Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2022.01.17. 21:00:57 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: lala1lala
Mai: 3
Tegnapi: 0
Összesen: 26362
Látogatók:
Vendégek: 220
Tagok: 2
Összesen: 222

Jelen lévő tagok:
01: hzsolt21
02: attila64


  Itt a Tél!
Írta: Mézi
Info Lala küldte " November közepe van, most már végképp ideje átállni téli gumira. Lássunk néhány hasznos információt ezzel kapcsolatban, igazából mire vonatkozik a 7 Celsius-fok és mi az, amit ne higgyünk el a gumis műhelyeknek.

Idén sem jó megvárni az első havat és a bepánikolt autóstársakkal sorba állni gumicserére, csúcsszezoni árakkal. A gumicsere ideje közmondásosan akkor jön el, amikor a hőmérséklet 7 fok alá megy. Ezt a határértéket a gumiipar verte bele az emberek fejébe (egyébként az útfelületre vonatkozik, nem a levegőre). Tudni kell, hogy a nyári gumi tulajdonságai nem a hideg, hanem csapadékos időben romlanak drámaian.

Amíg száraz az út, a nyári is elfogadhatóan tapad, bár a csípős időben megkeményedik, megmerevedik az anyaga, szemben a puhább téliével, amely ilyenkor van elemében. Amikor egyszerre hideg és nedves az idő, a téli gumi biztonságbeli előnyei hatványozottan kidomborodnak, hóban-jégen pedig ég és föld a különbség. Nem véletlenül varázsolnak olyan sokan a gumiipar boszorkánykonyhájában, a nyári és a téli gumi összetételét, mintázatát különböző évszakokra találták ki.



De mi van a négyévszakos abroncsokkal?:

A négyévszakos abroncsok átmeneti megoldást jelentenek a téli és nyári abroncsok között. A téves közhiedelemmel ellentétben nem egyesítik magukban a téli és nyári abroncsok jó tulajdonságait. Mintázatuk általában a téli és nyári mintázatok egyfajta keveréke, tehát megtalálható rajtuk a téli abroncsokra jellemző lamellák, de vannak összefüggő mintablokkok, melyek nyári útviszonyok között hivatottak biztosítani a téli abroncsoknál jobb tapadást. Anyagkeverékük jellemzően lágyabb a nyári gumikénál, hogy hideg időben kevésbé váljanak rideggé. Mindezek ellenére kimondottan téli útviszonyok között, főleg a mintázat felemássága miatt, elmarad a teljesítményük a téli abroncsokétól.
A négyévszakos abroncsokat ezért csak azoknak ajánlják, akik télen ritkán használják az autót, és a téli, igazán havas időjárás esetén nélkülözni tudják az autójukat. Ha télen a legzordabb időben is autóba kell ülni, mindenképpen váltson időben téli abroncsokra!

A gumiabroncsok mérete:

Gyakran felmerülő kérdés, hogy télen milyen méretű abroncsokat célszerű felszerelni. Általános vélekedés szerint ajánlott a nyári abroncsoknál egy mérettel keskenyebb gumiabroncsok felszerelése. Ez néhány kiegészítéssel élve igaz. Télen általában takarított, jellemzően latyakos utakon közlekedünk, ilyen útviszonyok mellett valóban jobb a keskenyebb abroncsok felszerelése, mert a keskenyebb méretből eredő nagyobb felületi nyomás miatt az abroncs könnyebben kidolgozza maga alól a nedvességet, latyakot. Azt azonban tudni kell, hogy száraz úton a szélesebb abroncsoknak mindenképpen jobb a tapadása. Továbbá, ha valaki pl. síelni jár az autóval, ahol gyakran találkozni kevésbé takarított utakkal, letaposott hóval, ott szintén a szélesebb abroncs előnyös, mivel kevésbé ássa el az autó magát, ill. a szélesebb futófelületnek köszönhetően jobb a vonó- és fékezőerő átvitele.

