Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2021.09.17. 23:51:44 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: csapodaniel
Mai: 1
Tegnapi: 1
Összesen: 26275
Látogatók:
Vendégek: 459
Tagok: 2
Összesen: 461

Jelen lévő tagok:
01: Aschy
02: mugab


  BEMUTATKOZIK A DINAMIKUS, ÚJ GENERÁCIÓS FORD FOCUS
Írta: Lala
Info DETROIT, 2010. január 11. – Az 1998-as bemutatása óta világszerte 9,2 milliós darabszámban értékesített Ford Focus immár több mint egy évtizede vezető szerepet tölt be az alsó középkategóriában. Hogy jobban megértsük, merre is tart a Focus, érdemes összefoglalnunk, mi áll az új határokat meghúzó modell mögött – vagyis pontosan mit is alkotott a Ford, amikor bemutatta az legelső Focus modellt.
Most hogy már a küszöbön áll a Focus harmadik generációja, ismerjük meg amit lehet.


A Ford Motor Company 1998-ban mutatta be Európában és az Ázsia-Óceánia régióban a népszerű Escort utódját, az új Focust, 2000-ben pedig Észak-Amerikában is bevezette a modellt. Az Escort lágy vonalaihoz képest hatalmas változást jelentett a Focus újszerű, New Edge dizájnja a felhúzott vonalú fényszórókkal és a szögletes, dinamikus vonalvezetésű karosszériával, ami kategóriájában a menetdinamika védjegyévé vált.
Mérföldkövek a Focus történetében

* 1998 – A Focus globális bemutatása a Genfi Autókiállításon
* 1998 – Megkezdődik a Focus sorozatgyártása a németországi Saarlouis Összeszerelő Üzemben (augusztus)
* 1999 – Márciusra egyedül Európában 100 ezer darab talál gazdára az autóból, miközben további 200 ezer megrendelés érkezik
* 1999 – Megkezdődik az észak-amerikai Focus gyártása a michigani Wayne Összeszerelő Üzemben és a mexikói Hermosillo Összeszerelő Üzemben
* 1999 – A Ford Focus WRC felváltja a sikeres Escort modellt a Rally Világbajnokságon
* 2000 – A Focus bevezetése az észak-amerikai piacra; a modell elnyeri az “Észak-Amerikai Év Autója” díjat
* 2001 – A Focus gyártásának kezdete Tajvanon
* 2001 – Az E85 üzemanyaggal működő Focus az első európai flex-fuel termék
* 2001 – Az év végére elért 917 ezres értékesítéssel a Focus a világ legnagyobb darabszámban eladott autója
* 2002 – Saarlouisban megkezdődik az ausztrál exportra készített modellek gyártása
* 2002 – Az első nagy teljesítményű változat bemutatása: Észak-Amerikában megjelenik az SVT modell, Európában pedig a Focus ST170. Európában az első Focus RS is bemutatkozik
* 2002 – Oroszországban kezdetét veszik a Focus gyártása a szentpétervári Vsevolozhsk üzemben
* 2003 – A Focus C-MAX premierje a Genfi Autókiállításon
* 2003 – A Focus megkezdi hét éven át tartó szárnyalását, mint az Oroszországban legnagyobb darabszámban eladott külföldi autó
* 2004 – Saarlouisban elkészül a kétmilliomodik Focus (február)
* 2004 – Elkészül az egymilliomodik, Valenciában (Spanyolország) gyártott Focus
* 2004 – A második generációs Focus gyártásának kezdete Saarlouisban
* 2004 – A Focus gyártásának kezdete a Filippin Köztársaságban
* 2005 – A Focus az első E20-szabványú személyautó Thaiföldön
* 2005 – Az észak-amerikai Focus frissebb külsővel és új utastérrel – az első jelentős modellfrissítés
* 2005 – A négyajtós Focus gyártásának kezdete Kínában
* 2005 – A Focus ST gyártásának kezdete Európában (október)
* 2005 – A Focus gyártásának kezdete a Dél-Afrikai Köztársaságban
* 2006 – Az ötajtós Focus gyártásának kezdete Kínában
* 2006 – A Pininfarina által tervezett Focus Coupe-Cabriolet bemutatása Európában
* 2006 – Saarlouisban elkészül a négymilliomodik Focus
* 2006 – A teljes észak-amerikai gyártás a michigani Wayne Összeszerelő Üzemben összpontosul
* 2006 – A Ford Vsevolozhsk üzemben elkészül a 100 ezredik orosz gyártású Focus
* 2006 – Az FIA Rally Világbajnokságon a Focus megszerzi a Ford számára a gyártók első díját
* 2007 – A ferdehátú és kombi karosszériás Focus utolsó éve az észak-amerikai piacokon
* 2007 – A Kínai Autóipari Technológiai és Kutatásai Központ által elvégzett C-NCAP teszten a Focus ötcsillagos értékelést kap – máig a legmagasabb pontszámmal, amit C-kategóriás autó elért Kínában
* 2007 – A Focus megnyeri a China Circuit Championship versenyt
* 2007 – A Focus újra megszerzi a Ford számára a gyártók első díját a Rally Világbajnokságon
* 2007 – Az új Ford Focus bemutatása Észak-Amerikában (október). Két modellváltozat kapható: a Sedan és (első ízben) a Focus Coupe. A népszerű SYNC® belső kommunikációs rendszer bevezetése
* 2008 – Jelentős modellfrissítés az európai Focuson: a kinetikus dizájn elvei szerint tervezett karosszéria és új utastér
* 2008 – A Focus-gyártás a Ford Ázsia-Óceánia és Afrika régióiban a félmilliós darabszámhoz közelít (a Filippin Köztársaságban, a Dél-Afrikai Köztársaságban, Vietnamban és Kínában működő összeszerelő üzemekben)
* 2009 – Valenciában elkészül a kétmilliomodik, helyben gyártott Focus (január)
* 2009 – Kínában a Focus gyártása eléri a 400 ezres darabszámot
* 2009 – A korlátozott darabszámban készülő Focus RS gyártásának kezdete Európában; ez a valaha létezett legerősebb közúti Ford modell
* 2009 – Oroszországban a Focus gyártása eléri a 300 ezres darabszámot (június)
* 2009 – A Frankfurti Autókiállításon látható a Ford első európai elektromos autója, a Focus BEV prototípus
* 2009 – Bemutatkozik az új Ford Focus ECOnetics, a Ford of Europe első modellje Auto-Start-Stop rendszerrel, Smart Energiavisszanyerő rendszerrel, Ford Eco Mode üzemmóddal és Alacsony Feszességű Első Segédszíjhajtással.
* 2010 – Az új generációs Focus világpremierje az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon (január)





