Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2022.01.17. 21:03:51 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: lala1lala
Mai: 3
Tegnapi: 0
Összesen: 26362
Látogatók:
Vendégek: 225
Tagok: 1
Összesen: 226

Jelen lévő tagok:
01: hzsolt21


  GENF 2005
Írta: Flex
Info sziszi küldte "

Focus II ST, Focus C-MAX H 2 -ICE, Focus II Sedan, Focus Vignale,
Focus: újrakezdés a Rali Világbajnokságban

és még sokan mások...



ERO-FOCUS GENFBEN

“Az évek során különleges helyet vívott ki magának a Ford az európai teljesítményrajongók körében. A 2005-ös Genfi Szalonon megmutatjuk, hogy folytatódik a Kék Ovális erodemonstrációja. Az izgalmas Focus ST elozetes bemutatása, felújított szereplésünk az FIA rali-világbajnokságban, a most útnak indított Fiesta ST és számos genfi érdekesség jelzi, hogy szenvedéllyel és büszkén nyitunk új fejezetet az örömautózásban.”

L.W.K. Booth
elnök-vezérigazgató,
Ford of Europe

KÖLN, 2005. február 15. – A teljesítmény, az autózás öröme és a közlekedés jövoje áll a 75. Genfi Szalon Ford-kiállításának középpontjában.

Az évforduló témája “Az autó százéves haladása.” A Ford új modelljei, és a hidrogénhajtás jövojébe vetett pillantás nyilvánvalóvá teszi, hogy még csak most következik az igazi haladás.

A közeljövot a most debütáló Ford Focus ST teljesítménymodell testesíti meg. Útjára indul az elegáns négyajtós Focus , a Ford 2006 Focus World Rally Championship koncepciója pedig a márka újrakezdését jelzi az autósport csúcskategóriájában. Megújult az ikonszeru Ford Ka és a stílusos Ford Galaxy is.

A jövot a környezetkímélo, kifogyással nem fenyegeto hidrogénnel hajtott Focus C-MAX prototípus vázolja fel. Globálisan a Ford az egyedüli jármugyártó, amely komolyan foglalkozik négy hajtástechnikával – a tiszta dízellel, a hibriddel, a hidrogénüzemu belsoégésu motorral és a tüzeloanyagcellával.

“Nagyon érdekel minket a jövo,” mondta Lewis Booth, a Ford of Europe elnök-vezérigazgatója. “Bemutatunk néhány nagyszeru új terméket 2005-ben, például az izgató Focus ST modellt, és ígérjük, hogy továbbiak következnek.”

ELOZETES: ÚJ FOCUS ST
Csábító eromodell csatlakozik az év vége elott a Focus családhoz

Röviden:

  • Izgató új ST (Sport Technologies) Focus 2005 vége felé
  • Duratec ST 2.5 literes, öthengeres turbómotor, kb. 220 LE
  • Feltuno design jelzi a sportos tartalmat, de megmarad a mindennapi használhatóság
  • Sportos, érzelmeket kelto enterior
  • Az új Focus szilárd alapot képez közúti eromodellek és versenyautók részére
  • A Ford Team RS jóvoltából a korábbinál hamarabb kerül piacra az ST

 

Elozetes: új eromodell, a Focus ST – A teljesítményrajongóknak már nem sokáig kell várniuk a Ford Team RS új speciális modelljére. A Focus ST – 220 lóero, a genfi elozetes szemlén ragyogó narancsszínben – 2005 vége felé jelenik meg.

A Duratec ST 2.5 literes, öthengeres turbómotorral és hatfokozatú sebességváltóval felszerelt Focus ST új magaslatokra emeli a típust a vezetés rajongóinak szemében.

“Nagyok az elvárások, de a Focus ST megfelel ezeknek,” mondta Jost Capito, a „lóero-gyárának”, a Ford Team RS-nek a vezetoje. “Már a formája is gyorsnak mutatja, de még inkább azzá teszik muszaki megoldásai.”

A Focus ST 225/40-es gumija és 18x8 colos ötküllos alufelnije sportos autózást és stabil útfogást ígér. Az egész design a teljesítoképességet hangsúlyozza, ugyanakkor megmaradt a finom kidolgozás és a célszeruség is. A Focus ST mindennapi családi közlekedésre is komfortos autónak számít.

“Az új Focust eleve úgy tervezték, hogy jó alap legyen speciális, különösen pedig nagyteljesítményu modellek részére,” mondta Derrick Kuzak, a Ford of Europe termékfejlesztési alelnöke. “A Focus ST mintegy megtestesíti a Sport Technologies márkánk szellemét: élményautózással ajándékoz meg, anélkül, hogy elvesztené praktikumát és megfizethetoségét.”

A nemrég bevezetett Fiesta ST-vel és a Mondeo ST220-szal együtt az új Focus ST mintapéldánya a Ford ST-sorozatnak: kiaknázza az alapmodellben rejlo lehetoségeket, és világosan elkülönül a raliautók által inspirált RS változatoktól.

