Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2021.10.28. 11:25:05 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: gorcsev27
Mai: 0
Tegnapi: 0
Összesen: 26311
Látogatók:
Vendégek: 408
Tagok: 1
Összesen: 409

Jelen lévő tagok:
01: mugab


  Ford Focus III. 2011 kipróbáltuk
Írta: Lala
Portál

Nem titkoltan világautó szerepet szán a Ford a nemrég megjelent  vadonatúj alsó-középkategóriás modelljének. Az új Focust  Észak-Amerikai Autószalon közönsége láthatta először testközelből. Ám hamarosan bemutatkozott az Európába szánt változat a genfi Autószalonon, majd nemrégen magunk is kipróbálhattuk az új modellt.

Hogy milyen is lett? megpróbáljuk ezt összefoglalni.



Az amerikai óriásvállalat sokáig várt a hivatalos képekkel, szinte a bemutatóval egyidőben tette közzé azokat. Az új modell feladata szegmensében a lehető legelőkelőbb hely megszerzése, amely során olyan típusokat kell maga mögé utasítania, mint a betonbiztos vásárlóközönséggel rendelkező VI-os Golf, vagy éppen a szintén friss Astra J.

Az első blikkre látszik az autón, hogy formatervezői nagyon sokat "rajzoltak és radíroztak" a végleges optika elérése céljából. Éppen ezért is lehetséges, hogy kissé túljátszottnak tűnnek egyes külső ívek, de még éppen azon a határon belül mozognak, amelyeket "vizuálisan emészthetőnek" tarthat a világ célközönsége Amerikától kezdve a kritikus Európán keresztül egészen a Sárga folyó földjéig. Nem akartak nagyon elütni a jelen formavilágtól (amely egyébként nem haladt rossz úton), mégis szükséges volt a vérfrissítés, hiszen a közvetlen és nagyon erős - fentebb példaként említett új típusokkal - konkurencia nagyon magasra emelte azt a bizonyos lécet.


A Ford Focus, csakúgy, mint a Volkswagen Golf, a kategória egyik meghatározó tagjává vált az elmúlt időszakban. A 90-es években az Escort nem éppen a meggyőző technikájáról volt híres, éppen ezért 1998-ban a Ford vezetősége úgy döntött, hogy teljesen új alapokra és filozófiára épített kompakt modellel rukkol elő. A bemutatott új autó a Focus nevet kapta, amely egyből az Év Autója címet is bezsebelte. Mára már a harmadik generációnál jár az autó, és mindegyik egy kicsit különbözött a másiktól. Az első modell extravagáns formatervével, a második sokkal visszafogottabb dizájnjával volt meghatározó, és egyértelműen elmondhatjuk, hogy a Focus III is egy gyökeresen új modell. Az "Egy Ford" filozófia alatt született négykerekű szerencsére főleg az európai ízlés alapján született, de azért így is bele tudnak kötni a kukacoskodók az autóba. Az biztos, hogy nem a konzervatív egyének autója lesz a Focus harmadik generációja, és talán cégautós státuszát is elveszti végre, mert a második generáció remek megbízhatósága, ám konzervatív külseje miatt ebbe a sorba került, főleg hazánkban. Az új Ford Focus tehát megőrizte a korábbi modellek erősségeit, és a gyenge pontokat remélhetőleg sikerült kiköszörülni.

Most pedig lássuk tehát magát az autót!

Jómagam kétszer találkoztam vele személyesen. Első alkalommal Szolnokon a Ford Nesztor Kft-től kaptam lehetőséget az autó kipróbálásra, másodszor Attila64 klubtársunk és az Auto Fort Kft jóvoltából Budapesten vettem részt több kedves klubtársunkkal egy közös tesztelésen.



Az F3-al a Ford ismét nagyot változtat. Az F1 merész vonalai miatt sokan kritizálták a céget, hiszen megosztotta az embereket. Vagy nagyon tetszett vagy nagyon nem, mindenesetre kilógott az akkor kapható autók sorából. Talán éppen ezért a cég az F2-vel pont az ellenkezőjét csinálta, németesen egyszerű lett, bár sokkal felnőttebbnek érződött az autó, ekkor viszont ezért reklamált a vásárlók egy csoportja. Az F3 visszatér a gyökerekhez, szinte minden porcikája formabontó, ugyan néhány részlet KIA-s, de előtte pont ez a cég másolta a Fordokat, s teszi azóta is (Cee d). Ezen felül csak a Peugeot ablaktörlő és a VW konszern első lökhárító alsó része említhető ismerősként. Az autó minden részletében megváltozott, nem úgy mint a hírhedt konkurens Golf szokott, ami a "lusta" tervezés mintapéldája. Itt tényleg ízig-vérig új fejlesztést kapunk.