A Ford Focus új generációjának világpremierje a 2010-es Detroiti Autószalonon (NAIAS)




DETROIT, 2010. január 11. – A világpremierjét tartó új generációs Ford Focus még több megfizethető technológiát és jellemzőt kínál vásárlóinak, emellett a gondos kialakítás, a kimagasló gazdaságosság és a vezetés új minősége jellemzi.

A kecses, látványos és sportos négyajtós szedán és ötajtós ferdehátú karosszériája első ízben lesz látható, mielőtt 2010 végén Európában és Észak-Amerikában megkezdődne gyártásuk, illetve 2011 elején beindulna az értékesítés is.

Az új Focus majdnem minden piacon azonos lesz, a közös alkatrészek aránya mintegy 80 százalék.

“Az új, globális C-kategóriás padlólemezünk által megteremtett hatékonyság révén kedvező árú modellt kínálhatunk a Focus vásárlóinak, amelyre a minőség, a gazdaságosság, a biztonság és a vártnál magasabb színvonalú technológia a jellemző,” tette hozzá.

Egyidejű piaci bevezetés Európában és Észak-Amerikában
Az új generációs Ford Focus gyártása Európában és Észak-Amerikában azonos időpontban, 2010 végén indul meg, az egyes piacokon az autó 2011 elején jelenik meg. Ezt követik majd az ázsiai, afrikai és dél-amerikai piaci bevezetések. A gyártás kezdetén az autók Saarlouisban (Németország), Michiganben (Egyesült Államok) és Chongqingban (Kína) készülnek majd.

Az új Ford Focus egyike lesz annak a tíz új modellnek, amely a Ford új, C kategóriás padlólemezére épül, s amelyre várhatóan évi kétmillió autót építünk majd világszerte 2012-től kezdve. E modellek közül az első az új Ford C-MAX és Ford Grand C-MAX lesz – ezek a 2009-es Frankfurti Autószalonon mutatkoztak be –, amelyek 2010 második felében lesznek kaphatók Európában.

Tervezés kompromisszumok nélkül

Az új Ford Focust globális csapat tervezte, amelyet a Ford európai tervezési központja irányított a Köln melletti Merkenichből. A kis és közepes méretű autók tervezéséért felelős központ munkáját az angliai Duntonban működő Ford műszaki központ segítette. A modellt kompromisszumok nélkül tervezték, és szem előtt tartották a legfontosabb globális piacokon érvényben lévő törvényi előírásokat, illetve vásárlói igényeket.

A járművet a globális piacra tervező európai csapat támaszkodhatott a közelmúltban befejezett hasonló jellegű program, a méltán elismert új Ford Fiesta tervezése során szerzett tapasztalatokra is. Munkájukat a járművek tervezésében és a hajtásláncok technológiájában jártas szakemberek segítették, akik a Ford tervezői központjában, Dearbornban, Michigan államban dolgoztak.

A Ford globális fejlesztési és munkamegosztási stratégiája révén az új modell teljesítménye és felszereltsége, műszaki tartalma páratlanul jó ebben a kategóriában, illetve meglepheti a nagyobb, sokkal drágább modellek vezetőit is.


A kinetikus dizájn új szintre emelése

Az új Ford Focus tervezésekor alkalmazott, kompromisszumot nem ismerő megközelítés azonnal nyilvánvaló a négyajtós szedán és az ötajtós ferdehátú látványos formatervének megpillantásakor, amelyek főszerepet játszanak a 2010-es NAIAS-on.

“A vadonatúj Focus az autóipari trendek konvergenciájának középpontjában áll,” mondja J. Mays, a Ford formatervezésért felelősalelnöke és kreatív szakembere. „A globális vásárlók ízlésének ismeretében alkottuk meg az új modellt, ugyanakkor minden egyes régióban megfelel majd. A Focusban egyesülnek a legjobb európai, észak-amerikai és ázsiai trendek, s a vezetési élmény olyan érzelmi szintjét hozzák létre, amely egyedülálló ebben a kategóriában.” 

