Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2021.12.05. 21:53:55 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: reveszand
Mai: 2
Tegnapi: 0
Összesen: 26329
Látogatók:
Vendégek: 471
Tagok: 0
Összesen: 471


  Téli kerék le - nyári fel
Írta: Flex
Barkács simgeri küldte "Gondolom sokunknak aktuális a téliesített állapot visszaállítása. És szintén sokan vagyunk úgy, hogy örülünk, ha otthon barkácsolhatunk és ezzel még pénzt is megtakaríthatunk. Ebben a cikkben az otthoni téli kerék le – nyári kerék fel procedúrával kapcsolatos dolgokat foglaltam össze képes beszámolóval.

Nézzük mire is van szükségünk (1. kép):

1. - 1db emelo – a gyári is jó, de ma már néhány ezer forintért beszerezheto krokodilemelot jobbnak tartom, stabilabb, és könnyebb vele a munka,

2. - 1db kerékanya kulcs – ebbol is jó a gyári, de nem árt, ha van egy kicsit erosebb kereszt kulcsunk (ez több kerékanya méretre is ó lehet),

3. - egy kis hoálló kenozsír a tocsavarok megkenéséhez,

4. drótkefe és csiszolóvászon a hátsó fékdob megtisztításához, (esetleg rozsdamaró)

5. – 1 palack hoálló matt fekete festék a hátsó fékdob esztétikus és könnyu lefestéséhez,

6. – 1 palack féktisztító spray a tárcsafékek megtisztításához,

7. – deszkalap az emelési ponton történo kíméletesebb alátámasztáshoz, igény szerint rongyok a kenéshez – tisztításhoz, újságpapír a hátsó fékdob festésénél…

8. megfelelo világítóeszköz

*a lista nem teljes, igény szerint bovíteto.

1. kép

 

A nyári kerekek elokészítése:

A megfeleloen felcímkézett (melyik tengelyrol származik), vagy jelölt nyári kerekeket ha nem úgy raktuk el télire, akkor lemossuk, átvizsgáljuk, hogy van e rajta sérülés, a mintázatba beragadt kavicsokat csavarhúzó segítségével óvatosan eltávolíthatjuk (2. kép). Ha alufelnin vannak a nyári kerekeink, akkor fontos a speciális alufelni csavarok megtisztítása, a díszíto és porvédo kupakok ellenorzése, hogy nem járnak-e le a csavaranyáról (ha szükséges FBS ragasztóval by Sziszi ® vagy általam használt 160°C-ig hoálló Acetát – Szilikon alapú ragasztóval a kupakok visszaragaszthatók, ügyeljünk, hogy ne folyjon meg és tartsuk be a megfelelo száradási idot ( 3. kép).

 

 2. kép     3. kép

 

Beállunk a kocsival egy fedett helyre (4. kép), vagy jobb ido esetén a szabadban is elvégezheto a muvelet, de a szilárd egyenletes alapburkolat (lehetoleg beton) fontos a kocsi megemelése miatt. Ha ismerjük a kocsinkat, akkor tudjuk, hogy hol vannak az emelési pontok, ha nem akkor megnézzük a kezelési útmutatóban (184. old. vagy 5. kép a cikkben).

 

 4. kép     5. kép

 

Én a hátsó kerekeknél kezdtem a cserét.

Kézi féket behúzzuk, a többi kereket kiékeljük. A dísztárcsát eltávolítjuk (6-7. kép), az emelot a megfelelo helyre illesztjük (8. kép), csak annyira emeljük meg, hogy a deszkalap megfelelo helyre befeszüljön, de a kerekek még kapjanak terhelést. Kerékanyákat meglazítjuk – ez könnyen megy ha a téli kerékfeltételnél a tocsavarokat megkentük hoálló zsírral (9. kép).

 

 6. kép    7. kép

 8. kép   9. kép

 

A kocsit megemeljük, a kereket leszedjük és rögtön felcímkézzük, hogy jövore tudjuk, hogy melyik oldalra is kerüljön. Elég csúcsa látvány fogad minket, a fékdob csupa rozsda (10-11. kép). Drótkefével és kello finomságú csiszolóvászonnal a fékdobot és a felni felfekvo felületét megtisztítjuk, a rozsdát eltávolítjuk (12-13. kép).