Milyen mintázatokkal találkozhatuznk?:

A gumiabroncsok mintázata három nagy csoportba sorolható: kötetlen forgásirányú, forgásirányos és aszimmetrikus mintázatok.
Kötetlen forgásirányú, nem aszimmetrikus (bármilyen menetirányba felszerelhető) abroncsok ma már csak jórészt a kis- és alsó közép kategóriás autók abroncsméretei között fordulnak elő. Ezek elsősorban visszafogott vezetési stílushoz alkalmasak, nagyobb teljesítményű autókhoz, sportos vezetéshez nem ajánlják. Téli szgk. abroncsok között a neves gyártók választékában szinte nem is találni ilyen mintázatokat.
A gumiabroncsok fejlődésének következő állomása a forgásirányos abroncsok megjelenése volt. Mivel a gumiabroncsok élettartamuk során jellemzően egy irányba forognak, a mérnökök érthető módon igyekeztek erre az egy forgásirányra specializálni a mintázatukat. Ezek az abroncsok V alakú mintájukról ismerhetők fel, amelynek köszönhetően könnyebben kivezetik maguk alól a vizet, ezáltal nedves útfelületen jobb tapadást biztosítanak. A téli abroncsok túlnyomó része pont emiatt forgásirányos, mivel a téli latyakos utakon jobb teljesítményt tudnak nyújtani. A korábbi forgásirányos mintázatok jellemzője volt az átlós irányba futó, vízelvezetést biztosító széles mintaárkok miatti fokozott fűrészfogas kopás, mely a kopás mértékével arányosan egyre nagyobb gördülési zajt eredményezett. A mai abroncsoknál ezt a jelenséget a bal- és jobboldali mintaelemek egymáshoz képest eltolásával, ill. váltakozó méretével jelentős mértékben sikerült csökkenteni. Forgásirányukra különösen oda kell figyelni, mivel ellenkező irányban felszerelve életveszélyes helyzetet teremthetnek!
A mai legkorszerűbb abroncsok az aszimmetrikus mintázatok, a prémium kategóriás gyártók legújabb fejlesztései között szinte csak ilyeneket találni. Elsőként a sportos, nagy teljesítményű abroncsok között jelentek meg, de ma már a prémium kategóriás gyártóknál az alsó- és középosztályos autók méreteiben is elérhetőek. Ezeknél az abroncsoknál első felszereléskor nem a forgásirányra, hanem a mintázat külső-belső oldalára kell ügyelni. A mintázaton hosszában végigfutó mintacsíkok a jobb egyenesfutást, a külső vállrészen elhelyezett nagyobb mintaelemek pedig a jobb kanyarstabilitást hivatottak biztosítani. Különösen téli abroncsoknál, akár három-négy különböző típusú, lamellázottságú mintaelem is található egy abroncson, amellyel a gyártók a különböző útviszonyok teremtette helyzetekre igyekeznek kompromisszumos megoldást találni. Jogosan merül fel a kérdés a forgásirányos mintázatok tulajdonságainak ismeretében, hogy mi történik a vízelvezetéssel. Ennél a típusnál a hosszában végigfutó három-négy, szélesebb abroncsoknál akár több mintaárok biztosítja a vízelvezetést, ahova a mintaelemek kiszorítják maguk alól a vizet.
Ritkaság, de meg kell említeni a forgásirányos, aszimmetrikus mintázatokat, melyek kimondottan nagy teljesítményű autókhoz készülnek, ezekből értelemszerűen létezik külön jobbos-balos mintázat. Ez egy átmenet volt az előző két típus között, de vélhetően a nagyobb gyártási költségek miatt (egy autóra kétféle mintázatot kell gyártani) ma már nem is nagyon találkozni velük.
Mindhárom mintázatra igaz, hogy - bár a gumiabroncs nem tartalmaz mozgó alkatrészt - ha egyszer egy forgásirányba felszerelték, utána már nem ajánlott a gumiabroncsot megfordítani, mivel szövetszerkezete úgymond beáll egy meghatározott irányba.