Mindkét modell sportos és dinamikus karakterű, s a Ford elismert kinetikus dizájnjának új evolúcióját tükrözi, amely hozzájárult a vállalat kis és közepes méretű modelljeinek egyre nagyobb népszerűségéhez.

A kinetikus formai megközelítés merész járműdizájnnal ragadja meg a mozgásban lévő energiát, s így az autó még álló helyzetben is mozogni látszik.

A látványos első rész, a kecses profil, a drámaian emelkedő övvonal és atletikus kiállás révén az új Focus egyértelműen arról a vezetési élményről üzen a szemlélőnek, amely vezetőire vár az utakon.

Ezt a dinamikus minőséget erősíti meg a belső tér különleges kialakítása. Az új Focus nagyon modern, cockpitre emlékeztető belső teret kapott, amelyben a látványos középkonzol körülöleli a vezetőt, és lehetővé teszi, hogy minden fontos kezelőszervet és kijelzőt könnyen elérjen.

A belső tér egyik legfontosabb eleme a kidolgozás aprólékossága, a kabin merész és modern grafikája; a puha tapintású műszerfal ívelése és az utastérben alkalmazott anyagok minősége révén a bent ülők prémium autóban érezhetik magukat.

Páratlan vezetési minőség

Amikor 1998-ban bemutattuk, a Ford Focus az agilitás és a vezethetőség új szintjét honosította meg a C szegmensben. A vadonatúj Focus célja az, hogy ismét magasabbra emelje a mércét, s olyan osztályelső vezetési minőséget céloz meg, amely ötvözi a kimagaslóan precíz kormányzást és visszajelzéseket, illetve a jelentős mértékű kifinomultságot és gördülési kényelmet.

E teljesítmény elérése érdekében a mérnökök az előző modellhez képest felfrissítették a felfüggesztési rendszer koncepcióját, optimalizált új kialakítást terveztek a multi-link rendszerű hátsó futóműhöz, illetve a félig független első és hátsó segédkeretekhez.

A futómű kialakítása mellett teljesen új az elektromos szervokormány rendszere, amelynek hangolása során a tiszta és precíz kormányreakciókra törekedtünk nagy sebességnél is, miközben igyekeztünk megtartani a kormányzás könnyedségét kis sebességnél és parkolás közben.

A Ford vezetési dinamikával foglalkozó európai szakértői a modern Dinamikus Kanyarszabályozás Rendszer bevezetésével fokozták a kanyarstabilitást és az agilitást. Az új rendszer a „nyomatékvektor” technológiát alkalmazva osztja el a vonóerőt a hajtott kerekek között, s így csökkenti az alulkormányzottságot, javítja a tapadást és elősegíti a semlegesebb kanyarvételt.

Világszerte valamennyi vásárló ugyanazt a minőségi dinamikus teljesítményt élvezheti majd az új Focusban. Minden piacon azonos szerkezeteket használunk fel a padlólemezhez és a felfüggesztéshez, s ez alól csak az olyan apróbb módosítások jelentenek kivételt, mint az abroncsokra vonatkozó helyi előírások.

A hatékony hajtásláncok nagyszerű teljesítményt és kedvező fogyasztást garantálnak
Az új Ford Focus vezetőközpontú karakterét erősíti az a motorpaletta, amely egyszerre nyújt lelkesítő teljesítményt, alacsony fogyasztást, valamint kedvező károsanyag-kibocsátási értékeket.

Az új Focus globális motorpalettáján szerepelnek a Ford különleges EcoBoost™ négyhengeres, turbófeltöltéses és közvetlen benzinbefecskendezéses (DI) motorjai – köztük egy 1,6 literes egységgel Európa számára –, valamint a modern és módosított Duratorq TDCi common-rail dízelmotorok, amelyek 10-20 százalékkal fogyasztanak kevesebbet, mint a kifutó modell setében.

Ami a NAIAS bemutatót illeti, a Ford a teljesen új, 2,0 literes benzinmotort állítja ki az Észak-Amerikai piac számára. E motorban közvetlen befecskendezés (DI) és dupla, független vezérműtengely-vezérlés (Ti-VCT) dolgozik a jobb teljesítmény és hatékonyság érdekében. Az új 2,0 literes DI Ti-VCT erőforrás 20 lóerővel erősebb a jelenlegi 2.0 Duratec soros négyhengeresnél, miközben várható fogyasztása 10 százalékkal csökkent ahhoz képest.

A teljesítmény és fogyasztás terén jelentkező potenciál lehető legnagyobb mértékű kihasználása érdekében az új Focus 2.0 DI Ti-VCT motorja a legmodernebb szárazkuplungos, hatfokozatú Ford Powershift automatikus váltóműhöz kapcsolódik. Ez az egység modern, kettős tengelykapcsolós kialakítású, amely már önmagában 9 százalékkal mérsékli a fogyasztást a korábbi négyfokozatú, hagyományos automatikus váltóhoz képest.

