Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2022.01.17. 20:48:15 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: lala1lala
Mai: 3
Tegnapi: 0
Összesen: 26362
Látogatók:
Vendégek: 226
Tagok: 3
Összesen: 229

Jelen lévő tagok:
01: hzsolt21
02: attila64
03: shatterhand


  Focus II. belső világítás hátul utólag
Írta: Mézi
Barkács Lala küldte " Kedves vállalkozó szellemű klubtársak!

Most ismét egy kis barkácsolásra hívlak benneteket. Azok, akik nem rendelkeznek Ghia felszereltségi szinttel, valószínűleg többször hiányolták már, hogy este és télen 4 óra után kissé nehézkes hátul tájékozódni az autóban az ülésen lévő, netán leesett dolgok holléte iránt.
Én akkor szántam rá magam, hogy pótolom eme hiányosságot, mikor a kisfiam rendszeresen elejtette a cumiját és azt elég nehezen sikerült becserkészni. Akinek van kedve tartson velem, és tegye fényessé autója belső terét hátul is.




Hol is kezdjük? Hát az elején. Mire lesz szükségünk? Először is egy új gyári belső lámpára, a hozzávaló rögzítőkeretre, némi vezetékre, réz sarura, szerszámokra forrasztópákára és ónra.

A lámpa finiskódja a következő:




A kereté pedig az alábbi:




Nem emlékszem pontosan, a kettő együtt olyan 7 és fél ezer forint környékén mozgott újonnan, de fel lehet használni bontott alkatrészeket is.

Kibontva a dolgokat, így néznek ki:




Eddig rendben vagyunk, de most hogyan tovább? Hát neki kell látni a mennyezeti panel bontásához, de odafigyelve arra, hogy ne csináljunk több munkát, mint amennyit feltétlenül szükséges.
Az összes kép, sőt több is utólag megtekinthető a megfelelő albumban is.
Kezdjünk neki és bontsunk! A normál szerszámok mellett, nem árt, ha van egy torx készletünk is készenlétben.
Tehát haladjunk sorban:

1.



Bontsuk ki a B oszlop csavarjait, és szereljük le a majrévasakat. A B oszlopon kis műanyag fedelet kell óvatosan eltávolítani, a kapaszkodónál pedig a fület lehajtva a két kis műanyag lemezt kipattintva, alatta van a csavar.

2.


Eddig megvolnánk. Most vegyük ki az első középső lámpát, a kezelési útmutató szerint, és oldjuk ki a belül lévő két csavart, ami a keretet a mennyezethez rögzíti. Szereljük le a Bal oldali napfogót, azután húzzuk le az első és hátsó ajtók felső részének gumikédereit.



Most jön az A oszlop szerelése. Le kell venni  a belső burkolatot, ami patentekkel van rögzítve. A képeken mutatom hol, nagyon kell figyelni, hogy ne törjünk el semmit, mert akkor szaladgálhatunk az alkatrészboltba, hogy pótolhassuk!




3.

Következik a B és a C oszlop bontása.















4.

A C és D oszlopot összekötő borítás csavarjait is le kell bontani. Ja és természetesen ez a művelet csak kombira értendő.



Természetesen le kell még szerelni, a csomagtartó rögzítőháló műanyag zárórészét is. A képen már levéve látszik. A kombinál a hátsó csapóajtónál van két műanyag patent a tetőkárpitban azt is el kell távolítani, és a csomagtér ajtó gumikédert is le kell húzni.
Bontani kell a D oszlopot is.



A hátsó részeken figyelni kell a kombinált rögzítésekre, amik csavarok, és fémpapuccsal erősített patenteket jelentenek. Szerencsére a logika tud segíteni és nem túl bonyolultan találták ki.

5.

Ha mindezzel készen vagyunk, akkor óvatosan mozdítsuk el lefelé a tetőkárpitot, hogy hozzáférhessünk a hátsóülés feletti részhez. Egy elemlámpa jó segítség lehet a későbbiekben, bár én nem használtam.



6.

