesz, hogy a csipogókat nem szeretném a muszerfalra ragasztani/fúrni, így a megfelelo helynek a belso tükörborító fület találtam. Mivel az M3-as tükrökhöz nincs szükség a belso tükörállító karra, ezert a fölösleges lyukat eltüntettem, fúrtam egy nagyobbat ahova a csipogót helyeztem, ezt ízlésessen körbegletteltem, majd lefestettem.
Rengeteg idobe kell hozzá mert csiszolni, ragasztani, száradnia kell.

Eloször cseréljük ki az elso ajtóban lévo gyári hangszórókat.
Errol nem szeretnék hosszan írni, hiszen Flex tökéletes cikket írt annó róla. Pontosan ugyanígy jártam el, az apró különbség, hogy nem bajlódtam a fa lap kivágásával, hanem 2200 Ft-t vettem muanyag keretet a 16cm-es hangszórókhoz.

Nézzük a csipogó beépítését lépésrol lépésre:

Vegyük le az ablakemelo kis joystickokat. ehhez fordítsuk el finoman negyed fordulatot es le tudjuk húzni.
Ezután pattintsuk le a háromszög burkolatot úgy hogy az autó orra felöli részt hatrafelel és kicsit az autó belseje felé húzzuk.
Lényegében kedvenc gépsárkányunkat be is zárhatjuk, mert a munka többi része otthon a jo meleg szobában fog történni.

Ha mindent jól csináltun ez van elottünk:

Ezután egy lyukfúró segítségével fúrunk egy lukat oda ahova a csipogot szeretnénk elhelyezni. Figyeljünk oda, hogy a lyuk legalább 5mm-rel kisebb átméroju legyen mint a csipogó átméroje. Egyszerübb kicsit farigcsálni, mint megoldani, hogy ne essen be.

 

Ezután illeszük be a megfelelo helyre/szögben a magas sugárzó hátsó borítóját. A tükörállító lukat a kiesett lapocskával tömtem be. Ha szükséges sniccerrel könnyen faraghatjuk megfelelo méreture a nyillást.
A darabokat ragasztopisztollyal rögzítettem (képen uv-zöld szín)

Most van szükség az epokitt gyantára. Ugyanezt az anyagot használta Flex is a CarPC építésénél.


Ez egy kétkomponenses csiszolható keménységure száradó anyag nagyon fontos hogy legyünk türelmesek és egyszerre ne sokat tegyünk fel mert elfolyhat a saját súlya miatt. 24 órát kell várni, fölösleges anyagot lecsiszolhatjuk, ahova kell, oda tehetünk még gyantát.

Ha elértük a megfelelo vastagságot és alakzatot kezdjük el megcsiszolni az egészet. Elobb durvább(240-es) majd egyre finomabb(400 majd 600-as) csiszolópapirral. Az utóbbit nedvesen kell hasznáni, és szinte márványsimaságú felületet kapunk. Ne lepodjetek meg, ha a legutolsó csiszolás után apró/pici lyukak kerülnek elo, ekkor ujra epokitt, száradás csiszolás következik. A végeredmény valahogy így néz ki:

Újabb ismeros rész következik: a festés
Szükségünk van alapozóra(Primer) es fedofestékre. A választásom a Tamiyara esett. (kb 1200huf/db)

Ismételt türelemjáték. Meg kell várni a teljes száradást, hálistennek kb 20-30 perc múlva újrafújható. A lényeg hogy egyszerre ne sok festéket vigyünk fel, inkább csak "ködölve" ez vonatkozik az alapozóra és a színre is. (Ezt a legnehezebb megállni, mert annyira akartam már láttni, hogy milyen lesz)

Ezután beszerelhetjük a helyéra a tükörborítást. A hangváltót az ajtókárpit belsejére ragasztottam fel éros 3M kétoldalas ragasztóval(képen pirossal jelöltem a dobozt és a kábelezést)

A képek és pár részletesebb kép megtalálható az albumomban.

Következo részben bekábelezzük az erosítot és a mélyládát. Jó szerelgetést :)

Nagyon fontos, hogy mindenki csak saját felelosségre csinálja az egészet, ha új erosítot veszünk a garancia sajnos csak úgy érvényes, ha szakszervíz szereli be!!!!
TERMESZETESEN A MOSTANI CIKKBEN LEÍRTAKÉRT SEM ÉN, SEM A FORDFOCUS.HU NEM VÁLLAL FELELOSSÉGET

"
 
 
  Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Barkács
· Írta: Flex


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Barkács:
Alapjárati szabályzó tisztítása


  Cikk értékelése
Átlagolt érték: 4.91
Szavazat: 23


Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz


  Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

"Hangtechnika házilag (erosíto+sub+elso hangszórók) 2. rész" | Belépés/Regisztráció | 4 Megjegyzés | Vita keresése
Minden megjegyzés a szerzők tulajdona. A megjegyzések tartalmáért felelősséget nem vállalunk.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj!

Re: Hangtechnika házilag (erősítő+sub+első hangszórók) 2. rész (Értékelés: 1)
Szerző: patky (patky@index.hu) Dátum: 2006. február 28. kedd, 14:44
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése) http://www.gerilladrift.hu
Abban az esetben, ha nem szeretném a tükörállítót kidobni, akkor is elfér a csipogó a fent megjelölt helyen?
Tnx: Patky



Re: Hangtechnika házilag (erősítő+sub+első hangszórók) 2. rész (Értékelés: 1)
Szerző: Wazovski Dátum: 2006. május 28. vasárnap, 18:42
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Hi Nagy munka, tényleg sok időt vesz igénybe ha azt akarjuk hogy jól nézzen ki. Viszont szerintem a lényegesebb szempont egy zenénél az autóban az, hogy hogyan szól, milyen a hangzás. Korántsem biztos az, hogy a magas sugárzók ott lesznek a legjobb helyen. További gond a kábel átvezetése az ajtóba, mert ha már komponens szettet és erősítőt alkalmazunk, akkor nem alkudhatunk meg a gyári egyszerű vezetékekkel...szerintem...azt hiszem hogy érik a fejemben egy igazi autóshifi cikk!!! sziasztok



Oldalkészítés: 0.11 másodperc