 

  10. kép     11. kép 

 12.kép      13. kép

 

Esetleg rozsdamarót is alkalmazhatunk. A festés elott engedjük ki a kéziféket (a többi kerék kiékelve!!!), mert a hátsó kerékdobot a festés során forgatnunk kell. A kelloen megtisztított felületre megkezdheto a hoálló festék felhordása (szín igények szerint választható – én maradtam a konzervatív feketénél). Újságpapíros kitakarással védjük a dob mögötti alkatrészeket a festék odajutásától, valamint papírral vonjuk körbe a tocsavarokat is…. ugye ezeket nem kell lefestenünk!!! (14-15. kép). A flakonos szórófestékkel 20-25 cm-es távolságból egyenletesen fessünk, ügyeljünk a megfolyásra. Több réteg is felviheto. A gyorsabb száradás érdekében hajszárító segítsége is igénybe veheto (16. kép). Száradás után ilyen a fékdobunk (17-18. kép). Tisztítsuk meg a tocsavarokat és óvatosan kenjük meg zsírral, majd ezt követoen a nyári kerekünk felrakható.
Hasonlóan ismételjük meg a másikoldalon is a muveletet.

 

  14. kép    15. kép

 

 

  16. kép

 

 17. kép    18. kép

 

Elso kerekeknél:

A megfelelo emelési pont megkeresése (a kezelési útmutatóban 184. old. vagy 5. kép a cikkben), az emelo beillesztése, a kocsi részleges megemelése (19. kép), a kerékanyák meglazítása, a kocsi további emelése, a kerékanyák levétele, a kerék leszedése.

Ekkor féktisztító spray és rongy segítségével megtisztítjuk a féktárcsát és a fék könnyen hozzáférheto alkatrészeit (20. kép). Vigyázzunk, hogy a spray ne kerüljön a fék muanyag vagy gumi alkatrészeire, vagy elotte végezzünk próbát, hogy nem oldja-e azokat.

 

 19. kép    20. kép

 

A tisztítás után esetleg érdemes megvizsgálnunk a fékek állapotát: a betétek vastagsága, a tárcsa állapota, repedésektol, nagyobb karcoktól mentes legyen (21-24. kép).

 

 21. kép    22. kép

 23. kép    24. kép

 

Az én esetemben a fékbetétet még kello vastagságúak, de a tárcsám már „vállasodik” ez a 2002-es modellévtol gyártott kocsiknál már 30-40ezer km után kialakulhat, ennek következtében foleg nedves állapotban nyikorognak a fékek (megoldás tárcsa és betétcsere, vagy a tárcsa felszabályozása a még engedélyezett határértékeken belül; egy tolóméro segítségével megmérheto a tárcsa vastagsága, ami alapján dönthetünk a cserét vagy a felszabályozást illetoen). Én a tárcsa szélén a vállak éleinél sorját találtam, és ezt óvatosan finom reszelovel körben el is távolítottam. Ha vizsgáltunk a fékek szemrevételezésével, akkor felrakhatjuk a kerekeket. A tocsavarok megkenésénél itt nagyon ügyeljünk, kisebb mennyiséget használjunk és ügyeljünk, nehogy a tárcsára kerüljön, mert akkor egy ideig fújhatjuk a fékhatást. Kerekeket feltesszük, a csavarokat meghúzzuk, a kocsit leengedjük és utánhúzzuk a csavarokat (25-26.kép).

 

 25. kép    26. kép

 

Elkészültünk a munkával és gyönyörködünk a muvünkben (27-30 kép), de ne felejtsük el majd a téli gumigarnitúránkat rendbe rakni, megtisztítani és elrakni a jövo télig.

A felrakott nyári kerekekkel pedig elso utunk egy guminyomás ellenorzéshez vezessen.

 

 27. kép    28. kép

 

 29. kép              30. kép

 

Mindenkinek jó kerékcserét!!!!

 

 

"
 
 
  Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Barkács
· Írta: Flex


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Barkács:
Alapjárati szabályzó tisztítása


  Cikk értékelése
Átlagolt érték: 5
Szavazat: 10


Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz


  Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

"Téli kerék le - nyári fel" | Belépés/Regisztráció | 10 Megjegyzés | Vita keresése
Minden megjegyzés a szerzők tulajdona. A megjegyzések tartalmáért felelősséget nem vállalunk.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj!

Re: Téli kerék le - nyári fel (Értékelés: 1)
Szerző: siz (iszell_at_freemail.hu) Dátum: 2005. március 21. hétfő, 14:20
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése) http://siz512.blog.hu

Gratulálok!

Remek, alapos cikk lett. Ezt a dobfestést azt hiszem, nekem is meg kell csinálnom. Csak ki kell találni, hogy hol... :(




Re: Téli kerék le - nyári fel (Értékelés: 1)
Szerző: JBela (j.bela69@freemail.hu) Dátum: 2005. március 21. hétfő, 17:00
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése) http://gportal.hu/jbela

Tényleg jó a cikk (5*-os).