Menjünk végig az autón. Az orr rész valahonnan már ismerősnek tetszik, mondhatjuk a nagy légbeömlő az RS átdolgozott verziója, két halszálkával áthúzva. Alul előre mutató kidudorodás erősíti a sportos jelleget. Formabontó, de mégis egyedi. Az első képeket látva féltünk tőle, de élőben nyugodtan elmondhatjuk, hogy remek munka, jól áll az autónak, és teljesen egyedi kinézetűvé teszi.
A fényszórók alapból LED-eseknek kellene lenniük, de nálunk egyelőre csak a Titanium kapott menetfényt, ő is csak xenonnal együtt rendelve.
A ködlámpák szerintem az RS-ből jöttek. Új a mindkét oldalon kifelé törlő lapát az ablakon. A szolnoki tesztnél szakadt az eső és bízvást mondhatom nagyon jó törlési hatékonysággal tisztította meg a szélvédőt, alig alig hagyva maga után nedves széleket. A lapátok talán mondani sem kell aeroblade rendszerűek. Az oldalsó irányjelzők a tükrökbe integrálódva foglalnak helyet.



Az autó oldala, és egyébként az egész autó nem a karosszérialakatosok álma lesz egy-egy sérüléskor. Viszont a formatervezők kitettek magukért az autó vonalvezetésének tervezésekor, nem spóroltak a törésvonalakkal.
A B és C oszlopok újra fényes borítást kaptak mint anno az első szérián. Az ajtókat sajnos ugyanaz a zár védi, mint elődjén, úgyhogy az új tulajoknak adott az első dolog a zár kivétele és dugózása. A küszöbök teljes hosszukban műanyag borítást kaptak. Én ennek két oldalát látom. Az első biztosan pozitív megvédi a küszöböket mindenféle felverődés okozta sérüléstől. remélhetőleg a korróziónak is hosszútávon ellenálló lesz a lemez és a műanyag köze és akkor negatívum sem fog ebből a történetből születni. Az autó alapból 16-os kerekeken fut, ami gördüléstechnikailag jó, gumiár ügyben nem annyira.



Az autó új hátsórészt is kapott. A lámpák lekerültek a C oszlopról és xenon esetében LED-es helyzetvilágítást kaptak. A csomagtartó nyitása az elődhöz hasonlóan elektromos megoldású. Az ötajtós változat nagy fényezett hátsó spoilert is kapott benne integrálva a hátsó középső féklámpát.



Nekem úgy tűnt minden modell kapott alsó motorvédő lemezt, a Sedan verziónak még a csomagtere alatt is volt.

Motorizáció:

Az induló paletta kétféle 1,6-os (95 vagy 115 LE) és háromféle kétliteres (115, 140 vagy 163 LE) TDCi dízelt kínál, benzinesből pedig kizárólag 1.6 van, az viszont 105, 125, 150 vagy 180 LE lehet, a két előbbi szívó, utóbbiak fújó és közvetlen befecskendezős motorok. Várható, hogy az igények felmérése után esetleg érkezik majd az alsó végekre az ezres, háromhengeres turbós is, talán.



Kétségkívül a legújabb erőforrás az 1.6 Ecoboost benzinmotor. Az in­dí­tó­gomb meg­nyo­má­sá­ra szó­lal meg a csu­pa kön­­nyű­fém, köz­vet­len be­fecs­ken­de­zé­ses, mind­két sze­lep­so­rán vál­to­zó ve­zér­lé­sű tur­bós ben­zin­mo­tor. Tel­je­sen új 1,6-os erő­for­rás, EcoBoost né­ven ta­ka­ré­kos­sá­got és tel­je­sít­ményt ígér egy­szer­re. Hang­ja kel­le­me­sen du­ru­zsol, gyor­sí­tás­kor is mo­de­rált. Ala­csony, 1400 kö­rü­li for­du­la­ton is el­van, 1500 fö­lött már élet­re kel, ha­ma­ro­san ki­tel­je­se­dik, az emel­ke­dőn is érez­he­tő­en gyor­sít, 2100 fö­lött pe­dig erő­vel moz­gat­ja az au­tót. Az au­tó­pá­lyán 130-nál 2700-on áll a for­du­lat­szám­lá­ló.

