Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2021.12.05. 21:46:00 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: reveszand
Mai: 2
Tegnapi: 0
Összesen: 26329
Látogatók:
Vendégek: 468
Tagok: 0
Összesen: 468


  2005 Frankfurt Motor Show
Írta: AndrewBoy
Info sziszi küldte "A 2005-ös Frankfurti Autószalonon a Ford of Europe megmutatja, milyen széles és ütoképes a jelenlegi európai modellkínálata. Ugyanakkor elozetes betekintést nyújtunk abba is, hogyan szeretnénk átvezetni a Ford-választékot egy izgalmas, új jövobe.

Eloször is leleplezzük a sokkoló új koncepcióautót, az iosist. Ez az autó számunkra mérföldko, hiszen magán hordozza, és egyöntetuen mutatja be új formanyelvünk valamennyi fontos elemét.

Az iosist a jövo európai Ford-designjának bemutatására alkotta design-csapatunk. Ezt az új formanyelvet “kinetic”-nek hívjuk, mert a mozgási energiát igyekszik kifejezésre juttatni.

Az iosis megkapta, és végleges formába önti mindazokat a formajegyeket, amelyek már a Ford SAV Concepten érvényesültek, és a késobbiekben fokozatosan feltunnek a Ford új jármuvein.

Ahogy azt már korábban megerosítettük, a SAV Concept adja az alapját egy új Ford szériagyártmánynak, amelyet 2006 folyamán fogunk bevezetni.

Most tehát örömmel mutatjuk be a népszeru Ford Galaxy új változatát – egy másik új Ford modellt, amit 2006-ban fogunk bevezetni.

Ahogy a SAV Concept, úgy az új Galaxy is azt szemlélteti, hogyan ültetjük át a kinetikus formatervet a szériagyártmányokra. Az autó, teljes értéku közlekedési eszközként, akár hét személynek is a luxusutazás élményét nyújtja, kivételesen jól variálható belso elrendezéssel. A Fordok megújított vezetésdinamikai tulajdonságait a legnagyobb családi autónkon is megtartottuk.

A kisebb mértékben megújuló Fiesta és a Fusion friss új belso és külso formaelemeket és színeket kap, olyan muszaki fejlesztésekkel, mint a muszeregység személyre szabási menürendszere vagy a hangvezérlés. Ezek még egyszerubbé és kényelmesebbé teszik a mindennapi autózást.

A Ford TeamRS munkája révén a Focus ST már szériagyártásra érett. A Fiesta ST sikeres piacra lépését követoen Jost Capito csapata folytatta a “Sport Technologies” modellek létrehozását. Az új 225 lóeros Focus ST a végeredmény, amely valóban új korszakot nyit ST-autóink körében.

Vásárlóink betekintést nyerhetnek az új technika világába is, itt van például a Focus Flexi-Fuel és a mikrohibrid-dízel, amelyeket a motorizáció jövojének legfontosabb vívmányai közé sorolunk.”

L.W.K. Booth
elnök-vezérigazgató
Ford of Europe
2005. szeptember 13.

 

A LUXUS ÉS A HELYBOSÉG JÖVOJE: A FORD GALAXY ÚJ GENERÁCIÓJÁNAK ELOZETES BEMUTATÁSA

  • A 2006-ban érkezo új generációs Ford Galaxy elozetes bemutatása a Frankfurti Autószalonon
  • Modern, teljesen új design kívül-belül – teljesen házon belül, a Fordnál fejlesztve
  • A formát a Ford új, “kinetikus” designja jellemzi
  • A teljesen új modell innovatív technológiát, formatervet és tárolási megoldásokat kínál, illetve a belso komfort és rugalmasság magas színtjét

A Ford a Franfurti Autószalon látogatóinak bepillantást nyújt legnagyobb autója, a Ford Galaxy jövojébe. A teljesen új Ford Galaxy várhatóan 2006 közepén kerül bevezetésre, formatervezési irányvonala elozetesen csak a szeptemberi Frankfurti Autószalonon látható.


Nagy jelentoségu új modell az európai Ford számára

Az új generációs Ford Galaxy az elso olyan teljes méretu autó lesz, amelyet kizárólag a Ford of Europe tapasztalatára építve, házon belül fejlesztettek ki. A Ford európai termékfejlesztési csapata által kifejleszett modellt várhatóan a Ford Belgiumban található genki üzemében fogják gyártani. Az új modell kulcsfontosságú az európai Ford-részleg számára

A Ford európai kínálatának csúcsát jelento Galaxy, a nemrégiben továbbfejlesztett Mondeo-sorozat mellett, a SAV Concept szériagyártású változataként jelenik meg 2006 folyamán a kínálatban.


Jellegzetes vásárlóknak tervezve

“Nagyon speciális vásárlókra gondoltunk, amikor az autót terveztük: olyan emberekre, akiknek már lehetett Ford Galaxy kocsijuk, és tudják, hogy mit remélhetnek egy ilyen jellegu autótól.” – mondta Martin Smith, a Ford of Europe tervezési igazgatója. „Az volt a cél, hogy igazi hétüléses jármuvet kínáljunk, a célközönség által elvárt értékekkel. Az új Galaxyn minden a helyén van, a kifinomult külso designtól a példátlanul tágas belsoig és a funkcionalitásig.”


A formatervezés filozófiája a teret és a luxust hangsúlyozza

"Az új Galaxyre, akárcsak a Ford SAV Conceptre, a kibontakozóban lévo kinetikus formatervezési irányvonalunk elemei jellemzok” – mondta Smith.