Hát akkor dolgozzunk tovább. A bontással végeztünk, de szeretnénk a lámpát szépen elhelyezni, pontosan középre, hogy esztétikus legyen. szerencsére ismét azt kell mondjam, a gyáriak mindenre gondoltak. A gyártási költség csökkentése miatt csak egyféle tetőkárpit készül, amit ott vágnak ki, ahol kell. Így nekünk is megvan a hely, amit egy éles tapétavágóval ki kell vágnunk. Ebbe a lyukba illeszkedik bele azután önzáróan a keret. Én javaslom először kicsit kisebbre vágni a nyílást, és később megfelelőre szélesíteni, mert jobb megoldás, mint új tetőkárpitot venni.







7.

Ha megvan a lyuk ebbe kell a keretet belehelyezni, és a kis felhajtható fülekkel rögzíteni a helyére. Figyelem nem elég felhajtani, be is kell pattintani a füleket!





Ezzel a szerelési résszel meg is volnánk következik az elektromos bekötés.

8.

Az elektromos bekötést én nem bonyolítottam túl, lévén nem nagyon akartam szétbontani az autó gyári vezetékeléséből semmit, így félig szakszerű, félig nagyon egyszerű de hasznos megoldást választottam. A bekötéshez 3 vezeték kell, amivel az első és hátsó lámpatestet teljesen párhuzamosítjuk, így együtt fognak működni ajtónyitáskor, de külön külön kapcsolhatóak ki és folyamatos üzemre a saját kapcsolójukkal. Ennél a megoldásnál az időzítés is működik mindkét lámpánál.

Szóval vettem 3 sarut és szépen felforrasztottam a 3 vezeték egyik végére. A másik végeket kb. 20mm hosszan lecsupaszítottam, és az alábbi egyszerű, de sérülésmentesen bontható módszerrel kötöttem rá az első lámpára behúzás után.
A lámpáról lehúztam az eredeti sarukat, majd úgy toltam vissza, hogy a telepítendő vezeték az összetolás közé kerüljön, és utána a rögzítést szigeteltem.







A bekötés után próbáljuk ki a két lámpát, mielőtt a kárpitot visszaszerelnénk, hogy rendesen működnek-e.
Ha minden rendben van, akkor fordított sorrendben szereljük vissza a tetőkárpitot és az összes bontott elemet, majd a végén tegyük be a helyére a két lámpát is, aztán nincs más dolgunk csak élvezni az előnyeit.



Én ezt 2008 februárjában csináltam meg, kb. szereléssel együtt két órát vett igénybe. Azóta hibamentesen működik, és ami a legfontosabb semmi sem zörög az utastérben a bontások ellenére. Igaz nagy figyelemmel vettem le és tettem vissza mindent.

A szerelés képei az alábbi albumban találhatóak:

Belső lámpa utólag

Minden kedves kedvet kapott kollégának jó barkácsolást, kellemes időtöltést kívánok!

"
 
 
  Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Barkács
· Írta: Mézi


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Barkács:
Alapjárati szabályzó tisztítása


  Cikk értékelése
Átlagolt érték: 5
Szavazat: 1


Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz


  Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

"Focus II. belső világítás hátul utólag" | Belépés/Regisztráció | 18 Megjegyzés | Vita keresése
Minden megjegyzés a szerzők tulajdona. A megjegyzések tartalmáért felelősséget nem vállalunk.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj!

Re: Focus II. belső világítás hátul utólag (Értékelés: 1)
Szerző: ReFi Dátum: 2009. január 18. vasárnap, 21:49
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Szép munka Lala! Vajon Focus1-be is ott van a lámpahelye? Vagy ott egyáltalán nem terveztek oda. Ui: Lécci tegyetek mar linket a kis képekre, ami a nagy képekre mutat.



Re: Focus II. belső világítás hátul utólag (Értékelés: 1)
Szerző: otvoslajos Dátum: 2009. január 19. hétfő, 13:37
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Szerintem Fóka I-ben is működik. A Ghiaban ott is volt lámpa. A linkelést, a legközelebb, mert utólag nem lehet innen megoldani. De párhuzamosan lehet nézegetni.