A szárazkuplungos PowerShift váltó a hatékonyabb manuális váltómű technológiára alapul, s nem viseli a hagyományos automatikus váltókban alkalmazott nyomatékátalakítók, bolygóművek és olajszivattyúk jelentette tömeg és bonyolult felépítés hátrányait. Az elektronikusan vezérelt két tengelykapcsoló gyorsan és finoman kapcsol, garantálva a nyomaték folyamatos átvitelét, illetve a prémium automatikus váltóművektől elvárt működési finomságot és könnyű kezelhetőséget.

A Ford megerősítette korábbi terveit is, amelyek szerint teljesen akkumulátoros hajtású elektromos autót épít 2011-ben a michigani összeszerelő komplexumban, és ezeket Észak-Amerikában forgalmazza. Ez lesz a vállalat első, akkumulátorral hajtott személyautója.

Intuitív technológia a használati érték és a biztonság érdekében
A Focus új generációja az általában a nagyobb és drágább prémium modellekben megtalálható izgalmas és új technológiák egész sorát kínálja majd vásárlóinak szerte a világon. A Ford C kategóriás programjának globális mérete révén a technológiák és jellemzők szélesebb körű alkalmazása gazdaságosabb lehet, s így minden korábbinál nagyobb hangsúllyal lesz jelen ebben a méretosztályban.

Az új Focus technológiai csomagja nemcsak azzal kecsegtet, hogy a modell vezető szerephez jut saját szegmensében, hanem még a nagyobb és drágább prémium modellek vevőkörének is kellemes meglepetéseket tartogat.

A műszerfalon a legjelentősebb innováció a vállalat új generációs, a vezetést segítő technológiája. A MyFord rendszer a kezelőszervek és a kijelzők különleges kombinációját nyújtva könnyíti meg a vezetőnek az autó legfontosabb funkcióinak kezelését. A gazdagabban felszerelt modelleken a MyFord rendszer része a 20,3 cm átlójú érintőképernyő, amelyen keresztül a vezető egész sor funkciót kezelhet.

A MyFord rendszert a Ford új generációs és nagy teljesítményű SYNC® kapcsolati csomagja egészíti ki, amelynek része a kifinomult hangvezérléses rendszer, a Bluetooth és a műholdas navigáció, valamint kapcsolódási lehetőség egy sor külső eszköz és médialejátszó részére.

A rendelkezésre álló többi biztonsági és kényelmi technológia közé tartozik a kulcs nélküli nyitás és a FordPower nyomógombos motorindítás, a tolatókamera és a párhuzamos parkolást végző félautomatikus rendszer, amely automatikusan bekormányozza az autót a parkolóhelyre.

Erő és biztonság

A Focus padlólemeze hihetetlenül erős és merev szerkezet, amely nemcsak a jármű dinamizmusa és kifinomultsága, hanem ütközésbiztonsága szempontjából is nagyon előnyös.

Az új generációs Focus karosszériájában jelentős arányban alkalmaztuk a nagy szilárdságú acélt. A teljes karosszéria 55 százaléka készül ebből, míg a jármű szerkezetének több mint 26 százaléka – azaz sokkal több, mint bármely másik Ford modell esetében – ultra erős bóracélból készül. Ezek a modern anyagok lehetővé teszik, hogy a szerkezete még a legszigorúbb követelményeknek is megfeleljen a világ piacain, ugyanakkor segítenek a tömeg csökkentésében is.

A karosszéria szerkezeti integritását tükrözi a torziós merevség is, amely 25 százalékkal nagyobb, mint a jelenlegi észak-amerikai Focusé.

Minőség és kézművesség minden apró részletben
Mivel a vásárlók világszerte egyre inkább prémiumérzést várnak el a kis-, és kompaktautókban is, az új Focus tervezése során a minőség és a kézművesség kimagasló szintjének elérése volt a cél.

Az új Focusban jelentősen csökkent a zajszint az utastérben, az utasok környezete sokkal csöndesebb. Ez a kifinomultság egészíti a friss, új belső tér dizájnját és a kézművesség magasabb szintjét, hogy olyan prémium érzést hozzon létre, amely általában a nagyobb járművekre jellemző.

A jármű valamennyi része, amelyet a vásárló megérint, hall vagy érez, előzetesen szigorú vizsgálaton esett át, hogy garantálni lehessen a vásárlói igények teljesítését vagy túlszárnyalását. Külön figyelmet fordítottunk a belső térben alkalmazott anyagok minőségére, a színek harmóniájára, az illesztési résekre, a panelek közötti átmenetekre és toleranciákra.

A járművek jellemzőnek többsége esetében a Ford csak a márkára jellemző, globális sztenderdet fejlesztett ki, amelyben meg van határozva, hogy egy adott alkatrésznek a márka melyik minőségi követelményének kell megfelelnie. Jó példa erre az ajtócsukódás hangja, amelynek garantálásához nagy figyelmet kell fordítani az ajtószerkezet és zsanérok beállításánál. Vagy ilyen a volán kialakítása, amely érinti a volán vastagságát, párnázását és a varrást.

A részletek iránti ilyen aprólékos figyelmet tükrözi a Ford globális gyártási stratégiája is, amely a Focus esetében egységes sztenderdek és folyamatok bevezetését jelenti minden egyes összeszerelő üzemben szerte a világon.