A Galaxy esetében a magas tetovonal is része a formanyelvnek, amely a Galaxy-vevok által elvárt nagy fejteret és jó körkilátást szolgálja.

Az új Galaxy telt külso felületeket alkalmaz, a Ford jellegzetes kerékív-domborításaival, így kiegyensúlyozott az autó oldalnézete, kiemelve az utastér gazdagon üvegezett jellegét. Oldalnézetbol a 18 colos kerekek is hozzájárulnak az autó határozott kiállásához.


Elölnézetbol friss és újszeru

Az új Galaxy jellegzetes szögben álló orrát új, különleges ívelésu lámpatestekkel kombinálták. A lámpaegység magába foglalja az Advanced Front Light System (AFLS – fejlett elso világítási rendszer) elemeit, köztük a 12 fokban elfordulni képes halogénlámpákat, amelyek kanyargós országúton segítik a vezetot. A rendszer irányított fénysugárral segíti a kis sebességu manovereket, például a bekanyarodást a kocsibehajtóra.

A hatalmas üvegezett felület a hátsó panoráma-szélvédo formájában keresztülfut az autó hátulján is, hozzájárulva a minden irányban kiváló kilátáshoz.

A Galaxy hátsó lámpáinak fénytörés nélküli burái ékszer-hatást keltenek. Az ívelt hátsó lámpák fényesek és elegánsak, ugyanakkor praktikusan nagy csomagtér-nyílás kialakítását tették lehetové, alacsony rakodóperemmel.


Utazás elso osztályon – az új Galaxy belseje

Habár az új Ford Galaxy belsejének végso részletei a bemutató közeledtéig titokban maradnak, a hangsúly a luxuson, az egymást kiegészíto színeken és anyagokon lesz.

A karcsú muszeregység dinamikus színtörést okoz a szerelvényfal és a jármu többi része között, javítva ezzel a térérzetet.

Az utastér legfontosabb jellemzoje a magas H (csípo-) pont, ennek megfelelo vezetési pozícióval. A lendületes formájú középkonzolon található az ergonómikus elhelyezésu váltókar.


K ülönleges, fix üvegteto

Az új bemutató Galaxy másik egyedi és nagyon hasznos jellegzetessége a rögzített üvegteto és az állítható tetocsomagtartó. A nem nyitható üvegteto egészen a második üléssor támlájáig hátranyúlik, levegos hangulatot teremtve az autóban.

A bemutató Galaxyn tetosínekbe épített tetocsomagtartó is látható. Ennek keresztrúdjai egészen hátratolhatók a jármu végébe, ahol aerodinamikus légtereloként viselkednek, és esos idoben segítenek tisztán tartani a hátsó szélvédot.


Tér és rugalmasság

A három üléssoros Galaxy flexibilis teret kínál hét utasnak. A frankfurti bemutató autóban a padló síkjába hajtható ülések a vezeto mögötti tér ötletes kihasználását teszik lehetové, és megvan az a hasznuk is, hogy mindig a jármuben maradnak, így egy lépésben megváltoztatható a jármu elrendezése, anélkül, hogy az üléseket ki kellene venni.


Galaxy Control System

Az új Galaxy bemutató változata számos fontos, új technológiát is tartalmaz, köztük a Human Machine Interface (HMI – ember-gép kezelofelület) vezézlorendszert, ami meghatározza a vezeto és a jármu közötti kommunikációt. A volán két oldalán található négyirányú lépteto gombok több jármufunkciót kezelnek. A HMI-rendszer segítségével a vezeto egyszeruen személyre szabhatja a jármu beállításait.

Az új Galaxy további muszaki és egyéb jellemzoinek részleteit nem sokkal a bevezetés elott hozzuk nyilvánosságra.

A FIESTA ÉS A FUSION MÉG SZEBBEN RAGYOG 2006-BAN

  • Feltunoen új külso részletek
  • Vadonatúj szerelvényfal és stílusos belso kárpitok
  • Széles szín- és kárpitválaszték
  • „Nagyautós” elektronikus szolgáltatások, köztük Bluetooth telefonmuködtetés és a hangvezérlés

A Fiesta arcán megjelent mosoly és a Fusion markáns új megjelenése – ezek a külso jegyei a Ford kis bestsellereinek, miáltal még sziporkázóbb az egyéniségük e zsúfolt piaci szegmensben.

A Fiesta arról ismert, hogy az egyik legjobban vezetheto kisautó. A Fiesta és a Fusion új változatai megtartják ezt az „élmény vezetni” jelleget. A külso stiláris finomítások és a belsot érinto nagyobb változtatások friss megjelenést kölcsönöznek mindkét jármunek, és kihangsúlyozzák eltéro szerepüket.

Mindkét autó teljesen új szerelvényfalat kapott, újratervezett és könnyebben leolvasható muszeregységgel, habosított, puha tapintású felso résszel, amely többféle színben áll rendelkezésre.

Fontos a szélesebb szín- és kárpitválaszték is, szembeszökoen új szövetekkel, amelyek megegyezhetnek a muszerfal és az ajtópanel színkombinációival. Mindkét modellt, az elektronikai jellemzok jelentos fejlesztésével, valóban a tulajdonosok igényeihez igazították.