“A Focus ST ugyanolyan elvek alapján készült, mint a Fiesta ST,” mondta Capito. “Fantasztikusan sokoldalú, egyszerre sportkocsi és családi autó. Élvezet vezetni autópályán, országúton, és versenypályán is. Mindenkinek tetszik, aki szereti az autót.”

Az, hogy a termékfejlesztés ilyen korai stádiumában elozetesen megmutatjuk az ST modellt, elkötelezettségünket mutatja az eromodellek és az ST márka iránt, jelentette ki Geoff Polites, a Ford of Europe marketing-, értékesítési- és szolgáltatási alelnöke.

“Komolyan gondoljuk, hogy rali világbajnoksági szereplésünk felújításával párhuzamosan kibovítjük az ST családot,” jelentette ki Polites.

Eros látványhatás

A Focus ST atlétikus jelenség – stramm, feszes, kiegyensúlyozott. Kívül a jellegét hangsúlyozóan sportos, belül komfortos, vezetoorientált.

“A Focus ideálisan alkalmas nagyteljesítményu változatok létrehozására,” mondta Chris Clements, a Ford Team RS vezeto tervezoje. “Lendületes sziluettjét jellegzetes elemekkel gazdagítottuk, kiemelve sportos karakterét. Az eredmény egy olyan autó, amely alig várja, hogy mehessen.”

A Fiesta ST-rol átvett néhány részlet a Ford autóverseny-hagyományaira utal. Az agresszív, trapéz-alakú alsó légbeömlot tartalmazó, hangsúlyos elso lökhárító alacsonynak mutatja a súlypontot. A hutomaszk magasabb és keskenyebb, mint a Focus alapmodelleké. A két beömlonyílás háromszög-mintás grafithálója sejteti a teljesítményt.

Az alsó beömlot közrefogó ködfényszórók kerete matt alumínium. Hasonló hátul a tolatólámpa és a ködzárófény is, a lökhárító alja pedig afféle diffuzor látványát kelti, amelybol krómozott, dupla kipufogó áll ki.

A lökhárítóhoz illo küszöbtoldatok a Focus ST alacsony súlypontját és agilitását érzékeltetik, az elso sárvédok ST emblémája és a 18 colos könnyufém kerék pedig dinamikáról árulkodnak.

A hátfalajtó széles spoilere egyszerre szolgálja az aerodinamikát és a látványhatást.

“Az extra szélességre áramlástechnikai okból volt szükség, ezért helyeztük a spoilert a lámpák fölé,” magyarázza Clements.

A spoiler, a kilincsek, a tükrök és a küszöbök mind abban az élénk narancsvörös színben ragyognak, amely a Focus elso eromodelljének jellemzoje lett.

Belso tér, vérbeli autósoknak

Nem titkolja a Focus ST sportos természetét az enterior sem. Már kívülrol nézve is feltunik a muszerfal tetején elhelyezett külön muszeregység. Ennek árnyékolója alatt csoportosul a turbónyomás, az olajnyomás és az olajhomérséklet muszere, míg a 260-ig skálázott sebességméro, a fordulatszámméro, a vízhoméro és a benzinóra a foegységben kaptak helyet. Mélyített keretük opálos csillogású alumínium.

A Focus ST fekete tetokárpitja és A-oszlopa a sportautók, sot a vadászrepülogépek hangulatát idézi.

“Ilyen részleteket rendszerint csak a prémiumkategóriában látni,” mondta Narendra Karadia, a Focus ST belso tervezoje. “Érdekes hangulatot kelt, kifelé irányítja a vezeto figyelmét.”

A hüvelykujj-támaszos, borbevonatú volán három alumíniumküllot kapott, vörös ST emblémával a középson. Erre rímel az alu váltógomb vörös kapcsolási sémája.

A Focus ST fekete borrel szegélyezett, tapadós narancsszínu szövet sportülései nagyszeru oldaltartást adnak. Ehhez illo borbetétek díszítik az ajtóborításokat, az alumínium küszöblécek pedig ST emblémát viselnek. Hasonló a pedálsor anyaga és dekorációja is.

Gyorsan piacra hozza a Ford Team RS

A Focus család volumenmodelljei után nem egészen egy évvel piacra kerülo Focus ST gyorsabb a korábbi ST modelleknél. Capito szerint ez a Ford Team RS létrehozásának egyik fo elonye.

“A rövid átfutási ido egyike a szinergiáknak, amelyeket a Ford of Europe autósport- és eroautó-csoportjai teremtettek,” mondta Capito.

“A múltban a termékciklus közepén jöttek ki az ST modellek. Most viszont párhuzamosan tervezünk, és jobban kihasználjuk a Ford globális eroforrásait .”

A Ford Focus ST részleteit a bemutató elott, 2005 vége felé hozzuk nyilvánosságra.


