Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2021.09.18. 00:57:41 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: csapodaniel
Mai: 0
Tegnapi: 1
Összesen: 26275
Látogatók:
Vendégek: 429
Tagok: 0
Összesen: 429


  Focus2 hátsó dobfék cseréje tárcsára
Írta: Lala
Barkács vas_adam2000 küldte "
Focus 2 hátsó fékrendszerének lecserélése dobfékről tárcsásra. Nemrég lecseréltem a Focusom hátsó fékrendszerét. Pontosabban áttértem dobfékről tárcsafékre amit egy 4000 km-t futott donor autóból szereltünk ki. A csere egyszerű, bárki elvégezheti, csupán a felnik méretére kell odafigyelni, hogy elférjen az új fékrendszer.




Nemrég lecseréltem a Focusom hátsó fékrendszerét. Pontosabban áttértem dobfékről tárcsafékre amit egy 4000 km-t futott donor autóból szereltünk ki. A csere egyszerű, bárki elvégezheti, csupán a felnik méretére kell odafigyelni, hogy elférjen az új fékrendszer.
Anyagszükséglet:
- 2 db féknyereg tartó és hozzá tartozó nyereg (én lecseréltettem a gumitömítést és porvédőket is)
-  2 db porvédő lemez a nyergek mögé
-  2 db féktárcsa
-  1 db kézifékhuzal (kimondottan tárcsafékes rendszerhez)
-  2db hajlékony fékcső tárcsafékes rendszerhez (nem használható a dobtól visszamaradt)
-  1 szett fékpofa (valamiért én Ferrodo párti vagyok)
-  4 db csavar ami rögzíti a féknyereg tartókat
-  1.1 liter fékolaj (egyúttal lecseréltem a rendszerben levő, 4 éves fékolajat is)
Szükséges extra szerszámok: 50-es torx kulcs, 2 db 8-as metrikus csavar a régi dobok leszedéséhez és egy 7-es imbuszkulcs a féknyergek felszereléséhez.




Jöhet az operáció. Előbb a dobot biztosító kis anyát kell leszedni, majd a két 8-as csavar segítségével a dob is lejön.
A következő lépésben ki kell akasztani az ABS érzékelő dugaszát, a kézifékbowdent és a hajlékony fékcsövet. Mivel egyszerre végezzük a műveletet mindkét felén vigyázat az ABS érzékelők dugaszára. Nem ajánlott összekeverni J
A hajlékony csövet leköthetjük közvetlenül a fém csőnél levő csatlakozástól. A fém cső végét ideiglenesen védjük a beszennyeződéstől a szellőztető csap gumisapkaival.
A kézifék bowden a tárcsaféknél 2 a dobnál 3 darabból áll. A leszereléséhez meg kell bontani a kipufogó rendszert és 2 hő elterelő lemezt is. A huzal ezek fölött van.
A rosszabbja csak most jön. A kerékagy leszerelése: 4 db torx csavar tartja, általában sárosak, nehéz a kiszedésük. De a jó kezű szerelőmnek gyermekjáték volt. Ha ez a művelet is megvolt jöhet a visszaszerelés.















































Első a sárvédő lemez majd a kerékagy. Oda kell figyelni az ABS érzékelő helyzetére. A négy csavart jól de érzéssel kell húzni. Gyári adatok szerint 55nm-el. Jöhet a féktárcsa a féknyereg tartóval. Ennek a csavarjait elméletileg 70 nm-el kell megszorítani. A fékpofák behelyezése után a féknyereg következik (ezt 35 nm-el kell meghúzni).
Visszakerülhet az alátétszerű biztosíték majd a hajlékony  fékcső, a kézifékbowden ( a jobboldali kézifékhuzal műanyagja fehér, a bal oldali fekete színű. Fontos odafigyelni mert nem egyforma a hossza a kettőnek. A kábelek keresztezik egymást a kipufogó fölött. A jobb kerék kábele bal felől míg a bal keréké jobb felől indul ki)  és az ABS érzékelők vezetéke.
A következő lépés a kézifék beállítása. Ezek után a kipufogó visszaszerelése és az egész fékrendszer levegőztetése.
Amit megemlítenék még az, hogy aki erre a műveletre szánja magát az vigyázzon az első 400-500 km megtétele alatt. Az az érzése az embernek, hogy nem fog rendesen a fék. Kerülni kell a vészfékezéseket is míg a fékpofák bekopnak a tárcsa alakja szerint. Ezek után meg arra, hogy hátulról ne szaladjanak belénk.


Sok csecsebecsével felszereltem az autóm, Y felnik, 16-os gumik, beépített navigációs rendszer, tolató kamera stb stb. De eddig a fékrendszer csere volt a leghasznosabb és gyakorlatiasabb befektetés. Igaz, a hátsó fékműtét előtt kicsivel kapott előre is a kis focus Brembo tárcsákat és Ferrodo pofákat.
Műszaki vizsgán nem hiszem, hogy bárki mondhatna valamit hisz a gyár a 109 lovas focust ezzel szereli fel. Csak a 90 lovacskásaknál van dobfék.

További képeket itt találtok:
"
 
 
  Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Barkács
· Írta: Lala


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Barkács:
Alapjárati szabályzó tisztítása


  Cikk értékelése
Átlagolt érték: 5
Szavazat: 1


Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz


  Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

Kapcsolódó rovatok

Barkács

"Focus2 hátsó dobfék cseréje tárcsára" | Belépés/Regisztráció | 12 Megjegyzés | Vita keresése
Minden megjegyzés a szerzők tulajdona. A megjegyzések tartalmáért felelősséget nem vállalunk.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj!