Fiesta – vidám tekintet

A megújult Fiesta-sorozat – köztük a legújabb ST és Sport modellek – most feltunoen új orrkialakítást kapott, hogy tükrözze az autó kiemelkedoen jó vezetési tulajdonságait. Az új, egyedi lámpatesteknek köszönhetoen a Fiesta most vidám tekintettel néz a világra.

Az elso lámpatestekben három világító egységet különítettek el – az elso világítást, a helyzetjelzoket és az irányjelzoket – és mindegyiket krómkerettel övezték. Az új bura szintén hozzájárul az egyéni, új megjelenéshez.


Fusion – eros és magas

A Ford Fusion külso változtatásai segítettek a típust még jobban elkülönülni a társától. Ez különösen elöl látszik, ahol az új, négyszögletes lámpa erosen elüt a Fiestáétól; felso negyedét feltuno, narancsszínu irányjelzo tölti ki.


Minoség és a színek

A belso fejlesztések sarokköve az új szerelvényfal, a könnyebben leolvasható muszeregység, és a fejlett audio-szolgáltatások beépítése.

A muszerfal felso részét puha tapintású, habosított és barkázott anyagból készítik, ami javítja a minoségérzetet. A „slush” öntési eljárás, mely vékony borréteget hoz létre a szerelvényfal héján, különbözo színvariációkat tesz lehetové. Az eredmény: egy sor feltunoen új belso kiképzés, köztük néhány olyan, amelynek kéttónusú muszerfala összeillik a szemet gyönyörködteto új kárpitokkal.

A legfontosabb változás a muszeregységben történt, ahol új, nagyon jól leolvasható muszerek – köztük két új kisebb analóg – jelentek meg. A számlapok fekete alapon fehér feliratúak. Az új audiorendszer belesimul a középkonzolba, csakúgy, mint az új klímarendszer vezérloegysége, amelyet szintén átrendeztek.


A fejlett elektronika a nagy autók luxusát nyújtja

A Fiesta és a Fusion új „testre szabási menüje” révén ez egyéni beállítások könnyen megváltoztathatók és tárolhatók. A rendszert a jármu fedélzeti számítógépébe tervezték, amelynek pontmátrix-kijelzojét a muszeregység tartalmazza. Az irányjelzo-kar végének gombjával a számítógép hagyományos funkciói léptethetok, de ezeket kiegészíti egy személyre szabási almenü. Itt az egyes tulajdonságok állíthatók be ízlés szerint, azzal a lehetoséggel kiegészítve, hogy az audiorendszer feliratait a muszerfali kijelzon megismételje a rendszer.

A B-szegmensben elsoként hangvezérlés is kérheto az új autókba, ahogy azt már a Ford Focuson is láthattuk. A vezeto kézhasználat nélkül szabályozhatja a klíma homérsékletét és a ventilátor sebességét, a rádióhangolást és a CD-lejátszót. A rendszert az audio távirányítóján lévo „mode” gombbal kezelhetjük.

Az új audiorendszer is a Fiesta és a Fusion fontos fejlesztései közé tartozik. Ezek az elso Ford modellek, amelyek megkapják az új, kiváló minoségu audioegységet, amely hamarosan megjelenik a nagyobb Ford modellekben is.

A teljesen elektronikus, automatikus homérsékletszabályozás (Electronic Automatic Temperature Control - EATC) is új a Fiestában és a Fusionban. Az elektronikus klímaszabályzás szenzorok segítségével, a belso homérsékletet és a napsütést figyelve teszi lehetové a kívánt homérséklet beállítását és megtartását.


Nagyautós technika

A Fiesta és a Fusion elektromos rendszerét nagyautós technika erosíti, mindkét modell új elektronikus hálózatot kapott. A jármu valamennyi számítógépét összeköti a CAN (Controller Area Network – vezérloegység-hálózat). Az adatokat nagysebességu adatbusz továbbítja, multiplex kábelezést és központi általános elektronikai modult (generic electronic module – GEM) használva.

A CAN hálózatot speciálisan arra tervezték, hogy gyors információ-megosztást valósítson meg a jármu elektronikai rendszerei között. Ez „valós ideju” kommunikációt tesz lehetové a hálózatba foglalt rendszerek körében. Az információkat a teljes hálózaton „sugározzák”, ahelyett, hogy csak egyes részegységek kapnák meg, így bármelyik csatlakoztatott mikroprocesszor képes elérni és használni azokat.

 

FOCUS ST: A NAGYTELJESÍTMÉNYU FORDOK ÚJ KORSZAKA

  • A vadonatúj nagyteljesítményu modell 2005 oszén kerül forgalomba
  • A Ford TeamRS fejlesztette – rajongóktól, rajongóknak
  • Új korszakot nyit a nagyteljesítményu Fordok világában
  • Turbófeltöltött Duratec ST, 225 lóeros, 2,5 literes, öthengeres motor
  • 320 Nm nyomaték 1600/perctol, egészen 4000-ig
  • Kivételesen jól irányítható és lélegzetelállító útfekvésu
  • A Focus ST agilis, gyors, eros, de praktikus is a mindennapos közlekedéshez

A gyors és praktikus Ford Focus ST kompromisszummentes csomagot kínál a teljesítményorientált autóvezetonek. A Ford TeamRS, a versenyzéssel és nagyteljesítményu autókkal foglalkozó részleg, olyan autót fejlesztett ki, amely nemcsak eros, hanem kelloképpen kifinomult is. Ez a jelenlegi legnagyobb teljesítményu közúti Ford Focus.


