Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2021.04.14. 23:00:33 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: Pityke1968
Mai: 3
Tegnapi: 1
Összesen: 26147
Látogatók:
Vendégek: 455
Tagok: 2
Összesen: 457

Jelen lévő tagok:
01: lexus46
02: Pinyo


  Spoiler utólag
Írta: Flex
Barkács Lala küldte "A fórumon olvasgatva észreveheto volt, hogy többeknek eszébe jutott már az autójának valamilyen mértéku „feljavítása”, ám leírások, és sokszor bátorság hiányában nem mert egyedül nekifogni egy-egy kényesnek tuno, de valójában nem is olyan bonyolult munkának.
Jelen esetben az autónkra elhelyezendo optikai tuningelemek közül a különbözo helyekre felszerelheto spoilerekkel kívánok foglalkozni, egy konkrét példán bemutatva, hogy igazából nem is olyan bonyolult dolog a megvalósítás, csak némi pénz, bátorság és lelkesedés szükséges hozzá.


A fórumon olvasgatva észreveheto volt, hogy többeknek eszébe jutott már az autójának valamilyen mértéku „feljavítása”, ám leírások, és sokszor bátorság hiányában nem mert egyedül nekifogni egy-egy kényesnek tuno, de valójában nem is olyan bonyolult munkának.
Jelen esetben az autónkra elhelyezendo optikai tuningelemek közül a különbözo helyekre felszerelheto spoilerekkel kívánok foglalkozni, egy konkrét példán bemutatva, hogy igazából nem is olyan bonyolult dolog a megvalósítás, csak némi pénz, bátorság és lelkesedés szükséges hozzá.
Esetünkben egy Focus II. kombiról van szó, melyrol a gyártó bár van hozzá, úgy hagyta le a rendelheto extralistáról a hátsó ajtóra szerelheto szárnyat, hogy esélyt sem adott a leendo tulajdonosoknak eme plussz elem megrendelésére. Bár volt olyan kombi amire gyárilag szerelték 2006-ig, ám ennek Focus Sportwagon volt a neve és az általános kombiáraktól kissé messze esett a listaára. Az itt bemutatott felszerelési vázlat, hasznosítható egyéb típusú és elhelyezkedésu optikai tuningelemek felszereléséhez is, mintegy segítve a munkafolyamat végrehajtását.
Mikor a gondolat megfogalmazódott bennem, eloször két kérdés merült fel honnan és mennyiért juthatunk hozzá a hon áhított tuningelemhez. Én eloször ezt a szárnyat az új katalógusban láttam az alábbi képen:


Ezek után több helyrol próbáltam ajánlatot kérni, mellékelve az adott képet, de oszintén megvallva kevés helyrol kaptam vissza pozitív választ. Végül két klubkártyás kedvezményt adó helyrol sikerült olyan visszajelzést kapnom, hogy képesek rövid határidovel beszerezni a hon kívánt alkatrészt. Oszintén szólva az ár döntött, így megközelítoleg 25 ezer forint ellenében néhány napon belül a tulajdonomban volt a gyári dobozán ST-vel fémjelzett spoiler. Mint kiderült sok helyen azért nem találták meg a kért alkatrészt, mert 10 másodpercnél többet kellett volna a dologgal foglalkozni, és csak egy kicsit kellett volna ügyfélcentrikusnak lenni.
Tehát lon boldogság, a legfontosabb dolog máris a kezünkben volt az akció folyatásához. Az alkatrész óriási zárt dobozban, fóliába csomagolva érkezett, alapozóval lefújva, és mellékelve a felszerelési és a festonek szóló brosúrákat is. A következo feladat, hogy a spoiler minél hamarabb autónk színében pompázzon, már csak azért is, mert matt szürkén elég furcsán nézne ki a legtöbb autón.


Tehát a következo lépés a festés. Gyors árajánlat kérése a legközelebbi márkaszervízbol a következo eredményt hozta: Persze hogyne, anyaggal együtt 35 ezer forint, máris 10 ezerrel több, mint az alkatrész ára. Nem lévén otthon kincsestáram más lehetoség irányába léptem tovább, irány a legközelebbi autófényezo szaküzlet, festék készlet beszerzése céljából. Rövid beszélgetés után kétféle ajánlatot kapok egy olcsóbbat és egy drágábbat, ám mindketto fizetheto összeggel bírt. Mivel a szakember megesküdött, hogy a két festék között csak hírnévbeli különbség van, így én a Holland De Beer festékmárka mellett döntöttem, melybol fél liter szettben (festék+hígító+lakk+edzo) 7600 forintba került. A festés elvégzéséhez egy magánvállalkozó festot kerestem, aki már annak idején dolgozott nekem az Escortom javításakor, és akinek a munkájával akkor meg voltam elégedve. A teljes munkáért 6000 forintot kért, ezért a munkán felül az összes segédanyagot is o biztosította.


