Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2021.09.18. 00:34:59 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: csapodaniel
Mai: 0
Tegnapi: 1
Összesen: 26275
Látogatók:
Vendégek: 447
Tagok: 1
Összesen: 448

Jelen lévő tagok:
01: Aschy


  Új C-max 2010 próba
Írta: Lala
Info 2010-2011 a Ford egyik legfontosabb típuspárja modellváltásának debütálása. Először a C-Max, majd az új Focus. A C-Max már kapható az új Focus már rendelhető. A sajtóbemutató után következik, hogy mi felhasználók is közelebbi ismeretséget köthessünk az új modellekkel, bízva abban, hogy a magyar autópiac is előbb utóbb magára talál ebből a posványból, és újra ülhetünk szép új autók volánja mögé is.
A mostani cikkünk szerzője Attila64 klubtársunk, akinek sikerült kipróbálásra kapnia egy 1.6 TDCi Titanium C-Max modellt. A cikkben röviden összefoglalta első benyomásait, tapasztalatait.





1,6-os TDCi, Titanium felszereltségű modellt kaptunk kipróbálásra.
Az átvételkor eszembe jutott a 2004, amikor a II fóka megérkezése előtt arról beszélgettünk a kereskedőkkel, miért váltják le a sikeres F I-et. Tudnak-e ennél jobb autót gyártani, hiszen az F I nagyon jó autó. A választ az idő megadta: Az FI sikeres volt, de az idő, és a konkurencia miatt újat kellett alkotni. Hát ilyen érzésekkel indultunk az új C-Max kipróbálására.



Az autókázás elején már éreztem, hogy ez sikerült, majd másodjára pedig akkor, amikor visszaültem a régibe, és hiányoltam az új autó jó tulajdonságait.



A karosszéria elemei pontosan illeszkednek, a fényezés minősége szép, a küszöböt műanyag borítás védi. A B oszloptól hátrafelé az üvegek sötétítettek, amely menet közben nem volt zavaró hatású.
A majd kéttenyérnyi tükrök aszferikusan osztottak, gyakorlatilag teljesen megszüntetik a holtteret, komoly biztonságérzetet adva ezzel. A kettős központi zár működtetésével a tükrök automatikusan behajtódnak.



Az autó ülései kényelmesek, bár az ülőlap lehetne kicsit hosszabb, az üléshelyzet magasabb a megszokottnál, a belmagasság akkora, hogy bátran vállalkozhatunk egy kisebb zsiráf szállítására
Az ülést nem kellett egyáltalán hátratolnom, és a második sorban is maradt még hely.
A csomagtartó méretei is elfogadhatóak.
A vezető szemszögéből nézve tetszetős a műszerfal, amelyet a kék szín hatása jellemez, és nagyon jól áttekinthető.
A kormány mögött egy kisebb kijelző van, melyen a futásteljesítmény adatai jelennek meg.
Középen a fedélzeti komputer kijelzője van, ami multifunkcionális: rádió, tolatóradar és egyéb információk is ott jelennek meg.
A rádiónak jó a hangja.
A sebességváltóval egy magasságban található a digitklíma kezelőszerve, a kijelző szép, és jól látható. A belső keringetés továbbra sem záródik be, ha tolatunk, pedig ez jó lenne.
A belső visszapillantó tükör automatikusan sötétedik el, a kormány fogása nagyon jól
A kesztyűtartó mérete kisebb a megszokottnál, viszont az ajtó zsebei nagyobbak, még üdítőitalos üveget is berakhatunk. A kartámasz alatt mély tároló rekesz fogad minket, ahol az USB csatlakozó található.



A motorháztető belülről nyitható.
Az ajtókárpitoknak nincs műanyaghatása, puha borításúak.
Az utastér világítása LED-es lámpákkal történik, a fényélessége újszerű, szokni kell azt egyelőre.