Az alapkivitelben a már ismert változó szelepvezérlésű 1.6-os benzines dolgozik.



A dízelpalettát is átdolgozták a mérnökök. Egyelőre csak az 1.6-os TDCI rendelhető idehaza két teljesítményváltozattal. A tesztautóban az erősebb, 115 lóerős dolgozott, amelyet rendesen átdolgoztak a német motorfejlesztők. Kissé átdolgozott motorelektronikát és egy teljesen új hengerfejet kapott az 1560 köbcentis blokk. A korábbi 16 szelepes, tehát hengerenként 4 szelepes megoldás helyett visszatértek a hengerenkénti két szelepesre, így már egészen alacsony fordulaton nyomatékos az egység. A motor 1200-tól szépen dolgozik, természetesen igazán 1750-es fordulattól van elemében, de nyugodt és takarékos közlekedéshez elegendő 1500-ig forgatni. Korábban jellegzetes hangjáról volt ismert a TDCi, ám járáskultúrája jobb, orgánuma pedig halkabb lett. Az autó hangszigetelése is sokat javult, az utastérbe alig szűrődik be valami a dízel morgásból. A fejlesztéseknek hála plusz 30 Newtonméterrel gazdálkodhatunk, ami a hatos váltó jó kiosztásának is köszönhetően mindig rendelkezésre áll. A végáttétel csak 100 fordulattal hosszabb, mint az előző generációs modell 5-öse, de ennél hosszabb váltót egy kisköbcentis dízel nem igazán bírna el. 100 km/h-nál 1900-at forog a főtengely.

Saját tapasztalataim. Mindkét autót vezettem, dízel-benzines ízlés dolga. Nyilván nem tudok mindenki szájíze szerintit írni, nekem az Ecoboost jött be jobban. A legfőbb erénye számomra a csendessége, hiszen 4000-es fordulaton is alig van motorhangja, a sima járása, és a meggyőző gyorsító ereje volt. Hatodikban 80-ról is erőlködés nélkül húzott. Turbólyuk nem volt. A dízelmotor is tette a dolgát, ám nekem gyorsításkor már hangosnak bizonyult, és nekem koránt sem volt olyan meggyőző lendülete, mint vártam volna. A fogyasztása kedvezően alakult a tesztautó műszere alapján mérve.

Beltér:

A bel­ső ki­kép­zé­se is gon­dos mun­kát tük­röz. Elég jók az anya­gok, a for­ma­ter­ve­zők pe­dig hos­­szan mun­kál­kod­hat­tak azon, hogy va­la­mi­vel meg­ra­gad­ják a fi­gyel­met. Az élek mel­lett dön­töt­tek. A pu­hán bur­kolt mű­szer­fal ta­golt, szin­te zeg­zu­gos, a hos­­szú épít­mény le­ke­re­kí­tett él­lel néz az uta­sok­ra. Né­ha meg is érin­ti őket: a for­mai já­ték mi­att túl­ten­gő bú­tor­zat­ba kön­­nyű be­ver­ni a lá­bat. A kö­zép­kon­zol te­kin­té­lyes, gomb­so­ra el­ső­re ré­misz­tő, má­sod­já­ra nem is olyan rej­té­lyes, har­mad­já­ra át­te­kint­he­tő, és jó esél­­lyel meg is ta­lál­ja a kéz a kí­vánt gom­bot, kap­cso­lót.



A tárolók mérete egyedi elbírálású, attól függ ki hova és mit szokott pakolni. A kö­zép­kon­zol az ugyan­csak szé­les és ma­gas kardánboxban foly­ta­tó­dik, az épít­mény nem­csak a ve­ze­tő és a mel­let­te uta­zó kö­zött tart il­lő tá­vol­sá­got, de több tesztújság szerint za­var­hat­ja a gázt nyo­mó lá­bat, és kor­lá­toz­hat­ja a so­főr mel­lett uta­zó láb­te­rét is. Ezt én nem tapasztaltam, pedig szép darab vagyok, bár 200 kilométeres úton a jelenlegi kombimban is elkél a tempomat.  Elég vas­ko­sak az elül­ső ülé­sek, ol­dal­tar­tá­suk spor­to­san erős, a lap­juk szo­li­dan pu­ha, hos­­szú úton is ké­nyel­mesnek tűnik az uta­zás ben­nük. Az ol­dal­fa­lak kö­ze­lé­ben eresz­ke­dik a te­tő, a sok bur­ko­lás ba­bus­ga­tón fon­ja kö­rül az elöl uta­zó­kat, no­ha a mért ada­tok sze­rint is a ka­te­gó­ri­á­ban meg­szo­kott jó ér­té­ket mu­tat az utas­tér szé­les­sé­ge és ma­gas­sá­ga.