A szárny rögzítése részben csavaros részben ragasztásos eljárással történik. A ragasztáshoz az autók szélvédojéhez használatos ragasztót használtam, melybol egy 310 ml-es tubus és a hozzávaló tisztító/edzo folyadék együtt 4500 forintba került. Rögzítési segédanyagként használtam még eros ragasztószalagot a Praktiker jóvoltából 429 forintért. Ezzel az anyagiak le is záródtak, így összesen cirka 39 ezer lett a végösszeg, mely a márkaszervíz által adott 90 ezertol csak kevéssel, cirka 51 ezerrel kevesebb, hát kinek kinek kedve és pénztárcája szerint.
Most minden együtt állt ahhoz, hogy nekiálljunk a felszereléshez. Elso lépésként tisztítsuk le az autónk azon részeit a portól, kosztól, amit a szerelés közben érintünk. A következo mozzanat a hátsó középso féklámpa leszerelése, melyhez távolítsuk el a borításon található két torx csavart, majd a borítást óvatosan széthúzva emeljük ki a lámpaegységet a helyérol. A muanyag felso rész kis fülekkel rögzíti magát a lámpát ezek óvatos lazítása után kiemelheto a központi lámpaegység, amirol húzzuk le a vezetéket a csatlakozónál fogva, majd a levett alkatrészeket tegyük félre.


A következo mozzanat sokaknak okozhat lelki szenvedést, ugyanis furatot kell készíteni az ajtóba, ahová késobb a rögzítocsavar fog kerülni. A Ford jóvoltából kapunk egy kis papírmércét, amit kivágva és pontosan illesztve kijelölhetjük a furat pontos helyét, majd elobb egy 3-mas elofúróval készítsünk átmenofuratot, óvatosan tolva a fúrót, nehogy a túloldalon megsértsünk valamit. Ha kész a furat egy 8-as fúróval a végleges méretre fúrjuk, majd szépen óvatosan lesorjátlanítjuk a kész lyukat. Ezután a fém kilátszó részeit korrózióvédeni kell, amihez én egy kevés Hammerrite festéket használtam fel. Ez alapvetoen rozsdagátló, de a lyukat amúgy is teljesen körbevesszük ragasztóval, így a késobbi korrózió veszélye csekély. Itt a gondosság késobb biztosan meghálája magát, úgyhogy járjunk el körültekintoen.


A furatok elkészítése után a ragasztás elokészítése következik. Ehhez a beszerzett 50mm-es ragasztószalagot használjuk fel. Az ajtót felnyitva belülrol kifelé az ábrán láthatóan körülbelül 15 cm hosszú csíkokat rögzítünk fel úgy, hogy a szabad végeket a résen átcsúsztatva a tetolemezre fektetjük. Ezekkel történik késobb a felragasztott szárny rögzítése. Ha készen vagyunk le kell zárni az ajtót és a ragasztóhoz kapott folyadékkal a ragasztandó felületet teljesen le kell tisztítani. Ezt a muveletet a szárny alsó ragasztandó részével megismételjük. Ezek után a szárny alsó részére a peremtol 18mm-re körbe vonalat húzunk, ahová a ragasztót fel kell majd hordani. A következo fázishoz jó ha két ember áll rendelkezésre. A szárnyat szárazon a helyére illesztjük, pontosan beigazítjuk. Ezek után társunk a helyén tartja, addig mi a külso körvonalát egy vékony alkoholos filccel az ajtó felületére rajzoljuk, hogy megkönnyítsük a pontos illesztést. A ragasztót kibontjuk és a hozzákapott csövet úgy vágjuk le, hogy a távozó keresztmetszet kb 5×5 mm-es legyen.


Az elokészítés után felhordjuk a ragasztót a szárnyra, az elore meghúzott körvonal mentén egyenletes vastagságban. Én még plusszban középre is húztam egy csíkot a jobb rögzítés érdekében. A rögzítofurat körüli részt is be kell vonni. Kapkodni nem kell a kötési ido 4 óra, így nem kell attól tartanunk, hogy a körmünkre szárad az anyag. Itt ismét legjobb, ha ketten vagyunk. Két oldalról az elemet vízszintesen tartva óvatosan és egyszerre helyezzük a szárnyat a csomagtér ajtó felületére, majd hosszába egyenletesen nyomva préseljük a felületre, a ragasztó egyenletes elterülése érdekében. Ha kész vagyunk érezheto, hogy nem nagyon akar már többé leesni onnan, pedig még meg sem száradt. Már a megmozdításához is nagyobb erot kell kifejteni. Ha kész vagyunk nyissuk ki az ajtót és ellenorizzük a furat és a lyuk egytengelyuségét, akár a szárny kismértéku mozgatásával is. Ha sikerült hajtsuk be a kapott csavart, majd lágyan húzzuk meg, ne úgy hogy majdnem kiszakadjon, mert akkor feszültség keletkezhet a ragasztásban. Csukjuk vissza az ajtót, majd a szárny széleit körbe a felülethez nyomva, hogy rés ne legyen közötte a ragasztószalagokkal rögzítsük le a széleket.


