Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2021.09.17. 23:49:09 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: csapodaniel
Mai: 1
Tegnapi: 1
Összesen: 26275
Látogatók:
Vendégek: 460
Tagok: 2
Összesen: 462

Jelen lévő tagok:
01: Aschy
02: mugab


  Fagydugó csere
Írta: Lala
Barkács Többen találkoztunk már azzal, hogy benzines fókánk gyertyaterét ellenőrizve, abban folyadékot találtunk. Ezt két dolog okozhatja, az egyik, hogy a motortér tető felől az ablakmosó fúvókák mellett befolyik a víz és ott áll meg, a másik, hogy a fagydugók kezdenek ereszteni, és akkor a hűtőfolyadék kerül be a gyertyatérbe. Hosszútávon ez a hiba a gyújtótrafó meghibásodását, illetve a gyertyák berohadását okozza.
Az első bajra a motortér szigetelés, vagy a fúvókák szigeteltre cseréje a megoldás, másodikra a fagydugók cseréje. Ezzel azonban gondok vannak, amik azonban orvosolhatóak. Hogy hogyan, arról lesz szó ebben a cikkben.


Számomra a vég a 120 ezres szervízen jött el, ahol a fizetéskor mondták, kicsit szivárgott a fagydugóm, így kicserélték. Az összeg nem volt vészes, így nem izgatott, sőt megnyugodtam, hogy legalább nem lesz vele baj, hiszen újat tettek be. A meglepetés 2000 km múlva következett be, a motor rángatni kezdett, nem húzott és kicsivel később sárga lámpát is kaptam a műszerfalon. Irány gyorsan a legközelebbi szervíz, ahol megállapították, gyújtáshiba, ám a gyertyapipák levételekor kiderült, hogy 5 cm magasan áll a fagyálló a gyertyatérben, ami a fagydugóktól került oda. A szerelő srác elmondta, hogy hát igen 10 cseréltből 9 folyik nem lehet vele mit csinálni ez ilyen. Azonnal bejelzett a vészjelzőm, oké mondom akkor nem cserélünk újra majd én megoldom otthon. Hazamentem vettem hozzá cuccot és kicseréltem a jobb oldalit. Mai napig sem folyik és miután azóta több mint 30 ezer km-t tettem bele, most kicseréltem a másikat is, és elmondom mit tegyetek vele, hogy ne a tízből kilenc legyetek.

A Fagydugó cseréjének lépései:

1. Célszerű a műveletet hideg motornál elvégezni, de nem okoz gondot, ha annyira már lehűlt, hogy nem égeti a kezeteket. Szükséges anyagok és szerszámok: 2 db új fagydugó (finiskód:1455107), hőálló tömítőpaszta, 8-as 10-es dugókulcs, csavarhúzó, kalapács, 20 mm átmérőjű cső, vagy csőkulcs.
Első mozzanatként engedjünk le a hűtőfolyadékból kb. két litert. A leeresztő a hűtő menetirány szerinti bal oldalán alul található, a képen jól látható. Csavarhúzóval addig tekerjük ki, míg folyni nem kezd.













2. A következő lépés a szelepfedélen lévő alkatrészek bontása. A képen látható alkatrészeket távolítsuk el a fedélről.



3. A következő lépésként vegyük ki a gyújtókábeleket.



4. A szelepfedél csavarjait oldjuk fel. A csavarok nem jönnek ki a furatból, elég addig csavarni őket, míg érezhetően már nem fogja a menet. Távolítsuk el a vezérműszíj fedélből is a két jelzett csavart!





A szelepfedél alatt a fedélbe integrált gumitömítés van.

5. Vegyük le a fedelet.



6. Itt található a két fagydugó.



7. Ez az amit én cseréltem korábban:



8. Ezt a szervíz, már látni a fagyálló kezdte körbeizzadni.



9. Tisztítsuk meg a fagydugó környezetét, itassuk fel a nedvességet, szívjuk ki a szilárd szennyeződéseket a térből!

10. A dugó egyik szélét egy kiütő tüskével üssük meg úgy, hogy a dugó a furatban elforduljon, kb 90 fokkal és a furatra merőlegesen álljon.



