Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2021.09.18. 00:26:04 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: csapodaniel
Mai: 0
Tegnapi: 1
Összesen: 26275
Látogatók:
Vendégek: 455
Tagok: 1
Összesen: 456

Jelen lévő tagok:
01: Aschy


  Focus II. fékfelújítás
Írta: Lala
Barkács Minden autónál a természetes elhasználódás következményeképpen kopnak a fékek, így időnként cserélni kell azokat. Ha csak a betétjeink koptak el, akkor is célszerű lehet levenni a tárcsákat is ellenőrzés, illetve utánszabályozás céljából.




Lássuk, hogyan is valósítható meg ez valóságban.




Az első fékek az összes Focuson azonos szerkezetűek, csak méretben van eltérés az autók felszereltsége egészen pontosan a motor erőssége alapján. Cikkünkben a hátsó fék esetében a tárcsafékes verziót tárgyaljuk, mely a kombikon, és az erősebb motorral felszerelt autókon található.

Kezdjük hát az első fékekkel:

A szükséges alkatrészek: Első hátsó tárcsák és betétek, kb 3-4 dl fékolaj.
A szükséges szerszámok: 9-es csillagvillás, 15-ös dugókulcs, kalapács, csavarhúzó, emelő, kerék kulcs.
Az autóval álljunk sík talajra, Húzzuk be a kéziféket, ha szükséges ékeljük ki a kerekeket. Emeljük fel az autót, vegyük le a szerelni kívánt első kereket.
Tekerjük ki a kormányt abba az irányba, amelyik oldalt szereljük éppen.

A fék szerkezet a következő:




Először bontsuk le a féknyereg két tartócsavarját, ami a képen 1-es számmal van jelölve. 15-ös dugókulcsot használjunk. Ha nagyon be lenne rohadva, akkor lehet csavarlazítóval segíteni.
Utána a légtelenítő csavarra tegyük fel a csövet, amit egy üvegbe lógatunk, amibe egy kis fékfolyadék van. Nyissuk ki a csavart, majd nyomást gyakorolva a betétekre amennyit lehet nyissunk a köztük lévő távolságon, annyi elég, hogy a teljes féknyerget (2) kifelé tengelyirányban le tudjuk húzni a tárcsáról (3).


Ha lent van a szerkezet, akasszuk ki a rugót (1), majd vegyük ki a betéteket (6).



A betétek minimális vastagsága 1,5 mm, ekörül, de ez alatt mindenképpen cserélni szükséges. A tárcsa gyári vastagsága 25 mm, 23 mm-t elérve cserélni kell. Ha a tárcsát is cseréljük, akkor tengelyirányban üssük le a tárcsát a helyéről. Nem rögzíti külön semmi, de valószínű össze van kicsit rohadva a kerékaggyal.
Ha a tárcsát nem cseréljük a levételt óvatosan végezzük, hogy a deformációkat elkerüljük, tehát mindenképpen tegyünk az ütőszerszám elé puha fát, ami felveszi az ütések által okozott feszültséget.
Ha kint vannak a betétek, akkor nyissuk ki a légtelenítő csavart, és nyomjuk be a munkahengert a helyére ütközésig, közben a felesleges olajat kiengedve egy üvegbe. Ne üssük, hanem nyomjuk, lehet szükséges a féknyerget közben kitámasztani. Ha netán olajfolyás tapasztalható a munkahengernél, az okát feltétlenül vizsgájuk meg és a szükséges alkatrészeket javítsuk, vagy cseréljük ki!
Ha minden rendben, helyezzük el az új betéteket a féknyeregben, figyelve arra, hogy a betétek felületét ne fogdossuk semmivel!
Az új tárcsát mossuk le tiszta benzinnel és helyezzük fel a kerékagyra, majd szereljük vissza a helyére a komplett féknyerget. A rugót is tegyük vissza a helyére. Ezek után valaki segítségével légtelenítsük az adott fékrészt, amíg légmentesen jön a csőből a fékfolyadék. Az eljárást ismételjük meg a másik oldalon is. A fékek egyéb beállítást nem igényelnek, lévén önbeállóak.

A hátsó tárcsafékek cseréje:

A hátsó fékeknél a fő különbséget a kézifék ittléte képezi. Ezért más a munkahenger és a féknyereg kialakítása. A csere menete azonos, csak a különbségekre hívnám fel a figyelmet.



A kereket levéve a fenti képet látjuk. először akasszuk ki a fékbowdent, ami a kézifék kiengedett helyzetében lehetséges. Utána húzzuk félre, hogy a további munkát ne akadályozza.
A következő különbség, hogy a munkahenger menetemelkedéses perselyes, hogy a kézifék önbeállását segítse, így csak a nyomás elengedésével nem lehet teljesen visszanyomni. Ezért ha cseréljük a tárcsát érdemes két szabadon álló helyen flexel levenni a szélén lévő peremből, hogy a féknyereg könnyen lehúzható legyen. Én simán leütöttem egyébként, lévén nem akartam semmit megmenteni belőle.