Itt elmehetünk pihenni, én két napot hagytam száradni a dolgot, aztán le lehet szedni a ragasztószalagokat. A csavart óvatosan húzzuk meg véglegesre, majd építsük vissza a féklámpát. Ezzel készen is vagyunk és nem marad más hátra csak gyönyörködni az elvégzett munkánkban.
A képek nagyobb méretben felszerelési képes útmutatóval együtt megtekinthetok az alábbi linken:
Spoiler
"
 
 
  Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Barkács
· Írta: Flex


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Barkács:
Alapjárati szabályzó tisztítása


  Cikk értékelése
Átlagolt érték: 5
Szavazat: 1


Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz


  Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

"Spoiler utólag" | Belépés/Regisztráció | 9 Megjegyzés | Vita keresése
Minden megjegyzés a szerzők tulajdona. A megjegyzések tartalmáért felelősséget nem vállalunk.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj!

Re: Spoiler utólag (Értékelés: 1)
Szerző: XJoe Dátum: 2007. április 26. csütörtök, 12:57
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Gratula! Szuper leírás és megvalósítás, profizmus kérem szépen. :D



Re: Spoiler utólag (Értékelés: 1)
Szerző: Flex (flex@fordfocus.hu) Dátum: 2007. április 24. kedd, 20:57
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Hát ez durván profi megoldás :)



Re: Spoiler utólag (Értékelés: 1)
Szerző: AndrewBoy Dátum: 2007. április 24. kedd, 22:02
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Profi munka! Eddigi tuningom az f2 kombimon a kihangosító volt. Most ezzel elindult bennem valami....nem, még azért nem adom el a 3 ajtóst ;)



Re: Spoiler utólag (Értékelés: 1)
Szerző: otvoslajos Dátum: 2007. április 25. szerda, 05:44
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Nekem kicsit hiányzott valami a kombiról hátulról. Olyan volt, mintha nem fejezték volna be. Hát ezzel felkerült az i-re a pont most már nagyon tuti lett! Nemcsak eleje van az autónak, hanem igazi hátulja is.


]


Re: Spoiler utólag (Értékelés: 1)
Szerző: Aky Dátum: 2007. május 29. kedd, 14:17
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Szép lett,tényleg.Gratulálok!



Re: Spoiler utólag (Értékelés: 1)
Szerző: KDC-217 Dátum: 2007. június 23. szombat, 11:30
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
NAgyon szép Munka!!! Ezt másnak is megcsinálod?? Hol tudtál végül szerezni ST Hátsó szárnyat?? Mert én kérdeztem a Cromax-ban és 1-2 márkaszervízben is és mindenki csak ,,nézett,, Hogy minek akarok egy hátsó szárnyat! Úgyhogy feladtam! Addíg amíg el nem olvastam a cikkedet!!! Légyszi válaszolj minnél elöbb!! Előre is köszi! (Egy tagtárs)



Re: Spoiler utólag (Értékelés: 1)
Szerző: otvoslajos Dátum: 2007. június 27. szerda, 13:04
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Szárnyat a Ford Petrányinál szereztem Aky kollégától 10% klubkedvezménnyel! Őt tudod keresni, az előtted lévő megjegyzést pont Ő írta!


]


Re: Spoiler utólag (Értékelés: 1)
Szerző: TaBa Dátum: 2008. február 20. szerda, 09:58
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Üdv! Én tegnap rendeltem meg a spoilert, és holnap 11-kor át is vehetem. Ez nem is rossz!! Igaz már 29900.- pénz. Sebaj!



Re: Spoiler utólag (Értékelés: 1)
Szerző: Csaszi Dátum: 2013. december 26. csütörtök, 15:57
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Helló! Az lenne a kérdésem, hogy mennyivel növelte meg a fogyasztást ez az utólagos spoiler ill. hogy nem engedte-e el a ragasztás/ázott be a csomagtér azóta annál a kis lyuknál amit csináltál a csomagtérajtón. Előre is köszönöm! Kellemes ünnepeket mindenkinek! :)



Oldalkészítés: 0.11 másodperc