ELEGÁNS NÉGYAJTÓS MODELL A FOCUS CSALÁDBA
Új Focus, a limuzinok designjával és arányaival

Röviden:

  • Kifinomult stílusú autó, a Focus sorozat szerves részeként
  • Négyajtós modell csatlakozik a tágas kombihoz, a sportos háromajtóshoz és a praktikus ötajtóshoz. 2006 végén jön a kupé-kabrió, a 2004-es Párizsi Szalon sztárja, a Focus Vignale Concept alapján
  • A négyajtós kizárólag a spanyolországi Valenciában készül
  • Prémium-minoség, elérheto ár, kimagasló menettulajdonságok, elérheto új technika
  • Különösen fontos a Fordnak a gyorsan növekvo ázsiai piacon, ahol népszeruek a négyajtós kocsik

Elegáns, dinamikus, kifinomult négyajtós Focus –A Focus sorozat utolsó alapmodellje a 2005-ös Genfi Szalonon debütál. Az új Focust eleve úgy tervezték, hogy lesz négyajtós modell is, amely a család legfontosabb génjeit hordozza. Nemcsak a design illik a többiek – három- és ötajtós, kombi és Focus C-MAX – közé, hanem minosége és kidolgozása is megfelel a kompakt szedán jellegnek.

“Az új négyajtós Focus megmutatja, hogy képesek vagyunk friss gondolkodásra, elegáns autó létrehozására,” mondta Claudio Messale vezeto formatervezo.

A négyajtós modell eleje azonos a többiekével, a lejtoshátú karosszéria viszont meggyozoen alakult át klasszikus limuzinná. Körvonalát a hutomaszk, a gépteto és a lendületes A-oszlop rajzolja ki, kecsesen ívelve a nagyfelületu oldalablakok felett. Hátul elegáns harmadik oldalablak kelt igazi limuzin-hatást. A csomagtér oldalát képezo új hátsó sárvédo egyedi, háromszögu lámpaegységgel találkozik, amelynek közepében átlátszó burájú, színjátszó rész csillog.

Stílusos a csomagtartó fedele is, amely tágas poggyászteret sejtet. Pereme szépen ível a lámpák között, helyet adva a Ford emblémának és a rendszámtábla mélyedésének, valamint a nyitásra szolgáló fogantyúnak és mikrokapcsolónak. Az alacsony hátsó lökhárító jóvoltából könnyu a rakodás. A lökhárító színezett koptatócsíkja elorenyúlik egészen a kerékívig, majd az oldallécekben folytatódik.

Tágas poggyásztér

A négyajtós Focus tágas csomagtartója megfelel a mindennapi használat igényeinek. Fedelének felnyitásakor meglepoen tágas tér tárul elénk. A mini pótkeréknek és a négyrudas csuklómechanizmusnak is köszönhetoen 526 liter a térfogat. Alakját úgy tervezték meg, hogy beférjen a golfzsák, vagy két nagy borönd.

Széles is a hely: a fedél nyílása 1020 milliméteres, de a kerékdobok között is marad boséges 1048 milliméter. A padló hosszúsága 1058 milliméter, 54-gyel több a típuselodénél. A 60/40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével azonban hosszabb, 1659 milliméteres tárgyat is berakhatunk. Ez 180-nal több, mint korábban. A rakodómagasság barátságosan csekély 656 milliméter. A fedél belso oldalán kézre eso fogantyú könnyíti meg a becsukást.

Európai hatás, világpiac

Az Európában tervezett négyajtós Focus fontos szerepet játszik a világ leggyorsabban növekvo, legizgalmasabb piacán, Kínában és az Ázsia-Óceánia térségben. Arrafelé a középméretu, négyajtós kocsik a legkeresettebbek.

“A Ford of Europe autói kulcsfontosságúak vállalati stratégiánkban, és terjeszkedésünkben az ázsiai-óceániai, illetve afrikai piacokon,” jelentette ki Lewis Booth. “Helyzetünk ígéretes, és az új Focus modell egyengeti az utunkat.”


AZ ÚJ FOCUS CSALÁD POGGYÁSZBAJNOKA
Az új Focus olaszos „sportkombi” hangulatot hoz a típuscsaládba

Röviden:

  • Tágas Focus kombi a sorozatgyártásban
  • A Focus családba illo design
  • Olaszos „sportkombi”: sportos, jó kiállású, de nagyon célszeru forma és jó helykihasználás
  • 482 literes, 1525 literre bovítheto csomagtér.

A Focus család új alapmodellje, az új Focus Kombi , már sorozatban készül, és Európa-szerte kapható.

A kombi az új Focus génjeit örökölte, sportos alakú, elegáns, jó kiállású kocsi, rendkívüli célszeruséggel és jó helykihasználással. Messale szerint kimondottan olaszos hangulatú: “Akárcsak a három- és az ötajtós modell esetében, annak köszönhetjük ezt, hogy meredeken áll az oldalfal, így a szép formán belül is nagy csomagteret alakíthattunk ki. Nem kellett kompromisszumot kötni, az autó egyszerre praktikus és szép.”