Mikor kell cserélni az abroncsokat?:

A gumiabroncsok a hatósági előírások szerint a személyautó abroncsok esetében 1,6mm, a teherautó abroncsoknál 3mm profilmélységig használhatók. Az előírt profilmélységnek a futófelület teljes szélességében el kell érnie a fenti értékeket. Szinte az összes abroncson megtalálhatók a mintaárokban az ú.n. kopásjelzők, melynek helyét az abroncs vállrészén TWI (Tread Wear Indicator) felirattal, vagy kis nyíllal, háromszöggel jelölik. Ha az abroncsok annyira kopottak, hogy a kopásjelzők elérik a futófelületet, haladéktalanul ki kell cserélni azokat.
A biztonság érdekében azonban célszerű ennél előbb, szgk. nyári abroncsoknál 2mm, széles méreteknél 3mm, téli abroncsoknál 4mm profilmélység elérésénél lecserélni a gumiabroncsokat. Egy teljesen elkopott abroncs esetében ugyanis vizes útfelületen akár a duplájára is nőhet a fékút az új gumiabroncsokhoz képest, mivel a mintaárkok kisebb mélysége miatt nem képes az abroncs elvezetni a vizet maga alól, így felúszik, és a rettegett aquaplaning jelenség jön létre. Téli abroncsok esetén azért ajánlott előbb cserélni, mert egy kopott abroncsnál a lamellák sokkal kevésbé rugalmasak, így havon jóval kevesebb húzó- ill. fékezőerőt képesek kifejteni.
Amennyiben a gumiabroncsot helyrehozhatatlan károsodás érte, a mintázat mélységétől függetlenül haladéktalanul ki kell cserélni!

Átszerelés: kibírja, de nem jó

Jobb felnin tartani a gumikat, mint átszerelni

Jó kérdés, hogy érdemes-e külön felnin tartani a két garnitúrát, vagy elég átszerelni? Nem akarjuk bántani a gumisokat, de ne rájuk hagyatkozzunk. Mi legalábbis több műhelyben hallottuk, hogy a guminak nem árt az átszerelés, mert a ruhánknak sem lesz baja attól, ha le- vagy felvesszük. Mivel a forgalmuk jelentős részét az őszi és a tavaszi átállás hozza, ezért hagyatkozzunk inkább a Michelin egy szakértőjének véleményére.

Minden abroncs fel van készítve a gumiszerelő gépek agresszív működésére, ha nem bírnák, nem terjedt volna el ez a technológia - mondja. Az átszerelés mellett szól, hogy így legalább tutira rendszeresen kiegyensúlyozzák a kereket és beállítják szezon előtt a helyes légnyomást. Ezzel együtt az oldalfalnak nem használ a roppantás (amikor nagy nyomással és zajjal a helyére lövik a gumit a felnin), az átszerelés megterheli az abroncsot, ezért hosszú távon jobb külön felnin tartani a gumikat, és praktikusabb is.
Télre az alufelnis kocsikat is érdemes átállítani acélkerékre, mert a könnyűfém ötvözetnek szerkezetileg ártalmasabb a sólé, mint az acélnak és a sózást megsínyli a külcsín. Ez mind bagatell ahhoz képest, hogy a kátyúkkal szemben az acélfelni ellenállóbb. Ha mégis elgörbül, javítása könnyebb és olcsóbb a könnyűfém kerékénél.

Tárolás: fektetve vagy függesztve

Többféle elmélet csap össze használaton kívüli gumik tárolásáról. Ha nincsenek felnin, még mindig jobb egymásra fektetve eltenni őket, mint állítva, mivel a kutya nem fogja forgatni őket rendszeresen. Az állítva áttelelő gumik kicsit ütni fognak a kiegyensúlyozás ellenére, de pár kilométer alatt kirúgják magukat. Ideális esetben a felnin lévő és a szóló abroncsokat is rúdra felhúzva kellene tartani a szakértő szerint, de ez nem mindig kivitelezhető.

Légnyomásból elég beléjük a normál. Száraz, napmentes, hűvös helyen tartva akár 10 évet is kibírna egy gumiabroncs, de ennyire precíz tulaj szinte nincs is, tehát 4-6 év alatt keveset vezetve is elhasználódik a téli és a nyári garnitúra.

A törvény nem elég precíz

Törvényileg nincs különbség a kötelező minimális profilmélységben (1,6 mm) a téli és a nyári abroncsok között.