11. Egy fogó segítségével felfelé húzva távolítsuk el a régi dugót! Vigyázzunk ne forgassuk, ne tekergessük, hogy a hengerfej öntvénye ne sérüljön meg!

12. Ha kivettük a dugót, a furatot töröljük ki, ellenőrizzük van e rajta sérülés. Utána fogjuk a hőálló tömítőpasztát (én a Bárdi autónál vettem, de többféle jó, ami rugalmas és minimum 200 fok felett hőálló, de inkább több és rugalmas marad kötés után) és bekenjük vele a furat belső felületét. Majd fogjuk a fagydugót és annak a külső kerületét is bekenjük. Fontos, hogy egyenletes legyen.
Utána a fagydugót helyezzük be a furat tetejére és egy csövet a közepére illesztve üssük be a helyére. Nem kell barbárul ütni, főképp, amíg elhelyezkedik. Akkor jó, ha a pereme kb 1mm-el a hengerfej furat széle alatt van. A pasztával szépen kenjük ki a perem és a dugó éle közti részt is.





13. Nincs más dolgunk, mint megvárni a kötést, de legalább 2-3 órát.



14. A motort fordított sorrendben szereljük össze , majd feltölteni a rendszert a tágulási tartályon át fagyállóval. A motor légteleníti önmagát, de meg kell várni, hogy a termosztát kinyisson! Ha kell a folyadékot pótolni kell az előírt szintig.
Készen vagyunk, ha jól csináltuk, akkor hosszú távú nyugalmat nyertünk vele. Célszerű párszáz km után ellenőrizni, hogy jól dolgoztunk e, és valóban nem ereszt a cserélt dugó.

Jó munkát mindenkinek!

Ui: És miért nem volt jó a szervíz cseréje:
- Nem, illetve alig tettek pasztát a fagydugóra
- Nem várták meg a kötést
- Összesítve szinte szárazon beütötték és kész.



 
 
  Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Barkács
· Írta: Lala


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Barkács:
Alapjárati szabályzó tisztítása


  Cikk értékelése
Átlagolt érték: 5
Szavazat: 1


Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz


  Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

Kapcsolódó rovatok

Barkács

"Fagydugó csere" | Belépés/Regisztráció | 24 Megjegyzés | Vita keresése
Minden megjegyzés a szerzők tulajdona. A megjegyzések tartalmáért felelősséget nem vállalunk.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj!

Re: Fagydugó csere (Értékelés: 1)
Szerző: G_B Dátum: 2011. szeptember 01. csütörtök, 07:53
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
ez csak F2 betegség vagy előfordulhat F1-nél is? ui: nagyon jó cikk, szavazás megtörtént :)



Re: Fagydugó csere (Értékelés: 1)
Szerző: Attila64 Dátum: 2011. szeptember 01. csütörtök, 22:01
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
A szelepház fedélen a csavaroknak nincs valamiféle lehúzási sorrendjük?



Re: Fagydugó csere (Értékelés: 1)
Szerző: flint78 Dátum: 2011. október 01. szombat, 18:32
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Ez otthoni körülmények között mennyi idő alatt kivitelezhető kb?



Re: Fagydugó csere (Értékelés: 1)
Szerző: Tamzol Dátum: 2011. november 24. csütörtök, 15:25
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Én is így jártam, de a kiváltó okot nehéz kinyomozni, mert már az ember csak azt észleli, hogy fagyállós hűtőfolyadék van a gyertyák között! De az akkor kerül oda ha kezd kirohadni a fagydugó! Az meg attól van, hogy mosáskor, vagy ablakmosáskor, vagy esőben felülről oda víz jut be! Az ablakmosó csöve egy idő után csepegteti - mosáskor - a gyertyaárokba a vizet! Ezt én úgy védem ki a hiba észlelése óta, hogy fedőlemezt csináltam a gyertyaárok fölé, és így nem tud oda bejutni a víz, azóta nincsenek ilyen gondjaim, mert a fedőlemez ferdesége levezeti a vizet. Persze a fagydugókat a fent leírt módon kicseréltük.