“Hisszük, hogy az új Focus páratlan vezetési élményt nyújt majd a vásárlóknak, s ehhez jön még a gondtalan autótartás,” mondta Jim Farley, a Ford csoport globális marketingért felelős alelnöke. „A Focus mindig nagyon különleges volt a Ford számára is, s ez a globális új modell hűen tükrözi elkötelezettségünket, hogy izgalmas és szerethető autók új generációját fejlesszük ki.”



A Ford Focus megkapja a vállalat új MyFord rendszerét, amelyben hangvezérlés és intuitív kezelőszervek kapcsolják jobban össze a vezetőt és a személyre szabott járműinformációkat, a szórakoztató egységet, valamint kötik össze a Bluetooth-képes mobiltelefonokat és a PDA-kat az autóval

A MyFord rendszer a mobiltelefonokról ismert, öt irányban mozgatható gombokat és tiszta LCD-ket kapott a több információ megjelenítésére, illetve a vezető rendelkezésére álló funkciók kezelésében

A MyFord a következő jelentős technológia a Fordtól, s a figyelem elterelése nélkül teszi még egyszerűbbé a vezetők feladatát

A SYNC® rendszerrel kombinálva a személyre szabható MyFord a teljes Ford palettán elterjed majd

“Ez nem egy új műszerfal vagy műszeregység, vagy belső dizájn,” mondja Derrick Kuzak, a globális termékfejlesztésért felelős alelnök. “A MyFord átírja, hogy az információt miként jelenítjük meg a vezető számára, illetve hogy az autóvezetők milyen módon szabhatják személyre az információt, és viszonyulhatnak az autó által nyújtott információhoz és szórakozási lehetőségekhez. Olyan forradalmi, intuitív interfész ez, amely hatalmas lehetőségeket rejt magában.”

A MyFord megőrizte a hagyományos autós belső tér kialakítását – a műszerfal a vezető előtt helyezkedik el, a középkonzol pedig kettéosztja a teljes műszerfalat –, s olyan LCD kijelzőkkel egészül ki, amelyek a vizuális információ jelentős részét megjelenítik.

A vezető dönti el, hogy milyen és mennyi információ jelenjen meg előtte, s ezt hangvezérléssel vagy a mobiltelefonokon megszokott, öt irányban mozgatható gombok segítségével teheti meg. Kialakítása és dizájnja révén a teljes rendszer könnyen használható. Ugyanakkor remekül kezelhető is az LCD képernyők funkcióin és a MyFord rendszer mögötti operációs rendszer, a SYNC® teljesítménye jóvoltából.

“A MyFord bemutatásakor egyetlen autósnak sem kell újra megtanulnia, hogyan állítsa be a fűtést vagy a rádió hangerejét,” mondta John Schneider, a Ford Connected Services Solutions Organization főmérnöke. „Ezek az alapvető funkciók pontosan ott vannak, ahol az ember elvárja. Akik mélyebbre kívánnak hatolni, és igazán sajátjuknak akarják érezni az élményt az autóban, azok viszont sokkal több információhoz és beállítási lehetőséghez juthatnak a volánra szerelt gombok segítségével.“



Interakció a MyFord rendszerrel

A MyFord az ismert módon osztja fel az információt: jobb és bal oldal. Az információk szabályozása a mobiltelefonokon vagy MP3 lejátszókon megszokott, öt irányban mozgatható gombokkal történik, amelyek a kormány jobb és bal oldali küllőjén is megtalálhatók.

“A volánon így az összes fontos funkció megtalálható, ráadásul nagyon kis helyen, és éppen ott, ahová az ember keze esik, ha megmarkolja a volánt,” mondta Gary Braddock, a Ford csoport vezető tervezője. “Az öt irányban mozgatható gombok pedig mindenkinek ismerősek lesznek, aki használt már mobiltelefont vagy MP3-as lejátszót. A vezetőre nem kényszerítünk rá semmilyen szokatlan kezelőszervet, mint egy forgókapcsoló vagy joystick.”

Az alapszintű MyFord Connect kivitelben a kijelző két darab 10,7 cm átlójú színes LCD-képernyőből áll; egyik a műszeregység közepén, a másik pedig a középkonzol tetején kapott helyet. A gazdagabban felszerelt változatokban a műszerfalban marad a 10,7 cm átlójú LCD kijelző, a középkonzolba azonban 20,3 cm-es érintőképernyőt szerelünk.

A műszeregység kijelzője – amelyet a bal oldali kapcsolóval lehet kezelni – a járműről közöl információkat: átlagfogyasztás, mechanikus állapot, biztonsági tételek és egyéb olyan információk, amelyek jellemzően a jármű üzenetközpontjában találhatók meg. A középkonzol kijelzője – amelyet a jobb oldali kapcsolóval lehet vezérelni – a jármű utasaira vonatkozó információkat mutatja: a szórakoztató rendszer beállításai, a klímaberendezés információja és a kommunikációs funkciók.

A MyFord Connect modelleken hagyományos, telefon-stílusú billentyűzet és parancsfunkció gombok veszik körül a középkonzol kijelzőjét, így a gyakran használt funkciók gyorsan elérhetők. Az érintőképernyővel ellátott Focus modellek a képernyőn megjelenő gombok és a jobb oldali kormánykapcsoló kombinációjával valósítják meg az információ és a funkciók vezérlését.