De míg a 2-3 milliméteres nyári gumival még be merném ültetni a gyerekeket hátra, a téli esetében a 3-4 milliméteres profil az alsó határ.

Igazi baromság, hogy összkerekes autóra nem kell téli gumi. Egy terepjáró nyári gumival tud ugyan haladni, de a nehéz és magas, eleve instabilabb autó megállni már nem képes. A kocsi és az aszfalt közötti tényleg csupán négy tenyérnyi felületet rendes téli abronccsal kell kihasználni az erők átvitelére.

0,3 bar pluszban

Pár kilométer után az abroncs már meleg

Egy bekezdést megér a légnyomás, amin sok múlik. A tanknyílás fedelében vagy az első ajtó környékén lévő matricán a hideg abroncsa előírt nyomásérték szerepel. A gumi pár kilométer után már nem hideg, ezért 5-10 kilométertől 0,3 barral magasabb lesz a nyomása a hideg értéknél, tehát a gépkönyvben megadottnál ennyivel magasabbat kell beállítani. Ha az előírás 2,4 bar és melegen 2,7-et mérünk, ki ne eresszük a luftot!

A gumit azért kell rendesen felfújni, mert az oldalfal dolga a rugózás, nem pedig a teherviselés. Az ugyanis a futófelület két szélén lévő vállak feladata. A puha abroncs élettartama 10-15 százalékot csökken, mert a terhelés az oldalfalra helyeződik át, ráadásul a gyengén felfújt gumi könnyebben felúszik a vízre, rontja a féktávot és egyenetlenül kopik.


Végül néhány hasznos tanács a télre vonatkozóan:


1. tévhit: A téli gumik drágák
Az igazság: Nincs nagy árkülönbség a nyári és a téli gumiabroncsok között. Az évszaknak megfelelő abroncsok használatával azonban az összes gumi élettartalma növelhető. Egyszerűbben: két garnitúra gumiabroncs kétszer tovább tart!

2. tévhit: Téli gumit csak havas, jeges utakon kell használni
Az igazság: Hideg időben a nyári gumik tapadása csökken, ezért megnő a balesetveszély. A téli gumiabroncsok puhábbak, a magasabb szilika tartalomnak köszönhetően rugalmasabbak,ezért jobban tapadnak, és ellenállnak a fagyos időjárásnak. Nem csak hóban, hanem a száraz, de hideg télben is nagyobb biztonságot nyújtanak az utakon, mint a nyári abroncsok, hiszen azok az alacsonyabb szilika tartalom miatt a hidegben megdermednek.

3. tévhit: A téli gumi teljesítménye nem függ a mintázat mélységétől
Az igazság: A mintázat mélysége döntő fontosságú. Az abroncs akkor a legbiztonságosabb, ha a barázdák mélysége nem csökken 4 mm alá (nyári gumik esetében az 1,6 mm a minimálisan megengedett, de esős időben már ez sem mindig elég). Ha a minta mélysége ennél kisebb, megnő a balesetveszély. Több nyugat-európai országban a biztosító nem téríti meg a keletkezett kárt, ha a mintázat mélysége nem megfelelő.

4. tévhit: A téli gumiabroncs rontja a vezetési élményt
Az igazság: Nézzék csak meg az utakon télen rossz időben a nyári gumikkal araszoló vezetőket! Az biztos nem vezetési élmény! Sem nekik, sem a többi közlekedőnek. A téli gumiabroncs a megnövekedett tapadás miatt komfortosabb utazást biztosít minden útfelületen, vezessen akár városban, akár autópályán.

5. tévhit: Mindegy, milyen téli gumikat szereltetek az autómra
Az igazság: Pontos szabálya van annak, hogyan kell felszerelni az autókra a téli abroncsokat. Megfelelő méretű és típusú abroncsot vásároljon, felszerelését bízza szakemberre. Az autó mind a négy gumiját cseréltesse télire. Lehetőleg mind a négy abroncs azonos márkájú és típusú legyen, így kiegyensúlyozott marad a tapadás mind a négy keréken.

Kellemes Téli autókázását mindenkinek! És legfőképpen biztonságos vezetést!