A Focus kombi elsodleges feladata a poggyászszállítás, csomagtere ezért 482 literes, ami azonban 1525-re no, ha lehajtják a hátsó ülést. A padló hossz ilyenkor eléri az 1669 millimétert, úgyhogy akár elemes bútort is haza lehet szállítani.

A rakomány szélessége 1159, magassága 890 milliméter lehet. A hátsó ajtó alsó pereme 564 milliméterre van a talajtól.


ÚJ FORD FOCUS: NO A CSALÁD

Röviden:

  • Megfizetheto technika: guruló MP3-as lejátszó, kulcsnélküli indítás, napsütésben is huvös autó, kanyarfényszóró, mobiltelefonálás
  • Kategóriaelso a Focus: ötcsillagos Euro NCAP értékelés
  • Újdonság a boséges motorválasztékban a 90 lóeros, Euro 4-es 1.6 literes TDCi
  • A Focus Vignale Concept 2006 végétol készül
  • A Ford négy évre beszáll az FIA Rali Világbajnokságba, 2006-ban jön az új Focus WRC

Elérheto, az ügyfelek igényeinek megfelelo technika

  • Az ügyfelek jól fogadják az új Ford Focus megfizetheto muszaki újdonságait:
  • MP3 Audio – A Focus támogatja a hordozható MP3 lejátszót, amely a kesztyutartó USB portjára csatlakoztatható, és a prémiumminoségu Sony audiorendszerbol szólal meg. Így mindig kedvenc zenéjét hallgathatja az autós. A fájlok között érintoképernyovel lehet keresgélni.
  • Kulcsnélküli rendszer – Kulcs helyett transzponder – nem kell babrálni a kocsi kinyitásával, mert a kód felismerésekor önmuködoen nyit a központi zár. Beszállás után engedélyezi a motorindítást. Az autó elhagyásakor csak meg kell nyomni a kilincs gombját, és bezáródnak az ajtók.
  • Hopajzs a szélvédoben – A Solar Reflect szélvédo ötször annyi napsugárzást szur ki, mint a színezett üveg, ezzel csökkenti a légkondicionáló munkáját, és ezáltal a fogyasztást is.
  • Adaptív fényszóró – A Focus fényszórója együtt fordul el az elso kerekekkel. Mivel nem xenon-, hanem halogénlámpás, sokkal szélesebb vevokör számára elérheto.
  • Blue Tooth™ kihangosító – A drótnélküli Blue Tooth™ technika kompatibilitási problémák nélkül csatlakoztatja a mobiltelefont. Két változat kapható. Az egyik kihangosítja a Blue Tooth mobiltelefont, a másik bekapcsolja az új Ford Focus belso buszrendszerébe, és fel is tölti.
  • Hangvezérlés – A Focus opciója az audio, a telefon, a klíma, a rádió és a navigátor hangvezérlése.
  • Szórakoztatás – Prémium hangminoségu Sony készülékek, hatlemezes tárral, vagy MP3 lejátszásra alkalmas, egylemezes készülék, négy 20 wattos, kiváló hangszóró, jellegzetes “Sony hangzással”.
  • Szórakoztatás a hátsó ülésen – MP3-ra alkalmas, független audioberendezés kapható, a kombiban DVD teto-képernyovel és játékkonzolokkal.

Focus biztonság: kategóriaelso, ötcsillagos Euro NCAP értékelés

  • A legutóbbi Euro NCAP törésteszt sorozatban maximális, ötcsillagos értékelést kapott a Ford Focus utasvédelme.
  • Az új Focus az elso és egyetlen autóként kapott 100 százalékot a részleges átfedésu frontális, illetve az oldalütközésre, és ugyanennyit a másfél- és hároméves gyermekek védelmére. Soha, egyetlen autó sem ért el ennyit az Euro NCAP teszteken.
  • Az Euro NCAP kategóriaelso öt csillagot adott az új Ford Focus általános biztonságára (35.46 pont), négy csillagot a gyermekvédelemre és versenyképes két csillagot a gyalogosvédelemre.
  • Ez az eredmény megfelel a Focus C-MAX szintjének, amely elso autótípusként kapott négy csillagot a gyermekvédelmére.
  • Az új Focus díjat kapott a nyaksérülés elleni védelemért a Folksamtól és az IIWPG nemzetközi biztosító szervezettol. Ez nagyon fontos, mert a ráfutásos ütközések nyaksérülései teszik ki az európai személysérülések 75 százalékát.