Emellett egyszerűsítettük és kibővítettük a Ford SYNC-kel népszerűvé vált hangvezérléses rendszert, s így a felhasználók több funkciót kezelhetnek kevesebb utasítással. Az úgynevezett „lapított szintaxos” SYNC rendszer már nem igényli a kezdeti funkcióparancsot, azaz a ’Telefon’, majd ’Hívd Kovács Jánost’ helyett elegendő a ’Hívd Kovács Jánost’ parancs is.

“Mindent a használhatóságot szem előtt tartva terveztünk át,” mondta Tom Cullen, a MyFord projektmenedzsere. “Az volt a célunk, hogy a vezetők kezébe adjuk az eszközt – sok esetben több eszközt is –, amivel végrehajthatják, amit szeretnének. Még fontosabb, hogy nem feledkezhettünk meg a vezetésről sem, hiszen nem zavarhatjuk meg a vezetőt rengeteg gombbal.”

“A MyFord-ot úgy terveztük meg, hogy együttműködjön a vezetővel, s ne erőltesse a vezetőt, hogy ő működjön együtt a rendszerrel,” tette hozzá.
  
Miként képes a MyFord technológia megfelelni minden fajta vezetőnek?
Annak érdekében, hogy a MyFord rendszer azonnal népszerű legyen a Focus vásárlói között, a tervezők az interfész kialakításkor négy fontos célt jelöltek meg:

* Figyelmes: a MyFord olyan kezelőszerveket, képernyőket és egyéb interfészeket használ, amelyek a legtöbb felhasználó számára már ismerős, illetve a népszerű elektronikai termékeken már találkozhatott velük.

* Hozzáférhető:
a MyFord vonzó, grafikusan gazdag, élénk színeket használ, kijelzői felbontása nagy, a könnyen kezelhető gombok kellemes látványt nyújtanak, és jó őket megérinteni.

* Egyértelmű: ahelyett, hogy lenyűgöző gomberdőt, kapcsolókat és mutatókat telepítettünk volna a vezető elé, a MyFord rendszer egyértelmű és jól kézre eső kezelőszervekkel és kijelzőkkel működik, amelyek éppen ott vannak, ahol az ember elvárja. A legtöbb fontos funkciót hangvezérléssel is lehet kezelni, így a vezetőnek nem kell elvennie a kezét a volánról.

* Kapcsolatban van: a technológia szerelmesei a MyFord rendszert úgy is konfigurálhatják, hogy annyi és olyan információt jelenítsen meg, amelyre a felhasználónak éppen szüksége van. Akik idegenkednek mindettől, azok számára a rádió, a fűtés-szellőzés és klímaberendezés gombjai még mindig elérhetők a jól megszokott kezelőszervekkel a középkonzolon, azaz nincs szükség arra, hogy a jármű kezeléséhez elsajátítsanak egy sor új parancsot.

Miért terveztünk új interfészt?

Az elmúlt években a vevők által megkövetelt fedélzeti kommunikációs rendszerek, a navigáció, az audio és szórakoztató rendszerek technológiája kinőtte a hagyományos, gombokból és kapcsolókból álló interfészt, azaz kezelőfelületet. A vevők egyre inkább irtóznak a sok gombtól, s ez annak ellenére így van, hogy egyre többet követelnek a fedélzeti konnektivitás, az opciók és az információ terén, valamint hogy ez a folyamat várhatóan még tovább tart majd.
“Amikor elkezdtük a munkát a MyFord rendszeren, már láttuk ennek a rengeteg új technológiának és új funkcióknak az érkezését, s mindez a szemünk előtt bővült szinte napról napra,” mondta Braddock. “Tudtuk, hogy ha nem tervezünk intuitív interfészt ezekhez a funkciókhoz, akkor vásárlóink figyelmét eltereljük, s ez a vezetési élmény csökkenéséhez vezet.”
A vevőknek például még mindig meg kellene szakítaniuk a kommunikáció és a zene áramlásának nagy részét, amikor beszálltak az autóba. Amikor bent voltak, a figyelem gyakran a dal kiválasztására, egy telefonhívás megkezdésére vagy éppen a navigációs rendszer beállítására összpontosult, nem pedig a vezetésre.
Az eredeti SYNC rendszer abban segített, hogy a vezetőnek fennakadás nélkül továbbította az információt és a szórakozást. Ám a rendszer most még többet tud, és a MyFord abban segít, hogy a vezetők kezelhessék a rendelkezésükre álló rengeteg információt és funkciót. A MyFord a következő jelentős technológia a Fordtól, amely segít az autósoknak teendőik elvégzésében, és fenntartja a biztonságos és figyelmes vezetést.
Globális Ford technológia
Ahogy az új és felfrissített modellek megérkeznek a világ piacaira, valamennyi Ford járművet ellátjuk a MyFord rendszerrel. Lehetnek ugyan kisebb változások az egyes modellcsaládok között és a világ különböző régióiban, ám maga az interfész minden Ford járműben azonnal felismerhető világszerte.
“Olyan felhasználói környezetet fejlesztettünk ki, amely minden modellünkben megjelenik majd, s részben ettől lesz egy Ford igazán Ford. Szerte az országban, és mindenhol a világon az összes termékünk ugyanazt az élményt nyújtja majd,” mondta Kuzak. “S ha mindehhez hozzávesszük a belső teret, a külső formatervét és az erőforrások génállományát, amelyet minden autóba beépítünk, akkor nyilvánvalóvá válik elkötelezettségünk a globális Ford márka iránt.”
Ford dinamizmus
Az új Focus fejlesztésekor a Ford olyan járműdinamikai tervezőcsapat szakértelmét vette igénybe, amely különleges megközelítéssel teremti meg a kormányzás, az úttartás és a gördülési kényelem optimális egyensúlyát. Az elmúlt 15 évben ez a csapat felelt egy sor olyan termékért, amelyekre később a vezetési dinamika terén mérceként tekintettek saját szegmensükben.