Források:

Gumidirekt
Vezess.hu
Startgumi
"
 
 
  Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Info
· Írta: Mézi


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Info:
Minden, amit a Focus II-rol tudni akartál


  Cikk értékelése
Átlagolt érték: 5
Szavazat: 1


Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz


  Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

"Itt a Tél!" | Belépés/Regisztráció | 17 Megjegyzés | Vita keresése
Minden megjegyzés a szerzők tulajdona. A megjegyzések tartalmáért felelősséget nem vállalunk.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj!

Re: Itt a Tél! (Értékelés: 1)
Szerző: merQree Dátum: 2008. november 15. szombat, 21:14
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése) http://www.zbarkoczi.eu
Jól összeszedett cikk! Kedden tetettem fel, még száraz idő volt. Felnin vannak a papucsaim, de ennek ellenére szervízben rakatom fel, mert a kiegyensúlyozást sosem hagyom ki. Az is szervíz mellett szól, hogy 20 perc alatt végeznek, ami nekem nem 20 perc lenne. Úgyhogy nekem megéri a 3200HUF-ot a dolog.



Re: Itt a Tél! (Értékelés: 1)
Szerző: matchbox Dátum: 2008. november 17. hétfő, 11:30
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Túl van lihegve ez a téli gumi dolog. A jó minőségű, megfelelő profil mélységű nyári gumi szárazon és vizes úton a hőmérséklettől függetlenül veri a téli gumit. Havon, jégen a téli gumi a nyerő. Mostanában a mi éghajlatunkon ez elég ritka.



Re: Itt a Tél! (Értékelés: 1)
Szerző: otvoslajos Dátum: 2008. november 17. hétfő, 15:10
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Ezt ugye Te magad sem gondoltad komolyan? Amit írsz az felelőtlenség, ehhez kevés egy vélemény az életet az úton írják és nem azt mutatják a tapasztalatok, hogy hű de jó a nyári gumi télen. De mindenkinek aki nyári gumival okoz balesetet javaslom utána se legyen okos. A nyári gumi a hidegben rideggé válik és hiába a profilmélység, ha nem tud megtapadni az úton. Köztudott a lágyabb gumi jobban tapad és a hideg száraz úton is jobban fog tapadni az éppen azona hőfokon lágyabb és nem ridegebb gumi. Ha megnézed a cikkben lévő képet a fékút tesztről az nem havon készült!!!


]


Re: Itt a Tél! (Értékelés: 1)
Szerző: otvoslajos Dátum: 2008. november 17. hétfő, 15:13
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Ui: Havon készült itt javítom magam! De csak ennyi.


]


Re: Itt a Tél! (Értékelés: 1)
Szerző: matchbox Dátum: 2008. november 17. hétfő, 15:36
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
De, komolyan gondolom. Te magad írod a cikkben, h a gumi felmelegszik és megnő a nyomása. Tehát a nyári gumi hidegben (a magyarországi időben) is eléri az optimális hőfokot.


]


Re: Itt a Tél! (Értékelés: 1)
Szerző: otvoslajos Dátum: 2008. november 17. hétfő, 18:12
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
A magasabb nyomás és a felmelegedést nem úgy kell érteni, hogy az télen és nyáron egyforma. Ha a nyári aszfalt 50 celsius fokos és melegíti a gumit, a téli mondjuk -5 celsius fokos aszfalt a közelébe sem melegíti ugye a nyárinak. Ettől még a légnyomásnövekedés megvan, mert a hőmérsékletemelkedésével nő a levegő nyomása, ám a tapadás ettől még a nyári gumin nem fog nőni. A lényeget is írtam a cikkben: Az igazság: Hideg időben a nyári gumik tapadása csökken, ezért megnő a balesetveszély. A téli gumiabroncsok puhábbak, a magasabb szilika tartalomnak köszönhetően rugalmasabbak,ezért jobban tapadnak, és ellenállnak a fagyos időjárásnak. Nem csak hóban, hanem a száraz, de hideg télben is nagyobb biztonságot nyújtanak az utakon, mint a nyári abroncsok, hiszen azok az alacsonyabb szilika tartalom miatt a hidegben megdermednek.