Focus hajtómuvek: gazdag választék

Az új Focus a dízel- és benzinmotorok széles választékával kapható:

  • Duratorq TDCi közös nyomócsöves dízel, 1.6 literes (109 LE / 80 kW / 108 LE) és 2.0 literes (136 LE / 100 kW / 134 LE), valamint mostantól egy még takarékosabb, Euro 4-es, 1.6 literes TDCi, 90 LE / 66 kW / teljesítménnyel. E könnyu, kis súrlódású motorok optimális egyensúlyt teremtenek az alacsony fordulatszámon leadott nagy nyomaték és a szerény fogyasztás között. Az emissziós eloírások betartásról koromszuro gondoskodik.
  • 1.6 literes Duratec Ti-VCT – 115 lóeros (85 kW) benzinmotor, kettos változó vezérléssel (Ti-VCT), megnövelt nyomatékkal és 5 százalékos fogyasztáscsökkenéssel.
  • Duratec 16-szelepes motorcsalád – A Focus 16-szelepes motorjainak adatai: 1.4 liter (80 LE / 59 kW), 1.6 liter (100 LE / 73 kW) és 2.0 liter (145 LE / 106 kW).
  • A csúcs-eroátvitel az 1.6 literes Duratorq TDCi motorhoz kapható, folyamatosan változó áttételu Ford Durashift CVT. Kapható az öt- és hatfokozatú Durashift manuális sebességváltó és a négyfokozatú Durashift automata is.

Focus Vignale – a koncepciótól a megvalósulásig

  • A Ford of Europe úgy döntött, hogy várhatóan 2006 végére gyártani kezdi a Párizsi Szalon sztárját, a Focus Vignale Concept modellt.
  • “A média és a közönség nagyszeruen fogadta Párizsban a Ford Focus Vignale Concept tanulmánytervet, ezért a leheto legkorábban futószalagra tesszük az autót”, mondta Lewis Booth. “Eleganciája és hangulata kiemeli az új Focus család designjának dinamikáját”.
  • A muszaki adatokat és a modell végleges nevét a bemutató elott, körülbelül két év múlva hozzuk nyilvánosságra.
  • A Ford és a Pininfarina SpA közös vállalatot hoz létre a jármu gyártására. A két cég már sikeresen együttmuködött a Ford Streetka roadster eloállítása során is. A Pininfarina részt vett a végso design kialakításában, és lényeges lesz a kis sorozatú termelésben szerzett tapasztalata is.
  • A Focus Vignale Concept a négyajtós modellre épül. A Pininfarina torinói üzemében készül majd, egyes alkatrészeket a Ford Saarlouis üzeme szállít, másokat a Pininfarina állít elo. A Focus lesz az elso európai Ford, amelynek összehajtható keményteteje van.

Focus: újrakezdés a Rali Világbajnokságban

  • Az új Ford Focus dinamikus vonalai, különösen pedig a háromajtós modell kupészeru kiállása, pompás alapot teremtettek a drámai hatású 2006 Focus RS WRC koncepcióautóhoz.
  • A Ford of Europe újra beszáll az FIA Rali Világbajnokságba, ezért négyéves megállapodást kötött Malcolm Wilson angliai M-Sport cégével. Eszerint a Ford folytatja csúcsszintu szereplését a sikeres Focus-szal, majd 2006-tól az új Focus RS WRC szerepel.
  • 2005-ben a tavalyi Focus RS WRC indul a bajnokságban. A BP-Ford World Rally Team jól indult idén, második lett a Monte Carlo ralin. A finn Toni Gardemeister és Jakke Honkanen pályafutásának eddigi legjobb eredménye ez. Csapattársuk, Roman Kresta és Jan Tomanek nyolcadik lett egy másik Focus RS-szel, így duplán szerzett pontot a Ford.
  • A Focus 2006 RS WRC designja az idei bajnokságban szereplo Focus RS WRC öröksége. Az utcai autó kidomborodó sárvédoihez teljes szélességu frontspoiler csatlakozik; a gépteton nagy légbeömlo van. Tetokopoltyú és jellegzetes hátsó spoiler egészíti ki a felszerelést.
  • Különbség az idei autóhoz képest a hátsó szélvédo lendületesebb dolésszöge, amely agresszívebb raliautó hatását adja.
  • “Alaposan áttekintettük az autósport színterét, és benne a Ford szerepvállalását,” mondta Lewis Booth. “Stratégiánkat rali-hagyományunkra alapozzuk, és beleágyazzuk alaptevékenységünkbe.
  • “Örülök, hogy a Ford hosszú távon elkötelezte magát a Rali Világbajnokság mellett. Megerosítettük tartós partnerségünket Malcolm Wilson M-Sport cégével is.”
  • Az új generációs Focus a családi hagyományt folytatja, és a jövo raliversenyzésének szilárd bázisa lesz. 2005 a fejlesztés idoszaka, majd 2006-tól már az új Ford Focus RS WRC szerepel a bajnokságban.