]


Re: Focus II. belső világítás hátul utólag (Értékelés: 1)
Szerző: hpty Dátum: 2009. január 19. hétfő, 13:55
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Ott a Belső Lámpa utólag link! Ott van mindegyik! Jah és LALA jó lett, igaz én már régebben néztem Nálad, és már mást is loptam. :oops: :) A matricás képeimnél fenn is van. http://href.hu/x/7kqg Jah a középső féklámpáról van szó! Bár nemtom Te hogy csináltad, de én is lézerrel fóliára nyomattam, de valami 4-5-öt tettem egymás mögé, hogy ne látszódjon át. Jah és a könyöktámasznál is lestem el trükköket, bár én máshogy tettem fel, de az alapkoncepció maradt. Köszi az ötleteket. Csak így tovább. Üdv. hpty


]


Re: Focus II. belső világítás hátul utólag (Értékelés: 1)
Szerző: roadrunner76 Dátum: 2009. január 22. csütörtök, 21:38
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Zseniális!!Nagyon szép munka, nagyon ügyes és jó megoldás!


]


Re: Focus II. belső világítás hátul utólag (Értékelés: 1)
Szerző: ReFi Dátum: 2009. január 23. péntek, 23:50
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Ha valakit erdekel az F1 5ajtos tetokarpitja igy nez ki: http://img.vatera.hu/photos/e8/e5/037_2_big.jpg Ott kozepen van valami hely kialakitva, F1 nel koralaku a hatso lampa?



Re: Focus II. belső világítás hátul utólag (Értékelés: 1)
Szerző: otvoslajos Dátum: 2009. február 03. kedd, 13:21
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
A microcat nem mutat F1 ben hátsó lámpát. Volt egyáltalán?


]


Re: Focus II. belső világítás hátul utólag (Értékelés: 1)
Szerző: deki Dátum: 2009. január 25. vasárnap, 19:42
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Lala ismét nem csalódtam Benned! Preciz, alapos és szakszerű útmuatóval leptél meg bennünket. Ezekalapján azt hiszem, ha ki jön a jobb idő én is neki látok. Ezúton is köszönjük Neked a leírást!



Re: Focus II. belső világítás hátul utólag (Értékelés: 1)
Szerző: TangoT Dátum: 2009. február 05. csütörtök, 16:40
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Szép munka! Nekem 5 ajtósom van. Arra gondoltam, hogy nem lehetne megspórolni a tetőkárpit leszerelését? Mintha csak a kivágásért szedted volna szét? A helyét kimérve berajzolni, a kábelt pedig behúzóval betenni? Van ennek vajon valami akadálya?



Re: Focus II. belső világítás hátul utólag (Értékelés: 1)
Szerző: otvoslajos Dátum: 2009. február 05. csütörtök, 18:10
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Nem csak amiatt, hanem a vezeték is alatta fut, és ezért is. És ha nem ott vágom ki akkor nem lesz középen.


]


Re: Focus II. belső világítás hátul utólag (Értékelés: 1)
Szerző: hpty Dátum: 2009. október 05. hétfő, 00:40
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Nah, megcsináltam én is! Nem bontottam, kimértem, kivágtam és behúztam a kábelt! Itt látható: http://href.hu/x/a8j4


]


Re: Focus II. belső világítás hátul utólag (Értékelés: 1)
Szerző: szunyog Dátum: 2009. április 27. hétfő, 18:36
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése) http://www.metropol.hu
Lala! kiraly vagy. en is beszereztem a testet, igaz en az I-es fokamba teszem be ugyanezt. annyit azert modositottam, hogy terveztem hozza egy panelt es ledekkel oldom meg a vilagitast. legyen mar korszeru. nagyon allat ledeket lehet kapni, a hestore.hu oldalon. szep melegfenyut kaptam, 12 db fenyarat csinal belole elol, hatra is ugyanez kerul... ha kell valakinek a nyakterv ehhez a lampatesthez, szoljon, atkuldom PDFben. csak maratni kell, mindennek a helye ott van...



