Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2017.03.29. 20:58:37 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor
 Alkatrészkereső

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: Nono77
Mai: 2
Tegnapi: 5
Összesen: 22808
Látogatók:
Vendégek: 317
Tagok: 27
Összesen: 344

Jelen lévő tagok:
01: deniwrx
02: szossze
03: Nono77
04: RS305
05: joe79
06: fako
07: gridoux
08: vonzas
09: lelCash
10: ljocco
11: frizzi79
12: Bobyjack
13: sebi89
14: gustavsson
15: danonhunter
16: jalkinnitnelav
17: blackohu
18: paethee
19: JuPe
20: tulimo
21: tiborpasztor
22: barthez
23: kzrider
24: gaborka83
25: Attila64
26: gazsi15
27: HEdem

Magyar Ford Focus Klub: Barkács

Keresés a rovat cikkeiben:   
[ Főoldal | Rovatok ]


  Alufelni közép javítás
Írta: Lala Dátum: 2013. szeptember 02. hétfő, 09:35 (6070 olvasás)
(Tovább... | 2814 betű van még | 6 Megjegyzés | Értékelés: 5)
Barkács Bizonyára többünknek fordult elő, hogy az alufelni közepében lévő kupak belső rögzítőfüle megadta magát. Enélkül a felni elég érdekesen néz ki, és mivel téli tároláskor és centírozáskor is ki kell venni, így szükség van rá, hogy jól illeszkedjen.
A kupak pótlása elég költséges, így felmerül a kérdés, hogyan lehet olcsón használhatóvá tenni. Hát kezdjünk bele!
 

  Focus II első sárvédő rozsdaproblémák és megoldásuk
Írta: Lala Dátum: 2012. május 01. kedd, 21:37 (23359 olvasás)
(Tovább... | 12554 betű van még | 22 Megjegyzés | Értékelés: 5)
Barkács
A tél elmúltával a szokásos tavaszi nagytakarítást hajtottam végre az autón, mikor arra lettem figyelmes, hogy az autó bal oldalánál a sárvédő és a sárfogó találkozási pontjánál furcsán rozsdás kosz található. Meglepődtem, mert az efféle rozsda ellen rendszeresen tisztítom a sárvédő alatti részeket igaz főképp nagynyomású mosóval fúvatom ki onnan a koszt. Levettem a sárfogó gumit, majd kivettem a belső műanyag dobot, de már a sárfogó szerelésekor látszott, hogy baj van a lemezzel. A műanyag dob és a sárfogó közötti lemezrész eltűnt.
Hosszú évek óta minden autónak ez egy gócpontja, a gyártók vagy nem tudják, vagy nem igazán akarják ezeket megszüntetni. Mondjuk a Magyarországon jellemző téli sózás is kifejezetten segíti ezt a fajta korróziót.
Mivel az autót rendesen szervizeltettem, irány a márkaszervíz, hiszen ezért van a rozsdagarancia ugye. Készítettek képeket, majd engedélyeztetési eljárás után a sárvédőt a szervíz újra cserélte garanciában. Ezzel azonban, csak az autó bal oldala lett kipipálva. A jobb oldalt ellenőrizve még a szervíz előtt, látszott, hogy felületi rozsda van, ám át még nem rohadt, így ennél a rozsdagaranciális javítás nem jöhetett szóba. Mint tudott a rozsdagari belülről kifelé irányuló és áthatoló korrózióra érvényesíthető.
A dolog mellett nem lehet elmenni, mivel később majd rámutatok, a korrózió az autó önhordó részét veszélyezteti, az pedig hatékonyan már nem javítható. A következőkben az ellenőrzés menetéről és kis probléma megléte esetén otthoni hibaelhárításról lesz szó. Előrebocsátom azonban, hogy nagyobb korrózió esetén a javítás inkább szakműhelyben javasolt.


 

  Fagydugó csere
Írta: Lala Dátum: 2011. augusztus 31. szerda, 22:33 (18193 olvasás)
(Tovább... | 6868 betű van még | 15 Megjegyzés | Értékelés: 5)
Barkács Többen találkoztunk már azzal, hogy benzines fókánk gyertyaterét ellenőrizve, abban folyadékot találtunk. Ezt két dolog okozhatja, az egyik, hogy a motortér tető felől az ablakmosó fúvókák mellett befolyik a víz és ott áll meg, a másik, hogy a fagydugók kezdenek ereszteni, és akkor a hűtőfolyadék kerül be a gyertyatérbe. Hosszútávon ez a hiba a gyújtótrafó meghibásodását, illetve a gyertyák berohadását okozza.
Az első bajra a motortér szigetelés, vagy a fúvókák szigeteltre cseréje a megoldás, másodikra a fagydugók cseréje. Ezzel azonban gondok vannak, amik azonban orvosolhatóak. Hogy hogyan, arról lesz szó ebben a cikkben.
 