A TISZTA AUTÓZÁS JÖVOJE
Focus C-MAX H 2 -ICE, hidrogénüzemu belsoégésu motorral

Röviden:

  • A Ford of Europe bemutatja Focus C-MAX kísérleti jármuvét, hidrogénüzemu motor-prototípussal
  • A Focus C-MAX H 2 -ICE fejlesztoje a Ford Research Center, Aachenben
  • A Ford fontos lépésnek tekinti ezt a hidrogént felhasználó jövo felé
  • Globálisan a Ford az egyedüli jármugyártó, amely komolyan foglalkozik négy hajtástechnikával – a tiszta dízellel, a hibriddel, a hidrogénüzemu belsoégésu motorral és a tüzeloanyagcellával
  • Európában a Ford hisz a bioalkohol üzemanyag jövojében

Dédapám látomása az egész világ számára megfizetheto közlekedés volt. Ezt én ki akarom terjeszteni a 21. századra, és társadalmi, környezeti, valamint gazdasági szempontból egyaránt elérhetové tenni. Ez biztonságos, tiszta és hatékony jármuveket jelent.”

Bill Ford
elnök-vezérigazgató,
Ford Motor Company

A Ford Motor Company meggyozodése szerint a hidrogén a jövo kulcsfontosságú üzemanyaga , és a tüzeloanyagcellás jármu lesz a végso megoldás. A megfizetheto, megbízható, tömegesen elterjesztheto technika még évtizedekre van, ezért olyan alternatívákon dolgozik a Ford, amelyek a mai autókat tökéletesítik, és áthidalják a hézagot. Az egyik legfontosabb fejlesztés a hidrogénüzemu belsoégésu motor, amely egy speciális Focus C-MAX H 2 -ICE prototípusba építve szerepel Genfben. A Ford Research Centernél Aachen kifejlesztett Focus C-MAX H 2 - ICE feladata a jövo üzemanyagában, a hidrogénben rejlo potenciál felderítése, belsoégésu motor részére. Mielott azonban muszakilag és kereskedelmileg beérik a tüzeloanyagcellás jármu, igényt kell teremteni hidrogén-üzemanyagra. Ezáltal kiépül az infrastruktúra, hiszen minél több az ilyen jármu, annál surubb lesz a töltoállomás-hálózat is.

A tesztjármu három tartályában 350 bar a surített hidrogéngáz nyomása. The Két tartály a csomagtartóban van, a harmadik a padló alatt. Két reduktor csökkenti 5.5 barra a nyomást a motor szívócsonkjánál. Az összes kapacitás 119 liter, ami 200 kilométerre elegendo 2.75 kg hidrogénnek felel meg.

Mechanikus kompresszorával ugyanolyan teljesítményt ér el a Ford Focus C-MAX H 2 -ICE, mint a 2.3 literes négyhengeres, benzines alapmotor, amely 110 lóeros (82 kW) . A feltöltés kiegyenlíti azt a közel 30 százalékos teljesítménycsökkenést, amelyet a benzinmotor hidrogénüzemuvé alakítása okoz. A feltölto túlmelegedését a beszívott levego dupla hutése akadályozza meg, amely kihasználja a légkondicionáló hutoközegének hatását is. A Ford Focus C-MAX H 2 -ICE hidrogén-levego aránya széles tartományban állítható, mivel az elegy a hidrogén 4 és 70 térfogat-százaléka között gyulladásképes, azaz nagyon szegény, illetve nagyon dús keverék is használható. Ezáltal optimalizálni lehet a fogyasztást és az NO x emissziót.

A megvalósítható jövo

Míg a húszadik század közepén megújuló energiával röpködo autókról vizionáltak, ma a kerékbe és a belsoégésu motorba vetjük bizalmunkat. Ám, ahogy egyre közelebb kerül a megvalósuláshoz a „vízhajtás”, erosödik az igény az emisszió visszaszorítására, és az olajfüggést megszunteto energiaforrás kifejlesztésére. A Ford Motor Company célja, hogy elhanyagolható környezeti hatású autót hozzon létre. Márpedig, miközben az iparág egyetért abban, hogy a jövo a tüzeloanyagcelláé, még egy darabig szükség lesz a belsoégésu motorra.

Alternatívák

A tüzeloanyagcella fejlesztése közben alternatívák kerülnek elotérbe. Ezek egyike sem végleges megoldás, de azért ígéretesek. Globálisan a Ford az egyedüli jármugyártó, amely komolyan foglalkozik négy hajtástechnikával – a tiszta dízellel, a hibriddel, a hidrogénüzemu belsoégésu motorral és a tüzeloanyagcellával. Európában hisz a bioalkohol üzemanyag jövojében is.

Tiszta dízel

  • A Ford of Europe legújabb generációs, közös nyomócsöves TDCi dízeljeinek teljesítménye, gazdaságossága és emissziója a legjobbak között van.