]


Re: Itt a Tél! (Értékelés: 1)
Szerző: matchbox Dátum: 2008. november 18. kedd, 09:13
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
A gumi döntően nem az úttól melegszik hanem a súrlódástól. Az meg télen-nyáron egyforma. A magyarországi viszonyok között eléri a nyári gumi is az üzemi hőmérsékletét 10-15km alatt. A téli gumi hóban, latyakban, jégen hatásos nagyon. Ilyenkor a nyári gumi teljesítménye drámaian romlik. Mivel télen ez előfordulhat tanácsos a téli gumi használata, de tudni kell, hogy szárazon, vízen nem olyan a teljesítménye mint a nyárinak. De nem annyira rossz mint a nyári a hóban. De ha nem hiszed keress egy tesztet ami téli viszonyok között hasonlítja a télit össze a nyárival.


]


Re: Itt a Tél! (Értékelés: 1)
Szerző: otvoslajos Dátum: 2008. november 18. kedd, 19:16
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Az igaz amit írsz a súrlódásról, de azt te sem mondod, hogy az üzemi hőfok megegyezik a két évszakban? A téli és nyári gumihőfok nem két fokkal tér el egymástól. Ezzel párhuzamos, hogy a nyári gumi hidegebb körülmények között ridegebb, ezáltal nem tapad olyan jól. Én spec nem is várom, hogy a téli gumi menetteljesítménye megeggyezzen a nyárival, lévén nem óhajtok meghalni az úton. Az utolsó mondatodat nem értem, minek egy olyan teszt, ami bebizonyítja, hogy a nyári nem jó télen? Hiszen eddig is erről beszéltünk. http://scheerti.blog.hu/2008/01/02/kiskate_mindenkinek_aki_vezetne_de_nem_t Idézet: ""A téligumi csak felesleges kiadás": Végülis van benne igazság, tényleg sokkal jobb szarrákopott nyárigumikkal belebaszódni az árokba mint három szezononként beruházni legalább két normális téligumira. 7 fok alatt a téligumi jobb, ez nem vitás, nem, nem azért mondják, hogy jól lehúzzanak hanem azért mert tényleg jobb. A nyári gumikat részben más anyagból készítik, így lényegesen mervebb lesz télen, ezáltal nem fog úgy tapadni."


]


Re: Itt a Tél! (Értékelés: 1)
Szerző: matchbox Dátum: 2008. november 19. szerda, 09:48
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Az üzemi hőfok mindig azonos. A motornak pl. 85-105 fok függetlenül, hogy tél van vagy nyár. Én azt mondom, hogy a nyári gumi a mi időjárási viszonyaink között eléri a saját üzemi hőmérsékletét, mivel döntően a súrlódástól melegszik. A menetteljesítményben nem értettél meg. A nyári gumival 100 km/ó-ról a fékút 40m körül van. Ezt semelyik téli gumi nem tudja. Ezzel jó tisztában lenni. A prekoncepcióval nem tudok foglalkozni. Amit írtál nem teszt. De tessék itt van egy teszt: http://www.99-04.auto2.hu/a2-web01-12/teligumi/sajtosz.htm


]


Re: Itt a Tél! (Értékelés: 1)
Szerző: otvoslajos Dátum: 2008. november 19. szerda, 21:27
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Elfogadom amit a tesztről írtál, de két megjegyzésem van!! 1. "Az üzemi hőfok mindig azonos. A motornak pl. 85-105 fok függetlenül, hogy tél van vagy nyár." Ez a gumiknál nem igaz és nem is lehet igaz! Gondold csak át, de szólj, ha egy téli gumi majd mondjuk -10 fokban eléri a +40 fokos hőmérsékletet. 2. A lényeg szerintem: Vizes úton és szárazon a nyári gumi legyőzhetetlen még télen is, de más körülmények között balesetveszélyes.!!!! Vagyis lehet akármilyen szuper nyári gumid, ha útközben leesik a hó ott a vége mindennek. Latyakban is, nem beszélve a jég típusú képződményről.