Ero

A Duratec ST 2,5 literes, öthengeres turbómotor teljesítménye tiszteletet parancsol: 225 LE. Simán muködo hatfokozatú kézi válóval szerelik fel, 240 km/órás sebességet képes elérni, és 6,8 másodpercre van szüksége, hogy 0-ról 100 km/órára gyorsítson. Ilyen adatokkal a Focus ST a nagyteljesítményu sportkocsikkal egyenrangú.

Jost Capito, a Ford TeamRS igazgatója vallja, hogy a Focus ST a legtisztább kifejezése az ST-, vagyis a Sport Technologies-szellemnek.

Mint mondja: ”Minden idok legizgalmasabb közúti Ford Focusa tökéletes autó azok számára, akik szeretik a nagyteljesítményu autózás élményét, de nem akarják feláldozni a kifinomultságot, kényelmet és a praktikusságot sem.”

Az ST 18x8 colos alufelnire szerelt, alacsony profilú, 225/40 R18 méretu gumiabroncsokkal fejezi ki képességeit.


A Focus ST futómuve

A Focus egyedülálló futómuvét módosították és felkeményítették az ST számára. Az elso rész merevítése érdekében kiegészíto keresztmerevítot építettek be a rugótornyok közé.

Az ST menettulajdonságait a lelkes autóvezetokre szabták, ugyanakkor lehetové téve a komfortos közlekedést is. Az ST elso rugóit jelentos mértékben, 30 százalékkal vették merevebbre és újrahangolták a csillapítást. A hátsó rugók is 30 százalékkal merevebbek, és 5 százalékkal megnövelték a stabilizátor átmérojét, ami szintén azt a célt szolgálja, hogy lenyugözo tapadást és elképeszto útfogást nyújtson a Focus ST. A futómu 25 milliméteres lesüllyesztése is hozzájárul a vezetési élményhez.

A féket az ST teljesítményéhez igazították, továbbfejlesztve a más Focus változatokon használt, szintén nagyon hatásos fékrendszert. A 320x28 milliméteres, belso hutésu elso tárcsákat nagy munkahengerekkel és fékbetétekkel látták el, hogy már az elso pillanattól még jobban harapjon a fék.

A biztonsági felszereltség merev utascellából, lábtér-védelembol, kioldódó kormányoszlopból és pedálokból, valamint oldalvédelembol áll. A passzív biztonsági rendszerek között megtalálható a vezeto- és utasoldali elso és oldallégzsák, a pirotechnikai övfeszíto és a nyaksérülés ellen védo rendszer az elso üléseken.


A Focus ST külseje

A Focus ST gondos kidolgozású formatervén visszaköszönnek a rali világbajnokságon induló Ford autók vonásai.

A hangsúlyos elso lökhárító fejre állított trapéz formájú alsó levegobelépoje agresszívebb hatást kölcsönöz a Focus ST-nek. Az alsó hutorács tetejével egy vonalban található ködlámpákat polírozott alumínium keretezi.

Hátul hasonló designt követ a tolató- és ködlámpa, míg a lökhárító alsó része, ahonnan a kettos krómozott kipufogóvég kandikál ki, a versenyautókéhoz hasonló, aerodinamikus venturi-kialakítású.


A Focus ST belso tere

A Focus ST kiegészíto muszeregysége a szerelvényfal felso részén azonnal szembe ötlik. A turbónyomás, az olajhomérséklet és az olajnyomás jelenik meg itt, hasznos adatokkal látva el a muérto sofort.

A Focus ST fekete tetokárpitja és A-oszlop borítása szándékosan „cockpit”-érzést kelt az utastérben. A borkormány vaskosabb, markáns ujjpihenteto dudorokkal és három polírozott alumínium küllovel. A stílusos elso Recaro sportülések optimális oldaltámasztást adnak tempós vezetés közben.

Ezek a rejtett mintás ülések, ha a vásárló kívánja, az autóval egyezo színu betéteket kaphatnak. Ez a felár nélküli opció a Focus ST-sorozat bizonyos színeihez választható, köztük a Performance-kékhez és az Electric-narancssárgához. A teljes borkárpitozás és a formázott hátsó ülopad szintén opcióként választható.

 

A FORD FOCUS ST MUSZAKI ADATAI

MOTOR

MOTOR TÍPUSA

2.5L 20 V DOHC

LÖKETTÉRFOGAT ( cm 3 )

2522

FURAT (mm)

83,0

LÖKET (mm)

93,2

ÜZEMANYAG

ÓLMOZATLAN, 98 VAGY 95 (RON)

Max TELJESÍTMÉNY (ISO W/LE)

165.5 kW (225 PS)

FORDULATSZÁM (1/PERC)

6100

Max NYOMATÉK (ISO Nm)

320 Nm

FORDULATSZÁM (1/PERC)

1600 – 4000

SURÍTÉS

9.0

HENGEREK

5, SOROS

HENGERFEJ/MOTORBLOKK ANYAGA

ALUMÍNIUMÖTVÖZET

SZELEPEK SZÁMA HENGERENKÉNT

4

VEZÉRMU

DOHC KÖZVETLEN MUKÖDTETÉSU SZELEPEMELO TOKÉKKEL

TurbóFELTÖLTO

KKK-Warner EGYBEÉPÍTETT turbÓ RENDSZER

MOTORfelügyelet

BOSCH MOTOR MANAGEMENT SYSTEM

BENZINBEFECSKENDEZO

ELEKTRONIKUS SZEKVENCIÁLIS BEFECSKENDEZÉS (SEFI)