Szerintem a Focus II értékeit megtartották, legalábbis nem vettem észre látványos különbséget. Azért mint a képen látszik is, mögém beülni bár nem lehetetlen, de nem szerencsés feladat.

Az üléseken elég sokat ültünk, nekem kényelmesnek és elég kemény tömetűnek tűnt. A mintázata kifejezetten kellemes és többféleképpen variálódik.



A műszerfal formabontóan egyedi, minden hasznos információt tartalmaz, és nem puritán az alapmodellben sem, szakítva ezzel a Focus II. Ambiente komorságával.

de menjünk végig! Az ajtókon háromszoros gumitömítés a jó hangszigetelésért felelve. beülve az ülésbe, a kormány szokás szerint négyféle irányban állítható a vezetőüléssel egyetemben, így könnyen megtalálható az ideális helyzet. A kormány négyküllős szemre is tetszetős kényelmes fogású. Az elektromos szervó csendesen puhán és igen könnyen dolgozik, sokkal könnyebb tekerni, mint a jelenlegi verziókban.



A fényszóró kapcsoló több odafigyelést igényel, mivel tárcsás alakúra tervezték, így az állása nem adja automatikusan a helyét. Visszajelző van. A műszeregység sportos kinézetű.



Az elrendezése a szokásos, a kijelző mérete és információtartalma a felszereltséggel növekszik. A háttérvilágítás kék, és nekem nagyon kellemesnek hatott.



Eddig minden autóban, amit láttam a Ford audiorendszere tette a dolgát. A hangja egészen kellemse volt, sajnos Sony-t nem tudtunk kipróbálni, így nem volt mihez összehasonlítani. A rendszer követve a mai divatot és a gyári célokat utólag nem cserélhető bolti 1 vagy 2 dines egységre, így jól gondolja át a kedves vevő mit rendel az autójába.
A katalógus szerint 2012-től rendelhető lesz SD-kártyás navigációval is, ami reményeim szerint tulajdonosi naviprogram választást tenne lehetővé, ami jelentős előrelépés lenne a gyenge gyári navigációs térképekkel szemben.

A beltér világításáról elöl hátul plafonfény gondoskodik, a Titanium Xenon verziókban változtatható színnel, hogy legyen valami tök felesleges extra is.
A kesztyűtartó felső részén helyet alakítottak ki a kezelési útmutatónak, így nem foglal el többé értékes helyet a rakteréből.
A kezelőszervek helyükön vannak és kézre esnek, talán a kormányon lógó extra gombok okoznak némi fejtörést – de annyi időt nem töltöttünk együtt, hogy érdemes legyen megtanulnom őket. Az biztos, hogy a bal oldali a fedélzeti computert kezeli a jobboldali az audió egységet, bal lent a tempomat jobbra lent a bluetooth kezelők találhatóak a maxi modelleken.

A középkonzol kétféle verzióban létezik. Ha van kartámasz, akkor van Z alakú kézifékkar, ami hát elég érdekes, de mindenképpen megszokandó jelenség helyével és méreteivel.

Sima:



Z alakú:



A csomagtartó nem kicsi, de meg kell jegyezni, alapesetben a padlóban csak defektjavítót találtunk. Szükségpótkerékkel az ötajtós 363 litere gyorsan fogyatkozik 316 literre, teljes pótkerékkel pedig 277-re, ez nem sok. A becsület kedvéért gyorsan kapunk előredöntött üléssel plafonig rakott értékeket is, ezek jobban hangzanak: azonos sorrendben 1148, 1101 és 1062 liter. Bármennyi is legyen, pakolni könnyű, nem magas és nem zegzugos.






A Sedan csomagtere számomra meglepő, leginkább az, hogy a rakodónyílása számomra elég szűknek tűnik az előző verziókhoz képest. A belseje is kisebb, de azért kíváncsi vagyok, mikor ebbe kell egy nagyobb formátumú bőröndöt beletuszkolni.
Kombit sajnos még nem láthattunk.