A munkahenger felületén van kiképezve két nyílás.





Ebbe megfelelő szerszámot helyezve (gyárilag speciális szerszám való bele) a légtelenítő csavart kinyitva és az óramutató járásával megegyezően forgatva a munkahenger az alaphelyzetébe visszanyomható.



A tárcsacsere azonos az első fékével. Az új tárcsa 11 mm vastag, és 9 mm-ig kophat.
Ezek után az összeszerelés és a légtelenítés az elsővel megegyező folyamat.



A légtelenítés után, próbáljuk ki a féket, de ne feledjük, a kézikönyben is írva van, az első 500km-en a fékek gyengébben fognak, és ezalatt kerüljük a vészfékezést és a fékek gyilkolását, különben idő előtt tönkretehetjük az új alkatrészeket.

További képek.


 
 
  Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Barkács
· Írta: Lala


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Barkács:
Alapjárati szabályzó tisztítása


  Cikk értékelése
Átlagolt érték: 5
Szavazat: 1


Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz


  Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

Kapcsolódó rovatok

Barkács

"Focus II. fékfelújítás" | Belépés/Regisztráció | 16 Megjegyzés | Vita keresése
Minden megjegyzés a szerzők tulajdona. A megjegyzések tartalmáért felelősséget nem vállalunk.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj!

Re: Focus II. fékfelújítás (Értékelés: 1)
Szerző: otvoslajos Dátum: 2010. július 08. csütörtök, 14:04
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Volt egy kis bonyodalom, a cikket kijavítottam, és a képeket is beletettem. A régi rossz törölve lett.



Re: Focus II. fékfelújítás (Értékelés: 1)
Szerző: foka74 Dátum: 2010. július 08. csütörtök, 18:30
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Jó kis poszt_leírás! Hamarosan nekem is csereérett lesz a dolog... Köszönöm!



Re: Focus II. fékfelújítás (Értékelés: 1)
Szerző: tiano Dátum: 2010. július 08. csütörtök, 18:58
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése) http://mytdci.blogspot.com/
Honnan tudtad, hogy cserélni akarom, és épp most? :O



Re: Focus II. fékfelújítás (Értékelés: 1)
Szerző: akyy Dátum: 2010. július 11. vasárnap, 19:42
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
A légtelenítő csö átlátszó legyen, különben nem látszik, hogy levegős-e még a fékolaj! --- Ami nagyon fontos, hogy ha a régi tárcsa le van szedve és az is lesz visszarakva, a felfekvési felületeket a tárcsa belső felén és magán a kerékagyon is fémtisztára kell pucolni! A keréktőcsavarok miatt ez néha szenvedés de meg KELL csinálni! Teljesen sik felületeknek kell lenni itt, rozsdának, szemétnek, apró domborulatnak helye nincs! Ha mégis marad , akkor elöfordulhat, hogy rázni fog a fék! --- A hátsó féknél a kéziféket úgy lehet hamar beállitani, hogy ha össze van rakva már, jól meg kell taposni párszor a lábféket és a kéziféket is rendesen meghúzkodni, hogy ráálljon a munkahenger a tárcsára rendesen.



Re: Focus II. fékfelújítás (Értékelés: 1)
Szerző: Vadasz_22 Dátum: 2010. július 13. kedd, 21:10
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Most nem rég nekem is volt hátsó fék felújítás, a szerelő nem a légtelenítő felől cserélte le a fékolajat, hanem a kiegyenlítő tartályból "szivattyúzta" ki egy nagy injekciós tűvel, aminek a végére átlátszó gumicső volt helyezve. 6 deci fékolajra volt szükség amúgy. légtelenítőnél vmi műanyag kupakokat cserélt ki,nem tudom mire szolgált.



Re: Focus II. fékfelújítás (Értékelés: 1)
Szerző: mugab Dátum: 2010. szeptember 24. péntek, 02:08
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Hm, dobfék eszerint csak az enyémen van...



Re: Focus II. fékfelújítás (Értékelés: 1)
Szerző: myki01 Dátum: 2010. november 17. szerda, 21:40
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Hány mm-es a hátsó tárcsa 265 vagy 280?



Re: Focus II. fékfelújítás (Értékelés: 1)
Szerző: fgab85 Dátum: 2020. június 03. szerda, 17:34
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Üdv, Most szeretném kicserélni a hátsó féktárcsát, neki is álltam de 4óra szenvedés után feladtam. Nagyon össze van rohadva, próbáltam kalapáccsal + egy kis hőkezelés, de semmi. Lehuzatót is tudtam szerezni, de meg sem mozdul. Néztem több videót, és még a leg extrémebb helyzetben is le tudták szedni. Többen mondták már csak a flex maradt, ami már nekem is sok. Valami ötlet?



Oldalkészítés: 0.12 másodperc