GYÚJTÁS

ElectroniKUS, ELOSZTÓ NÉLKÜLI

EmissZIÓS BESOROLÁS

EuRO IV, ELEKTRONIKUS FEDÉLZETI DIAGNOSZTIKAI RENDSZERREL (EOBD)

EROÁTVITEL

VÁLTÓ TÍPUSA

6-FOKOZATÚ, KÉZI

KUPLUNG TÍPUSA

EGYTÁRCSÁS SZÁRAZ TENGELYKAPCSOLÓ, KÉTTÖMEGU LENDKERÉK

FELFÜGGESZTÉS

ELSO

FÜGGETLEN, MAcPherson RUGÓSTAGOK KITÉRO HATÁSVONALÚ TEKERCSRUGÓVAL

HÁTSÓ

FÜGGETLEN, HOSSZÚ ÉS RÖVID KERESZTLENGOKAROS, HOSSZLENGOKAROS multi-link RENDSZER

KORMÁNYZÁS

TÍPUSA

FOGASLÉCES, ÁTTÉTEL 14,8

FORDULÓKÖR (M)

JÁRDASZEGÉLYEK KÖZÖTT : 11.7

FÉKRENDSZER

KÉTKÖRÖS, DIAGONÁLIS FÉKRENDSZER, HIDRAULIKUSAN MUKÖDTETETT TÁRCSAFÉKEK ELÖL ÉS HÁTUL. VÁKUUMOS RÁSEGÍTO. SZÉRIA ELEKTRONIKUS BLOKKOLÁSGÁTLÓ (ABS) ELEKTRONIKUS FÉKEROELOSZTÓVAL (EBD) ELEKTRONIKUS FÉKASSZISZTENSSEL (EBA)

ELÖL

320 x 25 mm BELSO HUTÉSES TÁRCSÁK

HÁTUL

280 x 11 mm TÖMÖR TÁRCSÁK

KEREKEK/ABRONCSOK

ALAP KERÉK TÍPUSA

ÖNTÖTT ALUMÍNIUMÖTVÖZET

ALAP KERÉKMÉRET (HÜVELYK)

18x8

GUMIMÉRET – ALAP

225/40 R 18

KAROSSZÉRIA

3/5 AJTÓS

TELJES HOSSZÚSÁG (mm)

4362

TELJES SZÉLESSÉG (mm)

1840

TELJES MAGASSÁG(mm)

1497

TENGELYTÁV (mm)

2640

ELSO NYOMTÁV (mm)

</TD>

1535

HÁTSÓ NYOMTÁV (mm)

1531

TÖMEGADATOK

3/5 AJTÓS

SAJÁT TÖMEG (kg)

1317/1362 (75 kg-S SZEMÉLY BELESZÁMÍTVA)

MEGENGEDETT ÖSSZTÖMEG (kg)

1860/1890

TERHELHETOSÉG (kg)

543/528

CSOMAGTÉR (VDA) L

385

MENETTELJESÍTMÉNYEK ÉS FOGYASZTÁS - TERVEZETT

VÉGSEBESSÉG (KM/H)

241

Acceleration

0-100 km/h (SECS)

0-60 mph (secs)

RUGALMASSÁG 50-100 km/h (4.-BEN) (secs)

6.8

6.5

6.1

FOGYASZTÁS

VÁROS (ECE l/100 km)

VÁROSON KÍVÜL (ECE l/100 km)

KOMBINÁLT (ECE l/100 km)

CO 2 – KOMBINÁLT (g/km)

13.8

6.8

9.3

224

 

A FORD MONDEO A KÍNÁLAT ÉLÉN MARAD

  • A Ford Mondeo-sorozat friss marad, finom, de jól észreveheto külso formai változásokkal
  • Nott a vezetés minosége, javult a fékérzet, új hatfokozatú Durashift váltók
  • Az új fejlesztések tartalmazzák a megfizetheto Bluetooth TM rendszert, a hangvezérlést és az i-Pod/MP-3 lejátszó csatlakoztatási lehetoségét
  • A Ford Intelligens Védelmi Rendszere továbbra is a piac egyik legbiztonságosabb autójává teszi a Mondeót

A Ford kisebb változtatásokat és fejlesztéseket hajtott végre a népszeru Mondeo modellsorozaton. Az elso és a hátsó lökhárítót átformálták, és több krómot alkalmaztak a karosszérián. A Mondeo megjelenése kiegészíti a javított vezetési minoséget. A Duratorq TDCi turbódízelek lenyugözo választékával, lehengerlo ST-változataival és praktikus kombijával a Mondeo-sorozat minden vásárlónak kínál valamit.

A Ford egyszerusített a Mondeo-sorozaton, amely a következo kivitelekbol áll: Ambiente, Trend, Ghia és Ghia X, Titanium és Titanium X , illetve az ST zászlóshajó. Valamennyi Mondeo megkapja a Ford Intelligens Védelmi Rendszerét (IPS), amely az utak egyik legbiztonságosabb autójává teszi a Mondeót.

Belül is van néhány stílusbéli változás. Divatos új kárpitok és eltéro díszíto betétek választhatók (ezüst, Ghia és galvanizált titánium). Picit más lett az óra, új fekete számlapot kapott és javult a megvilágítása. A Ghia és ST csúcsmodellek több krómot kaptak, megtartva az utastér modern hatását.

A vezetok észre fogják venni azt is, hogy kezesebb lett a Mondeo viselkedése. A legfontosabb a fékérzet javítása, sokkal jobb és határozottabb visszajelzéssel. A változtatások javítják a jármu – már korábban is kiváló – fékteljesítményét.