]


Re: Itt a Tél! (Értékelés: 1)
Szerző: mugab Dátum: 2008. december 27. szombat, 00:34
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Azért az kár hogy a mellékelt teszt 2001-es. Ha 2008-as lenne az nagy csapás lenne a téligumi lobbira ... Mert így még az mindíg mondható hogy azóta sokat feljlődtek a téligumik. Ja és mellesleg két gumi között is nagyon nagy különbség tud lenni, az meg eddig is evidens volt , hogy latyakos, havas úton a nyári gumi elég tragikus... Nem teljesen tartozik ide , de én azt kifejezetten gusztustalannak tartom hogy ezerrel reklámozzák a téli gumit , hogy mennyi életet menthet meg, meg stb. , eközben az utakon meg harci állapotok uralkodnak melyek egy részének javítása nem pénz kérdés lenne ...


]


Re: Itt a Tél! (Értékelés: 1)
Szerző: raycoon Dátum: 2008. november 24. hétfő, 18:32
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Hű, jó "régen" írtátok, de csak most tudtam olvasni. Az üzemi hőmérsékletről csak egy megjegyzés, a vita többi részébe nem szeretnék állást foglalni. Azt számításba kellene venni, hogy a nyári gumi futófelületének "üzemire" felmelegédese biztos, hogy később jön létre télen, mivel a súrlódás csak az egyik együtthatója az egész képletnek. A hideg levegő ezen sokat ront(hat) menet közben és állási időben egyaránt. Elképzelhetőnek tartom, hogy abban az esetben, amikor egy kisebb dugóban minden lámpánál meg kell állni, a gumik képtelenek felvenni az üzemi hőmérsékletet.


]


Re: Itt a Tél! (Értékelés: 1)
Szerző: Kakukkosora Dátum: 2008. december 02. kedd, 10:29
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Ebben egyetértünk. A felmelegedés elsősorban az anyag belső súrlódásától, a terhelési ciklusoktól és a hővezetéstől függ. Ha folyton meg kell állni, hiába van ciklusonként (fordulatonként) felszabadított hő, a hővezetés miatt az a környezetbe fog távozni (minél alacsonyabb a kinti hőmérséklet, a felületi hőcsere annál intenzívebb lesz). Ehhez tartozik, hogy a nyári abroncsok kevesebb hőt termelnek egy fordulat alatt, mint a téliek (kisebb a hiszterézisük).


]


toyo (Értékelés: 1)
Szerző: SteFocus Dátum: 2008. december 19. péntek, 07:04
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
egy 3 éves (de 4. szezont futó) gyári Conti-k vannak az autómon, profil van bőven, 80ezer van az autóban, abból talán 30-at ment a téli, mégis érzem, hogy már nem az igazi, szerintem nem csak a profil számít, az életkor is... állítólag a korral keményedik, ami ugye nem tesz jót a tapadásnak... ezen a gumin gondolkozom: 205/50R16 H 91 RF Toyo S952 snowprox, elég jó ára van... a felnigumi.hu-n 21500 darabja vannak tapasztalatok toyo snowprox-szal?



Re: Itt a Tél! (Értékelés: 1)
Szerző: ATILA-2 Dátum: 2009. január 03. szombat, 11:52
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Nem értem az embereket, akik vitatkoznak! Ha veszel egy legalább neked új autót, akkor azt valószínűleg 2-6 évre vásároltad meg. A Gumik is jobb esetben ennyit bírnak vagy is legyen még 100 ezred arra, hogy használhasd az új vasat télen-nyáron! Abba is gondolj bele, hogy olcsóbb mint az önrész...



Re: Itt a Tél! (Értékelés: 1)
Szerző: Rajka Dátum: 2009. november 29. vasárnap, 15:47
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Nekem M+S es gumim van azt mondjak hogy ez teli gumi, de lattam mas m+s-es gumin hogy meg ott van a hopihe is! Es az is tenli akkor most mek a jobb?



Re: Itt a Tél! (Értékelés: 1)
Szerző: bazsi007 Dátum: 2010. november 30. kedd, 13:57
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Nem tudjátok hogy hol lehet kapni jó kinéző gyári FORD dísztárcsát? 15ös kellene. 4db! Előre is köszi



Oldalkészítés: 0.12 másodperc