A Norbert Kessing, a Ford Kölnhöz közeli, merkenich-i járműdinamikai központjának igazgatója által vezetett csoport, valamint a vállalat lommeli (Belgium) próbapályáján dolgozó, és csak ezzel a feladattal megbízott csapata tapasztalt mérnökökből állt, akik a modern tervezési eszközök és az aprólékos finomhangolás kombinációjával garantálták, hogy a kormányzási és felfüggesztési rendszerek precíz, agilis és kontrollált jellemzőket mutatnak, s hozzájárulnak a nagyszerű vezetési élményhez.

“Azt az egyértelmű célt tűztük ki magunk elé, hogy nagyszerű vezetési élményt nyújtó termékeket hozunk létre, amelyekre azonban a nyugodt, kifinomult és kényelmes jellemzők is illenek,” mondta Kessing.

“Ezt nagyon könnyű kijelenteni, ám nagyon nehéz elérni, ezért első lépésünk az volt, hogy ezeket a magas szintű célokat konkrét számokban fogalmaztuk meg, hogy mérnökeink pontosan tisztában legyenek azzal, mit is kell elérniük,” tette hozzá.

A járműdinamikai génállomány megteremtése
Ez az európai járműdinamikai csapat az elsők között volt a Fordon belül, akik meghatározták a márka génállományát, a márkára jellemző sajátosságokat, amelyekkel pontosan leírható volt az a menetjelleg, amelyet valamennyi Ford autóban megvalósítani kívántak.

Ezt a génállományt aztán egy sor műszaki specifikációban fejezték ki, hogy minden egyes jellemzőt mérni és tesztelni lehessen. A kormányzás precizitása és agilitása például több mint 20 mérhető adatban tükröződik, amelyek leírják a vezető által számos helyzetben, például nagy sebességgel vett kanyarban vagy parkolás közben érzett erőszükségletet és kormányreakciókat.

Ezek a mérhető célok lehetővé teszik a Ford mérnökei számára, hogy maximalizálják a számítógépes műszaki tervezés (CAE) hatékonyságát és a tesztelési feladatokat, így a kezdeti fejlesztési szakaszokban már olyan autók kerülhetnek ki a kezük alól, amelyek megfelelnek az elvárt dinamikus jellemzőknek.

A mérnökök különleges CAE tervezési eszközöket használnak, amelyek révén már a fizikai valóságban is létező prototípusok előtt is modellezhetik és optimalizálhatják a dinamikus viselkedést. Emellett rendelkezésükre állnak kifinomult tesztpadok a felfüggesztés és a kormánymű vizsgálatára, s így a különböző alkatrészek anélkül tesztelhetők, hogy értékes időt kellene tölteni a próbapályákon. Az ilyen technológia ideális a teszteléshez és a fejlesztési folyamatokhoz, mert minden alkalommal ugyanolyan hatásoknak és erőknek teszi ki a részegységeket – szemben egy tesztpilótával, aki a próbapályán változó körülmények között vezet.

Finomhangolás tapasztalt mérnökök által
Miközben az objektív célértékek használata jelentős előnyökkel jár a fejlesztési folyamat során, a tapasztalt járműdinamikai mérnökök által elvégzett aprólékos finomhangolás még mindig döntő szerepet játszik.

“A járműdinamikával kapcsolatban azonban sok olyan dolog is van, amit nem tudunk mérni,” mondta Kessing. „A járműdinamikai specialisták által végzett finomhangolás, illetve a részletek iránti fokozott figyelem az, ami megkülönbözteti a jó vezetési élményt nyújtó autót a nagyszerű vezetési élményt nyújtó autótól.”

A Ford koncepciójának középpontjában az áll, hogy a lehető legtöbb idő maradjon a kormányzás és a felfüggesztés finomhangolására, mert ezzel garantálható, hogy minden részegység teljes mértékben optimalizálható a járműben. A CAE és tesztelő mérnökökkel szoros együttműködésben tuningszakemberek is dolgoznak, hogy szakértelmük és tudásuk is hatással legyen a teljes folyamatra.

A finomhangolás hatása a járműdinamika olyan területein különösen értékes, mint a gördülési kényelem és a kormányzás, mert bizonyos jellemzők nehezen bírálhatók el objektív kritériumokkal. Ez az a terület, ahol a Ford járműdinamikai szakembereinek tudása igazán gyümölcsöző, hiszen a tesztpályán végzett aprólékos munka finom, de érezhető javulást jelent a vásárló számára.