FORD MAVERICK: SOKOLDALÚ ÉS STÍLUSOS 4X4-ES  

  • 2,3 literes Duratec vagy 3,0 literes Duratec V6-os benzinmotorok választhatók. Mindketto teljesíti az Euro IV-es normákat
  • Új, a karosszériával egy színre fényezett lökhárítók és 16 colos könnyufém kerekek mindkét modellen
  • Finomított belso, ívelt középkonzollal, új ülolapokkal és kárpitokkal, nagy terhelhetoséggel. A középkonzol ezüstszínu
  • Továbbra is a Ford intelligens 4WD-rendszerét használja
  • Négytárcsás fékrendszer, blokkolásgátlóval
  • Az elso, oldalsó és függönylégzsákok a kompromisszumok nélküli biztonsági csomag részei

Az új Maverick, amely Európa egyes piacain kapható, a karosszéria színével azonos fényezésu lökhárítókat, kerékíveket és kilincseket, valamint ezüstszínu középkonzolt kapott. A hozzá kínált mindkét motor teljesíti az EURO IV-es normákat.

Az eros háromliteres változatok most látványos, fényesített, 16 colos könnyufém kerekeken gurulnak. Új az élénk árnyalatú, úgynevezett titán-zöld szín is, ami mellett nem lehet úgy elmenni, hogy ne venné észre az ember.

Az Egyesült Államokban készülo szabadido-terepjárót Németországban, Svájcban, Görögországban, Ausztriában, Csehországban, Dániában, Finnországban, Magyarországon, Romániában, Szlovéniában, Bulgáriában, Hollandiában, Norvégiában, Svédországban és Oroszországban árusítják. 2004-ben közel hatezer Mavericket adtak el Európa-szerte.

Peter Fleet, a Ford of Europe haszongépjármuvekkel foglalkozó igazgatója szerint: „Biztosak vagyunk benne, hogy az új, friss megjelenés, és a Maverick biztonsága, tartóssága, illetve az általa nyújtott élmény egyre több embert gyoz meg kétségbevonhatatlan képességeirol, mind közúton, mind terepen.”

 

MEGFIZETHETO ÉS TISZTA: A MA ÉS A HOLNAP TECHNikÁJA  

  • A Ford of Europe a 2005-ös Frankfurti Autószalonon ízelítot ad néhány új, a vásárlók számára is jelentos – köztük néhány szériaérett - technikából
  • A szén-dioxid kibocsátás mérséklése érdekében a Ford élen jár a Flexi-Fuel vagyis a megfizetheto bioalkohol-hajtású autók fejlesztésében,
  • A Ford hamarosan dízel részecskeszurot kínál valamennyi modelljéhez
  • Az új, kupak nélküli üzemanyag-betöltési technika segít elkerülni a benzinkutakon eloforduló, költséges tankolási hibákat
  • A Ford-Getrag PowershiftSystem tanulmány a kézi váltás rugalmasságát ötvözi az automaták könnyedségével
  • A mikro-hibrid technika és az eros dízelmotor ideális megoldás lehet a fogyasztás jelentos csökkentésére

A Ford of Europe betekintést enged néhány, a vásárlók számára is jelentos új technikába.

Ezek egy része már szériaérett, míg a többieket még fejlesztik a jövoben lehetséges gyártás érdekében. Mindegyik egy célt szolgál: a Ford muszaki palettájának szélesítését, nagy súlyt helyezve arra, hogy felkeltsék a vásárlók érdeklodését és megfizethetok legyenek.

Valamennyi bemutatott megoldás a Ford hitét példázza, hogy a vásárlók értékelik a nagyobb kényelem, a kisebb fenntartási költségek és a környezet védelme érdekében végrehajtott fejlesztéseket.


A Ford piacvezeto a megfizetheto bioalkohol-hajtású Flexi-Fuel autók terén

A Ford Európában élen jár az etanol-hajtású autók fejlesztésében, és most egyes piacokon bevezeti az új Focus Flexi-Fuelt, illetve a Ford Focus C-MAX Flexi-Fuel verzióját.

A teljes szén-dioxid (CO 2) kibocsátást akár 70 százalékkal csökkento új Focus és Focus C-MAX Flexi-Fuel (amelyeket eloször Svédországban kezdtek forgalmazni) része a Ford erofeszítéseinek a fenntartható mobilitásért.

Ahhoz, hogy a bio-etanol (biológiai úton eloállított alkohol) a fenntartható mobilitás egyik pillérje lehessen, a kormányok, a gyártók és a magánszektor összefogására van szükség.

A Ford az elso autógyártó, amely bio-etanollal hajtott autót árusít Európában. A cég szorosan együttmuködik a svéd Flexi-Fuel Vásárlók konzorciumával, amely közhasznú szervezetekbol, kereskedelmi vállalatokból és magánszemélyekbol áll. A 2001-es bevezetés óta a Ford több mint 15 000 Focus Flexi-Fuelt adott el Svédországban. 2003-ban és 2004-ben, a Svédországban elkelt vegyes üzemanyagú autók 80 százaléka Focus volt.

Az új Focus és Focus C-MAX Flexi-Fuel modellek egyformán képesek bio-etanollal (E85) és benzinnel, illetve ezek bármilyen arányú keverékével közlekedni, ami valóban rugalmassá teszi az üzemeltetésüket.