Magáról a tesztről az alábbiak szerint írtak a kedves klubtársak:

"A motorok kiválóak, bár én alacsonyabb fordulaton többet vártam az Eco-boost-tól. A dízel meglepően halk, és amit hallunk, az is finom lágy hang. A fogyasztási értékek kitűnőek, itt emelném ki a 150 lovas benzinest, ami a teszt során 7,9 körüli átlagot mutatott, ami ekkora teljesítménynél engem meglepett. A dízel hozta a szokásosat, ahogy láttam 5,8 körül. A beltér igényes, és meglepően halk. Pályatempónál csak egy kis szélzaj van, a futómű és motorhangnak nyoma sincs. Nekem tetszett a 6-os váltó, én biztosan alapfelszereltségbe raknám, bár a szalonvezető elmondása szerint a hátsó tárcsaféket és a stop-start rendszert is kiveszik az alapból sajnos. Ha már itt tarunk a motort leállító rendszer kiváló és gyors, valamint nem állítja le a motort ha nagyon tapostuk neki. A sokat kritizált kézifékkar, csak a jobban felszerelt változatban van, nekem érdekesnek tűnt inkább, minthogy rossznak kiáltsam ki. Szokatlan a kék mutatókkal ellátott műszercsoport is, de nekem tetszett. Az ülés kényelmes, hátsó lábtér a konkurenciával összehasonlítva bőséges (c4-be semmi láb és fejtér nincs hátul). Én ezért szeretem a Focusokat. A vezetési élmény tovább javult az elvileg széria nyomatékirányítás-szabályozás alkalmazása miatt bár az átlag 150kg hízás érezhető. Hála a tervezőknek végre nem kell kulcs a motorháztetőhöz, azért kíváncsi lennék a pollenszűrőt ebben hová dugták, ugyanis ezt az előző modelleknél kifejezetten rosszul oldották meg. Örvendetes, hogy a defektjavító szett helyett legalább mankókerék van mindben. Az autó a gyökereihez hasonlóan megosztó lesz, vagy nagyon bejön vagy nagyon nem. Számomra a kombi a legszebb (Ivanicsnál már ültem benne), belső méreteiben nem látható, érezhető különbség az elődhöz képest. Ez inkább jó dolog, hiszen mostanában kevés gyár figyel ezen kategóriában arra, hogy néha bizony nem 1 ember ül az autóban.
Alap az Mp3-as fejegység USB csatlakozóval, ez mindenképpen pozitív.
Az autó ára ugyan borsos, hiszen jóval több az elődnél, de ez nem egyedi pl.: Swift, és megy az még lejjebb is, csak most jelent meg.

És akkor a negatívumok, hiszen ilyen mindig van és el kell mondani az őszinte leírásban. Nincs DRL, ami elvileg 2011-től minden új autóban kötelező, itt csak valami csillagászati extra. Nekem nem tetszett, hogy csak a Titaniumban van hátul "majrévas". Ha használtat veszel alacsonyabb felszereltséggel, utólag beépíteni csak tetőkárpit cserével lehet, vicces módon a vezető számára raktak egyet, de ha abba kapaszkodik akkor már komoly a gond.. Az üléskárpit egyes részei -a Titanium szint alatt- a sportcipők anyagához hasonló lyukacsos műszálas anyag (Rack fantzázianéven), amely szerintem hőségben kellemetlen, valamint igen nehezen takarítható. Kisgyermekes szemmel nézve nem igazán szeretném ugyanis az apró lyukakból a morzsát sem egyszerű kiszedni, hát még egy csokifoltot. Sajnos ránézésre a zárrendszeren sem változtattak, mind tudjuk ez miért rossz itt hazánkban. Nagyobb lett a fordulókör, ugyan csak 30 cm-el, de sokaknak feltűnt. És még egy apróság: miért nem lehet mindegyikben puha ajtókárpit (pl: F1) miért csak a Titaniumban?

Összefoglalva: ugyan itt is előfordulnak apró dolgok amin változtatnék, de tökéletes autó nincs. Bárki megveszi nem fog csalódni benne, kényelmes, biztonságos gép. Reméljük műszakilag sem lesz vele gond."



