Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2017.06.27. 03:55:13 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor
 Alkatrészkereső

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: gargyak
Mai: 0
Tegnapi: 6
Összesen: 23088
Látogatók:
Vendégek: 203
Tagok: 0
Összesen: 203


  Focus II első sárvédő rozsdaproblémák és megoldásuk
Írta: Lala
Barkács
A tél elmúltával a szokásos tavaszi nagytakarítást hajtottam végre az autón, mikor arra lettem figyelmes, hogy az autó bal oldalánál a sárvédő és a sárfogó találkozási pontjánál furcsán rozsdás kosz található. Meglepődtem, mert az efféle rozsda ellen rendszeresen tisztítom a sárvédő alatti részeket igaz főképp nagynyomású mosóval fúvatom ki onnan a koszt. Levettem a sárfogó gumit, majd kivettem a belső műanyag dobot, de már a sárfogó szerelésekor látszott, hogy baj van a lemezzel. A műanyag dob és a sárfogó közötti lemezrész eltűnt.
Hosszú évek óta minden autónak ez egy gócpontja, a gyártók vagy nem tudják, vagy nem igazán akarják ezeket megszüntetni. Mondjuk a Magyarországon jellemző téli sózás is kifejezetten segíti ezt a fajta korróziót.
Mivel az autót rendesen szervizeltettem, irány a márkaszervíz, hiszen ezért van a rozsdagarancia ugye. Készítettek képeket, majd engedélyeztetési eljárás után a sárvédőt a szervíz újra cserélte garanciában. Ezzel azonban, csak az autó bal oldala lett kipipálva. A jobb oldalt ellenőrizve még a szervíz előtt, látszott, hogy felületi rozsda van, ám át még nem rohadt, így ennél a rozsdagaranciális javítás nem jöhetett szóba. Mint tudott a rozsdagari belülről kifelé irányuló és áthatoló korrózióra érvényesíthető.
A dolog mellett nem lehet elmenni, mivel később majd rámutatok, a korrózió az autó önhordó részét veszélyezteti, az pedig hatékonyan már nem javítható. A következőkben az ellenőrzés menetéről és kis probléma megléte esetén otthoni hibaelhárításról lesz szó. Előrebocsátom azonban, hogy nagyobb korrózió esetén a javítás inkább szakműhelyben javasolt.




Ellenőrzés:

Hogyan is ellenőrizzünk? A lényeg csak akkor válik láthatóvá, ha kibontjuk az első sárvédőből a műanyag dobot. Ehhez ha van az autón sárfogó, akkor először azt kell lebontani. A sárfogót az íven egy csavar, egy tolókapocs és alulról belülről egy torx csavar rögzíti. Ha ezeket levettük, akkor ki kell venni a képen nyíllal jelzett torx csavarokat:



A csavarok kibontása után vegyük ki a műanyag dobot, hogy hozzáférhessünk az alatta lévő részekhez. Nekünk a keréktől balra eső rész lesz az érdekes.Ha azon a falon nincs felgyülemlett sár, kosz sem a forma habszivacs tetején sem alatta, és nincs nyoma korróziónak, akkor fordított sorrendben visszaépíthetjük a dolgokat és készen vagyunk. Ha csak sarat találunk akkor jó alaposan tisztítsuk ki belőle, mossuk ki lehetőleg nagynyomású mosóval, vagy vízsugárral a habszivacs alatt is!

Azonban lehet, hogy ezt találjuk:





Amint látható, ott ahol legjobban meg tudott ülni a sólé a lemez felülete már korrodálódott. Ez az, amit ha nem javítunk ki, időben nagyobb baj lesz belőle. Akinek vastag a pénztárcája ezek után megoldásként kicseréltetheti a sárvédőt nagyjából 70-80 ezer forintért anyag+munkadíj együtt.
A bátrabbak azonban nekiállhatnak a javításnak, szigorúan akkor, ha a rozsda alatt a lemez még elég vastag és kívülről nincs korrodálva a festés alatt. Ezt az esetleges felhólyagosodásból lehet észrevenni.

Hogyan lehet ezen segíteni?:

Amikor megláttam az egészet, rögtön láttam, hogy ezt nem elég kimosni, kitakarítani nem lehet, rozsdaoldózni meg felesleges a helyén. Nagyjából 5 perc gondolkodás után arra jutottam, hogy leveszem a sárvédőt mert másképpen nem lehet hatékonyan megoldani a kérdést. Némi felderítés után, (ami a rögzítési helyek feltérképezését jelentette) neki is álltam. A sárvédőt 9 csavar rögzíti: Kettő alul a küszöbnél némi gyári paszta alatt, egy az ajtó felől, egy a tükör előtti műanyag lap alatt (a lap patentes), kettő a motortér jobb és bal oldalát takaró műanyagburkolat alatt (ennek eltávolításához célszerű megbontani a szélvédő alatti műanyag panel rögzítéseit), egy a dobban elöl a lökhárító és a sárvédő összerögzítésénél (itt célszerű lebontani a lököst rögzítő 3 csavart is a pontosabb visszaszerelés miatt, és egy a szélvédő alsó külső sarkánál szintén a műanyag lemez alatt.