Re: Fagydugó csere (Értékelés: 1)
Szerző: csunor96 Dátum: 2017. március 24. péntek, 15:57
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Sziasztok ! Előjött nálam is az említett probléma. Elkezdett rángatni ,majd motor ellenőrzés lámpa. Diagnosztika ki is írta az 1, 4 es hengerben gyújtáskimaradás. Most ki lettek cserélve a fagydugók, de már 20 kilóméter után újra páralecsapódást , nedvességet találok a pipáknál és a gyertyáknál és néha rángat is. Mi lehet a probléma ? Hol álljak neki a hiba keresésnek ? Válaszokat előre is köszönöm . Hunor



Re: Fagydugó csere (Értékelés: 1)
Szerző: tamsomogyi Dátum: 2017. május 24. szerda, 18:23
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Sziasztok, Nálam is ez a probléma. Ráadásul - a szervízem szerint - pár szelepfedél csavar bele van rohadva / törve, és nem tudnák leszedni. Tudnátok javasolni olyan budapesti szervízt, amelyik ezt valószínűleg megoldja? Előre is köszönöm, Tamás



Re: Fagydugó csere (Értékelés: 1)
Szerző: ZX3Ati Dátum: 2017. június 09. péntek, 14:55
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Szervusztok! Nekem egy ZX3 -om van 2000-es Mondeo motorral szerelve gyárilag , USA a lelkem de nagyon. és valahol a kipufogó csonk közepe felől folyik a hűtővíz a motorból. De a tartályban csak a min. szint alá megy . Viszont nem régiben takarítottam a gyertya teret és találtam víz folyásból eredő rozsdát amin keresztül ne a gyertyára ment az energia hanem a gumi szigetelés végén lehúzott a szikra a vázhoz ! kérdés fagydugó vagy a blokk repedt ha folyik a víz ??? "Nem mertem jobban szétszedni" ! Más kérdés kinek van véletlen egy kapcsolási rajza az elektromos tükör vezérlő kapcsolóhoz ! Mert az autó full manuálisra van gyártva ... És gondoltam mivel kicsit öregszem (61) egy kicsit kényelmesebbé tenném a gépet és feldobom egy centrál zárral , elektromos ablak emelővel és tükörrel ...A zár megoldva , már csak a tükör és az ablakok vannak hátra ! Még egy kérdés tud e valaki olyanról , hogy a hátsó 3 szög ablak kopoltyúsan nyithatóvá tehető e ??? ! Bocsánat mindenkitől , hogy bár "régi motoros" vagyok sőt régi fordos ( anno fordok.hu ) voltam regisztrálva , szóval bocs hogy ennyit kérdezősködöm !



Re: Fagydugó csere (Értékelés: 1)
Szerző: Mcommander Dátum: 2017. október 08. vasárnap, 16:33
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Sziasztok! Nálam is jelentkezett a fent leírt jelenség, 3. szerelőnek sikerült megoldania, úgy hogy ez a fórum alapján találtam rá, hogy a fagydugóval lehet a baj. Köszi a hasznos beírást!!! Teljesen el volt rozsdásodva, lemezesre rohadva. Azonban pár száz km után én is újra páralecsapódást , nedvességet találok a pipáknál és a gyertyáknál. Van valakinek ötlete mi lehet még a probléma? Vagy próbáltassam meg még egyszer a fagydugókat, hátha rosszul rakták be (a fenti cikkben említett hibákat elkövették)? Köszi előre is!!!



Re: Fagydugó csere (Értékelés: 1)
Szerző: krisztucy5 Dátum: 2017. december 28. csütörtök, 07:10
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Sziasztok! 2006-os Focus-om van. Az alábbi probléma jelentkezett nálam is. Debrecenben esetleg tudtok egy szervizt, ahol megoldják nekem ezt a problémát? Előre is köszönöm!



Re: Fagydugó csere (Értékelés: 1)
Szerző: Forgi Dátum: 2018. március 23. péntek, 15:02
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Nem sérült a szelepfedél tömítés leszedés közben? Mert én csak ettől félek... Köszi a választ



Oldalkészítés: 0.17 másodperc