A titán felszereltség rendelkezik a kulcsnélküli indítással, a gomb megnyomásra készségesen indul a motor, amely kiegyensúlyozottan forog, finomabban, mint a II motorja.
A teljesítménye 6 lóerővel nagyobb, és érezhetően nyomatékosabb az alsó fordulatszám tartományokban. A 6 gangos sebességváltó példásan kapcsolható,a fokozatok elosztásán is módosítottak. Az első 5 fokozat rövidebb, így minden fokozatban jobban húz a motor, a negyedik fokozat az 50-es tempónál bőven használható, a 6. fokozat egy nagyon hosszú 5-nek felel meg, kb. 80-as tempónál már kapcsolható. Ezt a kormány mögötti kijelző mutatja, ha eljön a váltás ideje, intelligens módon teszi ezt: figyelembe veszi a menetviszonyokat, felismeri a hegy és lejtmenetet, nem javasol ésszerűtlen sebességfokozat váltást.
A fékek pontosak, az autó jól fékezhető, rendelkezik a visszagurulás gátlóval.
Az elektronikus menetstabilizátort, kipróbáltuk havon, hatásos a működése.
A rükverc szinkronizált, így bátran kapcsolható kellemetlen hanghatás nélkül.
Az autó nagyon halk, jó a zajszigetelése, bár kisebb műanyagzörejt lehetett hallani időnként.
A futómű stabil, az úthibákat elnyeli, a kocsi a kormány rángatására sem dől meg.
Az autó nem kapott LED-es menetfényt, helyette a tompított fényszóró kapcsol be az indítás után.
Az ablaktörlőlapátok középről indulnak az A oszlop irányába, és kifelé törlik a koszt.
A nem törölt felület kicsi, és így az öntisztulást a menetszél segíti.
A fűtés hatásosabb mint az elődmodellnél volt, hamarabb fűti be az utasteret.
A tolatást parkoló radar segíti, hangjelzéssel figyelmeztet, és a kijelzőn mutatja a veszélyesen közel lévő akadály elhelyezkedését.



Egyes típusok rendelkeznek parkoló automatikával, aki próbálta, annak a tapasztalata az, hogy ugyanarra a parkolóhelyre többszöri beállás után is milliméter pontossággal állt be az autó.
Az autó teljesíti az Euro V-ös emissziós normákat, a DPF szűrő nem igényel utántöltést, és az élettartama is hosszabb, mint az elődjéé volt.

Képek az albumban:


Köszönet Attilának a cikkért!

 
 
  Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Info
· Írta: Lala


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Info:
Minden, amit a Focus II-rol tudni akartál


  Cikk értékelése
Átlagolt érték: 4
Szavazat: 1


Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz


  Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

Kapcsolódó rovatok

Info

"Új C-max 2010 próba" | Belépés/Regisztráció | 2 Megjegyzés | Vita keresése
Minden megjegyzés a szerzők tulajdona. A megjegyzések tartalmáért felelősséget nem vállalunk.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj!

Re: Új C-max 2010 próba (Értékelés: 1)
Szerző: deki Dátum: 2011. április 17. vasárnap, 21:35
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Német pályákon volt már alkalmam látni párat de csakis kívűlről, és mozgában. Nekem olybá tűnt mintha kívülsől kissé kisebb lenne...



Re: Új C-max 2010 részecske szűrő (Értékelés: 1)
Szerző: frederico Dátum: 2019. augusztus 01. csütörtök, 20:30
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Sziasztok! Minap kaptam egy hibaüzenetet az 1,6 TDCI c-maxomra. P2453 "Diesel Particulate Filter Defferential Pressure Sensor Circuit Range/ Performance" A Ford márkaszervíz szerint ki kell cserélni a DFP nyomásérzékelő szenzorát. A szenzor cseréje után azonban marad a hibajelzés. Mint kiderült, a szűrő televolt hamuval és csak a kényszer regeneráció elindítása után tűnt el a hiba. Létezhet, hogy nem is a szenzor volt a hibás, hanem a felgyülemlett hamu miatt jött a hibajelzés és elég lett volna egy félórás autópálya-út, hogy elinduljon a regenerálás? Az érzékelőnek meg kutya baja sem volt, csak jelezte a problémát. Vagy a hibája miatt gyűlt fel a hamu (bár a hibajelzés után max 50 km.t mentem)? Csak mert mindez 30 e + munkadíj:-( Valaki vmi okosságot tud erre esetleg? Frederico



Oldalkészítés: 0.10 másodperc