Hibridek

  • Az Egyesült Államokban, ahol rossz a dízel hírneve, a benzin-elektromos hibrid jármuvek mellett döntött a Ford. Ezek sokkal takarékosabbak és tisztább üzemuek a tisztán benzines megfeleloiknél.
  • A Ford Escape 2004-tol kapható, mint a világ elso hibrid-SUV jármuve. Óriási az érdeklodés iránta, az elso évi termelés már elkelt.
  • 2005januárjában a Ford bejelentette, hogy három éven belül öt típusra bovíti Amerikában a hibrid választékát.
  • A Ford of Europe az óvilág városi viszonyaira megfelelo, kedvezo árú kis hibrideken dolgozik. Két prototípussal kísérleteznek. A Ford Research Centre Aachenben egy amúgy standard 1.4 literes, 80 lóeros ( 59 kW) benzinmotort egészített ki start-stop technikával, visszatermelo fékezéssel és fejlett akkugazdálkodással. Angliában a haszonjármuves csoport dolgozta ki, több partner (köztük a Közlekedési Minisztérium) bevonásával, a HyTrans projektet. Ez a 2.0 literes dízelmotoros Ford Transit az elso közepes méretu áruszállító Európában, amelyet szíjhajtásos indítógenerátorral (ISG) láttak el.

Hidrogénhajtású belsoégésu motor

  • A hidrogénüzemu belsoégésu motor lehet az áthidalás a tüzeloanyagcella felé. A H 2 -ICE emissziója szinte nulla, és az energiahordozó pótolható.
  • Európában a Focus C-MAX H 2 -ICE programot viszi a Ford, Amerikában pedig a V10 E450 kisbuszt tervezi 2006-ban piacra vinni.

Hidrogén tüzeloanyagcella

  • 2004 folyamán a Ford Motor Company több mint ötven tüzeloanyagcellás tesztjármuvet futtatott.
  • A Ford Focus FCVben Ballard Mark 902 cellamáglya, visszatermelo fék és 350 bar nyomású hidrogéntároló van.
  • A BP és az amerikai Energiaügyi Minisztérium bevonásával további harminc Focus FCV indul útnak idén. A mindennapi körülmények és alkalmazások között végrehajtott tesztelés a kereskedelmi bevezetés útját egyengeti.

Bioalkohol

  • Európában a Ford vezet a bioalkoholos, vegyes üzemu jármuvek terén. A termeléstol az elhasználásig számítva a bioalkohol szén-dioxid kibocsátása 40-70 százalékkal alacsonyabb a benzinénél. A Ford véleménye szerint ez az üzemanyag egyre nagyobb szerepet játszhat a közlekedésben .
  • Svédországban, ahol magán- és kormánykezdeményezések támogatják a bioalkohol alkalmazását motorhajtó anyagként, a Focus modellek 80 százalékát FFV változatban adja el a Ford. A 14 ezer etilalkoholos Ford Focus ma a világ legnagyobb ilyen flottája.
  • Miközben Európa-szerte no a bioüzemanyag termelés, a Ford of Europe támogatja a multilaterális együttmuködést a kormányokkal, a termelokkel és a flottatulajdonosokkal, az infrastruktúra kiépítése érdekében.


FORD KA: ÉLES PENGE 2005-RE
Felfrissült, de megorzi derus egyéniségét az avantgárd kiskocsi

Röviden:

  • A Ka praktikumát hasznos részletek fokozzák, de megmarad a friss, derus egyéniség
  • Új, 3 literes kesztyutartó a finoman áttervezett muszerfalban
  • Részletmódosítások kívül-belül, köztük 14 colos kerék, opcióként

A jelek szerint az örök ifjúság titkának birtokában van a Ford Ka . Legutóbbi változatán apró részletmódosításokkal tartották fenn frissességét és derus mivoltát. Egyéni megjelenése, praktikussága és mozgékonysága eddig is népszeruvé tette a városiak körében, de szeretik a fiatalok is: vásárlóinak fele azelott nem volt Ford tulajdonos.

A legújabb Ka modell célszerubb, stílusosabb és kifinomultabb lett. Finoman átrajzolt muszerfala alól háromliteres kesztyutartó nyílik le, fölötte pedig kis rekeszt alakítottak ki. Új, hatküllos, 14 colos alufelni és színezett üvegu hátsó oldalablak kapható. Az anyagában színezett szürke lökhárítókat és hátfalajtó-kilincset két új kivitel váltja fel: a fényezés színétol függoen Torque Szürke, illetve Acél árnyalatban. A két új ülés- és ajtókárpit neve Meridian és Tic-Toc. Ezekhez járul a Cascade huzat. A Tic-Toc szürke alapjába beleszott színes szálak szinte irizáló hatást keltenek. A fényezéstol függoen a szín Garnet Piros, Aquarius Kék és Szilva lehet. A Luxury kivitel kapható Elefántcsont vagy Halvány Zsálya színu borkárpittal is. Újak a muszer-számlap színek is: a Zsálya kárpithoz hasonló, a többihez Polar Szürke tartozik.

