Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2017.01.24. 20:14:44 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor
 Alkatrészkereső

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: zolika77
Mai: 3
Tegnapi: 4
Összesen: 22578
Látogatók:
Vendégek: 262
Tagok: 28
Összesen: 290

Jelen lévő tagok:
01: mpeter82
02: RS305
03: zoli0321
04: Gábor02
05: skjold
06: jani44
07: fakutya
08: gustavsson
09: zolika77
10: Ervin3
11: gridoux
12: joe79
13: BoAkos
14: Garry
15: fhoksz
16: deniwrx
17: Attila64
18: Peti77
19: Mézi
20: semetka
21: hadogabi
22: kelly
23: silboy
24: bzsolt1983
25: Gatya
26: JuPe
27: flint78
28: ikim2025

Magyar Ford Focus Klub: Barkács

Keresés a rovat cikkeiben:   
[ Főoldal | Rovatok ]


  Alufelni közép javítás
Írta: Lala Dátum: 2013. szeptember 02. hétfő, 10:35 (5846 olvasás)
(Tovább... | 2814 betű van még | 5 Megjegyzés | Értékelés: 5)
Barkács Bizonyára többünknek fordult elő, hogy az alufelni közepében lévő kupak belső rögzítőfüle megadta magát. Enélkül a felni elég érdekesen néz ki, és mivel téli tároláskor és centírozáskor is ki kell venni, így szükség van rá, hogy jól illeszkedjen.
A kupak pótlása elég költséges, így felmerül a kérdés, hogyan lehet olcsón használhatóvá tenni. Hát kezdjünk bele!
 

  Focus II első sárvédő rozsdaproblémák és megoldásuk
Írta: Lala Dátum: 2012. május 01. kedd, 22:37 (22744 olvasás)
(Tovább... | 12554 betű van még | 22 Megjegyzés | Értékelés: 5)
Barkács
A tél elmúltával a szokásos tavaszi nagytakarítást hajtottam végre az autón, mikor arra lettem figyelmes, hogy az autó bal oldalánál a sárvédő és a sárfogó találkozási pontjánál furcsán rozsdás kosz található. Meglepődtem, mert az efféle rozsda ellen rendszeresen tisztítom a sárvédő alatti részeket igaz főképp nagynyomású mosóval fúvatom ki onnan a koszt. Levettem a sárfogó gumit, majd kivettem a belső műanyag dobot, de már a sárfogó szerelésekor látszott, hogy baj van a lemezzel. A műanyag dob és a sárfogó közötti lemezrész eltűnt.
Hosszú évek óta minden autónak ez egy gócpontja, a gyártók vagy nem tudják, vagy nem igazán akarják ezeket megszüntetni. Mondjuk a Magyarországon jellemző téli sózás is kifejezetten segíti ezt a fajta korróziót.
Mivel az autót rendesen szervizeltettem, irány a márkaszervíz, hiszen ezért van a rozsdagarancia ugye. Készítettek képeket, majd engedélyeztetési eljárás után a sárvédőt a szervíz újra cserélte garanciában. Ezzel azonban, csak az autó bal oldala lett kipipálva. A jobb oldalt ellenőrizve még a szervíz előtt, látszott, hogy felületi rozsda van, ám át még nem rohadt, így ennél a rozsdagaranciális javítás nem jöhetett szóba. Mint tudott a rozsdagari belülről kifelé irányuló és áthatoló korrózióra érvényesíthető.
A dolog mellett nem lehet elmenni, mivel később majd rámutatok, a korrózió az autó önhordó részét veszélyezteti, az pedig hatékonyan már nem javítható. A következőkben az ellenőrzés menetéről és kis probléma megléte esetén otthoni hibaelhárításról lesz szó. Előrebocsátom azonban, hogy nagyobb korrózió esetén a javítás inkább szakműhelyben javasolt.


 

  Fagydugó csere
Írta: Lala Dátum: 2011. augusztus 31. szerda, 23:33 (17676 olvasás)
(Tovább... | 6868 betű van még | 14 Megjegyzés | Értékelés: 5)
Barkács Többen találkoztunk már azzal, hogy benzines fókánk gyertyaterét ellenőrizve, abban folyadékot találtunk. Ezt két dolog okozhatja, az egyik, hogy a motortér tető felől az ablakmosó fúvókák mellett befolyik a víz és ott áll meg, a másik, hogy a fagydugók kezdenek ereszteni, és akkor a hűtőfolyadék kerül be a gyertyatérbe. Hosszútávon ez a hiba a gyújtótrafó meghibásodását, illetve a gyertyák berohadását okozza.
Az első bajra a motortér szigetelés, vagy a fúvókák szigeteltre cseréje a megoldás, másodikra a fagydugók cseréje. Ezzel azonban gondok vannak, amik azonban orvosolhatóak. Hogy hogyan, arról lesz szó ebben a cikkben.
 