A tudás folyamatos felhalmozása

Az 1994-ben megalapított európai járműdinamikai csapat fontos szerepet játszott abban, hogy a vállalat termékeiben a vezetési minőség prioritást élvez.

Amióta a csapat megkezdte működését, az egyes járművek fejlesztésekor nyert tapasztalatokat gondosan rögzítik és tárolják, hogy a következő programban fel lehessen használni azokat, így a tudás a csapaton belül folyamatosan nő. Ez a szakértelem immár közel 20 új jármű, köztük az új Ford Fiesta létrehozásában játszott szerepet.

A csapat hasonlóképpen építhetett a járművek tuningolását végző szakemberek tapasztalatára is, akik megosztják információikat a mérnökökkel.

“Csapatunk megőrizte lelkesedését az olyan járművek fejlesztése iránt, amelyeket vevőink élvezetesnek találnak majd,” mondta Kessing. „Bízunk benne, hogy az új Focus ismét magasabbra emeli a mércét saját kategóriájában, hiszen ötvözi az agilis úttartást, a kényelmet és a kifinomultságot.”



A hivatalos bemutatót követően, valószínűleg egyre több és pontosabb információ fog a rendelkezésre állni az autóról!

Mi ott leszünk és megosztjuk veletek!

További képek

Forrás: http://www.newfordfocusmedia.com/




 
 
  Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Info
· Írta: Lala


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Info:
Minden, amit a Focus II-rol tudni akartál


  Cikk értékelése
Átlagolt érték: 5
Szavazat: 1


Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz


  Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

Kapcsolódó rovatok

Info

"BEMUTATKOZIK A DINAMIKUS, ÚJ GENERÁCIÓS FORD FOCUS" | Belépés/Regisztráció | 12 Megjegyzés | Vita keresése
Minden megjegyzés a szerzők tulajdona. A megjegyzések tartalmáért felelősséget nem vállalunk.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj!

Re: BEMUTATKOZIK A DINAMIKUS, ÚJ GENERÁCIÓS FORD FOCUS (Értékelés: 1)
Szerző: percy Dátum: 2010. január 13. szerda, 00:46
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése) http://www.percy.hu/index5.html
Ajajjjjjj.... De kár hogy ez már egyáltalán nem tetszik. Elmúlt az a varázs ami miatt megkedveltem a Fókákat :-( (ez mondjuk már a Focus II-vel kezdődött részemről.) Köszi a cikket!



Re: BEMUTATKOZIK A DINAMIKUS, ÚJ GENERÁCIÓS FORD FOCUS (Értékelés: 1)
Szerző: Tomfox Dátum: 2010. január 13. szerda, 19:45
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Szemből olyan, mint egy sufnituning-lökhárítóval elrontott Chevrolet Epica... Viszont a beltere elég impresszív. Majd meglátjuk, milyen lesz élőben.



Re: BEMUTATKOZIK A DINAMIKUS, ÚJ GENERÁCIÓS FORD FOCUS (Értékelés: 1)
Szerző: Criss Dátum: 2010. január 13. szerda, 20:38
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Nekem nagyon bejön! Ez végre olyan új Focus kivül-belül, amilyenbe szivesen átülnék. A belső tér látványa ismét azt az érzést keltette, amilyet a 2002-es. 8 évet és 3 generációt kellett várnom! :)



Re: BEMUTATKOZIK A DINAMIKUS, ÚJ GENERÁCIÓS FORD FOCUS (Értékelés: 1)
Szerző: Tulpa Dátum: 2010. január 14. csütörtök, 07:26
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Szívemből szóltál de tényleg!!!



Re: BEMUTATKOZIK A DINAMIKUS, ÚJ GENERÁCIÓS FORD FOCUS (Értékelés: 1)
Szerző: nagysuhi Dátum: 2010. január 21. csütörtök, 14:31
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Jó kis összefoglaló. Egy fontos dolog kimaradt: megjelenésekor a Ford Focus lett az év autója Európában.



Re: BEMUTATKOZIK A DINAMIKUS, ÚJ GENERÁCIÓS FORD FOCUS (Értékelés: 1)
Szerző: FOKIO Dátum: 2010. január 23. szombat, 17:13
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Várom a kombit. Meg a méretadatokat. Fejtér-lábtér hátul. És tán szebb lesz a popsija, mint a lépcsősnek. Ez a Grand C-max popsija lépcsősre árírva. Lesz még face-lift erre is:)



Re: BEMUTATKOZIK A DINAMIKUS, ÚJ GENERÁCIÓS FORD FOCUS (Értékelés: 1)
Szerző: gergoap Dátum: 2010. január 24. vasárnap, 10:04
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Hát szemből elég távol-keleti kinézete van, belülről viszont már követi a mai designe-t, ami egy kissé elmaradt a Focusnál.



Re: BEMUTATKOZIK A DINAMIKUS, ÚJ GENERÁCIÓS FORD FOCUS (Értékelés: 1)
Szerző: bbe Dátum: 2010. április 24. szombat, 17:56
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Erdekes. Mindamellett, nemreg jottem ra, hogy a kilencvenes evek vegerol szarmazo belso design (focus I-II) meg mindig nyero szamomra, nincs az az erzesem, hogy meguntam. Azt jol kitalaltak nagyon.



Oldalkészítés: 0.11 másodperc