"Mindenek előtt nagy nagy köszönet a szervezésért Attilának, valamint az Auto Fort-nak, a lehetőségért. Nekem különösen klassz élmény volt, hiszen, soha nem ülhettem még be szinte 0 km-es autóba, pláne nem vezethettem azt.
Az autók nekem nagyon tetszettek, bár nem töltöttünk benne sok időt, az számomra meggyőző volt. A szalonban is végignyomkodtunk minden gombot, és meghúzogattunk minden kart, kipróbáltunk minden ajtót, és megmozgattunk minden ülést. Nekem még a kézifék is tetszett, bár valóban első látásra és próbálásra kicsit furcsa, és szokatlan, azonban teljesen jól használható, kézre esik, és abszolút előnyére írható, hogy egyedi a többi autóéhoz képest. Nekem a nap végére totál megtetszett...
A karosszériában felhasznált anyagok minősége szerintem teljesen elfogadható, tapintása kellemes, minden kézre esik, nem zörög, nem kattog semmi menet közben. Ami feltűnt, és nem igazán pozitív, az az, hogy a szalonban álló Focusban a rádió felhangosításakor, már viszonylag alacsony hangerőnél rezgett valami elem az ajtókban. Egyébként iszonyat jól szól a gyári hifi. 
Volt szerencsém kipróbálni mindkét autót, és mondhatom hatalmas élmény volt mindkettő. A dízel csendesebb, mint az én benzines autóm, és a benzines még csendesebb, mint a dízel... fantasztikus volt. A motorok erősek, nyomatékosak, a benzinesben a fordulatszám teljes tartományában van töltés, és nagyon szépen egyenletesen húz a 150 ló. A váltó patent, gyönyörűen ugrik a fokozatokba, és nagyon könnyen lehet csapdosni felfelé a fokozatokat intenzív gyorsulásnál. 
Nagyon klassz volt az automatikus leállítás, a kuplung felemelésekor. Igen kellemes csalódás volt az átlagfogyasztása a benzines focusnak, még kihúzatások, össze-vissza váltogatás mellett, főleg városban használva is csak 7,9 L/100km volt. Ami egy 150 lovas erőforrástól igen szép teljesítmény. 
Nekem nagyon tetszettek az autók, sok okos dologgal szereltek, nagyon jól mennek, nagyon jól fogyasztanak, kényelmesek...stb. Ha tehetném, gondolkodás nélkül lecserélném rájuk a magamét."



"Én vezettem mind a két autót és 2szer utaztam utasként is, kényelmes volt hátul és semmi zavaró zajt nem hallottam.
A 1.6-os benzines gyorsulása nagyon jó volt és igaz teszt nap volt, de a 7,5-8 literes fogyasztás elfogadható egy 150LE-s benzines motortól.
Körforgalomban nagyon jól vette az ívet nem tért ki, olyan 30-40-es tempóval.
Jelenleg a Focusom benzines, de a munkahelyemen elég sokszor vezetek dízelt, igaz Volkswagen-t, és az új focus dízelben is jól ment és a hangja nem volt annyira "dízeles", nem egy traktor húzta a gépet.
A külsejével kezdek megbarátkozni, először nem igazán tetszett, egyedül ami nem tetszik az 5 ajtósban, kicsi a csomagtartója.
A kormányon lévő kezelőszerveket, pedig idő kell hogy megszokjuk, főleg a tempomat és a a speed limitert. Néha a limitert kapcsoltam a tempómat helyett :)
A rádió hogy nem cserélhető csak úgy mint a mostani fokában, az nem tetszik, mert így a rendeléskor kell pl sony mp3-at venni, utólag már nehezebb cserélgetni. De úgyis kitalálnak erre is valami megoldást.
Összességében nagyon jól sikerült az új focus."


Összefoglalás:

Én úgy érzem jól sikerült az új autó, erényeit megtartva visszatérés az első széria egyediségéhez. Az árak remélhetőleg esni fognak, az autók pedig szaporodni!


Köszönet:

Köszönet azoknak, akik az autók kipróbálást lehetővé tették, az Auto Fortnak és a Nesztor Kft-nek.
Köszönet azoknak, akik megtiszteltek véleményükkel és leírták amit éreztek.

Források:

Klubon kívüli források:
www.a5.hu
www.totalcar.hu
www.azauto.hu

További képek:

http://www.fordfocus.hu/modules.php?set_albumName=album1156&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php&page=1

http://www.fordfocus.hu/modules.php?set_albumName=album560&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php&page=1





 
 
  Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Portál
· Írta: Lala


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Portál:
Ford Focus III. 2011 kipróbáltuk


  Cikk értékelése
Átlagolt érték: 5
Szavazat: 1


Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz


  Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

Kapcsolódó rovatok

Info

"Ford Focus III. 2011 kipróbáltuk" | Belépés/Regisztráció | 0 Megjegyzés
Minden megjegyzés a szerzők tulajdona. A megjegyzések tartalmáért felelősséget nem vállalunk.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj!

Oldalkészítés: 0.15 másodperc