A bio-etanol megújuló energiaforrás, amelyet növényekbol (pl. gabonafélék, cukorrépa) és biomasszából (pl. fahulladék) lehet eloállítani. Környezetvédelmi szempontból az elsodleges haszna a CO 2-kibocsátás csökkentése. Ezen túl az új Flexi-Fuel modelleknek komoly hatásuk van a levego minoségére is, hiszen alacsonyabb a nitrogénoxid-kibocsátásuk (NO X) is, mint sok más, hagyományos benzinmotoros autónak.

Az a technika, amellyel a kis CO 2 kibocsátást elérik, nem sokban különbözik a hagyományos benzines modellekétol. Az egyik eltérés, hogy a szelepeket és a szelepüléseket speciális, keményített anyagokból készítik. A másik pedig az, hogy több változó gyújtási jellegmezot használnak, amelyek alkalmazkodnak az éppen használt benzin-alkohol keverék arányához. Végül – mivel a bio-etanollal nem olyan jó a hidegindítás, mint benzinnel – a motorblokk különösen hatékony elofutést kap, ha a külso homérséklet -15 fok alá esik.


Új dízel részecskeszuro valamennyi modellsorozathoz

A Ford bevezeti modellsorozatain a dízel részecskeszurot. A tervekben szerepel az utólagos beépítés is, amely a vásárlók által már használt rendszerek többségén alkalmazható.

A Ford két éve kezdte meg a modern dízel részecskeszuro (Diesel Particulate Filter – DPF) rendszerek alkalmazását a Duratorq TDCi motorok széles spektrumán. A Focus és a Focus C-MAX már kapható DPF-rendszerrel az 1.6-os motorok (standard), illetve a 2.0 literes motorok (opció) esetében.

A következo lépcsoben a Mondeo-sorozat kap részecskeszurot. Bár már valamennyi Mondeo Duratorq TDCi motor elérheto az Euro IV normákat teljesíto változatban, a legnépszerubb Duratorq TDCi motorok, vagyis a 2,0 literes 85 kW (115 LE) és a 96 kW (130 LE) teljesítményu változatok elérhetok lesznek az opcionális, új C-DPF rendszerrel . A C-DPF (a C betu a szuro belso felületének bevonatában adalékként használt kémiai elemre, a Cériumra utal) rendszerrel felszerelt Mondeo gyártása 2006 elején indul.

Az adalék- és karbantartásmentes C-DPF rendszeru Mondeo megjelenésével a Ford már háromféle részecskeszuro rendszert alkalmaz a különbözo jármusorozatain. Ez a változatosság is jelzi a Fordnak szándékát, hogy az igényeknek megfelelo részecskeszurot árusítson valamennyi dízelmotorhoz.

Az új jármuvek ellátásával párhuzamosan a Ford arra készül, hogy a régebbi autókhoz is kínáljon utólag felszerelheto DPF-rendszert. A Ford ezeket a készleteket a Ford Motorcraft Retro-Fit rendszeren belül fogja értékesíteni, minden olyan piacon árusítani fogja, ahol jelentos igény van rá.


A Ford "Easy Fuel"-koncepciója segít elkerülni a drága tankolási hibákat

A Ford of Europe új, tanksapka nélküli üzemanyag-betölto rendszer fejlesztésén dolgozik. Ez képes lesz megakadályozni az olyan, drága és komoly fejfájást okozó tévedéseket, mint a dízel autó megtankolása benzinnel. A téves tankolás károsíthatja a tápszivattyút és a nagynyomású befecskendezo-rendszert – a más motoralkatrészeket érinto hibák mellett.

A Ford "Easy Fuel" rendszere tömített töltopisztoly-betétbol és a töltocsövet megvezeto elembol áll. A töltopisztoly-betét automatikus átméro-érzékeloje csak a vastagabb dízel töltopisztolyt engedi behelyezni, a vékonyabb benzin-töltopisztolyok berakását megakadályozza.

A F ord úgy tervezi, hogy két éven belül bevezeti a rendszert a termékein.


A Ford Powershift System váltója minden szempontból a legjobb

A Ford a Getrag-Ford Powershift System váltók bevezetésének lehetoségét tanulmányozza jövobeni modelljein.

A Ford hosszú ideje fejleszt és alkalmaz modern eroátviteli rendszereket. Jelenleg a kézitol az automatáig, a négyfokozatútól a CVT (fokozat nélküli) váltóig terjed a skála. Az új Ford Powershift System hidraulikusan muködteti a hatfokozatú sebességváltót és a két, párhuzamos tengelykapcsolót.

A Powershift System egy új, fejlett hatfokozatú, automatizált sebességváltó, amelynek két párhuzamos, olajban futó tengelykapcsolója van. a hagyományos kézi váltás rugalmasságát ötvözi az automaták egyszeru, kétpedálos kezelésével, anélkül, hogy ennek hatása a fogyasztásban is megmutatkozna.

A rendszer gyakorlatilag megszakítás nélkül muködik, amit a háromtengelyes konstrukciónak köszönhet. Egy tengely hordozza a páros, egy a másik a páratlan fokozatokat. Amikor egy adott fokozatban van a váltó, annak kuplungját hidraulika tartja zárva. A váltó vezérloegysége közben azonosítja az aktuális vezetési szituációt és elokészíti a következo szükséges fokozat kapcsolását, ami fel- vagy visszaváltás lehet.