  Focus2 hátsó dobfék cseréje tárcsára
Írta: Lala Dátum: 2011. június 29. szerda, 20:05 (12126 olvasás)
(Tovább... | 5123 betű van még | 10 Megjegyzés | Értékelés: 5)
Barkács vas_adam2000 küldte "
Focus 2 hátsó fékrendszerének lecserélése dobfékről tárcsásra. Nemrég lecseréltem a Focusom hátsó fékrendszerét. Pontosabban áttértem dobfékről tárcsafékre amit egy 4000 km-t futott donor autóból szereltünk ki. A csere egyszerű, bárki elvégezheti, csupán a felnik méretére kell odafigyelni, hogy elférjen az új fékrendszer.
"
 

  Fűtőventilátor tisztítása, hibakeresés (Ford Focus I. 2000)
Írta: Mézi Dátum: 2010. december 12. vasárnap, 12:05 (22692 olvasás)
(Tovább... | 5584 betű van még | 21 Megjegyzés | Értékelés: 5)
Barkács skateboard117 küldte " Sokunkkal előfordul hogy a legrosszabb pillanatban romlik el a fűtőventilátor. Legtöbbször elég a biztosítékot cserélni, de ha nagyobb a baj, akkor jön a bontás...
"
 

  Motorvédő lemez alulra Focus II. 2004-
Írta: Lala Dátum: 2010. december 06. hétfő, 11:48 (14171 olvasás)
(Tovább... | 4181 betű van még | 24 Megjegyzés | Értékelés: 5)
Barkács Többször elgondolkodtunk már azon, hogy milyen hasznos dolog tud lenni, ha az autó motorja alulról is védelmet élvez a külső behatásokkal szemben. Ám az árverseny szellemében ez is egy olyan alkatrész, amit könnyen le lehet spórolni az autók szerényebb felszereltségű modelljeiről, ám utólag könnyedén pótolható.
Lássuk hogyan.




 

  Focus II. fékfelújítás
Írta: Lala Dátum: 2010. július 08. csütörtök, 15:01 (13054 olvasás)
(Tovább... | 7036 betű van még | 15 Megjegyzés | Értékelés: 5)
Barkács Minden autónál a természetes elhasználódás következményeképpen kopnak a fékek, így időnként cserélni kell azokat. Ha csak a betétjeink koptak el, akkor is célszerű lehet levenni a tárcsákat is ellenőrzés, illetve utánszabályozás céljából.




Lássuk, hogyan is valósítható meg ez valóságban.


 

  USB zenelejátszás beépítése
Írta: Flex Dátum: 2010. február 08. hétfő, 12:27 (20651 olvasás)
(Tovább... | 9632 betű van még | 11 Megjegyzés | Értékelés: 5)
Barkács

Úgy alakult, hogy a 2008-as év olyan időszakában lett megrendelve az autóm, amikor még nem lehetett USB csatlakozót extraként kérni. Így jobb híján MP3-at CD-ről játszanék le, ha nem foglalna sok helyet az a  sok lemez és nem lenne macerás rakosgatni, keresgetni. Mennyivel jobb lenne egy USB pen drive, több ezer albummal.... így aztán addig kutakodtam a neten, míg sikerült megszerezni a gyári megoldás alkatrészeinek finis kódját és a beépítési módot, és vegül összeállt a lista, két nap alatt pedig sikerült beépíteni. Vállalkozó kedvűeknek!
 

  Zártörés védelem és Reed relé beépítése
Írta: Lala Dátum: 2010. február 08. hétfő, 11:12 (18073 olvasás)
(Tovább... | 6136 betű van még | 20 Megjegyzés | Értékelés: 5)
Barkács Egyre többünknek ismerős sajnos ez a kép, amint a feltörések számából látszik.
Az általunk ismert módszerrel nyitható az autó, ami ellen tenni kellene valamit.
A legfőbb tényező nem elvinni akarják az autót, hanem kirámolni. Tehetünk valamit? Igen!

Lássuk hát!
 

  Ülésfűtés beépítése Focus II.-be
Írta: Lala Dátum: 2009. október 30. péntek, 16:05 (17993 olvasás)
(Tovább... | 26554 betű van még | 8 Megjegyzés | Értékelés: 5)
Barkács

Közeledvén a tél és a hideg, itt az ideje egy kis barkácsolásnak. Miért pont ülésfűtést? Fiatalabb koromban engem sem nagyon érdekelt a dolog, ám ahogy idősödik az emberfia, úgy látja egyre több értelmét bizonyos addig felesleges extráknak.
A boltokban kapható posztgagyi kínai cuccokban nem nagyon bízva úgy döntöttem, legjobb a gyári megoldás, ráadásul nem csúszkál az ülésen előre hátra, és még 5 fokozatban szabályozható is.
Lássunk hát neki! A cikkben minden kép linkelve van a nagyobb méret érdekében!
 

Oldalkészítés: 0.24 másodperc