Re: Focus II. belső világítás hátul utólag (Értékelés: 1)
Szerző: mzolka Dátum: 2009. július 01. szerda, 23:16
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Nagyon tetszik. Nekem 5ajtós van, de szerintem gyűjtök annyi bátorságot h nekikezdjek. Lehet h hamarossan én is barkácsolok egy hátsó lámpát az utastérbe:)



Re: Focus II. belső világítás hátul utólag (Értékelés: 1)
Szerző: gridoux Dátum: 2009. július 13. hétfő, 20:59
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Én F1 kombiban játszottam végig, Lala instrukciói alapján. (Köszi Lala!) A tetőkárpit bontásakor látszott, hogy ugyanúgy dombornyomással elő van neki készítve a hely, mint FII-ben. Ha másodszor csinálnám, már nem venném le a tetőkárpitot, nagyon macerás volt a majrévasak/kapaszkodók bontása. 6mm-es tüskével kell szétfeszíteni rugóacélból lévő fogakat, amik olyan műanyag elemre harapnak, amit könnyű széttörni... Inkább építőipari lézerrel jelölném ki a középvonalat, és onnan rajzolnám fel a kivágandó kontúrt. A tetőkárpit anyaga valami papírra kasírozott üvegszálerősítéses szivacs, úgyhogy kicsit nehezen vágható sniccerrel, jobb a fűrészfogú kiskés. És az üveggyapot szúrta is a kezem 2 napig rendesen... A kombi csomagtér felöli tetőlámpája ovális alakú, szépen illeszkedik a beltér design-jába, rögzítése a kárpitba horganyzottacél-kerettel, melybe belecuppan a lámpatest.


]


Re: Focus II. belső világítás hátul utólag (Értékelés: 1)
Szerző: fefe1968 Dátum: 2011. április 13. szerda, 21:49
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése) http://www.fordfocus.hu/modules.php?set_albumName=fefe1968-albuma&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php
Lehetne az itt jelenlévőktől, vagy Ghia-s Uraktól kérni egy méretet, valami fix viszonyítási ponttól, hogy hol kell kivágni a plafont :)? Én bontás nélkül tenném be! A függönylégzsákok végett sem szívesen bontanám meg az oszlopokat és tetőt. 5 ajtós csapott hátú Focus II.-be lenne update.



Re: Focus II. belső világítás hátul utólag (Értékelés: 1)
Szerző: korompaipistike Dátum: 2012. november 26. hétfő, 19:41
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Na már csak be kell szereznem egy menyxezeti lámpát...azt hittem bonyolultabb, de szerintem én sem fogom megbontani a tetőkárpitot hozzá.


]


Re: Focus II. belső világítás hátul utólag (Értékelés: 1)
Szerző: chrisx1976 Dátum: 2017. március 25. szombat, 15:55
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Nagyon jó leírás, köszi! Lehet hülyeséget fogok kérdezni, de az A oszlop burkolatát hogy tudom leszedni. Ha kicsit feszítem az oldalát akkor látom alatta azt a csigára emlékeztető műanyagot, de a patentot nem. Attól félek, hogy eltöröm. Bocs a noob kérdésért, de egy matuzsálem Escortból ültem át egy 2007-es Focusba. Egyébként én első körben nem a lámpa miatt bontanék, hanem a kapaszkodómat kéne javítani, mert csak úgy lóg a kárpiton. Nem is értem mit csináltak vele. Köszi a türelmet.



Re: Focus II. belső világítás hátul utólag (Értékelés: 1)
Szerző: Tengericsiko Dátum: 2017. november 18. szombat, 02:21
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Sziasztok! HA VALAKIT MÉG ÉRDEKEL AZ UTÓLAGOS BEÉPÍTÉS, akkor szóljon, mert mostanában rendelek hozzá a gyárival megegyező alkatrészeket. Ami kell egy gyári minőségű bekötéshez: 6db rázkódásálló saru, plusz 2db csatlakozásvédő, és egy mezei 1,2m hosszú 3 eres 0.5-ös kábel. És azért nem árt még egy lámpa kerettel. Kis helyesbítés: A tetőkárpit nyers oldalán az nem a vágás helye, hanem az eredeti vezetékezés csatornája.. de egyébként tökmindegy. Ha nem olvasom ezt az írást, akkor sosem cserélem ki. Ami egyébként bontás nélkül iszonyat egyszerűen megoldható.



Re: Focus II. belső világítás hátul utólag (Értékelés: 1)
Szerző: tituszka80 Dátum: 2014. január 07. kedd, 14:48
(Felhasználó inf. | Üzenet küldése)
Köszi az leírást!Ma megcsináltam én is Focus I kombin.Nem bontottam a kárpitot ,csak bemértem és így is teljesen jó lett.



Oldalkészítés: 0.13 másodperc