Re: Focus2 hátsó dobfék cseréje tárcsára (Értékelés: 1)
Szerző: hohand Dátum: 2011. július 01. péntek, 08:46
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése) http://www.rfly.hu
Köszi a cikket, csak pár észrevétel.A 8-as metrikus csavart M8-as csavarnak írjuk, illetve a meghúzási nyomaték mértékegységét leírva Nm-nek szokás feltüntetni. :) Köszi!



Re: Focus2 hátsó dobfék cseréje tárcsára (Értékelés: 1)
Szerző: radi Dátum: 2011. július 01. péntek, 16:10
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
És mibe fájt ez a műtét? Én is agyaltam rajta:)



Re: Focus2 hátsó dobfék cseréje tárcsára (Értékelés: 1)
Szerző: ayrton Dátum: 2011. augusztus 15. hétfő, 10:41
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Halló, nekem 1.6 benzines a Fóka, ugyancsak hátul dobfékkel, de nagyon mozgatnak az átszerelés. Kérdéseim a következők lennének: - a 100LE-s benzinesnél sem szaroznának rajta a műszakin szerinted? - a gyári 15"-os alufelni mögé biztos, hogy befér a féknyereg? - tudsz adni kontaktot, ahol érdemes lenne bontott után érdeklődni? - mi a véleményed, az első fékfelújítás nélkül érezhető fékhatásváltozás következett be? Köszi előre is a válaszokat!



Re: Focus2 hátsó dobfék cseréje tárcsára (Értékelés: 1)
Szerző: vas_adam2000 Dátum: 2011. augusztus 20. szombat, 14:08
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
@radi: kb 55 ezer forintba került. Ebbe benne van minden. Új fékbetétek, az egész rendszerben lecserélt fékolaj, alkatrészek, munakdíj. @ayrton: eléggé szűknek találom a 15"-ös felnit bár úgy tudom a gyár szerel ekkora felnis autókra is nyerget hátra. És miért kötekednének a műszakin, hisz a gyári alkatrészeket használod. Kétlem, hogy bármelyik múszakis elkezdene kotorászni az etis-ben és megkeresni dob vagy tárcsafékes volt az autód a gyár elhagyásakor. A fékhatás változott. Nem bukik az autó orra olyan nagy mértékben mint eddig. És érdekes, vizes uton való vészfékezéskor eddighajlamos volt a hátsó kerekek blokkolására alacsonyabb (20-30 km/h) sebeségnél. Ezt a rossz szokását feladta a csere után. Néhány napja egy haverral egy beton placcon kipróbáltuk. 60 km/h sebeség, vészfékezés. Hamarabb megállt az enyém mint az ő dobfékese. Tudom ez relativ viszonyítás hisz sokmindennel összefúgg a fékút. De továbbá is kitartok a mellett, hogy ez a "tunning" érte meg leginkább.



Re: Focus2 hátsó dobfék cseréje tárcsára (Értékelés: 1)
Szerző: hatti Dátum: 2011. szeptember 26. hétfő, 17:52
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Sziasztok! Egyetértek vas_adam2000 társunkkal nekem már kb két éve fut így a fókám és szerintem is ez a tuning éri meg leginkább. Pedig egy két változtatáson az én autóm is átesett.(Motorvezérlő elektronika gyári M Sport, Eibach rugók, ST szárny, ST tükrök, ST kerekek, LED-es hátsólámpa, komplett első fékszett, STB. Az enyém közben átesett egy műszaki vizsgán és semmi különös nem történt. Viszont ami érdekes azóta kicsit jobban kopik a hátsó gumi. Hajlamos a "fűrészfog" kopásra ami addig nem volt. Ennek ellenére csak pozitív a véleményem!



Re: Focus2 hátsó dobfék cseréje tárcsára (Értékelés: 1)
Szerző: deme Dátum: 2017. március 20. hétfő, 10:21
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Sziasztok! Nem tudtok valakit borsodban, aki átépítené nekem? Köszi előre is! Üdv, Gábor



Re: Focus2 hátsó dobfék cseréje tárcsára (Értékelés: 1)
Szerző: gabor76 Dátum: 2019. november 27. szerda, 17:43
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Sziasztok! Ez az átalakítás egy 99-es évjártú nem abs-s kombi focusnál is megoldható, hogyha igen az mivel jár, hidcsere, vagy egyszerűbb módja is van?



Re: Focus2 hátsó dobfék cseréje tárcsára (Értékelés: 1)
Szerző: goford Dátum: 2012. november 29. csütörtök, 20:04
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Ma kicseréltem a dobféket tárcsafékre! Durva, hogy milyen okos a FORD, tök egyszerű volt kicserélni! Simán aknából szerelhető! Annyival kiegészíteném a szerzőt, hogy kis ügyeskedéssel kivehető a hővédő lemez, a hátsó hővédő lemezek csavarját meglazítva pedig átfűzhető a kézifék bovdenje, így nem kell lebontani a kipufogórendszert. Javaslom mindenkinek! Üdv.



Re: Focus2 hátsó dobfék cseréje tárcsára (Értékelés: 1)
Szerző: Tengericsiko Dátum: 2016. január 02. szombat, 13:21
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Sziasztok! 2006-os 1.6 Tdci Focus II első tengelyén csak a komplett kerékagy (csapággyal, tőcsavarral stb.) cserélhető. Nincs külön gyári cikkszámon hozzá tőcsavar. Van egyfajta, a [b]FEBI 32307[/b], (M12x1,5 46mm hosszú) aminél a bordázott töve 13,1 mm. Na az pont nem jó bele, mert ami nekem kellene az 14,1 mm-es külön nem kapható. Tud valaki erre megoldást, mert maga a tőcsavar kiüthető? Esetleg más típusból, bontóból.. :?:



Oldalkészítés: 0.11 másodperc