A képekre kattinva nagyíthatóak.

A leszerelés után az alábbiakat tapasztaltam én:






A sárvédőlemez alja felületileg korrodálódott. A jármű küszöb és önhordórész test első része felületileg korrodált. Na ha ez így marad nemcsak a lemez lyukad ki, hanem előbb utóbb az autó is. Igazándiból azonban nem volt még ennyire szörnyű a valóság élőben. A képeken sokkal durvábbnak tűnik.
Van nekünk egy sokat reklámozott festékünk közvetlenül a rozsdára nem akarok reklámot csinálni neki, de Hammerite-nak hívják. Én több éve sikerrel alkalmazom, de nyilván a lényeg, hogy olyan felületkezelő festéket használjuk, ami a rozsdás felületre alkalmazható.
A következő feladat, hogy drótkefével, csiszolópapírral, drótkoronggal, bármivel a felületről a laza korróziós réteget távolítsuk el, csiszoljuk meg. Nem kell fényesre, de ne maradjon laza réteg alul. Ugyanezt a kasztnin is végezzük el. Én ezek után két réteg festéket vittem fel a lemezre 1 órás száradással. A sárvédőre ecsettel, az autóra spray-s kivitelben.



Ha megkötött a festék akkor jöhet a szépítkezés. Én legalábbis nem szerettem volna, ha az egész javítás kívülről látszana, ezért gyári fedőlakk réteggel láttam el a felületet. alvázszám alapján minden autóhoz rendelhető gyári színben javítószett, ami metál esetén 2×150ml festék+lakk összeállítású. Nagyjából 3-4000 Ft egy készlet.
Én régebben rendeltem még sosem használtam, gondoltam legalább ki is próbálom mennyire jó. A rozsdavédő réteg száradása után 2 réteg festéket és 2 réteg lakkot kell felvinni, a szettben van útmutató, hogy mi módon. Bámulatosan jó a dolog, én kb 28 fok külső hőmérsékletben csináltam szikrázó napsütésben. 30 perc helyett 10 perc alatt csontszáraz volt a festék, 20 perc alatt a lakk is teljesen. A festék jól terül nagyon bénán kell csinálni, hogy follyon, kiváló dolog vele javítani. Szóval ezzel festettem készre a dolgokat.



Mikor minden kész és száraz volt, következett az összerakás, mely értelemszerűen fordított sorrendben történik. Amire figyelni kell, hogy a műanyag dob és a sárfogó szerelésekor, illesztésekor a viszonylag friss festést ne sértsük meg. Ami még fontos, a küszöb és a sárvédő találkozása közé valamilyen rugalmas pasztát kell kenni. Ez elkerüli, hogy a lemezek egymással fémesen érintkezzenek, mintegy rugalmas kapcsolatot hoz létre. Én egy levegőn vulkanizálódó -50 +180 celsius között hőálló tömítőpasztát használtam erre a célra. Kívülről a csavarfejeket is lekezeltem a gyárihoz hasonlóan végül ezt is készre fújtam a fedőlakkal. A pasztát mindenképpen hagyjuk legalább 24 órát kötni átfújás előtt!



És íme a dolog visszaszerelés után:



Összegzés:

Mint látható a mai autók sincsenek beoltva a korrózió ellen. Aki volt Saarlouisban látta a merítőkádakat, de úgy tűnik idővel a só ezt is megeszi. Az első sárvédő hátsó része amúgy is egy veszedelmes hely minden autón. Nem tesz jót az eleve környezetkárosító sózás sem, szinte biztos vagyok benne, hogy az autók korróziós problémái nagyobb részét a sós lé okozza.

Bízom benne, hogy a fent leírt javítás megelőzi a további korrózió kialakulását az említett okokból. Akinek eleve nincs rozsdagarija, az nem veszthet semmit. Akinek van, az csak akkora javítást vállaljon be,ami eleve nem ütné meg a garancia feltételeit. Ha a kár nagyobb mértékű, akkor önmaga ne nyúljon hozzá, mert lehet nem tudja megmenteni az autót, és a garit is elveszíti.
Azonban mindenképpen érdemes ellenőrizni, és ha korróziót tapasztalunk tenni valamit az autó érdekében.

További képek az albumomban találhatóak.

Az utolsó 4 kép a bal sárvédőről készült a szalonban csere előtt.