Nagykocsis részletek

A 2005-ös tökéletesítések jórészét egy teljesen új felépítésu elektromos hálózat és elektronikus modul tette lehetové, amelyek révén olyan részletekkel gazdagodott a Ka, amelyek eddig csak a felsobb kategóriájú Ford modellekben fordultak elo. Ilyen a változtatható periódusú szakaszos ablaktörlo, utántörléssel, és a hátramenethez kapcsolt hátsó ablaktörlo. A belso világítás fokozatosan halványul el, a központi zár pedig visszazáródik, ha egy bizonyos ideig nem nyitják ki az ajtót.

Mindez alapfelszerelés valamennyi távvezérlos Ka modellen, és opcióként hamarosan megjelenik a térérzékelos riasztó is.

Csíkokat kapott a Sportka

Mióta a 2002-es Párizsi Szalonon megjelent a Streetka, családalapítónak számít a Ka. 2003-ban jött a teljesítményorientált Sportka, 95 lóeros (69 kW), 1.6-os motorral, szélesebb nyomtávval és sportos hangolású futómuvel.

2005-re mindketto megkapta az új muszerfalat, sot a Sportka a kesztyutartót és a színezett üveget is. A Sportka GT-csíkokkal pompázik, amelyek a kék és piros kocsikon fehérek, a többieken ezüstszínuek. Az új Ford GT szuperautó által inspirált csíkok megrendelhetok az új Ford Fiesta ST-re is.


EROSEBB DÍZEL A FORD GALAXY RÉSZÉRE
Csúcsmodell, 150 lóerovel

Röviden:

  • A Galaxy 1.9 literes, 150 lóeros TDI dízelje javítja a menetteljesítményeket
  • A 310 Nm nyomaték kiválóan rugalmassá teszi az autót
  • A csúcssebesség 199 km/óra
  • Tovább erosödik az „elso osztályú utazás” karakter

A Ford tovább erosíti az elso osztályú utazás hangulatát . Új, 150 lóeros dízelmotorjával még dinamikusabb és gyorsabb lett a Galaxy. A motorválaszték már hétféle kivitelt tartalmaz, eroátvitelbol pedig öt- és hatfokozatú manuális, négyfokozatú automata, illetve ötfokozatú robotváltó kapható.

Az új szivattyúfúvókás TDI motor fokozza majd a Ford Galaxy vonzerejét Európában, ahol tavaly már megelozte a Volkswagen Sharant.

Nagy teljesítmény

A 110 kilowattos (150 LE), 310 newtonméteres motorral 199 km/órát ér el a Ford Galaxy, 11.9 másodperc alatt gyorsul százra, elozési rugalmasságára pedig jellemzo, hogy 80-ról 120-ra ötödikben 12.9, illetve hatodikban 16.5 másodperc a gyorsítási ido. A fogyasztás mégis szerény: átlagosan 6,3 liter, városban 8,1, országúton 5,2 liter. Kombinált ciklusban 170 gramm/km a szén-dioxid emisszió. “Az igazi különbség vezetés közben mutatkozik meg,” mondja This Woelpern, a nagykocsik fejlesztoi közül. “Nagyon jól lehet vele elozni, és könnyedén tartja a tempót az autópályán.

Sokoldalú és stílusos

A 150 lóeros Galaxy megrendelheto egy optikai csomaggal is, amelynek tartalma hatküllos alufelni, leültetett sportfutómu és sötét üvegezés. Az oldalvédo elemeket elhagyták, hogy nyúlánkabb és sportosabb legyen az autó.

A hutomaszk és a tetosínek krómhatása a Galaxy luxusára és komfortjára utal.

A Galaxy légkondicionálója alapfelszerelés (kétzónás automata a Ghia modellekben), extraként pedig sokféle navigátort és multimédiás szórakoztató rendszert lehet rendelni. Kapható xenonfényszóró és elso-hátsó parkolás-érzékelo is. Továbbra is rendelkezésre áll a második és a harmadik sor külso helyein az integrált gyermekülés, a 11 hónapos és a 12 éves közötti korosztály részére.

 

Forrás: FMH

"
 
 
  Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Info
· Írta: Flex


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Info:
Minden, amit a Focus II-rol tudni akartál


  Cikk értékelése
Átlagolt érték: 5
Szavazat: 13


Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz


  Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

Kapcsolódó rovatok

Info

"GENF 2005" | Belépés/Regisztráció | 2 Megjegyzés | Vita keresése
Minden megjegyzés a szerzők tulajdona. A megjegyzések tartalmáért felelősséget nem vállalunk.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj!

Re: GENF 2005 (Értékelés: 1)
Szerző: sziszi (silver.arrow@freemail.hu) Dátum: 2005. február 15. kedd, 20:32
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)

összes kép:

http://www.fordfocus.hu/modules.php?set_albumName=album324&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php




Re: GENF 2005 (Értékelés: 1)
Szerző: KoBuki Dátum: 2005. március 07. hétfő, 18:57
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)

Friss kepek a kiallitasrol

http://www.fordfocus.hu/modules.php?set_albumName=Genf-2005-v2&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php




Oldalkészítés: 0.09 másodperc