  Focus2 hátsó dobfék cseréje tárcsára
Írta: Lala Dátum: 2011. június 29. szerda, 19:05 (12479 olvasás)
(Tovább... | 5123 betű van még | 12 Megjegyzés | Értékelés: 5)
Barkács vas_adam2000 küldte "
Focus 2 hátsó fékrendszerének lecserélése dobfékről tárcsásra. Nemrég lecseréltem a Focusom hátsó fékrendszerét. Pontosabban áttértem dobfékről tárcsafékre amit egy 4000 km-t futott donor autóból szereltünk ki. A csere egyszerű, bárki elvégezheti, csupán a felnik méretére kell odafigyelni, hogy elférjen az új fékrendszer.
"
 

  Fűtőventilátor tisztítása, hibakeresés (Ford Focus I. 2000)
Írta: Mézi Dátum: 2010. december 12. vasárnap, 11:05 (23453 olvasás)
(Tovább... | 5584 betű van még | 22 Megjegyzés | Értékelés: 5)
Barkács skateboard117 küldte " Sokunkkal előfordul hogy a legrosszabb pillanatban romlik el a fűtőventilátor. Legtöbbször elég a biztosítékot cserélni, de ha nagyobb a baj, akkor jön a bontás...
"
 

  Motorvédő lemez alulra Focus II. 2004-
Írta: Lala Dátum: 2010. december 06. hétfő, 10:48 (14436 olvasás)
(Tovább... | 4181 betű van még | 24 Megjegyzés | Értékelés: 5)
Barkács Többször elgondolkodtunk már azon, hogy milyen hasznos dolog tud lenni, ha az autó motorja alulról is védelmet élvez a külső behatásokkal szemben. Ám az árverseny szellemében ez is egy olyan alkatrész, amit könnyen le lehet spórolni az autók szerényebb felszereltségű modelljeiről, ám utólag könnyedén pótolható.
Lássuk hogyan.




 

  Focus II. fékfelújítás
Írta: Lala Dátum: 2010. július 08. csütörtök, 14:01 (13226 olvasás)
(Tovább... | 7036 betű van még | 15 Megjegyzés | Értékelés: 5)
Barkács Minden autónál a természetes elhasználódás következményeképpen kopnak a fékek, így időnként cserélni kell azokat. Ha csak a betétjeink koptak el, akkor is célszerű lehet levenni a tárcsákat is ellenőrzés, illetve utánszabályozás céljából.




Lássuk, hogyan is valósítható meg ez valóságban.


 

  USB zenelejátszás beépítése
Írta: Flex Dátum: 2010. február 08. hétfő, 11:27 (21105 olvasás)
(Tovább... | 9632 betű van még | 11 Megjegyzés | Értékelés: 5)
Barkács

Úgy alakult, hogy a 2008-as év olyan időszakában lett megrendelve az autóm, amikor még nem lehetett USB csatlakozót extraként kérni. Így jobb híján MP3-at CD-ről játszanék le, ha nem foglalna sok helyet az a  sok lemez és nem lenne macerás rakosgatni, keresgetni. Mennyivel jobb lenne egy USB pen drive, több ezer albummal.... így aztán addig kutakodtam a neten, míg sikerült megszerezni a gyári megoldás alkatrészeinek finis kódját és a beépítési módot, és vegül összeállt a lista, két nap alatt pedig sikerült beépíteni. Vállalkozó kedvűeknek!
 

  Zártörés védelem és Reed relé beépítése
Írta: Lala Dátum: 2010. február 08. hétfő, 10:12 (18248 olvasás)
(Tovább... | 6136 betű van még | 21 Megjegyzés | Értékelés: 5)
Barkács Egyre többünknek ismerős sajnos ez a kép, amint a feltörések számából látszik.
Az általunk ismert módszerrel nyitható az autó, ami ellen tenni kellene valamit.
A legfőbb tényező nem elvinni akarják az autót, hanem kirámolni. Tehetünk valamit? Igen!

Lássuk hát!
 

  Ülésfűtés beépítése Focus II.-be
Írta: Lala Dátum: 2009. október 30. péntek, 15:05 (18386 olvasás)
(Tovább... | 26554 betű van még | 9 Megjegyzés | Értékelés: 5)
Barkács

Közeledvén a tél és a hideg, itt az ideje egy kis barkácsolásnak. Miért pont ülésfűtést? Fiatalabb koromban engem sem nagyon érdekelt a dolog, ám ahogy idősödik az emberfia, úgy látja egyre több értelmét bizonyos addig felesleges extráknak.
A boltokban kapható posztgagyi kínai cuccokban nem nagyon bízva úgy döntöttem, legjobb a gyári megoldás, ráadásul nem csúszkál az ülésen előre hátra, és még 5 fokozatban szabályozható is.
Lássunk hát neki! A cikkben minden kép linkelve van a nagyobb méret érdekében!
 

Oldalkészítés: 0.43 másodperc