Jó ellenőrzést és javítást a vállalkozó szelleműeknek.



 
 
  Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Barkács
· Írta: Lala


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Barkács:
Alapjárati szabályzó tisztítása


  Cikk értékelése
Átlagolt érték: 5
Szavazat: 1


Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz


  Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

Kapcsolódó rovatok

Barkács

"Focus II első sárvédő rozsdaproblémák és megoldásuk" | Belépés/Regisztráció | 22 Megjegyzés | Vita keresése
Minden megjegyzés a szerzők tulajdona. A megjegyzések tartalmáért felelősséget nem vállalunk.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj!

Re: Focus II első sárvédő rozsdaproblémák és megoldásuk (Értékelés: 1)
Szerző: gabor768 Dátum: 2012. május 13. vasárnap, 14:50
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Szerintem az egész az első sárfogó guminak köszönhető!Mivel nem engedi kiszellőzni azt a részt és a kosz is megáll mögötte. Sajnos azt hisszük hogy a sárvédő gumi megvédi az autónkat de sajnos ez többet árt mint használ.A feleségem suzukija pont így lyukad ki mert a leveleket nem engedte ki és azok állandóan vizesen gyűltek össze mögötte.Én a helyedbe nem szerelném vissza!



Re: Focus II első sárvédő rozsdaproblémák és megoldásuk (Értékelés: 1)
Szerző: Xedos Dátum: 2012. június 11. hétfő, 14:57
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
A cikk hatására gyosan szétszedtem az 1hónapja vásárolt 8éves Focus 1-em. Szerencsére néhány pöttyőn kívűl semmi komoly nem volt. Ezeket lekezeltem.



Re: Focus II első sárvédő rozsdaproblémák és megoldásuk (Értékelés: 1)
Szerző: Sh Dátum: 2012. június 14. csütörtök, 11:25
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Szerintem az a gond, hogy a műanyag takarólemezt bevezették a sárvédő pereme mögé. A legtöbb autónál a takarólemez kívülre van vezetve, igy nem áll meg semmilyen mocsok a kettő között. Sajnos látom az utcán, hogy egyre több focusnál előjön ez a gond. A cikk nagyon jó egyébként. Én lehet cink sparyt használnék, és a rést valamilyen üregvédő zsírral tölteném ki. Lehet javitana a helyzeten, ha a sárfogót kifurkáljuk alul, ahol a sárvédőre felfekszik, jobban kiszellőzne, nedvesség eltávozna onnan.



Re: Focus II első sárvédő rozsdaproblémák és megoldásuk (Értékelés: 1)
Szerző: Gergeboy Dátum: 2012. május 30. szerda, 21:04
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Szia Hol tudtál ilyen festéket beszerezni?Márkakereskedésben esetleg?



Re: Focus II első sárvédő rozsdaproblémák és megoldásuk (Értékelés: 1)
Szerző: palotas Dátum: 2012. május 04. péntek, 19:20
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Tavaly én is kitakaritottam a 98as 1es focusom sárvédő alatt lévő területet. Sajnos én csináltam egy kis sérülést rá, amit megpróbáltam lekezelni. Az viszont tény, hogy nekem nem volt ennyire elkorrodálva a lemez. http://www.fordfocus.hu/modules.php?set_albumName=album1157&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php



Re: Focus II első sárvédő rozsdaproblémák és megoldásuk (Értékelés: 1)
Szerző: web@pó (autobuszvezeto@citromail.hu) Dátum: 2012. május 04. péntek, 18:33
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Azért ez elég vicces....6 év körüli Focuson korrózió miatti elemcsere....nem jó reklám :( A cikk viszont kiváló :)



Re: Focus II első sárvédő rozsdaproblémák és megoldásuk (Értékelés: 1)
Szerző: hzsolt21 Dátum: 2012. május 02. szerda, 17:17
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Én is belefogtam ebbe a javításba annyi különbséggel ,hogy 1-es focus de a helyzet ugyan ez.A másik ilyen hely szintén a sárvédőborítás (jobb)alatt található klímatartály,pontosan alatta a fefogatásnál nekem ott is van felületi rozsda.A rozsda eltávolítása után én kezeltem a felületet foszforsavas oldattal utánna alvázvédővel lefújtam a küszöböt kívül belül és a lemezek között.Festés rozsdára való festékkel.



Re: Focus II első sárvédő rozsdaproblémák és megoldásuk (Értékelés: 1)
Szerző: Mézi Dátum: 2012. május 02. szerda, 10:51
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Grat, jó a leírás! :) Én biztosan nem esnék neki magamtól, ennyire nem vagyok ügyes. Kis megjegyzés a javítófestékhez: a jelenlegi listaára br. 5790 Ft, nálam az ára br. 4730 Ft, klubos kártya kedvezménnyel br. 4020 Ft. Létezik a kisebb kiszerelés is (15ML), de mivel fújni kell és az inkább körömlakk szerű, így az ebben az esetben nem igazán alkalmazható.