Bár én a dobokat nem festettem le. Inkább a 4db féknyerget festettem le. :-)))



]


Re: Téli kerék le - nyári fel (Értékelés: 1)
Szerző: simgeri (simgeri@yahoo.com) Dátum: 2005. március 21. hétfő, 14:35
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Ha valakinek szügsége lenne a nagyobb képekre akkor itt [url=http://www.fordfocus.hu/modules.php?set_albumName=Ker%E9kcsere&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php]a fotóalbumomban[/url]  megtalálhatók.....



Re: Téli kerék le - nyári fel (Értékelés: 1)
Szerző: ATTIS Dátum: 2005. március 21. hétfő, 17:24
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)

Szia simgeri !

Kíváncsian olvastam végig az általad küldött cikket,mivel anno a motortér szigetelése kapcsán már hasznos tanácsokat kaphattam Tőled.

Talán minden klubtárs nevében köszönetet mondhatok a fáradozásodért és a lelkiismeretes tájékoztatásért,valamint a szemléltető fotókért ! Én mindent kinyomtattam és egy dossziéba fűztem,hátha egyszer én magam is végigcsinálhatom a műveleteket.Jelenleg sajnos nincs rá lehetőségem hogy ilymódon elvégezzem a kerékcserét megfelelő  "munkahely " hiányában.Talán csak annyit még hozzá,hogy a gumik centirozását csak gumisnál lehet elvégezni így a csere alkalmával ott lehetőség nyílik erre.Perzse ettől függetlenül az ápolási,festési,kenési munkák fontosak.

Kíváncsian várva újabb cikkeidet,üdvözlettel: Attis

 

 

 

 

 

 

 



]


Re: Téli kerék le - nyári fel (Értékelés: 1)
Szerző: percy Dátum: 2005. március 21. hétfő, 18:45
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése) http://www.percy.hu/index5.html
Jól összeszedett korrekt cikk, figyeltél a lehetséges buktatókra is.. (5) :) Ellenben csatlakozom ATTIS kollega véleményéhez.... Én mindíg szervízben csináltatom, mert fontosnak tartom a centrírozást, tekintve hogy egyáltalán nem biztos hogy egyenletesen kopott nyáron az a gumi, ami teljesen megváltoztathatja a kerek kiegyensúlyozottságát.... Lémyegesnek tartom, hogy illik a hátsó pár előre fuss módszert alkalmazni, főleg azoknál, akik legalább 10e km-ert futottak a nyári gumikkal az adott időszakban. Ez akár +20e km-ert is jelenhet a gumik életkorában!!!



Re: Téli kerék le - nyári fel (Értékelés: 1)
Szerző: simgeri (simgeri@yahoo.com) Dátum: 2005. március 22. kedd, 07:11
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Jogos a centíroztatás hiányát reklamáló rész... én is gondoltam rá, hogy a kerekek elökészítéséhez a kövek eltávolításához, illetve a mosáshoz be kéne írnom, de aztán a tegnapi nagy sietségben elmaradt... köszi a kiegészítést!!!


]


Re: Téli kerék le - nyári fel (Értékelés: 1)
Szerző: Gandalf Dátum: 2005. március 22. kedd, 14:32
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése) http://go.to/Eire

Új (jobb állapotú) gumit mindig előre...



]


Re: Téli kerék le - nyári fel (Értékelés: 1)
Szerző: percy Dátum: 2005. március 23. szerda, 19:56
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése) http://www.percy.hu/index5.html
Ez teljesen jogos! Ha belegondolsz, mindíg a jobb állapotú fog gumicserénél előre kerülni, hiszen az a kevésbé kopott.. :-)


]


Re: Téli kerék le - nyári fel (Értékelés: 1)
Szerző: FBRAVO Dátum: 2005. március 24. csütörtök, 22:07
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Korrekt cikk, gratula. A kerekeket Én is gumisnál ( nem márkaszervizbe) rakatom fel így ellenőrizve vagyon. Festésnél szintől függetlenül nekem az tecc ahol az első nyereg is levan fújva. Természetesen hátsóval egyen szinre. :)



Re: Téli kerék le - nyári fel (Értékelés: 1)
Szerző: gergoap Dátum: 2011. május 01. vasárnap, 20:32
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Az utolsó mondathoz lenne megjegyzésem: "A felrakott nyári kerekekkel pedig elso utunk egy guminyomás ellenorzéshez vezessen." Jobb ha beszerzel egy guminyomás mérőt! Míg elmész egy kúthoz megmérni, felmelegszik a gumi és nagyobb nyomást fog mutatni, így nem pontos.



Oldalkészítés: 0.17 másodperc