Az érzékelo rendszer a vezeto szándékait figyeli. Amikor nagy gázzal gyorsítva no a fordulatszám, a Powershift System felkapcsolásra készül. Ilyenkor a párhuzamos tengelyen a következo magasabb fokozatot kapcsolja, de nyitva hagyja annak a tengelynek a kuplungját.

Amint eljön a felváltás ideje, megkezdodik a folyamat. A magasabb fokozat kuplungja záródni kezd és ezzel egy idoben kiold az alacsonyabbé. Ez teszi lehetové a felváltást a nyomatékfolyam megszakítása nélkül.

A 2005. évi Frankfurti Szalonon ez a technika is látható lesz a Getrag / Getrag Ford standon (8. pavilon, F10 stand) .


A takarékosság és a kis emisszió kombinációja: a Ford Duratorq Diesel mikro-hibrid koncepció

Legalább 5 százalékos üzemanyag-megtakarítást ígér a Ford Duratorq TDCi dízelmotorok felszerelése a szíjhajtású, egybeépített önindító-generátorral (B-ISG).

A mikro-hibrid legalább 5 százalékos fogyasztáscsökkenést tud elérni vegyes használat mellett, de kemény városi start-stop üzemmódban akár 15 százalékot is. Ezáltal a tulajdonos évi 150 eurót spórolhat az üzemanyagon, miközben hasonló arányban csökken a károsanyag-kibocsátás is.

Az egyik lehetséges megoldás a mikro-hibrid B-ISG rendszer párosítása a 2,0 literes Duratorq TDCi motorral. Mivel az új Ford Focus és Ford Focus C-MAX motorválasztékában egyformán megtalálható ez a motor, a Ford arra számít, hogy a vásárlók értékelni fogják a mikro-hibrid bevezetésért tett erofeszítéseit.

A Ford mikro-hibrid technikája az automatikus stop-start és a fékenergia-visszatáplálás funkciók kombinációja, amelyet fejlett akkumulátor-szabályzó rendszer irányít.

Dugókban araszolva és a közlekedési lámpáknál várakozva a rendszer leállítja a belso égésu motort, amint a jármu megállt, de azonnal újraindítja a motort, ha erore van szükség. Az autó ugyanolyan finoman és érzékenyen viselkedik, mint egy hagyományos jármu, a vezetonek szokás szerint kell eljárnia.

A Ford prototípusainak intenzív tesztelése azt igazolta, hogy a rendszert nem lehet tetten érni, annyira gyorsan indítózik. Az intelligens vezérlési stratégia azt is garantálja, hogy parkolási manoverek közben ne állítsa le a motort a rendszer.

Forrás: Ford

"
 
 
  Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Info
· Írta: AndrewBoy


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Info:
Minden, amit a Focus II-rol tudni akartál


  Cikk értékelése
Átlagolt érték: 4.91
Szavazat: 24


Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz


  Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

"2005 Frankfurt Motor Show" | Belépés/Regisztráció | 8 Megjegyzés | Vita keresése
Minden megjegyzés a szerzők tulajdona. A megjegyzések tartalmáért felelősséget nem vállalunk.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj!

Re: 2005 Frankfurt Motor Show (Értékelés: 1)
Szerző: Gandalf Dátum: 2005. szeptember 19. hétfő, 10:21
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése) http://go.to/Eire
Miért nem összkerékhajtású az ST?



Re: 2005 Frankfurt Motor Show (Értékelés: 1)
Szerző: Flex (flex@fordfocus.hu) Dátum: 2005. szeptember 19. hétfő, 10:34
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Mert akkor túl jó autó lenne, senki sem venne új RS-t, aminek a fejlesztését közben elnapolták. Amúgy jó ez az új ST de már régóta mondom hogy 220 ló körül el kellene gondolkozni az összkerékhajtáson, mert ha kicsit tuningol a tulaj akkor csak kipörgő első kerekei lesznek, haladni nem tud.


]


Re: 2005 Frankfurt Motor Show (Értékelés: 1)
Szerző: percy Dátum: 2005. szeptember 19. hétfő, 21:21
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése) http://www.percy.hu/index5.html
Ez pontosan így van. (Lásd tuningolt RS) :-)


]


Re: 2005 Frankfurt Motor Show (Értékelés: 1)
Szerző: Gabeboy Dátum: 2005. szeptember 19. hétfő, 18:11
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése) http://www.nanotrade.hu
ÉS miért nem V8-as ? :)


]


Re: 2005 Frankfurt Motor Show (Értékelés: 1)
Szerző: FOKIO Dátum: 2005. szeptember 20. kedd, 13:33
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Mert akkor egy kis Mustang lenne már.


]


Re: 2005 Frankfurt Motor Show (Értékelés: 1)
Szerző: sziszi (silver.arrow@freemail.hu) Dátum: 2005. szeptember 19. hétfő, 20:37
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
És miért nem adják ingyen? :-)


]


Re: 2005 Frankfurt Motor Show (Értékelés: 1)
Szerző: simgeri (simgeri@yahoo.com) Dátum: 2005. szeptember 20. kedd, 10:50
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
FF.hu klubtagságira meg pláne..... ;-)))


]


Re: 2005 Frankfurt Motor Show (Értékelés: 1)
Szerző: jozsaCS Dátum: 2014. szeptember 15. hétfő, 21:06
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Arról lehet tudni v.mit, hogy a fent említett részecskeszűrőből(C-DPF) lehet-e kapni 2007-es fucosokhoz? Üdv: Csaba.



Oldalkészítés: 0.19 másodperc