Re: Focus II első sárvédő rozsdaproblémák és megoldásuk (Értékelés: 1)
Szerző: lukit Dátum: 2015. április 09. csütörtök, 11:35
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Gyerekek nagyon hasznos ez a cikk, meg minden tiszteletem, hogy vedted a fáradtságot, hogy fotózz és leírást rittyents mellé. Egy buktatója van a dolognak: a mocskos rozsdát nem tudod 100%-osan eltávolítani és ha erre ráfestesz, akkor csak nyersz 1 évet, mire átüt megint a rozsda. Rozsdaátalakító alapozót illik használni, megfelelő száradási időt megvárva erre célszerű a festékréteget felhordani, nem naturba a rozsdás fémre.



Re: Focus II első sárvédő rozsdaproblémák és megoldásuk (Értékelés: 1)
Szerző: bytehuszar Dátum: 2012. november 10. szombat, 09:23
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Nagyon sajnálom hogy így elcseszték a focusokat. Kiváló motor kiváló dinamika kiváló belső tér. Csak 1 dolog a rákfenéje az pedig nem más mint a rozsda. Megnéztem többet és nem mertem megvenni 1-iket sem a végén. Szerintem a flottás kedvezmények miatt a gyártás során a galvanizálásnál nem olyan minőségben galvanizáltak mint ahogy az elvárható lett volna. Annyira sajnálom, hogy nem tudok emiatt focust venni. 5 éves autó nem rozsdásodhat ha tisztességesen megcsinálták a gyárban. A toyotám 9 éves egy deka rozsda nincs rajta, pedig az emelő is látszik hogy meghajtotta az alsó lemez élét és még ott sem. A suzukim 17évesen kezdett rozsdálni. Emiatt a következő kategória ami tetszik az a 5-ös variant golf vagy a octavia kombi 1.9 PD TDI-ben csakhogy azok majdnem 1 millával drágább autók. Így most mélyen a zsebbe kell nyúlnom azért mert ezt a frankó autót így agyocsapták galvanizálásnál.



Re: Focus II első sárvédő rozsdaproblémák és megoldásuk (Értékelés: 1)
Szerző: BeriGeri Dátum: 2012. november 17. szombat, 20:38
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése) http://www.fordfocus.hu/modules.php?set_albumName=album408&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php
Na, tavasszal én is átvizsgálom a fókát. Amúgy is terveztem már jó ideje, hogy ki kellene üregvédőzni... Üdv. G.



Re: Focus II első sárvédő rozsdaproblémák és megoldásuk (Értékelés: 1)
Szerző: gergoap Dátum: 2013. augusztus 21. szerda, 21:27
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Én ma üregvédőztem ki az első sárvédő íveket (a hátsókat már korábban megcsináltam) és szerencsére egy miliméternyi rozsdával sem találkoztam. 6 éves lesz a vas, a sárfogó gumik új kora óta fenn vannak. Lala kocsija valószínűleg még első szériás és ott nem volt annyira precíz a karosszéria felületkezelése. Persze az is lehetséges, hogy télen nem vereti ki rendszeresen slaggal a sótól nedves kerékjárati íveket.



Re: Focus II első sárvédő rozsdaproblémák és megoldásuk (Értékelés: 1)
Szerző: zomate93 Dátum: 2013. november 09. szombat, 14:08
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Nekem is hasonló bajok vannak (mondjuk az enyém 13 éves...), majd nekiesek tavasszal. Viszont nem tudom, ki nézte/nézi az "Autókereskedők" c. műsort a Discovery-n, ott használ az ürge valami speciális cuccot a rozsdafoltoknál. Lecsiszolja a felületet fémig, de ugye átrozsdásodottabb felületnél már nem lehet teljesen fémtisztára csiszolni, így maradnak apró kis rozsdás szemcsék, amit tök fölösleges gittelni/alapozni, mert pár hónap után átüt azon is a korrózió. Na a lényeg az, hogy a sorozatban a szerelő (Edd China) egy szürke színű folyadékot ken a felületre glettelés-alapozás előtt, ami állítólag nagyon időtállóvá teszi az egészet. Valaki nem tudja ennek a csodaszernek a nevét?



Re: Focus II első sárvédő rozsdaproblémák és megoldásuk (Értékelés: 1)
Szerző: negist Dátum: 2012. május 06. vasárnap, 10:35
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Gratulálok Lala nagyon ügyes vagy. Én még azt tettem volna hogy festés előtt rozsda-maróztam volna, de így is szép hasznos munkát végeztél!!!



Oldalkészítés: 0.44 másodperc